Joka viides suomalainen kokee olevansa syrjitty

Ylen (vale)uutisissa tänään kysely tutkimuksen tulosta syrjinnästä. Joka viides suomalainen kokee olevansa syrjitty.

Jostain kumman syystä korkkiksen uhoamat hihulien hirmuiset vainot eivät
ole listan kärjessä niinkuin hänen puheistaan saa käsityksen.

Mistäköhän tämä johtuu??

Linkki uutiseen: https://yle.fi/uutiset/3-11324612

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ne vaan luulevat olevansa syrjitty, ei ole ketään joka syrjisi. Neljä kuudes osaa sairastaa kansasta luulotautia.

      • Anonyymi

        Itsesääli ja luulotauti ovat Suomessa kansansairauksia. Siinä ei ole mitään uutta.


    • Anonyymi

      Suomi on täynnä pirullisia, kateellisia ja katkeria ihmisiä. Ihme, että vain viidesosa kokee olevansa syrjitty.

    • Anonyymi

      Ne jotka kokevat itsensä syrjityiksi Suomessa ovat romanit ja maahantunkeutuja
      islamistit,jos heitä ei kohdella kuninkaina ja palvoittuna yli-ihmisinä jota
      Allahin oppi edellyttää ,vääräuskoisten orjuuttaminen.
      Siis alistukaa suomalaiset on ylen määräys,ettei tunkeutujat tunne itseensä
      syrjityiksi.

      • Onneksi Allahin oppia ei noudateta, koska yksikään islamisti ei ole alkanut ainakaan minua orjuuttamaan.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Onneksi Allahin oppia ei noudateta, koska yksikään islamisti ei ole alkanut ainakaan minua orjuuttamaan.

        Yksikään muslimi ei ole minuakaan yrittänyt orjuttaa, vaikka olen heidän parissaan vuosikausia asunut ja työskennellyt. Päivastoin sanovat kunnioittavansa kristinuskoani. Joka joulu minulle toivotettin nimeltä mainiten sanomalehdessä hyvää joulua
        Ja kun palasin kesälomalta Suomesta, niin lehdessä luki: tervetuloa kotiin XX. Kristityt eivät ole missään näin hyvin kohdelleet.:)


      • Anonyymi

        Uutisen mukaan myös homoseksuaalit ym. vastaavat kokevat tulevansa syrjityiksi. Ihminenhän luonnostaan aina torjuu nämä taipumukset, myös homoseksuaalit itse aluksi.


    • Anonyymi

      Jos minä saan etuja siitä, että sanon olevani syrjitty niin varmasti muutkin sanoo niin
      vain etujen takia, sillä siksihän he ovat täällä.

    • Anonyymi

      Tietysti koska uskovilta ei ole kysyttykään mitään, kaikenlaisia huuhaa tutkimuksia sitä tehdäänkin.

      • Miksi heidät kuitenkin on tilastossa listattu jos ei ole ?


      • Anonyymi
        MrMorden_ kirjoitti:

        Miksi heidät kuitenkin on tilastossa listattu jos ei ole ?

        Tilastossa listattu? Kerro tarkemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tilastossa listattu? Kerro tarkemmin.

        Ekan viestin linkin sivulla on lista vastauksista, missä toisiksi viimeisenä on uskonto.


      • Anonyymi
        MrMorden_ kirjoitti:

        Ekan viestin linkin sivulla on lista vastauksista, missä toisiksi viimeisenä on uskonto.

        Tarkoittaako uskonto kristittyjä? Se voi myös tarkoittaa islamilaisia, budhalaisia, jehovantodistajia, liberaali ja nimi kristittyjä..ym


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaako uskonto kristittyjä? Se voi myös tarkoittaa islamilaisia, budhalaisia, jehovantodistajia, liberaali ja nimi kristittyjä..ym

        Kyllä uskonto pitää sisällään kaikki hihhulismin muodot myöskin kristinuskon.


    • Tuo tulos ei tavallaan yllätä. En nyt sano, etteikö syrjintä voi olla ihan todellistakin mutta paljon myös sellaista miten sanoisin "yliherkkyyttä" ja itsekkyyttä. Syrjinnäksi koetaan jopa sellaisia asioita mitkä eivät ole syrjintää. Myöskin tietynlainen uhriutuminen näkyy ajassamme vaikkapa siten,että ollaan siellä somessa ja kun kaikki eivät peukutakkaan tai kenties jopa laittavat negatiivista kommenttia koetaan tuo vähintään kiusaamiseksi ja jos sattuu kuulumaan sopivaan ryhmään voi sen jopa kääntää syrjimiseksi.

    • Anonyymi

      <<Ylen (vale)uutisissa tänään kysely tutkimuksen tulosta syrjinnästä. Joka viides suomalainen kokee olevansa syrjitty.<<

      Väitän, että tämä kokemus on syntynyt siitä, kun on yrittänyt saada terveydenhuollosta tai muualta apua. Nuori ystäväni erittäin vaikeilla fyysisillä oireilla koitti saada apua monelta lääkäriltä julkisessa terveydenhuollossa ja useasta paikasta järkyttävine särkyineen ilman minkäänlaista tulosta. Hänessä ei kuulemma ole mitään vikaa,eikä pyynnöstä huolimatta hän saanut edes tarvittavia verikokeita. Tilanne oli sietämätön kuukausi kaupalla. Nyt yksi verikoe paljasti todellisen, vakavan syyn hänen oireisiinsa. Tämä viivytys on mahdollisesti aiheuttanut hänelle elinikäisen vamman verrattuna siihen, että hän olisi saanut tarvitsemansa hoidon heti. Verikoe ei ollut millään tavalla edes erikoinen - aivan normaali tutkimus juuri hänen oireilleen, ja sitä hän oli pyytänytkin. Ja näitä tarinoita Suomessa on varmasti paljon.

      • "Ja näitä tarinoita Suomessa on varmasti paljon."

        Tuo on totta, että kipupotilaita ei aina kohdella kunnolla. Nyt vallalla on oikein kiistäminen, että kivut ovat vain kuvitelmaa.


    • Anonyymi

      Yhteiskunnassa on erään lehden artikkelin mukaan sääntö, jonka mukaan on kymmenen ansioporrasta kukin arvoltaan 10000 euroa. Ylin kymmenys siis ansaitsee 100000 euroa vuodessa ja alin 10000 euroa. Mutta tuota sääntöä ei enää noudateta UMJ:stä yms. johtuen täysin, vaan tuolla alemmalla kymmenyksellä eli 10000 euron ansiolla onkin jo 20 prosenttia kansasta, vaikka vain 10 prosenttia pitäisi olla.
      Yhteiskunta ei toimi enää ja Valtioltakin on riistetty omat laitoksensa.

      Mitä lääkäreihin tulee niin hehän muuttivat valansa sellaiseksi, että enää ei tarvitse parantaa mitään sairautta, vaan ainoastaan lieventää selviä tuskatiloja ja oireita. Terveydenhoidon loivat sosialistit ja kommunistit Kalevalan mukaan ja kun he menettivät valtaansa niin alkoi terveydenhuollon alasajo. Muitakin syitä on. Profeetta Daniel mainitsee että kolmelta pedolta otetaan pois: Valta, Voima ja Hallinto. Ilmeisesti ne viedään tulevaisuuteen Intian imperiumin käyttöön ja alkuperäinen Eurooppalainen imperiumi typistetään. Euroopan asukkaiksi tulevat saastaiset linnut ja demonit sekä kaikenlaiset looserit, joista kukaan ei tahdo pitää huolta.

    • Todellakin, uskontoa ei juuri kukaan maininnut. Vaan ”Yleisimpinä syrjinnän syinä mainittiin eläkeläisyys, pienituloisuus, sukupuoli, terveyshuolet, ikä ja työttömyys.”
      ”Vastaajien mukaan Suomessa syrjitään yleisellä tasolla eniten maahanmuuttajia ja muita etnisiä vähemmistöjä sekä eläkeläisiä, vanhuksia ja vammaisia.”

      Edelleenkin syrjitään vanhuksia ja vammaisia, sekä köyhiä.

      ”Muita verrattain usein mainittuja syrjinnän kohteita olivat köyhät, romanit, työttömät, seksuaalivähemmistöt sekä maalla asuvat. Mainintoja saivat myös mielenterveysongelmaiset ja saamelaiset.”
      IS Kysely: Joka viides suomalainen kokee olevansa syrjitty – syynä usein ikä, sukupuoli, tulot tai etninen tausta 30.4.2020

      Ei todellakaan suomessa kukaan syrji, saati vainoa, kristinuskon vuoksi.

      • Anonyymi

        Minä en kehtaisi väittää seks.vähemmistöjä syrjityiksi, koska asia on juurikn päinvastoin: he itse syrjivät enemmistöä, jonka olisi jopa luovuttava omasta seks.identiteetistään tuon pienen herravähemmistön oikkujen ja pilkanteon mukqisesti.

        Ehkä joskus tulee päivä, että enemmstö demokratian mukaisesti ottaa vallan ja näitä vähemmstöjä todellakin aletaan syrjiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en kehtaisi väittää seks.vähemmistöjä syrjityiksi, koska asia on juurikn päinvastoin: he itse syrjivät enemmistöä, jonka olisi jopa luovuttava omasta seks.identiteetistään tuon pienen herravähemmistön oikkujen ja pilkanteon mukqisesti.

        Ehkä joskus tulee päivä, että enemmstö demokratian mukaisesti ottaa vallan ja näitä vähemmstöjä todellakin aletaan syrjiä.

        Ei herranen aika . Miten se, että on seksuaalivähemmistöjä vaikuttaa sinun seksuaali- identiteettiisi ?


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Ei herranen aika . Miten se, että on seksuaalivähemmistöjä vaikuttaa sinun seksuaali- identiteettiisi ?

        Esim. siten, että myös minun avioliittoni muuttui sukupuolineutraaliksi. Kohta minä en enää saa edes ilmasta hetussani sukupuoltani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en kehtaisi väittää seks.vähemmistöjä syrjityiksi, koska asia on juurikn päinvastoin: he itse syrjivät enemmistöä, jonka olisi jopa luovuttava omasta seks.identiteetistään tuon pienen herravähemmistön oikkujen ja pilkanteon mukqisesti.

        Ehkä joskus tulee päivä, että enemmstö demokratian mukaisesti ottaa vallan ja näitä vähemmstöjä todellakin aletaan syrjiä.

        "...he itse syrjivät enemmistöä, jonka olisi jopa luovuttava omasta seks.identiteetistään ..."

        Sinähän väänsit melkoisen valheen. Ei kukaan vaadi tuollaisia. Eikös se ole pikemminkin päin vastoin, että pieni uskovien vähemmistö vaatii tekemään seksuaalisia vähemmistöjä luopumaan identiteetistään?


    • Anonyymi

      Alustaja on hyvin huomannut, että uskovat emme henkilökohtaisella tasolla puhu vainoista ulospäin, koska se on itsestäänselvyys kuten hengitys ilmakin. Uskovien vaino on Jumalan säätämys ja ei-uskovatkaan itse ei voi tälle asialle yhtään mitään vaikka haluaisivatkin. Jokin outo voima panee ei-uskovat torjumaan Jeesukseen uskovat ja heidän sanomisensa poikkeuksetta.

      • Suomessa ei tapahdu uskovien vainoamista kuin joidenkin korvienvälissä ja koska kyseessä onkin täysin itse kudottu kuvitelma, niin varmasti onkin järkevämpää olla siitä ulospäin puhumasta .


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Suomessa ei tapahdu uskovien vainoamista kuin joidenkin korvienvälissä ja koska kyseessä onkin täysin itse kudottu kuvitelma, niin varmasti onkin järkevämpää olla siitä ulospäin puhumasta .

        Puhutaan sitten henkisestä väkivallasta mitä aitouskovat saavat kokea tälläkin pastalla ja median taholta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhutaan sitten henkisestä väkivallasta mitä aitouskovat saavat kokea tälläkin pastalla ja median taholta.

        Jaa, ja mitähän sellaista tarkoitat?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      191
      32402
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      253
      20852
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      431
      10665
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6565
    5. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      67
      4856
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      38
      4650
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      4008
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1587
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      96
      1490
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      52
      1419
    Aihe