Ruokailuajat/ annoskoot/aineenvaihdunta/laihdutusnopeus/hiilihydraatit

Anonyymi

EI KUKAAN oikeesti pysty olemaan illalla ja yöllä syömättä,paperilla tämä saattaa onnistua,mutta käytännössä ei.SEN TAKIA MELKEIN KAIKKI ruoka pitää syödä illalla ja vähän yölläkin.Jos olet syönyt reilun aamupalan,lounaan päivällisen,syöty kalorimäärä on jo siihen mennessä niin suuri,ettei illalla ja yöllä saisi syödä enään mitään.
Käytännössä napostelu jatkuu illalla vielä herkkujen muodossa mikä aiheuttaa sen ettei ollenkaan laihdu vaikka liikuntaa olisi harrastanut paljon.

Annoskoolla on suuri merkitys kun laihdutetaan pienillä kaloreilla VAIKKA ruoka on vähäkalorista.ylimääräinen lautasellinen nostaa 200-300 kaloria mikä jo vaikuttaa kalorimäärään isontavasti ja jo sekin aiheuttaa sen ettei laihdu.

Aineenvaihdunta hidastuu aina kun ollaan vähillä kaloreilla,sitä ei voi mitenkään estää,sen huomaa jalkojen ja käsien kylmyydestä.Tankkaus pitää tehdä hiilihydraateilla siinä vaiheessa kun siltä tuntuu

1700 kalorin dietillä ja suurella määrällä liikuntaa lievästi ylipainoinen laihtuu vain korkeintaan 3 kg kuukaudessa ja reilusti ylipainoinen puolet enemmän eli 6 kg oikeaa läskiä(nesteenpoisto ei ole oikeaa laihtumista)

Kaikissa netin dieteissä yleensä kielletään iltasyönti,minkä takia ne ovat toimimattomia jojoiludiettejä

Ruoka pitää sisältää aina RUNSAASTI HITAITA HIILIHYDRAATTEJA niitä ei saa poistaa ruokavaliosta,muuten kehosta poistuu liikaa nesteitä.

Tähän tyyliin olen itse nyt laihduttanut.Hyvin olen laihtunut,ja olo on parempi kuin koskaan

13

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"EI KUKAAN oikeesti pysty olemaan illalla ja yöllä syömättä,paperilla tämä saattaa onnistua,mutta käytännössä ei."

Kyllä onnistuu, kaikki eivät ole niinkuin sinä väätinkäsityksinesi esim:

"Ruoka pitää sisältää aina RUNSAASTI HITAITA HIILIHYDRAATTEJA niitä ei saa poistaa ruokavaliosta,muuten kehosta poistuu liikaa nesteitä."

Perustuen mihin muuhun kuin luuloihisi ja mitä on ne hitaat hiilihydraatit jotka eivät nosta verensokeria?

• Anonyymi

Kyllä se onnistuu,MUTTA silloin pitää olla NÄLÄSSÄ.
        Minä olen laihtunut nyt itsestään,vaikka en ole ollut yhtään nälässä.

• Anonyymi

Polttoaineeni on hitaat hiilihydraatit,rasvaa käytän vain noin 30 g päivässä eikä näin vähäisestä rasvan käytöstä ole ollut mitään haittaa,päinvastoin energiatasot on ollut koko ajan hyvät.

Koska en syö rasvaa,ruokamääräni ovat huomattavasti suurempia ja ruoka on paremman makuista kuin getogeenistä ruokavalioa noudavilla.

Aikaisenmpien otettujen muutoskuvien mukaan olin 5 kiloa laihemman näköinen vaikka paino oli pysynyt samana,silloin kalorit olivat 2700 välillä 4000-5000 kaloria päivässä.
        Nyt tällä hetkellä laihdutan pienemmillä kaloreilla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki laihtuminen (läskikato) edellyttää nälän tuntemusten kanssa piehtarointia, yhtälailla, yhtä suuressa määrin, jotka määrittää energiavaje, sillä seikalla mistä dietaarista lähteestä energia tulee ei ole juuurikaan mitään merkitystä koska nälän tuntemukset ovat hormonaalisia sekä hermostollisia signaaleja m.m. siitä että:

- vatsa on tyhjentynyt
        - aineenvaidunnassa ei enää ole energiaa
        - glukoosipuskurit ovat hupenemassa
        - elimistö käyttää läskiä energiaksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyllä se onnistuu,MUTTA silloin pitää olla NÄLÄSSÄ."

