En istu eristyksissä enkä aio istua jatkossakaan

Anonyymi

Hesarissa onneksi ( vaikka en ko lehdestä pidäkään) Saarikoski kirjoitti juuri 70 v eristämisestä yhteiskunnasta koronan varjolla. En ole istunut eristyksissä enkä aio tehdä niin jatkossakaan. Elän juuri niinkuin itse näen parhaaksi. Minulle ei ole tärkeää elämän pituus vaan sen mielekkyys. Sosiaalista eristäytymistä tulee enmmän nuorempien taholta, kun he pelkäävät selkeästi enemmän tuota tautia. En ymmärrä miten kukaan pystyy istumaan himassa vuorokauden ympäri. Toivon että, eristystoimet puretaan ja taudin annetaan vaan mennä väestön läpi. Olisi vain parempi kaikille. Ihan sama jos joku parituhatta kuolee, ihmisiä kuolee muutenkin koko ajan. Tämä tilanne on ihan epätodellinen. En välitä vaikka kuolisin. Parempi se kuin olla vankina omassa kämpässä. Onneksi sentään tuo Saarikoski oli vähän senioreiden puolella. Hallitus sitä ei ole kun kimmat on niin nuoria. Joten Suomi lipsuu yhdenvertaisuudesta jos ei anna yli 70 v elää vapaasti.

103

637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

''En välitä vaikka kuolisin...''
      Kaupasta saa narua, etsi vahva oksainen puu.....

• Anonyymi

"Kaupasta saa narua,"

Kyselin narua kaupasta mutta oli kuulemma loppu kuten myös WC-paperit, kahviä ainakin oli vielä hyllyssä ...

• Anonyymi

En minä ole niin ymmärtänyt, että pitäisi istua kotona neljän seinän sisällä. Olen pyöräillyt niin paljon kuin olen ennenkin pyöräillyt. Jumppaan ja puntteilen kotona kuten ennenkin. Ihanan hyvä ja vahva olo on lihaksissa.
      Ihmisten likelle en tuki missään.
      Suositus on, että elellään karanteenin omaisissa olosuhteissa mahdollisuuksien mukaan.
      Kaupassa olen käynyt harvakseltaan hiljaisina meille riskeille pyhitettyyn aamuaikaan.
      Luin minäkin sen Saarikosken kirjoituksen. Mutta itseäni ei nypi tämä yli 70-vuotiaille annettu suositus.
      Päinvastoin tämähän vahvistaa kuulumista yli 7-kymppisten joukkoon.
      Aikuiset lapset perheineen pärjätköön. Muistutan heille, etten minä raihnainen yli 7-kymppinen jaksa mitään ruokia enkä passaamisia vierailuillaan sitten tämän karanteenin jälkeenkään 😄

• Anonyymi

"Kaupassa olen käynyt harvakseltaan hiljaisina meille riskeille pyhitettyyn aamuaikaan."

Ostatko sinäkin vanhoja tuotteita aamulla täydellä hinnalla ?
        Kyllä mä menen sinne 10 jälkeen, kun siellä on tuoretta tavaraa hyllyssä.

Jos haluaisin niitä päivän tai parin vanhoja niin menisin illalla klo 21:00 jälkeen, kun saa 60% alennettuina, aamullahan noitakaan ei ole. Joten kai siksi tässäkin asiassa vanhuksia kusettavat 6-0.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kaupassa olen käynyt harvakseltaan hiljaisina meille riskeille pyhitettyyn aamuaikaan."

Ostatko sinäkin vanhoja tuotteita aamulla täydellä hinnalla ?
        Kyllä mä menen sinne 10 jälkeen, kun siellä on tuoretta tavaraa hyllyssä.

Jos haluaisin niitä päivän tai parin vanhoja niin menisin illalla klo 21:00 jälkeen, kun saa 60% alennettuina, aamullahan noitakaan ei ole. Joten kai siksi tässäkin asiassa vanhuksia kusettavat 6-0.

On se kyl kauheeta kun siuta kaikki kusettaa, hallituksesta alkaen.
        Ettet vaan itekkin? Tai eihän sille mitään voi jos ei muuta älyä.
        Joteskin tää koronaaika on vaan poljettava, pyörillä tai ilman.

• Anonyymi

Tämä karanteeni jatkuu jouluun yli 70v osalta. Onneksi saa ulkoilla mutta jos ei saa esim harrastaa syksystä mitään uimahalli, kuntosalit, jumpat, kaveeraaminen porukalla, niin alkaa ottaa koppaan oikein kunnolla.

• Anonyymi

Se on hyvä että mukulat saa töpeksiä rauhassa. Ettei tarvitse heitä passata. Mut jos ei pääse matkustamaan vuoteen saa nähdä.

• Anonyymi

Minun puolestani saat tehdä mitä itse haluat, kunhan et ole tartuttamassa virusta toisiin ihmisiin. Mieti tätä oman masennuksesi keskellä.

• Parempi vaan seurata jonkun aikaa koronaviruksen käyttäytymistä, onneksi näemme miten epidemia vaikuttaa muissa maissa kun olemme jälkijunassa..
      Tuleeko uusia aaltoja ja kuinka vakavana, jos epidemiaan ei kuole sen edempää kuin influenssaa sen yhteiskunta kyllä kestää.

• Anonyymi

Aina vain joku pölhö jaksaa aloittaa saman jauhamisen.
      Aloittajakin on kuin rattijuoppo.
      Ei häntä haittaa vaikka ajaisi kännissä jonkun kuoliaaksi.

Sitähän se säännöistä piittaamaton tartunnanlevittäjäkin tekee.

• Anonyymi

Huomasin kaupassa piipahtaessani että maskit ovat vähentyneet. Ovat kai kyllästyneet tai sitten uskovat ettei juuri minuun tartu.
      Aloittaja, on eri asia puhua, että ihan sama jos kuolen. Kun se todella osuu kohdalle, ajatukset voivat muuttua, siksi itse en ole tehnyt hoitotestamienttia. En mitenkään voi tietää, mitä kuoleman todella olevan kohdalla, ajattelen. Mutta hyvä jos sinulla on vankka varmuus. Noudatan kaikkia ohjeita, ei sitten tarvitse katua.

• Anonyymi

Ihan sama mitä itselleen tekee, mutta eikö nää itsekkäät ihmiset ota huomioon että ne voivat levittää tautia toisiin ?

• Anonyymi

Ei toinna stressata liikoja, parasta ottaa iisisti.
        Olen valmis juhannuksen olemaan himassa täällä kehä ykkösen sisällä.
        Toivotaan, että tulee lämmin kesä, ja voi käydä meressä uimassa.
        Syksy on vielä melko kaukana , sitä ehtii miettiä sitten.

• Anonyymi

Menneet 5 viikkoa tekemisiäni ja menemisiäni rajoitti eräs terveyteen liittynyt asia.
      Viime torstaista alkaen olen palannut normaaliin viikkorytmiini.
      6 kertaa viikossa harrastuksen parissa. Hauras vanhus rappeutuu yllättävän nopeasti ollessaan pakkorajoitettu kuntoilun suhteen.
      Useampana päivänä palaan harrastuksesta marketin kautta.
      Liikkuessani otan huomioon ajankohdan vaatimukset.
      Harrastuksen parissa on huolella ajateltava mihin kaikkeen koskettaa. Huomaamattomia, totunnaisia kohteita on yllättävän paljon.
      Teinköhän tänään suunnattoman synnin käydessäni parturissa? Vaimoni on tottunut kuontaloni hapsottamiseen mutta ei malta olla aina välillä huomauttelematta.

• Anonyymi

En tahallani altista itseäni enkä ole muiden lähellä, turvaväliä yritän pitää mahd. mukaan.
      Olen melko paljon kävellyt tuolla ympäriinsä. Enemmän kuin tavallisesti, koska haluan katsella edes luontoa ja aistia kevään tuloa. Kukaan ei sitä voi kieltää.

Olen muutenkin aika erakkoluonne, joten ei tämä minua vielä ole hirveästi ahdistanut. Saa sitten nähdä, jos pitää tosiaan lähes vuoden loppuun olla tällä lailla, peläten kun käy kaupassa ym ym.. Eikä voi käydä kesällä edes missään terassillakaan. No se on pienimpiä murheitani.

• Onhan se aikamoista tasa-arvoa kun meitä 70 istutettaisiin jouluun asti, kuin apinoita kopeissa, suojeluun vedoten.
      Noudattakoon ken haluaa mokomia ohjeita, en ole aikoihin katsonut joutavia tiedotustilaisuuksia,
      niissähän suorastaan lietsotaan koronahysteriaa.

kaupat haluavat jatkaa aukioloaukojakin
      prismakin näkee unta, että olisipa vuorokaudessa 50 tuntia,
      palveltaisiin kunnolla näitä riskiryhmiä.

• Anonyymi

Ethän sä ole edes 70v täyttänyt.

• Anonyymi

Ei meitä ole velvoitettu istumaan sisällä. Ei vaan pidä mennä kauppoihin eikä julkisiin tiloihin. Nuoremmatkin pysyvät kotonaan, jos esim. etätyö mahdollinen. Onko se kaupoissa luuhaaminen ainut sisältö elämässä, kun ei voi ottaa kotiinkuljetusta ? Sen saa ilmaisksikin. Vapaaehtoisia on valtavasti, mutta moni ei ole saanut yhtään keikkaa, vanhukset haluaa mennä sinne sekaan ITSE hakemaan tartuntoja ja sitten levittämään . Netistä saa ostaa mitä vaan ja tuodaan ovelle. Teatteriin, konserttiin, ravintolaan ja uimahalliin ei pääse nyt minkään ikäiset, joten älä vingu siinä ! Sinulla juoksee eläke, nuoremmista on valtavasti lomautettuja ja loparit saaneita, yritys ei tuota mitään, on vain kuluja.

• Anonyymi

Karanteeni ei ole tasa-arvokysymys, 70 henkilö on niin taantunut,
        ettei sitäkään käsitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei meitä ole velvoitettu istumaan sisällä. Ei vaan pidä mennä kauppoihin eikä julkisiin tiloihin. Nuoremmatkin pysyvät kotonaan, jos esim. etätyö mahdollinen. Onko se kaupoissa luuhaaminen ainut sisältö elämässä, kun ei voi ottaa kotiinkuljetusta ? Sen saa ilmaisksikin. Vapaaehtoisia on valtavasti, mutta moni ei ole saanut yhtään keikkaa, vanhukset haluaa mennä sinne sekaan ITSE hakemaan tartuntoja ja sitten levittämään . Netistä saa ostaa mitä vaan ja tuodaan ovelle. Teatteriin, konserttiin, ravintolaan ja uimahalliin ei pääse nyt minkään ikäiset, joten älä vingu siinä ! Sinulla juoksee eläke, nuoremmista on valtavasti lomautettuja ja loparit saaneita, yritys ei tuota mitään, on vain kuluja.

Meillähän onkin ihan kaikista parhaiten, kun ei vielä olla vanhustenhoidon armoilla, eikä tarvitse lähteä työmatkoille ja -paikoille altistamaan itseään tartunnalle. Sopivan ikäisiä ollaan tällä hetkellä ja mukavasti tallessa.

Pikkuisenhan se nyppii, kun kaikki tapahtumat on peruutettu, mutta eihän siitä voi syyttää muita kuin tuota viheliäistä virusta. Sen verran vielä järjen valoa päässä, etten niihin nyt tällä haavaa menisikään vaikka niitä ei olisi peruutettukaan.
        Mukavasti kuitenkin ovat järjestäneet netille liveohjelmaa; oopperaa, teatteria ...

Tukholman Kulttuuriyön aikaankin tuli kuusi tuntia Kulttuuriyön ohjelmaa nonstoppina. Ihan kiva oikeastaan, niin ehti nähdä paljon enemmän kuin jos olisi runtustellut kaupungilla paikasta toiseen heittämässä arpaa, että mihin niistä menisi, kun monet mielenkiintoiset menee päälekkäin.

Stadsteaterin soppateatterikin lähettää esityksensä virtuaalisena ja mikäs siinä, kun syö omaa soppaansa tässä katsellessaan (ilman sipulia). Ei pääsymaksua, ei bussimatkoja ... Ei tarvitse edes tukkaansa kammata, eikä vetää housuja ja kenkiä jalkaansa.

Facella on Karanteenikaraoke ryhmä. Kiva sekin, niin saa kuulla amatöörien (taitaa olla ihan ammattilaisiakin mukana) lauluesityksiä tarvitsematta lähteä erikseen karaokebaariin kuuntelemaan.

Alan oikeastaan viihtyä tässä karanteenissa koko ajan enemmän ja enemmän, terveenä kun saa olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulupas, kun otat kotiinkuljetuksen,
        ja sitten niitä €UROJA lasketaan siinä k.o. kujettajan kanssa,
        miten paljon juuri siinä saatkaan covid-19-virusta sisääsi.

Kysyy nimimerkki " ruokaostoksissaan vain lähimaksua käyttävä."

• Anonyymi kirjoitti:

Kuulupas, kun otat kotiinkuljetuksen,

Maksa ostokset tililtäsi ja jättävät ne ovesi taakse.
        Rämpäyttävät vain ovikelloa ja pakenevat paikalta.
        Tuskin kukaan sinua lähelle haluaa tulla saadakseen mahdollisesti tartunnan sinusta.

• Anonyymi

Olisi voitu laittaa ikäraja jonnekin 80v sillä 70 v on niinkuin 50v oli ennen. Paremmassa kunnossa usein kuin nuoremmat ja huolettomia täynnä energiaa. Miksi heidät pitää sulkea koppeihin. Suomi on joku natsi maa. Ei kelpaa ikä syyksi jos on hyvässä kunnossa.

• Anonyymi

Pelkkä ikä on selvä riski. Kuolleitten keski ikä on Suomessa 81 v. Tauti iskee kaikenikäisiin ja kaikenkuntoisiin. Vanhemmilla on moninkertainen riski joutua tehohoitoon ja kuolla ilman perussairauksiakin. Tätä on jo kauan tiedotettu, mutta jotkut ei vaan tajua,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkkä ikä on selvä riski. Kuolleitten keski ikä on Suomessa 81 v. Tauti iskee kaikenikäisiin ja kaikenkuntoisiin. Vanhemmilla on moninkertainen riski joutua tehohoitoon ja kuolla ilman perussairauksiakin. Tätä on jo kauan tiedotettu, mutta jotkut ei vaan tajua,

On asiat hieman muuttuneet. 2-3vk sitten 30-59v sairastuneita oli vain hieman enemmän kuin yli 60 vuotiaita. Nyt tartunnan saanneita 30-59 vuotiaita on huomattavasti enemmän.
        Onko junioreista tullut välinpitämättömiä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On asiat hieman muuttuneet. 2-3vk sitten 30-59v sairastuneita oli vain hieman enemmän kuin yli 60 vuotiaita. Nyt tartunnan saanneita 30-59 vuotiaita on huomattavasti enemmän.
        Onko junioreista tullut välinpitämättömiä ?

Juniorien pitää käydä töissä ja ovat alttiina tartunnoille. Kyllä ne lääkärit ja sairaanhoitajatkin on junioreita, eikä voi syyttää välinpitämättömyydestä. Varmasti olisivat mieluummin kotona kuin hoitamassa kuolemansairaita oman henkensäkin . uhalla.

• Anonyymi

Eiköhän lääkärit tajua vanhoja paremmin missä on riskiraja.

• Mitäs piruuksia sinä olet tehnyt, että sinut on koppiin suljettu?

Minun oveni saa onneksi auki sisältäpäin ja tunnen olevani vapaa menemään siitä ulos aina kun haluan.

• Anonyymi

Työttömiä 200 000, lomautettuja 75 000

• Anonyymi

Miksi aloittaja kuvittelee, että joku on kotonaa vaa kaiken aikaa neljän seinän sisällä. On aika sairas kuvitelma. Tuttavani ja minä lenkkeilemme iloisesti joka päivä ja muutakin puuhastellaan ulkona.

• Anonyymi

Aloittaja on 18-20v trolli.

• Anonyymi

Alotuksen tekijä on vastuuton,

meikä täysin eri mieltä alottajan kanssa,

hallitus suomessa on tehny hyvää vastuullista työtä
      koko suomen kansan parhaaksi,

• Anonyymi

Alotuksen tekijä on vastuuton,

meikä täysin eri mieltä alottajan kanssa,

hallitus suomessa on tehny hyvää vastuullista työtä
      koko suomen kansan parhaaksi,

• Anonyymi

Totta se on. Ikä vaikuttaa ajatteluun heikentävästi jo 70 iän kohdalla.
      70 henkilöt luulee paremmin tietävänsä mikä on riski-ikä
      kuin lääkärit.

• Anonyymi

Suomen Kuvalehdessä myös puhuttiin siitä ettei ikä riitä syyksi eristää ihmisiä. Ollaan ikärasismissa eikä yhdenvertaisuus toimi. Edes proffat ei pidä ikää riittävänä syynä eristää ihmisiä. Sanovat sitä vaaralliseksi kehitykseksi. Täytyy olla jokin muu syy, kuin pelkkä ikä. Nuori hallitus ei tiedosta ihmisten oikeuksia riittävästi. 70 v eristäminen rikkoo perustuslakia.

• Anonyymi

Nuori hallitus...Marin on jakuvasti tähdentädyt vanhusten ja riskiryhmien varjelemisesta.

• Anonyymi

''70 v eristäminen rikkoo perustuslakia.''
        Jos näin olisi, eristystä ei olisi toteutettu.

• Anonyymi

Eiköhän se eristämisen tarve sairasvuoteella viimein selviä. Silloin saa olla yhdenvertainen kun on sairastunut koronaan. Kuuluu olevan sen verran ikävä sairastettava ettei sitä haluaisi pahimmalle vihamiehellekään. Ja tuskinpa yli 70 v jäisi edes henkiin olipa ollut kuinka energinen ja hyväkuntoinen tahansa.

• Anonyymi

Samoin minulla sekä töitä että harrastuksia, en lopeta niitä iän takia. Jotkut jänishousut saa vapaasti kököttää himassa, meikä ei.

• Mitäpä tässä, otamme etäisyyttä etänä, etäisyys on muuttunut läheisyydeksi ihan kuinka haluaa, aukaisemalla yhteyden tai sulkemalla sen.

• Anonyymi

Niin, palstalaistenkin logiikalla 69v ei ole riskissä mutta 70v on mitenkään huomioimatta elämäntapoja ja kuntoa. Suomi on auttamattoman auktoriteettiuskovaista kansaa. Marin täti sanoo että hauki on kala, niin ihmiset uskoo. Heh

• Anonyymi

Johonkin se ikäraja pitää vetää . Pitäisikö alkaa tuhkata terveydenhoidon resursseja mittaviin tereveystarkastuksiin, kuka joutuu karanteeniin. Kumma kun ne valittaa, joille eläke juoksee soffalla iastumalla ja luonnossa kävelyllä, sitäkin saa tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johonkin se ikäraja pitää vetää . Pitäisikö alkaa tuhkata terveydenhoidon resursseja mittaviin tereveystarkastuksiin, kuka joutuu karanteeniin. Kumma kun ne valittaa, joille eläke juoksee soffalla iastumalla ja luonnossa kävelyllä, sitäkin saa tehdä.

On oma yritys pyöritettävänä. Et ei olis aikaa istua soffalla. Eivät ole huomioineet miten aktiivisia ihmiset on 70v.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On oma yritys pyöritettävänä. Et ei olis aikaa istua soffalla. Eivät ole huomioineet miten aktiivisia ihmiset on 70v.

Mutta aina löytyy aikaa höpistä suomikaksnelosella;)

• Anonyymi

No miten tämä ikäkysymys sinusta sitten tulisi määritellä, on käytetty myös käsitettä "ikäihminen" tms, mutta ehkä sekin loukkaa sinua...Asia on selkeä eikä vaadi mitään orjallista auktoriteettiuskovaisuutta. Jokainen varsinkin hieman iäkkäämpi (anteeksi) tajunnee jo, että virus on vaarallisempi vanhemmille kuin nuorille ihmisille ja vaarallinen kaikille joilla on jo ennestään jokin paha sairaus ja erityisen vaarallinen niille iäkkäämmille (anteeksi) ihmisille joilla on jokin paha sairaus jo ennestään.
        On syytä muistaa ja tajuta, että meillä eivät ikäihmisetkään ole karanteenissa vaikka niin jatkuvasti virheellisesti toitotetaan, meillä ei ole esim. ulkonaliikkumiskieltoa, kaikki kynnelle kykenevät saavat ulkoilla mielin määrin ja myös 70 v. täyttäneetkin saavat lakia rikkomatta käydä vaikka apteekissa elleivät kerta kaikkiaan saa ketään hoitamaan asioitaan. Hallituksen kehotus, siis ei pelkästään Marinin, kuuluu suunnilleen seuraavasti: 70v. täyttäneiden tai muuten riskiryhmään kuuluvien on mahdollisuuksien mukaan vältettävä muiden ihmisten lähelle päätymistä ja lähellä olemista. Tuossa ovat siis sanat "mahdollisuuksien mukaan", tätä eivät useimmat lainkaan tunnu ymmärtävän.

ps. Jos Marin sanoo että hauki on kala, niin eikö sinusta sitten hauki ole kala?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ikäraja? Antaisimme luonnonvalinnan hoitaa tehtävänsä! Samalla paranisi huoltosuhdekin.
        Ikärien suojelu alentavaa ja luonnon vastaista!

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi ikäraja? Antaisimme luonnonvalinnan hoitaa tehtävänsä! Samalla paranisi huoltosuhdekin.
        Ikärien suojelu alentavaa ja luonnon vastaista!

Tämä sosialisti Marin ei ole mielsetäni tajunnut sitä, että karanteeniin ja eristykseen pitää laittaa ihmiset, jotka sairastavat kyulkutautia, eikä heitä , jotka ovat vielä terveitä.

Kun t erveitten käsketään pysymään kotona ja samalla pakotetaan yhteiskunta "säppiin", kuten eräs veteraanipoliitikko asian ilmaisi, niin eihän siitä mitään hyvää seuraa.
        Ainakin siitä seuraa 1,2 miljardin lisälasku joka viikko.

Toisin kun eräs väkimäärältään saman kokoisen maan fiksu sosialisti pääministeri eristi juuri viruksen saaneet eikä koko muuta yhteiskuntaa, voi olla heillä paljon pienempi lasku jälkipolville maksettavana.

Sitä paitsi tämä vieraan maan fiksu pääministeri alensi omaa ja hallituksensa ministereiden palkkaa puoleksi vuodeksi 20% esimerkiksi muillekin yhteiskunnan aloille.
        "Nyt jos koskaan on aika kuroa umpeen kuilua eri asemassa olevien välillä." häneltä hieno ajatus ja teko,,
        mutta meillä Sosialisti pääministeri Marin jakaa miljoonia hyväosaisille, ennestään miljonääreille ja pöytälaatikkofirmoille ja
        kasvattaa näin kuilua yhteiskunnan eri asemassa olevien välille.

• Anonyymi
        maissii kirjoitti:

Tämä sosialisti Marin ei ole mielsetäni tajunnut sitä, että karanteeniin ja eristykseen pitää laittaa ihmiset, jotka sairastavat kyulkutautia, eikä heitä , jotka ovat vielä terveitä.

Kun t erveitten käsketään pysymään kotona ja samalla pakotetaan yhteiskunta "säppiin", kuten eräs veteraanipoliitikko asian ilmaisi, niin eihän siitä mitään hyvää seuraa.

Toisin kun eräs väkimäärältään saman kokoisen maan fiksu sosialisti pääministeri eristi juuri viruksen saaneet eikä koko muuta yhteiskuntaa, voi olla heillä paljon pienempi lasku jälkipolville maksettavana.

Sitä paitsi tämä vieraan maan fiksu pääministeri alensi omaa ja hallituksensa ministereiden palkkaa puoleksi vuodeksi 20% esimerkiksi muillekin yhteiskunnan aloille.
        "Nyt jos koskaan on aika kuroa umpeen kuilua eri asemassa olevien välillä." häneltä hieno ajatus ja teko,,
        mutta meillä Sosialisti pääministeri Marin jakaa miljoonia hyväosaisille, ennestään miljonääreille ja pöytälaatikkofirmoille ja

''...fiksu pääministeri alensi omaa ja ...''
        Kun palkka on 21 666,66€/kk, ele on lähinnä teatteria.
        Sanna Marin tienaa 12 173€/kk
        Sanna Marin ei jakanut rahaa, Business Finland jakoi.

• Anonyymi
        maissii kirjoitti:

Kunnioitettu antisosialisti maissii
        eikö sinulle ole kukaan kertonut, että nämä mainitsemasi sairaat olivat ennen terveitä, ihan terveitä, eivät varmasti yhtä terveitä ja teräviä kuin sinä, mutta lääkäreiden mukaan terveitä kuitenkin, ja että ennen virustartuntaa tämä terve kuten sinä voi toimia viruksen kantajana ja pahimmassa tapauksessa antisosialistikin voi sairastua ja silloin on vaarana joutua jopa hoitolaitokseen kaiken maailman sosialistien kanssa ja nyt vaarana olisi myös sosialismin tarttuminen, mikä olisi vielä kauheampaa kuin koronaviruksen aiheuttamat kivut, sillä häpeä siitä seuraisi ja sen tuottamia tuskia ei voi sanoin kuvata.

• Anonyymi kirjoitti:

Kunnioitettu antisosialisti maissii
        eikö sinulle ole kukaan kertonut, että nämä mainitsemasi sairaat olivat ennen terveitä, ihan terveitä, eivät varmasti yhtä terveitä ja teräviä kuin sinä, mutta lääkäreiden mukaan terveitä kuitenkin, ja että ennen virustartuntaa tämä terve kuten sinä voi toimia viruksen kantajana ja pahimmassa tapauksessa antisosialistikin voi sairastua ja silloin on vaarana joutua jopa hoitolaitokseen kaiken maailman sosialistien kanssa ja nyt vaarana olisi myös sosialismin tarttuminen, mikä olisi vielä kauheampaa kuin koronaviruksen aiheuttamat kivut, sillä häpeä siitä seuraisi ja sen tuottamia tuskia ei voi sanoin kuvata.

Kunnioitettu Anonyymi
        Valitettavasti ei ole kukaan kertonut mitään koko viruksesta,
        ihan on mennyt ohi silmien ja korvien koko virusjuttu.
        Missä siitä on kerrottu, kerro minullekin.

e on aina valitettavaa ja ikävää jos terve sairastuu, mutta elämä on sellaista,
        joskus voi sairastua, varsinkin jos kulkee takki auki pitkin maailmaa, eikä muista suojautua.

En tiedä miten antisosialistit sairastuvat mutta sosialismiin sairastumisen
        voin kyllä pikkasen kuvitella, koska olen elänyt joskus hyvin likellä kommunisteja
        ja muutamaan tosi fiksuun sosialistiinkin minulla on ollut iso ilo tutustua.

Muuten kumpaakaan, sen enempää häpeää kuin kipuakaan ei kannata pelätä,
        molemmat olen kokenut ja molemmista voi maailman parhaan terveydenhoitomme ansiosta tervehtyä, tietysti jos tauti ei ole kuolemaksi, sekin täytyy hyväksyä.

• Anonyymi kirjoitti:

''...fiksu pääministeri alensi omaa ja ...''
        Kun palkka on 21 666,66€/kk, ele on lähinnä teatteria.
        Sanna Marin tienaa 12 173€/kk
        Sanna Marin ei jakanut rahaa, Business Finland jakoi.

Sosialisti Marin on sen perheen pää, joka jakaa rahaa,
        näinä mahdottomina aikoina,
        tokihan pääministeri tietää miksi ja minne hallituksensa käsi rahaa jakaa.
        Mutta ehkä ei halunnut nähdä
        koska oman perheenkin pussi oli samaan suuntaan levällään.

Prosentti on aina prosentti ja siitä maasta tiedän, että siellä on kalliimpi hintataso kuin Suomessa, toisaalta siinä on aasia lähellä ja sieltä voi löytää myös halvemman version.

Jos palkkojen pudotus on mielestäsi teatteria jos pääministeri ja hallitus pudottaa palkkojaan 20%, minusta eleenä suuri, koska eletään suurta ahneuden aikaa.

Onhan siinä iso ero näiden maiden välillä jos suhteuttaa pääministerin palkat maan keskiansioon, suomessa pääministeri ja hallitus kuolisi nälkään tai ainakin joutuisi soppajonoon jos erehtyisi pudottamaan omia palkkojaan. Pitäisi ainakin kiiruusti laittaa selvitysmiehet selvittämään...

Jos palkkojen pudotus on mielestäsi teatteria, niin epäilen, että piakkoin Suomessa nähdään suurta teatteria kun etuuksia pudotetaan ja hintoja nostetaan, en tiedä onko silloin kyseessä komedia vai tragedia, ehkä monella on edessä aito tragedia. Kukahan mahtaa olla sen tragedian käsikirjoittaja ja ohjaaja...

• Anonyymi
        maissii kirjoitti:

Prosentti on aina prosentti ja siitä maasta tiedän, että siellä on kalliimpi hintataso kuin Suomessa, toisaalta siinä on aasia lähellä ja sieltä voi löytää myös halvemman version.

Jos palkkojen pudotus on mielestäsi teatteria jos pääministeri ja hallitus pudottaa palkkojaan 20%, minusta eleenä suuri, koska eletään suurta ahneuden aikaa.

Onhan siinä iso ero näiden maiden välillä jos suhteuttaa pääministerin palkat maan keskiansioon, suomessa pääministeri ja hallitus kuolisi nälkään tai ainakin joutuisi soppajonoon jos erehtyisi pudottamaan omia palkkojaan. Pitäisi ainakin kiiruusti laittaa selvitysmiehet selvittämään...

Jos palkkojen pudotus on mielestäsi teatteria, niin epäilen, että piakkoin Suomessa nähdään suurta teatteria kun etuuksia pudotetaan ja hintoja nostetaan, en tiedä onko silloin kyseessä komedia vai tragedia, ehkä monella on edessä aito tragedia. Kukahan mahtaa olla sen tragedian käsikirjoittaja ja ohjaaja...

Pääministerin palkka ei ole kohtuuton, Suomen vastuullisiimpään työhön verrattuna varsinkaan historallisen vaikeana aikana.
        Onko sinusta Marin vastenmielinen, vähän siltä kuulostaa.

• Anonyymi
        maissii kirjoitti:

Koronavirus näköjään iskee myös korvien väliin.

• Siinä, että vanhoja ihmisiä alettiin käsitellä toisin kuin muuta kansaa...
      Siinä on takana iso ajatus.
      Kannattaa seurata mitä tapahtuu.
      Hirvitelläkin saa.
      Uskoisin siihenkin olevan tyttösillä taka-ajatus.
      Tosi nuoria kun ovat.

H.

• Anonyymi

Olen 73v olen elänyt kuin aikaisemmin täällä Ruotsissa. Kohta saa taas ajella 150 moottoriteillä.
      Ruotsissa kuollut 2300-2600 eivät osaa laskea, 90% yli 70 vuotiaita 10% sitten muita.
      Tauti on vakava, täytyy ajatella kun liikkuu, yli 100 vuotiaita on parantunut.

• Anonyymi

Ihmisiä ei pitäisi luokitella iän mukaan vaan perusteena pitäisi olla jokin sairaus.

• Anonyymi

Takana on ajatus, että 70v ei ole tasa-arvoinen 60v kanssa. Olemme eriarvoisia ja siksi voi kohdella meitä eritavalla. Osa täällä kirjoittavista eivät ymmärrä mitä tasa-arvo ja yhdenvertaisuus tarkoittaa. Eikä sitä ettei ihmistä saa syrjiä iän perusteella. Mutta ei sitä ymmärrä hallituskaan. Pitääkö todella kaikki 70v ikäisiä suojella heiltä itseltään. Kuitenkin sairastuneet ovat ikähaarukassa 30-60 edustettuna eniten moninkertaisesti verrattuna 70-80v

• Anonyymi

Hyvähän se on että meitä suojellaan.Ei siitä pidä närkästyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvähän se on että meitä suojellaan.Ei siitä pidä närkästyä.

Kuukaapas, kun otat kotiinkuljetuksen,

• Anonyymi kirjoitti:

Kuukaapas, kun otat kotiinkuljetuksen,

Kun tilaat kotiinkuljetuksen, niin maksat ostokset suoraan kyseisen kaupan tilille, etkä ostosten kuljettajalle.
        Hänestä ehdit nähdä vain kantapäät, jos hyvin sattuu, kun hän pakenee oveltasi jätettyään ostoskassit siihen.

