Jotkut palstan kirjoittajat ovat kyselleet sitä, mitä järkeä ateistien ja kristittyjen on keskustella toistensa kanssa?
Paljonkin!
Täällä on jatkuva taistelu sieluista!
Kristityt yrittävät voittaa sieluja Herralleen ja ateistit pyrkivät saamaan kristityt luopumaan uskostaan ja kääntymään ateisteiksi.
Keskusteluissa on siten paljonkin järkeä.
Järkeä vailla ovat vain ne kirjoittajat, jotka tekevät jatkuvasti vääriä yleistyksiä, valehtelevat, herjaavat ja haastavat riitaa, kun eivät muuhun pysty.
Mitä järkeä on keskustella?
12
56
Vastaukset
- Anonyymi
Ei mitään. Mitä sinulta on pois jos joku uskoo tai ei usko?
- Anonyymi
>>ja ateistit pyrkivät saamaan kristityt luopumaan uskostaan
Ei? Minulle on aivan sama jos joku haluaa käyttää elämänsä paimentolaismiehen keksimän mielikuvitusjumalan palvontaan. Palvokoot vaikka yhtä, kahta tai kolmea satuolentoa. Ei voisi vähempää kiinnostaa :)
Jos sitten meidän valtiomme lakeja (jotka minuakin koskettavat) yritetään säätää tähän mielikuvitusolentoon vedoten niin siihen tulee toki puuttua. Muuten teistit saavat ihan rauhassa jatkaa satuhahmojensa palvontaa :D- Anonyymi
"Ei? Minulle on aivan sama jos joku haluaa käyttää elämänsä paimentolaismiehen keksimän mielikuvitusjumalan palvontaan. Palvokoot vaikka yhtä, kahta tai kolmea satuolentoa. Ei voisi vähempää kiinnostaa :)"
Minä olen sitä mieltä, että mikäli sinäkin tietäisit määrätyt asiat, niin alkas kuule kiinnostamaan, mut sen takia teille ei pidä kaikkea paljastaa, antaa Jumalan hoitaa asiansa omalla tavalla.
"Jos sitten meidän valtiomme lakeja (jotka minuakin koskettavat) yritetään säätää tähän mielikuvitusolentoon vedoten niin siihen tulee toki puuttua. Muuten teistit saavat ihan rauhassa jatkaa satuhahmojensa palvontaa :D"
Virkavalta ja laki ovat Jumalan palvelijoita, että johan Jumalan sana vaikuttaa jo nyt valtion toimintaan. Eikös ateistille kävisi paremmin sellainen korruptoitunut laki, kun olette jumalattomia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei? Minulle on aivan sama jos joku haluaa käyttää elämänsä paimentolaismiehen keksimän mielikuvitusjumalan palvontaan. Palvokoot vaikka yhtä, kahta tai kolmea satuolentoa. Ei voisi vähempää kiinnostaa :)"
Minä olen sitä mieltä, että mikäli sinäkin tietäisit määrätyt asiat, niin alkas kuule kiinnostamaan, mut sen takia teille ei pidä kaikkea paljastaa, antaa Jumalan hoitaa asiansa omalla tavalla.
"Jos sitten meidän valtiomme lakeja (jotka minuakin koskettavat) yritetään säätää tähän mielikuvitusolentoon vedoten niin siihen tulee toki puuttua. Muuten teistit saavat ihan rauhassa jatkaa satuhahmojensa palvontaa :D"
Virkavalta ja laki ovat Jumalan palvelijoita, että johan Jumalan sana vaikuttaa jo nyt valtion toimintaan. Eikös ateistille kävisi paremmin sellainen korruptoitunut laki, kun olette jumalattomia.>>antaa Jumalan hoitaa asiansa omalla tavalla
Juu annetaan sen mielikuvitusjumalsi mellastaa siellä sinun korvien välissä ihan rauhassa.
>>Virkavalta ja laki ovat Jumalan palvelijoita
Ei sinun mielikuvitusjumalasi palvelijoita kaipaa :)
>>Eikös ateistille kävisi paremmin sellainen korruptoitunut laki,
>> kun olette jumalattomia.
Sanoo paimentolaismiehen keksimää mielikuvitusjumalaa palvova :D "Jos sitten meidän valtiomme lakeja (jotka minuakin koskettavat) yritetään säätää tähän mielikuvitusolentoon vedoten niin siihen tulee toki puuttua."
Totta. Jotain järkeä pitää olla mukana niin järeässä asiassa. Kristityt satusedät ja -tädit voivat tehdä omasta syntisestä elostaan juuri niin kamalaa kuin vain kykenevät, mutta tavallisten ihmisten pitää saada elää. Uskovaisethan eivät tunnetusti pysty muuhun kuin tuomitsemaan muut, ja polttaisivat noitina kenet tahansa, jos laki sallisi. Sellaisille ei passaa antaa tippaakaan todellista valtaa.
- Anonyymi
On olemassa myös uskovaisia, jotka käyvät mielellään älyllistä keskustelua, mutta aloittaja lienee oikeassa: Monet tulevat tänne vain saarnaamaan eikä heillä ole kiinnostusta perustella, miksi uskovat mitä uskovat.
- Anonyymi
Kyllä nämä saarnaajatkin perustelevat "älykkäästi" sen, miksi uskovat ja mitä uskovat. Sanovat mm. että
1. Raamattu on kokonaan totta ja Jumalan sanaa
2. ovat kokeneet henkilökohtaisesti Jumalan vaikutuksen (mm. rukousvastaukset, johdatus, ihmeet, näyt, ilmestykset...)
3. ovat tunteneet syyllisyyttä ja saaneet rauhan uskottuaan evankeliumin (syy tulla uskoon on synnintunto ja sen aiheuttama rauhattomuus tms.)
Nämä ovat ihan järkeviä perusteluja ja "älykästä" puhetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nämä saarnaajatkin perustelevat "älykkäästi" sen, miksi uskovat ja mitä uskovat. Sanovat mm. että
1. Raamattu on kokonaan totta ja Jumalan sanaa
2. ovat kokeneet henkilökohtaisesti Jumalan vaikutuksen (mm. rukousvastaukset, johdatus, ihmeet, näyt, ilmestykset...)
3. ovat tunteneet syyllisyyttä ja saaneet rauhan uskottuaan evankeliumin (syy tulla uskoon on synnintunto ja sen aiheuttama rauhattomuus tms.)
Nämä ovat ihan järkeviä perusteluja ja "älykästä" puhetta.Tuosta on vaikea sanoa oletko ateisti, joka parodioi uskovien järkevyyden puutetta, vai oletko uskovainen, joka oikeasti ei vain ymmärrä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta on vaikea sanoa oletko ateisti, joka parodioi uskovien järkevyyden puutetta, vai oletko uskovainen, joka oikeasti ei vain ymmärrä...
Kirjoitin tarkoituksella siten, että lukija ei saa selvää, olenko ateisti vai uskovainen kristitty. Miksi pitäisi olla jompaa kumpaa? Eikö ole muita vaihtoehtoja?
Suuri osa suomalaisista ei välitä uskon asioista tai ateismista paljoakaan. Osa heistä ei usko mihinkään yliluonnolliseen, osa uskoo johonkin (mm. henkiin tai aaveisiin), osa uskoo johonkin korkeampaan voimaan, joka on luonut kaiken tai vaikuttaa maailmassa, vaikka ei olisi sitä luonut, mutta ei osaa määritellä tarkemmin sitä, mikä tai millainen tämä korkeampi voima on,.. yhteistä näille on se, että he eivät ole varmoja eivätkä tiedä sitä, mikä on totuus.
Tämän palstan kirjoittajat edustavat muusta väestöstä poiketen enemmän ääripäitä: tosi uskovia kristittyjä ja antiteistejä. Siitä johtuen palstalla vallitsee jyrkkä kahtiajako, jota riidat siivittävät ja kaikenlainen huono käytös pitää yllä. Suuri osa suomalaisista ei välitä näistä asioista niin paljon, että viitsisi edes lukea tätä palstaa saatikka kirjoittaa tänne. Minua kiinnostaa sen verran, että kirjoittelen, vaikka sijoitunkin uskonnottomana ja ei-uskovana näiden ääripäiden välimaastoon ja edustan ehkä Suomen kansan enemmistöä sillä erolla, että minulla on keskivertoihmistä enemmän tietoa näistä asioista.
Aloittaja ei ottanut muuten huomioon sitä, että välinpitämättömät ja epävarmat ovat täällä käännytyksen kohde. Antiteistit ja tosi uskovaiset kristityt pyrkivät käännyttämään heidät oman uskonsa kannattajiksi. Toisiaan he lähinnä arvostelevat tietäen sen, että eivät tule onnistumaan toinen toisensa käännyttämisessä, mutta nämä epäilevät ovat otollista saalista ja niin molemmat ääripäät kalastavat samalla apajalla "sieluja" itselleen.
- Anonyymi
Uskokaa minun puolestani vaikka kilometritolppia maantien reunalla, mutta antakaa muitten olla rauhassa. Minä olen tyytyväinen elämmääni ateistina, mutta en tytkytä sitä koskaan toisille. Kerron vain mitä ateismi on, kun tämä on olevinaan keskustelupalsta. Mutta eihän uskovat osaa keskustella.
- Anonyymi
Järjellisellä tasolla voi keskustella vain sellaisten ihmisten kanssa, joilla on jokin järjellinen taso. Juuri tämän vuoksi palstan uskovien kanssa on koko lailla mahdotonta keskustella millään järjellisellä tasolla.
Uskova keksii vakiintuneille termeille ikiomia uusia määritelmiä ja sitten raivoaa kun ateistit eivät muka ymmärrä. Jos puhuu jotain ikiomaa kaanaankieltään ja keksii sanoille uusia merktityksiä, niin itsensä siinä vain nolaa ja esittelee typeryyttään ja on aivan turha ihmetellä miksi herättää vain sääliä ja hilpeyttä.
Uskovan käsitys keskustelemisesta on ateistien törkeä solvaaminen ja olkinuken raivoisa hakkaaminen itse keksittyjen määritelmien perusteella. Sellainen outo ajatus, että väitteet pitäisi pystyä asiallisesti perustelemaan, ei koskaan tule uskovalle mieleenkään.
Toisaalta kun ei ole yhtään mitään, niin eihän siitä pysty koskaan mitään asiallista esittämään. Joten siinä mielessä tuo uskovien surkuhupaisa rimpulointi on ihan ymmärrettävää, mutta samalla myös niin kuvaavaa ja paljastavaa. - Anonyymi
Ominaisuudet periytyvät vanhemmilta ei uskovaisia voi käännyttää ateisteiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 60854
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111803Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla231689- 48677
- 49609
- 57560
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k91540- 22536
- 76533
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai43518