Pälkähti päähän tämä aihe siitä maalla on mukavaa aloituksesta.
Jos asut kaupungissa niin mikä olisi se syy, mikä saisi muuttamaan sinut maalle?
Ja sama päinvastoin. Jos asut maalla niin mikä olisi se syy, mikä saisi sinut muuttamaan kaupunkiin?
Jonninjoutava keskustelun avaus.
79
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ok. Ketään ei kiinnosta. Mutta minäpä kerron oman mielipiteeni kuitenkin. :D
Miksi itse muuttaisin maalle? No se ilmiselvin syy olisi tietenkin se tilan saanti ympärilleni. Hälinän poistuminen ja muuta vastaavaa.
Mutta minkä havainnon olen taas tähän asti eletyn elämäni aikana tehnyt on se, että maalle muutto ei välttämättä tuo sitä omaa tilaa, vaan päinvastoin. Tilaa saattaa tulla asumisessa, olisi väljempää vähän joka suuntaan. Halvempaakin kuin kaupungissa. Mutta saisinko lopulta tilaa maalla? Siihen en oikein usko. Maalaiset ovat niin maalla kuin kaupungissakin kovin uteliaita muiden ihmisten asioista eikä se oman tilan antaminen muille ole heidän vahvuuksia. Päinvastoin. Ei tarvi antaa tilaa, koska tottumuksesta maalla on tilaa ympärillä enemmän, mutta ihmisiä vähemmän. Ja siitä syystä se edellä mainitsemani seikka. Joten ei kävisi minulle. Maalla se oma tila loppuisi aika nopeasti ja nimenomaan maalaisten toimesta, ei niinkään paikan. Maalaiset kaupungissa usein kuvittelee, että kaupunkilaiset ovat yhtä kiinnostuneita heidän asioista kuin he kaupunkilaisten. Mutta se ei taida olla ihan niin.
Kaupungeissa taas on ihmisiä pakattuna paljon tiiviimmin pieneen tilaan. Ja ihminen, vaikka sosiaalinen eläin onkin, kaipaa myös sitä omaa tilaa. Kaupungilaiset ovat taas oppineet sen jo syntymässään miten ollaan tiivisti pakattuna ja annetaan silti hengitystilaa myös muille. Se on vähän niin kuin pakko, jos meinataan asua tiiviissä tilassa, toimia ja pärjätä siinä. Tiiviis tila, mihin on pakattu aika iso kirjo erilaisia ihmisiä, opettaa myös paremmin hyväksymään erilaisuutta ja tulemaan toimeen sen kanssa. Ei taida siinäkään olla paljon vaihtoehtoja kun kasvaa sellaisessa ympäristössä...
Minä henkilökohtaisesti en haluaisi asua stadissa edes missään lähiössä. Mitä kauemmas kantakaupungista lähtee, sen maalaisemmaksi meininki muuttuu. Esimerkiksi itään päin mennessä, Hertsika olis varmaan se raja mitä en ylittäisi... :)- Anonyymi
Tiedoksesi, jopa Suomessa on Helsingin lisäksi kaupunkeja, joissa liikkuessa saa olla omissa oloissaan tuntematta silti oloa friikiksi. Ihan samalla tavalla iso osa Helsinkiä on vain sinne muuttanutta maalaiskylää ja tavat ihmisillä myös sen mukaiset. Suomesta ei metropolia vielä löydy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksesi, jopa Suomessa on Helsingin lisäksi kaupunkeja, joissa liikkuessa saa olla omissa oloissaan tuntematta silti oloa friikiksi. Ihan samalla tavalla iso osa Helsinkiä on vain sinne muuttanutta maalaiskylää ja tavat ihmisillä myös sen mukaiset. Suomesta ei metropolia vielä löydy.
Enhän minä mitään päinvastaista väittänytkään. Kerroin vaan oman mielipiteeni omien asumiskokemusteni perusteella.
Enkä minä tässä ole tuomitsemassakaan maalaisia tai kaupunkilaisia. Maalaisille, siis ihan omille frendeillekin, on ollut vaikeinta tottua stadin "kylmyyteen". He ovat tottuneita yhteisöllisyyteen yms. Sellaiset, jotka arvostavat omaa ja muiden tilaa, ne maalta muuttaneet siis, he taas eivät koe sitä "kylmyyttä" ongelmana. He ovat todennäköisesti juuri siitä syystä muuttaneet maalta pois. :)
Mutta itse pidän juuri siitä stadissa, että kun kävelen ulko-ovesta ulos, juuri kukaan ei tunne minua eikä tiedä minusta yhtään mitään. Lähiöissä se meininki ei ole enää pihapiireineen sama... :) - Anonyymi
Mua ei kiinnosto pn vertoo mitä mualle kuuluupi
Miä oon täysin kaupunkilainen
Oon oikeistuan aina olluhi
Mutta joku veti miut aikanoon mualle
Miä oon ehtinä kauvon tätä asettumista jonnehi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mua ei kiinnosto pn vertoo mitä mualle kuuluupi
Miä oon täysin kaupunkilainen
Oon oikeistuan aina olluhi
Mutta joku veti miut aikanoon mualle
Miä oon ehtinä kauvon tätä asettumista jonnehiToivottavasti olet asettunut hyvin. :)
Ei ole yhtään jonninjoutava keskustelun avaus.
Asuinpaikkani virallisesti luokitellaan kaupungiksi, mutta siellä on sen verran vähän ihmisiä joten se varmaan saa myös maaseutu-luokituksen. Käyn töissä kaupungissa, jota ei millään ilveellä saa luokiteltua maaseuduksi, synnyin myös tällaisessa vastaavanlaisessa kaupungissa.
Kaupungista siirtyminen maaseutu-kaupunkiin oli varmasti sen rauhallisuus, vähemmän meluhaittaa ja enemmän luontoa. Maaseutu-kaupungista ikkunasta näkyy metsä, löytyy muutakin kuin asfalttia ja betonirakennuksia. Kaupunki kaupungista varmasti löytyy samanlaisia alueita, mutta usein tien toisella puolella on toinen betonirakennus. Kaupunki kaupungissa asuessani asuin hyvien kulkuyhteyksien ja palveluiden lähellä, mikä tarkoittaa raide- ja bussiliikenne, ynm. hyviä palveluita kuten kauppakeskuksia ja ravintoloita. Maaseutu-kaupungissa ainoa hyvä kulkuyhteys on oma auto.
