Olen huono sukulainen

Anonyymi

En käy isäni äidillä enkä isällä. En ole nähnyt heitä vuosiin.
Äitini äidillä käyn mutta äitini isä on kuollut jo ennen syntymääni. Äitini äiti on isäni äitiä parempaa seuraa kun isäni äiti on sellainen kyylä ja juoruämmä jonka juttuja ei jaksa kuunnella. Ja hänellä on kuitenkin sosiaalinen elämä. Äitini äidillä ei ole.

En ole yhteyksissä veljeni lapsiin. Siskoni lapsiin olen mutta heitä ei minun jutut enää kiinnosta.

Vanhempieni ja siskoni kanssa olen tekemisissä melko usein.
Ei vain jaksa mitenkään kiinnostaa muu suku enkä ole koskaan sitä ymmärtänyt että miksi yhden ihmisen tulisi olla aina se joka pitää yhteyttä muihin. Yleensä se velvollisuus on nuoremmilla, aivan kuin vaikka isäni äiti ei muka voisi soittaa tai tulla käymään kun on toimivat jalat ja auto.

Äitini sisko lähettää jotain rippikutsuja välillä. Ne laput lentää heti roskiin.
Taidan olla melko paha ihminen. Olen myös täysin introvertti (huom. Suomalaisista 99 prosenttia on extrovertteja minuun verrattnuna) enkä siedä juurikaan ihmisten seuraa äitini, isäni ja siskoni seuraa lyhyen aikaa mukaan lukematta.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinun kannattaisi jutella jonkun viisaan ihmisen kanssa.

      Voi olla että sinulta puuttuu empatiakyky.
      Sitä voi harjoitella.

      Empatiakyky on sellaista että osaa asettua toisen ihmisen tilaan.
      Miltä äidistäsi TUNTUU kun oma poikansa ei pidä yhteyttä.
      Miltä siskoistasi TUNTUU kun veli ei pidä yhteyttä.

      Muilla siskoilla on isoveli joka huolehtii ja välittää pikkusiskoistaan.

      Kun menet juttelemaan jonkun kanssa, niin tulet ottamaan ensiksi asiaksi, miten huonosti sinua on kohdeltu. Näinhän se nykyisin menee. Aina kaikissa muissa on vika.

      Ei ole ollenkaan välttämättä niin.
      Sinun pitäisi katsoa äitisi kannalta tilannetta. Hänellä varmaan oli kova elämä, yritti.
      Kaikki tekevät virheitä, ei kukaan äiti ole täydellinen. Et sinäkään ole täydellinen.

      Toivon että löydät viisaan neuvojan, mikä valottaa tilannetta.

      Olet kuitenkin tehnyt jo ensiaskeleen, kun alat kertoa tilanteestasi.

      Äidilläsi ja siskoillasi on TUSKA käytöksestäsi.
      Miltä sinusta tuntuisi jos näkisit vaivaa ja odottaisit että joku tulisi juhliisi.
      Ja se toinen heittäisikin sen kutsukortin roskiksiin?
      Huomaa miten vähän SINÄ kunnioitat toisia. Se on se toinen askel, että huomaa oman osuutensa ja vajavaisuutensa.

      Sitten tulee vielä muita askeleita.

      • Anonyymi

        Lisäys:

        Tosin ihmetyttää että äitisi ja isäsi eivät pidä yhteyttä sinuun.
        En huomannut ensin sitä kohtaa.
        Onko teille sattunut jotain? Mistä se johtuu?
        Tässä asiassa olen samaa mieltä kanssasi. Kyllä vanhempien pitää pitää yhteyttä lapseensa, olipa sitten sattunut vaikka mitä!
        Ovatko he yrittäneet ottaa sinuun yhteyttä?

        Juttele isosiskojesi kanssa ja kysy.


    • Anonyymi

      Et käy isälläsi mutta vanhempiesi kanssa olet usein tekemisissä.....uusioperhe?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe