Mitä mieltä olette
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suuret_suomalaiset
Tarja Halosen viidennestä sijasta?
Suuret Suomalaiset
32
<50
Vastaukset
Mihin unohtui Minna Canth?
(suomalainen kirjailija, lehtinainen, liikenainen ja yhteiskunnallinen vaikuttaja)
"Canth edisti naisten asemaa muun muassa tekemällä työtä tyttöjen koulutusmahdollisuuksien parantamiseksi. Hän oli suomenkielisen koulutuksen uranuurtajia."
(Wikipedia)
Haluan huomautella, olen henkilökohtaisesti hyvin pettynyt tuohon listaan ja sen järjestykseen.pujotteIija kirjoitti:
Ehdokkaana sentään oli. Minä kyllä hämmästyin Halosen viidennestä sijasta
Tuossa listalla on nimiä aivan väärillä paikoilla.
tosi..typy kirjoitti:
Tuossa listalla on nimiä aivan väärillä paikoilla.
16 vuotta vanha juttu..
Wwuwuw kirjoitti:
16 vuotta vanha juttu..
Juu, se pitäisi päivittää. Näiden, listan ylläpitäjieen, kannattaisi kysyä minulta neuvoja. Voisin laittaa listan uuteen ja järkevämpään järjestyksen.
Kenen nimi sinun mielestä ei päässyt arvokkaasti esille?pujotteIija kirjoitti:
Tuoreempaa kyselyä ei ilmeisesti ole?
Mä voisin neuvoa tuon listan ylläpitäjiä. Ne selvästi kaipaavat ohjeistusta ja uutta nimien järjestystä. Tietysti, ilman mitään kansalaisten äänestystä. :)
tosi..typy kirjoitti:
Mä voisin neuvoa tuon listan ylläpitäjiä. Ne selvästi kaipaavat ohjeistusta ja uutta nimien järjestystä. Tietysti, ilman mitään kansalaisten äänestystä. :)
Laita tänne oma top 10
- Anonyymi
Poliisin_poika kirjoitti:
Roosbärikin on suurempi kuin Minna Candh
Kui niin ?
Ruusperi on ruottalainen formulakuski. Miten helkatassa ruottalainen voi muka olla suomalainen. Kohta varmaan kai vaität poika Ruusperia suomalaiseksi etkä saksalaiseksi tai monacolaiseksi. Niin ja sit tää Pamela Andersson on myös suomalinen. pujotteIija kirjoitti:
Laita tänne oma top 10
- K.J. Ståhlberg ( Suomen ensimmäinen presidentti aj. 1919-1925)
- Mikael Agricola
- Aleksis Kivi
- Minna Canth
- Jean Sibelius
- Eino Leino
- Elias Lönnrot
- Urho Kekkonen
- Arvo Ylppö
- Väinö Linna
Tämä on aika vahva top 10. Maamme uranuurtajia, rakentajia, muokkaajia, kultturihenkilöitä ja eteenpäin vieviä voimia.
En lähde tätä listaa sen enempää perustelemaan, kyllähän tuo järjestys jo puhuu puolestaan.tosi..typy kirjoitti:
- K.J. Ståhlberg ( Suomen ensimmäinen presidentti aj. 1919-1925)
- Mikael Agricola
- Aleksis Kivi
- Minna Canth
- Jean Sibelius
- Eino Leino
- Elias Lönnrot
- Urho Kekkonen
- Arvo Ylppö
- Väinö Linna
Tämä on aika vahva top 10. Maamme uranuurtajia, rakentajia, muokkaajia, kultturihenkilöitä ja eteenpäin vieviä voimia.
En lähde tätä listaa sen enempää perustelemaan, kyllähän tuo järjestys jo puhuu puolestaan.Ihan hyvä listaus, mun listalla ois ehkä Kekkonen ykkösenä
pujotteIija kirjoitti:
Ihan hyvä listaus, mun listalla ois ehkä Kekkonen ykkösenä
Tietysti jokaisella on omat suosikit. Oma ajatus lähti siitä, että alussa oli suo, kuokka ja Jussi (Venäjän valla aikaan), sitten tuli ensimmäinen Suomalainen pressa. Maamme aamunkoitto
(taustalla soi Finlandia). Oma visio.
- Anonyymi
Ensinnäkin huomioni kiinnittyi mannerheimiin koska hän ei ollut suomalainen vaan itävaltalainen. Toinen oli sotasyyllisrikoksista tuomittu ryti?
Tarja Halonen teki historiaa hän on suomen ensinmäinen naispresidentti.
Tai oikeastaan äänestäjät tekivät historiaa.
Tarja on paikkansa ansainnut.
En huomannut että oliko Väinö Linna ja Pentti Linkola mainittu?
Toivottavasti.Wwuwuw kirjoitti:
Ryti oli suurempi sankari kuin Mannerheim.
Mutta Mannerheim on mun sukulainen. Ei voi siis olla ihan turha jätkä. :)
- Anonyymi
Muumi Mamma plagiointi toi pisteitä...
- Anonyymi
Anneli Jäätteenmäki, Esa Saarinen, siinä pari turhimusta ehdokkaista.
Mikael Agricola, Suomen kirjakielen luoja
Adolf Ehrnrooth, kenraali
Tarja Halonen, presidentti
Urho Kekkonen, presidentti
Aleksis Kivi, kirjailija
Elias Lönnrot, Kalevalan kokoaja
C. G. E. Mannerheim, presidentti
Risto Ryti, presidentti
Jean Sibelius, säveltäjä
Arvo Ylppö, lääkäri
Ihan p..ka lista, siinähän on suurin osa jotain ulkomaalaisia nimestä päätellen, kertoo kai meidän suomalaisten itsetunnosta.
Kekkonen, Kivi, Ryti ja Ylppö noista voisi olla, sitten se A I Virtanen voisi olla, laitetaan vielä Linkola sinne kun poistui vastikään vahvuudesta,pujotteIija kirjoitti:
Legendaarinen AIV liuos
Ainoa suomalainen nobelin palkinnon saanut, ja ihan oikealla tuotteella eikä millään höpötyksellä niin ilman muuta kuuluu listalle.
Tarja Halonen on aika korkealla..
Koska hänellä on pinmppi.. :D- Anonyymi
Sitä saa mitä tilaa :)
Tietysti sukulaismies on äänestetty suureksi. Miksi mun nimi puuttuu? 🤔
pujotteIija kirjoitti:
Jaa että ihan Mannerheim, oliko läheistäkin sukua?
Etäisesti, sotilassuku mullakin. Löytynee historiakirjoista googlettamallakin hurumycket tietoa.
- Anonyymi
no 1 isäni ja äitini 2 sisarukseni perheineen 3 isovanhempani 4 muut sukulaiset 5 naiset 6 rintamalla olleet tavis sotilas ja tykkimiehet 7 punaiset työläiset 8 suomenhevonen 9 hirvikoira 10 suomalainen peruna
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224644- 203785
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082474- 272201
- 342054
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391969- 371858
- 151738
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191517- 121391