Positiivista on myös ettei työmatkan kesto ole puuduttavan pitkä, eikä kilometrejä synny älyttömästi, joten vapailla voi rentoutua muualla kuin työpaikan näköisessä ilmapiirissä. Toimiston ikkunasta useampi istutettu puu näkyy, muuten on pelkkää asfalttia ja betonia silmänkantamattomiin.- Anonyymi
Jos itsellä tulisi jostain syystä ajankohtaiseksi tai pakolliseksi stadista pois muutto, niin johonkin länsirannikolle sitten muuttaisin. Olen kasvanut meri lähellä, joten se meren tuoksu on tärkeä. Jossain sisämaassa tai itäpuolella sekoaisin jossain vaiheessa. Kaipuu meren läheisyyteen olisi aika kova. :)
Olen itsekin lähiön kasvatteja. Kun muutin omilleni ja kantakaupunkiin, huomasin tulleeni kotiin. Lähiö ei koskaan ole tuntunut kodilta. Olen toki käynyt aikuisiässä muutaman kerran kokeilemassa lähiöelämää, mutta joka kerta tulin siihen tulokseen, ettei vaan ole mun paikka asua. Tingin neliöistä ja maksan niistä enemmän juuri yllä olevissa viesteissäni mainitsemistani syistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos itsellä tulisi jostain syystä ajankohtaiseksi tai pakolliseksi stadista pois muutto, niin johonkin länsirannikolle sitten muuttaisin. Olen kasvanut meri lähellä, joten se meren tuoksu on tärkeä. Jossain sisämaassa tai itäpuolella sekoaisin jossain vaiheessa. Kaipuu meren läheisyyteen olisi aika kova. :)
Olen itsekin lähiön kasvatteja. Kun muutin omilleni ja kantakaupunkiin, huomasin tulleeni kotiin. Lähiö ei koskaan ole tuntunut kodilta. Olen toki käynyt aikuisiässä muutaman kerran kokeilemassa lähiöelämää, mutta joka kerta tulin siihen tulokseen, ettei vaan ole mun paikka asua. Tingin neliöistä ja maksan niistä enemmän juuri yllä olevissa viesteissäni mainitsemistani syistä.Saaristo..?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saaristo..?
Miksei, mutta sitä elantoakin pitäisi kuitenkin miettiä. Kyllä sillä vakiduunillakin aika tärkeä rooli valinnassani olisi. Ellei sitten napsahda lotossa päävoitto. Siinä tapauksessa tosin muuttaisin todennäköisesti Ausseihin tai Uuteen-Seelantiin... :)
Anonyymi kirjoitti:
Olen itsekin lähiön kasvatteja. Kun muutin omilleni ja kantakaupunkiin, huomasin tulleeni kotiin. Lähiö ei koskaan ole tuntunut kodilta. Olen toki käynyt aikuisiässä muutaman kerran kokeilemassa lähiöelämää, mutta joka kerta tulin siihen tulokseen, ettei vaan ole mun paikka asua. Tingin neliöistä ja maksan niistä enemmän juuri yllä olevissa viesteissäni mainitsemistani syistä.Järvi ei toimi meren korvikkeena? Itse muistan parhaiten kylmän merituulen kun asuin lähellä merta. En niinkään kaipaa meren lähettyville, saatoin kasvaa veneillessä siitä merestä pois. Elämän saatossa on tullut monet lähiöt ja kantakaupungin alueet tutuiksi, siksi varmaankin nautin täysin erilaisesta ympäristöstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei, mutta sitä elantoakin pitäisi kuitenkin miettiä. Kyllä sillä vakiduunillakin aika tärkeä rooli valinnassani olisi. Ellei sitten napsahda lotossa päävoitto. Siinä tapauksessa tosin muuttaisin todennäköisesti Ausseihin tai Uuteen-Seelantiin... :)
Mä haluaisin asua saaristossa bättre folkenin kanssa, tyhmänä suomalaisena :)
- Anonyymi
Jascal kirjoitti:
Järvi ei toimi meren korvikkeena? Itse muistan parhaiten kylmän merituulen kun asuin lähellä merta. En niinkään kaipaa meren lähettyville, saatoin kasvaa veneillessä siitä merestä pois. Elämän saatossa on tullut monet lähiöt ja kantakaupungin alueet tutuiksi, siksi varmaankin nautin täysin erilaisesta ympäristöstä.
Ei. Järvi ei oikein tuoksu millekään. Toki viihdyn myös järvien rannoilla, mutta meri on meri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä haluaisin asua saaristossa bättre folkenin kanssa, tyhmänä suomalaisena :)
En jaksaisi opetella ruotsia. Saisivat siinä tapauksessa, jos minä sinne muuttaisin, luvan puhua suomea. Tai sitten pysyä vaan kaukana minusta. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En jaksaisi opetella ruotsia. Saisivat siinä tapauksessa, jos minä sinne muuttaisin, luvan puhua suomea. Tai sitten pysyä vaan kaukana minusta. :D
Engelska...? :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Engelska...? :)
Why not?
Mutta kyllä Suomessa asuvan olisi hyvä suomea osata. Anonyymi kirjoitti:
Olen itsekin lähiön kasvatteja. Kun muutin omilleni ja kantakaupunkiin, huomasin tulleeni kotiin. Lähiö ei koskaan ole tuntunut kodilta. Olen toki käynyt aikuisiässä muutaman kerran kokeilemassa lähiöelämää, mutta joka kerta tulin siihen tulokseen, ettei vaan ole mun paikka asua. Tingin neliöistä ja maksan niistä enemmän juuri yllä olevissa viesteissäni mainitsemistani syistä.Mulla on ihan sama että meri pitää olla maisemissa..
Maaseuduilta löytyis kyllä halpoja asuntoja, mutten voisi kuvitellakaan asuvani jossain peltojen keskellä.
Joku kesä sitten vietettiin viikko Hangossa... Ei ei ei.. ihan liian pieni. Kyllä nyt edes yksi prisma pitäis löytyä..😄Jascal kirjoitti:
Järvi ei toimi meren korvikkeena? Itse muistan parhaiten kylmän merituulen kun asuin lähellä merta. En niinkään kaipaa meren lähettyville, saatoin kasvaa veneillessä siitä merestä pois. Elämän saatossa on tullut monet lähiöt ja kantakaupungin alueet tutuiksi, siksi varmaankin nautin täysin erilaisesta ympäristöstä.
Järvissä ei ole luonnetta kuten merissä.. No ok, Saimaa on sinnepäin..
Wwuwuw kirjoitti:
Järvissä ei ole luonnetta kuten merissä.. No ok, Saimaa on sinnepäin..
Mä olen uinut Saimaan päästä päähän..
En tosin pituussuuntaan..Wwuwuw kirjoitti:
Mulla on ihan sama että meri pitää olla maisemissa..
Maaseuduilta löytyis kyllä halpoja asuntoja, mutten voisi kuvitellakaan asuvani jossain peltojen keskellä.
Joku kesä sitten vietettiin viikko Hangossa... Ei ei ei.. ihan liian pieni. Kyllä nyt edes yksi prisma pitäis löytyä..😄Olarin prisma oli 2005 hyvä ostospaikka, sai rakennusluvan ennen isoa omenaa joten kivenheiton päässä on siis kaksi prismaa. Mikä teki Olarin prismasta hyvän ostospaikan aikoinaan oli se että ihan mihin tahansa aikaan menit, oli sun lisäksi koko prismassa 2-3 muuta asiakasta. Luonnollisesti nykyään siellä ei voi enää käydä ostoksilla kun käviämäärä on täysin eri. Mitä vähemmän muita, sen mukavempi. 😂
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Joku kesä sitten vietettiin viikko Hangossa... Ei ei ei.. ihan liian pieni. Kyllä nyt edes yksi prisma pitäis löytyä..😄Käynyt Hangossa ja Tammisaaressa joskus vuosia sitten lyhyellä duunikeikalla syys- lokakuun vaihteessa. Kyllä siellä aika kuollutta oli. Olisin itsekin kuollut siellä, jos olisin joutunut jäämään... :)
- Anonyymi
Jascal kirjoitti:
Olarin prisma oli 2005 hyvä ostospaikka, sai rakennusluvan ennen isoa omenaa joten kivenheiton päässä on siis kaksi prismaa. Mikä teki Olarin prismasta hyvän ostospaikan aikoinaan oli se että ihan mihin tahansa aikaan menit, oli sun lisäksi koko prismassa 2-3 muuta asiakasta. Luonnollisesti nykyään siellä ei voi enää käydä ostoksilla kun käviämäärä on täysin eri. Mitä vähemmän muita, sen mukavempi. 😂
Olari on kyllä aika pöndeä. :D
Jascal kirjoitti:
Olarin prisma oli 2005 hyvä ostospaikka, sai rakennusluvan ennen isoa omenaa joten kivenheiton päässä on siis kaksi prismaa. Mikä teki Olarin prismasta hyvän ostospaikan aikoinaan oli se että ihan mihin tahansa aikaan menit, oli sun lisäksi koko prismassa 2-3 muuta asiakasta. Luonnollisesti nykyään siellä ei voi enää käydä ostoksilla kun käviämäärä on täysin eri. Mitä vähemmän muita, sen mukavempi. 😂
Mä olisin Hangossa ollessa halunnu ostaa uikkarit, mut eihän sieltä semmosta kauppaa löytyny.. Tai oli joku ökyhintanen pikkupuoti..
Anonyymi kirjoitti:
Käynyt Hangossa ja Tammisaaressa joskus vuosia sitten lyhyellä duunikeikalla syys- lokakuun vaihteessa. Kyllä siellä aika kuollutta oli. Olisin itsekin kuollut siellä, jos olisin joutunut jäämään... :)
Itsekin olen käynyt Tammisaaressa, siitä tosin on aikaa. Taisi lähes kaikki palvelut sulkeutua klo 16-18. Se oli vatsalle melkoinen järkytys, joutui rommilla täyttämään vatsan.
- Anonyymi
Jascal kirjoitti:
Itsekin olen käynyt Tammisaaressa, siitä tosin on aikaa. Taisi lähes kaikki palvelut sulkeutua klo 16-18. Se oli vatsalle melkoinen järkytys, joutui rommilla täyttämään vatsan.
Paikallisilla varmaan aina henkilökohtaiset varmuusvarastot kondiksessa. :D
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Joku kesä sitten vietettiin viikko Hangossa... Ei ei ei.. ihan liian pieni. Kyllä nyt edes yksi prisma pitäis löytyä..😄Tsekkasin muuten nyt sun pubis.
Minun tapauksessa siinä kävisi niin, että jos vahingossa eksyisin sinne inee, katsoisin ympärilleni, näkisin tyypit, kuulisin puolella korvallani jutut ja sen jälkeisin tilaisin yhden fisushotin, heittäisin sen huikalla huiviin ja häipyisin mukavimmille vesille. Sen verran junttisäpinöitä, etten jaksaisi... :)
Syy muuttaa maaseudulta pois ja tarkoitan nyt ihan ehtaa lehmänpaskalle haisevaa maaseutua oli tarve päästä lyhyempien kulkuyhteyksien päähän ja lähemmäs siis palveluja.
Kun ei enää haittaa ajella kauempaa palvelujen perässä, palaan takaisin maalle. Tai sitten muutan johonkin vuokrakämppään kaupunkiin tai ulkomaille Espanjaan. Virusten keskelle joo. :)- Anonyymi
Oletko muuten huomannut sen, että hygieniahysteerikot sairastelee enemmän kuin asiaan rennosti suhtautuvat? Ja heidän sairastelut perusflunssisakin on paljon rankempia.
Anonyymi kirjoitti:
Oletko muuten huomannut sen, että hygieniahysteerikot sairastelee enemmän kuin asiaan rennosti suhtautuvat? Ja heidän sairastelut perusflunssisakin on paljon rankempia.
Onhan se mahdollista. Mitä nyt itsellä on flunssia tai vatsatautia ollut, niin lasten hoitopaikasta lasten ensin sairastuttua on välillä joku onnistunut tarttumaan itseenkin. Nenätysten, kun ollaan. Lievänä, ei kuumetta edes. Pieni lämpö päivän pari tai ei edes sitä. Puoliso taas on usein kipeä. Työpaikoilta imee kaikki taudit mukaansa.
Influenssoilta ja pahoilta taudeilta aika hyvin välttynyt. Joku shanghailainen oli joskus ysärillä ja norovirus. Liika hygienia hysteria, ei sekään ole hyvä.- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Onhan se mahdollista. Mitä nyt itsellä on flunssia tai vatsatautia ollut, niin lasten hoitopaikasta lasten ensin sairastuttua on välillä joku onnistunut tarttumaan itseenkin. Nenätysten, kun ollaan. Lievänä, ei kuumetta edes. Pieni lämpö päivän pari tai ei edes sitä. Puoliso taas on usein kipeä. Työpaikoilta imee kaikki taudit mukaansa.
Influenssoilta ja pahoilta taudeilta aika hyvin välttynyt. Joku shanghailainen oli joskus ysärillä ja norovirus. Liika hygienia hysteria, ei sekään ole hyvä.Minä en taas pahemmin sairastele. Jos ei niitä itse aiheuttamia ajoittaisia vilustumisia lasketa. Mutta ei nekään mua kaada. Vittumaisinta on se klyyvarin vuotaminen, mutta se menee ohi ilman sen kummempia lääkityksiä ja toimeenpiteitä.
Ja aina kun on ollut jotain epidemioita tai viruksia liikenteessä, olen jostain syystä onnistunut väistämään ne, vaikka olen ollut tekemisissä ihmisten kanssa joilla se on ollut. Tiedä sitä, ehkä nyt tulee se tilastopoikkeama ja jossain vaiheessa jostain sen koronan hankin. Mutta en pahemmin murhedi sitä. Se tulee, jos tulee. Jos sen on määrä viedä minut tästä maailmasta, sitten se vie.
Hygieniahysteria heikentää ihmisten vastustuskykyä. On toki mun hienkilökohtainen mielipide, mutta en ole oikein nähnyt päinvastaistakaan. Anonyymi kirjoitti:
No voisko olla että sun olettama syy-seuraussuhde menee toisinpäin?
Jan1 kirjoitti:
Influenssoilta ja pahoilta taudeilta aika hyvin välttynyt. Joku shanghailainen oli joskus ysärillä ja norovirus. Liika hygienia hysteria, ei sekään ole hyvä.GEENIT.☝️
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
No voisko olla että sun olettama syy-seuraussuhde menee toisinpäin?
En tiedä. En ole ikinä ollut hygieniahysteerikko. Ja aikuisiässä muutaman kerran terveyshuolia ja saikkuja on tuottanut itse aiheuttamani fyysiset vammat. Ei virukset.
- Anonyymi
Olen muutamaan otteeseen asunut "maalla", mutta aina lopulta muuttanut takaisin kaupunkeihin. Työt oli syynä osoitteenmuutoksiin. Maalla on hauskaa olla tovi, esim kesäisin reissut ystävien mökeille on lähellä sydäntä, mutta viihdyn paremmin kaupungeissa.
Maalla asuessa oli päivätöiden lisäksi aina kovasti hommaa pihapiirin ja talon ylläpidon suhteen. Kerrostalossa on se hyvä puoli ettei pihatöitä tarvitse murehtia. En ole koskaan ollut kovin innokas autoilija eikä maalla ihan kaikkialle jaksanut/ ehtinyt pyöräillä, joten kaupunkien lyhyet etäisyydet ja julkinen liikenne/ kaupunkipyörät jne maistuvat paremmin.
Molemmissa on puolensa, ja molemmilla kannattajansa. En ihan käsitä vihanpitoa näiden ryhmien välillä, sehän on ihan makuasia millaisessa ympäristössä parhaiten viihtyy :)- Anonyymi
Kyllä minäkin olen maalla aikaa viettänyt skidinä kun isovanhempani olivat vielä hengissä. Sinne oli ihan kivaa mennä vaihtelun vuoksi, mutta vielä kivempää oli aina päästä sieltä pois. Ei ole kivaa asua ympäristössä, missä oma ja muiden naamat ovat liian tuttuja. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minäkin olen maalla aikaa viettänyt skidinä kun isovanhempani olivat vielä hengissä. Sinne oli ihan kivaa mennä vaihtelun vuoksi, mutta vielä kivempää oli aina päästä sieltä pois. Ei ole kivaa asua ympäristössä, missä oma ja muiden naamat ovat liian tuttuja. :)
Tulee välillä niin onneton olo. Tiedän sun addiktion, kaikki on turhaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja ei minullakaan täällä asuvia maalaisia vastaan mitään ole. Niissä on paljon hienojakin tyyppejä. Mutta lähes jokaiselle tutulle pöndelle on joutunut "opettamaan" etäisyyden merkityksen minulle... :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee välillä niin onneton olo. Tiedän sun addiktion, kaikki on turhaa
Ai keskustelu asuinympäristöistäkin? :D
Mikään ei ole tärkeää, paitsi puutarhan hoito. Eikä sekään ole kovin tärkeää... :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt välähteli jänniä flasbackejä... Olihan se maalaistytöistä jännää, kun sitten tulikin johonkin taloon kesävieraaksi kaupunkilaispoika, hui että!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt välähteli jänniä flasbackejä... Olihan se maalaistytöistä jännää, kun sitten tulikin johonkin taloon kesävieraaksi kaupunkilaispoika, hui että!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi olla. Faija oli kotoisin siitä kyläpahaisesta. Ja jo 14-vuotiaana olessani siellä käymässä, kylän mummot jo supatteli, ettei ole tainnut omena puusta kauas pudota... :D
Mutta faijakin halusi sieltä pois eikä koskaan kaivannut sinne takaisin asumaan. Hänestäkin oli ihan kiva käydä siellä, mutta kivempaa oli päästä pois... :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyi vittu, Tapani Kansa... :D
Tällaisella voisi tehdä minuun vaikutuksen. Mut harvemmin naisilta onnistuu... :)
https://www.youtube.com/watch?v=iSHTml9KHJc - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyi vittu, Tapani Kansa... :D
Tällaisella voisi tehdä minuun vaikutuksen. Mut harvemmin naisilta onnistuu... :)
https://www.youtube.com/watch?v=iSHTml9KHJcHihhih, tätä me tytöt silti hoilattiin syksyn pimeinä pitkinä iltoina. Maalaisjuntit. Vaikka olihan kaupunkilaispoika tietenkin jotain jännää rokkia kuunnallu.
Mä muistan tytön tuon hyvin niin,
Ja muistan miten me suudeltiin.
Kun mä stadia kohti pyörällä sotkin,
Niin sitä erottiin.
Hän jäi luokse joenrannan,
Missä tuoksuu havupuu.
Kotiin sieltä hänet kannan,
Pussaan puhki koko suun.
Heitän kaiken vuoksi naisen,
Tiedän kyllä minkälaisen.
Eihän löydy sulle vertaa,
Vaikka kuinka hakisin.
R-A-K-A-S, kulta kultasein,
Mä sanoin niin ja selväks tein,
Me mennään maalla naimisiin.
En enää lähde kaupunkiin.
Sä olet kaunistunut niin,
En tiedä kuinka sanoisin sen paremmin.
R-A-K-A-S kulta kultasein,
Mä turhan reissun sinne tein.
Vain täällä tuoksuu havupuu
Ja paistaa vanha kunnon kuu.
Se onkin onni, että saan
Taas maalla kuuta tuijottaa ja rakastaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihhih, tätä me tytöt silti hoilattiin syksyn pimeinä pitkinä iltoina. Maalaisjuntit. Vaikka olihan kaupunkilaispoika tietenkin jotain jännää rokkia kuunnallu.
Mä muistan tytön tuon hyvin niin,
Ja muistan miten me suudeltiin.
Kun mä stadia kohti pyörällä sotkin,
Niin sitä erottiin.
Hän jäi luokse joenrannan,
Missä tuoksuu havupuu.
Kotiin sieltä hänet kannan,
Pussaan puhki koko suun.
Heitän kaiken vuoksi naisen,
Tiedän kyllä minkälaisen.
Eihän löydy sulle vertaa,
Vaikka kuinka hakisin.
R-A-K-A-S, kulta kultasein,
Mä sanoin niin ja selväks tein,
Me mennään maalla naimisiin.
En enää lähde kaupunkiin.
Sä olet kaunistunut niin,
En tiedä kuinka sanoisin sen paremmin.
R-A-K-A-S kulta kultasein,
Mä turhan reissun sinne tein.
Vain täällä tuoksuu havupuu
Ja paistaa vanha kunnon kuu.
Se onkin onni, että saan
Taas maalla kuuta tuijottaa ja rakastaa.Hmmm... Mä tein vaikutuksen maalaistyttöihin esimerkiksi tällä... :)
https://www.youtube.com/watch?v=AMdRrsWTpFA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmmm... Mä tein vaikutuksen maalaistyttöihin esimerkiksi tällä... :)
https://www.youtube.com/watch?v=AMdRrsWTpFAJa maalaispoikien suurin "heikkous" maalaistyttöjen kanssa olim oikeastaan se, kun he oli kasvatettu "äijiksi". Tunne-elämän ja -maailman ymmärtäminen oli aika vajavaista. Eivätkä jaksaneet kuunnella tyttöjä kun heillä oli asiaa. Se oli aina oikeastaan niin pienestä kiinni. :)
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Rivarissa yhdistyy nuo kummatkin hyvät puolet, joidenkin mielestä tietysti taas huonoimmat..
Mä oon asunut tässä taloyhtiössä nyt melkein 10 vuotta. En tunnistaisi naamaltaan kaupungilla kuin ehkä 3-4 naapuria. Ja tässä on kuitenkin jotain 40 kämppää kahdessa rapussa. Tätä sanoisin omaksi tilaksi... :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja maalaispoikien suurin "heikkous" maalaistyttöjen kanssa olim oikeastaan se, kun he oli kasvatettu "äijiksi". Tunne-elämän ja -maailman ymmärtäminen oli aika vajavaista. Eivätkä jaksaneet kuunnella tyttöjä kun heillä oli asiaa. Se oli aina oikeastaan niin pienestä kiinni. :)
Ei välttämättä ole maalais-kaupunkilaisjaosta kiinni kuuntelutaito. Toki korrelaatiota varmaan on.
Eikä se kaikille tule ikävuosienkaan myötä.
Mutta todellakin. Jos mies osaa kuunnella, niin se on ihan hyvä. Jos mies vielä ymmärtää, niin taivas aukeaa kaikelle mahdolliselle. Tai jos edes antaa vaikutelman ymmärtämisesta tai haluaisi yrittää ymmärtää... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei välttämättä ole maalais-kaupunkilaisjaosta kiinni kuuntelutaito. Toki korrelaatiota varmaan on.
Eikä se kaikille tule ikävuosienkaan myötä.
Mutta todellakin. Jos mies osaa kuunnella, niin se on ihan hyvä. Jos mies vielä ymmärtää, niin taivas aukeaa kaikelle mahdolliselle. Tai jos edes antaa vaikutelman ymmärtämisesta tai haluaisi yrittää ymmärtää...Minusta oli kiva kun minua kuunneltiin. On kivaa edelleen se, että kuunnellaan kun haluan tulla kuulluksi. Miksi en soisi sitä samaa toisille?
Nykyisin tosin tuottaa joskus se intensiivisempi kuunteleminen vaikeuksia, kun tiedän jo muutamasta ensimmäistä lauseesta mitä tulemaan pitää. Silloin parhaimmillaankin esitän kuuntelevaa... :)
Mut oli maalaistytöille kuitenkin vetoava se jonkinlainen kaupunkilaispojan eksotiikkakin. Ei lähellä olevat vedonneet samalla tavalla kuin eksoottinen kaupunkilaispoika. Sekin on asia, mikä ei ole muuttunut. Enkä tarkoita nyt pelkkää kaupunkilaispojan eksotiikkaa maalaispoikiin nähden... :)
- Anonyymi
Maalle ei kannata muuttaa sillä päivittäisten asioiden hoitaminen tulisi kalliiksi. Kauppakäynnit joutuu tekee aina autolla ja bensa maksaa ja rahaa kuluu paljon enemmän kun asuisit lähellä kaupunkia. Aikaa kuluu myös kulkemiseen paljon, parisuhdetta ei saa koska maalle haluavia naisia ei tapaa kovin usein joten suhteen luominen vaikeaa. Siksi asunkin keskustan lähellä naiseni kanssa jonka tapasin baarissa. Ei maalta tulisi baariin lähdettyä.
- Anonyymi
Maalla ei taas toisaalta olisi kalliita baarikuluja. Huomaan muuten itsekin saldoani katsellen, ettei ole tullut käytyä jotain kolmeen viikkoon baareissa... :)
Mulla oli suuria epäluuloja paluumuuttaa tänne maalle, lapsuudenkodin (tarkemmin nuoruudenkodin) maisemiin. Juurikin noista syistä, mitä kuvailit. Mutta ihmeen kivuttomasti on mennyt. Naapurit on yllätysyllätys muuttaneet, sukupolvet vaihtuneet eikä ketään enää kiinnosta kenen "likkoja" sitä ollaan ja mitä puuhataan. Vuosi sitten tuli uudet naapurit, muuttivat Turusta ja ovat käyttäytyneet kuin kaupunkilaiset. Ollaan tutustuttu ja postilaatikolla kun sattumalta joskus kohdataan (viimeksi puoli vuotta sitten?) vaihdetaan kuulumiset, eipä enempää. Kun olin teini, oli paljon hankalampaa, naapureiden verhot vain heiluivat kun puolen yön aikaa tulin viimeisellä bussilla kotiin pienessä huppelissa;) Ja kaikki piti selostaa, mihin aikomus opiskelemaan ja onko jo poikaystävää.. ajat on muuttuneet parempaan suuntaan. Samoin tämän paikan keskusta, sielläkin meno muuttunut ja väki vaihtunut. Voi tietysti olla että tuolla pohjoisempana on erilaista, Täällä on hyvä näin:)
Muuttaisin kaupunkiin, jos tulisi elämäntilanne, että asuisin yksin. Silloin olisi kätevää, että joka paikassa asiointiin ei tarvitsisi autoa ja kaikki olisi lähellä, leffateattereita ja festareita myöten. Silloin muuttaisin Turkuun, se on juuri sopivan kokoinen ja oloinen kaupunki mulle. Ja tuttu, olenhan kahdeksan vuotta asunut keskustassa. Lapsena myös Turun lähiössä. Lahdessakin olen asunut. Se ei kaupunkina säväyttänyt (ei oikein tuntunut edes kaupungilta), mutta muuten siellä oli kivaa.
Nyt koronan aikaan on erittäin hyvä, että voi maalla asuessa ulkoilla ja oleilla pihalla ja ympäristössä niin, ettei yhtäkään ihmistä tule vastaan, jos niin haluaa. Etenkin kesällä se on mukavaa, viettää terassielämää omalla terassilla, kirja kädessä:)- Anonyymi
Minusta parasta aikaa stadissa on heinäkuu. Junantuomat on lähtenyt mökeille ja kotikulmille lomailemaan, mutta ei täällä silti liian hiljaista ole. Se on se kuukausi vuodesta kun täällä saa oikeasti hengittää... :)
Anonyymi kirjoitti:
Minusta parasta aikaa stadissa on heinäkuu. Junantuomat on lähtenyt mökeille ja kotikulmille lomailemaan, mutta ei täällä silti liian hiljaista ole. Se on se kuukausi vuodesta kun täällä saa oikeasti hengittää... :)
En ole varmaan koskaan ollut Helsingissä just heinäkuussa. Tai tietysti läpikulkumatkalla joskus. Voin kuvitella, että se on paras kuukausi siellä. Jostain kumman syystä mun Helsinki-vierailut ja tapaamiset helsinkiläiskaverien kanssa on ajoittuneet usein pahimpaan aikaan, marras-tammikuulle. Silloin siellä on ollut tosi raaka tuuli ja harmaata ja loskaista. Ollaan vaan juostu kapakasta toiseen ja hypelty lammikoiden yli:D Turussa saaristo suojaa tuulelta, eikä siellä tarvitse yleensä palella, vaikka meren äärellä ollaankin. Noh, pari kertaa olen ollut stadissa toukokuussa, silloin on ollut tosi jees, vihreää ja kukkivaa:)
- Anonyymi
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
En ole varmaan koskaan ollut Helsingissä just heinäkuussa. Tai tietysti läpikulkumatkalla joskus. Voin kuvitella, että se on paras kuukausi siellä. Jostain kumman syystä mun Helsinki-vierailut ja tapaamiset helsinkiläiskaverien kanssa on ajoittuneet usein pahimpaan aikaan, marras-tammikuulle. Silloin siellä on ollut tosi raaka tuuli ja harmaata ja loskaista. Ollaan vaan juostu kapakasta toiseen ja hypelty lammikoiden yli:D Turussa saaristo suojaa tuulelta, eikä siellä tarvitse yleensä palella, vaikka meren äärellä ollaankin. Noh, pari kertaa olen ollut stadissa toukokuussa, silloin on ollut tosi jees, vihreää ja kukkivaa:)
Kokeile tulla joskus, jos mahdollista keskellä heinäkuuta. Jos kelitkin vielä suosii, on tämä kaupunki silloin parhaimmillaan. Ei normaalia hektisyyttä, ei juoksemista metron ovien väliin, ei törmäilyä toisiinsa samalla kun nenä on kiinni älykännyssä...
Kauppatorille kahville ja pullalle, sieltä etelärantaa pitkin kaivariin kunnes tulee vastaan Helsingin Jäätelötehtaan kioski. Sieltä jädet kaivarin rannassa. Sitten rantaa pitkin eteenpäin ja hietsuun...
Tää on oikeasti upea kaupunki kun sen näkee oikein silmin... :) Anonyymi kirjoitti:
Kokeile tulla joskus, jos mahdollista keskellä heinäkuuta. Jos kelitkin vielä suosii, on tämä kaupunki silloin parhaimmillaan. Ei normaalia hektisyyttä, ei juoksemista metron ovien väliin, ei törmäilyä toisiinsa samalla kun nenä on kiinni älykännyssä...
Kauppatorille kahville ja pullalle, sieltä etelärantaa pitkin kaivariin kunnes tulee vastaan Helsingin Jäätelötehtaan kioski. Sieltä jädet kaivarin rannassa. Sitten rantaa pitkin eteenpäin ja hietsuun...
