En iloitse asioista

Anonyymi

Enkä elämästä. Elämä on pelkkää kärsimystä.

111

149

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö mikään ilahduta sinua.

    • Anonyymi

      Vain kaunis nuori nainen voi tuoda ilon elämään.

      • Anonyymi

        Tai sitten ei...


    • Anonyymi

      Noin minäkin ajattelin nuorena, kun olin vankilatuomiota kärsimässä, ja voimakkaiden miinuslinssieni läpi katselin tiiliseiniä. Mutta vapautumisen jälkeen jatkoin opiskelua, ja löysin elämästä paljonkin ilon-aiheita. Ja nykyäänkin suhtaudun elämään myönteisesti. Elämä on kivaa ! -Likinäkörillitäti

      • Anonyymi

        Olitko kauan vankilassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olitko kauan vankilassa?

        Neljä kuukautta. Likimäärin toukokuun puolivälistä syyskuun puoliväliin. -Likinäkörillitäti


    • Anonyymi

      Ruman ätmin elämä on kärsimystä.

      • Anonyymi

        Ei pidä luokitella itseään rumaksi ätmiksi.


      • Anonyymi

        Jos tulis sota, niin ei tarvitsisi enää kauaa kärsiä. Se on tainnu sotien idea aina ollut et häviäjät vapautuu mut voittajat jää viel henkiin siihen saakka, kunnes kohtaa voittajansa. Mut pääsee sit tuskistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä luokitella itseään rumaksi ätmiksi.

        "Ei pidä luokitella itseään rumaksi ätmiksi."

        Jos et itse luokittele itseäsi rumaksi ätmiksi niin muut tekevät sen kyllä puolestasi.

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tulis sota, niin ei tarvitsisi enää kauaa kärsiä. Se on tainnu sotien idea aina ollut et häviäjät vapautuu mut voittajat jää viel henkiin siihen saakka, kunnes kohtaa voittajansa. Mut pääsee sit tuskistaan.

        Joo nyt tosiaan tarvittais taas kunnon sotaa joku ydinsota vois olla hyvä juttu.

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei pidä luokitella itseään rumaksi ätmiksi."

        Jos et itse luokittele itseäsi rumaksi ätmiksi niin muut tekevät sen kyllä puolestasi.

        KilttiMies89

        So? Fiksuimmilla ihmisillä on tärkeämpääkin.


    • Sellaista se masentuneen elämä on.

      Kannattaa hakea apua. Joskus se helpottaa.

      • Ja ajoissa.
        Masennus on pahimmillaan tappava tauti.


      • Thymallus kirjoitti:

        Ja ajoissa.
        Masennus on pahimmillaan tappava tauti.

        Jos metsähommissa tulee sahattua kätensä irti, niin kummasti tulee kiire hakea apua. Eihän sitä kärsimystä peikkokaan kuuntele.

        Kun on kysymys henkisestä kärsimyksestä; apua ei osata, haluta tai kyetä hakea ja ottaa vastaan. Miten ihminen silloin kuvittelee olevansa vahvempi?

        Eihän se kuoleminen tietysti miltään tunnu sen kärsimyksen rinnalla, mutta kuka haluaa kuolla niin veemäisellä tavalla?


      • elisakettu kirjoitti:

        Jos metsähommissa tulee sahattua kätensä irti, niin kummasti tulee kiire hakea apua. Eihän sitä kärsimystä peikkokaan kuuntele.

        Kun on kysymys henkisestä kärsimyksestä; apua ei osata, haluta tai kyetä hakea ja ottaa vastaan. Miten ihminen silloin kuvittelee olevansa vahvempi?

        Eihän se kuoleminen tietysti miltään tunnu sen kärsimyksen rinnalla, mutta kuka haluaa kuolla niin veemäisellä tavalla?

        Toisessa tapauksessa kyse on hädästä... Monet menee sitten kyllä saamaan apua, kun on nielty lääkkeitä, tai hypätty sillalta, tai juotu itsensä jonnekin katuojaan...

        Hätä se on joka ajaa viimekädessä apua saamaan....


      • Disse kirjoitti:

        Toisessa tapauksessa kyse on hädästä... Monet menee sitten kyllä saamaan apua, kun on nielty lääkkeitä, tai hypätty sillalta, tai juotu itsensä jonnekin katuojaan...

        Hätä se on joka ajaa viimekädessä apua saamaan....

        Hätä joo. Mutta se hätä konkretisoidaan fyysiesksi, ei kukaan koskaan tule sanomaan että mulla on paha olla.

        Miksi ei? Onko meidät pirulaiset kasvatettu pitämään itkut mahassa niin tehokkaasti, ettei uskalleta sanoa, mikä vaivaa?

        Eikö se olisi suurempaa rohkeutta?


      • elisakettu kirjoitti:

        Jos metsähommissa tulee sahattua kätensä irti, niin kummasti tulee kiire hakea apua. Eihän sitä kärsimystä peikkokaan kuuntele.

        Kun on kysymys henkisestä kärsimyksestä; apua ei osata, haluta tai kyetä hakea ja ottaa vastaan. Miten ihminen silloin kuvittelee olevansa vahvempi?

        Eihän se kuoleminen tietysti miltään tunnu sen kärsimyksen rinnalla, mutta kuka haluaa kuolla niin veemäisellä tavalla?

        Sanoisin että kysymys on edelleen pitkälti asenteista ja häpeästä. Tiedä sitten koska näitä henkisen puolen sairauksia opitaan käsittelemään oikein.


      • Disse kirjoitti:

        Toisessa tapauksessa kyse on hädästä... Monet menee sitten kyllä saamaan apua, kun on nielty lääkkeitä, tai hypätty sillalta, tai juotu itsensä jonnekin katuojaan...

        Hätä se on joka ajaa viimekädessä apua saamaan....

        Pitäisi ymmärtää että henkinen hätä on hätä siinä missä muukin.

        Kyllä se on fiksumpaa mennä hakemaan apua jo ennen kuin nielee ne lääkkeet.


      • Thymallus kirjoitti:

        Sanoisin että kysymys on edelleen pitkälti asenteista ja häpeästä. Tiedä sitten koska näitä henkisen puolen sairauksia opitaan käsittelemään oikein.

        Asenteita pitäisi muuttaa. Toiset vain kaipaavat niitä vanhoja hyviä aikoja.

        Milloin pahasta olosta on tehty häpeä?

        Niinpä niin, vanhoina kunnon aikoina. Lapsesta asti toitotetaan, että "..ei itkeä saa, ei meluta saa, tonttuset voi tulla ikkunan taa...."


      • elisakettu kirjoitti:

        Hätä joo. Mutta se hätä konkretisoidaan fyysiesksi, ei kukaan koskaan tule sanomaan että mulla on paha olla.

        Miksi ei? Onko meidät pirulaiset kasvatettu pitämään itkut mahassa niin tehokkaasti, ettei uskalleta sanoa, mikä vaivaa?

        Eikö se olisi suurempaa rohkeutta?

        No opetettu, tai oikeastaan kun ei ole tiedetty miten ihminen kasvaa henkisesti...

        Moni lapsi esimerkiksi kokee, että kun on paha olla, hän itse on paha/huono. Kun siihen ei tule läsnäolevaa vanhempaa lohduttamaan ja kokemaan sen asian niin, että se olo on vaan huono ja tässä sitä yhdessä tunnetaan, jää siitä huonosta ja karseasta olosta jopa siis syyllinen olo aikuiseksi asti...

        Siksi monella jolla on masentunut olo, pitää itseään huonona ja apua tarvitsemattomana itse... Siitä tuo korkea kynnys ottaa apua vastaan ja se kertautuu....


      • elisakettu kirjoitti:

        Asenteita pitäisi muuttaa. Toiset vain kaipaavat niitä vanhoja hyviä aikoja.

        Milloin pahasta olosta on tehty häpeä?

        Niinpä niin, vanhoina kunnon aikoina. Lapsesta asti toitotetaan, että "..ei itkeä saa, ei meluta saa, tonttuset voi tulla ikkunan taa...."

        Antaa niiden kaipailla.

        Minä uskon nuorisoon ja ihmisen kehityskykyyn.


      • Disse kirjoitti:

        No opetettu, tai oikeastaan kun ei ole tiedetty miten ihminen kasvaa henkisesti...

        Moni lapsi esimerkiksi kokee, että kun on paha olla, hän itse on paha/huono. Kun siihen ei tule läsnäolevaa vanhempaa lohduttamaan ja kokemaan sen asian niin, että se olo on vaan huono ja tässä sitä yhdessä tunnetaan, jää siitä huonosta ja karseasta olosta jopa siis syyllinen olo aikuiseksi asti...

        Siksi monella jolla on masentunut olo, pitää itseään huonona ja apua tarvitsemattomana itse... Siitä tuo korkea kynnys ottaa apua vastaan ja se kertautuu....

        Luulen että useimmat meistä aikuisista pitäisi kasvattaa uusiksi.

        Ottaa sylkkyyn ja lohduttaa.


      • Thymallus kirjoitti:

        Pitäisi ymmärtää että henkinen hätä on hätä siinä missä muukin.

        Kyllä se on fiksumpaa mennä hakemaan apua jo ennen kuin nielee ne lääkkeet.

        Usein on niin väsynyt jo, ettei jaksa edes hakea apua...

        Mutta vaikea täällä on kenenkään muunkaan kantaa....


      • elisakettu kirjoitti:

        Luulen että useimmat meistä aikuisista pitäisi kasvattaa uusiksi.

        Ottaa sylkkyyn ja lohduttaa.

        Näinpä.... Monta ihmistä jyrää itseään niin helkatisti, että pahaa tekee...

        Toisaalta kokoajan näistä puhutaan enemmän ja tiedetään enemmän.... :o)


      • Thymallus kirjoitti:

        Antaa niiden kaipailla.

        Minä uskon nuorisoon ja ihmisen kehityskykyyn.

        Hienosti ilmaistu.

        Mitä sitten arvelet, tarvitseeko nuoriso hieman tuuppimista vai keksivätkö itse ratkaisunsa?


      • Disse kirjoitti:

        Näinpä.... Monta ihmistä jyrää itseään niin helkatisti, että pahaa tekee...

        Toisaalta kokoajan näistä puhutaan enemmän ja tiedetään enemmän.... :o)

        Onneksi puhutaan, onneksi tiedetään.

        Eihän kukaan ole yksin ole sitten yksin, huomataan.


      • elisakettu kirjoitti:

        Hienosti ilmaistu.

        Mitä sitten arvelet, tarvitseeko nuoriso hieman tuuppimista vai keksivätkö itse ratkaisunsa?

        Olen sitä mieltä, että ns. hiljainen tieto on kaiken periferian alkujuuri ja syy.

        Eli siis: Minkä vähemmän me vanhat pierut sotkeennumme, niin sen parempi kakku.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Luulen että useimmat meistä aikuisista pitäisi kasvattaa uusiksi.

        Ottaa sylkkyyn ja lohduttaa.

        Jo aikoinaan monien meidän vanhemmat ja osa opettajista olisi pitänyt kasvattaa uusiksi. Suomessa ei juurikaan ole annettu myönteistä palautetta. Vaikka tykkäsin koulunkäynnistä, niin liikunnanope oli äkäinen kovaääninen rouva, joka sanoi: "Olet huono !" Hänen kommenttinsa johtui siitä, että en ollut kovin urheilullinen, vaan melko varovainen.
        -Likinäkörillitäti


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jo aikoinaan monien meidän vanhemmat ja osa opettajista olisi pitänyt kasvattaa uusiksi. Suomessa ei juurikaan ole annettu myönteistä palautetta. Vaikka tykkäsin koulunkäynnistä, niin liikunnanope oli äkäinen kovaääninen rouva, joka sanoi: "Olet huono !" Hänen kommenttinsa johtui siitä, että en ollut kovin urheilullinen, vaan melko varovainen.
        -Likinäkörillitäti

        Niin. Taisi olla sitä aikaa, kun negatiivisella palautteella luultiin saavan jotain aikaiseksi. Asia joka on seurannut sukupolvesta toiseen.

        En vielä tähän päivässä mennessä ole mennyt myönteistä seurausta tälle.

        "Sisulla stna mennään prkl" ei ole mitään henkistä voimaantumista, vaan näyttämisen halua. Eihän se ihminen siellä kopassaan sen onnellisempi ole kuin ennenkään.


      • elisakettu kirjoitti:

        Onneksi puhutaan, onneksi tiedetään.

        Eihän kukaan ole yksin ole sitten yksin, huomataan.

        Niin. Ehkä sitä osaa olla paremmin läsnä omille lapsille.... Ja taas heille se on vanhempana jo täysin luonnollista...

        :o)


      • Disse kirjoitti:

        Niin. Ehkä sitä osaa olla paremmin läsnä omille lapsille.... Ja taas heille se on vanhempana jo täysin luonnollista...

        :o)

        Sinäpä vaikutatkin hyvälle isälle.

        *hyväksyvä katse*

        Meille useimmille tuntuu olevan vaikeaa tuo. Hyväksyä toinen itsenään. Hyväksyä erilaisuutta.

        Ovathan lapset ja nuoretkin monesti erilaisia - suhteessa vanheempiinsa.

        Kykeneekö ihmiset ajattelemaan tätä käänteisesti?


      • elisakettu kirjoitti:

        Sinäpä vaikutatkin hyvälle isälle.

        *hyväksyvä katse*

        Meille useimmille tuntuu olevan vaikeaa tuo. Hyväksyä toinen itsenään. Hyväksyä erilaisuutta.

        Ovathan lapset ja nuoretkin monesti erilaisia - suhteessa vanheempiinsa.

        Kykeneekö ihmiset ajattelemaan tätä käänteisesti?

        No mullahan on kaksi ihan erilaista lasta. Ja kumpikin tarvitsee omanlaista tukea...
        Mutta kuitenkin tuen antamisessakin pitäis osata muistaa se, että se tuki on sitä vierellä kulkemista ja myötäelämistä, ei sitä, että tasoittelee tien tasaiseksi. On vaan siinä hetken vierellä nostamassa pystyyn ja kannustaa jatkamaan... Siitähän se lähtee, kun oivaltaa miten täällä mennään.

        Ihmisillä tuntuu olevan vaikea hahmottaa toisien erilaisuutta... Kaikki asiat nähdään vain omien kiikareitten kautta ja sitten ihmetellään, että miksi se toinen ei tuota huomaa, eikä tee näin tai noin... Jokaisella on oma perspektiivi, mistä elämänsä ja maailman siinä ympärillä näkee... Penskoille naureskellaan, kun ne menee omien käsiensä taakse piiloon, mutta yhtä huonosti sitä aikuinenkin itseään välillä hahmottaa...


      • Disse kirjoitti:

        No mullahan on kaksi ihan erilaista lasta. Ja kumpikin tarvitsee omanlaista tukea...
        Mutta kuitenkin tuen antamisessakin pitäis osata muistaa se, että se tuki on sitä vierellä kulkemista ja myötäelämistä, ei sitä, että tasoittelee tien tasaiseksi. On vaan siinä hetken vierellä nostamassa pystyyn ja kannustaa jatkamaan... Siitähän se lähtee, kun oivaltaa miten täällä mennään.

        Ihmisillä tuntuu olevan vaikea hahmottaa toisien erilaisuutta... Kaikki asiat nähdään vain omien kiikareitten kautta ja sitten ihmetellään, että miksi se toinen ei tuota huomaa, eikä tee näin tai noin... Jokaisella on oma perspektiivi, mistä elämänsä ja maailman siinä ympärillä näkee... Penskoille naureskellaan, kun ne menee omien käsiensä taakse piiloon, mutta yhtä huonosti sitä aikuinenkin itseään välillä hahmottaa...

        Kriittinen ihminen ei ehkä tajua, että on itsekin erilainen suhteessa muihin. Hänkin kuitenkin haluaisi kohdeltavan itseään tasaveroisesti. Tai parempana muita.

        Jos erilaisuus taas käntyy itseään vastaan, luullaan olevamme paskoja.

        Onko hyviä ja huonoja ihmisiä? Vai pelkästään keskenään erilaisia?


      • elisakettu kirjoitti:

        Kriittinen ihminen ei ehkä tajua, että on itsekin erilainen suhteessa muihin. Hänkin kuitenkin haluaisi kohdeltavan itseään tasaveroisesti. Tai parempana muita.

        Jos erilaisuus taas käntyy itseään vastaan, luullaan olevamme paskoja.

        Onko hyviä ja huonoja ihmisiä? Vai pelkästään keskenään erilaisia?

        No kriittisesti muita ihmisiä mittaava ei varmaankaan juuri osaa erottaa muita ihmisiä...tai ehkä ei osaa ajatella itseään erillisenä ihmisenä. Mitä hän tuntee, muittenkin pitäisi tuntea... Se erillisyys on ehkä yksi aikuisuuteen liittyvä asia... Tai ainakin hyvä mittari...

        Paskaksi luullaan usein itseä siksi, että itsetunto perustuu muitten antamaan palautteeseen ja itse toivottuun minäkuvaan. Ulkopuolinen palaute ei voi aina olla vain positiivista, niin silloin itsetunto ei saa ruokaa ja latistuu...

        Minusta vain hyviä... Huonot eivät vaan ymmärrä itseään muitten ihmisten sekaan. Ja kaikkihan me ollaan täysin uniikkeja...ei yhtään samaa... :o) No en edes tiedä niistä klooneista...


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Kriittinen ihminen ei ehkä tajua, että on itsekin erilainen suhteessa muihin. Hänkin kuitenkin haluaisi kohdeltavan itseään tasaveroisesti. Tai parempana muita.

        Jos erilaisuus taas käntyy itseään vastaan, luullaan olevamme paskoja.

        Onko hyviä ja huonoja ihmisiä? Vai pelkästään keskenään erilaisia?

        Ei voi luokitella ihmisiä hyviin ja huonoihin, koska jokaisessa on omat hyvät puolensa. On erilaisia ihmisiä, ja sehän on hyvä ja mielenkiintoinen asia. Yksi viisas meidän lukioaikaiselta luokalta sanoikin, että jokaisessa ihmisessä on joku sellainen myönteinen asia, että hänen kanssaan kannattaa ainakin jutella, ja mahdollisesti tutustua. -Harmi vain, kun on monia tyyppejä, jotka eivät voi sietää ketään sellaista, joka vähänkin poikkeaa totutuista kaavoista. Meidän suomalaisten olisi jo aika suhtautua ihmisiin hyväntuulisesti ja hyväksyvästi.
        -Likinäkörillitäti


      • Disse kirjoitti:

        No kriittisesti muita ihmisiä mittaava ei varmaankaan juuri osaa erottaa muita ihmisiä...tai ehkä ei osaa ajatella itseään erillisenä ihmisenä. Mitä hän tuntee, muittenkin pitäisi tuntea... Se erillisyys on ehkä yksi aikuisuuteen liittyvä asia... Tai ainakin hyvä mittari...

        Paskaksi luullaan usein itseä siksi, että itsetunto perustuu muitten antamaan palautteeseen ja itse toivottuun minäkuvaan. Ulkopuolinen palaute ei voi aina olla vain positiivista, niin silloin itsetunto ei saa ruokaa ja latistuu...

        Minusta vain hyviä... Huonot eivät vaan ymmärrä itseään muitten ihmisten sekaan. Ja kaikkihan me ollaan täysin uniikkeja...ei yhtään samaa... :o) No en edes tiedä niistä klooneista...

        Tätä mikä mua aina jaksaa askarruttaa... vaikka se "paskaksi" itseään luuleva saa vaikka kuinka paljon myönteistä palautetta, niin se ei ruokikaan häntä. Joskus tuntuu jopa päinvastoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi luokitella ihmisiä hyviin ja huonoihin, koska jokaisessa on omat hyvät puolensa. On erilaisia ihmisiä, ja sehän on hyvä ja mielenkiintoinen asia. Yksi viisas meidän lukioaikaiselta luokalta sanoikin, että jokaisessa ihmisessä on joku sellainen myönteinen asia, että hänen kanssaan kannattaa ainakin jutella, ja mahdollisesti tutustua. -Harmi vain, kun on monia tyyppejä, jotka eivät voi sietää ketään sellaista, joka vähänkin poikkeaa totutuista kaavoista. Meidän suomalaisten olisi jo aika suhtautua ihmisiin hyväntuulisesti ja hyväksyvästi.
        -Likinäkörillitäti

        "Meidän suomalaisten olisi jo aika suhtautua ihmisiin hyväntuulisesti ja hyväksyvästi."

        Komppaan.

        Miten saada sitten se ihminen itse näkemään ne omat hyvät puolensa ja hyväksymään itsensä?


      • elisakettu kirjoitti:

        Tätä mikä mua aina jaksaa askarruttaa... vaikka se "paskaksi" itseään luuleva saa vaikka kuinka paljon myönteistä palautetta, niin se ei ruokikaan häntä. Joskus tuntuu jopa päinvastoin.

        Identiteetti. Se on se juttu. Minuus. Kuka minä olen? Jos olrn se mitä minä haluaisin olla, ei varmalla täytykään. Ei edes muiden kehuilla ja posilla palsutteella. Kun se mitä on oikeasti, pitä löytää ja kokea. Sitten ne toistrn kehut nasahtaa kivasti.... olen tämä mitä kehutaan. 😊

        Honaatko? 😁


      • Disse kirjoitti:

        Identiteetti. Se on se juttu. Minuus. Kuka minä olen? Jos olrn se mitä minä haluaisin olla, ei varmalla täytykään. Ei edes muiden kehuilla ja posilla palsutteella. Kun se mitä on oikeasti, pitä löytää ja kokea. Sitten ne toistrn kehut nasahtaa kivasti.... olen tämä mitä kehutaan. 😊

        Honaatko? 😁

        Meinasin alkaa taas inttämään... mut joo ....

        Tunne itsesi - hyväksy itsesi - vastaanota muiden palaute -

        :-D


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Identiteetti. Se on se juttu. Minuus. Kuka minä olen? Jos olrn se mitä minä haluaisin olla, ei varmalla täytykään. Ei edes muiden kehuilla ja posilla palsutteella. Kun se mitä on oikeasti, pitä löytää ja kokea. Sitten ne toistrn kehut nasahtaa kivasti.... olen tämä mitä kehutaan. 😊

        Honaatko? 😁

        Ymmärrän kyllä. Olen kauan tiennyt kuka ja minkälainen olen, eikä siinä ole mitään ongelmaa. enkä osaa kaivata kenenkään kehuja tai positiivista palautetta itsestäni. Minä luulen että tämä liittyy erityispiirteisyyteeni, koska en osaa ajatella, enkä siksi koskaan ajattele mitä muut minusta ajattelevat.


      • elisakettu kirjoitti:

        Meinasin alkaa taas inttämään... mut joo ....

        Tunne itsesi - hyväksy itsesi - vastaanota muiden palaute -

        :-D

        No lyhykäisyydessään noin.... Mutta se on kivuliaskin prosessi, koska siinä pitää luopua niistä toiveista.... :o)

        Mutta sitten toisten palaute tuntuu hyvältä ja huono palaute joko rakentavalta kritiikiltä tai sitten kimpoavalta jonninjoutavuudelta. :oD


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä. Olen kauan tiennyt kuka ja minkälainen olen, eikä siinä ole mitään ongelmaa. enkä osaa kaivata kenenkään kehuja tai positiivista palautetta itsestäni. Minä luulen että tämä liittyy erityispiirteisyyteeni, koska en osaa ajatella, enkä siksi koskaan ajattele mitä muut minusta ajattelevat.

        No tuossa mä näen vaan hyvää... Tutki vaan mitkä asiat sinusta tekee sinut... mikä niissä on hyvää ja mikä taas saa sinut voimaan huonosti. Huonoja puoliahan ei ole, jos ne tiedostaa... silloin niihin voi reagoida paremmin... :o)
        Mutta tosiaan jos ei meinaa mikään tuntua hyvältä kannattaa kysyä apua jostain. Monta asiaa tuppaa olemaan niin, ettei niitä itse edes hoksaa, mutta joku ammattilainen osaa ohjata sinua sinne suuntaan. Pitää vain uskoa itseensä. :o)

        Minä tiedän ainakin jumalattomasti masentuneita tyyppejä, jotka ovat huikeita ihmisiä... Heistä olisi vaikka mihin, mutta se masennus vie mehut ja uskon...


      • Disse kirjoitti:

        No lyhykäisyydessään noin.... Mutta se on kivuliaskin prosessi, koska siinä pitää luopua niistä toiveista.... :o)

        Mutta sitten toisten palaute tuntuu hyvältä ja huono palaute joko rakentavalta kritiikiltä tai sitten kimpoavalta jonninjoutavuudelta. :oD

        Hmm. Kiitos.

        Auttoi näkemän hieman paremmin, mitä en ole nähnyt. Tai suostunut näkemään.

        Se siitä erilaisuuden sietämisestä :-D *häppee*


      • elisakettu kirjoitti:

        Hmm. Kiitos.

        Auttoi näkemän hieman paremmin, mitä en ole nähnyt. Tai suostunut näkemään.

        Se siitä erilaisuuden sietämisestä :-D *häppee*

        No hyvä jos jotain aukes... :o)

        Minä kyllä tiedän mitä on elää sellaisen ihmisen vierellä, jolle kaikki hyvä on kuin kirosanaa... Se tuntuu antajasta siltä, ettei sitä arvosteta ja että toinen on kuin haaleassa vedessä...
        Itse kun olen jonkinmoinen demiseksuaali, niin se rakkaus on kaikki... se on sitten jokaisessa asiassa mukana ja 110 %. Jos se kaikki mitä mä buustaan, väistetään, vie pohjan koko touhulta. Ja kyse on vaan jostain tunnelukosta, mikä vaikka on tullut lapsuudessa väärinymmärretystä tunteenkäsittelystä....

        Eikä siinä mikään ymmärryskään auta... Se on vaan sellaista..

        Mutta nyt tää vois niinkuin hiihtää pikkunokkasille, ennenkuin aamumies tulee potkimaan kotiin...sit kotona pikkunokoset ja yhdeltä skypeneuvottelua...:oD Voi viineri...se on etähommaa täälläkin... :oD


      • Disse kirjoitti:

        No hyvä jos jotain aukes... :o)

        Minä kyllä tiedän mitä on elää sellaisen ihmisen vierellä, jolle kaikki hyvä on kuin kirosanaa... Se tuntuu antajasta siltä, ettei sitä arvosteta ja että toinen on kuin haaleassa vedessä...
        Itse kun olen jonkinmoinen demiseksuaali, niin se rakkaus on kaikki... se on sitten jokaisessa asiassa mukana ja 110 %. Jos se kaikki mitä mä buustaan, väistetään, vie pohjan koko touhulta. Ja kyse on vaan jostain tunnelukosta, mikä vaikka on tullut lapsuudessa väärinymmärretystä tunteenkäsittelystä....

        Eikä siinä mikään ymmärryskään auta... Se on vaan sellaista..

        Mutta nyt tää vois niinkuin hiihtää pikkunokkasille, ennenkuin aamumies tulee potkimaan kotiin...sit kotona pikkunokoset ja yhdeltä skypeneuvottelua...:oD Voi viineri...se on etähommaa täälläkin... :oD

        Hyviä nokkosia, Dex. Ja tsemppiä uuteen päivään!


      • elisakettu kirjoitti:

        Hyviä nokkosia, Dex. Ja tsemppiä uuteen päivään!

        Samoin sinne...johan tätä on hyvän matkaa tuhlattu. :o)


      • Anonyymi

        Et taida tietää mistään mitään. Masentunut ei saa apua. Ne antaa sulle jonkun reseptin pillereihin ja sanovat että kyllä se siitä syö niitä pilereitä ja mene kotiin. Masentunutta kukaan ei ota tosissaan eikä kukaan halua oikeesti auttaa. Jos ihmisllä ei ole iloja elämässä niin se ei silti välttämättä tarkoita että on masentunutkaan.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Hätä joo. Mutta se hätä konkretisoidaan fyysiesksi, ei kukaan koskaan tule sanomaan että mulla on paha olla.

        Miksi ei? Onko meidät pirulaiset kasvatettu pitämään itkut mahassa niin tehokkaasti, ettei uskalleta sanoa, mikä vaivaa?

        Eikö se olisi suurempaa rohkeutta?

        Juurihan aloittaja totesi että on paha olla. Onko hän ei kukaan?


      • elisakettu kirjoitti:

        Luulen että useimmat meistä aikuisista pitäisi kasvattaa uusiksi.

        Ottaa sylkkyyn ja lohduttaa.

        Eipä se sylkkyyn ottaminen ja lohduttaminen ainakaan pahaa tee kenellekkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi luokitella ihmisiä hyviin ja huonoihin, koska jokaisessa on omat hyvät puolensa. On erilaisia ihmisiä, ja sehän on hyvä ja mielenkiintoinen asia. Yksi viisas meidän lukioaikaiselta luokalta sanoikin, että jokaisessa ihmisessä on joku sellainen myönteinen asia, että hänen kanssaan kannattaa ainakin jutella, ja mahdollisesti tutustua. -Harmi vain, kun on monia tyyppejä, jotka eivät voi sietää ketään sellaista, joka vähänkin poikkeaa totutuista kaavoista. Meidän suomalaisten olisi jo aika suhtautua ihmisiin hyväntuulisesti ja hyväksyvästi.
        -Likinäkörillitäti

        Tämä on valitettavasti aika usein huomattu ja todeksi todettu.


      • Disse kirjoitti:

        Identiteetti. Se on se juttu. Minuus. Kuka minä olen? Jos olrn se mitä minä haluaisin olla, ei varmalla täytykään. Ei edes muiden kehuilla ja posilla palsutteella. Kun se mitä on oikeasti, pitä löytää ja kokea. Sitten ne toistrn kehut nasahtaa kivasti.... olen tämä mitä kehutaan. 😊

        Honaatko? 😁

        Tää ainakin honaa. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä. Olen kauan tiennyt kuka ja minkälainen olen, eikä siinä ole mitään ongelmaa. enkä osaa kaivata kenenkään kehuja tai positiivista palautetta itsestäni. Minä luulen että tämä liittyy erityispiirteisyyteeni, koska en osaa ajatella, enkä siksi koskaan ajattele mitä muut minusta ajattelevat.

        'enkä osaa kaivata kenenkään kehuja tai positiivista palautetta itsestäni.'


        Vähän sama vaiva täälläkin, on tietysti ihan mukava kuulla positiivista palautetta, mutta en sitä varsinaisesti koskaan kaipaa tai tarvitse ollakseni tyytyväinen ja tietääkseni itseni.


      • elisakettu kirjoitti:

        Luulen että useimmat meistä aikuisista pitäisi kasvattaa uusiksi.

        Ottaa sylkkyyn ja lohduttaa.

        "Ottaa sylkkyyn ja lohduttaa. "

        Eikö vaan voi hyväksyä, että on aikuinen eikä enää mikään imeväinen, jota muiden pitäisi lohduttaa. Jos on paha olla, niin voihan sen sitten purkaa ulos ja kertoa miksi on paha olla. Ja ajatuskokeena voi edelleen miettiä, että onko oikeasti purkauksen tarkoitus saada jotain vastakaikua vai vaan päästä avautumaan. Ja jos vain päästä avautumaan, niin sen voi sitten tehdä ihan vain ajatuksissaan, Ja sitten se on tehty.

        Kannattaa ottaa oppia Mielensäpahoittajasta. Sen hahmon nimeä käytetään niin usein väärällä tavalla väärissä yhteyksissä. Kun eihän Mielensäpahoittaja kenellekään muulle purnaa tai estä heitä elämästä tavallaan. Kertoo vain asiat, jotka on maailmassa mielestään väärin niin kuin luisteluhiihto.


      • Jan1 kirjoitti:

        Tää ainakin honaa. :)

        No hyvä. Sitä rentoa pelkkää olemista kohti vaan kun menee, on mahkuja saada nautintohetkiä pienistäkin asioista elämässä.

        Minusta on kiva katsoa, kun tyttö naama kurtussa vääntää tehtäviä ja huokailee, kun menee huoneen ovelle se hymyilee kun Hangon keksi...sitten lause menee näin. Hei iskä, mikä on .....😬 Täydellistä. 😁👌


      • Disse kirjoitti:

        No hyvä. Sitä rentoa pelkkää olemista kohti vaan kun menee, on mahkuja saada nautintohetkiä pienistäkin asioista elämässä.

        Minusta on kiva katsoa, kun tyttö naama kurtussa vääntää tehtäviä ja huokailee, kun menee huoneen ovelle se hymyilee kun Hangon keksi...sitten lause menee näin. Hei iskä, mikä on .....😬 Täydellistä. 😁👌

        Pienistä puroista syntyy. Tiedät lopun.


      • Jan1 kirjoitti:

        Pienistä puroista syntyy. Tiedät lopun.

        Komppipomppi. 😬


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Ja ajoissa.
        Masennus on pahimmillaan tappava tauti.

        Oon ollu pahasti masentunut jo 14 vuotta ja vieläki henki pihisee. Kuinka kauan tässä perkele vielä tarttee kärsiä, häh?!

        KilttiMies89


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oon ollu pahasti masentunut jo 14 vuotta ja vieläki henki pihisee. Kuinka kauan tässä perkele vielä tarttee kärsiä, häh?!

        KilttiMies89

        En ole tämän alan ammattilainen, joten kehotan kääntymään ammattiavun puoleen.
        Olisi minulta täysin vastuutonta alkaa tässä nyt kenellekään terapeutiksi.

        Omasta elämänpiiristäni tiedän vaan, että joissain tapauksissa loppu tulee hyvinkin nopeasti ja yllättävästi. Ei siitä sen enempää.

        Voimia.


    • Anonyymi

      Kannattaa keskustella asioista, ja kannattaa löytää elämästä hyviä puolia. Tärkeitä asioita ovat elämänmyönteisyys sekä lähimmäisenrakkaus. -Likinäkörillitäti

      • Anonyymi

        Hyvä kun joku täti-ihminen sanoo noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun joku täti-ihminen sanoo noin.

        Se vaan on lusinut täti-ihminen


    • Anonyymi

      Mulla on ollut sama juttu jo vuosia. Haluaisin vaan kuolla pois yksin ja rauhassa. Sitä on vaan vankina omassa elämässään eikä mikään koskaan muutu paremmaksi. Kukaan ei kuuntele kuitenkaan ja uusia vaatimuksia ja murheita vaan tungetaan väkisin lisää.

    • Anonyymi

      On tämä elämä aika kamalaa ilman masennustakin. Kaikki vaan lipuu ohi eikä mistään saa kiinni. Elämä menee ohi kuten menee ja kaikki päättyy pimeään. Mitä iloa voisi edes olla?

      • Anonyymi

        Samanlaisia ajatuksia tulee mieleen siksi, että elämän perusasiat ovat aika kauan olleet huonossa jamassa. Sellainen vie elämästä paljon iloa ja jaksamista pois.


    • Anonyymi

      No jos elämä on pelkkää kärsimystä niin tee hoitotestamentti.
      Sekä hautaustestamentti.
      Kiellät siinä kaikki tehohoidon ja luovutat kuolleen ruumiisi
      lääketieteen käyttöön kuten itse olen tehnyt.
      Kuulun Exitus Ry`n
      Suosittelen samaa sinullekkin.
      Näin kuolemasi jälkeen kaikki elimesi ja kudoksesi
      voidaan käyttää hyödyksi.

    • Anonyymi

      Ettehän te tiedä mitään yksinäisen miehen elämästä ja kärsimyksistä. Yksinäinen kärsii joka päivä. Se on kuin kuolisi hitaasti ja tuskallisesti vaikka toivoo kuolemaa nopeasti ja kivuttomasti. Elämässä ei ole iloa, ei edes rahasta saa iloa vaikka sitä on paljon niin se ei merkitse mitään koska ei ole läheisiä eikä saa koskaan tyttöystävää.
      Tulis vaan kunnolla korona, uskon että minulla on lievä korona ollut mutta en ole kuollut harmi juttu.

    • Anonyymi

      Tee sellaisia asioita, joista pidät. Tee jotain sellaista, mikä kohottaa mielialaa.

    • Anonyymi

      Sielusi on tullut tänne oppimaan, sinä olet vain keho.
      Sinun sielusi nauttii tästä ajasta koska taivaassa hän ei tähän pysty.

    • en suostu et krist usk perustaja ja valaistu uutta
      näin kohdellaan
      Tarvitsen
      huono fiilis johtuu siitä
      ymmärrän johtuu koska nukkunut sen vrt ku tarvitsen 8.4 9 h nukuin.
      Ja oli hyvä henki.
      Jumala auta valaistunutta
      sitten olen nukkunut ( Luther ei ymmär mitä on rakkaus, en ole koskaan sen kanssa joka vain pitää siitä et.sieluani tuhotaan sillä etten saa nukkua )
      to 6,45
      pe 4,5
      la ? ehk 5
      su 5,10
      ma 7 h
      ti 6,5
      nyt 5 h

      En ole väsy nyt en ole ylhäi en
      täs maas alkoivat alhaisesti kokea vaikutuksia
      ylhäisen huonosti kohtelemisesta
      Tämä siis on ylhäinen
      Ja toivoo Jumala rankaisee perinpohjin
      sielut jotka nukkuivat minun perustaman kristinuskon rakennuksissa
      sähkösahoin sähkö krist usk keksintö
      tehdyissä , autoin auto krist uskon keksintö
      nostokurjin
      nyt alkoi vähän väsyttää

    • en suostu et krist usk perustaja ja valaistu uutta
      näin kohdellaan
      Tarvitsen
      huono fiilis johtuu siitä
      ymmärrän johtuu koska nukkunut sen vrt ku tarvitsen 8.4 9 h nukuin.
      Ja oli hyvä henki.
      Jumala auta valaistunutta
      sitten olen nukkunut ( Luther ei ymmär mitä on rakkaus, en ole koskaan sen kanssa joka vain pitää siitä et.sieluani tuhotaan sillä etten saa nukkua )
      to 6,45
      pe 4,5
      la ? ehk 5
      su 5,10
      ma 7 h
      ti 6,5
      nyt 5 h

      En ole väsy nyt en ole ylhäi en
      täs maas alkoivat alhaisesti kokea vaikutuksia
      ylhäisen huonosti kohtelemisesta
      Tämä siis on ylhäinen
      Ja toivoo Jumala rankaisee perinpohjin
      sielut jotka nukkuivat minun perustaman kristinuskon rakennuksissa
      sähkösahoin sähkö krist usk keksintö
      tehdyissä , autoin auto krist uskon keksintö
      nostokurjin
      nyt alkoi vähän väsyttää

    • tässä talossa on hirveä energia
      täällä o n paha ih.inen
      Se paha ihmine jonka luona jouduin olemaan
      pari vuott asunnottomana tahtoi vain et( koen hänen hengen juuri
      hä oli minu a paljon alhaisempi
      hänel ei ollut edes ymmärrystä millainen kristillinen sielu pitäisi olla
      ( mutta se tosiaaan tuhoutui , mikä on kristillinen sellainen kuin pitäisi
      koska Jeesus ei pystynyt antamaan asu ntoa
      ja paljastui monia asioita mitä Jeesus ja Eev a ovat
      jouduin paikkaan joka sopii sille pojalle
      Hän viihtyis tässä talossa
      nuo kaikki oli samanlaisia kuin hän
      Päävuokralainen on myös Eevan poika
      Eilen ilmeni Eeva suun itteli tämän etten saa nukkua ja joutui siksi aivan alas, oli alhainen
      ihmisten silmissä
      Tässä on viimeksi se..mutta väsyneenä ei hyvä kertoa, energia on huono
      se on jopa vaarallista
      Esim rKentuu millainen Venäjä on tulevaisuudessa Suomelle, tai joku muu maa.
      Kuka on presidentti? meil on ollut todel hyvät pyhät Niinistö ja Putin
      Eikö nyt kellään olis taloa minulle?
      ja missä pysymme terveinä
      autamme siin e nergiass elämään

    • tässä talossa on hirveä energia
      täällä o n paha ih.inen
      Se paha ihmine jonka luona jouduin olemaan
      pari vuott asunnottomana tahtoi vain et( koen hänen hengen juuri
      hä oli minu a paljon alhaisempi
      hänel ei ollut edes ymmärrystä millainen kristillinen sielu pitäisi olla
      ( mutta se tosiaaan tuhoutui , mikä on kristillinen sellainen kuin pitäisi
      koska Jeesus ei pystynyt antamaan asu ntoa
      ja paljastui monia asioita mitä Jeesus ja Eev a ovat
      jouduin paikkaan joka sopii sille pojalle
      Hän viihtyis tässä talossa
      nuo kaikki oli samanlaisia kuin hän
      Päävuokralainen on myös Eevan poika
      Eilen ilmeni Eeva suun itteli tämän etten saa nukkua ja joutui siksi aivan alas, oli alhainen
      ihmisten silmissä
      Tässä on viimeksi se..mutta väsyneenä ei hyvä kertoa, energia on huono
      se on jopa vaarallista
      Esim rKentuu millainen Venäjä on tulevaisuudessa Suomelle, tai joku muu maa.
      Kuka on presidentti? meil on ollut todel hyvät pyhät Niinistö ja Putin
      Eikö nyt kellään olis taloa minulle?
      ja missä pysymme terveinä
      autamme siin e nergiass elämään

    • alkoi väsyttäää ja kävin vuoteelle
      mutta tuo päävuokralainen saapui äsken ulko ovesta
      energia on noo hupno ja .hir eä
      Voitte olla suuri antaen paikan nukkua
      Voimme auttaa ett hyvät

    • alkoi väsyttäää ja kävin vuoteelle
      mutta tuo päävuokralainen saapui äsken ulko ovesta
      energia on noo hupno ja .hir eä
      Voitte olla suuri antaen paikan nukkua
      Voimme auttaa ett hyvät

    • menee kaikkeen fiilis täällä
      He ovat vaan vääränlaisia
      ei ole Jumalan henkeä täällä

    • STMariaSalome

      minul oli suuret ihmiset Ismo ja Toni W tajuan
      Mooses eritavalla suuria on
      täst ei tule mitään että ei 9 h saa nukkua
      ja se on heistä ok
      ei ole rakkaus koskaan mikä ei 9 h antanut nukkua
      onko jossain rakkaus? joka tahtoo 9h koska se on Jumalasta

    • jos siel olisi joka teltan telttani viereen,
      silloin turvallisuudentunne
      Voisi pimennetyn teltan ja 21-06 saisi nukuttua 9 h tai 22- 07?
      ( vielä voi nukkua kun lunta on tänään ,
      ja ihana lämpötila,

      • Anonyymi

        Itse matkan taivaaseen pitäisi olla meille taivas.


