Mä en usko Jumalaan, onko

Anonyymi

se sulle ongelma nainen?

35

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kunhan uskot edes minuun!

• Anonyymi

Mä uskon ja ihan täysiii :)
        -sivusta

• Anonyymi

Ongelma on vain se, jos et usko meihin. En ole uskovainen itsekään.

• Ei. Itse olen lähinnä gnostilainen agnostikko. Eli ei kaukana ateististä.
      Joten kun kerran uskon universaaliin rakkauteen, voisin rakastaa myös jumalatonta miestä.

• Anonyymi

Ei. Oikeestaan vaan parempi. Mulla on kammo uskovaisiin kun exäni oli uskovainen mies ja aivan pimahtanu. Käytti täysin hyväkseen kaikkia niitä jotka hyväuskoisia ja sinisilmäisiä.

Opin silloin uskovaisista et he on predatoreja jotka saa oikeesti aivopestyä aika hirveisiin asioihin ei uskovaisia kohtaan.

Mua yritettiin esim. Pakottaa manaus ja riivaus rituaaliin jotta paha ajettais musta ulos

Paha riivaaja mussa oli mukamas siks kun halusin päättää tapailusuhteen mieheen joka huoritteli mua ja oli väkivaltaisen mustasukkainen.

Mua myös yritettiin ihan seurakunnan muiden uskovien avulla pakottaa avioliittoon 1- 4 kk :ssa mieheen tutustumisen jälkeen..

Menetin silloin uskoni täysin uskoviin.. sairasta sakkia jota on helppo vahvan uskottavan itsevarman puhujan viedä kuin pässiä narussa. He kulkee mukana tekemäs pahaa aivottomina ja raamattuun vedoten

Sain järkyttäviä traumoja

• Anonyymi

Tuo kuullostaa hengelliselta väkivallalta. Voisin pidemmin ottaa kantaa noihin eri asioihin tekstissäsi mutta jätän väliin tällä kertaa. On olemassa tervettä ja sairasta uskonnollisuutta ja tulisi hakeutua terveeseen seurakuntayhteyteen. Nuo ääri-ilmiöt voidaan ymmärtää joko oikein tai väärin tai tulkita väärin. Ulosajoja ei pidä suorittaa muuten kuin oikeasta syystä ja niiden jotka ymmärtää. Tuollaisesta voi antaa vanhimmistolle ja pastoreille palautteen, jos joku tekee tuota seurakunnassa väärästä syystä. En usko, että sinuun nuo millään tavalla liittyy, siinä on selvästi tehty virhe. Kuullostaa hengelliseltä manipuloinnilta ja väkivallalta. Ikävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo kuullostaa hengelliselta väkivallalta. Voisin pidemmin ottaa kantaa noihin eri asioihin tekstissäsi mutta jätän väliin tällä kertaa. On olemassa tervettä ja sairasta uskonnollisuutta ja tulisi hakeutua terveeseen seurakuntayhteyteen. Nuo ääri-ilmiöt voidaan ymmärtää joko oikein tai väärin tai tulkita väärin. Ulosajoja ei pidä suorittaa muuten kuin oikeasta syystä ja niiden jotka ymmärtää. Tuollaisesta voi antaa vanhimmistolle ja pastoreille palautteen, jos joku tekee tuota seurakunnassa väärästä syystä. En usko, että sinuun nuo millään tavalla liittyy, siinä on selvästi tehty virhe. Kuullostaa hengelliseltä manipuloinnilta ja väkivallalta. Ikävää.

Exäni oli väkivaltaisen mustasukkainen. Hän haukkui päivittäin ja syytti pettäjäksi ja silti painosti samalla kaikin keinoin solmiin hänen kanssaan avioliiton, joka sinällään jo täysin pimahtanutta kun mun logiikalla kukaan joka uskoo et 1 kk tapailukumppani on pettänyt joka viikko niin ei todellakaan halua avioliittoon vaan jättää pettäjän!

Mutta ei, mua painostettiin rankalla väkivallalla avioliittoon

Pyysin apua uskovaisilta. He käänsi selän ja osallistui väkivaltaan mua kohtaan. Koska ei uskova on seurakunnissa aina automaattisesti se pahis. Hänhän ei ole uskossa

En oo sen jälkeen luottanut yhteenkään uskovaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Exäni oli väkivaltaisen mustasukkainen. Hän haukkui päivittäin ja syytti pettäjäksi ja silti painosti samalla kaikin keinoin solmiin hänen kanssaan avioliiton, joka sinällään jo täysin pimahtanutta kun mun logiikalla kukaan joka uskoo et 1 kk tapailukumppani on pettänyt joka viikko niin ei todellakaan halua avioliittoon vaan jättää pettäjän!

Pyysin apua uskovaisilta. He käänsi selän ja osallistui väkivaltaan mua kohtaan. Koska ei uskova on seurakunnissa aina automaattisesti se pahis. Hänhän ei ole uskossa

Uskovissa on kaikenlaisia. Mukaan mahtuu myös niitä, jotka saattaa olla kiinnostuneita hengellisistä asioista tai jostain muusta ja esiintyä uskovina mutta jotka ei ole uskossa. Tämä tiedetään kaikista kirkkokunnista ja hengellisistä liikkeistä. Sitten uskovissa itsessäänkin on monenlaista rikkinäisyyttä ja keskeneräisyyttä. Kukaan ei ole täydellinen. Hengellinen väkivalta ei ole oikein missään kontekstissa eikä hengellisessä yhteisössä tapahtuva henkinen väkivalta, alistaminen, rikokset tai muukaan väärä. Hengellisen yhteisön tulee noudattaa aina maan lakeja. Ketään ei saisi avioon myöskään pakottaa. Kannattaa mennä johonkin tervehenkisempään seurakuntaan, sellaisiakin onneksi on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovatkin voi pettää, jättää ja kääntää selkänsä. Lausua väärän todistuksen lähimmäisestä ja rikkoa luottamuksen. Olen itsekin nähnyt ja kokenut sellaista. Jokaisen tulee kuitenkin tehdä tili joku päivä Jumalalle sanomisistaan ja teoistaan. Se, että ihminen uskoo Jeesukseen, ei vielä kerro kaikkea henkilöstä. Hedelmistään puu tunnetaan. Moni on myös eri asteella hengellisessä kilvoittelussaan. En minäkään uskovana kaikista uskovista pidä mutta kaikilla on silti sama arvo ja sitten vielä, jos tai kun on saman Herran lapsi, pitää yrittää suhtautua siitä näkökulmasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovissa on kaikenlaisia. Mukaan mahtuu myös niitä, jotka saattaa olla kiinnostuneita hengellisistä asioista tai jostain muusta ja esiintyä uskovina mutta jotka ei ole uskossa. Tämä tiedetään kaikista kirkkokunnista ja hengellisistä liikkeistä. Sitten uskovissa itsessäänkin on monenlaista rikkinäisyyttä ja keskeneräisyyttä. Kukaan ei ole täydellinen. Hengellinen väkivalta ei ole oikein missään kontekstissa eikä hengellisessä yhteisössä tapahtuva henkinen väkivalta, alistaminen, rikokset tai muukaan väärä. Hengellisen yhteisön tulee noudattaa aina maan lakeja. Ketään ei saisi avioon myöskään pakottaa. Kannattaa mennä johonkin tervehenkisempään seurakuntaan, sellaisiakin onneksi on.

Järkikin sen sanoo, mutta kun noissa piireissä omat pitää omien puolia on on omilleen sinisilmäisiä ja vedätettävissä. Kun vahva itsevarma ihminen tarpeeks vakuuttavasti puhuu ja suostuttelee niin hyväuskoinen lähtee mukaan hommaan vaikka järjenkin jo pitäis sanoo että se on järjetöntä ja väärin

en luota vedätettävissä oleviin ihmisiin ja niitä uskovaiset ovat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Järkikin sen sanoo, mutta kun noissa piireissä omat pitää omien puolia on on omilleen sinisilmäisiä ja vedätettävissä. Kun vahva itsevarma ihminen tarpeeks vakuuttavasti puhuu ja suostuttelee niin hyväuskoinen lähtee mukaan hommaan vaikka järjenkin jo pitäis sanoo että se on järjetöntä ja väärin

en luota vedätettävissä oleviin ihmisiin ja niitä uskovaiset ovat

Jos ei ole hengellisesti tai muutenkaan aikuinen, voi olla vaara lähteä mukaan sellaisiin asioihin, jotka ei ole oikeasti Jumalasta vaan ihmisestä. Toisaalta, jos olet eri mieltä ja tuot sen esiin, ei sitäkään hyvällä katsota. Välillä täytyy lähteä ovet paukkuen, jos muu ei auta. ;)

• Anonyymi

Ei ollenkaan, mulla vaan on vahingossa tapana rakastua uskovaisiin, jo kolmas uskovainen menossa, aina ensin rakastun ja sitten kuulenki, että ne on uskovaisia ja kaikki tuli vierä peräkkäin.

• Anonyymi

On kovin ikävää, että joku ei usko Jumalaan, sillä usko on lähtökohtaisesti positiivinen asia. Naama norsunvitulla ei tarvitse elää, vaikka jotkut uskovat saattavat sellaisia ollakin tai sellaiselta vaikuttaa ulkopuolisten silmissä. Kyllä sitä norsunvittunaamaa näkee toki muillakin maailmankatsomuksesta riippumatta, ei se kristillisyyten lähtökohtaisesti mitenkään liity.

Siinä uskossa on turva, joka kantaa ajasta ikuisuuteen. Usko antaa päämäärän, arvot, asenteet. Syyn olemassaoloon. Elämäntehtävän. Usko on suhde persoonalliseen, elävään Jumalaan, joka on tavattavissa 24/7. On siis silkkaa hulluutta tai ainakin tyhmyyttä kieltäytyä tuosta. Jumala pitää huolen omistaan ja Jumala on oikeasti hyvä.

Minä toivon, että jokainen tähän maailmaan syntynyt tajuaisi ottaa Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena vapahtajana, sillä Jeesus on tie, totuus ja elämä. Minun elämän pohja on Jeesus Kristus. Olisi kovin vaikea olla sellaisen kanssa, joka sitä pohjaa ei jaa tai hyväksy. Ymmärrän uskovan ja ei-uskovan seurustelun. Jotkut uskovat ystävät ovat myös ei-uskovien kanssa naimisissa mutta jos sitoutuu johonkin, kyllä se arvopohja tulisi olla sama. Etenkin kriiseissä auttaa, kun molemmat turvaa samaan Jumalaan. Jos uskovan kanssa alkaa hengailemaan, saattaa tulla uskoon ennen kuin päätyy avioliittoon. Sehän on vain hyvä. Se saattaa olla jopa Jumalan suunnitelma.

• Anonyymi

Ei koska eihän se ystävyyttä haittaa.

• Anonyymi

Olen itsekin ateisti. Joten helpottaa asioita. Tosin tiedän että mun Hän uskoo...

• Anonyymi

Uskoa voi ihan itse.ei siinä mitään piirejä tarvita ympärille.usko tulee omasta sydämmestä. Ei mistään lahkosta liikkeestä tms. Sanokaa mitä sanotte.

• Anonyymi

Mä en usko enää mihinkään enkä ainakaan sinuun. Onko se ongelma?

• Ei pitäisi olla kenellekkään. Jokainen valitsee mihin uskoo. Uskotko sinä itseesi? Sekö on ogelmasi? Et usko enää mihinkään. Sääli.

• Anonyymi

Ei ole ongelma!

• Anonyymi

EI KÄY JEESUS! VAIN LAKI KÄY!

HRJ

• Anonyymi

Ne on mekanismeja vaikka kuppikerjäläinen.

Ensin love bombitetaan kerjää ja sitten pala palalta olet repale vaatteina köyhempi ja vammautuneempi. Otetaan pois maslowin tarpeet.

EI KÄY JEESUS!

Olen syyntakeeton mitä nyt tapahtuu lähi hetkinä ja aikoina.

Vankilassakin saa paremmat tarpeet. TE SILTI TEKIN TULETTA LAIN ETEEN!!!

Hrj

• Anonyymi

Ei ole, päin vastoin se on hyvä asia, koska en itsekään ole uskovainen. Tosin olen agnostikko, mutta ei se minulta ole pois, jos joku ei usko lainkaan jumaluuteen/jumalaan.

Nainen

• Anonyymi

Eikä pirpana nicillä vastaus kerran riittänyt? Vieläkö piti säestää lisää anonyyminäkin valtakunta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä pirpana nicillä vastaus kerran riittänyt? Vieläkö piti säestää lisää anonyyminäkin valtakunta?

2 vastanneista on agnostikkoja ja sinä teet sen perusteella oletuksen, että olen tuo yllä vastannut pirpana tai joku valtakunta?

Mikä sinua vaivaa? Mistä nuo harhaluulot kumpuavat? Kuka on Pirpana ja valtakunta? Miksi sinua häiritsee heidän persoonansa tai nikkinsä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2 vastanneista on agnostikkoja ja sinä teet sen perusteella oletuksen, että olen tuo yllä vastannut pirpana tai joku valtakunta?

Mikä sinua vaivaa? Mistä nuo harhaluulot kumpuavat? Kuka on Pirpana ja valtakunta? Miksi sinua häiritsee heidän persoonansa tai nikkinsä?

Sen anun tyyliä on vastata monta kertaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen anun tyyliä on vastata monta kertaa

Onko? Kuka on Anu? Ehkä olet erehtynyt pitämään hänenkin kohdallaan täysin vieraita vastaajia anuina?

• Anonyymi

On tavallaan ollut alusta jo selvää, että et usko.. olenhan silti vastannut sun flirttiin. Mutta en itsekään ole uskovainen.. uskon universumiin siinä kaikki, mutta etkö sinäkin tavallaan juuri siihen usko?

• Anonyymi

Ei haittaa, minä uskon Aamutähteen

T: S- nainen

• Anonyymi

En uskokaan meihin.

• Anonyymi

On se

• Anonyymi

Hän on joskus sanonut, ettei usko. Ei se ole mikään ongelma minulle. Olen itsekin tapakristitty. Uskon silti moniin kristillisiin arvoihin, esim. lähimmäisen rakkaus, toisen kohtelu niin kuin itseänsä haluaisi kohdeltavan, ahkeruus, välittäminen, heikomassa asemassa olevista huolehtiminen (kuitenkin niin, että väärinkäyttö esteetään ja työn tekoa edellytetään terveiltä). Tiedän hänen omien sanojensa perusteella, että noissa arvoasioissa ajatuksemme ei ole liian kaukana toisistaan.

Kumpikaan ei haittaa, usko tai uskonnottomuus kunhan on suvaitsevainen myös muidenlaisten näkökulmien olemassa oloon. S

• Anonyymi

Omaa ukkoos et pysty kohteleen lähimmäisenrakkaudella vaan petät?

Muita naisia kiusaat?

Onko se rakkautta lähimmäistä kohtaan?

Et myöskään ole töissä joten et ole ahkera.
        Huolehdit paljon vain itsestäsi ja säälit itsees..

Mitä välittämistä se on? Itserakkaus?

• Anonyymi

Usko ei ole joka miehen, sanotaan Raamatussa.
      Oikea Raamatullinen kristinusko on Jumalan rakkauden sanomaa ihmisille joka ei tuhoa ihmistä vaan nostaa ja kantaa, tuo luottamusta ja uskoa elämään ja antaa rauhan. Vääriä uskontoja on kartettava koska ne ovat susia lampaiden asussa.

• Anonyymi

No kuule ei haittaa mitään!
      Koska oma uskoni, on vähän niin ja näin.
      Mutta kirkkoon lähdet kanssani, jouluna ja perhe tilaisuuksissa .

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      44
      3888
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1879
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1326
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1202
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      980
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      190
      975
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      228
      954
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      927
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      800
    10. Jälkiviisauttako

Kun katsot taaksepäin, tekisitkö jotain asioita toisin kaivattusi suhteen? Vai onko kaikki mennyt, niin kuin piti?
      Ikävä
      79
      799
    Aihe