Miehen peliongelma tuhoaa suhteen

Anonyymi

Onkohan tätä suhdetta enää järkeä jatkaa. Muutama kuukausi sitten mies aloitti rahapelien pelaamisen ja on lyhyessä ajassa käyttänyt todella suuria summia. Päivässä monta tuhatta euroa. Aikaisemminkin on pelannut, mutta siitä on jo useampi vuosi aikaa. En tajua, miksi hän on taas aloittanut. Velkaa on jo ennestään ihan tarpeeksi. Mies sanoo, että aikoo voittaa häviämänsä rahat vielä takaisin ja sitten minun ei tarvitse enää valittaa hänen pelaamisestaan. Hän siis suuttuu aina, kun käsken häntä lopettamaan ja saa minut tuntemaan itse aivan kamalaksi ihmiseksi. Olen koko ajan ahdistunut asian takia, enkä tiedä miten päin olisin, kun en uskalla enää suutani avata koko asiasta. Sen vain tiedän, että en halua tällaista elämää. Onko miehelle kehittynyt jonkinlainen peliriippuvuus vai voiko tämä olla vain joku "välivaihe"? Minullekin on velkaa todella suuren summan rahaa ja sanoo maksavansa kaikki takaisin, koska sitten saa kuulemma tehdä omilla rahoillaan, mitä haluaa, eikä minulla ole siihen mitään sanomista. Eli sivusta pitäisi vain seurata ja antaa miehen tuhota elämänsä. Yhdessä olemme olleet 5 vuotta ja olisi sääli heittää pitkä suhde roskiin, mutta en voi sille mitään, että tilanne ahdistaa aivan kamalasti. Säästäväisenä ihmisenä minua hirvittää miehen pelaamat rahasummat. Mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa?

6

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miehellä on, kuten olet huomannut, peli addictio. Tee kaikkesi että saat hänet NA ryhmään. Hänen täytyy kuulla miten muut yrittävät päästä ja ovat päässeet riippuvuus suhteestaan eroon. Oli tuo riippuvuus sitten peli - tai narkomaniaa.

Ellei mies halua tunnustaa ongelmaansa eikä hakea siihen apua, sinä yksin et voi tehdä mitään muuta hänen hyväkseen. Niin huonolta kuin kuulostaakin, näin vain on.

Jos asutte yhdessä, hanki välittömästi oma asunto, vaikka aivan pikkiriikkinen.
      Älä enää koskaan tue miehen peliriippuvuutta tunkemalla sille rahaa. Tee täydellinen pesäero. Niin taloudellisesti kuin fyysisestikin.

Vihamiehiä teistä ei tarvitse tulla. Vain selvällä suomenkielellä ilmoitat että olette tulleet taloudellisen ja yhdessäolon tien päähän. Nyt on aika kulkea eri teitä.
      Ilmoita miehelle myöskin että olet valmis henkisesti tukemaan silloin kun hän tukeasi halua mutta nyt olet jo vihdoin valmis rakentamaan oman elämäsi ilman häntä.

Ja pysy sanojesi takana.
      Muuten sinun usuttaminen hänen käytöksensä tukemiseen jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.

• Ei ole mitään järkeä jatkaa tuollaista suhdetta.

"Mies sanoo, että aikoo voittaa häviämänsä rahat vielä takaisin "

Tuo on klassinen esimerkki peliriippuvuudesta.

• itsetuhoista käytöstä ei kannata älyttömän pitkään katsella...tai no onhan tuo sinuakin upottamassa jos olet kerta rahaa lainannut

• Anonyymi

Se on sama kun alkoholi ongelma, lopeta suhde heti siitä ei mitään hvää seuraa. Kohta se pelaa sinun rahat myös.

• Anonyymi

Hän pelaa sinunkin rahasi. Ei ole järkeä jatkaa suhdetta.

• Anonyymi

Aloittajalla taitaa olla addiktio Suomi24:ään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1871
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1738
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1166
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      966
    5. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    6. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      75
      926
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      815
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      791
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      772
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      754
    Aihe