Tää on oikeasti upea kaupunki kun sen näkee oikein silmin... :)Kyllähän sitä olis kiva käydä ja kaupunkilomailla. Ensi kesänä tulee ilmeisesti pakostakin oltua näillä hoodeilla. Ei ulkomaille, eikä edes Uudellemaalle. Luvassa vielä ilmeisesti viileä kesä, jep jep..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää on oikeasti upea kaupunki kun sen näkee oikein silmin... :)Ok. Viime vuosina on tosin vitutusta aiheuttanut nämä alepa-pyöräilijät. Niillä ei ole kyllä yleensä mitään hajua miten sillä pyörällä poljetaan ja liikenteessä käyttäydytään... :D
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Viime vuosina on tosin vitutusta aiheuttanut nämä alepa-pyöräilijät. Niillä ei ole kyllä yleensä mitään hajua miten sillä pyörällä poljetaan ja liikenteessä käyttäydytään... :D
Turussakin on vastaavia ja sitten noita potkulautoja. Nyt nekään ei K:n takia varmaan ole käytössä. Vaikea sanoa, kun en ole nyt pariin viikkoon käynyt ja saa tosiaan nähdä koska menen sinnekään, meneekö peräti kesäkuulle, ennen kuin uskaltaa. Tai jopa myöhäisemmäksi. Maalla on nyt virusturvallisempaa:)
- Anonyymi
Kyllähän sitä olis kiva käydä ja kaupunkilomailla. Ensi kesänä tulee ilmeisesti pakostakin oltua näillä hoodeilla. Ei ulkomaille, eikä edes Uudellemaalle. Luvassa vielä ilmeisesti viileä kesä, jep jep..
Uusimaa on Uusimaa ja stadi on stadi.
Mutta joo. Minä kyllä rakastan kotikaupunkiani(jos et sattunut huomaamaan:)). Kaikesta huolimatta. Vaikka tänne mahtuu monenlaista skeidaakin. Mutta sitä ei voi välttää kun on iso määrä ihmisiä pienessä tilassa. Muttei onneksi kuitenkaan niin pieni tila, ettei me kaikki tänne mahduttaisi ja jokseenkin ihmisiksi pystyttäisi keskenään olemaan ja tilaa toisillemme antamaan... :) Anonyymi kirjoitti:
Uusimaa on Uusimaa ja stadi on stadi.
Mutta joo. Minä kyllä rakastan kotikaupunkiani(jos et sattunut huomaamaan:)). Kaikesta huolimatta. Vaikka tänne mahtuu monenlaista skeidaakin. Mutta sitä ei voi välttää kun on iso määrä ihmisiä pienessä tilassa. Muttei onneksi kuitenkaan niin pieni tila, ettei me kaikki tänne mahduttaisi ja jokseenkin ihmisiksi pystyttäisi keskenään olemaan ja tilaa toisillemme antamaan... :)Hyvä juttu, mulle se The Kaupunki on Turku:) Siihen kaupunkiin liittyy niin paljon hyviä muistoja, hyviä tyyppejä, kivoja duunipaikkoja, festareita jne. Jo usealta vuosikymmeneltä. Melkeinpä voi sanoa että viideltä:)
- Anonyymi
Hyvä juttu, mulle se The Kaupunki on Turku:) Siihen kaupunkiin liittyy niin paljon hyviä muistoja, hyviä tyyppejä, kivoja duunipaikkoja, festareita jne. Jo usealta vuosikymmeneltä. Melkeinpä voi sanoa että viideltä:)
Tänne vasta muutaman viime vuoden ajan tullut sellainen minun makuun oleva festari. Sideways. Pari kertaa käyneenä voin sanoa, että kenties paras näillä hoodeilla ikinä järjestetty. Ja viime kesän Sueden keikka oli ihan jotain muuta... <3
https://www.youtube.com/watch?v=_bP1JqOFuqI
Mut muuten Suomen festareista parhaita ovat olleet Provinssi Rock(silloin kun se oli vielä rock) ja Jazzit. Ja joo, olin muutama vuosi sitten siellä ne kaikki 3 päivää ja lipittelin geeteetä samalla kun olin haltioissani Nick Caven keikasta. Keikan jälkeen oli sellainen fiilis, että rekka olis ajanut yli... :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänne vasta muutaman viime vuoden ajan tullut sellainen minun makuun oleva festari. Sideways. Pari kertaa käyneenä voin sanoa, että kenties paras näillä hoodeilla ikinä järjestetty. Ja viime kesän Sueden keikka oli ihan jotain muuta... <3
Mut muuten Suomen festareista parhaita ovat olleet Provinssi Rock(silloin kun se oli vielä rock) ja Jazzit. Ja joo, olin muutama vuosi sitten siellä ne kaikki 3 päivää ja lipittelin geeteetä samalla kun olin haltioissani Nick Caven keikasta. Keikan jälkeen oli sellainen fiilis, että rekka olis ajanut yli... :)Ja voi herrajumala kuin hieno albumi tämä on! <3
https://www.youtube.com/watch?v=GMi7dNxsBho&list=PLHImCwzgjGBkxt3G0eAVnfovawuKLz4fm Anonyymi kirjoitti:
Mut muuten Suomen festareista parhaita ovat olleet Provinssi Rock(silloin kun se oli vielä rock) ja Jazzit. Ja joo, olin muutama vuosi sitten siellä ne kaikki 3 päivää ja lipittelin geeteetä samalla kun olin haltioissani Nick Caven keikasta. Keikan jälkeen oli sellainen fiilis, että rekka olis ajanut yli... :)Sidewaysia olen useamman kuullut kehuvan. Aina sattunut muistaakseni olemaan sellaisena ajankohtana että ei olla oltu Suomessa tai vastaavaa. suede olis ollut kyllä hieno nähdä..
Provinssissa olin joskus nuorena (silloin se oli rock, niin kuin ehkä minäkin:D)
Pori Jazzissa olin ekan kerran silloin Nick Cavea katsomassa muutama vuosi sitten yhden Pori Jazz-konkarin kanssa. Oli upea keikka kyllä:)- Anonyymi
Sidewaysia olen useamman kuullut kehuvan. Aina sattunut muistaakseni olemaan sellaisena ajankohtana että ei olla oltu Suomessa tai vastaavaa. suede olis ollut kyllä hieno nähdä..
Provinssissa olin joskus nuorena (silloin se oli rock, niin kuin ehkä minäkin:D)
Pori Jazzissa olin ekan kerran silloin Nick Cavea katsomassa muutama vuosi sitten yhden Pori Jazz-konkarin kanssa. Oli upea keikka kyllä:)Tänä vuonna ei tule sitäkään... :(
Onneks en ehtinyt ostamaan lippua sinne... :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänä vuonna ei tule sitäkään... :(
Onneks en ehtinyt ostamaan lippua sinne... :)Huomenta. PJ ei ole vielä peruttu. Siellä ei tänä vuonna olis muutenkaan sulle mitään. :D Sideways sinnittelee vielä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenta. PJ ei ole vielä peruttu. Siellä ei tänä vuonna olis muutenkaan sulle mitään. :D Sideways sinnittelee vielä.
Jazzeilla olis Gov´t Mule ja Dido ainakin. Ja Herbie ties kuin monennen kerran. He kiinnostelis. Ja aika paljonkin... :)
Sarjassa parempi kuin alkuperäinen... :)
https://www.youtube.com/watch?v=8tZca22BXr0 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jazzeilla olis Gov´t Mule ja Dido ainakin. Ja Herbie ties kuin monennen kerran. He kiinnostelis. Ja aika paljonkin... :)
Sarjassa parempi kuin alkuperäinen... :)
https://www.youtube.com/watch?v=8tZca22BXr0Ai saatana!
Ei mitään minulle? :D
https://www.youtube.com/watch?v=QKKxadXaBCo
- Anonyymi
Ja kun menisit baariin ja tapaisit tytön ja pyydät tyttöä luoksesi, tyttö kysyy missä asut niin kerrot että tuolla 15 km päässä maalla. tuskin tyttö sinne lähtee panemaan.
- Anonyymi
Jos minä kysyisin, lähtisi varmasti. Ja haluaisi panemaan jo ennen kun ehtisi kysymään missä asun. :D
Juuri ylempänä kerroin maalaispoikien heikkouden. Tuskin se on tässä vuosien varrella miksikään muuttunut. :)
- Anonyymi
Mulle sopii hyvin tämmöinen hybridi. Teoriassa kaupungissa, mutta käytännössä maalla. Syön kakkua ja säästän sitä.
Välillä haaveilen kunnon erakkoudesta jossain majakkasaarella tai aarniometsän kätköissä, mutta ainakin toistaiseksi on liikaa intressejä kaupungissa. Ne kyllä tuntuvat vähenevän vuosi vuodelta.
-flowersreally-- Anonyymi
Ei erakkona pysty tässä maailmassa olemaan kuin jossain autiolla saarella. Mitä vähemmän ihmisiä lähistöllä, sen mahdottomammaksi se muuttuu, vaikka kuin itse haluaisi. Muut ei anna siihen mahdollisuutta.
Itse olen luonteeltani sosiaalinen erakko. Viihdyn ihmisten joukossa, mutta tarvin ehdottomasti ympärilleni myös sen oman tilan. Sen oman tilan mihin ei tulla, ellen avaa ovea siihen. Ja en usko siihen olevan mahdollisuutta ilman ongelmia missään muualla kuin vilkkaassa kaupunkiympäristössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei erakkona pysty tässä maailmassa olemaan kuin jossain autiolla saarella. Mitä vähemmän ihmisiä lähistöllä, sen mahdottomammaksi se muuttuu, vaikka kuin itse haluaisi. Muut ei anna siihen mahdollisuutta.
Itse olen luonteeltani sosiaalinen erakko. Viihdyn ihmisten joukossa, mutta tarvin ehdottomasti ympärilleni myös sen oman tilan. Sen oman tilan mihin ei tulla, ellen avaa ovea siihen. Ja en usko siihen olevan mahdollisuutta ilman ongelmia missään muualla kuin vilkkaassa kaupunkiympäristössä.Ei sitä mahdollisuutta pyydetä, se otetaan.
-flowersreally- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä mahdollisuutta pyydetä, se otetaan.
-flowersreally-Vilkkaassa kaupunkiympäristössä sitä ei tarvi niinkään ottaa. Sen saa aika helposti ottamattakin. Isompaan ihmismassaan on helpompi tehdä katoamistemppu kuin harvempaan. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vilkkaassa kaupunkiympäristössä sitä ei tarvi niinkään ottaa. Sen saa aika helposti ottamattakin. Isompaan ihmismassaan on helpompi tehdä katoamistemppu kuin harvempaan. :)
Ehkä. Sitä hälyä ei vaan jaksa kuin pieninä annoksina.
-flowersreally- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä. Sitä hälyä ei vaan jaksa kuin pieninä annoksina.
-flowersreally-Minä olen tottunut siihen. Hiljaisuus on joskus jopa häiritsevämpää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen tottunut siihen. Hiljaisuus on joskus jopa häiritsevämpää.
Hiljaisuus on balsamia sielulle ja keholle. Mistä puheen ollen, aika hiljetä tältä illalta. Hyvää yötä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiljaisuus on balsamia sielulle ja keholle. Mistä puheen ollen, aika hiljetä tältä illalta. Hyvää yötä.
Hiljaisuudesta voi nauttia parhaimmillaan hälinässä. Niinkuin yksinäisyyttä voi tuntea parhaiten väkijoukossa. :)
Hyvää yötä. :)
https://www.youtube.com/watch?v=aGSKrC7dGcY
Ei ole sellaista syytä, että muuttaisin joskus vielä kaupunkiin.
Seuraava osoite on vielä syvemmällä korvessa.Puolen vuoden ikäisenä olen asunnut maaseudulla, mutta en sen jälkeen. Synnyinpaikkakseni on merkitty papereihin maaseutukunta, mutta en tunne itseäni maalaiseksi. Ehkä kaikkein maalaisin paikka, missä olen asunut on Tapaninvainio Helsingissä noin kilometri Malmin sairaalasta. Alueella ei juuri kaupunkimaisia kerrostaloja ole vaan rivitaloja ja omakotitaloja. Kaikkein kaupunkimaisin paikka missä olen pitänyt yötä on Kallio. Mieluummin asun kaupungissa, jossa palvelut ovat lähellä. Sen verran kaupunkimainen paikkakuntani pitää olla, että Citymarket ja semmoista pitää olla lähellä. Nyt asun Joensuussa puolen kilometrin päässä Pilkon Citymarketista, jossa on myös Alko, Subway, Hesburger, Dressmann, Apteekki... joten Citymarket pitäisi olla ostosekeskuksena jossain lähellä niin olen tyytyväinen. Niillä paikkakunnalla, jossa on Citymarket, olen vain asunut. Kannatan cityä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2562733Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse872125Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841383- 671335
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181280TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161128Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901100Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43964- 71953