Hammasongelmat ja tämä aika

Anonyymi

Moi! Tänne miten on teillä onko peruttu kiireettömiä aikoja? Miten uudella maalla saa enään saako vain kiireellisiä aikoja.
Mä en edes ennen Korona aikaa saanut aikaa ja hampaat ikävässä kunnossa niin saako nyttenkään enään. Tuskin ottaa huomioon mitään raskauttakaan tai vaikka pääkainalossa Kas kun ei viime kerrallakaan. Ei ole helppoja aikoja. Tsemppiä muille hampaiden kanssa!
Jos on jotakin kotikonsteja vaikka hammaskiven poistoon ettei tarvi Särkylääkettä joka päivä napsia.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varmaan ajanvaraukseen soittamalla voit varata kiireettömän ajan, mutta se menee todennäköisesti monen kuukauden päähän, syksylle. Mulla piti olla syyhygienisti aika nyt keväällä mutta se siirrettiin syksylle. Netin kautta ei pysty varaamaan kiireettömiä aikoja nyt.

    • Anonyymi

      Mulla kanssa reikien paikkailut siirtyivät huhti-toukokuulta lokakuulle asti.
      Lähete oli myös hygienistille hammaskiven poistoon mutta sitä aikaa en ole edes varannut vielä.

    • Anonyymi

      Missä on tuollainen uusi maa?

      Missä kunnassa asut että on noin paha tilanne ettei normaalitilanteessakaan anneta kiireettömiä aikoja? Asun Helsingissä ja ainakin täällä on saanut julkiselle puolelle kiireettömiä aikoja, mutta jonotusajat ovat olleet yleensä täydet 6 kk. Nyt korona-aikana kiireettömiä aikoja ei ilmeisesti saa, vain akuuttitapaukset hoidetaan.

      Jos hammaskiveä on niin paljon että aiheuttaa särkyä, syynä lienee ikenien alle pitkälle levinnyt hammaskivi ja tulehdus, todennäköisesti ollaan jo parodontiittisessa vaiheessa. Millään kotikonstilla hammaskiveä ei pysty poistamaan täydellisesti. Ientulehdusta (mm. pestessä tulee verta ikenistä) voi yrittää parantaa esimerkiksi Corsodyl suuvedellä, tai pesee hampaat Corsodyl geelillä (tämä on auttanut itselläni).
      Jos on niin kova hammassärky että pitää käyttää säännöllisesti särkylääkkeitä, hampaissa voi olla pahojakin vikoja ja silloin voi saada nopeasti päivystysajan. Ajanvarausnumerosta varataan myös nämä akuuttiajat ja niitä saa normaalitianteessa viimeistään seuraavalle päivälle, koronatilanteessa voi venähtää pidemmälle.

    • Anonyymi

      Tää uusi maa on Vantaata. Mä kirjoittelin noista porausaikojen siirroista.
      Mun tilanne ei ole onneksi akuutti, kyllä täälläkin akuutin ajan pystyy saamaan jos on pakko.
      Ja hammaskivestä mulla ei mitään vaivaa ole eli senkään takia ei kiirettä ole.

      Kyllä kait millä paikkakunnalla vaan saa ajan jos tulee jokin akuutti hoitoa vaativa ongelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      337
      3357
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2063
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1652
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1487
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1356
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1101
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1091
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      85
      1064
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      149
      925
    Aihe