Jos romahdus tulee niin pärjäätkö yksin. Taudit levii joudut asuu metsässä, joudut etsimään omat ruuat ja pärjäämään ilman koneita ja rahaa? Kauanko menisi että kuolisit nälkään?
Romahdus tulee vielä
35
<50
Vastaukset
Oikeasti selviytyminen metsän antimilla on hyvin haastavaa, eikä kaikki selviytymisharrastelijatkaan selviä. Kuollaan siis kaikki.
- Anonyymi
Pablo Emilio Guavirra Escobar, tulee ikävä aika jos tuollaisen aurinkolasit tuhoat vahingossa.
- Anonyymi
Romahdus heimoksi vaan metsään. Pitää ostaa pyssy ja ampuu kaikki eläimet ruuaksi.
- Anonyymi
Sitten tuhotaan kaikki oravat ja rotat sekä linnut ja kolumbiaset kokaiiniparonit.
Pian on kesä, ja metsä täynnä riistaa. Pala kakkua.
- Anonyymi
Aiks karkki on tämä Fazerin tekemä: amerikanpastillit, ei sisällä kolumbialaista tai kokaiinia Ecuadorista tai Boliviastakaan.
- Anonyymi
Kyllä monille tekisi hyvää joutua elämään pääosin omavaraisesti jonkin aikaa, tulisi ainakin perspektiiviä moneen asiaan. Moni nettisurvivalisti tms. wannabesoturi kuvittelee että senkus vaan metsästäisi yms. mutta eiköhän siinä todellisuus selviäisi aika pian.
- Anonyymi
Metsästäisi, kuka ne eläimet nylkyisi sitten? Vähän vaikea ampua ketää ku ei omista edes asetta eikä sellaista hullulle myönnetäkkään. Epäreilua ku pitää kuolla nälkään.
KilttiMies89
Pah
Jos kukaan ei ammu minua matkalla todellisuuteen, niin ei huolen häivää. On todellakin niin että tietynlaiset pitkät ketjut ovat kaatumassa omaan mahdottomuuteensa ja uusi aika alkamassa.
Pitkällä ketjulla en tarkoita itseäni, vaan tämän hepun ongelmia, kun hän on tallannut miinaan jossain vitun semi-saharassa.
Kanava Kuusi
(Reps)- Anonyymi
Laihtuu jos ei ole ruokaa tarjolla.
- Anonyymi
Mä pärjäisin kyllä jonkin aikaa, ja saisin lapsen ja puolisonkin pidettyä hengissä. Osaan kalastaa ja tunnistaa ja valmistaa ruuaksi villiyrttejä ja -kasveja, sieniä ym. Olen aina tykännyt retkeilystä luonnossa, mutta harmillisesti en ole koskaan tavannut sellaisesta innostunutta kumppanis. Aika pitkään pystyisin tyhjästä nyhjää, ja pitäisin neitimäisen citymiehenkin hengissä erätaidoillani :)
- Anonyymi
Kyllä aika saakelisti saisi kalaa kiskoa järvestä jos pelkästään sillä ja yrteillä meinaisi pärjätä.
Mie oon lappilainen..
Mettään en tarvii kuin viinaa ja tupakkaa..
Ja naisen... Voin sitä siinä aikani kuluksi jörniä.
:D- Anonyymi
talven tullen pannaan lihoiksi.
- Anonyymi
Ja sitten kun nainen raskautuu siitä jörnimisestä ja sairaaloita ei enää ole..ihan huoletta katsot hänen kuolevan synnytykseen tai vammautuvan pahasti. Pidät toki huolta vammautuneesta äidistä ja lapsesta?
hei sie, mä en nähnyt koko viestejä siinä aikasemmassa ketjussa,se tuli niin täyteen ja kone ei näytä argh kysyit mökistä? niin, meillä oli suunnitelmissa mennä sinne niin kuin joka pääsiäinen mut se nyt vähän muuttui,arvaa miksi??: p toivon että ensi kuussa päästään koska ne helvetin puuhommat odottaa edelleenkin! ^_^
Anonyymi kirjoitti:
talven tullen pannaan lihoiksi.
Eihän naisesta syö ku kerran..
Mutta jörniä voi vaikka lopun elämää.
Mie oon mettämies.. Lihaa saa mettästä. :DAnonyymi kirjoitti:
Ja sitten kun nainen raskautuu siitä jörnimisestä ja sairaaloita ei enää ole..ihan huoletta katsot hänen kuolevan synnytykseen tai vammautuvan pahasti. Pidät toki huolta vammautuneesta äidistä ja lapsesta?
Pittää ottaa kato sellanen leveälantioinen naaras. :D
Mahtuu muksuki tulemaan ulos.p.Eppis kirjoitti:
hei sie, mä en nähnyt koko viestejä siinä aikasemmassa ketjussa,se tuli niin täyteen ja kone ei näytä argh kysyit mökistä? niin, meillä oli suunnitelmissa mennä sinne niin kuin joka pääsiäinen mut se nyt vähän muuttui,arvaa miksi??: p toivon että ensi kuussa päästään koska ne helvetin puuhommat odottaa edelleenkin! ^_^
Teän ois pitäny ennakoida. :D
Oisitta lähteny samantien kun hallitus rupes väläyttelemään rajojen sulkemista.
- Anonyymi
Jos tarkoitat romahduksella, että koko yhteiskunta kaatuu; sähköt, tiedonkulku, tavaran ja ruuan kulkeminen, energian saanti...
Jos se tapahtuisi nyt keväällä, selviytymismahdollisuudet olis paremmat. Lämpöisenä vuodenaikana ehtisi mm. kasvattaa perunat ja rakentamaan pienen selviytymismökin talvea varten. Metsästä sais marjat, sienet ja lihat säilöön.
Talvella kaiken pysähtyminen olis pahempi, jos ei mitään olisi valmiina. Ruokaa olisi ehkä parin kuukauden hengissä selviämiseen ja väki jäätyisi isoihin lukaaleihinsa. Kaupungeissa väki kerääntyisi samoihin tiloihin ja sairaudet leviäisivät.
Miksi pitäisi selvitä yksin? Hyvällä porukalla sais paremmat lähtökohdat selviämiseen. Joku metsästää, toinen kasvattaa ruokaa, yksi rakentaa jne... Siitä se yhteiskunta taas nousisi.
Minkä pointin unohdin? Asteroidi vois osuessaan ensin tuhota ison osan maapallosta ja sen jälkeenkin olis vuosikausien pimeys ja kylmyys. Saasteet tappaisi. Kukaan ei selviäisi...
xLiner- Anonyymi
Ei tarvita asteroidiakaan; riittää että vaikka toi Yellowstonen supertulivuori purkautuisi niin elämä muuttuisi pallolla kyllä. Sehän on pikkasen aktiivinen koko ajan.
- Anonyymi
Romahdus tarkoittaisi pidemmällä aikajänteellä yhteiskunnallisten sääntöjen muuttumista. Muutoksen seurauksena ei kannattaisi jäädä ainakaan yksin.
Vahvat söisivät heikot, joukossa olisi voimaa. Yksittäinen metsämies joka pärjäisi omillaan ei taitaisi pitkään olla hengissä jos olisi yksin. Ruoka ja välttämättömien elintarvikkeiden saaminen kun olisi ennenpitkää ihmisten kanssa tehtyjä sopimuksia. Ryhmät jotka olisivat voimakkaita söisivät yksittäiset vahvat yksilöt suihinsa.
AsianVierestä Olen pohtinut tätä pitkän aikaa..korona ei sitä tilannetta aiheuta luojan kiitos mutta jos tapahtuisi vaikka paha luonnonkatastrofi. Ei tarvitse kuin sen asteroidin/meteorin isku jne..Itse monia kipusairauksia omaavana lopettaisin itseni. Minunlaisten selviytyminen(ilman lääkkeitä JA naisena) on pari prosenttia. En jaksaisi elää oireiden kipujen ja muun paskan kanssa päivästä toiseen jossain alkeellisessa ajassa. Se olisi adios ainakin peppiksen suhteen. Onneksi tällä planeetalla ei tarvitse olla jos ei tahdo : p
- Anonyymi
Aika hauska elokuvio oli uusi From Straight AAA:s to XXX, lukio-tytteli lähtee tekemään seksivideoita jotta saisi rahaa opiskelua varten.
- Anonyymi
Hyvä pointti. Monella on perussairauksia joihin ei sitten saisi lääkkeitä. Diabetes esimerkiksi. Tai vaikka just kovia kipuja...
Moni terve ei asiaa näe tuolta kannalta, kun ei tiedä mitä se oleminen voi pahimmillaan olla.
Pitäis muistaa että meillä on asiat aikalailla hyvin, koronasta huolimatta.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Hyvä pointti. Monella on perussairauksia joihin ei sitten saisi lääkkeitä. Diabetes esimerkiksi. Tai vaikka just kovia kipuja...
Moni terve ei asiaa näe tuolta kannalta, kun ei tiedä mitä se oleminen voi pahimmillaan olla.
Pitäis muistaa että meillä on asiat aikalailla hyvin, koronasta huolimatta.
xLinerTerse,niimpä. TODELLA monet unohtavat että monella on sairauksia alla,joihin tarvitsee jokapäiväisen lääkityksen. Puhumattakaan kivuista. Toki voisin jyrsiä pajun kuorta jossa on salisyylihappoa mutta se ei ehkä taida riittää esim mun kipujen hoidossa. Endo, tartteeko kertoa enempää. Viekää särkylääkkeet ja mahdollisuus kuumaan kylpyyn niin varmasti kärsivät vetävät itsensä jojoon parin kuukauden kuluttua. Yleensä nämä super selviytyjä tyypit ovat terveitä miehiä, pelkästään miehenä olo takaa selviytymisen. Naisilla riesana on jo pelkästään naisen kroppa(tiedät ehkä mitä tarkoitan)
Toki minäkin olen aika hyvä "the long dark" selviytymis pelissä mutta oikea selviytyminen on jotain aivan muuta. Porukka ei ymmärrä että monet asiat ovat tuurista kiinni mitä pidemmälle eletään. Jossain vaiheessa tulee tilanne että yrität metsästää/kalastaa sitä riistaa sormet vapisten heikotuksen iskemänä ja jos et saa mitään niin...
Ainut tapa selvitä tuosta on eläminen pienissä ryhmissä, paremmat tsäänssit selviytyä kuin yksin.No naisena sie voit tulla mun kotaan asustelemaan..
Mie käyn sitten hankkimassa sapuskat..
Ja jos kalastamalla taikka metsästämällä ei saa mitään niin käyään hakemassa sapuskat naapurin kommunistilta..
Sitten vois käyä tyhjentämässä paikkakunnan apteekit ja sairaalat. :DKonnaKettu kirjoitti:
No naisena sie voit tulla mun kotaan asustelemaan..
Mie käyn sitten hankkimassa sapuskat..
Ja jos kalastamalla taikka metsästämällä ei saa mitään niin käyään hakemassa sapuskat naapurin kommunistilta..
Sitten vois käyä tyhjentämässä paikkakunnan apteekit ja sairaalat. :Dooh kuulostaa kivalle kettu;D
sä niin kuin pitäisit hommat pyörimässä, mun ei tarttis tehdä muuta kuin kerätä marjoja syksyllä ja pitää koti lämpimänä?:) onko sulla mitään puulämmitteisiä juttuja, jos sähköjä ei ole sit tarvitaan vähintään kaminaa : p
mä olen niin mukana tossa,apteekki raid haha siinä olis niin paha hetki että kyllä varmana rohmuaisin särkylääkkeitä ja muuta,ainakin pari vuotta pysyis elossa. sä voisit myöhemmin mennä tsekkaamaan saako pimeiltä markkinoilta lääkkeitä ;D awe,sellainen söpö koti leikki ^ ^,p.Eppis kirjoitti:
ooh kuulostaa kivalle kettu;D
sä niin kuin pitäisit hommat pyörimässä, mun ei tarttis tehdä muuta kuin kerätä marjoja syksyllä ja pitää koti lämpimänä?:) onko sulla mitään puulämmitteisiä juttuja, jos sähköjä ei ole sit tarvitaan vähintään kaminaa : p
mä olen niin mukana tossa,apteekki raid haha siinä olis niin paha hetki että kyllä varmana rohmuaisin särkylääkkeitä ja muuta,ainakin pari vuotta pysyis elossa. sä voisit myöhemmin mennä tsekkaamaan saako pimeiltä markkinoilta lääkkeitä ;D awe,sellainen söpö koti leikki ^ ^,Leivot pullaa, poimit marjoja...
Mie sitten ihhailen kun sie pyllistelet siellä marjamettällä. :D
On mulla tuo muuri/takka.
Periaatteessa tän kämpän saa aika hyvin lämmitettyä puullaki.
Särkylääkkeitä ja joitain antibiootteja vois käyä keräämässä talteen.. :D
Söisin varmaan omat jalkani..
Juana Maria eli yksin 18 vuotta..
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/8dab4cc6-80f0-4347-8219-4471b0c9533f- Anonyymi
Olin nuorena koditon 2 vuotta. Asuin metsässä pääasiassa talvellakin. Hyvin pärjäsi, pöllin jostain armeija teltan ja kamiinan ja oli lämmintä. Kesäisin sain paljon kalaa ja kävin pöllii perunat jonkun pellosta.
- Anonyymi
Vai että oikein armeijan teltan ja kamiinan pöllit.
- Anonyymi
Mitäs koneita tavistyyppu sitte tarttee?
Mutta jos ajatellaan että raha menettäisi arvonsa, tai valtion rahaliikenne loppuisi kokonaan, niin ei menisi pitkäänkään kun täällä olisi todellinen poikkeustila. - Anonyymi
Kai se kunta ja Kela antavat ruokarahaa, jos mistään ei satu saamaan töitä. Pakkohan niitten on auttaa hätääkärsiviä. Eu?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod213621- 162452
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3782023Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381890- 271631
- 311607
- 321569
- 141217
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai671192- 121081