Moi! Tänne miten on teillä onko peruttu kiireettömiä aikoja? Miten uudella maalla saa enään saako vain kiireellisiä aikoja.
Mä en edes ennen Korona aikaa saanut aikaa ja hampaat ikävässä kunnossa niin saako nyttenkään enään. Tuskin ottaa huomioon mitään raskauttakaan tai vaikka pääkainalossa Kas kun ei viime kerrallakaan. Ei ole helppoja aikoja. Tsemppiä muille hampaiden kanssa!
Jos on jotakin kotikonsteja vaikka hammaskiven poistoon ettei tarvi Särkylääkettä joka päivä napsia.
Hammasongelmat ja tämä aika
4
56
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaan ajanvaraukseen soittamalla voit varata kiireettömän ajan, mutta se menee todennäköisesti monen kuukauden päähän, syksylle. Mulla piti olla syyhygienisti aika nyt keväällä mutta se siirrettiin syksylle. Netin kautta ei pysty varaamaan kiireettömiä aikoja nyt.
- Anonyymi
Mulla kanssa reikien paikkailut siirtyivät huhti-toukokuulta lokakuulle asti.
Lähete oli myös hygienistille hammaskiven poistoon mutta sitä aikaa en ole edes varannut vielä. - Anonyymi
Missä on tuollainen uusi maa?
Missä kunnassa asut että on noin paha tilanne ettei normaalitilanteessakaan anneta kiireettömiä aikoja? Asun Helsingissä ja ainakin täällä on saanut julkiselle puolelle kiireettömiä aikoja, mutta jonotusajat ovat olleet yleensä täydet 6 kk. Nyt korona-aikana kiireettömiä aikoja ei ilmeisesti saa, vain akuuttitapaukset hoidetaan.
Jos hammaskiveä on niin paljon että aiheuttaa särkyä, syynä lienee ikenien alle pitkälle levinnyt hammaskivi ja tulehdus, todennäköisesti ollaan jo parodontiittisessa vaiheessa. Millään kotikonstilla hammaskiveä ei pysty poistamaan täydellisesti. Ientulehdusta (mm. pestessä tulee verta ikenistä) voi yrittää parantaa esimerkiksi Corsodyl suuvedellä, tai pesee hampaat Corsodyl geelillä (tämä on auttanut itselläni).
Jos on niin kova hammassärky että pitää käyttää säännöllisesti särkylääkkeitä, hampaissa voi olla pahojakin vikoja ja silloin voi saada nopeasti päivystysajan. Ajanvarausnumerosta varataan myös nämä akuuttiajat ja niitä saa normaalitianteessa viimeistään seuraavalle päivälle, koronatilanteessa voi venähtää pidemmälle. - Anonyymi
Tää uusi maa on Vantaata. Mä kirjoittelin noista porausaikojen siirroista.
Mun tilanne ei ole onneksi akuutti, kyllä täälläkin akuutin ajan pystyy saamaan jos on pakko.
Ja hammaskivestä mulla ei mitään vaivaa ole eli senkään takia ei kiirettä ole.
Kyllä kait millä paikkakunnalla vaan saa ajan jos tulee jokin akuutti hoitoa vaativa ongelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303621Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91678Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241310Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.143981Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34913Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243905- 60889
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ67872Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98839