Ei tarvitse-todistetusti. Itse olen ollut täysin ilman nälkää koko yli 10 vuoden ajan-kylläisenä ja tervellisellä ravinnolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyllä se onnistuu,MUTTA silloin pitää olla NÄLÄSSÄ."

Ei tarvitse-todistetusti. Itse olen ollut täysin ilman nälkää koko yli 10 vuoden ajan-kylläisenä ja tervellisellä ravinnolla.

"Itse olen ollut täysin ilman nälkää koko yli 10 vuoden ajan-kylläisenä ja tervellisellä ravinnolla."

Niinpä, kaikki läskit ihmiset ovat aina ja jatkuvasti kylläisenä, joko tervellisellä tai epätervellisellä ravinnolla, tai tervellisellä tai epätervellisellä juomingilla.

• Anonyymi

Minun ei ole tarvinnut tehdä yhtään hiilihydraattitankkausta,koska ruokani sisältää tarpeeksi hiilihydraattia.
      Jos hiilihydraattitankkauksille on tarvetta ravinto ON OLLUT liian vähän hiilihydraatteja sisältävää,nämä tankkaukset yleensä pilaavat koko laihdutuskuurin.Tämä on aika yleistä että pidetään kerran viikossa yksi herkuttelupäivä,ja se hyvin monesti se venyy monenkin päivän pituiseksi.Myös kalorimäärät nousee niin ylös ettei laihdu.

• Anonyymi

Ilman dietaarista hiilihydraattia/sokeria voi aivan hyvin elää normaalisti (hikimurheilu ei ole normaalia elämää). Eihän se makiaa elämää ole, mutta voi, ei kuole, eikä tule kipiäksi.

Makean"himo" on vain hormonaalien huomautus siitä että glukoosivarastot ovat hupenemassa, ne varastot ovat tarpeen esimerkiksi juoksemalla saalistettaessa. Kyseessä on siis vain yksi nälän tuntemuksista joka evolution aikana on meille muodostunut, aikana jolloin ruokaa/energiaa ei ollut kaikki kaapit väärällään välittömästi saatavilla, vaan sitä piti etsiä/metsästää työläästi. Elimistö kykenee muodostamaan glukoosia niin hiilihydaateista, proteiineista kuin läskistä/rasvasta/öljystä.

Makean"himon" tuntemus on voitettavissa, ja noin kahdessa vuorokaudessa se lakkaa vaivaamasta.

Mutta jos mieli ei mitenkään anna rauhaa niin "himo" kannattaa tyydyttää sokerilla (tavallinen palasokeri), koska siinä ei ole makuaineita eikä rasvaa niin siihen ei synny niitä kautta halua/tottumista/kaipuuta. Yksi palasokerin pala on noin 3 grammaa, eli vain 12 kCal. Silloin (harvoin) kun olen antanut periksi on tuo "himo" taittunut 3 ... 8 palalla eli 36 kCal ... 96 kCal, siihen ei laihdutusprosessi kaadu. Luuulen että ainoa syy sille miksi olen antanut periksi on että minulla on ollut sellainen virheluulo että hiilihydraatti/sokeri olisi vättämätön suojaravintoaine. Jota se ei ole. Mutta hiilihydraattipitoiset raaka-aineet ovat monien suojaravintoaineiden merkittäviä lähteitä.

• Anonyymi

"Minun ei ole tarvinnut tehdä yhtään hiilihydraattitankkausta"

Kenen tarvitsee-ei kenenkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilman dietaarista hiilihydraattia/sokeria voi aivan hyvin elää normaalisti (hikimurheilu ei ole normaalia elämää). Eihän se makiaa elämää ole, mutta voi, ei kuole, eikä tule kipiäksi.

Makean"himo" on vain hormonaalien huomautus siitä että glukoosivarastot ovat hupenemassa, ne varastot ovat tarpeen esimerkiksi juoksemalla saalistettaessa. Kyseessä on siis vain yksi nälän tuntemuksista joka evolution aikana on meille muodostunut, aikana jolloin ruokaa/energiaa ei ollut kaikki kaapit väärällään välittömästi saatavilla, vaan sitä piti etsiä/metsästää työläästi. Elimistö kykenee muodostamaan glukoosia niin hiilihydaateista, proteiineista kuin läskistä/rasvasta/öljystä.

Makean"himon" tuntemus on voitettavissa, ja noin kahdessa vuorokaudessa se lakkaa vaivaamasta.

Mutta jos mieli ei mitenkään anna rauhaa niin "himo" kannattaa tyydyttää sokerilla (tavallinen palasokeri), koska siinä ei ole makuaineita eikä rasvaa niin siihen ei synny niitä kautta halua/tottumista/kaipuuta. Yksi palasokerin pala on noin 3 grammaa, eli vain 12 kCal. Silloin (harvoin) kun olen antanut periksi on tuo "himo" taittunut 3 ... 8 palalla eli 36 kCal ... 96 kCal, siihen ei laihdutusprosessi kaadu. Luuulen että ainoa syy sille miksi olen antanut periksi on että minulla on ollut sellainen virheluulo että hiilihydraatti/sokeri olisi vättämätön suojaravintoaine. Jota se ei ole. Mutta hiilihydraattipitoiset raaka-aineet ovat monien suojaravintoaineiden merkittäviä lähteitä.

En minä nyt mitään karkkeja syö.Nyt syön vain hitaita hiilihydraatteja terveellisestä ruuasta.

Saa niitä karkkejakin normaalisti syödä jos ei laihduta.Jos kalorinkulutus on päivässä 3000-3500 ei haittaa yhtään jos 400 kaloria siitä on karkista tai jostakin muusta herkusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä nyt mitään karkkeja syö.Nyt syön vain hitaita hiilihydraatteja terveellisestä ruuasta.

Saa niitä karkkejakin normaalisti syödä jos ei laihduta.Jos kalorinkulutus on päivässä 3000-3500 ei haittaa yhtään jos 400 kaloria siitä on karkista tai jostakin muusta herkusta.

Nyt 10.nes päivä menossa,paino laski heti 300g kun lisäsin 2 tunnin kävelyn pyörälenkin lisäksi.
        Olo on erittäin hyvä,eikä olisi mitään tarvetta herkutteluun vieläkään,vaikka kalorit olleet koko ajan 1700-1900
        Laihtuminen pysähtyy välittömästi,jos aloittaa herkuttelun,voi olla että ostan vain vähän karkkia ja isonnan vähän ruokaannoksia,sekä lisään iltaan jotain pariksi päiväksi.
        Laihtumisen kannalta pitäisi nyt vain vähentää kaloreita,ja lisätä reilusti liikuntaa
        Siksi sitä vaan lihotaan,kun syödään vain nautinnon takia vaikka ei olisi yhtään nälkä.

Jos oikeasti haluaa laihtua herkuttelupäivä pitäisi lisätä vasta sitten,kun on kuoleman nälkä

• Anonyymi

Tuo onnistui vaivatta. Viettäessäni 60-luvulla levotonta poikamieselämää Suomessa ja Ruotsissa, hyvin lyhyen ajan mmyös Norjassa niin normaali rytmi oli työpaikalle tyhjin vatsoin. Työpaikkalounas. Asunnolle mennessä kaupasta jotain, esimerkiksi pari sämpylää ja juustoa tai makkaraa jotka naamaan heiti asunnolle päästyä. Siinä kaikki. Lauantaisin ja sunnuntaisin kävin syömässä lounaan jossakin baarissa.
      Viinaa ja olutta oli huoneen lukitussa kaapissa. Poikamiesparakeissa ja asuntoloissa ei huoneissa ollut muuta kuin lavuaari. Vessa, kylppäri/suihku olivat käytävässä yhteiset ja yhteisen oleskelutilan jääkappiin ei voinut laittaa mitään koska se olisi varastettu alta aikayksikön.

Vaikka olen ikäni ollut lihavuuteen taipuva niin noina vuosina olin hoikassa kunnossa.

• Anonyymi

hmmp olen syönyt 150-300kcal

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      49
      3202
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2919
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2336
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1442
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1346
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe