Mä täräytin posuun filepihviä ja halloumijuustoa tirisemään.
Meinasin kaalisalaattia, kurkkua, tomaattia, suolakurkkua ja kasler-salaattia kipata viereen.
Eiköhän tuolla nälkä siirry? 😋
Mitä grillaatte?
113
79
Vastaukset
Tulen taas sun sapuskoille. Löytyykö olutta yhtään? Yksi riittää. :D
Voin tuoda mukanani, jos jotain uupuu. Menee taas jokunen tunti.Olutta ei ole, mutta voin kipaista tuossa kun poitsun vien äitilleen.
Tule vaan. Vielä löytyy evästä. 😀Disse kirjoitti:
Olutta ei ole, mutta voin kipaista tuossa kun poitsun vien äitilleen.
Tule vaan. Vielä löytyy evästä. 😀Joku päivä pitää lunastaa lupaus, kun jatkuvasti lupailen. :)
Alkanu epäilyttää sekin sun kämppäkaveriksi Espanjaan lyöttäytyminen, kato kun tällä ruokahalulla ja makustelulla meistä tulis molemmista valtavia ja lihavia. Jatkuvasti joku mättö grillissä ja kaljaa kylmässä. 😅😂
Edes prätkäreissu aurinko kuumalla ei sulattaisi kaikkea. Liivimiehiä ja kolme pyörää, että liikkuu eteenpäin. 😅Jan1 kirjoitti:
Alkanu epäilyttää sekin sun kämppäkaveriksi Espanjaan lyöttäytyminen, kato kun tällä ruokahalulla ja makustelulla meistä tulis molemmista valtavia ja lihavia. Jatkuvasti joku mättö grillissä ja kaljaa kylmässä. 😅😂
Edes prätkäreissu aurinko kuumalla ei sulattaisi kaikkea. Liivimiehiä ja kolme pyörää, että liikkuu eteenpäin. 😅No epsanjan auringon alla on hyvä sit pistellä niitä jotain katalonian viinitilallisten mäkiä reippaillen ylösalas...
Ja onpahan hyvät appeet, millä jaksaa! 💪😆
Täälläkin vois nyt vaikka prnsasaitaa vielä pätkiä kärrin kyytiin. Aattelin uusia senkin tuossa ja katkoo alas. 😃 Hyvin palaa piffit ja halloumit! ☝️😃Disse kirjoitti:
No epsanjan auringon alla on hyvä sit pistellä niitä jotain katalonian viinitilallisten mäkiä reippaillen ylösalas...
Ja onpahan hyvät appeet, millä jaksaa! 💪😆
Täälläkin vois nyt vaikka prnsasaitaa vielä pätkiä kärrin kyytiin. Aattelin uusia senkin tuossa ja katkoo alas. 😃 Hyvin palaa piffit ja halloumit! ☝️😃Tulee hiki jo tuumaillessa. Mäkiäkin vielä pitäis reippailla!!? 🙄
Nonii kaada nyt sekii puska vielä. Nniinniiniii. 😆
Juu haisoo palaneelle.Jan1 kirjoitti:
Tulee hiki jo tuumaillessa. Mäkiäkin vielä pitäis reippailla!!? 🙄
Nonii kaada nyt sekii puska vielä. Nniinniiniii. 😆
Juu haisoo palaneelle.Joo. Tällä tontilla on tänään kaikrnlaiset eläjät saaneet tuta. Katolta myrkytin sammaleet ja nyt lähtee ainoa pensasaita matalaksi. 😁
Joo, toi olikin jo alusta asti väärin pidetty. Pitää saksia kahdesti kesässä noi ja tänä kesänä eka kerran... muuten niistä tulee vaan päästä tupsuja, eikä oksia tule alas... sen on muutama vuosi ja tuossa on metrin korkea ja 35 cm paksu tuuhea siperianherne-pensasaita. 😬👌Disse kirjoitti:
Joo. Tällä tontilla on tänään kaikrnlaiset eläjät saaneet tuta. Katolta myrkytin sammaleet ja nyt lähtee ainoa pensasaita matalaksi. 😁
Joo, toi olikin jo alusta asti väärin pidetty. Pitää saksia kahdesti kesässä noi ja tänä kesänä eka kerran... muuten niistä tulee vaan päästä tupsuja, eikä oksia tule alas... sen on muutama vuosi ja tuossa on metrin korkea ja 35 cm paksu tuuhea siperianherne-pensasaita. 😬👌Varo nyt kuitenkin sitä naapurin emäntää, ettei mene sekin kumolleen riehuessas.
Siperiaherne on järkky, meillä oli sitä osakekämpällä. Kukaan ei ollut hoitanut ja arvaat millanen ryteikkö siitä oli tullut.Jan1 kirjoitti:
Varo nyt kuitenkin sitä naapurin emäntää, ettei mene sekin kumolleen riehuessas.
Siperiaherne on järkky, meillä oli sitä osakekämpällä. Kukaan ei ollut hoitanut ja arvaat millanen ryteikkö siitä oli tullut.No tuon äkäsimmän vois viedä oksankaatopaikalle samalla ja toivoo, että hakkuriin joutuis. 😂
No tätäkään ei ollut pidetty kovin hyvin. Mä sitä jo oijoin ja vehtasin, mutta kyllä toi nyt lähtee. Penskatkaan enää karkaa tontilta. 😁Disse kirjoitti:
No tuon äkäsimmän vois viedä oksankaatopaikalle samalla ja toivoo, että hakkuriin joutuis. 😂
No tätäkään ei ollut pidetty kovin hyvin. Mä sitä jo oijoin ja vehtasin, mutta kyllä toi nyt lähtee. Penskatkaan enää karkaa tontilta. 😁Karkasin välillä linjoilta, velvollisuudet kutsui. Ne ihanat kaksi kappaletta. Kohta taas karkaan linjoilta, unipuuhat käynnistyy.
Joo mä tykkäisin että puskat on helppohoitoisia, eikä kasva puuksi vaikkei jatkuvasti nypi. 😃Disse kirjoitti:
No tuon äkäsimmän vois viedä oksankaatopaikalle samalla ja toivoo, että hakkuriin joutuis. 😂
No tätäkään ei ollut pidetty kovin hyvin. Mä sitä jo oijoin ja vehtasin, mutta kyllä toi nyt lähtee. Penskatkaan enää karkaa tontilta. 😁Karkasin välillä linjoilta, velvollisuudet kutsui. Ne ihanat kaksi kappaletta. Kohta taas karkaan linjoilta, unipuuhat käynnistyy.
Joo mä tykkäisin että puskat on helppohoitoisia, eikä kasva puuksi vaikkei jatkuvasti nypi. 😃Jan1 kirjoitti:
Karkasin välillä linjoilta, velvollisuudet kutsui. Ne ihanat kaksi kappaletta. Kohta taas karkaan linjoilta, unipuuhat käynnistyy.
Joo mä tykkäisin että puskat on helppohoitoisia, eikä kasva puuksi vaikkei jatkuvasti nypi. 😃No mullakin piipahti kaveri tässä. 😊
No harva pudka pysyy ajelematta siistinä. 😃Disse kirjoitti:
No mullakin piipahti kaveri tässä. 😊
No harva pudka pysyy ajelematta siistinä. 😃Inboxiin hukkuu viestit, saa hetken plärää. Mutta löytys. Täälläkin on nassikat nyt liikekannalla, ei tuu uni pikkuisella. Kasvukipuja.
Tarttee mennä sukkaa pukemaan jalkaan ja hieromaan, jos helpottaisi. Ja saisi nukuttua. 🙂Jan1 kirjoitti:
Inboxiin hukkuu viestit, saa hetken plärää. Mutta löytys. Täälläkin on nassikat nyt liikekannalla, ei tuu uni pikkuisella. Kasvukipuja.
Tarttee mennä sukkaa pukemaan jalkaan ja hieromaan, jos helpottaisi. Ja saisi nukuttua. 🙂Kuulllostaa tutulta. Mutta myös hyräily auttaa.... kokeileppas. 😊👌
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Olutta ei ole, mutta voin kipaista tuossa kun poitsun vien äitilleen.
Tule vaan. Vielä löytyy evästä. 😀Vitunnuolija vietnamista
Disse kirjoitti:
Kuulllostaa tutulta. Mutta myös hyräily auttaa.... kokeileppas. 😊👌
Huomenta. On ne ikäviä kasvukivut. Muistaa vielä vaikka näinkin vanha jo, miten jalkoja särki ja polvia kolotti muksuna. Hierominen rauhoitti ja silittely. Lämmin pari sukkia jaloissa tekee ihmeitä.
Tänään täytyy perehtyä aloittavan koululaisen strattipakettiin. Katseltiin jo esittelyvideo ja ketä tulee luokalle. Lasta jännittää vähän koulun alkaminen, uusi elämänvaihe alkaa. Mielenkiintoinen vaihe meille kaikille, kuinka se koululainen koulumaailmaan lumpsahtaa. Tulee mielenkiintoinen syksy.Huomenta.:o)
Joo, mäkin muistan sen pakotuksen ja levottomat jalat hyvin. Ja taas, kun muksutkin valitteli niistä... Ei ole helppoa kasvaa isoksi... Joskaan ei isonakaan ole sen helpompaa. :oD
No noi kaikki uudet tuulet puhaltelee ja hiukan jännittää ja on uutta tulossa, vaan siitä ne ajallaan luiskahtaa ohi ja kuukaudessa kaikki onkin jo taas rutiinia. :oD Meilläkin oli viime syksynä lukion alkua ja toisella yläastetta... Että niitä steppejä löytyy... Eilen pojallekin jo ehdotin autolla ajelua...ei silloin ollut innokas... (outoa, mä oisin jo rankuttanut ajat sitten) Mutta sanoin, että valmistaudu, että perjantaina sitten käydään jossain parkkiksella ottaa jo makuja. :oD
Niin se aika vaan kulkee ja lapsetkin kasvaa. :oDDisse kirjoitti:
Huomenta.:o)
Joo, mäkin muistan sen pakotuksen ja levottomat jalat hyvin. Ja taas, kun muksutkin valitteli niistä... Ei ole helppoa kasvaa isoksi... Joskaan ei isonakaan ole sen helpompaa. :oD
No noi kaikki uudet tuulet puhaltelee ja hiukan jännittää ja on uutta tulossa, vaan siitä ne ajallaan luiskahtaa ohi ja kuukaudessa kaikki onkin jo taas rutiinia. :oD Meilläkin oli viime syksynä lukion alkua ja toisella yläastetta... Että niitä steppejä löytyy... Eilen pojallekin jo ehdotin autolla ajelua...ei silloin ollut innokas... (outoa, mä oisin jo rankuttanut ajat sitten) Mutta sanoin, että valmistaudu, että perjantaina sitten käydään jossain parkkiksella ottaa jo makuja. :oD
Niin se aika vaan kulkee ja lapsetkin kasvaa. :oDJa kohta se meilläkin vanhuus kolottelee luissa ja ytimissä. :)
Isona on vähän toisenlaiset murheet ja aikuisena taas toisenlaiset, iän myötäkin omanlaiset. Mutta onpahan niissäkin myös ne hyvät puolet, kaikessa on kun oikein ajattelee. Jos ei mitään murheita olisi ja aina olisi helppoa, mihinkä sitä ihminen kehittyisi?
Ihmisellä on aina taipumusta olla tyytymätön siihen vallitsevaan tilaan. Kummallinen otus. Suhteuttamisen taito on tärkeä taito. :)
Jännä ajatella, että minulla ja mun lapsilla tuo kaikki on edessä mitä sinä lapsinesi nyt elät parhaillaan. Ja sinulla on taas takana jo se mitä minä elän nyt lapsieni kanssa. Ihan mukavaa kuulla vanhemmilta elävää elämää ja tarinaa siitä arjesta. Etappeja.
Oho, miten malttaa olla lähtemättä puikkoihin? Mulla oli sama heti kun vaan sain luvan hypätä rattiin, hyppäsin. Jo ennen kun omat jalat ylsi polkimille. Sama kaksipyöräisten kanssa. Piti enemmänkin jarrutella ja estellä, kun hoputtaa. :D
No kaikki ei ole yhtä innokkaita ainakaan alkuun, kun sinä ja minä noiden rakkineiden kuskaamisen ja kurvaamisen kanssa. Voihan se olla, että kun pääsee ratin taakse, niin innostuukin. Tarvii sen ensikosketuksen siihen omaan oppimiseen ja tekemisen iloon?
Muistaa kyllä teininäkin, kun sai ekan moottoripyörän niin tuli ajettua jatkuvasti. Kun pääsi kotiin ja hyppäsi pyörän selästä pois, niin ei mennyt kun korkeintaan tunti ja olin taas ajelemassa. Ei vaan kyennyt vastustamaan, siellä se pihalla huusi mun nimeäni. Tuu jo! :)
Ja mähän menen aina kun, kukaan tai mikään ei estele mua.Jan1 kirjoitti:
Ja kohta se meilläkin vanhuus kolottelee luissa ja ytimissä. :)
Isona on vähän toisenlaiset murheet ja aikuisena taas toisenlaiset, iän myötäkin omanlaiset. Mutta onpahan niissäkin myös ne hyvät puolet, kaikessa on kun oikein ajattelee. Jos ei mitään murheita olisi ja aina olisi helppoa, mihinkä sitä ihminen kehittyisi?
Ihmisellä on aina taipumusta olla tyytymätön siihen vallitsevaan tilaan. Kummallinen otus. Suhteuttamisen taito on tärkeä taito. :)
Jännä ajatella, että minulla ja mun lapsilla tuo kaikki on edessä mitä sinä lapsinesi nyt elät parhaillaan. Ja sinulla on taas takana jo se mitä minä elän nyt lapsieni kanssa. Ihan mukavaa kuulla vanhemmilta elävää elämää ja tarinaa siitä arjesta. Etappeja.
Oho, miten malttaa olla lähtemättä puikkoihin? Mulla oli sama heti kun vaan sain luvan hypätä rattiin, hyppäsin. Jo ennen kun omat jalat ylsi polkimille. Sama kaksipyöräisten kanssa. Piti enemmänkin jarrutella ja estellä, kun hoputtaa. :D
No kaikki ei ole yhtä innokkaita ainakaan alkuun, kun sinä ja minä noiden rakkineiden kuskaamisen ja kurvaamisen kanssa. Voihan se olla, että kun pääsee ratin taakse, niin innostuukin. Tarvii sen ensikosketuksen siihen omaan oppimiseen ja tekemisen iloon?
Muistaa kyllä teininäkin, kun sai ekan moottoripyörän niin tuli ajettua jatkuvasti. Kun pääsi kotiin ja hyppäsi pyörän selästä pois, niin ei mennyt kun korkeintaan tunti ja olin taas ajelemassa. Ei vaan kyennyt vastustamaan, siellä se pihalla huusi mun nimeäni. Tuu jo! :)
Ja mähän menen aina kun, kukaan tai mikään ei estele mua.Ai kohta vasta? :oD Kyllä välillä kolottelee ihan jo nyt. :oD
No tyytymättömyys vallitsevaan olotilaan on kyllä tuttua. Jotenkin tämä aika on ollut rankkaa... haluis tehdä sitä ja tätä, mutta kaikki jotenkin jäissä... Mutta toisaalta kaikki on ihan omissakin käsissä. Maltti ja sellainen rauhallinen hyväksyminen tiettyihin tilanteisiin nähden olisi kyllä hyvää. Vaikka mäkin oon pähkinyt itseäni aika helkutin hyvin ja saanut elämää tolalleen, jotenkin hiffaan, että helkutisti sitä vaan on vielä vaikka mitä pään sisällä, mitkä pukkaa vielä tarpeetonta harmia...juurikin tämän tyytymättömyyden kautta pintaan.... Mutta mitäs teet? :oD Ei päästään jotain saa vaan käännettyä nollillekaan tuosta vaan. :oD
No mä kanssa oon vähän ollut ihmeissään, kun nyt ois polkimet, luvat ja kaikki, niin vähän into puuttuu, vaikka sitä joskus oli kovastikin... :oD Oisko pientä pupua pukkaamassa pöksyyn? Se taitaa olla niin ylivarovainen tyyppi ihmisenä, että hetki menee, ennenkuin rupeaa uutta katselemaan ja kokeilemaan. :oD Hassua kuitenkin, kun itse oli niiiiin toisenlainen. :oD Mutta kiva on se, että osaa olla tuollainen, eikä väkisin ole muuta. :o)
No munkin ajeluita rajoitti polttoaine ja yö. :oDDisse kirjoitti:
Ai kohta vasta? :oD Kyllä välillä kolottelee ihan jo nyt. :oD
No tyytymättömyys vallitsevaan olotilaan on kyllä tuttua. Jotenkin tämä aika on ollut rankkaa... haluis tehdä sitä ja tätä, mutta kaikki jotenkin jäissä... Mutta toisaalta kaikki on ihan omissakin käsissä. Maltti ja sellainen rauhallinen hyväksyminen tiettyihin tilanteisiin nähden olisi kyllä hyvää. Vaikka mäkin oon pähkinyt itseäni aika helkutin hyvin ja saanut elämää tolalleen, jotenkin hiffaan, että helkutisti sitä vaan on vielä vaikka mitä pään sisällä, mitkä pukkaa vielä tarpeetonta harmia...juurikin tämän tyytymättömyyden kautta pintaan.... Mutta mitäs teet? :oD Ei päästään jotain saa vaan käännettyä nollillekaan tuosta vaan. :oD
No mä kanssa oon vähän ollut ihmeissään, kun nyt ois polkimet, luvat ja kaikki, niin vähän into puuttuu, vaikka sitä joskus oli kovastikin... :oD Oisko pientä pupua pukkaamassa pöksyyn? Se taitaa olla niin ylivarovainen tyyppi ihmisenä, että hetki menee, ennenkuin rupeaa uutta katselemaan ja kokeilemaan. :oD Hassua kuitenkin, kun itse oli niiiiin toisenlainen. :oD Mutta kiva on se, että osaa olla tuollainen, eikä väkisin ole muuta. :o)
No munkin ajeluita rajoitti polttoaine ja yö. :oDPitäisi osata napsauttaa se kytkin päästä välillä vapaalle, joka pukkaa sinne päähän niitä turhia paineita. :)
Todeta vaan, helvettiäkös tässä hosumaan. Mä jo aika hyvin sen osaan.
Poika on ehkä hitaasti lämpenevä ja henkisesti käy läpi kaiken mitä kokee tarvitsevansa tarttuakseen hommaan? Uudet asiat on vähän jännittäviä ja saattaa vaikuttaa aralta, vaikka se onkin joskus vaan viisautta harkita homma hyvin loppuun. Mussa on paljon samaa (mutu), mutta ei kyllä tuossa ajamis asiassa. :D
Harkitsee kaikessa rauhassa ja tuumailee, mutta sitten kun tarttuu toimeen on homma jo hyvin mietitty ja tuppaa tulemaan priimaa. :D
Luonnekysymyshän se.
Sama homma, olishan meillä ollut säiliöauto pihassa ( isä ajoi polttoaineita työkseen) mutta ei sieltäkään kehdannut lirutella tippoja. :)
Polttoaine oli halpaa vielä silloin. Ja yöt, mitä ne on? Hah, rauhalista aikaa ajella, kun jurpot on nukkumassa. :DJan1 kirjoitti:
Pitäisi osata napsauttaa se kytkin päästä välillä vapaalle, joka pukkaa sinne päähän niitä turhia paineita. :)
Todeta vaan, helvettiäkös tässä hosumaan. Mä jo aika hyvin sen osaan.
Poika on ehkä hitaasti lämpenevä ja henkisesti käy läpi kaiken mitä kokee tarvitsevansa tarttuakseen hommaan? Uudet asiat on vähän jännittäviä ja saattaa vaikuttaa aralta, vaikka se onkin joskus vaan viisautta harkita homma hyvin loppuun. Mussa on paljon samaa (mutu), mutta ei kyllä tuossa ajamis asiassa. :D
Harkitsee kaikessa rauhassa ja tuumailee, mutta sitten kun tarttuu toimeen on homma jo hyvin mietitty ja tuppaa tulemaan priimaa. :D
Luonnekysymyshän se.
Sama homma, olishan meillä ollut säiliöauto pihassa ( isä ajoi polttoaineita työkseen) mutta ei sieltäkään kehdannut lirutella tippoja. :)
Polttoaine oli halpaa vielä silloin. Ja yöt, mitä ne on? Hah, rauhalista aikaa ajella, kun jurpot on nukkumassa. :DNo itsellä on aina varsinkin tämä kevät sellaista aikaa, että tuppaa päässä pyörimään kaikenlaista tekemätöntä juttua, mitä haluis kesään mennessä tehtyä ja niistä meinaa pää täyttyä. Sitten nykyään meinaa mukaan sekoittua se, että liikaa painattaa tehdä kerralla tai jotain... Etsii vähän kai sitä balanssia kuuppa... :oD
No mä oon ollut taas aivan kaikessa sellainen suinpäin säntääjä. Joku kun kiinnosti, en liikoja miettinyt, entä sit jos sitä tai tätä?... Ehei.... Mä uskoin ihteeni kuin pukki suuriin sarviin, enkä sitten murehtinut mistään muustakaan.... Enkä myös miettinyt ulkoisiakaan asioita... Toisaaltahan se on ihan hyväkin homma, mutta toisaalta taas ehkä siinä saattoi monessa asiassa tehdä jonkun nipinnapin oikein eikä tiennytkään että joku asia oli olla lähellä epäonnistumista... Enkä nyt siis puhu vaan jollain vehkeellä ajamisesta, vaan lähinnä ihan kaikesta elämässä. :o)
Luonnekysymyshän tälläinen on tietenkin, mutta toisaalta itse ainakin haluan nykyään lähestyä asioita vähän rauhallisemmin ja kiireettömämmin. On monta asiaa tullut paremmilla tuloksilla, kun vähän katselee, eikä vaan rytkäise... Ei tietenkään tarkoitus ole vatuloidakaan, mutta koitan olla kiirehtimättä ja miettiä, sekä tunnustella kaikkea. :o)
No mulla ei erikoisemmin ollut ajopelejä täällä kaupungissa, piti sit ajella maalla niillä, eikä siellä kehdannut/kiellettiin ajamasta yöllä. :oD Jotenkin mä oon sitäkin ihmetellyt, kun pojalla on mopo, eikä se sillä alituiseen aja.... Ois bensaa ja ois mahkuja ja vehkeet, niin ei se ole samanlainen touho kun mä olin....tai.... no okei.... oon yhä. :oD kyllä se siis touhuilee kovasti, mutta eri juttuja. :o)Disse kirjoitti:
No itsellä on aina varsinkin tämä kevät sellaista aikaa, että tuppaa päässä pyörimään kaikenlaista tekemätöntä juttua, mitä haluis kesään mennessä tehtyä ja niistä meinaa pää täyttyä. Sitten nykyään meinaa mukaan sekoittua se, että liikaa painattaa tehdä kerralla tai jotain... Etsii vähän kai sitä balanssia kuuppa... :oD
No mä oon ollut taas aivan kaikessa sellainen suinpäin säntääjä. Joku kun kiinnosti, en liikoja miettinyt, entä sit jos sitä tai tätä?... Ehei.... Mä uskoin ihteeni kuin pukki suuriin sarviin, enkä sitten murehtinut mistään muustakaan.... Enkä myös miettinyt ulkoisiakaan asioita... Toisaaltahan se on ihan hyväkin homma, mutta toisaalta taas ehkä siinä saattoi monessa asiassa tehdä jonkun nipinnapin oikein eikä tiennytkään että joku asia oli olla lähellä epäonnistumista... Enkä nyt siis puhu vaan jollain vehkeellä ajamisesta, vaan lähinnä ihan kaikesta elämässä. :o)
Luonnekysymyshän tälläinen on tietenkin, mutta toisaalta itse ainakin haluan nykyään lähestyä asioita vähän rauhallisemmin ja kiireettömämmin. On monta asiaa tullut paremmilla tuloksilla, kun vähän katselee, eikä vaan rytkäise... Ei tietenkään tarkoitus ole vatuloidakaan, mutta koitan olla kiirehtimättä ja miettiä, sekä tunnustella kaikkea. :o)
No mulla ei erikoisemmin ollut ajopelejä täällä kaupungissa, piti sit ajella maalla niillä, eikä siellä kehdannut/kiellettiin ajamasta yöllä. :oD Jotenkin mä oon sitäkin ihmetellyt, kun pojalla on mopo, eikä se sillä alituiseen aja.... Ois bensaa ja ois mahkuja ja vehkeet, niin ei se ole samanlainen touho kun mä olin....tai.... no okei.... oon yhä. :oD kyllä se siis touhuilee kovasti, mutta eri juttuja. :o)Sä olet touhuaja sorttia. Pitkästyt jos ei kokoajan tapahdu jotain? Synny jotain pommia? Elohiiri. :)
Sillenhän ne asiat tulee tehtyä, kun tekee eikä vaan tuumaa että pitäisi mutta. Mä taas toisaalta itse ajattelen, että pitääkö aina olla kaikki tehtynä ja tehdä tekemästä päästyään? Olin nuorempana sellainen, että väsytti helkkaristi, menen lepäämään ja jo vartin päästä viimeistään hyppäsin ylös, kun päässä pyöri kaikki tekemättömät jutut. Mitkä oli saatava samantien tehdyksi. Mutta oikeasti niillä asioilla oli vaan mun päässä kiire.
Ja oikeasti pakenin vaan jotain omaa oloani siihen tekemiseen. Etten pysähtynyt miettimään, kun oli vauhti jatkuvasti päällä. Vuodet vieri siinä. Kotoa opittu tapakin. vanhemmat on aina olleet ns. suorittajia ja jatkuvasti pitää syntyä jotain. Ei jäädä haaveilemaan.
Vaan mäpä olenkin ottanut asenteen, että haaveilullekin saa jäädä aikaa. :)
Luurit korville, hyvää musaa ja pitkäkseen sohvalle. Ei tarvi olla kiire mihinkään. Tulee hyvä mieli ja sielu ja kroppa lepää.
On sitten päiviä, kun vedän itseni ihan piippuun tekemällä kun karhu. Ja osaan nauttia siitäkin, kun joka paikka on ihan loppu ja väsyttää, mutta työt on tehty. Jotenkin olen siis oppinut rikkomaan vanhaa kaavaani.
Mulla on mielikuva sinusta, että sä oletkin aika ekstrovertti, ulospäinsuuntautunut, sähikäinen? Jos mulla on nuo asiat volyymissä 50, niin sulla ne on sen 100. :)
Sun poikas on erilainen nuori mies, kun sinä olit. Eihän kaikkia kundeja kiinnosta ajopelit ollenkaan. Edes ajokorttia ei kaikillla ole. Nämäkin on niit mitä helposti ajatellaan, että kyllähän nyt miehellä you know.
Mielenkiinnonkohteet on erilaiset ja luonne. Hyvä äijä siitä pojasta tulee, vaikka ei ole iskukin kopi, enkä sano sitksi ettet itsekin tietäisi. Kyllä se poika sun touhut kaikki merkille panee ja seurailee mitä sä touhuat. Joku päivä saattaa itse touhuta ja muistaa, näinhän se isäukkokin muutes teki. :)
Mäkin välillä havahdun, että nythän mä olen just kun mun isä tai äiti. Ihan samat metkut, vaikka monissa asioissa poikkean vanhemmista radikaalisti (ajattelussa, suhtautumisessa asioihin).Jan1 kirjoitti:
Sä olet touhuaja sorttia. Pitkästyt jos ei kokoajan tapahdu jotain? Synny jotain pommia? Elohiiri. :)
Sillenhän ne asiat tulee tehtyä, kun tekee eikä vaan tuumaa että pitäisi mutta. Mä taas toisaalta itse ajattelen, että pitääkö aina olla kaikki tehtynä ja tehdä tekemästä päästyään? Olin nuorempana sellainen, että väsytti helkkaristi, menen lepäämään ja jo vartin päästä viimeistään hyppäsin ylös, kun päässä pyöri kaikki tekemättömät jutut. Mitkä oli saatava samantien tehdyksi. Mutta oikeasti niillä asioilla oli vaan mun päässä kiire.
Ja oikeasti pakenin vaan jotain omaa oloani siihen tekemiseen. Etten pysähtynyt miettimään, kun oli vauhti jatkuvasti päällä. Vuodet vieri siinä. Kotoa opittu tapakin. vanhemmat on aina olleet ns. suorittajia ja jatkuvasti pitää syntyä jotain. Ei jäädä haaveilemaan.
Vaan mäpä olenkin ottanut asenteen, että haaveilullekin saa jäädä aikaa. :)
Luurit korville, hyvää musaa ja pitkäkseen sohvalle. Ei tarvi olla kiire mihinkään. Tulee hyvä mieli ja sielu ja kroppa lepää.
On sitten päiviä, kun vedän itseni ihan piippuun tekemällä kun karhu. Ja osaan nauttia siitäkin, kun joka paikka on ihan loppu ja väsyttää, mutta työt on tehty. Jotenkin olen siis oppinut rikkomaan vanhaa kaavaani.
Mulla on mielikuva sinusta, että sä oletkin aika ekstrovertti, ulospäinsuuntautunut, sähikäinen? Jos mulla on nuo asiat volyymissä 50, niin sulla ne on sen 100. :)
Sun poikas on erilainen nuori mies, kun sinä olit. Eihän kaikkia kundeja kiinnosta ajopelit ollenkaan. Edes ajokorttia ei kaikillla ole. Nämäkin on niit mitä helposti ajatellaan, että kyllähän nyt miehellä you know.
Mielenkiinnonkohteet on erilaiset ja luonne. Hyvä äijä siitä pojasta tulee, vaikka ei ole iskukin kopi, enkä sano sitksi ettet itsekin tietäisi. Kyllä se poika sun touhut kaikki merkille panee ja seurailee mitä sä touhuat. Joku päivä saattaa itse touhuta ja muistaa, näinhän se isäukkokin muutes teki. :)
Mäkin välillä havahdun, että nythän mä olen just kun mun isä tai äiti. Ihan samat metkut, vaikka monissa asioissa poikkean vanhemmista radikaalisti (ajattelussa, suhtautumisessa asioihin).No touhuilija olen varmaan, ainakin ennen. Nytten moni asia tuppaa tökkäämään ja joutuu jopa väkisin välillä vääntämään, mikä tietty ei sitten ole myöskään kivaa. Tässä on joku sellainen siedättymisen vaihe menossa... ja sitä mä oon tehnyt ihan tuossa kotosalla. Ruokailutila on nyt maalattu ja siihen on laitettu uusia ovia.... Pikkuhiljaa sitä ja kohta taas tätä....mutta se siedättyminen vaikka siinä on sitä, että en tee tarkoituksellisestikaan koko kämppää kerralla. Vaan pätkissä. Samalla tietenkin arkielämää. Pitää katsoa, että ei pyykkikuorma kasva puhtaiden ja likaisten osalta. On ruokaa ja kämppä sitä myöten siisti, vaikka remppa on käynnissä. Työkalutkin pysyy suht järjestyksessä, eikä hosuta. :oD Se oikeasti on epämukavuusaluetta äkkiä, vaikka toisaalta jopa nautin siitä, että lopputulos alkaa näkyä jo. :o)
Tuossa tuli oikeastaan vastaan mun vanha elämä ja uusi hiljakkoin konkreettisesti... :o) Nimittäin yläkertaan pojan huoneeseen johtava väliovi oli karsee rempula...se ei mennyt kiinni kunnolla ja siinä oli reikäkin... Se oli niitä tyypillisiä "tilapäisiä pysyväksi jääneitä" juttuja... No nyt ostin siihen peiliovan, mutta ongelmat ei siitä mihinkään poistuneet...karmit oli päin helkuttia. No ei muuta kuin härkää sarvista ja asentamaan ne paikoilleen uusiksi. Listaa pois karmin vierestä ja piti käydä pitempiä karmiruuveja kaupasta. Naputella paksumpaa kiilaa alle ja vaikka mitä. Siis rauhassa touhusin 3 tuntia oven kanssa ja vola..... se toimii nyt kuin Sveitsiläinen kello... Mutta oikotietä ei ollut.... vaan järjestelmällisesti kohdalleen karmit. :o)
No poitsu onkin erilainen kun mä ja saa ollakin. Ja ei tosiaan mieti mitään mitä miehen "kuuluisi olla" tms. Nyttenkin se intoutui idättämään tomaatteja... otti vaan jääkaapista tomaatista niitä siemeniä ja tökkäs multaa. :oD Ja sitä ennen kysyi, josko voisi laittaa jotain kasvamaan mun luo.
Lisäksi hän miettii nyt jotain ensihoitajakoulutuksia ja vastaavia... Että ei tunnu mikään insööni tulevan, tai tekniikan alan ihminen ammatiltaan, vaikka vielä toi kerkeää vaikka mitä opiskella. :o)
Aaa... ja noista verteistä mä en niin tiedä, kun en oo tutustunut, mutta mä oon ehkä eksovertin ja introvertin välimaastossa... Olen sosiaalinenkin, mutta välillä kaipaan omaa rauhaa just näine mietteineni ja sitten jotenkin aikaa tuntea itseni.... Se on ehkä tätä mun myöhempää tutustumista itseeni...en osaa välttämättä huomioida itseäni kiireessä ja hälyssä, sit otan omaa tilaa. :o)
Niin, no oon mäkin huomannut, että nyt on monessa mielessä ihan samanlaisissa tilanteissa kuin omat venhemmat. Pitäis osata opettaa ottamaan vastuuta ja olla puuttumatta ja toisaalta vaan läsnäolla turvana. :o) Mutta kyllä mulla on aikapaljon paremmat työkalut kuin porukoilla. :o)
- Anonyymi
Makkaraa vois vappuna grillata.
- Anonyymi
Hyvältä kuullostaa sinun setti. Oma suosikkini on hampurilaiset ja maissintähkät. Lidlistä saa hyviä hampurilaispihvejä ja sämpylöitä. Maissintähkät grillauksen jälkeen voidellaan ja niihin sirotellaan aromisuolaa. Kokeilepa! Voisi kokeilla tulevana kesänä täytettyjä paprikoita. Sieniäkin voi grillata ja täyttää. ;)
Täytetyt sienet kuulostaa hyvältä. En tiedä mitä herkkua sieniin oli piilotettu Kreikassa, mutta tuli tilattua usein. Vei kielen mukanaan.
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Täytetyt sienet kuulostaa hyvältä. En tiedä mitä herkkua sieniin oli piilotettu Kreikassa, mutta tuli tilattua usein. Vei kielen mukanaan.
Niihin täytteisiin löytyy ohjeita netistä. Isoja sieniä on saatavilla, helpompi niitä täyttää. Grillitomaattikin voisi olla hyvä täytteen kanssa. Vain mielikuvitus rajana! :)
Anonyymi kirjoitti:
Niihin täytteisiin löytyy ohjeita netistä. Isoja sieniä on saatavilla, helpompi niitä täyttää. Grillitomaattikin voisi olla hyvä täytteen kanssa. Vain mielikuvitus rajana! :)
Sellainen joku aurinkokuivattu tomaatti vois olla kyllä aikas kiva ujuttaa halloumiin. 🤔
Tai sit hamppariin. 😋
Vuohenjuustoa... 😋
Helskutti... vois tehdä keitettyihin pottuihin tehtyä jauhelihapihvejäkin. Omia grahamsämpylöitä ja sit sipulia. ☝️😋Anonyymi kirjoitti:
Täytyykin etsiä muutama ohje. Kiitos ideasta.:)
Disse kirjoitti:
Sellainen joku aurinkokuivattu tomaatti vois olla kyllä aikas kiva ujuttaa halloumiin. 🤔
Tai sit hamppariin. 😋
Vuohenjuustoa... 😋
Helskutti... vois tehdä keitettyihin pottuihin tehtyä jauhelihapihvejäkin. Omia grahamsämpylöitä ja sit sipulia. ☝️😋Älä rupee, mulle tulee nälkä. 😛
Jan1 kirjoitti:
Älä rupee, mulle tulee nälkä. 😛
Joko oot lähellä tulossa? Kerkeenkö hakee oluet? 😆
Disse kirjoitti:
Joko oot lähellä tulossa? Kerkeenkö hakee oluet? 😆
Istun sägyllä vielä. Sukka hukassa.. 🙈
Jan1 kirjoitti:
Istun sägyllä vielä. Sukka hukassa.. 🙈
Heitä toinenkin mäkeen.... kesä tulossa. 😂
Disse kirjoitti:
Heitä toinenkin mäkeen.... kesä tulossa. 😂
Että narpasillaan tulla rulluttaisin? 🦶👈
Jan1 kirjoitti:
No lenkkarit vaan koipeen ja menoks.... kuka sitä katselee? 😀
Disse kirjoitti:
No lenkkarit vaan koipeen ja menoks.... kuka sitä katselee? 😀
No ei kukaan. Mutta tulee kylmä. 🥶
Jan1 kirjoitti:
No ei kukaan. Mutta tulee kylmä. 🥶
No täällä vissiin alkaa uusi jääkausi.... 🤨
Milloin tää syksy loppuu? 😤Disse kirjoitti:
No täällä vissiin alkaa uusi jääkausi.... 🤨
Milloin tää syksy loppuu? 😤Hei kaveri, hei sulta tulee savua nenästä!!
Koskaan ei tiedä koska Suomessa on kesä.Jan1 kirjoitti:
Hei kaveri, hei sulta tulee savua nenästä!!
Koskaan ei tiedä koska Suomessa on kesä.Joo. Kyllä tässä taitaa lämmetä vaan motoristi itse, eikä kelit! 😤👹
Tosin tais viime vuonnakin takatalvi mut yllättää vapun jälkeen...Olin silloisen naisystävän luona mörönp.rsiissä ja satoi 15 cm lunta. Oli aika vinkeä kesänassuilla revitellä siinä kotiinpäin. 🤨- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Kemikaalikuula
- Anonyymi
Kivoja keski-ikäisiä miehiä.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No mikä ettei...
Täällähän jotkut oikeen mainostaa olevansa kivoja ja jopa kilttejä. 😃Kypsäsksi ei vaan taho tulla. Kaikenmaailman harakat tulee ja vievät, ennen kuin ehtii nautiskella ollenkaan. Tai siten vain vissiin tuulen mukaan haihtuvat kun hetkeksi selkäni käännän sopivaa grillikastiketta hakiessani. Olen yrittänyt myös punaviinissä marinointia ja jopa väkevällä alkoholilla flambeerausta, mutta jostain syystä herkkupala esitteli minulle usainboltmaisuuskykyjään, kun lähestyn häntä tulitikkujen kanssa. Nopea kiihtyvyys, ei pahaa sanottavaa siitä puolesta, mutta ei elonmerkkejä minun havaittavissa enää sen jälkeen.
Vaikeaa on. Tai sanotaan, että haastavaa. Anonyymi kirjoitti:
Kypsäsksi ei vaan taho tulla. Kaikenmaailman harakat tulee ja vievät, ennen kuin ehtii nautiskella ollenkaan. Tai siten vain vissiin tuulen mukaan haihtuvat kun hetkeksi selkäni käännän sopivaa grillikastiketta hakiessani. Olen yrittänyt myös punaviinissä marinointia ja jopa väkevällä alkoholilla flambeerausta, mutta jostain syystä herkkupala esitteli minulle usainboltmaisuuskykyjään, kun lähestyn häntä tulitikkujen kanssa. Nopea kiihtyvyys, ei pahaa sanottavaa siitä puolesta, mutta ei elonmerkkejä minun havaittavissa enää sen jälkeen.
Vaikeaa on. Tai sanotaan, että haastavaa.Oiskohsn jossain niitä kinkun päälle levitettäviä verkkoja vielä missä? 🤔
Ja sitten voihan siitä tehdä tälläisen hanukkaan!!! ☝️😬
https://youtu.be/CIjTseb14Fk
Sit siitä vetäis ohuita slaisseja ja käyttäis grillissä. Vetää sit siihen bbg-soosit päälle....
Ja haulikko takataskuun harakoita varten. 😁- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Oiskohsn jossain niitä kinkun päälle levitettäviä verkkoja vielä missä? 🤔
Ja sitten voihan siitä tehdä tälläisen hanukkaan!!! ☝️😬
https://youtu.be/CIjTseb14Fk
Sit siitä vetäis ohuita slaisseja ja käyttäis grillissä. Vetää sit siihen bbg-soosit päälle....
Ja haulikko takataskuun harakoita varten. 😁Verkko! Tuossa voisi olla ajatusta, todellakin.
Ja minähän rakastan rapeaa taikinakuorta! Reseptivinkki on todella houkutteleva. Pitääkin vappua varten nyt pikaisesti hankkia grillattavaa, pitänee vähän tutkia, millainen tarjonta lähialueella on herkkujen suhteen, sillä ihan joka kaupan lihatiskiltä ei kunnon tavaraa saakaan. Ehkä suoraan kasvattajalta voisi saada, luomua mielellään.
Ihan tässä jo vesi herahti kielelle. Anonyymi kirjoitti:
Verkko! Tuossa voisi olla ajatusta, todellakin.
Ja minähän rakastan rapeaa taikinakuorta! Reseptivinkki on todella houkutteleva. Pitääkin vappua varten nyt pikaisesti hankkia grillattavaa, pitänee vähän tutkia, millainen tarjonta lähialueella on herkkujen suhteen, sillä ihan joka kaupan lihatiskiltä ei kunnon tavaraa saakaan. Ehkä suoraan kasvattajalta voisi saada, luomua mielellään.
Ihan tässä jo vesi herahti kielelle.No näin ne vinkit ja ideat lähtee....
Tosiaan kannattaa näitä lähialueen lihoja jo valkkailla. Tällä palstalla on taatusti kilttiä ja kunnollista sinunkin grilliin... keski-ikäisyydestä en ole varma, mutta kävisikö siinä kuten naudan fileessäkin, että rasva pisaroituu lihaan ja antaa juuri sopivan mehukkuuden lihaan.
Mä kun tykkään kypsästä, oon aina tosi kuumalla ritilällä käyttänyt molemmin puolin, että liha paistuu kiinni, sitten lihat ulos, koppa kiinni ja tasaisella 200 asteella grillannut 5-10 min per puoli... on kypsää, muttei kuivaa. 😁👌Disse kirjoitti:
No näin ne vinkit ja ideat lähtee....
Tosiaan kannattaa näitä lähialueen lihoja jo valkkailla. Tällä palstalla on taatusti kilttiä ja kunnollista sinunkin grilliin... keski-ikäisyydestä en ole varma, mutta kävisikö siinä kuten naudan fileessäkin, että rasva pisaroituu lihaan ja antaa juuri sopivan mehukkuuden lihaan.
Mä kun tykkään kypsästä, oon aina tosi kuumalla ritilällä käyttänyt molemmin puolin, että liha paistuu kiinni, sitten lihat ulos, koppa kiinni ja tasaisella 200 asteella grillannut 5-10 min per puoli... on kypsää, muttei kuivaa. 😁👌Siis sori... käytän lihat ulkona, snnan hiilien siintyä ja sit vasta lihat grillautumaan. 😁
Mutta ensin pinnat kiinni täydellä tulella nopeasti. ☝️😀
Grillaan puhelimia ja tabletteja tulille. 😂 Alkaa olemaan jo rankkaa tuo käyttöönotto.
Disse kirjoitti:
No mä kerran omistin Sonyn luurin ja grillautui itsekseen. 😬
Itsellä ei onneksi ikinä ole itsestään grillautunut. Tutulla kävi joskus Apple pesukoneessa ja muutaman päivän kuivauksen jälkeen toimi moitteetta vaikka oli käynyt 40° pesuohjelman. 😂
Jascal kirjoitti:
Itsellä ei onneksi ikinä ole itsestään grillautunut. Tutulla kävi joskus Apple pesukoneessa ja muutaman päivän kuivauksen jälkeen toimi moitteetta vaikka oli käynyt 40° pesuohjelman. 😂
No se tilttas, alko kuumumaan ja koitin jäähdyttää sitä vedessä, kun oli vedenkestävää mallia, mutta ei enää sitten. Pimahti kerralla ja se oli siinä. Nyt pysyn toistaiseksi Iphoneissa...
Disse kirjoitti:
No se tilttas, alko kuumumaan ja koitin jäähdyttää sitä vedessä, kun oli vedenkestävää mallia, mutta ei enää sitten. Pimahti kerralla ja se oli siinä. Nyt pysyn toistaiseksi Iphoneissa...
Auts ei kiva ollenkaan, jokin osa ollut maanantain kappale.
Jascal kirjoitti:
Auts ei kiva ollenkaan, jokin osa ollut maanantain kappale.
Varmaan. Tais olla ensimmäisiä x3 xperiens-luureja. Selvä maanantai tekele.
Niin että ostit sianniskaa ja teit siitä salaattia?
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Varmiita filepihvejä oli. Kaippa noi vois pilkkoa salattiinkin. 😁
Niin mutta tuo kasler-salaatti? ei tuo muuta mielikuvaa kuin kassler-pihvit:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sianniska Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta tuo kasler-salaatti? ei tuo muuta mielikuvaa kuin kassler-pihvit:
https://fi.wikipedia.org/wiki/SianniskaTjaaa.... no mulla olikin näköjään kirjoitusvirhe tuolla.... Kaiser-salaattia tarkoitin. 😃
https://www.foodie.fi/entry/rainbow-kaisersalaatti-400-g/6415712903411
Ihan kiva pikkulisä, kun en mitään pottuja alkanut käristämään. 😋
Pinaattikeittoa aattelin täräyttää..☝️
Tekisi mieli testata jättikatkarapuja mutta en tiedä onko kaikissa kaupoissa saatavilla ja onko niissä hirveästi syömistä.
- Anonyymi
No, on se nyt parempi ainakin kun ihan vaan katkarapu
Timo Similää.
(hihitystä)Disse kirjoitti:
Jotenkin mä pelkäisin kuin Timppa sattuis röyhtäsee avotulen lähettyvillä. 🙄
😂😂😂Ai se kiskoo kirkkaita raikastuakseen?
(hirn)Funeau kirjoitti:
Ai se kiskoo kirkkaita raikastuakseen?
(hirn)No sehän se vasta onkin se probleema.... liikaa syttyviä aineksia.
Tosin tähän aikaan alkoholin tuoksahdukset luovat turvantunnetta ihmisessä. 😊Disse kirjoitti:
No sehän se vasta onkin se probleema.... liikaa syttyviä aineksia.
Tosin tähän aikaan alkoholin tuoksahdukset luovat turvantunnetta ihmisessä. 😊Mjoo
Mun stooreissa se ei ole yhtään dokannut, mutta on muuten ollut perin julkea ja inhottava.
Asiaan tulee muutos
(hirn)Funeau kirjoitti:
Mjoo
Mun stooreissa se ei ole yhtään dokannut, mutta on muuten ollut perin julkea ja inhottava.
Asiaan tulee muutos
(hirn)Ei kun hitto mähän kärräsin sitä makkarankuoressa pitkin puistoja kottikärryillä.
(reps)Funeau kirjoitti:
Ei kun hitto mähän kärräsin sitä makkarankuoressa pitkin puistoja kottikärryillä.
(reps)No Timpassahan on ollut pienimuotoista Rebell-henkisyyttä... saattaa tykätäkin sun tarinoissa seikkailuista. 😁
Disse kirjoitti:
No Timpassahan on ollut pienimuotoista Rebell-henkisyyttä... saattaa tykätäkin sun tarinoissa seikkailuista. 😁
Mjoo
Mä en tunne maailmassa yhtää sellaista sielua, joka ei haluaisi seikkailla jossain seikkailussa.
Mutta nyt minä aion jättää Timon yksin ja siirtää itseni televisioon, josta hän ei voi ravistella minua ulos rääkättäväksi.
(hihitystä)
Jos grillaisin jotain noiden bbq pit boisien juttuja voisi kokeilla:
https://www.youtube.com/results?search_query=bbq pit boysDisse kirjoitti:
No noihan näyttää sopivan freshiltä! 😆👌
Joo, ne tekee aika hauskoann näköisiä juttuja. Youtube aina tuuppaa noita tyrkylle niin joskus tulee nälkä kun erehtyy vilkaisemaan. Jotkut tuommoset pekonipyörylätkin tulis varmaan ihan hyviä grillissä, ajuhelihan vois ostaa valmiina:
https://www.youtube.com/watch?v=bkiVSqY_pjIHarmaaritari kirjoitti:
Joo, ne tekee aika hauskoann näköisiä juttuja. Youtube aina tuuppaa noita tyrkylle niin joskus tulee nälkä kun erehtyy vilkaisemaan. Jotkut tuommoset pekonipyörylätkin tulis varmaan ihan hyviä grillissä, ajuhelihan vois ostaa valmiina:
https://www.youtube.com/watch?v=bkiVSqY_pjIPekoni kyllä ois kivä säväyttäjä johonkin... pitäis ehkä hommata grilliin sellainen valurautapannu myös... vois tirauttaa rapeat pekonit johonkin. 😋👌
Disse kirjoitti:
Pekoni kyllä ois kivä säväyttäjä johonkin... pitäis ehkä hommata grilliin sellainen valurautapannu myös... vois tirauttaa rapeat pekonit johonkin. 😋👌
Kyllä se pekoni vaan usein ruuan kruunaa. Itseasiassa tein tällaista:
https://www.atria.fi/reseptit/paaruoka/pekoni-juustokiusaus/
Pekonia tuli 1 paketti enemmän ja juustoakin reilummin kun oli 200g pussi ja ruokakermaakin meni 2prk minun versiossa. Pekoninpalaset esipaistoin pannulla ja uunissa pidin pidempään, yli tunnin ja jestas kun tuli ihan älyttömän hyvää vähillä aineksilla. Kannattaa kokeilla.Harmaaritari kirjoitti:
Kyllä se pekoni vaan usein ruuan kruunaa. Itseasiassa tein tällaista:
https://www.atria.fi/reseptit/paaruoka/pekoni-juustokiusaus/
Pekonia tuli 1 paketti enemmän ja juustoakin reilummin kun oli 200g pussi ja ruokakermaakin meni 2prk minun versiossa. Pekoninpalaset esipaistoin pannulla ja uunissa pidin pidempään, yli tunnin ja jestas kun tuli ihan älyttömän hyvää vähillä aineksilla. Kannattaa kokeilla.Joo. Noissa pekoneissakin pirusti eroja. Jotkut liian suolasia... 😕
Disse kirjoitti:
Joo. Noissa pekoneissakin pirusti eroja. Jotkut liian suolasia... 😕
Tuossa tuli aika sopivasti suolaa, ei maistunut yhtään liikaa kun varmaan imeytyy perunoihin ja kai se kermakin sitä makua pehmentää siinä. Eihän tuo mikään varsinainen kevytruoka ole mutta semmoinen että melkeinpä pakko ottaa vähän lisää kun lautanen tyhjenee.
Uuuh... tuli nälkä... 😋
Disse kirjoitti:
Toinenkin nälkänen..... eikö siellä Turussa teille ruokaa anneta? 😁
Ei, saaks mäkin tulla syömään...😁
(täällä ei saa parvekkeella grillata 😏)Lillis2020 kirjoitti:
Ei, saaks mäkin tulla syömään...😁
(täällä ei saa parvekkeella grillata 😏)Tottakai. Nythän keli on ihan hanurista, kun on kylmää, mutta muutenhan mulla on oivallinen terassi tässä grillailla ja viettää iltaa.
Parisen vuotta sitten pidin 40- vuotis pippalot tässä, oli sellainen teltta pihalla missä pitkä pöytä ja nurtsilla räsymatot, että sai varpaisillaan hiipparoida. Oli paljukin ja tietty sauna lämpes koko illan. Sellaiset pirskeet vois taas pitää. 😁
Jbl;n kajareita vaan virittää ympäriämpäri ja eikun rairai. 😆Disse kirjoitti:
Tottakai. Nythän keli on ihan hanurista, kun on kylmää, mutta muutenhan mulla on oivallinen terassi tässä grillailla ja viettää iltaa.
Parisen vuotta sitten pidin 40- vuotis pippalot tässä, oli sellainen teltta pihalla missä pitkä pöytä ja nurtsilla räsymatot, että sai varpaisillaan hiipparoida. Oli paljukin ja tietty sauna lämpes koko illan. Sellaiset pirskeet vois taas pitää. 😁
Jbl;n kajareita vaan virittää ympäriämpäri ja eikun rairai. 😆No aikas mageen mielikuvan loit nyt kyllä! Vau!! 😎
Kyllä kelpaisi itsellekin! 😄Lillis2020 kirjoitti:
No aikas mageen mielikuvan loit nyt kyllä! Vau!! 😎
Kyllä kelpaisi itsellekin! 😄No se oli siistiä. 😎
Jotenkin mieli tekisi uusia moiset pippalot. Mutta vähän nyyttäri-periaatteella. Nimittäin aika suolaista oli vuokrata palju, hommata ruuat ja juomat 12;sta hengelle. 😀
Mutta senkin oon tajunnut, että ihmiset ei enää meinaa tuollaisiin edes päästä. Pitäis kaikki varailla ja sopia jo puoli vuotta aiemmin. Ihmisillä on niin paljon kesällä kaikkea. 🤔
Mä vähän jo juonin tässä äijäporukalle tuollaista, mutta nyt ei oikeen tiedä tästä kesästä... voi olla pannassa tuollaiset tään koronahässäkän takia.... mutta onhan ne mielikuvat aineskin. 😃
Sinnehän vois nyt vaikka lisätä vaahtobileet ja märkä t-paita kisankin sitten. 😏Disse kirjoitti:
No se oli siistiä. 😎
Jotenkin mieli tekisi uusia moiset pippalot. Mutta vähän nyyttäri-periaatteella. Nimittäin aika suolaista oli vuokrata palju, hommata ruuat ja juomat 12;sta hengelle. 😀
Mutta senkin oon tajunnut, että ihmiset ei enää meinaa tuollaisiin edes päästä. Pitäis kaikki varailla ja sopia jo puoli vuotta aiemmin. Ihmisillä on niin paljon kesällä kaikkea. 🤔
Mä vähän jo juonin tässä äijäporukalle tuollaista, mutta nyt ei oikeen tiedä tästä kesästä... voi olla pannassa tuollaiset tään koronahässäkän takia.... mutta onhan ne mielikuvat aineskin. 😃
Sinnehän vois nyt vaikka lisätä vaahtobileet ja märkä t-paita kisankin sitten. 😏Oi, oi... joo.... 😅 No nyt alkaa kuulostamaan suunnitelmalta 😎
Tuo muuten on kyllä niin totta, että ihmisillä on niitä "kiireitä" niin paljon 😏. Välillä ei millään meinaa saada aikataulut osumaan. Jotenkin olen pohtinut ja hiljaa mielessäni toivonut, että ihmisille muistuisi mieleen tämän "koronteenin" myötä nyt miten tärkeää olisi priorisoida ja osallistua ystävien ja tuttavien järjestämiin tapahtumiin.
Joo, nyyttärit just oikea periaate, ja jos vaan porukan kanssa suunnittelee yhdessä, niin saa kyllä tosi helposti vuokrat yms. siinä samalla jaettukin porukan kesken. Se tulee aika luontevasti sillä tavalla 👌🏻Lillis2020 kirjoitti:
Oi, oi... joo.... 😅 No nyt alkaa kuulostamaan suunnitelmalta 😎
Tuo muuten on kyllä niin totta, että ihmisillä on niitä "kiireitä" niin paljon 😏. Välillä ei millään meinaa saada aikataulut osumaan. Jotenkin olen pohtinut ja hiljaa mielessäni toivonut, että ihmisille muistuisi mieleen tämän "koronteenin" myötä nyt miten tärkeää olisi priorisoida ja osallistua ystävien ja tuttavien järjestämiin tapahtumiin.
Joo, nyyttärit just oikea periaate, ja jos vaan porukan kanssa suunnittelee yhdessä, niin saa kyllä tosi helposti vuokrat yms. siinä samalla jaettukin porukan kesken. Se tulee aika luontevasti sillä tavalla 👌🏻No kertoo vaan, että ihmiset suunnittelee elämiään pitkälle, se ei välttämättä ole huonoa, mutta enempi kai tämä aika neuvoo sitä, ettei sekään kannata kovin pitkälle. 🤔
No nyyttärihommat on hyviä.... mutta joku pitää olla silti priimusmoottori. Ja jos mä järkkäisin tuollaisen, niin siihen hommattais kokki grillaamaan. 😃👌 Jokainen sais vaan tuoda tarvikkeet ja hoitaa joku summa. Mestat ja puitteet hommaisin jo siitä, että sais muksaa seuraa. 😊Disse kirjoitti:
No kertoo vaan, että ihmiset suunnittelee elämiään pitkälle, se ei välttämättä ole huonoa, mutta enempi kai tämä aika neuvoo sitä, ettei sekään kannata kovin pitkälle. 🤔
No nyyttärihommat on hyviä.... mutta joku pitää olla silti priimusmoottori. Ja jos mä järkkäisin tuollaisen, niin siihen hommattais kokki grillaamaan. 😃👌 Jokainen sais vaan tuoda tarvikkeet ja hoitaa joku summa. Mestat ja puitteet hommaisin jo siitä, että sais muksaa seuraa. 😊Mmm, totta.
No hei.... aika Pro meininki on nyt kyllä 😎😁😉Lillis2020 kirjoitti:
Mmm, totta.
No hei.... aika Pro meininki on nyt kyllä 😎😁😉No joskus aikoinaan penskana ollessa oli tuolla maalla tämäntyyppisiä bileitä vähän aina jonkun heinäntekopäivän jälkeen. Ei paljoa tarvinnut suunnitella ja miettiä aikatauluja. 😀
Ja nyt ne ois pro-meininkiä. 😆Disse kirjoitti:
No joskus aikoinaan penskana ollessa oli tuolla maalla tämäntyyppisiä bileitä vähän aina jonkun heinäntekopäivän jälkeen. Ei paljoa tarvinnut suunnitella ja miettiä aikatauluja. 😀
Ja nyt ne ois pro-meininkiä. 😆No niinpä. Mieti kuule. Niin paljon ne ajat on oikeasti muuttuneet. Meillä ei mitään heinäntekoa ollut, mutta minäkin muistan miten miltei joka ilta istuttiin iltaa naapureiden kanssa. Milloin saunottiin ja uitiin rannassa ja milloin vaan grillattiin. Ei sellaista ole enää. Ei enää voi edes ilmoittamatta kyläillä kenenkään luona. Siitäkin pitää sopia vähintään viikko, pari etukäteen... Ja sitten se onkin sellainen jäykkä kahvipönötyshetki.
Lillis2020 kirjoitti:
No niinpä. Mieti kuule. Niin paljon ne ajat on oikeasti muuttuneet. Meillä ei mitään heinäntekoa ollut, mutta minäkin muistan miten miltei joka ilta istuttiin iltaa naapureiden kanssa. Milloin saunottiin ja uitiin rannassa ja milloin vaan grillattiin. Ei sellaista ole enää. Ei enää voi edes ilmoittamatta kyläillä kenenkään luona. Siitäkin pitää sopia vähintään viikko, pari etukäteen... Ja sitten se onkin sellainen jäykkä kahvipönötyshetki.
Muuttunut on joo, mutta jokaisen omassa päässä tämäkin. 😊
Mutta nyt pitäis mun päähän ainakin vetää unta. 🥱
Hyviä öitä 😴😊Disse kirjoitti:
Muuttunut on joo, mutta jokaisen omassa päässä tämäkin. 😊
Mutta nyt pitäis mun päähän ainakin vetää unta. 🥱
Hyviä öitä 😴😊Samoin. Hyvää yötä 😊
Eipä näissä keleissä innosta grillailla. Pihalla puuhailee ja sitten sisälle lämpimään syömään.
Mutta jos lämpenee, niin lihapuolelta suosikki on possun niska, sen kanssa perinteiset maissi ja paprika.
Kun aikaa ja intoa on kokkailuun, niin silloin loimutan lohta. Vaatii mielestäni varhaisperunat ja tillin kyytipojaksi.
Useimmiten kyllä savustan jotain kalaa ja laitan muurinpohjalettuja jäätelöllä jälkkäriksi.No ei oo kelit kyllä kohillaan vielä, mutta mä ostin uuden 54 cm;n hiiligrillin. Ja kyllä on hulppee käristää mitä vaan.
Loimutettu lohi on muuten psrempaa kuin savustettu. Se valuttaa siitä pois rasvaa paremmin, eikä oo niin mätökästä sit.
Siihenhän sä voit sitä maasta revittyä haapaa muuten käyttää. 😬👌Disse kirjoitti:
No ei oo kelit kyllä kohillaan vielä, mutta mä ostin uuden 54 cm;n hiiligrillin. Ja kyllä on hulppee käristää mitä vaan.
Loimutettu lohi on muuten psrempaa kuin savustettu. Se valuttaa siitä pois rasvaa paremmin, eikä oo niin mätökästä sit.
Siihenhän sä voit sitä maasta revittyä haapaa muuten käyttää. 😬👌Savustuksessa suosin leppäpurua.
Lohi on usein itsepyydettyä villiversiota. Se on aika erilaista koostumukseltaan kuin Norjan kassilohet. Rasvaa ei ole läheskään siinä määrin. Viimeiset palat on vielä pakkasessa viime kesältä. Alkais olemaan korkea aika laittaa ne pois. On ne tosin vakuumiin pakastettu, että kyllä ne vielä hyvin maustamalla menee.
Savustuksessa toimii muut kalat paremmin kuin lohi. Mm. siika, mutta ahven on aivan ylivoimainen ykkönen.Thymallus kirjoitti:
Savustuksessa suosin leppäpurua.
Lohi on usein itsepyydettyä villiversiota. Se on aika erilaista koostumukseltaan kuin Norjan kassilohet. Rasvaa ei ole läheskään siinä määrin. Viimeiset palat on vielä pakkasessa viime kesältä. Alkais olemaan korkea aika laittaa ne pois. On ne tosin vakuumiin pakastettu, että kyllä ne vielä hyvin maustamalla menee.
Savustuksessa toimii muut kalat paremmin kuin lohi. Mm. siika, mutta ahven on aivan ylivoimainen ykkönen.Niin, siis luimutusalusena tuore haapa on oivallinen.
Savustukseen leppää, pari katajanoksaa ja 2-5 sokeripalaa. 👌
Lahna on yllättävän hyvä savustettuna. Isoruotoisena helppo syödä. 😋Disse kirjoitti:
Niin, siis luimutusalusena tuore haapa on oivallinen.
Savustukseen leppää, pari katajanoksaa ja 2-5 sokeripalaa. 👌
Lahna on yllättävän hyvä savustettuna. Isoruotoisena helppo syödä. 😋Ok.
Eipä tullut mieleen. Nuo omat loimulaudat on joskus lahjaksi saatuja. Lieköhän nekin haapaa? Varmaan se hyvä siihen olis, kun käy lauteeksikin. Tappeja tietysti uusinut, mutta ihan koivusta niitä olen vuoleskellut.
Eipä olekaan lahnaa pitkään aikaan tullut syötyä. En ole oikein noita verkkokalastajia. Enempi aktiivi tai sitten joku katiska.Thymallus kirjoitti:
Ok.
Eipä tullut mieleen. Nuo omat loimulaudat on joskus lahjaksi saatuja. Lieköhän nekin haapaa? Varmaan se hyvä siihen olis, kun käy lauteeksikin. Tappeja tietysti uusinut, mutta ihan koivusta niitä olen vuoleskellut.
Eipä olekaan lahnaa pitkään aikaan tullut syötyä. En ole oikein noita verkkokalastajia. Enempi aktiivi tai sitten joku katiska.No keväällä tuomen kukkiessa on lahnan kutuaika. Silloin matalikosta lähtee matalla verkolla helposti lahnaa.
Eno joskus kalasti kutuaikaan 30-40 kpl 1,5-2 kg lahnoja, pisti halki ja tönkkösuolaan, sekä kuivatti kevätahavassa kivellä. Oli muuten hyvää pikkusuolaista illanistumisiin ja heinäpellolle. 😋
Veti vaan parin kylkiruodon leveän pätkän ja siitä nahka pois ja ei kun kiskomaan hampailla kuivaa kalaakitusiin. 😋Disse kirjoitti:
No keväällä tuomen kukkiessa on lahnan kutuaika. Silloin matalikosta lähtee matalla verkolla helposti lahnaa.
Eno joskus kalasti kutuaikaan 30-40 kpl 1,5-2 kg lahnoja, pisti halki ja tönkkösuolaan, sekä kuivatti kevätahavassa kivellä. Oli muuten hyvää pikkusuolaista illanistumisiin ja heinäpellolle. 😋
Veti vaan parin kylkiruodon leveän pätkän ja siitä nahka pois ja ei kun kiskomaan hampailla kuivaa kalaakitusiin. 😋Suku äidinpuolelta on sieltä itäisemmästä osasta. Muistan että siellä oli tämä lahnanverkotus kova sana, mutta tuo kuivaushomma on kyllä ihan uutta.
En ole kuullutkaan, että Suomessakin tällaista. Luulin että se on noita norskien hommia. Sikäläistä kapakalaa olen kyllä maistanut.Thymallus kirjoitti:
Suku äidinpuolelta on sieltä itäisemmästä osasta. Muistan että siellä oli tämä lahnanverkotus kova sana, mutta tuo kuivaushomma on kyllä ihan uutta.
En ole kuullutkaan, että Suomessakin tällaista. Luulin että se on noita norskien hommia. Sikäläistä kapakalaa olen kyllä maistanut.Kapskala on eri... tää kuivattu suolakala on täällä nimeltään ”kesääntynyttä”.
Suomalaista sushia. 😂Disse kirjoitti:
Kapskala on eri... tää kuivattu suolakala on täällä nimeltään ”kesääntynyttä”.
Suomalaista sushia. 😂Todella kuulostaa suomalaiselta.
Sushihan on yleensä mahdollisimman tuoretta.
Mulle tuollaisesta kesääntynyt sanasta tulee mieleen lähinnä pilaantunut 🤮
Mutta semmosia ne murteet on. Toisessa tarkoittaa ihan toista.Thymallus kirjoitti:
Todella kuulostaa suomalaiselta.
Sushihan on yleensä mahdollisimman tuoretta.
Mulle tuollaisesta kesääntynyt sanasta tulee mieleen lähinnä pilaantunut 🤮
Mutta semmosia ne murteet on. Toisessa tarkoittaa ihan toista.Joo. Lienee savolaista hirteishuumoria seassa. 😬
Mutta todella freshiä snackevästä se on. 😋
Eikun öitä sinnekin. 😃Disse kirjoitti:
Joo. Lienee savolaista hirteishuumoria seassa. 😬
Mutta todella freshiä snackevästä se on. 😋
Eikun öitä sinnekin. 😃Öitäpä öitä.
En harrasta grillausta
No eipä se pakollinen laji ole. Mäkin tässä monta kesää turasin liian pienellä grillillä. Melkein hiostamistahan se oli. 😆
Disse kirjoitti:
No eipä se pakollinen laji ole. Mäkin tässä monta kesää turasin liian pienellä grillillä. Melkein hiostamistahan se oli. 😆
Tai sitten harrastan jos sähköuunilla grillaus hyväksytään
pujotteIija kirjoitti:
Tai sitten harrastan jos sähköuunilla grillaus hyväksytään
Olen sitäkin harrastanut kyllä. Talvella ei kehtaa tonkia hiiligrillejä esiin. 😊
- Anonyymi
Grillasin naiselle hampurilaisen ja sain pillua. Pihvit tein itse. Vappuna vois jotain grillailla mutta en tiedä mitä mutta nainen tulossa kylään joten jotain ruokaa sitä tehdään.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No ohhoh... onpas käynyt flaksi sulla. 😂
Voi vitunnuolija ei
- Anonyymi
Kukkuu 😷
- Anonyymi
Häpyhuulia ja tissejä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706644
- 594512
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283198- 613017
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271576- 151574
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341379
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471303