      • Anonyymi

        Juuri ollut täysikuu vaikuttaa uneen.
        Mutta onko sinulla tunne että et just nyt tarvikkaan enenpää unta, vaan tarvitset jotakin muuta?
        Nukut sitten kun kerkeät.
        Ja hengistä, että googlaamalla löytyy shamaaneja jotka poistavat kaikennäköistä. Mutten mä tiedä tarviiko sun? Jos sä siedät niitä niin anna olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri ollut täysikuu vaikuttaa uneen.
        Mutta onko sinulla tunne että et just nyt tarvikkaan enenpää unta, vaan tarvitset jotakin muuta?
        Nukut sitten kun kerkeät.
        Ja hengistä, että googlaamalla löytyy shamaaneja jotka poistavat kaikennäköistä. Mutten mä tiedä tarviiko sun? Jos sä siedät niitä niin anna olla.

        tosiaan ki n tarvitsen unta ja kiroan kaikki
        jotka asui ja nukkui
        .minun taloissa
        antamatta minulle paikan nukkua


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri ollut täysikuu vaikuttaa uneen.
        Mutta onko sinulla tunne että et just nyt tarvikkaan enenpää unta, vaan tarvitset jotakin muuta?
        Nukut sitten kun kerkeät.
        Ja hengistä, että googlaamalla löytyy shamaaneja jotka poistavat kaikennäköistä. Mutten mä tiedä tarviiko sun? Jos sä siedät niitä niin anna olla.

        tosiaan ki n tarvitsen unta ja kiroan kaikki
        jotka asui ja nukkui
        .minun taloissa
        antamatta minulle paikan nukkua


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri ollut täysikuu vaikuttaa uneen.
        Mutta onko sinulla tunne että et just nyt tarvikkaan enenpää unta, vaan tarvitset jotakin muuta?
        Nukut sitten kun kerkeät.
        Ja hengistä, että googlaamalla löytyy shamaaneja jotka poistavat kaikennäköistä. Mutten mä tiedä tarviiko sun? Jos sä siedät niitä niin anna olla.

        tosiaan ki n tarvitsen unta ja kiroan kaikki
        jotka asui ja nukkui
        .minun taloissa
        antamatta minulle paikan nukkua


      • STMariaSalome kirjoitti:

        tosiaan ki n tarvitsen unta ja kiroan kaikki
        jotka asui ja nukkui
        .minun taloissa
        antamatta minulle paikan nukkua

        tarvitsen myös kynsileikkurin!
        ja tietokoneen
        tämäpieni puhelin on rasittava


    • Anonyymi

      Paskantaminen tuottaa iloa enemmän kun naiset.

      • Anonyymi

        Muuten olemme väärällä tiellä.


    • Eeva juttu on vain paha,
      että on yksilö joka oli Eva Se on hänelle paha
      se on mitä en tiedä mitä se on
      ett aina se yksilö sielu todetaan Evaksi

      voisin laitt jotain häne inkarnaation kuvia,
      että hän on ta vallinen ihminen

    • Eeva juttu on vain paha,
      että on yksilö joka oli Eva Se on hänelle paha
      se on mitä en tiedä mitä se on
      ett aina se yksilö sielu todetaan Evaksi

      voisin laitt jotain häne inkarnaation kuvia,
      että hän on ta vallinen ihminen

    • Mä olen sitä mieltä, että ilo ja kärsimys ei ole toistensa vastakohtia tai toisiaan poissulkevia. Ja siksi niitä kannattaisi ajatella ja "johtaa" erillisinä.

      Tunnistaa asiat, jotka aiheuttavat kärsimystä ja sitten joko taistella vastaan, vältellä tai sietää. Ilon suhteen en osaa samalla tavalla neuvoa, etenkään tilanteissa, että on asioita, jotka ovat joskus tuottaneet iloa, mutta eivät tuota enää.

    • Anonyymi

      Miehen pitää nuorena jo juoda viinaa ja mennä porukoihin niin elämä on pelkkää iloa ja silloin myös tutustuu naisiin. Vain viinaa juomalla elämästä saa kaiken irti, tutustuu naisiin ja löytää kumppanin.

      T viinamies

    • tuleeko perille?

    • katselen lumista parkkipaikkaa
      niinkuin lapsena huoneen ikkunast
      Pidän kaikest mitä Jumala antaa
      mutta se ei nyt ole vuosiin antanut
      nukkumapaikkaa
      eikä yhtään ihmistä
      Ei mit todel tarvitsisi
      esim I hmisen jonka kanssa teltta laittaa jonnekin
      Olisi turvallista kun toinen ihminen
      ( kun olis sopiva ihminen )
      ei elämäs ole mieltä jos ei ansaitse tuvansien
      vuosien kehityksen perustalta
      ( niink tälle palstalle kirjoittaa nii kehittymättö.iä
      mut minul ei ole mitä tarvitsen vaikka en ole niin
      epäkypsä
      en selvästikää ole mut minul ei ole mitään silti

    • Anonyymi

      Jos ei saa pillua niin elämä on kärsimystä. Vain pillun saaminen takaa onnellisen elämän ja tekee miehestä onnellisen.

      • uskomatonta että kirjoitukseni perään joku kirjoitti tuollatavalla
        En auta teitä Kuume on vähäinen
        .....
        kirjoitin nuo sitten joku sotki alustan
        tyhjensi kaiken
        Tunne on herkkä se pitää freshinä
        kirjoittaa
        meni tunne aikana jona etzi takaisin palstan
        j näkyy kokoajan pahan naisen naamaa
        Näkyi että äitini joka on sheikin vaimo (he oli molemmat
        suomalaisia 80 luvulla keski ikäisiä )
        ett hän oli samaa mieltä loukkaavuudesta
        sitten henki kertoi että äitini tahtoi raiskattavan ja
        häväistävän tämän
        ja silloin lähti ympärillä olijat he sanoi hengessä
        he tappaa meidät kaikki,
        ne kiinalaiset ziis jotka tahtoo synnyttää monta lasta
        ja happi ei riitä
        Heidän pitää lopettaa se synnyttämine .
        Tiede lehdessä luki maailm kartalla
        millaista väestönkasvua odotetaan eri maailm
        miljoonakaupungeissa
        vuoteen 30
        Ei saa tappaa suomalaisia joilla on terve
        määrä ihmisiä maassa
        Silti tilat ovat pienet


      • uskomatonta että kirjoitukseni perään joku kirjoitti tuollatavalla
        En auta teitä Kuume on vähäinen
        .....
        kirjoitin nuo sitten joku sotki alustan
        tyhjensi kaiken
        Tunne on herkkä se pitää freshinä
        kirjoittaa
        meni tunne aikana jona etzi takaisin palstan
        j näkyy kokoajan pahan naisen naamaa
        Näkyi että äitini joka on sheikin vaimo (he oli molemmat
        suomalaisia 80 luvulla keski ikäisiä )
        ett hän oli samaa mieltä loukkaavuudesta
        sitten henki kertoi että äitini tahtoi raiskattavan ja
        häväistävän tämän
        ja silloin lähti ympärillä olijat he sanoi hengessä
        he tappaa meidät kaikki,
        ne kiinalaiset ziis jotka tahtoo synnyttää monta lasta
        ja happi ei riitä
        Heidän pitää lopettaa se synnyttämine .
        Tiede lehdessä luki maailm kartalla
        millaista väestönkasvua odotetaan eri maailm
        miljoonakaupungeissa
        vuoteen 30
        Ei saa tappaa suomalaisia joilla on terve
        määrä ihmisiä maassa
        Silti tilat ovat pienet


      • STMariaSalome kirjoitti:

        uskomatonta että kirjoitukseni perään joku kirjoitti tuollatavalla
        En auta teitä Kuume on vähäinen
        .....
        kirjoitin nuo sitten joku sotki alustan
        tyhjensi kaiken
        Tunne on herkkä se pitää freshinä
        kirjoittaa
        meni tunne aikana jona etzi takaisin palstan
        j näkyy kokoajan pahan naisen naamaa
        Näkyi että äitini joka on sheikin vaimo (he oli molemmat
        suomalaisia 80 luvulla keski ikäisiä )
        ett hän oli samaa mieltä loukkaavuudesta
        sitten henki kertoi että äitini tahtoi raiskattavan ja
        häväistävän tämän
        ja silloin lähti ympärillä olijat he sanoi hengessä
        he tappaa meidät kaikki,
        ne kiinalaiset ziis jotka tahtoo synnyttää monta lasta
        ja happi ei riitä
        Heidän pitää lopettaa se synnyttämine .
        Tiede lehdessä luki maailm kartalla
        millaista väestönkasvua odotetaan eri maailm
        miljoonakaupungeissa
        vuoteen 30
        Ei saa tappaa suomalaisia joilla on terve
        määrä ihmisiä maassa
        Silti tilat ovat pienet

        anteeksi, ei ollenkaan kuumetta, sitä en
        tahdo kellekään


      • STMariaSalome kirjoitti:

        anteeksi, ei ollenkaan kuumetta, sitä en
        tahdo kellekään

        tuntui vain niin loukattuna kun kirjoitukseni perään
        noin hirveitä kuvottavia kirjoitti
        ja se tunne on mikä Jumalasta
        ( olen neitsyt ja ole n 20 v raiskattu tyhjästä ilmasta

        mut syntyy sitten ajatust ja ymmärrystä
        ja muistoa tajuntaa järjestyksessä; on niin paljon
        siveettömyyttä, miehet ei ymmärrä että se
        loukkaa pahoin arvokkaita terveitä nais ihmisiä
        että se loukkaa normaalia tervettä
        ( ja muistan miehet on avuttomia
        jA tuli vaan mieleen Raamatun että joka sanasta
        jonka päästät saa tehdä tiliä,
        että olis oltava varo ainen
        ( sanojen ja kirjoituk
        ksen voima on
        Ei kannattais kurjoit myöskään mitään
        mikä antaa voimia sille pallero azialle


      • STMariaSalome kirjoitti:

        tuntui vain niin loukattuna kun kirjoitukseni perään
        noin hirveitä kuvottavia kirjoitti
        ja se tunne on mikä Jumalasta
        ( olen neitsyt ja ole n 20 v raiskattu tyhjästä ilmasta

        mut syntyy sitten ajatust ja ymmärrystä
        ja muistoa tajuntaa järjestyksessä; on niin paljon
        siveettömyyttä, miehet ei ymmärrä että se
        loukkaa pahoin arvokkaita terveitä nais ihmisiä
        että se loukkaa normaalia tervettä
        ( ja muistan miehet on avuttomia
        jA tuli vaan mieleen Raamatun että joka sanasta
        jonka päästät saa tehdä tiliä,
        että olis oltava varo ainen
        ( sanojen ja kirjoituk
        ksen voima on
        Ei kannattais kurjoit myöskään mitään
        mikä antaa voimia sille pallero azialle

        olen kokenut pari kertAa että se henki
        Joka ei tahdo enää tehdä mitään
        näkee nyt niin
        ( ne Australian metsäpalot vaan? vähensi happea
        ja Kiina kun antanut luvan saada 2 lasta)


      • STMariaSalome kirjoitti:

        olen kokenut pari kertAa että se henki
        Joka ei tahdo enää tehdä mitään
        näkee nyt niin
        ( ne Australian metsäpalot vaan? vähensi happea
        ja Kiina kun antanut luvan saada 2 lasta)

        niin pari kertaa se on alkanut yritt tehdä sitä
        kurkkukipua, se henki
        ( olen kokenut sen jo viime vuosina,
        että teki siten,
        että YhtäKKiä alkoi tehd kurkkukipua
        Tajusin ett ei ole mitään mieltä
        tai hyvyys on
        mutta että miksi jonin alue on kurkussa
        ett mikä sen rajaa miten se helkutin alue pysyy
        jossain rajoissa nielemisen alueen kohdalla
        ( siinä vaan oli sitä kurkkukipua
        ( ja se väheni aina vuodest toiseen se vuosittainen flunssa
        Monta vuotta mi ul o ollut enää vai 1 päi än kestävä
        flunssa
        ( liittyen tähän henhellistymiseen tulin tietoisrksi hengistä
        ( Lorna Byrne kertoo jotain jostain enkeleistä ja
        hengistä, kirjoja "Enkeleitä hiuksissani" ym
        ( en välttämät hänestä pidä, mutta on asiallinen
        ihminen
        haastateltu kunnioitettu julkkis
        en välttämät pidä niist enkeleist tai en ole varma
        onko se hyvä asia mitä hänel on
        ( hiukset kuvastaa seksiaalisuutta
        vahva hiuksisella vahva seks kyvykkyys
        ( täällähän ih.isten hiukset on ihan haituvia
        ( mi ullakinoheni hiukset viidesosaan)
        Näkyi hiuksista kauhu ja tusk a kun raiskattiin
        Niin siinä epäimyttää että "enkeleitä hiuksissa"
        se viittaa sihen ongelmaan että ei voi oml
        intim elämää jos ei ome varma yksityisyydestä
        ( niiden henkienkään ei tahdo näkevän
        makuuhuoneeseen) hän on ottanut ne hiuksiinsa
        ja elää selibaatissa. ?......
        Tajusin että henki tekee sen flunssan, siis viime
        vuosina ja kun tajusin y.märsi sitä ei ole
        olemassa oikeasti
        ett se on ihan älytöntä ett nielemisalueen kohdalla
        rajattu kipeä alue
        ett miksi se pysyy siinä
        Vois yht hyvi olla vaikk isovarvas punainen ja kipeä
        se on vaan päätetty ett tuota kutsutaan flunssaksi
        kipua punoitust ärtymystä nielun kohdalla
        Se on naisen henki joka tykkää nii tuskaa tuottaa
        Olen niin pahoinraiskattu eikä voi olla rakkautta
        se ei kadehdi minua
        se ei välitä vahingoittaa näin heikkoa
        Olen kin näh nyt et kaikki haluaa ollA nyt
        pieniä ja mitättömiä( näky näkyy)mut näyt on
        inhottavia


      • STMariaSalome kirjoitti:

        niin pari kertaa se on alkanut yritt tehdä sitä
        kurkkukipua, se henki
        ( olen kokenut sen jo viime vuosina,
        että teki siten,
        että YhtäKKiä alkoi tehd kurkkukipua
        Tajusin ett ei ole mitään mieltä
        tai hyvyys on
        mutta että miksi jonin alue on kurkussa
        ett mikä sen rajaa miten se helkutin alue pysyy
        jossain rajoissa nielemisen alueen kohdalla
        ( siinä vaan oli sitä kurkkukipua
        ( ja se väheni aina vuodest toiseen se vuosittainen flunssa
        Monta vuotta mi ul o ollut enää vai 1 päi än kestävä
        flunssa
        ( liittyen tähän henhellistymiseen tulin tietoisrksi hengistä
        ( Lorna Byrne kertoo jotain jostain enkeleistä ja
        hengistä, kirjoja "Enkeleitä hiuksissani" ym
        ( en välttämät hänestä pidä, mutta on asiallinen
        ihminen
        haastateltu kunnioitettu julkkis
        en välttämät pidä niist enkeleist tai en ole varma
        onko se hyvä asia mitä hänel on
        ( hiukset kuvastaa seksiaalisuutta
        vahva hiuksisella vahva seks kyvykkyys
        ( täällähän ih.isten hiukset on ihan haituvia
        ( mi ullakinoheni hiukset viidesosaan)
        Näkyi hiuksista kauhu ja tusk a kun raiskattiin
        Niin siinä epäimyttää että "enkeleitä hiuksissa"
        se viittaa sihen ongelmaan että ei voi oml
        intim elämää jos ei ome varma yksityisyydestä
        ( niiden henkienkään ei tahdo näkevän
        makuuhuoneeseen) hän on ottanut ne hiuksiinsa
        ja elää selibaatissa. ?......
        Tajusin että henki tekee sen flunssan, siis viime
        vuosina ja kun tajusin y.märsi sitä ei ole
        olemassa oikeasti
        ett se on ihan älytöntä ett nielemisalueen kohdalla
        rajattu kipeä alue
        ett miksi se pysyy siinä
        Vois yht hyvi olla vaikk isovarvas punainen ja kipeä
        se on vaan päätetty ett tuota kutsutaan flunssaksi
        kipua punoitust ärtymystä nielun kohdalla
        Se on naisen henki joka tykkää nii tuskaa tuottaa
        Olen niin pahoinraiskattu eikä voi olla rakkautta
        se ei kadehdi minua
        se ei välitä vahingoittaa näin heikkoa
        Olen kin näh nyt et kaikki haluaa ollA nyt
        pieniä ja mitättömiä( näky näkyy)mut näyt on
        inhottavia

        sen saa lopetettua sillä että tajuaa se ei ole totta
        Jumalaan usko apuna Jumala ei tahdo tuskaa
        Hekin tahtoisi vaanrakastaa vauvaa
        tai hengittää
        ( ei ne ole vain he vaan sitten kaikki otti omakseen

        tai suuri osa , paljon on sitä puhetta ja ajatusta
        ja uskoa enemmän on siitä kuin Jumalasta

        ja.miuinulle ei oo rakkautta , ei yvtää ihmistä ole
        löytynyt ( ku olin väliinputoaja
        et en päässyt tähtien seuraan mit yritin
        enkä tavistenkaan seuraan kuulu
        Jumala sitten oli seurana
        On ihmisil yleensäki mutta pyytääkö he ensin Jumalalta
        että pysyä terveenä ym vai kirjoittaako he
        tuosta aiheesta
        rajt , uudenmaa, saunaan ei pääse, 10 ihmistä raja
        ai ja nyt 5 isäni sanoi??
        ja eilen kangashengityssuoja ElkKääZitä!!
        Eihän sen läpi saa happea!
        kankaan
        ja sitten se yhdistää pienipäisiin
        vähän happea suurkaupungeis slummeissa saaviin


      • STMariaSalome kirjoitti:

        sen saa lopetettua sillä että tajuaa se ei ole totta
        Jumalaan usko apuna Jumala ei tahdo tuskaa
        Hekin tahtoisi vaanrakastaa vauvaa
        tai hengittää
        ( ei ne ole vain he vaan sitten kaikki otti omakseen

        tai suuri osa , paljon on sitä puhetta ja ajatusta
        ja uskoa enemmän on siitä kuin Jumalasta

        ja.miuinulle ei oo rakkautta , ei yvtää ihmistä ole
        löytynyt ( ku olin väliinputoaja
        et en päässyt tähtien seuraan mit yritin
        enkä tavistenkaan seuraan kuulu
        Jumala sitten oli seurana
        On ihmisil yleensäki mutta pyytääkö he ensin Jumalalta
        että pysyä terveenä ym vai kirjoittaako he
        tuosta aiheesta
        rajt , uudenmaa, saunaan ei pääse, 10 ihmistä raja
        ai ja nyt 5 isäni sanoi??
        ja eilen kangashengityssuoja ElkKääZitä!!
        Eihän sen läpi saa happea!
        kankaan
        ja sitten se yhdistää pienipäisiin
        vähän happea suurkaupungeis slummeissa saaviin

        5 ihmistähän voi kokoontua rukoilemaan
        Luki joskus TM meditaation yvteydessä
        että väheni rikokset ja onnettomuudet
        alueella jolla he meditoi
        ( todistetusti tutkitusti
        Rukoilu samaa saa aikaan

        minul on vaan huo o kun tarttisi yhden ih.isen
        en jaksa joukkoa ryhmää
        Luther, joka oli mieheni 10 v viime elämässä
        ( Älkää tahtoko kellekään sitä!! )
        ei sitä tarvitse olla
        nii n Luther kirjoitti aivan hirveitä
        ( mutta aihe alkaa väsyttää ) voimia saa kaikesta
        missä onnistuu voi hyvin menee hyvin


      • STMariaSalome kirjoitti:

        sen saa lopetettua sillä että tajuaa se ei ole totta
        Jumalaan usko apuna Jumala ei tahdo tuskaa
        Hekin tahtoisi vaanrakastaa vauvaa
        tai hengittää
        ( ei ne ole vain he vaan sitten kaikki otti omakseen

        tai suuri osa , paljon on sitä puhetta ja ajatusta
        ja uskoa enemmän on siitä kuin Jumalasta

        ja.miuinulle ei oo rakkautta , ei yvtää ihmistä ole
        löytynyt ( ku olin väliinputoaja
        et en päässyt tähtien seuraan mit yritin
        enkä tavistenkaan seuraan kuulu
        Jumala sitten oli seurana
        On ihmisil yleensäki mutta pyytääkö he ensin Jumalalta
        että pysyä terveenä ym vai kirjoittaako he
        tuosta aiheesta
        rajt , uudenmaa, saunaan ei pääse, 10 ihmistä raja
        ai ja nyt 5 isäni sanoi??
        ja eilen kangashengityssuoja ElkKääZitä!!
        Eihän sen läpi saa happea!
        kankaan
        ja sitten se yhdistää pienipäisiin
        vähän happea suurkaupungeis slummeissa saaviin

        5 ihmistähän voi kokoontua rukoilemaan
        Luki joskus TM meditaation yvteydessä
        että väheni rikokset ja onnettomuudet
        alueella jolla he meditoi
        ( todistetusti tutkitusti
        Rukoilu samaa saa aikaan

        minul on vaan huo o kun tarttisi yhden ih.isen
        en jaksa joukkoa ryhmää
        Luther, joka oli mieheni 10 v viime elämässä
        ( Älkää tahtoko kellekään sitä!! )
        ei sitä tarvitse olla
        nii n Luther kirjoitti aivan hirveitä
        ( mutta aihe alkaa väsyttää ) voimia saa kaikesta
        missä onnistuu voi hyvin menee hyvin


      • Anonyymi
        STMariaSalome kirjoitti:

        5 ihmistähän voi kokoontua rukoilemaan
        Luki joskus TM meditaation yvteydessä
        että väheni rikokset ja onnettomuudet
        alueella jolla he meditoi
        ( todistetusti tutkitusti
        Rukoilu samaa saa aikaan

        minul on vaan huo o kun tarttisi yhden ih.isen
        en jaksa joukkoa ryhmää
        Luther, joka oli mieheni 10 v viime elämässä
        ( Älkää tahtoko kellekään sitä!! )
        ei sitä tarvitse olla
        nii n Luther kirjoitti aivan hirveitä
        ( mutta aihe alkaa väsyttää ) voimia saa kaikesta
        missä onnistuu voi hyvin menee hyvin

        niin tarkoiti että ei kellekään sitä turha a vaivaa
        en että ei Lutheria( sielua joka oli Luther 1500 luvulla)
        saa kai hän vaikka seurustella
        Minun mies hän ei ole eikä tule olemaan.
        se oli 1933-44 Warsowassa kun oli lihava vanha
        kapellimestari viulunsoiton opettaja
        Muistan jotain muistoja on niin mielenkiintoista
        Muistan hevosaitauksen aidan, tallin , joka
        rakentui vasempaan kulmaan suorakaidetta pihaa
        Talli rakentui 1936
        Oikeastaan tahdoin tallin
        maatilan en sen miehen kanssa olla


    • Anonyymi

      Niin onkin, vihaan kaikki ja mun puolesta suurin osa tältäkin palstalta sais kuolla koronaan!

      KilttiMies89

    • Anonyymi

      Ei elämä ole pelkkää kärsimystä, tälläkin hetkellä netistä löytyy paljon hauskoja korona aiheisia meemejä/videoita joita voi eristyksessä katsella, itselläni kun ei ole TV:tä. Tuo Dr.Philin räiskyvä ralli suorastaan tempaisi mukaan, onkohan katsojaluvut nousussa?

    • Anonyymi

      Valita Elämänantajalle ja rukoile muutosta. Itselläni mielialaa nostaa aina mm. ylistysmusiikki.

      • Anonyymi

    • 7 h sai nyt nukuttua
      ei kyllä parhaassa paikassa
      en tiedä miten vaikuttaa et nukuin siel mis
      kagkerat ihmiset ?? jotka ei tahdo menestystä

    • teltta oli romahtanut
      Olin hirvittävän väsynyt
      E I sitä kurkkukivun alkua!!! ei teille.
      nyt teil on Jeesus
      ja on Muhammed ja
      Buddha.
      on Jumala

      ( ei kenellekään
      olen niin väsynyt kidutuksiin ett ei tee vaikutust
      Se on kai hybä mieli mikä ei ole kiinnostunut
      aiheesta ei tahdo sitä roinaa
      Mietti ehkä muita, hyviä asioita
      tietää ett on hyvä että ei sairastu
      Jumala antaa siihen kannatuksen

      • tuohon tuli supmi24fi päiv kysumys
        kuink suht mölkeilyyn
        vastaa

        vallanjalua tuo
        ei saa pakottaa vastAamaan!
        miten tuon ärsyttävän kyltin saa tuosta öois

        ja samasta asiasta
        kun avaa kännykän siinä on joku koron luku??
        siis tyhjä kännykän screen ja siinä joku
        luku

        en ole kertaakaan vilkaissutkaan, en ole
        nähnyt mitä siin lukee
        Oletan ett siinä on joku kasvava luku?
        sehän kertoo että pitävät siitä hommasta
        tahtovat ollsen vallassa
        Se o n ihan törkeää pakottaa ihmistä sellaista
        katsomaan!! se on pahuus !
        mitä sellaisella tiedolla tekee?
        se saa ihmisiä paniikkiin ja
        uskomaan ja lisää sen pahan voimaa
        Siinä saa lukea jotain että Jumalan suojaa teille


      • tuohon tuli supmi24fi päiv kysumys
        kuink suht mölkeilyyn
        vastaa

        vallanjalua tuo
        ei saa pakottaa vastAamaan!
        miten tuon ärsyttävän kyltin saa tuosta öois

        ja samasta asiasta
        kun avaa kännykän siinä on joku koron luku??
        siis tyhjä kännykän screen ja siinä joku
        luku

        en ole kertaakaan vilkaissutkaan, en ole
        nähnyt mitä siin lukee
        Oletan ett siinä on joku kasvava luku?
        sehän kertoo että pitävät siitä hommasta
        tahtovat ollsen vallassa
        Se o n ihan törkeää pakottaa ihmistä sellaista
        katsomaan!! se on pahuus !
        mitä sellaisella tiedolla tekee?
        se saa ihmisiä paniikkiin ja
        uskomaan ja lisää sen pahan voimaa
        Siinä saa lukea jotain että Jumalan suojaa teille


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1638
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      102
      1208
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      85
      1083
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      902
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    7. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      82
      812
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      724
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe