10 kg 2 viikossa?

Anonyymi

Onko teillä kokemuksia ”muna” dieetistä?
Aloitin sellaisen toissa päivänä (10 vuorokauden), ja pelkään että syön liian vähän. Esim kun pitäisi syödä 3 munaa 2 kertaa päivässä, syön 2, 2 kertaa päivässä, ja puuro päivällisen jätän välistä, en sen takia että vältteisin syömistä, vaan en tunne nälkää enään. En tiedä onks tää joku ketoosin kaltainen juttu? Pakotan itteni syömään 4 kananmunaa ja 2 omenaa päivässä ja silti en tunne nälkää? Mulla on kokoajan kylläinen olo. Jaksan urheillakkin. Pelkään että tää menee sillen että syön niin vähän, että painonpudotus juuri hidastuisi, jota en halua, sen takia että en syö tarpeeksi, mutta mitä sille voi jos ei vaan tee mieli ruokaa? Onko tää normaalia ja syönkö liian vähän, vaikka tää onki dietti?

37

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Otsikon "10 kg 2 viikossa" on totaalisesti epärealinen toive.

Ylipainoinen ei tarvitse lainkaan energiaa, ei ollenkaan, siitä ei tarvitse olla tippaakaan huolisssaan, koska energiavarasto kulkee aina mukana, kupeilla. Mutta energiaa tulee saatua väkisinkin jonkin verran koska kaikkien on saatava terveydelle tarpelliset suojaravintoaineet oikeamääräisenä (proteiinit, kivennäisainet, vitamiinit, hivenaineet).

Pelkästään kananmunia syömällä suojaravintoaineita ei ole mahdollista saada oikeamääräisesti, esimerkiksi B3- ja C- vitamiineja ei kananmunassa ole lainkaan.

• Anonyymi

Tuo on niin lyhyt dieetti (vain 10 päivää), ettei mitään väliä vitamiineilla, makroilla eikä suoja-aineilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on niin lyhyt dieetti (vain 10 päivää), ettei mitään väliä vitamiineilla, makroilla eikä suoja-aineilla.

Se on lyhyt aika, otsikon mukaan 14 vrk, mutta se ei ole dietti, vaan harhaluulo, ei ole mahdollista laihtua 10 kg kahdessa viikossa. Ja siinä ajassa kun laihtuu 10 kg, suojaravintoaineilla on suuri merkitys.

• Anonyymi

Hei,

Jos olet ylipainoinen eikä ole nälkää, älä syö enempää silloin. Jos oma vointi hyvä, rankatkaan miinuskalorit eivät haittaa. Kananmunasta saa myös protskua, joten jatkat vain tuolla.

• Anonyymi

Kiitos paljon! Tuo auttoi ❤️ Kerron dietin jälkeen tulokset!

• Anonyymi

Typerä "dieetti". Kun alkaa syödä normaalisti, paino on kohta tullut takaisin.
      Koko ruokavalio on korjattava lopuksi ikää, jos haluaa pysyvän tuloksen.

• Anonyymi

Munista menee suolisto tukkoon.

• Anonyymi

Painon pystyy pudottamaan mutta laihtumista se ei ole!

• Anonyymi

No mitä muutakaan voin tehdä enään kun mennä diettiin? Olen koko elämäni tehnyt kaiken sen eteen että pääsisin normaaliin painoon, laskenut kalorit, hiilihydraatit. Jättänyt kaikki herkut. Urheillut joka päivä. Ei auta mikään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mitä muutakaan voin tehdä enään kun mennä diettiin? Olen koko elämäni tehnyt kaiken sen eteen että pääsisin normaaliin painoon, laskenut kalorit, hiilihydraatit. Jättänyt kaikki herkut. Urheillut joka päivä. Ei auta mikään

Dieetin asemesta ehdoton muutos elämäntapoihin. Ravinto on osa siitä.
        Alkuun on tietenkin hyvä selvittää kokonaisuuteen vaikuttavat osatekijät ml. energian saanti ja sen laatu.

Yksilöllisiä eroja on. Olimme alle 30v kun teimme minua vuotta vanhemman kaverin kanssa 4,5 viikon auto/teltta matkan Välimerelle. Söimme samat sapuskat. Ryyppäsimme suunnilleen saman verran. Liikuimme yhdessä joten kulutuksena sekin meni samaan.
        Kaveri oli suunnilleen minun pituiseni ja rakenteeltaan normaali. Minulla oli jonkin verran ylimääräistä vaikka tarkkailin läskejäni jollakin tasolla jatkuvasti kutemn myös syömistäni. En laskenut mitään.

Tuon 4,5:n viikon aikana kaverini paino laski 3kg ja minun painoni nousi saman verran, 3kg. Painoeroa syntyi 6kg eikä kaverikaan ollut mikään läpipaskuri.
        Muutamassa vuodessa kaverinikin lihoi tasaisen hitaasti joten kyllä hänessäkin ruoka näkyi.
        Tämä yksilöllisyys on inhottava asiaa jonka kanssa on vaan opittava elämään.
        Toiselle se on helpompaa.

Noin 15 vuotta myöhemmin pudotin painoani 6:ssa viikossa 16kg täysin 0-hiilaridieetillä. Alkupään kiloista suuri osa oli nestettä. Virtsasin melkein jatkuvasti. Ennen kuuria oli suunnitellut sitä seuraavan elämisen tavat ja puitteet.Kuurin loputtua tuli painoa takaisin pari kiloa mutta pysyi siinä kaikki tupakointivuoteni.
        Onnistui minulla.

Tupakoinnin lopettamisen jälkeiset kilot otin pois järkeistämällä syömiseni sekä laadultaan, että määrältään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kahdessa viikossa pystyy laihtumaan vain 1,5 kiloa.En itse käyttäisi mitään munadiettiä,vaan tavallista sekaruokaa.

Kuinka paljon syöt kaloreita päivässä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Dieetin asemesta ehdoton muutos elämäntapoihin. Ravinto on osa siitä.
        Alkuun on tietenkin hyvä selvittää kokonaisuuteen vaikuttavat osatekijät ml. energian saanti ja sen laatu.

Yksilöllisiä eroja on. Olimme alle 30v kun teimme minua vuotta vanhemman kaverin kanssa 4,5 viikon auto/teltta matkan Välimerelle. Söimme samat sapuskat. Ryyppäsimme suunnilleen saman verran. Liikuimme yhdessä joten kulutuksena sekin meni samaan.
        Kaveri oli suunnilleen minun pituiseni ja rakenteeltaan normaali. Minulla oli jonkin verran ylimääräistä vaikka tarkkailin läskejäni jollakin tasolla jatkuvasti kutemn myös syömistäni. En laskenut mitään.

Tuon 4,5:n viikon aikana kaverini paino laski 3kg ja minun painoni nousi saman verran, 3kg. Painoeroa syntyi 6kg eikä kaverikaan ollut mikään läpipaskuri.
        Muutamassa vuodessa kaverinikin lihoi tasaisen hitaasti joten kyllä hänessäkin ruoka näkyi.
        Tämä yksilöllisyys on inhottava asiaa jonka kanssa on vaan opittava elämään.
        Toiselle se on helpompaa.

Noin 15 vuotta myöhemmin pudotin painoani 6:ssa viikossa 16kg täysin 0-hiilaridieetillä. Alkupään kiloista suuri osa oli nestettä. Virtsasin melkein jatkuvasti. Ennen kuuria oli suunnitellut sitä seuraavan elämisen tavat ja puitteet.Kuurin loputtua tuli painoa takaisin pari kiloa mutta pysyi siinä kaikki tupakointivuoteni.
        Onnistui minulla.

Tupakoinnin lopettamisen jälkeiset kilot otin pois järkeistämällä syömiseni sekä laadultaan, että määrältään.

Hassu tarina.

Ensin: "Dieetin asemesta ehdoton muutos elämäntapoihin"
        Ja sitten: "myöhemmin pudotin painoani 6:ssa viikossa 16kg täysin 0-hiilaridieetillä"

Toiseksi, läskikatoväite: 16 kg / 6 / 7 = 380.95238 grammaa/vrk. Se tarkoittaa luokkaa 2971.42857 kCal/vrk energiavajetta, joka on lähes jokaiselle ihmiselle yhtäkuin täysi vesipaasto kovennettuna äärimmäisen ankaralla hikimurheilulla.

Kevennykseksi, tarina se on tämäkin, mutta tositarina: Kun laihdutin ensimmäisen kerran, kauan sitten, ryhdyin siihen duunikaverini kanssa, olimme molemmat siellä BMI 30 tietämillä. Kävimme yhdessä lounaalla ja tsemppasimme toisiamme monin tavoin muutoinkin. Hän hommasi itselleen uuden mahtimunamankelin, minä uuden fiidun. Hänen painonsa ei muuttunut, siitä huolimatta että valui hikeä niin töihin mankeloituaan kuin kotiinsa päästyään, ja hän mankeloi aivan kaiken muunkin asioimisensa jonka voi munamankeloida. Mutta minä laihduin noin 20 kg. Meidän täysin käsittämätön virheemme oli se, ettemme hankkineet mitään ravinto/ravitsemustietoa, sitä olisi ollut laajalti tarjolla, niin työpaikan terkkarilta, kirjastoista ja webistä. Työssämme käytimme jo tuolloin ahkerasti webbiä, meillä oli jo silloin saatavilla ihan kaikki koko maaliman webissä ollut tieto, siis maksumuurienkin takana oleva tieto firman maksamana, ja samat yhteydet olivat jo silloin kotoakin käsin saatavilla koska firman nettiyhteyttä kotoakin käytetään. Ei vaan kummallekaan juolahtanut mieleen että laihduttamisesta voisi olla webissä tarjolla tietoa(kin), olimme täysin uskomusten, helppoheikkien terveyspelotteluiden, ja mässynvalmistajien markkinointivalheiden vallassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hassu tarina.

Ensin: "Dieetin asemesta ehdoton muutos elämäntapoihin"
        Ja sitten: "myöhemmin pudotin painoani 6:ssa viikossa 16kg täysin 0-hiilaridieetillä"

Toiseksi, läskikatoväite: 16 kg / 6 / 7 = 380.95238 grammaa/vrk. Se tarkoittaa luokkaa 2971.42857 kCal/vrk energiavajetta, joka on lähes jokaiselle ihmiselle yhtäkuin täysi vesipaasto kovennettuna äärimmäisen ankaralla hikimurheilulla.

Kevennykseksi, tarina se on tämäkin, mutta tositarina: Kun laihdutin ensimmäisen kerran, kauan sitten, ryhdyin siihen duunikaverini kanssa, olimme molemmat siellä BMI 30 tietämillä. Kävimme yhdessä lounaalla ja tsemppasimme toisiamme monin tavoin muutoinkin. Hän hommasi itselleen uuden mahtimunamankelin, minä uuden fiidun. Hänen painonsa ei muuttunut, siitä huolimatta että valui hikeä niin töihin mankeloituaan kuin kotiinsa päästyään, ja hän mankeloi aivan kaiken muunkin asioimisensa jonka voi munamankeloida. Mutta minä laihduin noin 20 kg. Meidän täysin käsittämätön virheemme oli se, ettemme hankkineet mitään ravinto/ravitsemustietoa, sitä olisi ollut laajalti tarjolla, niin työpaikan terkkarilta, kirjastoista ja webistä. Työssämme käytimme jo tuolloin ahkerasti webbiä, meillä oli jo silloin saatavilla ihan kaikki koko maaliman webissä ollut tieto, siis maksumuurienkin takana oleva tieto firman maksamana, ja samat yhteydet olivat jo silloin kotoakin käsin saatavilla koska firman nettiyhteyttä kotoakin käytetään. Ei vaan kummallekaan juolahtanut mieleen että laihduttamisesta voisi olla webissä tarjolla tietoa(kin), olimme täysin uskomusten, helppoheikkien terveyspelotteluiden, ja mässynvalmistajien markkinointivalheiden vallassa.

Hassu tarina

"Toiseksi, läskikatoväite: 16 kg / 6 / 7 = 380.95238 grammaa/vrk. Se tarkoittaa luokkaa 2971.42857 kCal/vrk energiavajetta."

Eihän kukaan ole väittänyt, että ne 16 kiloa olisivat olleet läskiä vaan "pudotin painoani 6:ssa viikossa 16kg". Laihdutettaessa menetetään aina myöskin lihasta koska lihavalla ihmisellä on enemmän lihaksia kuin laihalla. Tosin silti tuo painonpudotus tuntuisi uskottavammalta jos aikaa olisi kulunut 6 kuukautta 6 viikon sijaan.
        Vuosikymmenien takaisia asioita muistaa helposti väärin. Sallittakoon sekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hassu tarina

"Toiseksi, läskikatoväite: 16 kg / 6 / 7 = 380.95238 grammaa/vrk. Se tarkoittaa luokkaa 2971.42857 kCal/vrk energiavajetta."

Eihän kukaan ole väittänyt, että ne 16 kiloa olisivat olleet läskiä vaan "pudotin painoani 6:ssa viikossa 16kg". Laihdutettaessa menetetään aina myöskin lihasta koska lihavalla ihmisellä on enemmän lihaksia kuin laihalla. Tosin silti tuo painonpudotus tuntuisi uskottavammalta jos aikaa olisi kulunut 6 kuukautta 6 viikon sijaan.
        Vuosikymmenien takaisia asioita muistaa helposti väärin. Sallittakoon sekin.

Haaskaat aikaasi.

Palstan vakivänkääjä saa miljoona pientä kun saa vängätä, on aihe mikä vaan.

Löin sitä turpaan viimeksi D-vitamiinikeskustelussa, ei tuntunut olevan asiasta perillä ollenkaan ja kaivoi googlella epätoivoisesti tietoa netistä kunnes lopulta tajusi tappionsa ja katosi siitä keskustelusta.

• dietit eivät auta. vain elämäntapamuutos auttaa

• Anonyymi

Juurihan mä sanoin että mä olen elämyt ennen dieettiä terveellisesti ja sen jälkeenkin? Mikä tässä e nyt mee jakeluun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurihan mä sanoin että mä olen elämyt ennen dieettiä terveellisesti ja sen jälkeenkin? Mikä tässä e nyt mee jakeluun

No sun tarttee tehdä se elämäntapamuutos.

Jos aiemmilla tavoilla, oli ne mitkä vaan, on paino noussut niin sitten pitää tehdä joku muutos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sun tarttee tehdä se elämäntapamuutos.

Jos aiemmilla tavoilla, oli ne mitkä vaan, on paino noussut niin sitten pitää tehdä joku muutos.

No elä ootpas fiksu

• Anonyymi kirjoitti:

No elä ootpas fiksu

sinä et tunnu vain ymmärtävän asian oikeaa laitaa

• Anonyymi
        timitys kirjoitti:

sinä et tunnu vain ymmärtävän asian oikeaa laitaa

Laihdutusprossessi eli dietti on erittäin hyvä asia, useammalla tavalla. Se ohjaa ravintotietouden äärelle, korjaa huonoja ahmimistottumuksia, ja nopeuttaa tavoitteen saavuttamista. Pitää vain ymmärtää että tavoiteena ei ole diettiä edeltänyt ahmimiselämä.

• Anonyymi kirjoitti:

Laihdutusprossessi eli dietti on erittäin hyvä asia, useammalla tavalla. Se ohjaa ravintotietouden äärelle, korjaa huonoja ahmimistottumuksia, ja nopeuttaa tavoitteen saavuttamista. Pitää vain ymmärtää että tavoiteena ei ole diettiä edeltänyt ahmimiselämä.

dietti on jotain äärimmäistä mitä sä teet hetken jonka jälkeen kyllästys/palaat arkeen.

eli ei toimi.

vaan se sun arki pitää muuttaa toimivaksi eli terveelliseksi/akttiiviseksi.

• Anonyymi
        timitys kirjoitti:

dietti on jotain äärimmäistä mitä sä teet hetken jonka jälkeen kyllästys/palaat arkeen.

eli ei toimi.