• Uutisten mukaan tänään, on eräs vanha nainen alkanut ymmärtää.
      Risikkokohan se oli.
      Lapset eivät pysty yllä-pitämään hömppä-firmojaan, eikä nauttimaan niistä.
      Koska rahakkaat vanhat eivät enää saa liikkua markkinoilla.
      Monin tavoin kustantamassa.
      Risikko alkaa varmaan ymmärtää myös, miksi Stadin kivi-jalka-kaupat kuolevat pois.
      Parkki-paikkoja ei ole enää.
      Vanhojen maksamia veroja aletaan nyt siirtää roska-lehdillekin.
      Niissäkin kun on niitä hömppä-toimittajia.
      Pilhu-rallista aletaan maksaa sakkoja.
      Kukahan maksaa...Mummo? Pappa?
      Kuten olen kertonutkin, Yle-vero säädettiin siksi ettei.
      Artistien ja muiden hömppien tarvitse maksaa omaa mainostaan.
      Vanhukset taitavat alkaa tervehtyä epäillyttävän kiihtyvällä vauhdilla.

H.

• Anonyymi

Japanin työttömyysprosentti nousi 2,5 :een koronan takia
      Ei ole työttömiä normaalisti
      Ei ota matuja
      Oma kansa ensin
      Muuten ei luotijunat kulje eikä sake kulu
      Muut maat kadehtivat

• Ylempänä ei oikein tykätty Sanna Marinista,
      Normaali tilanteessakiin pääministerin työ on vaativaa, SDP valitsi Marinin normaalin oloihin, helmikuussa näytti hallitusohjelma menevän kohtuullisesti, nyt ei tietoakaan mihin mennään jos onnistutaan edes siedettävästi mut niin tuskin käy niin onko se Marinin syy, parempaa hallitusta ei tähän hätään saada.

• "Pertikki"

Tuskinpa ongelma on Sanna Marin.
        Enemmän on hän vain Uhri-Lammas.
        Ongelma on uskoakseni siinä.
        Että SDP palkkasi hänelle avustajiksikin kokemattomat avustajat kalliisti.
        Heillä alkoi sitten raha ohjaamaan, ei köyhimpien tarve enää.
        Politiikka ei vaadi tutkintoja.
        Se vaatii kokemuksen tuomaa osaamista.
        Tuossa edellisessä kommentissani kuvasin kuinka Demareilla alkaa lamppu syttyä.
        Liian myöhään tosin.

H.

• Anonyymi

Hallitus istuu sunnuntaina ja pohtii... Hesari tänään

''Yli 70-vuotiaiden karanteeni

Ikääntyneitä ei ole suoranaisesti määrätty pysymään kotona, mutta hallitus on ”toimintaohjeena velvoittanut” yli 70-vuotiaat pysyttelemään karanteenia vastaavissa olosuhteissa.

Sunnuntaina hallitus pohtii Hetemäen ryhmän valmistelun pohjalta, tulisiko tätä suositusta muuttaa jotenkin.

Myös vierailut vanhusten ja muiden riskiryhmien asumispalveluyksiköissä on kielletty, eikä tästä rajoituksesta todennäköisesti ensimmäisten joukossa luovuta.''

• Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

"Pertikki"

Tuskinpa ongelma on Sanna Marin.
        Enemmän on hän vain Uhri-Lammas.
        Ongelma on uskoakseni siinä.
        Että SDP palkkasi hänelle avustajiksikin kokemattomat avustajat kalliisti.
        Heillä alkoi sitten raha ohjaamaan, ei köyhimpien tarve enää.
        Politiikka ei vaadi tutkintoja.
        Se vaatii kokemuksen tuomaa osaamista.
        Tuossa edellisessä kommentissani kuvasin kuinka Demareilla alkaa lamppu syttyä.
        Liian myöhään tosin.

H.

Sanna Marinilla on jo kokemusta kertynyt ....valtuustotyössä ...on vastuuntuntoinen ja paljonkin enemmän kuin ikätoverinsa ....vaikka eihän mekään lapsiksi itseämme ole tunteneet enää n.kolmekymppisinä... Hyvä Sanna ...
        mimmimum-..mi

• Anonyymi

Kokoomuksen äänestäjänä huolimatta ei muuta mahdollisuutta kuin luottaa Marinin hallitukseen, toivon onnistumista Marinin toimille koska hänen johdollaan tässä mennään.

Kokoomusta toivoin pääministeri puolueeksi, hallitus olisi muodostunut, kokoomus, keskusta, SDP, ja vihreät, silloin ei oppositio olisi pahemmin räkyttänyt.

Pertikki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanna Marinilla on jo kokemusta kertynyt ....valtuustotyössä ...on vastuuntuntoinen ja paljonkin enemmän kuin ikätoverinsa ....vaikka eihän mekään lapsiksi itseämme ole tunteneet enää n.kolmekymppisinä... Hyvä Sanna ...
        mimmimum-..mi

Marin on 34vuotias

• Anonyymi kirjoitti:

mimmimum-..mi

30-40 vuotiaisiin nyky globaalissa digiaikana luotan enemmän kuin lähellä eläkeikäläisiä.
        SDP:ä oli luottamusta Mariniin, mitä viisikkoon tulee ovat puolueittensa valittuja niin mitäpä tuohon sanoisi.
        Nykytilanne on jotenkin hirvittävä kun ei lopputulosta aavista kukaan, ensin on tauti selätettävä, potilas on sairas ja toipuminen vie aikansa.

• Anonyymi

Olisiko sittenkin ollut parempi, että Antti Rinne johtaisi tätä korona sirkusta. Tämähän maksaa oliko 1, 2 miljardia viikko. Mikähän lasku siitä vielä tulee veronmaksajille. Tauti ei ole vielä edes käynnistynyt Suomessa, kun väestöä suojellaan liikaa. Voi mennä jouluun asti sanoo asiantuntijat samalla kun sairaalat on tyhjinä, yhteiskunta suljettu niin hyvin ettei tauti pääse etenemään väestön läpi. Muualla Uudessa-Seelannissa ja Tanskassa avataan jo yhteiskuntaa toimintaan. Meillä odotetaan ilmeisesti syksyyn ja sitten korona pamahtaa. Se oli asiantuntijan arvio asiasta. En olisi itse uskonut että olisin kaivannut löperömpää otetta asiaan. Mutta nyt on ikävä Rinnettä joka ei olisi pystynyt sulkemaan yhteiskuntaa niin ettei tauti pääse kunnolla jylläämään. Se meillä on kuitenkin edessä.

• Anonyymi

Ihan tosissasi luulet että Antti Rinteen johdolla olisi valittu ''ruotsin linja'', tuskinpa.
        Ruotsissa viskaalit tietävät munanneensa mutta eivät sitä myönnä.

• Antti Rinteeseen en ole luottanut koskaan,
      Ihan sama mitä ajattelen, Sanna Marinilla on lisäksi Vesa Viriälän työryhmä apuna kaiken muun tiedon lisäksi, tilanne on mikä on.

Hirvittävintä olisi viruksen levitä vapaasti kansan keskuudessa, jos käy ettei immuneettiä tulee vain lyhyeksi aikaa, mitä tapahtuu kun virus tulee monena aaltona.
      Espanjantauti kävi useampana aaltona, koronaviruksesta ei tiedetä miten käyttäytyy..

• Anonyymi

Emme tiedä tulee, toivon ei koskaan tule.

Kiina on ollut pahan alku tosin Espanjan tauti ei alkanut Espanjasta. Toivokaamme parempaa tulevaisuutta.

• Tuohan se onkin, kun kyseessä niin uusi virus, jonka käyttäytymistä ei varmaksi tiedä vielä kukaan.
        Liian hätäisesti Ruotsin Tegnell samaisti sen käyttäytymisen influenssaviruksiin ja niitten käyttäytymiseen ja lähti pyydystämään sitä laumaimmuniteettia.

Entäpä, jos ei sellaista pysty tuosta viruksesta tulemaankaan, sillä voihan sillä olla yhtä pirullinen luonne kuin jollakin esim. herpesviruksella, että se piiloutuu kroppaan ja sieltä sitten aktivoituu uudestaan vaikka luullaan potilaan jo täysin parantuneen.
        Joku parantunuthan oli jo testattu nenän kautta terveeksi, kunnes sai myöhemmin silmäoireita ja silmiä testatessa hänellä huomattiin olevan se virus vielä tallessa.

Entä, jos sen kerran lievienkin oireitten kanssa saaneet eivät koskaan tule olemaankaan täysin vapaita siitä viruksesta, vaan yllättäen sairastuvat kahta vakavammin.

• Anonyymi

Jossain vaiheessa valtion kassa vaan tyhjenee ja yhteiskunta pysähtyy eli tekee konkurssin. Järkkyä jos pahin onkin edessä vasta syyskuussa.

• Anonyymi

Pentti Saarikoski asui lähellä matkaani purjeveneelleni----en tiennyt.

• Anonyymi

Akaisemmin kerroin ajamisesta moottoritiellä paras oli 210 km/t vain pienen ajan tänään minä 73v ,ajanut vuodesta 1967 monissa maissa.

• Joku mainhti " Purjeveneestä "

Antiikin ajan jaksosona ja Lasse Mårtenson laulu " Mikään ei ole niin tärkeää kuin purjehdus " Nuorena miehenä ja vaimo hehkeänä nii hänen kanssaa tuli monet monet kesät purjehdittua, upeaa aikaa, se nuoruus.

• Anonyymi

Kaikki paitsi purjehdus on turhaa ....sellainenkin sanonta on ...
      Kerran nuorena naisena olin purjehtimassa ystävättäreni kanssa ....kahden veljeksen kanssa purjeveneessä .....ja pelkäsin todella ....meren lahdella.
      mimmimum-..mi

• Anonyymi

Olen ajatellut purjehtia taas siitä on aikaa, tänään siihen tarvitsee paljon rahaa jos haluaa tasoa.

Talous tänään on 6% plus, mutta ikä vastaan.

• Anonyymi

Olen ajatellut purjehtia taas siitä on aikaa, tänään siihen tarvitsee paljon rahaa jos haluaa tasoa.

Talous tänään on 6% plus, mutta ikä vastaan.

• Anonyymi

No, ihmiset ei käy edes lääkärissäkään kun eivät uskalla liikkua. Olisin kannattanut Ruotsin mallia. Kunnon rytinä ja tauti olisi ollut ohi. Nyt sitä odotellaan kuukausia. Ja Suomi vajoaa taas taantumaan. Ruotsi sen kun porskuttaa.

• Anonyymi

Kävin maanantaina parturissa, arkipäivisin kuntosalilla ja melkein jokainen arkipäivä lauantait marketissa. Huomenna hammaslääkäriin.
        Ainoa muutos arkeen on ollut vaimoni harmaahapsien kolmen viikottaisen tapahtuman peruntumiset!

• Anonyymi

En minäkään istu eristyksissä kotonani, vaan ulkoilen luonnossa, sekä teen keväthommia pihalla. Juuri tuli tilaamani siemenlähetys, joten kohta pääsee kylvöhommiin. Ruuat tilaan kotiinkuljetuksena, siihen samaan kyytiin saa myös apteekin ja puutavarakaupan tilauksia.
      Itse en missään tapauksessa ko. tautia halua parin perussairauteni vuoksi, sillä sukulaisen kokemuksen perusteella tiedän, ettei se aina hellästi koettele myöskään perustervettä nuorta.
      Kun me kaikki jo sen tiedämme että koronan voi sairastaa myös oireettomana tartuttaen muita, niin en voi ymmärtää osan ihmisryhmän ajatusmaailmaa ja toimintaa.

• Anonyymi

Eikö tarkoitus ole että tauti kulkee koko väestön läpi. Nyt tehdyilla rajoituksilla on haluttu taata että sairaalapaikkoja riittää ja terveydenhuolto kestää. Ei ole tarkoitus etteikö meidänkin ikäiset sairastaisi taudin. Siksi en ollenkaan tajua ylisuojelun merkitystä. Eihän yli 70 voi suojella loputomasti. Viimeistään taudin saa jos lähtee vaikka reppureissaamaan . Tai muuten vaan matkustelemaan. Suomalaiset on ylivarovaisia ja arkoja.

• Anonyymi

Niin kauan kun ei ole mitään tietoa saako koronan sairastettuaan mitään immuniteettia, niin ihan turha on sairastaa, parempi odotella lääkkeitä ja rokotuksia.

• Anonyymi

Ilta Sanomissa ”Toimintakykyistä ja aktiivista elämää viettävistä eläkeläisistä tehtiin Eläkeliiton mukaan yhdessä hetkessä muiden avusta ja hyväntahtoisuudesta riippuvaisia passiivisia objekteja.” ja ovat huolissaan ylisuojelusta. Samalla kysyvät suojellaanko eläkeläiset hengiltä kun ovat istuneet noin 6 v eristyksissä. Onneksi sentään Eläkeliitto on aktiivisen eläkeläisen puolella toisin kuin vaikka tämän palstan varovaiset homekorvat.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Antakaa taudin levitä valtoimenaan, taas yksi typerä mielipide entä jos immuneettia ei tule, saatamme menettää tuhansia ihmishenkiä nykyisellä tradekialla, tarvitaan malttia kunnes rokete tulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Antakaa taudin levitä valtoimenaan, taas yksi typerä mielipide entä jos immuneettia ei tule, saatamme menettää tuhansia ihmishenkiä nykyisellä tradekialla, tarvitaan malttia kunnes rokete tulee.

Se piäisi olla vapaa valinta elääkö vapaana ja ottaa riskin kuolla vai eristetäänkö hengiltä pakolla. Ei ole typerää valita itse miten haluaa elää. Se on perusoikeus.

• Anonyymi

Kiinassa ja sen lähimaissa ihmiset yhteiskunnat ovat kurialaisempia se näkyy kuinka tauti on saatu kuriin.
      Trumppi syyttää päivästä toiseen kiinaa, länsimaissa oli aikaa tukahduttaa muttei tukahdettu, Trumppi saisi ruiskuttaa käsidesiä aivoihinsa.

• Anonyymi

Asuntoauto laitettu valmiiksi ja kohta lähdemme vaimon kanssa suomea kiertämään ja ikää on 73 ja 71v. Ostimme säästöillämme uuden vehkeen vaikka lapset huusivat kilpaa ei saa tuhlata(heidän perintöjä vai).No eivä't saakkaan kun lakiosan sillä testamentanneet kaikki eräälle yhdistykselle jo sjotain jääHeti kun rajat aukenee niin maailmanympäri matka luksushotelleissa vuorossa niin eiköhän saa rahaa kulumaan.
      Ja niille jotka vinkuu ette saa liikkua ei ole lakia joka sanoo että emme saa On vain suositus paitsi niille jotka ovat pakkohoidossa hoitolaitoksissa.

• Anonyymi

Hyvä te! Ihminen elää sosiaalisista kontakteista.

• Anonyymi

Karanteenisuositus on suurelta osin ymmärretty väärin. 70v jengille ei suositella eristäytymistä sen vuoksi, että ko.ryhmä olisi viruslinko vaan, etteivät huonompikuntoiset saisi tartuntaa ja sairastuisi.

Olen 76v mies. Runsas kuukausi sitten kävin silmäpohjan leikkauksessa Kampissa. Menin junalla ja kotiutettiin taksilla.
      Leikkaukseen saakka kävin kuntosalilla 6krt/vko.
      Sitten kiellettiin ponnistelu.
      Viikko sitten kävin silmän tarkastuksessa ja sain ohjeet seuraavien kahden kuukauden ajalle.
      Aloitin varovaiset salitreenit tällä viikolla.
      Eilen hammaslääkäri ronkki kappaleina pois yhden ikivanhan juurihoidetun juuren ja jälleen kielsi ponnistelun. Sen vuoksi tein tänään vain hack kyykkyä tangolla ja smithissä pohjakyykkyn nytkytyksiä.
      Molempia 8 - 10 sarjoina ponnistelun välttämiseksi.

Minulla kriisiaikaa edustaa se, että salilla hölvään kaikki mahdolliset, ja osittain myös mahdottoman tuntuiset kohteet aluksi ja lopetettuani.
      Normaalien markettikäyntien yhteydessä pesen käteni mennessäå ja poistuessa ja ottaessani ostoskärrin niin hölvään aisan ja muut koekettamani kohdat nippeleitä myöten. Kotihygienia kuten aikaisemminkin.

En katso aiheelliseksi suojautua tuota enempää. Jos on tarkoitus luonnon hoitaa ikäpyramidin korjaus niin nuoremmathan ovat vain hyvillään!

• Anonyymi

hölvätä =

se tarkoittaa?

• Anonyymi

. . . ja jos saan koronan ja tartutan muut, en ole sitä näkemässä, koska heitän ekaksi veivini. Mulle on tässä vaiheessa samantekevää, kuka minulta tartunnan saa.

• Anonyymi

Miksi minä saisin tartunnan ennen muita? Eiväthän 70v ikäiset ole mitään virusimureita vaan päin vastoin, ilman karanteeniakin elämäntavoiltaan muita passiivisempia.
        Sinuun on tarttunut tuo ikäreiden suojelun nurinkurinen tulkinta.
        Ikäreiden suojelulla on kaksi tavoitetta.
        Humaaninen ihmishengen suojelu.
        Käytännön tavoitteena pyrkiä minimoimaan sairaalapaikkojen täyttymimen mahdollista aktiivi-ikäisten tarvetta varten.
        Tämä viimeeksi mainittu on aivan järkevä tavoite.

Mietihän toisen kerran ja yritä ylittää ennakkoluulosia rajat!

• Anonyymi

On meillä pestentti,
      joka miettii miten kättely linnassa hoidetaan, voi herran pieksut kättely itsenäisyyspäivänjuhlinnassa on tämän hetken tärkein asia.
      70 istuu jos istuu karanteenissa.

Eikös ne siellä linnassa ole muuten kuin sillit suolassa parfyymin ja haisussa,
      miten siellä järjestetään etäisyydet.

Ja nyt yks hullu esittää vielä satasen jakoa koko kansalle,
      on meillä kerrassaan mainiot vallanpitäjät.

• Anonyymi

Eihän Niinistö voi osallistua koko pirskeisiin näillä näkymillä. Miten hän muuten saa hoitaa ko virkaa, kun eikös hän ole suojeltava objekti niinkuin asia on ilmaistu.

• Anonyymi

Terveydenhuollon mukaan sairaalapaikat ammottavat tyhjyyttään kun, Suomi on eristetty liian tehokkaasti. Mutta ennemmin tai myöhemmin tauti iskee. Ehkä sitten syksyllä. Jossain vaiheessa ei sitten ole varaa maksaa viranomaisten palkkojakaan. Ehkä hallitus lomautetaan.

• Nii kun meillä on ylivertainen viisas hallitus ja THL, tilanne alakaa olla siinä pisteessä pikkuhiljaa aukaistaan anniskelupaikkoja ja siirrytään kohti normaali aikoja kunhan pidetään rajat kiinni, ehdottomasti.
      Epidemia tuskin häviää, jos onnistutaan ni hyvä, jos ei nii topputellaan, hienosäätöä.

• Anonyymi

90-luvun laman aikana noin 10000 ihmistä teki itsemurhan kaikkien konkurssien ja vaikeuksien takia. Saa nähdä mikä on saldo tällä kertaa jos korona pitkittyy jouluun asti tai kenties ensi kevääseen. Eli talous kärsii liiallisen varovaisuuden takia ja yritykset ajautuu konkurssiin. Samoin voi teollisuutta uhata lomautusten lisääntyminen ja koko talouden supistuminen. Nähtäväksi jää olisko Ruotsin malli kuitenkin kertarysäyksenä ollut parempi kuin pitkä kituminen hirressä. Eihän korona ole Suomessa alkanutkaan. Mutta Suomea ei voi eristää loputtomasti muusta maailmasta. Kumpi parempi koronan aiheuttamat kuolemat vai itsemurha-aalto talouden taantumisen kautta. Aika näyttää miten käy.

• Anonyymi

Tauti ei mene eristämällä ohi. Tai sitten pitää pitää Suomi eristettynä nk Pohjois- Korea.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      92
      4567
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      72
      3597
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      128
      2953
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      115
      2605
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      129
      2514
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      42
      2105
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2037
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      225
      1800
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1687
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1648
    Aihe