Viikonpäivät tässä palstaan tutustunut, vanhoja ketjuja en ole kuitenkaan ehtinyt lukemaan, on teillä niin hurja vauhti täällä ollut.
Kysyisinkin nyt teiltä, hyvät 50 palstan kirjoittajat, millainen täällä on yleinen suhtautuminen uuteen kirjoittajaan. Löytyykö enemmän sisään vetäjiä vai ulos työntäjiä...molempia varmasti joka palstalta löytyy jonkin verran.
Sen verran olen käsittänyt, että multinikkeily katsotaan täällä pahaksi, mutta mitä se oikeastaan on. Feikkauksen olen luullut olevan sitä kun joku esiintyy toisen käyttämällä nikillä.
Sitten vielä, käydäänkö täällä asia- vai hupikeskusteluja enemmän, löytyykö porukalta joskus huumoriakin vai onko nutturat tiukalla :))
Kaikella kunnioituksella taikis
Silmät selällään
112
5475
Vastaukset
- n52
Minun puolestani jokainen kirjoittakoon sillä/niillä merkeillä millä haluaa.
Täällä tuntuu löytyvän keskusteluja laidasta laitaan ja joskus on se aihe kadonnut heti alussa,mutta siinä se viehätys minusta piileekin.
Meikäläinen laittaa joskus tuon tukkasa tiukalle nutturalle ja alkaa hihityksensä. =)
Mukavat päivän jatkot jokaiselle!- taikanainen
näinhän se taitaa olla meillä jokaisella, on niitä tiukanpipon päiviä toisinaan, mikä on ihan hyväkin. Jos hauskuutta on aina, niin se menettää merkityksenä. Molempia tarvitaan.
Ps..meneekö se nuttura niin tiukalle, että se vetää huulipielet väkisin ylöspäin..... ;) - n52
taikanainen kirjoitti:
näinhän se taitaa olla meillä jokaisella, on niitä tiukanpipon päiviä toisinaan, mikä on ihan hyväkin. Jos hauskuutta on aina, niin se menettää merkityksenä. Molempia tarvitaan.
Ps..meneekö se nuttura niin tiukalle, että se vetää huulipielet väkisin ylöspäin..... ;)mutta toisaalta tuo ajan tuoma vetovoima nykii nahkaa alasuuntaan ja taas vastavuoroisesti oma vetovoima vetelee ylöspäin.Yhtä edestakaisin menoahan tämä elo,mutta eipä ole yhtä ja samaa =)
- Jo on markkinat
Ja miksi hän kirjoittaa saavansa maksun täällä päivystämisestä,ei normaalia että alle 40wee jäbä jämähtää 50 palstalle?
- taikanainen
kyselen tässä itseni puolesta, en Jermun :)
mitä lukee.
Missään kohtaan jermu ei ole väittänyt saavansa maksua täällä päivystämisestä.
Hän käsittääkseni on sellaisessa työpaikassa,että ajankulukseen voi "päivystää" myös netissä.(mitä olis vaikka palolaitos).
Normaalia ei ole valitus että ei ole normaalia,että 40Wee jäbä jämähtää 50 palstalle.
Kyllä täällä on tilaa kaikenikäisille kirjoittajille.
Tämä otsikkosi valitus on tuttua jo aiemmin esim.allekirjoittanutta vastaan käymäsi valituksen ajalta.Täytyy vain sanoa että meillä on hyvä ylläpito,joka hoitaa aiattomat aloitukset sinne mihin ne kuuluvatkin.
Ja olet vielä sama kaveri joka väittää toistuvasti,että vakinikit ajavat täältä uusia pois.
Koita nyt ihmeessä hiukan keventää sisintäsi johonkin fyysiseen lenkkeilyyn tms,ettei tämä netti kirjoittelu käy liian rankaksi ja pilaa turhaan olotilaasi.- taikanainen
emw34 kirjoitti:
mitä lukee.
Missään kohtaan jermu ei ole väittänyt saavansa maksua täällä päivystämisestä.
Hän käsittääkseni on sellaisessa työpaikassa,että ajankulukseen voi "päivystää" myös netissä.(mitä olis vaikka palolaitos).
Normaalia ei ole valitus että ei ole normaalia,että 40Wee jäbä jämähtää 50 palstalle.
Kyllä täällä on tilaa kaikenikäisille kirjoittajille.
Tämä otsikkosi valitus on tuttua jo aiemmin esim.allekirjoittanutta vastaan käymäsi valituksen ajalta.Täytyy vain sanoa että meillä on hyvä ylläpito,joka hoitaa aiattomat aloitukset sinne mihin ne kuuluvatkin.
Ja olet vielä sama kaveri joka väittää toistuvasti,että vakinikit ajavat täältä uusia pois.
Koita nyt ihmeessä hiukan keventää sisintäsi johonkin fyysiseen lenkkeilyyn tms,ettei tämä netti kirjoittelu käy liian rankaksi ja pilaa turhaan olotilaasi.nähtyäni äskeisen pikaisen viestienpoistumisen...rohkenen kysyä, oliko kyseinen tapaus joku palstahäirikkö??
taikanainen kirjoitti:
nähtyäni äskeisen pikaisen viestienpoistumisen...rohkenen kysyä, oliko kyseinen tapaus joku palstahäirikkö??
en kyllä moista ollut todistamassa,taisin juuri itse avaukseen ottaa kantaa.
Kyllä meillä(kin)ns,häiriköintiä,mutta ei mitään niin vakavaa,ettei asian kanssa pystyisi elämään.- Jermu
Siksi, että sinulla olis kysyttävää.
EHW taitaa olla tässä lähinnä, vaikkei ammattia arvuuttanut oikein.
Se mitä sinä määrität olevan "oikein", ei määritä minun elämääni millään tavoin. - yopollo
kun tämä tutkistelija paljastuu jonkun nikkinsä alta, ketjut yllättävästi lyhenevät. Niele nyt ukko hyvä se aiheeton katkeruutesi ja keskustele hetki aivan normaalisti niitä näitä. Tätä onnetonta lukuunottamatta täällä palstalla otetaan uudet kyllä myönteisesti vastaan.
- maron
uutena kirjoittajana yritän pitää puoleni, en kyllä aina ymmärrä vakikirjoittajien juttuja, mutta ehkäpä se siitä ajan kanssa hoituu. On ihan kiva että on näitä vakituisia kirjoittajia, ja on kiva että tulee uusiakin.
Joukkoon vaan sitkeästi roikkumaan, huumorintajua kyllä löytyy, mutta onhan selvä että joskus on niinsanotusti "nuttura kireällä". Se kuuluu elämään se!!!- taikanainen
viehättynyt tähän palstaan, johtunee vilkkaudesta. Tosin sitä en tiedä onko täällä aina näin vilkasta, vai Jermuko on vauhtia polkaissut palstalle??
Kerrot olevasi uusi sinäkin, itse olen palstoille kaikenkaikkiaan kirjoittanut noin3kk. Eli se "oma" juttu(palsta) on vielä vähän hakusessa... taikanainen kirjoitti:
viehättynyt tähän palstaan, johtunee vilkkaudesta. Tosin sitä en tiedä onko täällä aina näin vilkasta, vai Jermuko on vauhtia polkaissut palstalle??
Kerrot olevasi uusi sinäkin, itse olen palstoille kaikenkaikkiaan kirjoittanut noin3kk. Eli se "oma" juttu(palsta) on vielä vähän hakusessa...on itselläkin.
Kyllä täällä ihan hyvä meno yleensäkin on,mutta kyllä uudet tuulet ovat oman lisänsä tuoneet ja jermulla on kyllä mainio taito kommunikoida.
Ainakin näistä ikä palstoista tämä on ylivoimaisesti vilkkain ja se tietysti joskus näkyy myös erinäköisinä yhteenottoina,koska osallistujat ovat niin monin eri lähtökohdin liikkeellä,että kemiat ei aina kohtaa.
Kyllä palstalla hyviä jermuja löytyy varsinkin naisten joukosta.Tosin tämä "kyykytys"on vain jermun erikoisalaa,jota naisemme eivät vielä ole harrastaneet.Aika näyttää miten meidän äijjien käy,jos vielä ottavat sen käyttöönsä.
Ainakin omasta puolesta toivotan kaikki tervetulleeksi palstalle,eiköhän sopu sijaa anna ja jos ahistaa "tappelus"silloin tällöin putsaa ilmapiiriä,vaikkei tietysti se saa olla itsetarkoitus.- taikanainen
emw34 kirjoitti:
on itselläkin.
Kyllä täällä ihan hyvä meno yleensäkin on,mutta kyllä uudet tuulet ovat oman lisänsä tuoneet ja jermulla on kyllä mainio taito kommunikoida.
Ainakin näistä ikä palstoista tämä on ylivoimaisesti vilkkain ja se tietysti joskus näkyy myös erinäköisinä yhteenottoina,koska osallistujat ovat niin monin eri lähtökohdin liikkeellä,että kemiat ei aina kohtaa.
Kyllä palstalla hyviä jermuja löytyy varsinkin naisten joukosta.Tosin tämä "kyykytys"on vain jermun erikoisalaa,jota naisemme eivät vielä ole harrastaneet.Aika näyttää miten meidän äijjien käy,jos vielä ottavat sen käyttöönsä.
Ainakin omasta puolesta toivotan kaikki tervetulleeksi palstalle,eiköhän sopu sijaa anna ja jos ahistaa "tappelus"silloin tällöin putsaa ilmapiiriä,vaikkei tietysti se saa olla itsetarkoitus.lienevät aika tavallisia palstoilla, ja toisaalta, syntyykö sitä keskusteluakaan jos aina ollaan samaa mieltä asioista.
Pidän Jermun tyylistä, olen tosin nähnyt sitä koko sen ajan mitä näillä palstoilla olen ollut, jo ollakseni ihan rehellinen, Jermu oli juuri se henkilö joka sai minut jäämään palstoille kirjoittamaan. Hän oli se tyyppi joka noteerasi uuden, ensimmäistä riviään kirjoittavan henkilön, jolla ei edes ollut mitään "omaa" nikkiä käytössään. Ja sen olen pannut merkille, että hän vastaa ystävällisyyteen ystävällisyydellä ja kettuiluun kettuilulla, joten sen pohjalta meistä itsekukin hänestä kuvansa muodostamme, miten itse hänelle kirjoitamme.
Tuo kyykytys tulee "hakkikselta" eli Chatpalstalta, siellä on aikoinaan ollut hurjia tappeluksia, joissa kaikki ilmeisesti ovat olleet riemurinnoin mukana,nauttien niistä... näin olen antanut itseni ymmärtää:)) Tuollainenhan on tietysti vaatinut hurttia huumoria säkkikaupalla. - maron
taikanainen kirjoitti:
Kerrot olevasi uusi sinäkin, itse olen palstoille kaikenkaikkiaan kirjoittanut noin3kk. Eli se "oma" juttu(palsta) on vielä vähän hakusessa...kirjoitella "maailman menoa"palstalle mutta jo ensimmäisestä kirjoituksestani sain vastaukseksi sellaisen ryöpyn pelkkiä v...uja ja p....leitä ja kaikkea siitä väliltä, että käyn sillä sivulla vain silloin tällöin kurkistamassa ja meno näyttää jatkuvan samanmoisena.
Uskaltauduin silloin kirjoituksessani sanomaan mielipeteenäni että on kiva kun löysin sen sivun ja on kiva myös keskustella asioista joista ei itse ihan samaa mieltä olekaan.
No minä olen kovanahkainen tyyppi, tuollainen kirjoittelu ei minua masenna.
Täällä tuntuu olevan rauhallisempaa porukkaa.
Luonto sivu on ihan kiva, siellä ei vaan tapahdu juuri mitään.Puutarha on myös minulle mieluinen sivu, se on kaikkein eniten lähinnä minun sydäntäni. - taikanainen
maron kirjoitti:
kirjoitella "maailman menoa"palstalle mutta jo ensimmäisestä kirjoituksestani sain vastaukseksi sellaisen ryöpyn pelkkiä v...uja ja p....leitä ja kaikkea siitä väliltä, että käyn sillä sivulla vain silloin tällöin kurkistamassa ja meno näyttää jatkuvan samanmoisena.
Uskaltauduin silloin kirjoituksessani sanomaan mielipeteenäni että on kiva kun löysin sen sivun ja on kiva myös keskustella asioista joista ei itse ihan samaa mieltä olekaan.
No minä olen kovanahkainen tyyppi, tuollainen kirjoittelu ei minua masenna.
Täällä tuntuu olevan rauhallisempaa porukkaa.
Luonto sivu on ihan kiva, siellä ei vaan tapahdu juuri mitään.Puutarha on myös minulle mieluinen sivu, se on kaikkein eniten lähinnä minun sydäntäni.on tieten vilkasta aikaa puutarhapalstalla, itse en ole siellä käynyt, enkä kyllä tuolla maailman menoa- palstallakaan, siitä kyllä olen kuullut negatiivista arvostelua. Lienee kaikkein vilkkain palsta suomi24 tarjonnassa.
Asioista keskusteleminen niin, etei ole samaa mieltä on aika haastavaa tuntemattoman ihmisen kanssa. Koskaan ei voi tietää mitä tulee takaisin, kaikki eivät pidä siitä jos ollaan eri mieltä. Sekin vielä, miten osaa sanansa asetella... opetteluvaihe minulla vielä menossa, mutta eiköhän se tästä, itsehillintäharjoituksia tehden :))
Miten Sinä suhtaudut noihin hymiöiden käyttämisiin? - maron
taikanainen kirjoitti:
on tieten vilkasta aikaa puutarhapalstalla, itse en ole siellä käynyt, enkä kyllä tuolla maailman menoa- palstallakaan, siitä kyllä olen kuullut negatiivista arvostelua. Lienee kaikkein vilkkain palsta suomi24 tarjonnassa.
Asioista keskusteleminen niin, etei ole samaa mieltä on aika haastavaa tuntemattoman ihmisen kanssa. Koskaan ei voi tietää mitä tulee takaisin, kaikki eivät pidä siitä jos ollaan eri mieltä. Sekin vielä, miten osaa sanansa asetella... opetteluvaihe minulla vielä menossa, mutta eiköhän se tästä, itsehillintäharjoituksia tehden :))
Miten Sinä suhtaudut noihin hymiöiden käyttämisiin?osaa edes käyttää hymiöitä, ei minun koneellani näy yhtään hymiötä näillä sivuilla. Jossain muualla on iloisia naamoja ja kaikenlaisia "hyppyheikkejä" kirjoitusten lomassa, mutta ei näillä sivuilla. Koneeni näyttää vain kaikenlaisia merkkejä kuten :) joka tietenkin hyvällä mielikuvituksella voisi olla hymiö. Onhan siinä iloinen naama kun katsoo pää kallellaan kuvaa. Niskajumppa on kyllä ihan hyvä näin kirjoituksen lomassa!!!!!
- taikanainen
maron kirjoitti:
osaa edes käyttää hymiöitä, ei minun koneellani näy yhtään hymiötä näillä sivuilla. Jossain muualla on iloisia naamoja ja kaikenlaisia "hyppyheikkejä" kirjoitusten lomassa, mutta ei näillä sivuilla. Koneeni näyttää vain kaikenlaisia merkkejä kuten :) joka tietenkin hyvällä mielikuvituksella voisi olla hymiö. Onhan siinä iloinen naama kun katsoo pää kallellaan kuvaa. Niskajumppa on kyllä ihan hyvä näin kirjoituksen lomassa!!!!!
ovat niitä hymiöitä ---> :) ;) :D yms. ei näillä palstoilla sen kummempia saa kenenkään koneella, vaan noi niskanliikutuskuvatkin on joillekin liikaa :))) minusta ne ovat hauskoja, mutta näenkin mieluummin hymyä kuin ruttua naamoissa...
Chatissa on omat hymiönsä, värikkäät, meseä mulla ei ole, mutta olen nähnyt messengerin hyppivät hymistykset..... - Vai niin
taikanainen kirjoitti:
ovat niitä hymiöitä ---> :) ;) :D yms. ei näillä palstoilla sen kummempia saa kenenkään koneella, vaan noi niskanliikutuskuvatkin on joillekin liikaa :))) minusta ne ovat hauskoja, mutta näenkin mieluummin hymyä kuin ruttua naamoissa...
Chatissa on omat hymiönsä, värikkäät, meseä mulla ei ole, mutta olen nähnyt messengerin hyppivät hymistykset.....Monen kommentti vaikuttaa järkevämmältä juuri ilman noita hymiöitä,aivan turhia
- taikanainen
Vai niin kirjoitti:
Monen kommentti vaikuttaa järkevämmältä juuri ilman noita hymiöitä,aivan turhia
miksi kommenttien pitää olla järkeviä?
Jos joku asia on turha, onko se kiellettyä silloin? Kuka määrittelee turhan?
- Rudi
Olet tullut keskustelemaan nyt asiapalstalle, joten ensi töiksesi voit imaista viehättävän hymysi suloisiin kitusiisi.
Täällä, varttuneet ja hillityt aikuiset vaihtavat ajatuksia sivistynein sanankääntein, ilman virnuilua ja hihitystä. Kuten varmaan olet jo huomannut, on 50 ikäisillä ihmisillä kertynyt elämänkokemusta ja viisautta siinä määrin,että heillä on valmiutta pureutua keskustelemaan jopa elämän kaikkein vaikeimmista ja hankalimmista aiheista,joista esimerkkinä " keskustelu ja sen taso 50 palstalla"- taikanainen
vastaan sinulle, hymy kitusissa kutisten...
Missäs olet piileksellyt. Tarkoitat kenties näitä ihastuttavia hymiöitä, niitäkö ei sovi käyttää tällä palstalla. Kuinka ilmaisen jos minulla on hilpeä mieli?? Kirjoitanko: *naurua* Vai saako täällä olla hilpeä mieli mielestäsi? Voiko hymy suussa kirjoittaa aiheesta "keskustelu ja sen taso 50 palstalla" - Rudi
taikanainen kirjoitti:
vastaan sinulle, hymy kitusissa kutisten...
Missäs olet piileksellyt. Tarkoitat kenties näitä ihastuttavia hymiöitä, niitäkö ei sovi käyttää tällä palstalla. Kuinka ilmaisen jos minulla on hilpeä mieli?? Kirjoitanko: *naurua* Vai saako täällä olla hilpeä mieli mielestäsi? Voiko hymy suussa kirjoittaa aiheesta "keskustelu ja sen taso 50 palstalla"Täytyy, asiaa enempi ajateltuani todeta, että olen muuten täysin väärä tyyppi antamaan, ainakaan sulle, ohjeistusta käyttäytymisestä palstoilla. =)
Ja en ole muuten piileskellyt. Pääsiäinen vaan otti tässä välillä omansa. Mukava nähdä Sua.
Kauanko mun muuten täytyy vielä olla sammakko? :) - taikanainen
Rudi kirjoitti:
Täytyy, asiaa enempi ajateltuani todeta, että olen muuten täysin väärä tyyppi antamaan, ainakaan sulle, ohjeistusta käyttäytymisestä palstoilla. =)
Ja en ole muuten piileskellyt. Pääsiäinen vaan otti tässä välillä omansa. Mukava nähdä Sua.
Kauanko mun muuten täytyy vielä olla sammakko? :)riippuu siitä, joko sut uskaltaa suudella henkiin, pakko laittaa nyt hymiö ;)
En tiedä ihan tarkkaan mitä silloin vähän aikaa sitten tapahtui, kun en ollut paikalla. Taisit kuitenkin avautua joillekin..
Oletko Sinä tämän palstan kirjoittajiin lukeutuva myöskin? Olen ihan oikeasti kiinnostunut ko palstasta, täällä näyttää olevan mukavia ihmisiä ja monipuolisia kirjoituksia. Kokonaishengestä en vielä tiedä, siksi kyselen avauksella tällaisia.
Tuosta ohjeistuksesta, en ole häirikkö, senhän tiedätkin, mieluummin näen ihmisessä hyvän kuin pahan, ja ajattelen myös että nikin takana on aina tunteva ihminen. - Rudi
taikanainen kirjoitti:
riippuu siitä, joko sut uskaltaa suudella henkiin, pakko laittaa nyt hymiö ;)
En tiedä ihan tarkkaan mitä silloin vähän aikaa sitten tapahtui, kun en ollut paikalla. Taisit kuitenkin avautua joillekin..
Oletko Sinä tämän palstan kirjoittajiin lukeutuva myöskin? Olen ihan oikeasti kiinnostunut ko palstasta, täällä näyttää olevan mukavia ihmisiä ja monipuolisia kirjoituksia. Kokonaishengestä en vielä tiedä, siksi kyselen avauksella tällaisia.
Tuosta ohjeistuksesta, en ole häirikkö, senhän tiedätkin, mieluummin näen ihmisessä hyvän kuin pahan, ja ajattelen myös että nikin takana on aina tunteva ihminen.Joo, olen mä täällä muutaman kuukauden aina välillä poikkeillut. Ihan hyvä palstahan tämä on. Ainakin parempi kuin joku huonompi. Vilkas kuitenkin.
Kyllä mua uskaltaa suudella joo =)
Mutta sovitaanko, että katon tässä vielä sammakkona kuitenkin ton kutuajan? Aina kiinnostanu se touhu noin niinku ihan vaan biologisesti.. Aika säpinää...
Suudellaan sitte helluntaina? Lupaatko? :) - taikanainen
Rudi kirjoitti:
Joo, olen mä täällä muutaman kuukauden aina välillä poikkeillut. Ihan hyvä palstahan tämä on. Ainakin parempi kuin joku huonompi. Vilkas kuitenkin.
Kyllä mua uskaltaa suudella joo =)
Mutta sovitaanko, että katon tässä vielä sammakkona kuitenkin ton kutuajan? Aina kiinnostanu se touhu noin niinku ihan vaan biologisesti.. Aika säpinää...
Suudellaan sitte helluntaina? Lupaatko? :)että kutuaika vielä sammakkona...noooo...ole sitten, säästyt vielä märältä nuolaisultani ;)
Ei arvaa vielä helluntaista mitään puhua..milloin se muuten onkaan?? - Rudi
taikanainen kirjoitti:
että kutuaika vielä sammakkona...noooo...ole sitten, säästyt vielä märältä nuolaisultani ;)
Ei arvaa vielä helluntaista mitään puhua..milloin se muuten onkaan??*kwak* Nyt heti se kielari :))
- taikanainen
Rudi kirjoitti:
*kwak* Nyt heti se kielari :))
arvasin :) Mutta nyt ollaan 50 palstalla, ei täällä kielaroida, vaan keskustellaan sivistyneesti, vai miten sanoitkaan tuossa ensimmäisessä kommmentissasi ;)
- merliNelli
avaus:D
Kaffipalstalla taitaa olla päikkäriaika, joten minäkin ajelehdin tänne:D
Taitaa joka palstalla olla ne enemmän kirjoittaneet ja uuden pitää varmaan vaan rohkeasti osallistua keskusteluihin.
Itse en kovin monille palstoille kirjoittele, olen kyllä aikaa sitten yrittänyt käydä tutustelemassa..taitaa olla joka palstalla uuden ilmaantuessa sama käytäntö..ensin tutkitaan, sitten vähän hutkitaan ja lopulta kohtalaiseksi todetaan...tai jätetään huomiotta kokonaan.
Tavallaan sen ymmärtää.Näillä palstoilla riekkuu kaikenlaista väkeä, harmittomista hulluttelijoista..tahallisiin kiusantekijöihin.Joskus olen törmännyt vakavasta aiheesta tehtyihin avauksiin, jotka paljastuvat pilanpäiten tehdyiksi.Turhauttaa, kun on sellaiseen ajatuksen kanssa antanut vastineen.
Näyttää eri palstoilla olevan eri tavat, miten olla ja asua.Mikä passaa yhdessä paikassa, voi olla katastrooffi toisessa:D
*jää seurailemaan*- taikanainen
sinäkin sitten tulit piipahtamaan. Tämä avaus on tehty ihan vakavalla mielellä, ei taatusti pilanpäiten. Ajattelen myös niinkuin sinä, että se mikä toisella palstalla on suotavaa ja hyväksyttävää voi toisella palstalla jopa loukata kirjoittajia. Tietenkään ihminen ei luonnettaan voí muuttaa palstalta toiselle siirtyessään, mutta palstalla jo olevien huomioonottaminen ei ainakaan ojaan kaada. :)
- merliNelli
taikanainen kirjoitti:
sinäkin sitten tulit piipahtamaan. Tämä avaus on tehty ihan vakavalla mielellä, ei taatusti pilanpäiten. Ajattelen myös niinkuin sinä, että se mikä toisella palstalla on suotavaa ja hyväksyttävää voi toisella palstalla jopa loukata kirjoittajia. Tietenkään ihminen ei luonnettaan voí muuttaa palstalta toiselle siirtyessään, mutta palstalla jo olevien huomioonottaminen ei ainakaan ojaan kaada. :)
En tarkoittanut pilailulla sinun avaustasi.
Kyllähän se on niin, että ryhmittymillä...olkoon nyt kyse keskusteluista tai kaveriporukasta laiffissa..on omat sääntönsä, vaikkei niitä ole mihinkään kirjoitettu.Näissä keskusteluissa on vaikeaa tietää mihin raja vedetään huumorin ja mauttomuuden välille.Leikkimielinen sanailu jollekkin nikille voi aiheuttaa närää ja pahaa mieltä, vaikka jollekkin toiselle sanottuna saattaa syntyä humoristinen sanailu, ilman minkäänlaista katkeruutta.
Itse olen tottunut kaffipalstan huumoriin, ehkä se ei täällä saa ymmärrystä.Täällä näyttää taas olevan palstan omia juttuja, joihin pitää totutella.
Tuntuu, että uudelle palstalle mennessä olisi ehkä viisainta seurata palstaa jonkinaikaa.Minä yritin jättää kaffipalstalle omat metkuni, tullessani tänne kurkistamaan. - taikanainen
merliNelli kirjoitti:
En tarkoittanut pilailulla sinun avaustasi.
Kyllähän se on niin, että ryhmittymillä...olkoon nyt kyse keskusteluista tai kaveriporukasta laiffissa..on omat sääntönsä, vaikkei niitä ole mihinkään kirjoitettu.Näissä keskusteluissa on vaikeaa tietää mihin raja vedetään huumorin ja mauttomuuden välille.Leikkimielinen sanailu jollekkin nikille voi aiheuttaa närää ja pahaa mieltä, vaikka jollekkin toiselle sanottuna saattaa syntyä humoristinen sanailu, ilman minkäänlaista katkeruutta.
Itse olen tottunut kaffipalstan huumoriin, ehkä se ei täällä saa ymmärrystä.Täällä näyttää taas olevan palstan omia juttuja, joihin pitää totutella.
Tuntuu, että uudelle palstalle mennessä olisi ehkä viisainta seurata palstaa jonkinaikaa.Minä yritin jättää kaffipalstalle omat metkuni, tullessani tänne kurkistamaan.Sinä se osut aina ytimeen, juuri noita "kirjoittamattomia" sääntöjä tässä takaa ajelen.:)
- rekattu
Kuka teillä pesee ikkunat,meillä juuri asiasta valtataistelu,mielestäni naisten touhua
- taikanainen
tällainen kysymys :)) Meillä ei ole epäselvyyttä tällaisesta, minä pesen ikkunat, tankkaan auton ja kolaan lumet pihalta mm.
Voisin kyllä suositella ikkunanpesua miehillekin,siinä saa olla niin monella mutkalla välillä ja kurkotella mitä epämääräisimmillä korokkeilla, on vähän niinkuin akropatiaa välillä, ainakin mun ikkunanpesuni...
Vaikka en olekaan vakikirjoittaja täällä, lueskelemassa olen käynyt silloin tällöin ja täällä on mielestäni ollu vilkasta ja mukavaa meninkiä. Välillä on niin hurttia huumoria että naurussa on pitelemistä. Mielenkiinnolla seuraan tämän ikäryhmän ajatuksia kun itselläkin tuo ikä lähenee vuosi vuodelta. Toivottavasti tulee saavutettua, sekään ei ole itsestäänselvyys, huomisesta kun ei koskaan tiedä.
Luulisin että uudet tulokkaat otetaan vastaan, ehkä hienoisella varauksella. Toki se on ymmärrettävää, etteivät nyt ihan pilailumielessä tule palstaa sekoittamaan.- taikanainen
ei kukaan tiedä, miten tuon osaisi aina muistaa. Miten sun päänsärkysi, joko on alkanut helpottamaan?
taikanainen kirjoitti:
ei kukaan tiedä, miten tuon osaisi aina muistaa. Miten sun päänsärkysi, joko on alkanut helpottamaan?
Se vanha päänsärky on ohi, mutta nyt on uusi. Ja illalla en oikein jaksanu tanssia napistunnilla. Olin siellä ihan vetelä laiskimus.
Töissä melkein puolet on 39 asteen kuumeessa ja yskässä. Itsekin jo yskiskelen. Kipeeks oon tulossa. Voi minua raukkaa.- taikanainen
Mariet kirjoitti:
Se vanha päänsärky on ohi, mutta nyt on uusi. Ja illalla en oikein jaksanu tanssia napistunnilla. Olin siellä ihan vetelä laiskimus.
Töissä melkein puolet on 39 asteen kuumeessa ja yskässä. Itsekin jo yskiskelen. Kipeeks oon tulossa. Voi minua raukkaa.suahan nyt koittelee....Se on tämä kevät, kaikenmaailman pöpöä pukkaa ovista ja ikkunoista..
Ehkä kannattaisi ne napistunnit sivuuttaa hetkeksi, meneehän se pää sekaisin niistäkin,tai ainakin massu, hih..(täällä ei noita hymiöitä kauheesti parane käyttää, pitävät lapsellisina, naiiveina, silikooneina ja mitäs kaikkea täs on jo kuullut, joten ilman hymiötä hymy...) - Jermu
taikanainen kirjoitti:
suahan nyt koittelee....Se on tämä kevät, kaikenmaailman pöpöä pukkaa ovista ja ikkunoista..
Ehkä kannattaisi ne napistunnit sivuuttaa hetkeksi, meneehän se pää sekaisin niistäkin,tai ainakin massu, hih..(täällä ei noita hymiöitä kauheesti parane käyttää, pitävät lapsellisina, naiiveina, silikooneina ja mitäs kaikkea täs on jo kuullut, joten ilman hymiötä hymy...)Käykääs lukemassa tuolta mun avauksesta tuo "Ruusujen Tappelus" (osa 1.) pehmodraama-lässy.
Jos se on ok, niin saatan jatkaa sitä..siis saatan. - taikanainen
Jermu kirjoitti:
Käykääs lukemassa tuolta mun avauksesta tuo "Ruusujen Tappelus" (osa 1.) pehmodraama-lässy.
Jos se on ok, niin saatan jatkaa sitä..siis saatan.mitäs sä nyt olet tehnyt taaaaaas :))
Niin, ja huomenta, kiva nähdä taas.
- viljamaria
keskustelufoorumeille 'päästäkseeän'pitäisi olla kovin korkeaa kynnystä.
Joskus tuntuu, että uudet kirjoittajat(olen kyllä itsekin uusi) tulevat vähän niinkuin hattu kourassa.
Ei tämäkään palsta mikään eliittijoukko ole.
Paremman tekemisen puutteessa ja aikaa tappaakseen kirjoittelijoita, jotkut jopa vuorokauden ympäri. Näyttäisi kun selailee näitä ketjuja, että muuta ei tehdäkään kun naputellaan chattailuluontoisesti, muutama rivi ja toinen
samanlainen heittää parilla rivillä takaisin.
Samanlaisella tarkoitan joutilasta, tai yksinäistä, tai näitä molempia.
Se on täysin sallittua - ei siinä mitään, mutta tuosta 'joukkoon' pääsemisestä vain, että onhan sitä moni joskus saattanut päästä nöyristelemättä elitistisimpiinkin piireihin.- Pokkaan ja nostan hattua
Mikä nainen!
- taikanainen
tuhannella rutulla hikisten sormien puristuksessa....Näinkö koit avaukseni :)
Olen rauhaa rakstava ihminen enkä ajatellut tulla rinta rottingilla opastamaan toisia käyttäytymisessä, vaan kyselen vähän palstan tapoja. Joku voi pitää sitä nöyristelemisenä. minä en. taikanainen kirjoitti:
Olen rauhaa rakstava ihminen enkä ajatellut tulla rinta rottingilla opastamaan toisia käyttäytymisessä, vaan kyselen vähän palstan tapoja. Joku voi pitää sitä nöyristelemisenä. minä en.myös käyttä sanaa;Viisaus.
- viljamaria
taikanainen kirjoitti:
Olen rauhaa rakstava ihminen enkä ajatellut tulla rinta rottingilla opastamaan toisia käyttäytymisessä, vaan kyselen vähän palstan tapoja. Joku voi pitää sitä nöyristelemisenä. minä en.En tarkoittanut oikeastaan, että nöyristelet, vaan pikemminkin, että sen enempää kyselemättä 'talon tavoista' - sekaan vaan!
Tottakai kysyjälle aina sanotaan kohteliaasti, että :"Tervetuloa ja kiva kun tulit!"
Siihen melkein hengästyneenä lisäten, että kaikesta saa kirjoittaa ja ketään ei mollata ja plaap, plaap...
Aika näyttää miten kelläkin menee.
Ainakaan tätä ei kannattaisi ottaa kovin tiukkapipoisesti. - taikanainen
viljamaria kirjoitti:
En tarkoittanut oikeastaan, että nöyristelet, vaan pikemminkin, että sen enempää kyselemättä 'talon tavoista' - sekaan vaan!
Tottakai kysyjälle aina sanotaan kohteliaasti, että :"Tervetuloa ja kiva kun tulit!"
Siihen melkein hengästyneenä lisäten, että kaikesta saa kirjoittaa ja ketään ei mollata ja plaap, plaap...
Aika näyttää miten kelläkin menee.
Ainakaan tätä ei kannattaisi ottaa kovin tiukkapipoisesti.että oli tässä sellainenkin pointti, että näin sain syyn tehdä avauksen ja näen kuka tulee juttelemaan oudon nikin kanssa.
Niin..en todellakaan odottanutkaan että kukaan tulee sanomaan että alas lähteä litomaan täältä :)) - viljamaria
taikanainen kirjoitti:
että oli tässä sellainenkin pointti, että näin sain syyn tehdä avauksen ja näen kuka tulee juttelemaan oudon nikin kanssa.
Niin..en todellakaan odottanutkaan että kukaan tulee sanomaan että alas lähteä litomaan täältä :))ettei kukaan voi noin naivi olla, että kysyy miten täällä 'ollaan.'
Sanonpa kuitenkin, että kunhan eräs määrätty tyyppi palaa kehiin, niin saat kuulla puhuvasi asian vierestä ja saat kuulla olevasi typerä ynms. Saat varautua jopa ihmisoikeuksien rikkomussyytöksiin. Sanoit nyt sitten vaikkapa, että tänään on kaunis ilma.
Niin, että se käyttäytymissäännöistä. - taikanainen
viljamaria kirjoitti:
ettei kukaan voi noin naivi olla, että kysyy miten täällä 'ollaan.'
Sanonpa kuitenkin, että kunhan eräs määrätty tyyppi palaa kehiin, niin saat kuulla puhuvasi asian vierestä ja saat kuulla olevasi typerä ynms. Saat varautua jopa ihmisoikeuksien rikkomussyytöksiin. Sanoit nyt sitten vaikkapa, että tänään on kaunis ilma.
Niin, että se käyttäytymissäännöistä.kuulostaapas omituiselta...Vaan näitä toisia parempia taitaa olla jokaisella palstalla. Milloin hän mahdollisesti saapuu ja mistä tunnistaa?
- n52
taikanainen kirjoitti:
kuulostaapas omituiselta...Vaan näitä toisia parempia taitaa olla jokaisella palstalla. Milloin hän mahdollisesti saapuu ja mistä tunnistaa?
nyt taas minä.
Sen kaartelijan vastauksissä/kysymyksissä on alistamisen yritys mukana ja jos se on sinun kanssasi eri mieltä niin se ei tapahdu aikuisen tasolla vaan ikeästi toista vähätellen,halveksivasti ja omaa ylemmyyttään korostaen.
Eiköhän se ollut siellä kaffe jutuissa kun yritti silloin saada minut....!
No se siitä ja sen...
toivottavasti alku ainakin saa sinut viihtymään täällä,sillä oikeastaan täällä on mukavaa sakkia =)
- Eräs just lueskellut ja tut...
voi nähdä sen : Piiri pieni täällä vain pyörii
ja on kaukana oikeasta elämästä ja todellisuudesta .viikonloput ja arki.
Osallistujat kirjoittelevat silloin,kun se on parhaiten heille sopivaa.Usein henkilöt,joilla on arkena aikaa nettiin,heillä voi olla varsinkin näin suurempina pyhinä säpinää,kun on vieraita livenä Ja toisilla päinvastoin.
Mutta,kuka tahansa voi sivuja katsoa taaksepäin,kuinka todellista että palstalla on vain pieni piiri,joka huseeraa.
Eri tyylin ketjuilla on tietysti omannäköiset osanottajat ja on enemmän aloituksista kiinni kuka kulloisinkin ottaa osaa.
Otsikossa esitetty väittämä kuuluu enemmänkin ns.kaupunkilegendojen kategoriaan.- taikanainen
joka palstalta löytynee jonkinlainen "sisäpiiri" :)
kirjoitamme asiaa ja asian vieresttäi.
Multinikkeily lienee oman persoonan vaikka kuin mones persoona (ei muuten meikää heilauta silleen:), mutta se lienee jokaisen oma asia miten haluaa hävittää jälilttään.
Silimät ihan viiruna tässä, ei kyllä tiukan nutturan takia, vaan muuten on mukavaa - aurinko paistaa ja on lomaaa. Tervetuloa sekalaiseen seurakuntaamme :))emw34 kirjoitti:
Etkä edes taida potea yhtään syyllisyyttä,hyi hyi
ansaitulla sellaisella..:)
Teillä on mukavvii muistoja lomasta, ei yhttää syyllinen olo hihiii..- taikanainen
hauskalta tuo silimät..nuo murteet täällä näyttävät myös olevan osa palstaa, joitakin ne varmaan ärsyttävät, minä pidän murresanoista, vallatenkin jos löytyy joku ihme sana jonka tarkoitusta täytyy tosuissaan miettiä. Kiitän tervetulotoivotuksista, hauskoja lomapäiviä Sinulle.
...taidan minäkin tulla kurkkaamaan muun kaffeporukan perässä, mikä on tämän palstan luonne!
- taikanainen
mä olen täällä jo viikon ihmetellyt, tein jo avauksenkin. Hattu kourassa tässä kysellyt mikä on meininki..luonne näyttää hyvin monitahoiselta, näin ällipäätään katsottuna :)
- taikanainen
taikanainen kirjoitti:
mä olen täällä jo viikon ihmetellyt, tein jo avauksenkin. Hattu kourassa tässä kysellyt mikä on meininki..luonne näyttää hyvin monitahoiselta, näin ällipäätään katsottuna :)
piti olla äkkipäätään katsottuna... mutta tässä tapauksessa tuo ällipäätäänkin kait menettelee..
taikanainen kirjoitti:
...tuossa jo muutamana päivänä olen ovenraosta hiukan salaa kurkkinut tämän palstan touhuja. Ällipäätään/äkkipäätän katsellen analyysisi palstan luonteesta lienee oikea :))
- merliNelli
norMix kirjoitti:
...tuossa jo muutamana päivänä olen ovenraosta hiukan salaa kurkkinut tämän palstan touhuja. Ällipäätään/äkkipäätän katsellen analyysisi palstan luonteesta lienee oikea :))
se olit, siellä ovenraossa..:D
Minä olen kanssa selaillu täällä vähän, tuntuu vaan, ettei tiedä mistä aloittaisi kirjoittamisen.
Oikeastaan hassua..laiffissa tulee helposti juttua tuntemattomille ja tässä nyt tuijottelen ruutuun ja mietin miten ja mitä sanoisi ja kelle:)
taikanaisen avaus ja siihen tulleet kommentit pistivät miettimään..*pohtii*
Jermun avaukseen yhden kommentin pistin, siellä se yksinään möllöttää:) - taikanainen
merliNelli kirjoitti:
Minä olen kanssa selaillu täällä vähän, tuntuu vaan, ettei tiedä mistä aloittaisi kirjoittamisen.
Oikeastaan hassua..laiffissa tulee helposti juttua tuntemattomille ja tässä nyt tuijottelen ruutuun ja mietin miten ja mitä sanoisi ja kelle:)
Jermun avaukseen yhden kommentin pistin, siellä se yksinään möllöttää:)mietityttää?? On tähän avaukseen jokunen tuntematonkin uskaltautunut :)) ja meitä "kaffeelaisia" näkyykin täällä olevan yks sun toinenkin...
merliNelli kirjoitti:
Jermun avaukseen yhden kommentin pistin, siellä se yksinään möllöttää:)...peitinkö näkyvyytesi siellä ovenraossa seistessäni :))
No juu, jonkunsortin kynnys minullakin oli kommenttienheiton aloittamisessa tälle palstalle. Ton taikiksen osuminen paikalle tietysti vähän madalsi kynnystä. No vieläkös seuraat Potteria toisella silmällä? Itsellä videot pyörii ja saan sitten katsoessani surauttaa mainokset vauhdilla ohi.- merliNelli
taikanainen kirjoitti:
mietityttää?? On tähän avaukseen jokunen tuntematonkin uskaltautunut :)) ja meitä "kaffeelaisia" näkyykin täällä olevan yks sun toinenkin...
tai no, en ole vielä viiskymppinen..tiedetään ettei tänne ole ikärajaa..kuitenkin äh, en osaa selittää.
Hmm..kun olen tämmöinen tunteen ja vaistonvarassa kulkija..jokin vaan ei nyt saa syttymään..:(
*hämillään* - merliNelli
norMix kirjoitti:
...peitinkö näkyvyytesi siellä ovenraossa seistessäni :))
No juu, jonkunsortin kynnys minullakin oli kommenttienheiton aloittamisessa tälle palstalle. Ton taikiksen osuminen paikalle tietysti vähän madalsi kynnystä. No vieläkös seuraat Potteria toisella silmällä? Itsellä videot pyörii ja saan sitten katsoessani surauttaa mainokset vauhdilla ohi.katselen kyllä:)
Mulla on ostokasetteina kyllä kaikki, mutta pidän Potterista.
Jouluna katsoin uusimman ja se on oikeastaan aika pelottavakin muutamassa kohdassa.Kirjatkin olen lukenut:)
Et peittänyt näkyväisyyttä, hieman kauempaa selkäsi takaa kurkistelin:D - taikanainen
merliNelli kirjoitti:
tai no, en ole vielä viiskymppinen..tiedetään ettei tänne ole ikärajaa..kuitenkin äh, en osaa selittää.
Hmm..kun olen tämmöinen tunteen ja vaistonvarassa kulkija..jokin vaan ei nyt saa syttymään..:(
*hämillään*väki on meille vierasta, ei oiken uskalla kirjoittaa kepeästi, aika kriittistäkin kommenttia tuli heti kättelyssä, ehkä täällä on enemmän "tuomitseva" ilmapiiri kuin mihin olemme tottuneet...Tai sitten se on tuo ikäkysymys,jonkinlainen kuilu...?
Hymiöitä täällä ei pahemmin näköjään käytetä, silläkin saattaa näyttää kirjoitukset niin totisilta, kaffeella kun hymiöt ovat itsestäänselvyys, täällä koetaan monet asiat "lapsellisiksi", eikä haluta missään tapauksessa ainakaan itse olla lapsellisia..Tässä nyt tällainen pika-analyysi, naiivinleimakin taisi jo olla otsaani tulossa joku aika sitten :))
On täällä loistotyypejäkin, taatusti ! - taikanainen
tasapuolisesti :)
- rekattu
taikanainen kirjoitti:
väki on meille vierasta, ei oiken uskalla kirjoittaa kepeästi, aika kriittistäkin kommenttia tuli heti kättelyssä, ehkä täällä on enemmän "tuomitseva" ilmapiiri kuin mihin olemme tottuneet...Tai sitten se on tuo ikäkysymys,jonkinlainen kuilu...?
Hymiöitä täällä ei pahemmin näköjään käytetä, silläkin saattaa näyttää kirjoitukset niin totisilta, kaffeella kun hymiöt ovat itsestäänselvyys, täällä koetaan monet asiat "lapsellisiksi", eikä haluta missään tapauksessa ainakaan itse olla lapsellisia..Tässä nyt tällainen pika-analyysi, naiivinleimakin taisi jo olla otsaani tulossa joku aika sitten :))
On täällä loistotyypejäkin, taatusti !Meidän aikoihin kirjoiteltiin ilman hymiöitä,luin juuri taas uudelleen Veikko Huovisen Lampaansyöjät ja nauroin kuollakseni,ihan ilman hymiöitä hänkin kirjoitteli
- taikanainen
rekattu kirjoitti:
Meidän aikoihin kirjoiteltiin ilman hymiöitä,luin juuri taas uudelleen Veikko Huovisen Lampaansyöjät ja nauroin kuollakseni,ihan ilman hymiöitä hänkin kirjoitteli
juuri pohdinkin, minulle hymiöt ovat olleet itsestään selvyys, joten niiden puuttuminen aiheuttaa alkuun tunteen, että on totista. Tosin tuo "hankintajuttelumme" oli kutkuttava ilman hymiöitäkin, niiden puuttuminen on totuttelukysymys.
Huovinen tuskin tarvitsee hymiöitä tuekseen... opettelen itsekin tässä jättämään niitä pois kokeeksi. Öitä Sinullekin. - merliNelli
taikanainen kirjoitti:
väki on meille vierasta, ei oiken uskalla kirjoittaa kepeästi, aika kriittistäkin kommenttia tuli heti kättelyssä, ehkä täällä on enemmän "tuomitseva" ilmapiiri kuin mihin olemme tottuneet...Tai sitten se on tuo ikäkysymys,jonkinlainen kuilu...?
On täällä loistotyypejäkin, taatusti !on laiffissa ystävättäriä yli ja ali tämän palstaiän.
Jutellaan hassuja ja välillä parannetaan maailmaa.Ikäkysymys ei ole koskaan noussut esiin..paitsi leikkimielisissä kuumat aallot keskusteluissa:D
Itselleni hymiöt tai tähtien väliin kirjoitettu tunnetila on tärkeä.Niillä voi ilmaista tarkoitustaan tai tunnetta.Kirjoitus tuntuu jotenkin alastomalta ilman niitä ja mielestäni ne ovat jonkinlainen korvike ilmeille ja eleille.
Taitavat kirjoittavat osaavat ilmaista itseään ilman noita hymistelyjä, ehkäpä sen joskus oppii.
Miksi aikuiset eivät saisi olla lapsellisia?En ole koskaan ymmärtänyt sitä.Olen joskus saanut kuulla.."tuossa iässä pitäisi jo vähän ajatella..", minusta on lähinnä huvittavaa, että pitäisi elää iän edellyttämällä tavalla.Varsinkin kun selviä sääntöjä eri ikäluokille ei ole olemassa.
Minun puolestani jokainen on ja elelee niinkuin parhaaksi näkee ja hyvältä tuntuu.
Pidän elämästäni..saan siltä paljon, annan ja saan vielä enemmän:) - taikanainen
merliNelli kirjoitti:
on laiffissa ystävättäriä yli ja ali tämän palstaiän.
Jutellaan hassuja ja välillä parannetaan maailmaa.Ikäkysymys ei ole koskaan noussut esiin..paitsi leikkimielisissä kuumat aallot keskusteluissa:D
Itselleni hymiöt tai tähtien väliin kirjoitettu tunnetila on tärkeä.Niillä voi ilmaista tarkoitustaan tai tunnetta.Kirjoitus tuntuu jotenkin alastomalta ilman niitä ja mielestäni ne ovat jonkinlainen korvike ilmeille ja eleille.
Taitavat kirjoittavat osaavat ilmaista itseään ilman noita hymistelyjä, ehkäpä sen joskus oppii.
Miksi aikuiset eivät saisi olla lapsellisia?En ole koskaan ymmärtänyt sitä.Olen joskus saanut kuulla.."tuossa iässä pitäisi jo vähän ajatella..", minusta on lähinnä huvittavaa, että pitäisi elää iän edellyttämällä tavalla.Varsinkin kun selviä sääntöjä eri ikäluokille ei ole olemassa.
Minun puolestani jokainen on ja elelee niinkuin parhaaksi näkee ja hyvältä tuntuu.
Pidän elämästäni..saan siltä paljon, annan ja saan vielä enemmän:)oikein hymiön kera :))
Jotenkin tääll on näyttänyt siltä, että tuo tärkeily korostuu kirjoittamisessa jos on korostuakseen. Ei sitä niinkään laiffissa ole karsinointia käyttäytymisen suhteen iästä riippuen. Mut "talo elää tavallaan"
Ihan samanlainen tunne noitten hymiöitten puuttumisen johdosta, niinkuin olisi ilmeetöntä puhetta. Tietysti jotkut ovat niin taitavia että saavat kirjoittamalla tunnelman, mutta ne joille hymiöt ovat olleet tavallaan se tunnelmakirjain, voivatkin joutua miettimään miten asian ilmaisisi. Tässä lähinnä tarkoitan itseäni.Joku Veikko Huovinen sellaiset taitaa toki, mutta kaikki kirjoittajat eivät niitä huovisia ole...
Miksi aikuiset eivät saisi olla lapsellisia...hyvä kysymys :)) - rekattu
taikanainen kirjoitti:
juuri pohdinkin, minulle hymiöt ovat olleet itsestään selvyys, joten niiden puuttuminen aiheuttaa alkuun tunteen, että on totista. Tosin tuo "hankintajuttelumme" oli kutkuttava ilman hymiöitäkin, niiden puuttuminen on totuttelukysymys.
Huovinen tuskin tarvitsee hymiöitä tuekseen... opettelen itsekin tässä jättämään niitä pois kokeeksi. Öitä Sinullekin.En yleensäkään ymmärrä mitä nämä hymiöt tarkoittavat,niiden paljolti tekstin lomassa viljeleminen vaikuttaa minulle lähinnä hysteeriseltä
- n52
taikanainen kirjoitti:
oikein hymiön kera :))
Jotenkin tääll on näyttänyt siltä, että tuo tärkeily korostuu kirjoittamisessa jos on korostuakseen. Ei sitä niinkään laiffissa ole karsinointia käyttäytymisen suhteen iästä riippuen. Mut "talo elää tavallaan"
Ihan samanlainen tunne noitten hymiöitten puuttumisen johdosta, niinkuin olisi ilmeetöntä puhetta. Tietysti jotkut ovat niin taitavia että saavat kirjoittamalla tunnelman, mutta ne joille hymiöt ovat olleet tavallaan se tunnelmakirjain, voivatkin joutua miettimään miten asian ilmaisisi. Tässä lähinnä tarkoitan itseäni.Joku Veikko Huovinen sellaiset taitaa toki, mutta kaikki kirjoittajat eivät niitä huovisia ole...
Miksi aikuiset eivät saisi olla lapsellisia...hyvä kysymys :))Lapsellisen lupsakasta aamua.
Kyllä tuo sinun tyylisi on sisältänyt koko ajan sen viestin,että ihan mukavan tuntuinen.
=) - taikanainen
n52 kirjoitti:
Lapsellisen lupsakasta aamua.
Kyllä tuo sinun tyylisi on sisältänyt koko ajan sen viestin,että ihan mukavan tuntuinen.
=)jos viestini ovat olleet sinun silmääsi positiivisia.:)
- taikanainen
rekattu kirjoitti:
En yleensäkään ymmärrä mitä nämä hymiöt tarkoittavat,niiden paljolti tekstin lomassa viljeleminen vaikuttaa minulle lähinnä hysteeriseltä
tässä sitä sitten ollaan..huomaatko, meillä on, sinulla ja minulla, erilainen kirjoittamiskulttuuri, olemmeko siis kulttuurishokissa toistemmme kirjoituksiin nähden.Miten tästä selvitään niin ettei tule pahaa mielta kummallekkaan?
Voisin antaa pikakurssin hymiöistä..mitäs sihen sanot? Sen voin vakuuttaa, etten ole hysteerinen vaikka suupielet kaartuvatkin usein ylöspäin. - n52
taikanainen kirjoitti:
jos viestini ovat olleet sinun silmääsi positiivisia.:)
muidenkin,sillä ei täällä tule sitä asiatonta kritiikkiä tai höllmöjä pois ajoja kuin siltä kaartelijalta,sillä kaikki ovat jo senverran elämää nähneitä,että ei ole tarvetta turhaan pätemiseen =)
- rekattu
taikanainen kirjoitti:
tässä sitä sitten ollaan..huomaatko, meillä on, sinulla ja minulla, erilainen kirjoittamiskulttuuri, olemmeko siis kulttuurishokissa toistemmme kirjoituksiin nähden.Miten tästä selvitään niin ettei tule pahaa mielta kummallekkaan?
Voisin antaa pikakurssin hymiöistä..mitäs sihen sanot? Sen voin vakuuttaa, etten ole hysteerinen vaikka suupielet kaartuvatkin usein ylöspäin.Mielestäni vain kirjoittaa voi mitä ajattelee ihan ilman hymiöitäkin,tottumuskysymys
Nämä hymiöillä maustetut tekstit ja lyhennelmät vaikuttavat tekstarimaisilta mielestäni,ihan kuin ei olisi aikaa eikä tilaa kirjoittaa mitä oikeastaan haluaisi - taikanainen
rekattu kirjoitti:
Mielestäni vain kirjoittaa voi mitä ajattelee ihan ilman hymiöitäkin,tottumuskysymys
Nämä hymiöillä maustetut tekstit ja lyhennelmät vaikuttavat tekstarimaisilta mielestäni,ihan kuin ei olisi aikaa eikä tilaa kirjoittaa mitä oikeastaan haluaisitää olis ollut kyllä ilmainen kurssi :))
Voin silti yhden opettaa,tämän :( - merliNelli
taikanainen kirjoitti:
Miksi aikuiset eivät saisi olla lapsellisia...hyvä kysymys :))hepulin ja aloitin muka kevätsiivouksen:)
Muutaman viestin jo kirjoittelin tänne, todella vaikeaa jättää hymistelyt kokonaan pois.Ei onnistu, mutta voihan niitä koittaa vähentää.
Melkein samanlainen olo ja sanat, kun tupankiroista räpiköin eroon..:D pääsinkin, mutta kyllä se joskus tuoksuu hyvälle.Hmm, en ole iäksi lopettanut(tuntuu niin lopulliselta), mukavampi sanoa..olen vain polttamatta.
Kaikenlaisia asioita ja asiayhteyksiä sitä päähän pälkähtääkin, tämä kevät varmaan..:) - taikanainen
merliNelli kirjoitti:
hepulin ja aloitin muka kevätsiivouksen:)
Muutaman viestin jo kirjoittelin tänne, todella vaikeaa jättää hymistelyt kokonaan pois.Ei onnistu, mutta voihan niitä koittaa vähentää.
Melkein samanlainen olo ja sanat, kun tupankiroista räpiköin eroon..:D pääsinkin, mutta kyllä se joskus tuoksuu hyvälle.Hmm, en ole iäksi lopettanut(tuntuu niin lopulliselta), mukavampi sanoa..olen vain polttamatta.
Kaikenlaisia asioita ja asiayhteyksiä sitä päähän pälkähtääkin, tämä kevät varmaan..:)hymiölakko mullakaan...yritin, mutta näytti niin tylyiltä viestit. Ja toi Rudi tuli sekoittamaan vielä pään noilla jutuillaan :))
Juuri kun olin päättänyt olla asiallinen ja fiksu kunnon palstalainen......
ps jos sulle jää ylimääräistä inspiraatiota siivouksesta, niin meilläkin saa tulla käymään :DD - tukkusutija
merliNelli kirjoitti:
hepulin ja aloitin muka kevätsiivouksen:)
Kaikenlaisia asioita ja asiayhteyksiä sitä päähän pälkähtääkin, tämä kevät varmaan..:)vaan näkevä pilkun nuslaaja kyselen, at mikä se "tupankiro"? kun haisee hyvälle? ilman hymiötä.
- taikanainen
tukkusutija kirjoitti:
vaan näkevä pilkun nuslaaja kyselen, at mikä se "tupankiro"? kun haisee hyvälle? ilman hymiötä.
vuonojen maasta, ei marinadi vienyt miestä kokonaan. Tässä yrittänyt olla kunnon kansalainen ilman hymiöitä, vaan tuntuu olo alastomalta siten, joten :)))))
- tukkusutija
taikanainen kirjoitti:
vuonojen maasta, ei marinadi vienyt miestä kokonaan. Tässä yrittänyt olla kunnon kansalainen ilman hymiöitä, vaan tuntuu olo alastomalta siten, joten :)))))
siis kunnon alaston kansalainen. ilman hymiötä.
verottaja on vai kaiken vienyt? vaiko heikko luonne koltun pudottanu? - merliNelli
tukkusutija kirjoitti:
vaan näkevä pilkun nuslaaja kyselen, at mikä se "tupankiro"? kun haisee hyvälle? ilman hymiötä.
Jotain yhteyttä on ilmassa..hymistystesten karsiminen lisää kirjotuskiroja..:)
Nyt tuoksuu pihalla kostea maa, ei niin hyvälle mutta keväälle. - taikanainen
tukkusutija kirjoitti:
siis kunnon alaston kansalainen. ilman hymiötä.
verottaja on vai kaiken vienyt? vaiko heikko luonne koltun pudottanu?jätä tuhkiakaan, saati sitten kolttua...
olen joutunut olemaan hymiölakossa liian kauan, saanhan uhrata silmäsi tähän :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) - merliNelli
taikanainen kirjoitti:
hymiölakko mullakaan...yritin, mutta näytti niin tylyiltä viestit. Ja toi Rudi tuli sekoittamaan vielä pään noilla jutuillaan :))
Juuri kun olin päättänyt olla asiallinen ja fiksu kunnon palstalainen......
ps jos sulle jää ylimääräistä inspiraatiota siivouksesta, niin meilläkin saa tulla käymään :DDse siivous inspis..Ikkunan pesin ja komeron siivosin..Pitää jättää jotain huomiselle..tai vaikka ens viikolle..:P
Pihapuuhissa viihtyisin paremmin...tänään on taas paljastunut lumen alta lisää vanhaa nurmikkoa ja anovana odottaa kulottajaa:) - rekattu
merliNelli kirjoitti:
Jotain yhteyttä on ilmassa..hymistystesten karsiminen lisää kirjotuskiroja..:)
Nyt tuoksuu pihalla kostea maa, ei niin hyvälle mutta keväälle.Puutarhan uusimissuunnitelmat alkavat itää
- merliNelli
rekattu kirjoitti:
Puutarhan uusimissuunnitelmat alkavat itää
kevät sama juttu:)
Suunnitelmat suorastaan röyhähtävät, osa tuottaa tulosta..osa keventää vaan kukkaroa:D - norMix evk
taikanainen kirjoitti:
Miksi aikuiset eivät saisi olla lapsellisia...hyvä kysymys :))...saa ja pitää välillä olla lapsellinen. Elämä ilman pientä leikkiä ja lapsellisuutta on liian vakavaa ja yksitotista. Lapsenomaisella ja avoimella suhtautumisella elämästäkin saa enemmän irti. Sitäpaitsi eläisimme edelleen luolissa ja järsisimme jäätynyttä lihaa, jos ei olisi ollut aikanaan niitä lapsellisia, jotka alkoivat leikkimään tulella ja risumajoilla :)))))))))))))
- rekattu
norMix evk kirjoitti:
...saa ja pitää välillä olla lapsellinen. Elämä ilman pientä leikkiä ja lapsellisuutta on liian vakavaa ja yksitotista. Lapsenomaisella ja avoimella suhtautumisella elämästäkin saa enemmän irti. Sitäpaitsi eläisimme edelleen luolissa ja järsisimme jäätynyttä lihaa, jos ei olisi ollut aikanaan niitä lapsellisia, jotka alkoivat leikkimään tulella ja risumajoilla :)))))))))))))
Nuo hymiöt vain lopussa yhtäkkiä vaikuttivat jotenkin tekohymymäiseltä,siis mielestäni ihan tarpeettomat
- norMix evk
rekattu kirjoitti:
Nuo hymiöt vain lopussa yhtäkkiä vaikuttivat jotenkin tekohymymäiseltä,siis mielestäni ihan tarpeettomat
Hymiö perässä olisi saattanut tosin entisestään piristää :))
- taikanainen
norMix evk kirjoitti:
Hymiö perässä olisi saattanut tosin entisestään piristää :))
Tässä sinulle iloa ja piristystä :))))))))
- taikanainen
norMix evk kirjoitti:
...saa ja pitää välillä olla lapsellinen. Elämä ilman pientä leikkiä ja lapsellisuutta on liian vakavaa ja yksitotista. Lapsenomaisella ja avoimella suhtautumisella elämästäkin saa enemmän irti. Sitäpaitsi eläisimme edelleen luolissa ja järsisimme jäätynyttä lihaa, jos ei olisi ollut aikanaan niitä lapsellisia, jotka alkoivat leikkimään tulella ja risumajoilla :)))))))))))))
laiffissakin, että ottamalla hauskuuden mukaan elämään, moni pikku murhe unohtuu ja kutistuu olemattomiin. Jatkuva nipottaminen saa ihmisen näyttämään vanhemmaltakin mitä on... :))
- norMix evk
taikanainen kirjoitti:
Tässä sinulle iloa ja piristystä :))))))))
Pienikin :)) synnyttää lisää :)))) ja maailma on taas pikkuisen parempi paikka elää :=DDDD
- Olisiko näin
taikanainen kirjoitti:
laiffissakin, että ottamalla hauskuuden mukaan elämään, moni pikku murhe unohtuu ja kutistuu olemattomiin. Jatkuva nipottaminen saa ihmisen näyttämään vanhemmaltakin mitä on... :))
Hymiöt ovat kuin silkkarit eli epäaitoa,parempi kirjoittaa mitä ajattelee,me kaikihan osaamme suomea ja ymmärräämme kirjoitettua tekstiä ilman keinotekoisia tehokeinoja
- taikanainen
Olisiko näin kirjoitti:
Hymiöt ovat kuin silkkarit eli epäaitoa,parempi kirjoittaa mitä ajattelee,me kaikihan osaamme suomea ja ymmärräämme kirjoitettua tekstiä ilman keinotekoisia tehokeinoja
kirjoita Sinä niinkuin haluat, minä kirjoitan niinkuin osaan, joko hymiöillä tai ilman, sopiiko?
- merliNelli
Olisiko näin kirjoitti:
minkä sille voi, nuo hymistelyt on osa itseä.
Tekstareihin ja mailehinkin niitä tulee laiteltua.
Mielestäni ne eivät ole epäaitoja ja juuri niillä ilmaistaan tunnetta tai ajatuksen suuntaa.
Tähänkin jo kaksi hymistelyä kerkesin laittaa, piti peruuttaa.Jokainen kirjoittaa tyylillään. - yopollo
Olisiko näin kirjoitti:
yksi kaveri tuolla toisella foorumilla joka kirjoitteli parin sivun proosapätkiä pelkillä hymiöillä. no, ainakin mielialat tulivat selvästi esiin :-))))
- plunger
Tänne tulee uusia koko ajan, ei kukaan kisko heitä sisään ei kukaan työnnä pois. Joku voi pahastua jostain kirjoituksesta ja jäädä sitten pois, siihen ei ole kiinnitetty huomiota.
Multinikkeily on sitä että kirjoittaa monella nimellä ja pahasta silloin jos väittelee itsen kanssa. Siis jakomielisenä.
Asiakeskusteluja toivottavasti on enemmän kun tulet mukaan, huumoria on esiintynyt ja tämän voit todeta jos vanhoja ketjuja tutkit. Minä en ole se huumorin viljelijä, en istuta en kastele, mutta en myös leikkaa. Nauran kun hauskaa on. Nutturapäitä en taida olla kirjoittajina, tai sitten paljastavat täällä sen toisen minän, sallivan ja myötä-elävän. Siis jakomielisenä.- hennaliisa1
vähä jakomielisii?
Välil on nuttura kirreel ja välist suvaitaa vaik minkälaisii kummallisuuksii ja asioita, jotka ovat pahhoi ja väärii.
Mielpitteet muuttuut ja heittelemääsä kivet saap kerätä.
Sitä varte mie en ainakaa hirvijä kovi ankarast arvostella ja tuomitakkaa kettää ko ihe oon syyllistynt monelaisii asijoihi, mitä en kyl ennää tekis.
Oiskoha se sitä suvaitsevaisuutta sit?
Ymmärtää, ko toine tekköö hönttöyksii, mut sannoo kuitekii, et mie sinun vähä aattelisin ens. - plunger
hennaliisa1 kirjoitti:
vähä jakomielisii?
Välil on nuttura kirreel ja välist suvaitaa vaik minkälaisii kummallisuuksii ja asioita, jotka ovat pahhoi ja väärii.
Mielpitteet muuttuut ja heittelemääsä kivet saap kerätä.
Sitä varte mie en ainakaa hirvijä kovi ankarast arvostella ja tuomitakkaa kettää ko ihe oon syyllistynt monelaisii asijoihi, mitä en kyl ennää tekis.
Oiskoha se sitä suvaitsevaisuutta sit?
Ymmärtää, ko toine tekköö hönttöyksii, mut sannoo kuitekii, et mie sinun vähä aattelisin ens.Kaikki olemme vähä jakomielisii, tosi on.
Sinun kirjoituksesi maistuu erikoiselta, varmasti se olisi herkullista kuunnella. Minun jakomieli on siinä että nautin kuulla puhetta vaikka sitä en ymmärrä, ja nautin sellaisten sanojen edessä, joista en saa irti kuin aavistuksen merkityksestä, kuten 'hönttöyksii'. Hassuja asioita siis? - hennaliisa1
plunger kirjoitti:
Kaikki olemme vähä jakomielisii, tosi on.
Sinun kirjoituksesi maistuu erikoiselta, varmasti se olisi herkullista kuunnella. Minun jakomieli on siinä että nautin kuulla puhetta vaikka sitä en ymmärrä, ja nautin sellaisten sanojen edessä, joista en saa irti kuin aavistuksen merkityksestä, kuten 'hönttöyksii'. Hassuja asioita siis?tai meije karjalaisii sannoi, mikä tarkottaa sammaa ko hölmöilyi.
Karjalas on iha tavalline sana 'hönttö',mikä tarkoittaa hölmöö.
Jos jottai ihmistä pijetää tyhmän - on hää sit tai ei, ni häntä sanottaa höntöks,
esm. "kyl voip ihmine olla hönttö!"
Tämmösii hönttöi aamuhöpöttämissii.
Koht mie lähen töihe ja sit miu pitäs koittaa olla viisaamp ko täs tietokonnee ies.
Hyvvää päivä alkuu vaa siule ja muilekii viisaile, sekä vähä höntömmillekii! - taikanainen
Sinulle, ja kiitos vasauksestasi. Toivottavasti et asettanut liikaa odotuksia siihen asiakeskusteluun myötäni....En jaksa kivirekeä hilata perässäni, toki asiaa juttelen jos näyttää aihe mielenkiintoiselta, mutta en käännä silmiäni sivuun nähdessäni hauskuutta riveillä, mieluummin lyön sinne lusikkani silloin myös.
Kuten niin monilla meistä, omakin nutturani on väliin niin kireällä että soi, ja toisinaan on unohtunut kokonaan päästä, jakomielitautia ei kuitenkaan ole diagnosoitu, ainakaan vielä.....
Hymiöitäkin viljelen,toisten iloksi, toisten harmiksi, joten varoituksen sanana Sinullekin, jos ne saavat verenpaineesi nousemaan, niin kannattaa ehkä ohittaa viestini avaamatta :))
Ilkeä en ole luonnostani, mutta tarpeen vaatiessa saatan pikkuisen puraista....
Aamuterveisin taikis - Rudi
taikanainen kirjoitti:
Sinulle, ja kiitos vasauksestasi. Toivottavasti et asettanut liikaa odotuksia siihen asiakeskusteluun myötäni....En jaksa kivirekeä hilata perässäni, toki asiaa juttelen jos näyttää aihe mielenkiintoiselta, mutta en käännä silmiäni sivuun nähdessäni hauskuutta riveillä, mieluummin lyön sinne lusikkani silloin myös.
Kuten niin monilla meistä, omakin nutturani on väliin niin kireällä että soi, ja toisinaan on unohtunut kokonaan päästä, jakomielitautia ei kuitenkaan ole diagnosoitu, ainakaan vielä.....
Hymiöitäkin viljelen,toisten iloksi, toisten harmiksi, joten varoituksen sanana Sinullekin, jos ne saavat verenpaineesi nousemaan, niin kannattaa ehkä ohittaa viestini avaamatta :))
Ilkeä en ole luonnostani, mutta tarpeen vaatiessa saatan pikkuisen puraista....
Aamuterveisin taikisJa monta hymiöö! :)))
Tarve olis. Voisitko pikkusen puraista..? :) - taikanainen
Rudi kirjoitti:
Ja monta hymiöö! :)))
Tarve olis. Voisitko pikkusen puraista..? :)toki autan tarvitsevaa...ojennat vain pikkusormesi :)))))
- Rudi
taikanainen kirjoitti:
toki autan tarvitsevaa...ojennat vain pikkusormesi :)))))
..että olen antanut vaikutelman, jossa pikkusormeni olisivat vielä tallella. Mutta rehellisesti sanoen, oon senverta utelias luonne, että etusormet menossa seuraavaks. Niistä taas on oltava tarkkana ettei lopu tää palstakirjoittelu. :))
- taikanainen
Rudi kirjoitti:
..että olen antanut vaikutelman, jossa pikkusormeni olisivat vielä tallella. Mutta rehellisesti sanoen, oon senverta utelias luonne, että etusormet menossa seuraavaks. Niistä taas on oltava tarkkana ettei lopu tää palstakirjoittelu. :))
näinkö on päässyt käymään....noh, siinä tapauksessa taitaa se pureminenkin jäädä nyt, ei niitä etusormia passaa sentään, vaikka keskisilläkin on kyllä hyvä kirjoittaa :)))
Tai, no, miten olis kaulavaltimo...... - Rudi
taikanainen kirjoitti:
näinkö on päässyt käymään....noh, siinä tapauksessa taitaa se pureminenkin jäädä nyt, ei niitä etusormia passaa sentään, vaikka keskisilläkin on kyllä hyvä kirjoittaa :)))
Tai, no, miten olis kaulavaltimo.........että kun keskarit hävis niin tekstit siistiytyi.
Jaa valtimolle.....senkin lepakko! :)) - taikanainen
Rudi kirjoitti:
...että kun keskarit hävis niin tekstit siistiytyi.
Jaa valtimolle.....senkin lepakko! :))sulla ole enää keskareitakaan...mitä muuta sinusta puuttuu *kyselee huolestunut* ;)
Taidankin kohta siirtyä takaisin lepakkoluolaan....siellä saattaa soida hevikin joskus :)) - Rudi
taikanainen kirjoitti:
sulla ole enää keskareitakaan...mitä muuta sinusta puuttuu *kyselee huolestunut* ;)
Taidankin kohta siirtyä takaisin lepakkoluolaan....siellä saattaa soida hevikin joskus :))Hyljääksää Taikis ? Siis mut, meidät?! Vaikka saisit kaulavaltimoo?! Höh.
Sitten munkin täytyy taas jatkaa matkaa. Ensin kompostiosastolle ja omanikäiset tsekataan seuraavaks. Ja sitten mulla on yks jutska jonka lupasin tehdä. Nimittäin vappulehden tonne yhdelle saitille. Siitä tulee järkyttävän huono. Siis HU-HU-HUUUUOOONO! Ja rivo.Häh. :) - taikanainen
Rudi kirjoitti:
Hyljääksää Taikis ? Siis mut, meidät?! Vaikka saisit kaulavaltimoo?! Höh.
Sitten munkin täytyy taas jatkaa matkaa. Ensin kompostiosastolle ja omanikäiset tsekataan seuraavaks. Ja sitten mulla on yks jutska jonka lupasin tehdä. Nimittäin vappulehden tonne yhdelle saitille. Siitä tulee järkyttävän huono. Siis HU-HU-HUUUUOOONO! Ja rivo.Häh. :)tule luolaan :))
- Rudi
taikanainen kirjoitti:
tule luolaan :))
No kun. :)
Tai jospa taiot musta ensin kettuterrierin :))
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433037Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613021- 422387
- 311873
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa831798Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251729- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä791307- 391270
- 791090