Noinhan minä juuri sanoin. Yritän täsmentää:

Laihdutusprossessi eli dietti on _erittäin_ hyvä prosessi, useammallakin tavalla, koska se:

- ohjaa laihduttajan oppimaan ravinntotietoutta
        - korjaa huonoja ahmimistottumuksia ja -mieltymyksiä
        - nopeuttaa tavoitteen saavuttamista

Pitää vain ymmärtää, että tavoitteena ei ole diettiä edeltänyt ahmimisruokavalio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laihdutusprossessi eli dietti on _erittäin_ hyvä prosessi, useammallakin tavalla, koska se:

Pitää vain ymmärtää, että tavoitteena ei ole diettiä edeltänyt ahmimisruokavalio.

Kiitos siitä että omistat aivot

• Anonyymi
        timitys kirjoitti:

eli ei toimi.

Ja sä et näytä ymmärtävän että mä olen kasvisyöjä ja en muutenkaan syö herkkuja. Ennenkään diettiä tai jälkeen. Eli mitä tarkotat tällä ”kyllästymisellä” ja ”palaamalla” arkeen. Mun arki on terveellistä ja urheilen päivittäin. Sun arjesta en sit tiiäkkää

• Anonyymi kirjoitti:

Ja sä et näytä ymmärtävän että mä olen kasvisyöjä ja en muutenkaan syö herkkuja. Ennenkään diettiä tai jälkeen. Eli mitä tarkotat tällä ”kyllästymisellä” ja ”palaamalla” arkeen. Mun arki on terveellistä ja urheilen päivittäin. Sun arjesta en sit tiiäkkää

jos pitää dietata niin arjessasi on parantamisen varaa, muutenhan tarvetta diettiin ei olisi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pitää vain ymmärtää, että tavoitteena ei ole diettiä edeltänyt ahmimisruokavalio."

Joka usein johtuu mielen ongelmista.... ei painonhallinnallisista.

• Anonyymi
        timitys kirjoitti:

jos pitää dietata niin arjessasi on parantamisen varaa, muutenhan tarvetta diettiin ei olisi

Jeesus. Paino on lähtenyt laskemaan kun aloitin tämän niin sanotun ”elämäntapamuutoksen” , mutta tuloksia en ole saanut niin nopeasi, kuin olisin toivonut, jonka takia kokeilen nyt tälläistä ratkaisua. Kun saisin kiloja poies vähän tieltä, saisin motivaatiota käymään salilla useammin. Nyt kun on niitä ylimääräisiä kiloja on tosiaan ollut, niin en ole muutamaan vuoteen kehdannut oikein ulos lähtemään. Tää saattaisi auttamaan mua henkisestikkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pitää vain ymmärtää, että tavoitteena ei ole diettiä edeltänyt ahmimisruokavalio."

Joka usein johtuu mielen ongelmista.... ei painonhallinnallisista.

No juuripä tämä. Sä sen sanoit.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus. Paino on lähtenyt laskemaan kun aloitin tämän niin sanotun ”elämäntapamuutoksen” , mutta tuloksia en ole saanut niin nopeasi, kuin olisin toivonut, jonka takia kokeilen nyt tälläistä ratkaisua. Kun saisin kiloja poies vähän tieltä, saisin motivaatiota käymään salilla useammin. Nyt kun on niitä ylimääräisiä kiloja on tosiaan ollut, niin en ole muutamaan vuoteen kehdannut oikein ulos lähtemään. Tää saattaisi auttamaan mua henkisestikkin.

vippaskonsteja ei ole olemassa. terveellistä ruokaa arkeen ja kuntoilua/liikuntaa

dietit eivät voi sinua auttaa kun hyödyt haihtuvat dietin lopettamisen myötä eli elintapamuutosta ei muodostunut.

• Anonyymi
        timitys kirjoitti:

eli ei toimi.

Kyllä se vaatii sen dietin,ei sitä muuten laihdu.Se dietti pitää vain olla toimiva.

Vasta dietin jälkeen pitää tehdä se elämäntapamuutos.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se vaatii sen dietin,ei sitä muuten laihdu.Se dietti pitää vain olla toimiva.

paskapuhetta, vain aktiivinen elämäntapa antaa kestäviä tuloksia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oon kyllä täysin samaa mieltä. Rankat dieetit toimivat huomattavasti paremmin, koska sen jälkeen ei halua enää vetää samaa kitukuuria uudestaan. Saavutettuja tuloksia ei halua menettää. Jos tekee jotain pieniä "pysyviä" muutoksia, niin kuka niitä nyt jaksaa noudattaa päiväst toiseen kun ei niillä saa mitään tuloksia edes aikaan. Oon koittanut joskus elämäntapamuutosta, ja ne kestää aina 1-2 tuntia.. joskus jopa päivän.

• Anonyymi kirjoitti:

Oon kyllä täysin samaa mieltä. Rankat dieetit toimivat huomattavasti paremmin, koska sen jälkeen ei halua enää vetää samaa kitukuuria uudestaan. Saavutettuja tuloksia ei halua menettää. Jos tekee jotain pieniä "pysyviä" muutoksia, niin kuka niitä nyt jaksaa noudattaa päiväst toiseen kun ei niillä saa mitään tuloksia edes aikaan. Oon koittanut joskus elämäntapamuutosta, ja ne kestää aina 1-2 tuntia.. joskus jopa päivän.

"pienet muutokset" nimenomaan takaavat sen, ettei tuloksia synny ja taas olet diettikierteessä.

• Anonyymi
        timitys kirjoitti:

"pienet muutokset" nimenomaan takaavat sen, ettei tuloksia synny ja taas olet diettikierteessä.

Kaksi ääritapaa jotka sopivat erilaisille ihmisille.
        Rankka kuuri ja sitä seuraava elämä etukäteen suunniteltujen ja päätettyjen "pienten muutosten" maukaisesti.
        Toisille sopivat ne "pienet muutokset" jotka eivät anna pikavoittoja joten kaiken laskeminen olisi pelkkä rasite.
        Itse toteutin tuon ensimmäisen vaihtoehdon.

• Anonyymi kirjoitti:

Ehdotan ruokapäiväkirjan pitoa niin tiedät mistä energia tulee. Tuon avulla voi sitten tehdä järkeviä päätöksiä siitä mitä muuttaa.

Pähkinöissä ja öljyssä on paljon energiaa, noin esimerkiksi.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Ehdotan ruokapäiväkirjan pitoa niin tiedät mistä energia tulee. Tuon avulla voi sitten tehdä järkeviä päätöksiä siitä mitä muuttaa.

Pähkinöissä ja öljyssä on paljon energiaa, noin esimerkiksi.

Juuri näin.

Ostat kaupasta 750g laatikon tonnikalapastaa. Hyvää on ja lodju tyhjenee illan aikana.
        Sait kuitenkin yhden vrk:n energiat siinä samalla.

Etenkin noissa valmisruoissa on turhan paljon rasvaa. Ei se maallikon silmään näytä ihmeelliselle kun katsoo tuoteselostetta, eikä se kertasyönti maailmaa kaada, mutta jos noita säännöllisesti pistelee, niin se rasva alkaa merkitsemään.

• Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin.

Ostat kaupasta 750g laatikon tonnikalapastaa. Hyvää on ja lodju tyhjenee illan aikana.
        Sait kuitenkin yhden vrk:n energiat siinä samalla.

Etenkin noissa valmisruoissa on turhan paljon rasvaa. Ei se maallikon silmään näytä ihmeelliselle kun katsoo tuoteselostetta, eikä se kertasyönti maailmaa kaada, mutta jos noita säännöllisesti pistelee, niin se rasva alkaa merkitsemään.

Joo. Ihmiset ovat varsin hyviä valehtelemaan itselle. Minä syön suhteellisen usein tonnikalapastaa mutta annos on pienempi ja sen ohessa kasviksia. Puristan öljyn pois eikä ruuassa ole muuten rasvaa.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      42
      3286
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      338
      2198
    3. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      8
      1967
    4. Mitä aktiviteettia harrastaisit

kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      137
      1911
    5. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      9
      1759
    6. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      78
      1593
    7. Kun satutin sinua

Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk
      Ikävä
      40
      1349
    8. "Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi

älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis
      Maailman menoa
      146
      1280
    9. Ulkoilureitin Pitämä-Lomakylä talvikunnossapidon lopetus

Millaisia tunteita herättää?
      Suomussalmi
      75
      1279
    10. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      76