Suostuisitko vapaaehtoiseksi?

Anonyymi

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saattaisin harkinnanvaraisesti suostuakkin.

• Anonyymi

Minä en ymmärrä harkinnanvaraisuuttasi, ihan hullu ajatuskin.... jollet sitt mahdollisesti ole muutenkin kypsynyt elämään. Korona kun tappaa vauvasta vaariin, eikä mitään takuita ett hengissä siitä selviää, jotkut selvii toiset ei edes hengityskoneen avulla, sairaalassa.

Vanhainkodeissa ja hoivaosastoilla on ollut mittavaa tuo kuolleisuus, ne asiat menee kuulemma tutkintaan. Olen sitä mieltä ettei nyt pitäisi vanhuksia siirtää muihin vielä terveisiin hoitolaitoksiin, jottei vielä niissäkin yksiköissä tauti pääsisi leviämään. Turvattaisiin edes ne saarrekkeet jotka vielä ovat tautivapaita, hoidettavat sekä hoitajat.
        Tällä hetkellä emme uusia asukkaita ota vastaan. Se on yhteiskunnan vastuulla nyt hoitaa avun tarvitsijat, eikä yksityistä tahoa pidä edellyttää näihin talkoisiin.

Otetaan esim. kaksi omakoti taloa; Toisesta talosta joku kuolee koronaan. Ei kai se naapuri ole velvollinen ottamaan sen toisen talon asukkia luokseen, jos hän ei yksinään pärjää?
        Vieras saattaa hyvinkin olla tartunnan kantaja, koska on ollut sille taudille alttiina ja samalla hän altistaisi terveenä säilyneet.
        Ehkä olen ylisuojelevainen, mutt näillä mennään; ei uusia asukkaita, toistaiseksi!

• Anonyymi kirjoitti:

Minä en ymmärrä harkinnanvaraisuuttasi, ihan hullu ajatuskin.... jollet sitt mahdollisesti ole muutenkin kypsynyt elämään. Korona kun tappaa vauvasta vaariin, eikä mitään takuita ett hengissä siitä selviää, jotkut selvii toiset ei edes hengityskoneen avulla, sairaalassa.

Vanhainkodeissa ja hoivaosastoilla on ollut mittavaa tuo kuolleisuus, ne asiat menee kuulemma tutkintaan. Olen sitä mieltä ettei nyt pitäisi vanhuksia siirtää muihin vielä terveisiin hoitolaitoksiin, jottei vielä niissäkin yksiköissä tauti pääsisi leviämään. Turvattaisiin edes ne saarrekkeet jotka vielä ovat tautivapaita, hoidettavat sekä hoitajat.
        Tällä hetkellä emme uusia asukkaita ota vastaan. Se on yhteiskunnan vastuulla nyt hoitaa avun tarvitsijat, eikä yksityistä tahoa pidä edellyttää näihin talkoisiin.

Otetaan esim. kaksi omakoti taloa; Toisesta talosta joku kuolee koronaan. Ei kai se naapuri ole velvollinen ottamaan sen toisen talon asukkia luokseen, jos hän ei yksinään pärjää?
        Vieras saattaa hyvinkin olla tartunnan kantaja, koska on ollut sille taudille alttiina ja samalla hän altistaisi terveenä säilyneet.
        Ehkä olen ylisuojelevainen, mutt näillä mennään; ei uusia asukkaita, toistaiseksi!

Ylikypsä jo, mädäntyneen puolella. =) Olen tainnut elää jo hyvän elämän kolmesti lyhyen ajan sisään.

Mikäli siitä ensin saisi arvion selviämisestä, eli jos selviäminen olisi suurin todennäköisyys ja sen jälkeen 2 viikon karanteeni laitan itselleni töitä 24/7 sen 2 viikkoa. Mikäli siitä ei selviä niin omaisuus käteiseksi ja se mystisesti katoaa (lapsille, tai oikeastaan veljelle mikä katsoo että lapset sen lopulta saa, ettei vahingossakaan exä saa villejä ideoita). Sitten alkosta juoksuviskit erikseen tilattuna 5 pulloa ovh 12520,86€.

Leikitään vaikka että elinajan ennuste on 20-vuotta, se 20-vuotta suurella todennäköisyydellä menee käytännössä 16/7 töissä. Kyllähän se vappu itselläni virallisesti alkaa tänään ja päättyy 4.5, mutta mutta, eiköhän silläkin ajalla jotain töitä tehdä. Ilmeisesti sinunkin ala on sellainen, ettei sieltä työt tekemällä lopu?

Ilman muuta terveet vanhukset pitäisi siirtää uuteen sijaintiin tai vielä parempi että yhdestä yksiköstä kaikki terveet vanhukset omaan yksikköön ennen kuin oikeasti on turvallista todeta että ne terveet ja toisen yksikön terveet yksilöt voidaan majoittaa samaan. Ilman muuta jos joku sairastuu, niin kaikki pitäisi heti eritellä hoitajia myöten. Ei altistuneet viedään toisesta ovesta ei altistuneiden kanssa kun mahdollinen altistunut menee sen hänen kanssaan eniten toimineen hoitajan kanssa.

Meilläkin korona otetaan hyvin vakavasti ja siihen on laadittuna kirjalliset poikkeusohjeet. Menevät yli thl:n suosituksien.

• Anonyymi

En, koska ei taida olla valitusmahdollisuutta jos...

• Anonyymi
    • En suostuisi vapaaehtoisesti tuollaiseen kokeiluun. En halua "laboratoriorotaksi" tutkijoille, jotka eivät anna 100% varmuutta parantumisesta.
      Aina voi mennä jotain pieleen ja sehän menee! Haudasta on hieman hankalaa laittaa reklamaatiota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      91
      5248
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4086
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2209
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1997
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1454
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1056
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe