Faktaa koronaviruksesta

Anonyymi

Fakta eli Jumalan totuus tässä asiassa on se, että koronavirus on päässyt siirtymään eläimistä ihmisiin.
Kohua herättäneet salaliittoteoriat ovat ihmisten kehittämiä, mutta myös sielunvihollisen henkivaikutusta esille lietsovia. "Hedelmistä puu tunnetaan" tässäkin asiassa.

Kristittyinä meidän tulisi kuitenkin ymmärtää nyt yhä paremmin mitä merkitsee raamatullisuus. Se merkitsee sitä, että ajatustemme ja puheittemme sisäältö tulee kummuta Raamatun opetuksista. Tämän perusteella voiimme todeta, ettei yksikään koronaviruksesta puhuttu saarna ole raamatullinen. Tosin Luuk. 21:11. mainittuna lopunajan yhtenä merkkinä on kulkutaudit, mm. rutto. Mutta niiden spekuloiminen ei ole raamatullista.
Ymmärrättekö tällaista asiaa? 😊

Tässä linkissä asiasta tarkemmin:

https://luominen.fi/koronavirus-ei-ole-salaliittolaisten-suunnittelema?fbclid=IwAR1FUfQehUZFvJ3As3Ljhv-MHRUstEuWt8XHFph2WUsF7cZ0Zy5OXlLHCyI

91

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Aloittajan mainitsema Luukas ilmoitti uskoneensa kaikki puheet mitä oli kuullut Jeesuksesta. Ja toivoi kirjeen saajankin uskovan.

        Mutta ei kaikkea pidä uskoa. Eli turha tuollaista on täällä levittää.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Aloittajan mainitsema Luukas ilmoitti uskoneensa kaikki puheet mitä oli kuullut Jeesuksesta. Ja toivoi kirjeen saajankin uskovan.

        Mutta ei kaikkea pidä uskoa. Eli turha tuollaista on täällä levittää.

        Luukas ei ole kirkoittanut mitään kirjeitä!
        Miten joku voi väittää noin tolloja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luukas ei ole kirkoittanut mitään kirjeitä!
        Miten joku voi väittää noin tolloja.

        Luukas ilmoitti kirjoittavansa arvoisalle Teofisukselle. ???

        Ehkä hän ei kirjeellä lähestynyt.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Luukas ilmoitti kirjoittavansa arvoisalle Teofisukselle. ???

        Ehkä hän ei kirjeellä lähestynyt.

        Mistä Luukkaan kirjeestä tuo on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä Luukkaan kirjeestä tuo on?

        Korkea-arvoinen Teofilus sai Luukkaalta kirjoituksen.

        Mikä lie kirjoitus se sitten olikaan. Ei ainakaan kirje?


    • Anonyymi

      Aloitus e ole mikään "jumalan totuus" - vaan jatkoa salaamisille, joihin lähes koko maailma on joukkosuggestoitu.

      • Anonyymi

        Noin sinut on manipuloitu uskomaan salaliittoteoriaan.


      • Anonyymi

        Vainoharhaisuus on eri asia kuin kriittisyys. Ikävä kyllä tässä maailmassa on oikeasti pimeitä voimia, jotka käyttävä hyväkseen tietämättömyyttä ja vainoharhaa. Valeuutisia levittävien metodeista ovat julkisesti kertoneet mm. Cambridge Analytican entiset työntekijät. Mitä paksumpaa potaskaa valeuutisten parissa viihtyvä porukka nielee, sitä enemmän heitä kehutaan sivuilla kriittisiksi ja älykkäiksi. Aivopesun psykologiaa, jota vastaan kaikilla ei ole yleissivistyksen "rokotusta".


    • Anonyymi

      Jumala on kaikkivaltias, joten koronavirus on lähtöisin Jumalasta.

      • Anonyymi

        Jaa, no tuossa perustelussa on yksi paha mutka. Nimittäin kun jumala on kaikkivaltias niin siitä seuraa että tekstisi ei ole sinun kirjoittamaasi vaan jumalasi on sinut määrännyt sen kirjoittamaan. Aivan samalla tavalla kun saman "sumea logiikan" mukaan myös tämä minun tekstini on sinun "ajattelusi" mukaan on lähtöisin jumalastasi. Näin siksi että hän on kaikkivaltias...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, no tuossa perustelussa on yksi paha mutka. Nimittäin kun jumala on kaikkivaltias niin siitä seuraa että tekstisi ei ole sinun kirjoittamaasi vaan jumalasi on sinut määrännyt sen kirjoittamaan. Aivan samalla tavalla kun saman "sumea logiikan" mukaan myös tämä minun tekstini on sinun "ajattelusi" mukaan on lähtöisin jumalastasi. Näin siksi että hän on kaikkivaltias...

        "Nimittäin kun jumala on kaikkivaltias niin siitä seuraa että tekstisi ei ole sinun kirjoittamaasi vaan jumalasi on sinut määrännyt sen kirjoittamaan."

        Tuo oli hyvin oivallettu!


      • Anonyymi

        Miten kaikkivaltius liittyy koronaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, no tuossa perustelussa on yksi paha mutka. Nimittäin kun jumala on kaikkivaltias niin siitä seuraa että tekstisi ei ole sinun kirjoittamaasi vaan jumalasi on sinut määrännyt sen kirjoittamaan. Aivan samalla tavalla kun saman "sumea logiikan" mukaan myös tämä minun tekstini on sinun "ajattelusi" mukaan on lähtöisin jumalastasi. Näin siksi että hän on kaikkivaltias...

        Sinun johtopäätöksesi sisältää nyt sumeaa logiikkaa. Kaikkivaltius ei tarkoita kaikkeen sotkeutumista. Ihminen luotiin ajattelevaksi ja itsenäisiä päätöksiä tekeväksi, mikä mahdollisti myös Jumalan käskyjen omaan arvoonsa jättäminen, eli syntiinlankeemuksen. Samoin luonto toimii omien lakiensa mukaan, ei Jumalan tarvitse sitä mikromanageroida. Raamattu antaa ohjeet hyvään elämään. Ihminen päättää noudattaako niitä, vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nimittäin kun jumala on kaikkivaltias niin siitä seuraa että tekstisi ei ole sinun kirjoittamaasi vaan jumalasi on sinut määrännyt sen kirjoittamaan."

        Tuo oli hyvin oivallettu!

        "Tuo oli hyvin oivallettu!"

        Heh heh. Kaikkivaltias ei ole mikromanagerin synonyymi. :)


      • Anonyymi

        Jos Jumala on luonut maailman, niin silloin Hän on luonut virukset ja bakteeritkin. Siitä ei tietenkään seuraa, että Jumala mikromanageroisi epidemoita taivaasta. Luonto vain toimii omien lakiensa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun johtopäätöksesi sisältää nyt sumeaa logiikkaa. Kaikkivaltius ei tarkoita kaikkeen sotkeutumista. Ihminen luotiin ajattelevaksi ja itsenäisiä päätöksiä tekeväksi, mikä mahdollisti myös Jumalan käskyjen omaan arvoonsa jättäminen, eli syntiinlankeemuksen. Samoin luonto toimii omien lakiensa mukaan, ei Jumalan tarvitse sitä mikromanageroida. Raamattu antaa ohjeet hyvään elämään. Ihminen päättää noudattaako niitä, vai ei.

        Höpö höpö. Siis jumalasi loi maailman ja näin ollen myös luonnon. Eli luonnonlait. Vai väitätkö että luonto loi omat lakinsa? Jos näin väität niin silloinhan sinä liputat evoluution puolesta.

        Taas toisaalta jos väität että jumala on luonut koko maailmalle ja on kaikkivaltias niin tästä seuraa että hän ohjaa kaikkia maailman tapahtumia. Kyse on ennaltamääräytymsestä jolle sinä et voi mitään. Näin ihmisellä ei ole vapaata tahtoa vaan kaikki on suunniteltu etukäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Siis jumalasi loi maailman ja näin ollen myös luonnon. Eli luonnonlait. Vai väitätkö että luonto loi omat lakinsa? Jos näin väität niin silloinhan sinä liputat evoluution puolesta.

        Taas toisaalta jos väität että jumala on luonut koko maailmalle ja on kaikkivaltias niin tästä seuraa että hän ohjaa kaikkia maailman tapahtumia. Kyse on ennaltamääräytymsestä jolle sinä et voi mitään. Näin ihmisellä ei ole vapaata tahtoa vaan kaikki on suunniteltu etukäteen.

        Korjaan pikku harhasi.
        Jumala ei ennaltamäärää kaikkia asioita tapahtuvaksi. Jos näin olisi, Jumalalla olisi varsin tylsää.
        Sen sijaan Jumalalla on kyllä kaikki hallinnassaan koko maailmankaikkeudessa ja Hän voi halutessaan vaikuttaa asioiden kulkuun ja muuttaa olosuhteita ja tapahtumia oman harkintansa ja kaikkivaltiutensa nojalla.
        Suurin osa luonnossa tapahtuvista asioista perustuukin Jumalan säätämiin luonnonlakeihin.
        Haluan korostaa erityisesti sitä, että Jumala ei ole ennaltamäärännyt ketään joutumaan kadotukseen, vaan Jumalan tahto on, että kaikki ihmiset tulisivat pelastumaan.
        Raamatun mukaan Jumalalla on hyvä tahto ihmisiä kohtaan ja se ilmeni mm. siinä, että Hän antoi rakkaimpansa kuolemaan meidän syntisten ihmisten edestä, että meillä olisi iankaikkinen elämä. Jumalalla on siis tahto, että kaikki ihmiset pelastuvat, mutta toisaalla Hän ilmoittaa sanassaan, että vain harvat pelastuvat, niin tämäkin todistaa, että Jumala ei ole ennaltamäärännyt ketään pelastukseen tai toisaalta kadotukseen, vaan Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon valita, haluaako hän pelastua, vai hylkääkö ihminen hänelle tarjotun armon Jeesuksen veressä.
        Ennaltamääräämisoppi on calvinistien levittämää harhaoppia. Se on Raamatun ilmoittaman pelastusopin vastainen ja siksi hyljättävä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korjaan pikku harhasi.
        Jumala ei ennaltamäärää kaikkia asioita tapahtuvaksi. Jos näin olisi, Jumalalla olisi varsin tylsää.
        Sen sijaan Jumalalla on kyllä kaikki hallinnassaan koko maailmankaikkeudessa ja Hän voi halutessaan vaikuttaa asioiden kulkuun ja muuttaa olosuhteita ja tapahtumia oman harkintansa ja kaikkivaltiutensa nojalla.
        Suurin osa luonnossa tapahtuvista asioista perustuukin Jumalan säätämiin luonnonlakeihin.
        Haluan korostaa erityisesti sitä, että Jumala ei ole ennaltamäärännyt ketään joutumaan kadotukseen, vaan Jumalan tahto on, että kaikki ihmiset tulisivat pelastumaan.
        Raamatun mukaan Jumalalla on hyvä tahto ihmisiä kohtaan ja se ilmeni mm. siinä, että Hän antoi rakkaimpansa kuolemaan meidän syntisten ihmisten edestä, että meillä olisi iankaikkinen elämä. Jumalalla on siis tahto, että kaikki ihmiset pelastuvat, mutta toisaalla Hän ilmoittaa sanassaan, että vain harvat pelastuvat, niin tämäkin todistaa, että Jumala ei ole ennaltamäärännyt ketään pelastukseen tai toisaalta kadotukseen, vaan Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon valita, haluaako hän pelastua, vai hylkääkö ihminen hänelle tarjotun armon Jeesuksen veressä.
        Ennaltamääräämisoppi on calvinistien levittämää harhaoppia. Se on Raamatun ilmoittaman pelastusopin vastainen ja siksi hyljättävä.

        Sinulla se mielikuvitus lentää!

        Jumalalla hyvä tahto? Jos kerää puita vääränä päivänä tai on tottelematon lapsi, niin Jumala määrää kivitettäväksi.

        Jumalalla on pahempi tahto kuin ihmisillä.


      • Hän kyllä päivittäin puhuu siitä, että lähtisimme kävelemään metsään ja järven rannalle heti kun hallitus sen sallii.

        Nyt se hetki on vapun aikaan, mutta ei ole ilmoitettu onko siinä jotain rajoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Siis jumalasi loi maailman ja näin ollen myös luonnon. Eli luonnonlait. Vai väitätkö että luonto loi omat lakinsa? Jos näin väität niin silloinhan sinä liputat evoluution puolesta.

        Taas toisaalta jos väität että jumala on luonut koko maailmalle ja on kaikkivaltias niin tästä seuraa että hän ohjaa kaikkia maailman tapahtumia. Kyse on ennaltamääräytymsestä jolle sinä et voi mitään. Näin ihmisellä ei ole vapaata tahtoa vaan kaikki on suunniteltu etukäteen.

        Kuka sinut määrää pilkkaamaan Jumalaa?


      • torre12 kirjoitti:

        Hän kyllä päivittäin puhuu siitä, että lähtisimme kävelemään metsään ja järven rannalle heti kun hallitus sen sallii.

        Nyt se hetki on vapun aikaan, mutta ei ole ilmoitettu onko siinä jotain rajoituksia.

        Ette vieläkään ole siivonneet kämppäänne!


      • usko_vainen kirjoitti:

        Ette vieläkään ole siivonneet kämppäänne!

        Hoida vain omat asiasi, kiitos.

        On ihmisiä, jotka haluavat määrätä elämään kuten itsekin elävät. Tiedän kyllä hyvin kliinisiä koteja: ei ole minun mieleeni.


      • torre12 kirjoitti:

        Hoida vain omat asiasi, kiitos.

        On ihmisiä, jotka haluavat määrätä elämään kuten itsekin elävät. Tiedän kyllä hyvin kliinisiä koteja: ei ole minun mieleeni.

        Niin hoidankin ja hyvin hoidankin. Ihmettelen vaan kuinka kehtaan esitellä asuntoasi 🤔
        Muistatko kun annoit täällä facebook-osoitteesi vuosia sitten ja teit videon miten kävelet ja puhut ❓


      • usko_vainen kirjoitti:

        Niin hoidankin ja hyvin hoidankin. Ihmettelen vaan kuinka kehtaan esitellä asuntoasi 🤔
        Muistatko kun annoit täällä facebook-osoitteesi vuosia sitten ja teit videon miten kävelet ja puhut ❓

        Niin. Kun luukut, että kimitän ja keukutan.

        Aiemmin olin kova siivoamaan, mutta enää. Ennen olin kova katsomaan myös elokuvia, mutta sittemmin vähemmän. Elämä muuttuu.


      • torre12 kirjoitti:

        Niin. Kun luukut, että kimitän ja keukutan.

        Aiemmin olin kova siivoamaan, mutta enää. Ennen olin kova katsomaan myös elokuvia, mutta sittemmin vähemmän. Elämä muuttuu.

        luukut, keukutan .... mutta ymmärrän kyllä.
        Minä vaan ihmettelen miten sinulla on pokkaa arvostella niin kärkevästi uskovia täällä mutta fb:ssäsi esität aivan eri ihmistä 🤔
        Sinullahan on paljon uskovia kavereita siellä vaimosi kautta. Miski esität siellä eri ihmistä kuin täällä?


      • usko_vainen kirjoitti:

        luukut, keukutan .... mutta ymmärrän kyllä.
        Minä vaan ihmettelen miten sinulla on pokkaa arvostella niin kärkevästi uskovia täällä mutta fb:ssäsi esität aivan eri ihmistä 🤔
        Sinullahan on paljon uskovia kavereita siellä vaimosi kautta. Miski esität siellä eri ihmistä kuin täällä?

        Mitä ihmettä esitän?

        Esitän sitä miten asiat ovat. Että vaikka on leikkaus edessä.


      • torre12 kirjoitti:

        Mitä ihmettä esitän?

        Esitän sitä miten asiat ovat. Että vaikka on leikkaus edessä.

        Kyllä sinä esität. Et koskaan haasta uskovia fb:ssasi. Taidat esittää heille, että olet uskovainen 🤔


      • usko_vainen kirjoitti:

        Kyllä sinä esität. Et koskaan haasta uskovia fb:ssasi. Taidat esittää heille, että olet uskovainen 🤔

        Taitaa olla niin, että minun Facebookissa on uskovia, jotka eivät ole ollenkaan hyökänneet minua vastaan kuten täällä on laita.

        Olen kyllä kirjoittanut samoja asioita mitä täälläkin. Jotkut ovat olleet jopa lähes samaa mieltä. Kuten Raamatussa sanotaan.


      • torre12 kirjoitti:

        Taitaa olla niin, että minun Facebookissa on uskovia, jotka eivät ole ollenkaan hyökänneet minua vastaan kuten täällä on laita.

        Olen kyllä kirjoittanut samoja asioita mitä täälläkin. Jotkut ovat olleet jopa lähes samaa mieltä. Kuten Raamatussa sanotaan.

        Kai sinä voit heille siitä huolimatta sanoa, että olet ateisti ja pidät Raamatun juttuja täysin tolloina🤓❓
        Ei kai omien arvojen ja mielipiteiden sanominen edellytä muiden hyökkäystä.
        Sano nyt niin saatan uskoa sinua.


      • usko_vainen kirjoitti:

        Kai sinä voit heille siitä huolimatta sanoa, että olet ateisti ja pidät Raamatun juttuja täysin tolloina🤓❓
        Ei kai omien arvojen ja mielipiteiden sanominen edellytä muiden hyökkäystä.
        Sano nyt niin saatan uskoa sinua.

        Se näkyy myös Facebook- profiilissa, että olen ateisti. Myös se, että olen miehen kanssa naimisissa näkyy muutenkin.

        Minulla on siellä uskovia kavereita, joista suurin osa on ollut tuttuja jo hyvin kauan. He eivät asetu minua vastaan vaikka mitä kirjoitan.

        Täällä minua sanotaan valehtelijaksi ja miksi muuksi vaan. Kun ette tunne minua.

        Minulle Raamatun jutut ovat liioittelua, eikä ne sovi nykyaikaan. Nyt on toisin. Mutta kerron mielelläni mitä Raamatussa sanotaan. Facebookissa myös.


      • torre12 kirjoitti:

        Se näkyy myös Facebook- profiilissa, että olen ateisti. Myös se, että olen miehen kanssa naimisissa näkyy muutenkin.

        Minulla on siellä uskovia kavereita, joista suurin osa on ollut tuttuja jo hyvin kauan. He eivät asetu minua vastaan vaikka mitä kirjoitan.

        Täällä minua sanotaan valehtelijaksi ja miksi muuksi vaan. Kun ette tunne minua.

        Minulle Raamatun jutut ovat liioittelua, eikä ne sovi nykyaikaan. Nyt on toisin. Mutta kerron mielelläni mitä Raamatussa sanotaan. Facebookissa myös.

        Älä nyt yritä taas selittää 😃
        Sano kaikki mielipteesi Raamatusta ja uskovista myös fb:ssasi niin pidän sinua vasta sitten rehellisenä.


      • usko_vainen kirjoitti:

        Älä nyt yritä taas selittää 😃
        Sano kaikki mielipteesi Raamatusta ja uskovista myös fb:ssasi niin pidän sinua vasta sitten rehellisenä.

        Otan siellä kantaa vain niihin uskon asioihin, jotka kiinnostavat.

        Harvoin siellä muuta on kuin pappien Jeesus-juttuja. En niihin juurikaan kyllä ota kantaa. Olen joskus sanonut, etten enää usko moiseen. Ovat suhtautuneet luontevasti. Eipä siinä sitten sen enempää.

        Se


      • torre12 kirjoitti:

        Otan siellä kantaa vain niihin uskon asioihin, jotka kiinnostavat.

        Harvoin siellä muuta on kuin pappien Jeesus-juttuja. En niihin juurikaan kyllä ota kantaa. Olen joskus sanonut, etten enää usko moiseen. Ovat suhtautuneet luontevasti. Eipä siinä sitten sen enempää.

        Se

        Ei vaan sinä otat siellä kantaa vain niihin asoihin joilla yrität miellyttää heitä 😃
        Mutta ei ole mikään yllätys, että olet kaksinaamainen.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Sinulla se mielikuvitus lentää!

        Jumalalla hyvä tahto? Jos kerää puita vääränä päivänä tai on tottelematon lapsi, niin Jumala määrää kivitettäväksi.

        Jumalalla on pahempi tahto kuin ihmisillä.

        Sinulla on tainnut viimeisetkin järjen rippeet kadota.
        Jumala on antanut sinullekin oikeuden valita pilkata Hänen pyhää sanaansa.
        Vapauteen liittyy myös vastuu ja ihminen joutuu kantamaan valintojensa seuraukset.
        Etkä sinäkään ole poikkeus.
        Olet valinnut homouden ja monia muita Jumalan tahdon vastaisia asioita.
        Luuletko, ettei Jumala jätä niitä rankaisematta.
        Ainoa toivosi on kiiruhtaa Jeesuksen ristin juurelle katuvana syntisenä. Jos niin teet, sinäkin saat kokea Jumalan armahtavan laupeuden.


      • usko_vainen kirjoitti:

        Ei vaan sinä otat siellä kantaa vain niihin asoihin joilla yrität miellyttää heitä 😃
        Mutta ei ole mikään yllätys, että olet kaksinaamainen.

        Olen kertonut siellä samoja asioita kuin täälläkin. Kuten että Raamatussa ei mainita lesboja, ja että miehen kanssa makaavat muutkin kuin homot.

        Ei ole Facebookissa aiheuttanut kiehuntaa.

        Se että en miellytä sinua, tarkoita etten miellytä muitakaan. Sinä jaksat solvata minua vuodesta toiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on tainnut viimeisetkin järjen rippeet kadota.
        Jumala on antanut sinullekin oikeuden valita pilkata Hänen pyhää sanaansa.
        Vapauteen liittyy myös vastuu ja ihminen joutuu kantamaan valintojensa seuraukset.
        Etkä sinäkään ole poikkeus.
        Olet valinnut homouden ja monia muita Jumalan tahdon vastaisia asioita.
        Luuletko, ettei Jumala jätä niitä rankaisematta.
        Ainoa toivosi on kiiruhtaa Jeesuksen ristin juurelle katuvana syntisenä. Jos niin teet, sinäkin saat kokea Jumalan armahtavan laupeuden.

        Kukaan ei valitse homoutta eikä heteroutta.

        Enkä voi mitään sille, että Raamattua lukemalla menetin kaiken uskoni. Kaiken tiedon mukaan Jeesus on keksitty hahmo.


      • torre12 kirjoitti:

        Olen kertonut siellä samoja asioita kuin täälläkin. Kuten että Raamatussa ei mainita lesboja, ja että miehen kanssa makaavat muutkin kuin homot.

        Ei ole Facebookissa aiheuttanut kiehuntaa.

        Se että en miellytä sinua, tarkoita etten miellytä muitakaan. Sinä jaksat solvata minua vuodesta toiseen.

        Et todellakaan ole. Miksi puhut potaskaa 😏❓
        Sano nyt vaan ihan suoraan sielläkin, että pidät uskoa ja Raamattua tolloina.


      • usko_vainen kirjoitti:

        Et todellakaan ole. Miksi puhut potaskaa 😏❓
        Sano nyt vaan ihan suoraan sielläkin, että pidät uskoa ja Raamattua tolloina.

        Olen kertonut miten asiat Raamatussa on kerrottu.

        Kyllä he ovat hyväksyneet, kun eivät ole muutakaan voineet.

        En muista mitä olen uskosta sanonut, mutta Raamatusta, että se on ihmisten kirjoittama, ei mikään Jumalan sana.

        Facebookissa on minulla fiksuja kavereita, jotka tietävät miten asiat ovat.


      • torre12 kirjoitti:

        Olen kertonut miten asiat Raamatussa on kerrottu.

        Kyllä he ovat hyväksyneet, kun eivät ole muutakaan voineet.

        En muista mitä olen uskosta sanonut, mutta Raamatusta, että se on ihmisten kirjoittama, ei mikään Jumalan sana.

        Facebookissa on minulla fiksuja kavereita, jotka tietävät miten asiat ovat.

        Yrität taas kierrellä ja selittää. Uskon vasta kun näen kun esität facessasi samoja väitteitä kun täällä 😃 mutta tuskin kykenet siihen.


      • usko_vainen kirjoitti:

        Yrität taas kierrellä ja selittää. Uskon vasta kun näen kun esität facessasi samoja väitteitä kun täällä 😃 mutta tuskin kykenet siihen.

        Siellä on niin harvoin sellaisia aiheita, etten edes muista milloin viimeksi.

        Kukaan ei tiedä milloin kirjotan seuraavan kerran. Ensi vuonna?

        Siellä on fiksua porukkaa, joten he hyvin harvoin esittävät mitään tolloa.


      • torre12 kirjoitti:

        Siellä on niin harvoin sellaisia aiheita, etten edes muista milloin viimeksi.

        Kukaan ei tiedä milloin kirjotan seuraavan kerran. Ensi vuonna?

        Siellä on fiksua porukkaa, joten he hyvin harvoin esittävät mitään tolloa.

        Sinun seinäsihän se on ja sinä päätät mitä siellä on. Et uskalla, joten turha tätä on jatkaa koska kuten sanoin, esität siellä aivan muuta kuin olet 😏


      • usko_vainen kirjoitti:

        Sinun seinäsihän se on ja sinä päätät mitä siellä on. Et uskalla, joten turha tätä on jatkaa koska kuten sanoin, esität siellä aivan muuta kuin olet 😏

        En ymmärrä. En tiedä miten etsitään ikivanhoja juttuja.

        Annan kyllä kaiken olla, paitsi huonosti menestyneet kuvat poistan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on tainnut viimeisetkin järjen rippeet kadota.
        Jumala on antanut sinullekin oikeuden valita pilkata Hänen pyhää sanaansa.
        Vapauteen liittyy myös vastuu ja ihminen joutuu kantamaan valintojensa seuraukset.
        Etkä sinäkään ole poikkeus.
        Olet valinnut homouden ja monia muita Jumalan tahdon vastaisia asioita.
        Luuletko, ettei Jumala jätä niitä rankaisematta.
        Ainoa toivosi on kiiruhtaa Jeesuksen ristin juurelle katuvana syntisenä. Jos niin teet, sinäkin saat kokea Jumalan armahtavan laupeuden.

        Ihan heterona ihmettelen kommenttiasi. Tähän mennessä palstalla näkemissäni Raamatunkohdissa joissa väitetään kerrottavan homoseksuaalisuudesta, sanamuotojen mukaan vaikuttaisi kerrottavan muunlaisen seksuaalisen suuntauksen omaavista kuin homoseksuaaleista.
        Pitäisitkö sinä luotettavana sellaista ihmistä joka esittää Jumalan tahdon vastaisena sellaista mitä ei Raamatussa kerrota sellaiseksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan heterona ihmettelen kommenttiasi. Tähän mennessä palstalla näkemissäni Raamatunkohdissa joissa väitetään kerrottavan homoseksuaalisuudesta, sanamuotojen mukaan vaikuttaisi kerrottavan muunlaisen seksuaalisen suuntauksen omaavista kuin homoseksuaaleista.
        Pitäisitkö sinä luotettavana sellaista ihmistä joka esittää Jumalan tahdon vastaisena sellaista mitä ei Raamatussa kerrota sellaiseksi?

        Niin.

        Moni luulee Paavalin tarkoittavan homoja ja lesboja, jotka ovat tunteneet Jumalan, mutta vaihtaneet hänet joihinkin kuviin ja sitten kiimaantuneet.


      • torre12 kirjoitti:

        En ymmärrä. En tiedä miten etsitään ikivanhoja juttuja.

        Annan kyllä kaiken olla, paitsi huonosti menestyneet kuvat poistan.

        Ei sinun mitään pidä etsiä vaan kirjoittaa uusia.
        Kirjoita niitä samoja mielipiteitäsi uskovista, Patmoksesta ja Raamattusta sinne kuin kirjoitat tännekin. Mutta et taida uskaltaa keskustella niistä siellä 🤔


      • Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

        Ei sinun mitään pidä etsiä vaan kirjoittaa uusia.
        Kirjoita niitä samoja mielipiteitäsi uskovista, Patmoksesta ja Raamattusta sinne kuin kirjoitat tännekin. Mutta et taida uskaltaa keskustella niistä siellä 🤔

        Tiedämme jo että olet ”níítä míehiä”.


      • usko_vainen kirjoitti:

        Ei sinun mitään pidä etsiä vaan kirjoittaa uusia.
        Kirjoita niitä samoja mielipiteitäsi uskovista, Patmoksesta ja Raamattusta sinne kuin kirjoitat tännekin. Mutta et taida uskaltaa keskustella niistä siellä 🤔

        Ei se ole keskustelupalsta. Joskus huomaan kiinnostavan keskustelun, johon joskus annan kommenttini. Tapahtuu ehkä joka toinen vuosi.

        Tuntemani uskovat ovat jopa mukavia ihmisiä, kuten täällä serious ja mummomuori. Ei heiltä ole syytä pitää tolloina.


      • torre12 kirjoitti:

        Olen kertonut miten asiat Raamatussa on kerrottu.

        Kyllä he ovat hyväksyneet, kun eivät ole muutakaan voineet.

        En muista mitä olen uskosta sanonut, mutta Raamatusta, että se on ihmisten kirjoittama, ei mikään Jumalan sana.

        Facebookissa on minulla fiksuja kavereita, jotka tietävät miten asiat ovat.

        Älä jankuta vaan sano nyt vaan ihan suoraan sielläkin, että pidät uskoa ja Raamattua tolloina 🤓


      • Anonyymi

        Miltä se tuntui?


      • Anonyymi

        Kerro miltä se tuntui.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ei se ole keskustelupalsta. Joskus huomaan kiinnostavan keskustelun, johon joskus annan kommenttini. Tapahtuu ehkä joka toinen vuosi.

        Tuntemani uskovat ovat jopa mukavia ihmisiä, kuten täällä serious ja mummomuori. Ei heiltä ole syytä pitää tolloina.

        Usko ja sinä olette uneImapari.


    • Anonyymi

      Eräiden asiantuntijoiden esittämä näkemys koronaviruksen tahallisesta levittämisestä herättää kummastusta. immuniteetin saamisesta ei mitään takeita, eikä tauti ole kovin vaaraton edes riskiryhmien ulkopuolella, koulujen avaaminen 2 viikoksi on hulluutta, kun katsoo kuolonuhrien määrää maailmalla, nyt pitäisi kuin tahallisesti pahentaa tilannetta kun hieman on tartunnat vähentyneet ja päästy vielä vähillä tartunnoilla.

      https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/”meinasin-saada-kahvit-näppäimistölle”-–-kansanedustaja-hämmästyi-ylilääkärin-koronakannanotosta/ar-BB13geSX?MSCC=1587990839&ocid=spartandhp

      • Anonyymi

        Edellinen siis minun mielipiteeni
        -ArtoTTT-


      • Anonyymi

        HUS on sanoutunut irti jo kerran aikaisemmin tämän diagnostiikkajohtajansa yksityisajattelusta.


      • On tuo tietenkin vähintään raadollinen idea mutta toisaalta ymmärrettäväkin. Rokotetta tuskin saadaan tälle vuodelle ja kun se sitten viimeinen tulee, niin ketkä sitä saavat ja millä hinnalla. Tuskin ensimäiseksi suomessakaan rokotetaan koko väestöä .

        Vastustuskyvystä ei tosiaan olla oikein saatu näyttöä mutta tilannehan on aika toivoton , koska todennäköisesti suurinosa joutuu tuon taudin potemaan ja tietenkin löysäämällä rajoitteita sairastuneiden määrä kasvaa ja tällä hetkellä pystyttäisiin hoitamaan enemmänkin ihmisiä sairaaloissa. Hänen ajatuksissaan on ihan puhdasta rationalismia jos ihmiset pysyttelevät eristyksissä syksyyn ja kun tilanne on se, ettei eristystä voi loputtomiin jatkaa, niin kun sitten kaikki rajoitteet kerralla puretaan niin tuloksena on hallitsematon joukkosairastuminen, jossa tehohoitopaikkoja tuskin riittää kaikille.

        Mahdottoman edessä hän ehdottaa siis osittaista rajoitteiden purkamista jotta , emme sitten kaikki samaan aikaan sairastuisi. Rajoitteita joudutaan joka tapauksessa alkaa purkamaan koska talouskaan ei kestä nykytilaa kovin pitkään mutta se miten niitä rajoitteita puretaan vaikuttaa suureltaosin pandemian kehitykseen.


      • TolkunIhminen kirjoitti:

        On tuo tietenkin vähintään raadollinen idea mutta toisaalta ymmärrettäväkin. Rokotetta tuskin saadaan tälle vuodelle ja kun se sitten viimeinen tulee, niin ketkä sitä saavat ja millä hinnalla. Tuskin ensimäiseksi suomessakaan rokotetaan koko väestöä .

        Vastustuskyvystä ei tosiaan olla oikein saatu näyttöä mutta tilannehan on aika toivoton , koska todennäköisesti suurinosa joutuu tuon taudin potemaan ja tietenkin löysäämällä rajoitteita sairastuneiden määrä kasvaa ja tällä hetkellä pystyttäisiin hoitamaan enemmänkin ihmisiä sairaaloissa. Hänen ajatuksissaan on ihan puhdasta rationalismia jos ihmiset pysyttelevät eristyksissä syksyyn ja kun tilanne on se, ettei eristystä voi loputtomiin jatkaa, niin kun sitten kaikki rajoitteet kerralla puretaan niin tuloksena on hallitsematon joukkosairastuminen, jossa tehohoitopaikkoja tuskin riittää kaikille.

        Mahdottoman edessä hän ehdottaa siis osittaista rajoitteiden purkamista jotta , emme sitten kaikki samaan aikaan sairastuisi. Rajoitteita joudutaan joka tapauksessa alkaa purkamaan koska talouskaan ei kestä nykytilaa kovin pitkään mutta se miten niitä rajoitteita puretaan vaikuttaa suureltaosin pandemian kehitykseen.

        Tämähän on tilanne jossa ei mitään ideaaliratkaisua ole, eli teit niin tai näin aina jonkin mielestä menee syteen ja saveen. Ja kun voi mennä oikeastikin, paljon joudutaan pelaamaan mutulla.

        Yksi asia epidemian pitkittämisessä olisi hyödyksi: voisimme oppia siitä mitä muut tekevät, antaa muiden mokata ensin. Tosin eri maiden tilanteetkaan eivät ole täysin yhteismitallisia, mikä toimii toisaalla ei ehkä toimi meillä yhtä hyvin.


      • TolkunIhminen kirjoitti:

        On tuo tietenkin vähintään raadollinen idea mutta toisaalta ymmärrettäväkin. Rokotetta tuskin saadaan tälle vuodelle ja kun se sitten viimeinen tulee, niin ketkä sitä saavat ja millä hinnalla. Tuskin ensimäiseksi suomessakaan rokotetaan koko väestöä .

        Vastustuskyvystä ei tosiaan olla oikein saatu näyttöä mutta tilannehan on aika toivoton , koska todennäköisesti suurinosa joutuu tuon taudin potemaan ja tietenkin löysäämällä rajoitteita sairastuneiden määrä kasvaa ja tällä hetkellä pystyttäisiin hoitamaan enemmänkin ihmisiä sairaaloissa. Hänen ajatuksissaan on ihan puhdasta rationalismia jos ihmiset pysyttelevät eristyksissä syksyyn ja kun tilanne on se, ettei eristystä voi loputtomiin jatkaa, niin kun sitten kaikki rajoitteet kerralla puretaan niin tuloksena on hallitsematon joukkosairastuminen, jossa tehohoitopaikkoja tuskin riittää kaikille.

        Mahdottoman edessä hän ehdottaa siis osittaista rajoitteiden purkamista jotta , emme sitten kaikki samaan aikaan sairastuisi. Rajoitteita joudutaan joka tapauksessa alkaa purkamaan koska talouskaan ei kestä nykytilaa kovin pitkään mutta se miten niitä rajoitteita puretaan vaikuttaa suureltaosin pandemian kehitykseen.

        # tilannehan on aika toivoton , koska todennäköisesti suurinosa joutuu tuon taudin potemaan ja tietenkin löysäämällä rajoitteita sairastuneiden määrä kasvaa ja tällä hetkellä pystyttäisiin hoitamaan enemmänkin ihmisiä sairaaloissa.

        Miksi pitää ajatella että tilanne olisi toivoton, maailmalla monin paikoin virus on pysäytetty rajoituksin ja osassa Suomeakin tartuntojen määrä on jämähtänyt, monissa sairaanhoitopiireissä ei ole 10 päivään tullut uusia tartuntoja, minusta ei ole mitään syytä viedä tartuntaa näille alueille uudestaan, jossa väestön ikärakennekin on huonompi kuin pääkaupunkiseudulla. Jos aikaa voi pelata, niin miksi sitä ei käytettäisi hyväksi, edellyttäen että rivit saadaan suoraksi siihen mennessä ja kaikki tieto ja resurssit saadaan käyttöön. Lopputaisteluun ei kannata käydä puolikuntoisena, esim. tietoa viruksesta pitää saada lisää, testauskalustoa pitää kehittää, nopeampi pikatesti voisi helpottaa viruksen löytämistä ja eristämistä, rokotehan on jo tehty mutta sitä ei ole testattu, Suomessakin valmistetaan kahta eri rokotetta. Eli myös tieto ja keinot lisääntyvät toivottavasti.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        # tilannehan on aika toivoton , koska todennäköisesti suurinosa joutuu tuon taudin potemaan ja tietenkin löysäämällä rajoitteita sairastuneiden määrä kasvaa ja tällä hetkellä pystyttäisiin hoitamaan enemmänkin ihmisiä sairaaloissa.

        Miksi pitää ajatella että tilanne olisi toivoton, maailmalla monin paikoin virus on pysäytetty rajoituksin ja osassa Suomeakin tartuntojen määrä on jämähtänyt, monissa sairaanhoitopiireissä ei ole 10 päivään tullut uusia tartuntoja, minusta ei ole mitään syytä viedä tartuntaa näille alueille uudestaan, jossa väestön ikärakennekin on huonompi kuin pääkaupunkiseudulla. Jos aikaa voi pelata, niin miksi sitä ei käytettäisi hyväksi, edellyttäen että rivit saadaan suoraksi siihen mennessä ja kaikki tieto ja resurssit saadaan käyttöön. Lopputaisteluun ei kannata käydä puolikuntoisena, esim. tietoa viruksesta pitää saada lisää, testauskalustoa pitää kehittää, nopeampi pikatesti voisi helpottaa viruksen löytämistä ja eristämistä, rokotehan on jo tehty mutta sitä ei ole testattu, Suomessakin valmistetaan kahta eri rokotetta. Eli myös tieto ja keinot lisääntyvät toivottavasti.

        Siis kehitetään kahta eri rokotetta.


      • Anonyymi
        ArtoTTT kirjoitti:

        # tilannehan on aika toivoton , koska todennäköisesti suurinosa joutuu tuon taudin potemaan ja tietenkin löysäämällä rajoitteita sairastuneiden määrä kasvaa ja tällä hetkellä pystyttäisiin hoitamaan enemmänkin ihmisiä sairaaloissa.

        Miksi pitää ajatella että tilanne olisi toivoton, maailmalla monin paikoin virus on pysäytetty rajoituksin ja osassa Suomeakin tartuntojen määrä on jämähtänyt, monissa sairaanhoitopiireissä ei ole 10 päivään tullut uusia tartuntoja, minusta ei ole mitään syytä viedä tartuntaa näille alueille uudestaan, jossa väestön ikärakennekin on huonompi kuin pääkaupunkiseudulla. Jos aikaa voi pelata, niin miksi sitä ei käytettäisi hyväksi, edellyttäen että rivit saadaan suoraksi siihen mennessä ja kaikki tieto ja resurssit saadaan käyttöön. Lopputaisteluun ei kannata käydä puolikuntoisena, esim. tietoa viruksesta pitää saada lisää, testauskalustoa pitää kehittää, nopeampi pikatesti voisi helpottaa viruksen löytämistä ja eristämistä, rokotehan on jo tehty mutta sitä ei ole testattu, Suomessakin valmistetaan kahta eri rokotetta. Eli myös tieto ja keinot lisääntyvät toivottavasti.

        "... rokotehan on jo tehty mutta sitä ei ole testattu, Suomessakin valmistetaan kahta eri rokotetta. "

        Toimivaa rokotetta ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "... rokotehan on jo tehty mutta sitä ei ole testattu, Suomessakin valmistetaan kahta eri rokotetta. "

        Toimivaa rokotetta ei ole.

        Maailmalla on ainakin 150 rokotetta kehitteillä koronavirusta vastaan ja edistyneimmät jo ihmiskokeissa, joten toivoa on.

        Uusi Seelanti näyttäisi purkavan rajoituksia, 4.9 miljoonaa asukasta, n 1500 tartuntaa, 19 kuollutta, 8000 testiä päivässä, maanantaina yksi uusi tartunta. Meillä kuitenkin osa haluaa Ruotsin tielle.

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d97c4172-ffec-424a-8cc6-0178a5ad1e49
        "Saarivaltio on onnistunut tukahduttamaan koronaviruksen leviämisen tiukkojen rajoitusten ja laajan testauksen ansiosta."


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Maailmalla on ainakin 150 rokotetta kehitteillä koronavirusta vastaan ja edistyneimmät jo ihmiskokeissa, joten toivoa on.

        Uusi Seelanti näyttäisi purkavan rajoituksia, 4.9 miljoonaa asukasta, n 1500 tartuntaa, 19 kuollutta, 8000 testiä päivässä, maanantaina yksi uusi tartunta. Meillä kuitenkin osa haluaa Ruotsin tielle.

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d97c4172-ffec-424a-8cc6-0178a5ad1e49
        "Saarivaltio on onnistunut tukahduttamaan koronaviruksen leviämisen tiukkojen rajoitusten ja laajan testauksen ansiosta."

        Näinhän se on. Jos pysyt kotona, on lähes mahdoton saada virus.

        Espanjassa voi vapun jälkeen lähteä jopa ulos kuntoilemaan. Pääministeri katsoo miten sujuu, ja on valmis palaamaan tiukkaan karanteeniin.

        Eilen oli vielä 331 kuollutta.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Näinhän se on. Jos pysyt kotona, on lähes mahdoton saada virus.

        Espanjassa voi vapun jälkeen lähteä jopa ulos kuntoilemaan. Pääministeri katsoo miten sujuu, ja on valmis palaamaan tiukkaan karanteeniin.

        Eilen oli vielä 331 kuollutta.

        Jyhvø ei rajoituksista piittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jyhvø ei rajoituksista piittaa.

        Pakko piitata.

        Kaupassa käydessä poliisi katsoo kassiin mitä on ostettu. On oltava tarpeellista elämiseen. Ja yksin kauppaan on mentävä.

        Muuta kulkemista ei sallita, eikä ole.


      • torre12 kirjoitti:

        Pakko piitata.

        Kaupassa käydessä poliisi katsoo kassiin mitä on ostettu. On oltava tarpeellista elämiseen. Ja yksin kauppaan on mentävä.

        Muuta kulkemista ei sallita, eikä ole.

        Mikä on Torre mielipiteesi Ruotsin vai Uuden Seelannin linja, Soininvaara haluaisi kaikki lapset kouluun vapun jälkeen.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Mikä on Torre mielipiteesi Ruotsin vai Uuden Seelannin linja, Soininvaara haluaisi kaikki lapset kouluun vapun jälkeen.

        Ruotsin linja on meidän mittapuun mukaan täydellinen piittaamattomuus.

        Uusi-Seelanti on erittäin syrjäinen paikka, ja sellaisen puolustaminen on helpointa.

        Espanjassa linja on ollut hyvä, vaikka on ulkonaliikkumiskielto ollut jo reilun kuukauden. Kuolleet ovat vähentyneet 885:stä noin 300:aan.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ruotsin linja on meidän mittapuun mukaan täydellinen piittaamattomuus.

        Uusi-Seelanti on erittäin syrjäinen paikka, ja sellaisen puolustaminen on helpointa.

        Espanjassa linja on ollut hyvä, vaikka on ulkonaliikkumiskielto ollut jo reilun kuukauden. Kuolleet ovat vähentyneet 885:stä noin 300:aan.

        -ArtoTTT-
        Toivoa antava uutinen tulee Oxfordista, eläinkokeiden mukaan rokote toimisi ainakin apinoilla. 6000 ihmisen testi alkaa.

        https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/ulkomaat/koronavirukseen-voi-olla-ensimmäinen-rokote-jo-syksyllä-–-läpäisi-rankan-virustestin/ar-BB13iLiE?ocid=spartanntp


      • ArtoTTT kirjoitti:

        # tilannehan on aika toivoton , koska todennäköisesti suurinosa joutuu tuon taudin potemaan ja tietenkin löysäämällä rajoitteita sairastuneiden määrä kasvaa ja tällä hetkellä pystyttäisiin hoitamaan enemmänkin ihmisiä sairaaloissa.

        Miksi pitää ajatella että tilanne olisi toivoton, maailmalla monin paikoin virus on pysäytetty rajoituksin ja osassa Suomeakin tartuntojen määrä on jämähtänyt, monissa sairaanhoitopiireissä ei ole 10 päivään tullut uusia tartuntoja, minusta ei ole mitään syytä viedä tartuntaa näille alueille uudestaan, jossa väestön ikärakennekin on huonompi kuin pääkaupunkiseudulla. Jos aikaa voi pelata, niin miksi sitä ei käytettäisi hyväksi, edellyttäen että rivit saadaan suoraksi siihen mennessä ja kaikki tieto ja resurssit saadaan käyttöön. Lopputaisteluun ei kannata käydä puolikuntoisena, esim. tietoa viruksesta pitää saada lisää, testauskalustoa pitää kehittää, nopeampi pikatesti voisi helpottaa viruksen löytämistä ja eristämistä, rokotehan on jo tehty mutta sitä ei ole testattu, Suomessakin valmistetaan kahta eri rokotetta. Eli myös tieto ja keinot lisääntyvät toivottavasti.

        Suomessahan nimenomaan uudenmaan sulku oli tuota jarruttamista , jolla estettiin ja hidastettiin taudin leviämiämistä . Lisäksi on tehty lukuisia muita rajoituksia .Totuus on vaan sellainen, ettei tätä tilaa voida kovin pitkään enää jatkaa. Vaikka herkästi ajattelee taloudesta, ettei sillä ole mitään väliä mutta on sillä. Ihan pelkästään ruohonjuuritasolla se tarkoittaa, että ihmisiltä loppuvat rahat ja sitä myötä leipä. Vaikka hieman yli puolet muistaakseni suomalaisista omistaa jonkinlaisen asunnon niin eipä sitä hetkessä leiväksi voi muuttaa.

        Rokotteet ovat kehitteillä mutta niiden tie siihen, että niillä rokotetaan suuria väestöryhmiä on todellakin alussa. Vaikka tänään annettaisiin jollekkin testiryhmälle rokotetta . Ei se tarkoita, että tuo on markkinoilla ensikuussa. Tuota testiryhmää seurataan kuukausia, ettei heille tulee mitään ongelmia rokotteesta ja myös seurataan sitä, että saavatko he todellakin vastuskyvyn ja säilyykö tuo kyky.

        Kun rajoitteita aletaan purkaa niin eihän se tarkoita sitä, että ihmisten turhan takia pitää lähteä "radalle" mahdollisuuksien mukaan voi jokainen yrittää pysytellä eristyksissä .
        Vaikka tilanne näyttää maailmalla vähän paremmalta niin viitteitä myös siitä toisen aallon tulemisesta on . Näin myös arvioivat suomessa tapahtuvan syksyllä. Rokotetta tuskin on vielä tuolloinkaan mutta ei voida pitää yhteiskuntaa pysähdyksissä syksyyn asti , siihen ei vaan raahkeet riitä.


      • TolkunIhminen kirjoitti:

        Suomessahan nimenomaan uudenmaan sulku oli tuota jarruttamista , jolla estettiin ja hidastettiin taudin leviämiämistä . Lisäksi on tehty lukuisia muita rajoituksia .Totuus on vaan sellainen, ettei tätä tilaa voida kovin pitkään enää jatkaa. Vaikka herkästi ajattelee taloudesta, ettei sillä ole mitään väliä mutta on sillä. Ihan pelkästään ruohonjuuritasolla se tarkoittaa, että ihmisiltä loppuvat rahat ja sitä myötä leipä. Vaikka hieman yli puolet muistaakseni suomalaisista omistaa jonkinlaisen asunnon niin eipä sitä hetkessä leiväksi voi muuttaa.

        Rokotteet ovat kehitteillä mutta niiden tie siihen, että niillä rokotetaan suuria väestöryhmiä on todellakin alussa. Vaikka tänään annettaisiin jollekkin testiryhmälle rokotetta . Ei se tarkoita, että tuo on markkinoilla ensikuussa. Tuota testiryhmää seurataan kuukausia, ettei heille tulee mitään ongelmia rokotteesta ja myös seurataan sitä, että saavatko he todellakin vastuskyvyn ja säilyykö tuo kyky.

        Kun rajoitteita aletaan purkaa niin eihän se tarkoita sitä, että ihmisten turhan takia pitää lähteä "radalle" mahdollisuuksien mukaan voi jokainen yrittää pysytellä eristyksissä .
        Vaikka tilanne näyttää maailmalla vähän paremmalta niin viitteitä myös siitä toisen aallon tulemisesta on . Näin myös arvioivat suomessa tapahtuvan syksyllä. Rokotetta tuskin on vielä tuolloinkaan mutta ei voida pitää yhteiskuntaa pysähdyksissä syksyyn asti , siihen ei vaan raahkeet riitä.

        Ilmeisesti myös suomalainen rokote tulee kesälle testeihin, jossain vaiheessa tulee kysymys riskiryhmien rokotuksista, jos korona jo muutenkin on hengenvaarallinen onko parempi ottaa vaikka riski rokotteen kanssa?

        Onko talous kuitenkaan täysin pysähtynyt, monilla on kiireempi kuin koskaan ja moni käy työssä edelleen. Koulujen avaamisella kahdeksi viikoksi ei taloutta pelasteta mutta sillä saatetaan horjuttaa koronatasapainoa. THL kommentit ihmetyttävät ettei virusta voida pysäyttää vaikka monin paikoin niin on tehty. Päivän luvut tartuntojen osalta näyttävät pitkästä aikaa paremmilta, ehkä tilannetta ei kannattaisi nyt horjuttaa.

        "Husin aluella 39 uutta koronavirustartuntaa – muualla Suomessa ainoastaan 6"
        https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/94bda098-1ca1-466e-a55b-b467e901d013


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Ilmeisesti myös suomalainen rokote tulee kesälle testeihin, jossain vaiheessa tulee kysymys riskiryhmien rokotuksista, jos korona jo muutenkin on hengenvaarallinen onko parempi ottaa vaikka riski rokotteen kanssa?

        Onko talous kuitenkaan täysin pysähtynyt, monilla on kiireempi kuin koskaan ja moni käy työssä edelleen. Koulujen avaamisella kahdeksi viikoksi ei taloutta pelasteta mutta sillä saatetaan horjuttaa koronatasapainoa. THL kommentit ihmetyttävät ettei virusta voida pysäyttää vaikka monin paikoin niin on tehty. Päivän luvut tartuntojen osalta näyttävät pitkästä aikaa paremmilta, ehkä tilannetta ei kannattaisi nyt horjuttaa.

        "Husin aluella 39 uutta koronavirustartuntaa – muualla Suomessa ainoastaan 6"
        https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/94bda098-1ca1-466e-a55b-b467e901d013

        Tuskinpa riskiryhmiä alettaisiin rokottamaan riskillä. Eihän tuossa olisi mitään järkeä ja toisaalta tuohan vaatisi sitten jokaiselta rokotettavalta allekirjoituksen, että vapauttaa rokotteen valmistajan kaikesta vastuusta ja varmistuksen, että allekirjoittaja on täysissä psyykkisissä voimissa. Huonolla tuurilla tuolla olisi sellaiset seuraukset, että korona olisi pikku juttu sen rinnalla.

        Koulujen avaamisella tuskin on suurtakaan vaikutusta noin talouden kannalta . Luulenpa, että tuon taustalla on se, että nähtäisiin lisääntyvätkö tartunnat . Noista koululähtöisistä tartuntaketjuistahan ei muistaakseni ole näyttöä. Kyllä taloudessa menee aika huonosti nyt . Jatkuvastihan lomautettujen määrä kasvaa, kaikkia töitä kun ei voi etänä hoitaa ja oikeassa olet, että tietyillä aloilla se jopa näkyy tulojen hetkellisenä nousuna , vaikkapa ruuanmyynti on sellainen mutta palvelualojen yksityisyrittäjät ovat todella lujilla.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Tuskinpa riskiryhmiä alettaisiin rokottamaan riskillä. Eihän tuossa olisi mitään järkeä ja toisaalta tuohan vaatisi sitten jokaiselta rokotettavalta allekirjoituksen, että vapauttaa rokotteen valmistajan kaikesta vastuusta ja varmistuksen, että allekirjoittaja on täysissä psyykkisissä voimissa. Huonolla tuurilla tuolla olisi sellaiset seuraukset, että korona olisi pikku juttu sen rinnalla.

        Koulujen avaamisella tuskin on suurtakaan vaikutusta noin talouden kannalta . Luulenpa, että tuon taustalla on se, että nähtäisiin lisääntyvätkö tartunnat . Noista koululähtöisistä tartuntaketjuistahan ei muistaakseni ole näyttöä. Kyllä taloudessa menee aika huonosti nyt . Jatkuvastihan lomautettujen määrä kasvaa, kaikkia töitä kun ei voi etänä hoitaa ja oikeassa olet, että tietyillä aloilla se jopa näkyy tulojen hetkellisenä nousuna , vaikkapa ruuanmyynti on sellainen mutta palvelualojen yksityisyrittäjät ovat todella lujilla.

        Niin? Monet perussairaat sekä syöpäseulottavat (vast) ovat siirtäneet ja siirtävät nyt sovittuja hoitotoimenpiteitä sekä seulontoja koronan vuoksi myöhempään ajankohtaan.
        Liian myöhäisessä vaiheessa aloitetut hoitotoimenpiteet monissa sairauksissa saattavat hyvinkin nopeasti johtaa siihen, ettei lääkinnällisestä avusta ole enää kuin lievittämään ja hieman pitkittämään kärsimyksiä.
        Kyse ei nähdäkseni ole pelkästään talouden elvyttämisestä, vaan myös muiden ihmisen elämää säätelevien sairauksien ja vammojen hoidosta riittävän ajoissa riskiryhmiä suojellen.


    • Anonyymi

      Netissä on monenlaisia ohjeita, mutta tässä helppo kasvimaski, jos vain ainekset löytyvät: kangasta, isohko parsinneula, lankaa, kuminauhaa:

      https://youtu.be/uRfhuRNua_E
      ~

    • Anonyymi

      Faktaa on, että Wuhanin laboratoriossa on eläimiä, ihmisiä ja viruksia.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kertoohan hän lähteensä.


    • Nyt meneillään oleva koronaviruspandemia näyttää yhä selvemmin osoittavan, että mitään erityistä koronavirusta ei ole edes olemassakaan, muualla kuin mediassa. Kyseessä lienee aivan normaali kausi-influenssa, johon on kuollut aikaisempina vuosina suunnilleen sama määrä tai enemmänkin ihmisiä kuin nyt tähän ns. koronavirukseen arvioidaan kuolevan. Mitään mainittavaa eroa koronaepidemialla ei ole normaaliin kausi-influenssaan.

      Tiedotusvälineet ovat vain nyt tarkoitushakuisesti tehneet kärpäsestä härkäsen. Tämä on tapahtunut maailmanlaajuisesti ilmeisesti ulkoisen ohjeistuksen mukaan.

      Tiedotusvälineet ovat päivittäin raportoineet, kuinka paljon ihmisiä on saanut tartunnan tai kuollut siihen mennessä "koronaan", mutta näistä luvuista ei kuitenkaan voi päätellä onko määrä suuri vai pieni, koska ei anneta mitään vertailukohtaa.

      Ihmisiltä pimitetään tiedot siitä, kuinka paljon tavalliseen kausi-influenssaan on kuollut aikaisempina vuosina. Niinpä ihmiset saavat helposti sen käsityksen, että kyseessä olisi jokin uusi, vaarallisempi virus, joka leviää valtavalla vauhdilla.

      Kuitenkin esim. vuoden 2016-2017 talven aikana vallinneen epidemia aikana kuoli Suomessa influenssaan 1438 ihmistä, joka on selvästi enemmän kuin koronaan arvioidan kuolevan tänä vuonna. Siitä huolimatta silloin ei ollut mitään rajoituksia kokoontumisiin tai muihin tilaisuuksiin

      Tiedotusvälineiden tarkoituksena lieneekin nyt tarkoitushakuisesti lietsoa pelkoa, paniikkia ja hysteraa ihmisiin, päämääränä ilmeisesti saada heidät ottamaan suunnitteilla olevan rokote, joka saattaa sisältää nano-kokoisen mikrosirun. Se kuuluu osana Maailman Terveysjärjestön WHO:n ID2020 hankkeeseen, joka on digitaalinen identiteetti ihmiselle. Siitä tulee mieleen Raamatun Ilmestyskirjaan luvuissa 13 ja 14 mainittu pedon merkki. Raamatun mukaan ne, jotka ottavat pedonmerkin joutuvat iankaikkiseen kadotukseen eli helvettiin.

      Tiettävästi tarkoitus on rokottaa kaikki maailman ihmiset "koronaa vastaan". Rokotuskampanja on myös suuri bisnes lääketehtaille ja sitä ajaa WHO ja Bill Gatesin säätiö.

      Kun USA vetäytyi pois WHO:n rahoituksesta, Bill Gatesin säätiö on nyt WHO:n suurin rahoittaja. Se rahoittaa myös monia lääkeyhtiöitä ja säätiöitä,

      Bill Gatesin visiona on myös maapallon väkiluvun alentaminen ja sehän voi siinä sivussa tapahtua myös rokotteiden kautta. Suomessakin on suunnitteilla pakkorokotuslaki. Se on etiikan ja ihmisoikeuksien kannalta erittäin vaarallinen laki.

      Koko koronaviruspandemia saattaakin olla mitä suurin maailmanlaajuinen huijaus ja ansa ihmisille, joka tulee maksamaan suunnattomasti kaikille maille, mutta on suuri tilipäivä lääketehtaille

      • Meillä oli koronavirus.

        Oli kuumetta 10 päivää ja hengitysvaikeuksia monta viikkoa.

        Ja sinä pidät sitä huijauksena. Itse ajattelin kuolevani tautiin seuraavalla viikolla.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Meillä oli koronavirus.

        Oli kuumetta 10 päivää ja hengitysvaikeuksia monta viikkoa.

        Ja sinä pidät sitä huijauksena. Itse ajattelin kuolevani tautiin seuraavalla viikolla.

        Sairaalahoitoa vaativista koronapotilaista ainoastaan 1,3% on tupakoijia. 98,7% vakavasti koronaan sairastuneista on niitä jotka eivät tupakoi. Tupakointi näyttää aika tehokkaasti suojaavan koronalta, stimuloi keuhkojen puhdistautumismekanismia ja estää sytokiinimyrskyä (ccs-syndroomaa) johon koronapotilaat kuolevat.

        Näiden tietojen valossa on selvää, että Jumala rankaisee terveysfasisteja koronaviruksella. On aivan oikein että ne, jotka eivät tupakoi ja vaativat aina vain kovempia rangaistuksia tupakoijille ja muille päihteiden käyttäjille, joutuvat nyt väärän ideologiansa johdosta kärsimään ja kuolemaan. Jumala ei suvaitse päihteidenkäyttäjien päähänpotkintaa ja syrjintää.


      • Onko Sinulla Mark kaikki hyvin?


      • torre12 kirjoitti:

        Meillä oli koronavirus.

        Oli kuumetta 10 päivää ja hengitysvaikeuksia monta viikkoa.

        Ja sinä pidät sitä huijauksena. Itse ajattelin kuolevani tautiin seuraavalla viikolla.

        "Oli kuumetta 10 päivää ja hengitysvaikeuksia monta viikkoa.
        Ja sinä pidät sitä huijauksena. Itse ajattelin kuolevani tautiin seuraavalla viikolla"

        Vaikka olisit kuollutkin, niin se ei todista että kyseessä olisi joku muu tauti kuin tavanomainen kausi-influenssa. Kuten omassa kirjoituksessa mainitsin, talven 2016/2017 kausi-influenssaan kuoli 1438 henkilöä.
        Olen kuitenkin iloinen puolestasi siitä, että et kuollut.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Onko Sinulla Mark kaikki hyvin?

        "Onko Sinulla Mark kaikki hyvin?"

        Minulla on kaikki hyvin ja toivon, että muillakin olisi.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Onko Sinulla Mark kaikki hyvin?"

        Minulla on kaikki hyvin ja toivon, että muillakin olisi.

        En oikein usko.

        Olemme keskustelussa, mutta Sinä et nähdäkseni oikein ymmärrä, mitä tarkoitaa sana "keskustella": jankutat niin täällä kuin kreationismipuolellakin samoja lauseita ja et kykene reagoimaan mihinkään, mitä toiset sanovat.

        Olet joko äärimmäisen rasittava ja typerä trolli tai sitten vain jotenkin ongelmissa oleva yksilö, joka ei kykene ottamaan vastaan oikeaa tietoa eikä edes halua. Kummassakin tapauksssa olet täällä oikeastaan turhaan.


    • Anonyymi

      Kun täyttää maan niin luonto kykenee käyttämään lisääntyjiä hyväkseen.
      Ei lisäänny eikä täytä maata niin saa olla rauhassa, luonnonlaki.

    • Anonyymi

      Petri Paavola on julkaisut videon 14.4.2020 "Wuhanin koronaviruksen alkuperän jäljittäminen", joka on kopio The Epoc Timesin dokumenttielokuvasta, jossa yritetään todistella, että virus on peräisin wuhanilaisesta laboratoriosta. Videon on tehty suurella rahalla ja on teknisesti näyttävän näköinen.

      Juha Norolampi on tutkinut videossa esitetyt asiat ja videon tekijöiden taustat. Niistä löytyy kamalia asioita. Norolampi kykenee osoittamaan, että Paavolan jakama The Epoc Timesin:n video koronaviruksen alkuperästä on pelkkää propagandaa ja valemediaa.

      Totuus taruakin ihmeellisempää ? Epoch Times & koronavirus

      https://youtu.be/mBBhn65MRbA

      On syytä tehdä faktan tarkistuksia ja suhtautua kriittisesi kaikkiin salaliitoteorioihin. Vaikka Kiinan toiminta ei ole yleisesti ottaen länsimaisella tasolla ihmisoikeuksien, avoimuuden ja reilun pelin osalta, niin ei pidä liioitella ja lähteä aiheuttamaan aiheetonta kiihkoa kansanryhmien välille jakamalla valheellisia salaliittoteorioita.

      Yleisön on tiedostettava, ettei ole mitään varteenotettavaa näyttöä siitä, että koronavirus olisi peräisin wuhanilaisesta laboratorioista, mutta on paljon tieteellistä näyttöä siitä, että koronavirus on tarttunut ihmisiin tautia kantavista eläimistä.

      Virusasiantuntijoiden konsensus on, että koronavirus on peräisin luonnosta ja se on tarttunut ihmisiin kiinalaisilta ruokatoreilta, joissa käsitellään eläviä ja stressaantuneita villieläimiä. Yle on siteerannut päteviä artikkeleita ja muutkin yliopiston virusasiantuntijat ovat tästä asiasta samaa mieltä. On syytä luottaa Ylen toimittajan ja hänen käyttämien tiedelähteiden todenperäisyyteen enemmän, kuin salaliittoa puolustavien sometrollien kirjoituksiin.

      Koronaviruksen rna kertoo, ettei sitä tehty laboratoriossa
      Tutkimukset kumoavat salaliittoteorian siitä, että virus olisi ihmisen tekemä.

      https://yle.fi/uutiset/3-11276930

      Juha Norolampi on haastatellut Helsingin yliopiston virusasiantuntijaa. Norolampi selittää kansatajuisesti, miksi koronavirus ei ole bioase vaan luonnosta peräisin.

      "Koronavirus bioase vaiko luonnosta syntynyt ?"

      https://youtu.be/m-WMq63MC5E

      • Uskovat taitavat keksiä mitä valheita vaan.

        Mutta mitä he siitä hyötyvät? Ja Ahvio tekee mahalaukun: tekee aiheesta kirjan.


      • Anonyymi

        Korjaus: Mitähän Saulus Mediassa on tapahtunut?


      • Petri Paavolalta on toinenkin video Youtubessa. Sen voi avata kirjoittamalla google sivulle: Todisteet siitä, että koronavirus on ihmisen tekemä


      • Anonyymi
        Mark5 kirjoitti:

        Petri Paavolalta on toinenkin video Youtubessa. Sen voi avata kirjoittamalla google sivulle: Todisteet siitä, että koronavirus on ihmisen tekemä

        Hän on ennen julkaissut Saulus Median Youtube-kanavalla näitä videoita, mutta nyt viime aikoina omalla tilillä ja sitten tällä uudella BITCH tilillä.


    • Anonyymi

      Ahvio ja muutkin salaliittoteorioiden tukijat ovat syvästi harhassa. eksyen ja eksyttäen.

      • He joutuvat häpeään kuten niin monesti ennenkin.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        He joutuvat häpeään kuten niin monesti ennenkin.

        Sinä olet jo häpeässä.


    Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      117
      2174
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1308
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      312
      1013
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      81
      936
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      83
      906
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      886
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      680
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      667
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe