Ystävä ei pidä yhteyttä

Anonyymi

Muita kenen ystävä ei enää syystä tai toisesta pidä yhteyttä? Mua harmittaa se tosi paljon, mutta välillä myös tunnen vihaa: Miten joku voi vaan noin vaan lopettaa yhteydenpidon monien vuosien jälkeen? Olen yrittänyt asiasta keskustella, mutta ei

38

1016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jäi kesken. Eli siis mutta ei häntä mikään vaivaa... Luulen kyllä tietäväni syyn (kateus). Harmita, että en vain asialle mahda mitään, eikä ystäväkään sano suoraan. Tai sitten on jokin muu syy, mutta häntä vaan ei kiinnosta enää.

• Anonyymi

Oletko itse yrittänyt, ettei syntyisi kateutta?

Ei kateuskaan ihan tyhjästä kumpua. Enkä usko, että kateus aina niin yksipuolisesti johtuisi vain kateellisen omasta luonteesta. Jos toinen jatkuvasti esittelee uusia asioitaan, joihin toisella ei ole varaa, tai kehuu arvosanojaan tai muita tekemisiään, joihin toisella ei ole osuutta eikä arpaa tai edes mahdollisuuksia samaan, niin onko ihme, jos kateus nousee ja suhde haalenee? Ystävyys on toisen eikä oman hännän nostamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kateuskaan ihan tyhjästä kumpua. Enkä usko, että kateus aina niin yksipuolisesti johtuisi vain kateellisen omasta luonteesta. Jos toinen jatkuvasti esittelee uusia asioitaan, joihin toisella ei ole varaa, tai kehuu arvosanojaan tai muita tekemisiään, joihin toisella ei ole osuutta eikä arpaa tai edes mahdollisuuksia samaan, niin onko ihme, jos kateus nousee ja suhde haalenee? Ystävyys on toisen eikä oman hännän nostamista.

Juurikin noin.
        Ystävä lapsien katse siirtyy pienehen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tietenkään ole oikein kehuskella omilla asioilla. Mutta voi olla parempi etsiä ystävää jolla samat arvot. Ei sekään ole hyvä jos mitään elämän iloja ei uskalla ystävälle sanoa, kun toinen voi pahastua.
        Olen päässyt yli monista elämän vaikeista asioista työttömyys jaksoista koulukiusaamisista yms. En halua jäädä surkuttelemaan pienuutta vaan pitää yrittää kaikesta huolimatta.
        Oli aika kun kaipasin ystäviä ,mutta viihdyn yksin. Nykyisin jos huomaan negatiivisuutta tai kateutta lähden toiseen suuntaan. Se ei tiedä hyvää ystävyydelle vaan on pelkkää tuttavuutta.

• Anonyymi

minulla on kaveri, mutta olen aina ollut tietynlainen introvertti, ja pitänyt omasta hiljaisuudesta, ja enkä tiedä ihminen muuttuu iän myötä, jotenkin huomannnut elämässä etttä pitää olla jossain määrin itsekeskeinen, muuten ei pärjää.

ei suurin osa ihmisistä pidä minusta, en tiedä syytä, aika monella on kateus, tai joku muu syy, ei ihmisistä ota selvää.

koitan vain olla ihmisistä aika lailla riippumaton, se on paras, sillä ihmiset ovat ihmisiä,
      eikä ihmiset koskaan muutu vaikka tekniikka ympärillä kehittyisi vaikka miten paljon.

• Anonyymi

Ei minustakaan yleensä ottaen pidetä, koska olen hyvin itsekseni viihtyvä. Tykkään kyllä jossain määrin jutella ja olen halutessani hauskaa seuraa, mutta en kaipaa mitään ystävärinkiä ympärilleni, joten ystävyyssuhteita en juurikaan solmi, enkä oikeastaan yhtä sydänystävää enempää edes kaipaa. Ystävyys vaatii myös suhteen ylläpitoa, ei se omalla painollaan hengissä pysy, ja koska viihdyn niin paljon yksin, loukkaisin jatkuvasti ystäviä, koska en viitsisi osallistua mihinkään. Siksi pitäydyn yhdessä.

• Anonyymi

Ystävä voi olla ihan hyvä, kunhan pitää mielessään olla luottamatta enempää. Ihmisellä on oma oikeutensa kuitenkin aina. Tekosyitä ei edes tarvita.

• Anonyymi

Ystävä nimenomaan pitää yhteyttä vapaaehtoisesti ja ihan ilman syytäkin. Ystävä voi laittaa vaikka viestin, että onpa tylsä päivä tai että juon justiinsa kahvia, eli kaikenlaisia ei-tärkeitäkin asioita.

Sitten on erilaisia tuttuja, jotka sinnikkäästi luulevat olevasi ystäviäsi, mutta jota ovat elämässäsi ihan muista syystä. He ehkä yrittävät opettaa sua aina jossain (kokevat olevansa paimntajiasi), ojentaa sua tiettyyn suuntaan (yleensä siihen, mistä itse pitävät), tyrkyttää omia neuvojaan ym. (jotka noudattavat heidän käsityksiään) jne. He ovat niitä, joiden yhteydenotosta aina yllätyt ja kysyt itseltäsi, että miksikähän hän otti taas yhteyttä, vaikka ei muuten missään tekemisissä olla, eikä edes samaa mieltä olla asioista.

• Anonyymi

Ei tommosella paskalla ole ystäviä, ei ketään. Siksi sinä riiput täällä yötä päivää. Suututat kaikki ihmiset, sinä vain olet kaunis ja sinua vain piirsi kehua koko ajan . Olet jälkeen jäänyt, miten noin vanha harppu voi olla kaunis. Parikymppisenä ovat kauniita ja ne vartalot nam, nam.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tommosella paskalla ole ystäviä, ei ketään. Siksi sinä riiput täällä yötä päivää. Suututat kaikki ihmiset, sinä vain olet kaunis ja sinua vain piirsi kehua koko ajan . Olet jälkeen jäänyt, miten noin vanha harppu voi olla kaunis. Parikymppisenä ovat kauniita ja ne vartalot nam, nam.

Paimentajat, ojentajat, neuvojaan tyrkyttävät, muita jatkuvasti opettavat eivät ole mitään ystäviä, vaan ihmisiä, jotka katsovat olevansa sinua parempia, viisaampia, ymmärtäväisempiä, tietävämpiä. Se kuuluu heidän joka vastauksestaan. He luulevat aina tietävänsä paremmin. Sinunkin asiasi. Heiltä myös satelee neuvoja, vaikka et olisi mitään neuvoja edes pyytänyt. Erittäin rasittavia itsekeskeisiä ihmisiä. Sellainen on joko omaa huonoa itstuntoa, jossa pönkitetään omaa egoa nousemalla toisen yläpuolelle äititeresoina tai sitten he ovat vain narsisteja tai muuten täysin ajattelemattomia. Tämmöinen ihminen löytyy omistakin piireistä. Veikkaanpa että kaikki tietävät jonkun tätä tyyppiä olevan ihmisen.

Itse karsin semmoiset pois. Tosiystävät ovat tasa-arvoisia, kuin oman perheen jäseniä.

• Anonyymi

Mä olen alkanut epäilemään yhden ystävyyttä, koska toiminta on sellaista on-off meininkiä. Esim kaks viikkoa sitten sanoin, miten voitais puhua asiasta x, mutta mitään ei tapahdu! Viestintäpalveluissa ollaan kyllä jatkuvasti aktiivisena, mutta puheluun ei vastata, vaikka itse ehdottanut soittelua. Mä en ymmärrä tätä ystävyyttä enää ollenkaan, ku puheissa olen tärkeä ystävä, mutta käytäntö on jotain muuta. Ensin näytetään vihreää valoa ja sitten laitetaan ku joku tulppa kaikkeen. Joka kerta tulee hämmentynyt olo, kuin arvostus puuttuisi.

Mulla on tosin myös itsellä tuttavissa henkilö, jonka puheluihin en vastaa. Hän on sellainen, että innostuessaan tai suuttuessaan alkaa terrorisoimaan puhelimella. Esim. yhteiselle kaverillemme soitti kirjaimellisesti aivan vähän väliä ja ainoa mikä auttoi, oli estäminen. Ei ole aikaa tuntien puheluihin. Suuttuu myös erilaisista mielipiteistä.

• Anonyymi

Miksi yrittää pitää toiseen yhteyttä yksipuolisesti? Jätä seuraava yhteydenoton aloite ystävällesi. Jos sellaista ei tule, ei ehkä enää ole konkreettista ystävyyttäkään jäljellä, jota hän ehkä haluaisi ylläpitää. Saataahan olla, että hän sinusta siitä huolimatta pitää ja välittää jollain tavalla, mutta kenties muuta yhteistä ei sitten ole enää jäljellä. Ihmiset ja kiinnostuksen kohteet katsos muuttuvat ja usein ystävätkin siinä samalla vaihtuvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi yrittää pitää toiseen yhteyttä yksipuolisesti? Jätä seuraava yhteydenoton aloite ystävällesi. Jos sellaista ei tule, ei ehkä enää ole konkreettista ystävyyttäkään jäljellä, jota hän ehkä haluaisi ylläpitää. Saataahan olla, että hän sinusta siitä huolimatta pitää ja välittää jollain tavalla, mutta kenties muuta yhteistä ei sitten ole enää jäljellä. Ihmiset ja kiinnostuksen kohteet katsos muuttuvat ja usein ystävätkin siinä samalla vaihtuvat.

Ongelma on siis juuri tuo, etten ymmärrä missä mennään. Saattaa itse ehdottaa soittelua ja kun soitan, ei vastausta, viestiä tai takaisin soittoa. Voi mennä pitkä aika kun ottaa yhteyttä, mutta kuitenkin sen tekee. Tunnen itseni välillä ihan idiootiksi. Tai ehdottaa tekemistä seuraavalle päivälle, mutta sitten seuraavana päivänä yhtäkkiä taas hiljaisuus ja tauko, mitään ei kuulu pitkään aikaan. Sitten voi taas pari tapaamista mennä normaalisti kunnes taas laitetaan ku näkymätön tulppa kehiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ongelma on siis juuri tuo, etten ymmärrä missä mennään. Saattaa itse ehdottaa soittelua ja kun soitan, ei vastausta, viestiä tai takaisin soittoa. Voi mennä pitkä aika kun ottaa yhteyttä, mutta kuitenkin sen tekee. Tunnen itseni välillä ihan idiootiksi. Tai ehdottaa tekemistä seuraavalle päivälle, mutta sitten seuraavana päivänä yhtäkkiä taas hiljaisuus ja tauko, mitään ei kuulu pitkään aikaan. Sitten voi taas pari tapaamista mennä normaalisti kunnes taas laitetaan ku näkymätön tulppa kehiin.

Voi tietty olla, että ystäväsi tahallaankin pompottaa sinua, haluaa olla vähän niin kuin pomo ja niskan päällä, eli se, joka määrää. Onkohan hän ärsyyntynyt tai ottanut neniinsä jostain, mistä sinä et tiedä, eikä hän ole vain siitä sanonut, mutta "oirehtii" tolla tavalla?

Suora kysyminen ja puhuminen tilanteesta on varmaan ainut oikea tapa saada ongelma poistettua. Kannattaa sanoa sekin, että ei ole kivaa, jos ehdotetaan tapaamista ja sitten ei edes vastata.

Mulla eräs ehdotti aina sitä ja tätä tekemistä yhdessä, mutta koskaan niistä ehdotuksista ei tullut mitään valmista. Hän vain heitteli ilmaan erilaisia vaihtoehtoja, mihin kaikkialle olisin voinut lähteä hänen kanssaan, mutta kaikki ehdotukset jäivät pelkkään ehdotukseen ja lopulta ei tehty mitään yhdessä. Nykyään olen sitä mieltä, että hän pitääkin yhteyttä minuun vain jostain velvollisuuden tunteesta tai muusta syystä, mutta ei ystävyyden takia. Emmekä ole konkreettisesti enää nähneetkään. Joskus vaan on aika siirtyä uusiin ihmisiin. Minun mielestäni se ei ole mitään varsinaista ystävyyttä, jos muusta syystä kuin omasta halusta otetaan yhteyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi tietty olla, että ystäväsi tahallaankin pompottaa sinua, haluaa olla vähän niin kuin pomo ja niskan päällä, eli se, joka määrää. Onkohan hän ärsyyntynyt tai ottanut neniinsä jostain, mistä sinä et tiedä, eikä hän ole vain siitä sanonut, mutta "oirehtii" tolla tavalla?

Suora kysyminen ja puhuminen tilanteesta on varmaan ainut oikea tapa saada ongelma poistettua. Kannattaa sanoa sekin, että ei ole kivaa, jos ehdotetaan tapaamista ja sitten ei edes vastata.

Mulla eräs ehdotti aina sitä ja tätä tekemistä yhdessä, mutta koskaan niistä ehdotuksista ei tullut mitään valmista. Hän vain heitteli ilmaan erilaisia vaihtoehtoja, mihin kaikkialle olisin voinut lähteä hänen kanssaan, mutta kaikki ehdotukset jäivät pelkkään ehdotukseen ja lopulta ei tehty mitään yhdessä. Nykyään olen sitä mieltä, että hän pitääkin yhteyttä minuun vain jostain velvollisuuden tunteesta tai muusta syystä, mutta ei ystävyyden takia. Emmekä ole konkreettisesti enää nähneetkään. Joskus vaan on aika siirtyä uusiin ihmisiin. Minun mielestäni se ei ole mitään varsinaista ystävyyttä, jos muusta syystä kuin omasta halusta otetaan yhteyttä.

On tuttavia ja on ystäviä. Aika heppoisesti näköjään kutsutaan ystäviksi semmoisiakin, jotka eivät ainakaan minusta edes ole ystäviä. Ehkä kannattaisi nostaa vähäsen rimaa, jos kokee pettymyksiä ympärillään olevilta ns. ystäviltään. Ihan niin kuin puolison valinnankin kohdalla kannattaa miettiä, missä raja kulkee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos toinen on sinulle ehdotellut mitä kaikkea yhdessä voisi tehdä niin sun tekstissäs ihmetyttää, että miksi itse et ole tarttunut noista johonkin. Osa ihmisistä on ideoijia ja osa toteuttavampia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos toinen on sinulle ehdotellut mitä kaikkea yhdessä voisi tehdä niin sun tekstissäs ihmetyttää, että miksi itse et ole tarttunut noista johonkin. Osa ihmisistä on ideoijia ja osa toteuttavampia.

Olen mä joka ehdotukseen myöntävästi vastannut samantien, mutta mitään ei koskaan silti toteutettu käytännössä, vaikka hän oli ehdottaja. Jos ois ollut oikeaa halua tällä ehdottajalla, niin joka paikkaan oltaisiin myös menty.

Kun itse joskus halusin matkalle erään kanssa, varasin matkat yksin ja sanoin vasta sitten tälle toiselle, että olen niin tehnyt, mutta matkan voi vielä perua maksutta, jos hän ei halua lähteä. Ei halunnut perua, vaan lähdimme varaamalleni matkalle. Jos siis jotain oikeasti haluaa, myös toimii sen eteen konkreettisesti, eikä vain pulise ja ehdottele asioita. Eräs toinen taas pyysi minua yllätysmatkalle, eikä hellittänyt, ennen kuin olin paikkani varannut.

En siis oikeasti tiedä, mitä sellaisen päässä liikkuu, joka ehdottelee kaikenlaista yhdessä tekemistä, eikä sen jälkeen ota ehdottamaansa asiaa koskaan edes uudestaan puheeksi, vaikka olen jopa myöntävästi vastannut ehdotukseen. Ei muuta kuin sellaisia ystäviä hakemaan, joiden kanssa myös mennään eikä vain aiota mennä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen mä joka ehdotukseen myöntävästi vastannut samantien, mutta mitään ei koskaan silti toteutettu käytännössä, vaikka hän oli ehdottaja. Jos ois ollut oikeaa halua tällä ehdottajalla, niin joka paikkaan oltaisiin myös menty.

Kun itse joskus halusin matkalle erään kanssa, varasin matkat yksin ja sanoin vasta sitten tälle toiselle, että olen niin tehnyt, mutta matkan voi vielä perua maksutta, jos hän ei halua lähteä. Ei halunnut perua, vaan lähdimme varaamalleni matkalle. Jos siis jotain oikeasti haluaa, myös toimii sen eteen konkreettisesti, eikä vain pulise ja ehdottele asioita. Eräs toinen taas pyysi minua yllätysmatkalle, eikä hellittänyt, ennen kuin olin paikkani varannut.

En siis oikeasti tiedä, mitä sellaisen päässä liikkuu, joka ehdottelee kaikenlaista yhdessä tekemistä, eikä sen jälkeen ota ehdottamaansa asiaa koskaan edes uudestaan puheeksi, vaikka olen jopa myöntävästi vastannut ehdotukseen. Ei muuta kuin sellaisia ystäviä hakemaan, joiden kanssa myös mennään eikä vain aiota mennä.

Se, että tehdään ja mennään, eikä vain meinata, on ydinasia kaikissa ihmissuhteissa. Meinaajat ei ole mitään ystäviä. Eikä semmoisia elämänkumppaniksikaan kannata huolia, jos oikeasti haluaa jotain tehdä toisen kanssa.

Itsellä oli mihin verrata yhtä tapausta, ja sen takia tiesin, ettei hän ole ystävänä minusta kiinnostunut, vaikka ottaakin yhteyttä minuun välillä. Ihan toisenlaiset syyt oli taustalla kuin olla ystäväni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus olen tuollaisen pidemmän tauon jälkeen kysellyt olenko tehnyt jotain, mutta aina vakuuttaa etten ole ja joka kerta kun ajattelen että nyt loppuu mun puolelta yhteydenpito ja ihminen saa jäädä, ottaakin hän sopivasti yhteyttä jollain kauniilla viestillä. Välillä tulee olo, onko kyseessä jokin hiljainen, passiivis-aggressiivinen vallankäyttö. Välillä taas tuntuu, kuin minua tulkittaisiin väärällä tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus olen tuollaisen pidemmän tauon jälkeen kysellyt olenko tehnyt jotain, mutta aina vakuuttaa etten ole ja joka kerta kun ajattelen että nyt loppuu mun puolelta yhteydenpito ja ihminen saa jäädä, ottaakin hän sopivasti yhteyttä jollain kauniilla viestillä. Välillä tulee olo, onko kyseessä jokin hiljainen, passiivis-aggressiivinen vallankäyttö. Välillä taas tuntuu, kuin minua tulkittaisiin väärällä tavalla.

Joo on todella ahdistavia ystäviä ollut.kokoajan pitäis nähdä ja soitella aivankuin parisuhteessa oltais.sitten just tuo että arvostellaan tai neuvotaan kuin jonain tyhmänä pidettäis.itse omat asiani parhaiten tiedän.en tarvitse tuollaisia ns ystäviä.pahan mielen tuojia.itse pyrin tsemppaan ja kannustaan.samanlaista käytöstä odotan jos ystävänäni tahtoo pysyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo on todella ahdistavia ystäviä ollut.kokoajan pitäis nähdä ja soitella aivankuin parisuhteessa oltais.sitten just tuo että arvostellaan tai neuvotaan kuin jonain tyhmänä pidettäis.itse omat asiani parhaiten tiedän.en tarvitse tuollaisia ns ystäviä.pahan mielen tuojia.itse pyrin tsemppaan ja kannustaan.samanlaista käytöstä odotan jos ystävänäni tahtoo pysyä.

Ja mitäköhän kohtaa viestissä et ymmärtänyt?! Siis henkilö ITSE ehdotti soittelua, eli antoi itse ymmärtää, että haluaa soitella. Minä en ollut se, joka tätä ehdotti. Eikä todellakaan soitella usein ja nähdä koko ajan. Voi mennä parikin kuukautta ilman yhteydenpitoa.

Itse ainakin haluan tietää, mitä asiaa niillä on, ketä pidän tärkeinä. Ketju-soittajat ovat asia erikseen, se on jo mielestäni häiriköintiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitäköhän kohtaa viestissä et ymmärtänyt?! Siis henkilö ITSE ehdotti soittelua, eli antoi itse ymmärtää, että haluaa soitella. Minä en ollut se, joka tätä ehdotti. Eikä todellakaan soitella usein ja nähdä koko ajan. Voi mennä parikin kuukautta ilman yhteydenpitoa.

Itse ainakin haluan tietää, mitä asiaa niillä on, ketä pidän tärkeinä. Ketju-soittajat ovat asia erikseen, se on jo mielestäni häiriköintiä.

Sori.ei ollut kommenttini just sulle.omasta puolestani puhuin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> kokoajan pitäis nähdä ja soitella aivankuin parisuhteessa oltais <<

Ystävä saa olla tosi läheinen, ettei juuri tolta alkais tuntua. Itse uskon hyvään parisuhteeseen, jossa puoliso on paras kaveri, niin kuin itsellä on ollutkin. Enkä ole kaivannut kakkos-'parisuhdetta' rinnalle.

• Anonyymi

Jos oikeasti on huolissaan, ettei ystävä pidä yhteyttä, kannattaisiko ottaa asia puheeksi sen ystävän kanssa, eikä setviä asiaa täällä, jossa kukaan ei tunne kumpaakaan teistä, eikä koko totuutta.

• Anonyymi

Niinpä👍

• Anonyymi

Minulla oli naispuolinen kaveri jonka kanssa oltiin kavereita pitkään. Hän aina oli se joka kirjoitti tekstiviestin ja kysyen mitä kuuluu ja kertoen omansa.

No, minäkin ajattelin kerran kysyä miten menee ja voi sitä hetkeä kun tajusin laittaneeni viestin väärään aikaan ja kemmentoineeni hänen kertomaansa väärin.

Tottakai mietin häntä aina mutten ala lämmittää mitään enää vuosikymmenen jälkeen ja hänkin on varmaan jo elämässään edennyt.

• Anonyymi

"Ystävä ei pidä yhteyttä"?
        Kyllä pitää. Vain muutto, kooma, kuolema tms. voi erottaa oikeat ystävykset. Jos ei toinen pidä yhteyttä, ei ole ystävä, vaan tuttava, hyvän päivän tuttu tms.

• Anonyymi

Kokeeko olonsa ulkopuoliseksi tai toisarvoiseksi seurassasi? Itse ainakin mietin kanssakäymistä yms jälkeenpäin, jos joku asia jäänyt vaivaamaan. Näitä kun kokee riittävästi niin ymmärtää hyvin, miksi yhteydenotot jää vähemmälle tai loppuu kokonaan?

• Anonyymi

Niin, katsos, kun sillä toisellakin osapuolella on mielipide sinusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, katsos, kun sillä toisellakin osapuolella on mielipide sinusta.

On totta kai, ja jengissä ollessaan on moniakin mielipiteitä toisesta. Toiset viihtyvät jengeissä paremmin kuin toiset, monenlaisissa jengeissä marinoituneena nautin/viihdyn nykyisin omissa oloissa olosta enemmän.

• Anonyymi

Voiko aito rakkaus kadota`Mielestäni aito rakkaus aitoa ystävää kohtaan ei koskaan katoa, mutta näkemiset ja yhteydenpidot voivat muuttua eri syistä. Ehkä ajatukset tai elämäntilanteet eivät kohtaa enää tai on tullut jotain muuta, joka erottaa käytännön tasolla. Vaikka se olisi erimielisyyskin, joak on erottanut, niin rakkaus toista kohtaan voi silti jäädä elämään. Itse asiasa uskon, että vain sellaiset ystävykset voivat jopa vuosikymmentenkin jälkeen tavata uudelleen ja olla kuin mitään eroa ei olisi koskaan olllutkaan.

• Anonyymi

Lojaalius ja luottamus jos katoaa, voi silloin kadota myös aito rakkaus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lojaalius ja luottamus jos katoaa, voi silloin kadota myös aito rakkaus?

Kun on parisuhteesta erottu, jää joillakin tietynlainen kunnioitus ja rakkaus ex-puolisoa kohtaan. Minä erosin luottamukseni menettäneenä, mutta rakas on ex silti minulle jollain tavalla aina. Uusi kumppanini oli hänkin eronnut ja samat fiilikset hänelläkin omaan exään. Miksei siis sama voi toimia aidon ystävyyden kohdallakin?

• Anonyymi

Samaa kokenut. Vastaa kyllä mun lähettämiin viesteihin, mutta ei itse koskaan aloita keskustelua. Ei ehdota tapaamisia enää tms. Hänen aloitteestaan ystävyytemme alkoi, mutta veikkaan että minun aloitteestani se päättyy.
      Hänen välinpitämättömyytensä kun satuttaa mua ihan liikaa ja enemmän hän saa nykyään pahaa mieltä minulle tällä välttelyllään, kuin hyvää. Meillä on ollut paljon ihania hetkiä yhdessä, mutta nyt tuntuu että hän viettää niitä mielummin muiden ystäviensä, kuin minun kanssani.

• Anonyymi

Onhan niitä ihmisisä maailma pullollaan. Anna haavasi parantua ja mene eteenpäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan niitä ihmisisä maailma pullollaan. Anna haavasi parantua ja mene eteenpäin.

Ei näin aikuisiässä enää ole niin helppoa saada ystäviä. Nuorempana, opiskeluaikoina tuttavapiirikin oli laajempi, ja tutustui helpommin uusiin ihmisiin. Nyt kaikilla on jo omat porukat, tiiviit sellaiset, joihin ei tunnu mukaan pääsevän.

• Anonyymi

Harvalla on montaa tosiystävää, joillan ei lainkaan. Tosiystävä on sellainen, että vaikka välimatka ym.asiat pitävät teitä erossa niin silti ystävyytenne säilyy, jopa ajottaisissa yhteyskatkoksissa. Samoin tosiystävä on sellainen, jolle tiukan paikan tullen voit soittaa koska tahansa, vaikka keskellä yötä. Olettehan itsekin sellaisia. Kaverit ja tuttavst eivät korvaa tosiystävää. Kiitos omille tosiystävilleni olemassa olosta.

• Anonyymi

Näin on. Määritelmä paljasti, ettei itsellä ole tosiystäviä. Kännykkät on kiinni öisin, josta on oikein mainittu, että tietää, ettei heihin ainakaan yhteyttä saa silloin.

Mulla on kyllä aina kännykkä auki öisinkin, koska elämänkokemus on osoittanut, että juuri öisin tapahtuu yleensä pahimmat asiat, onnettomuus tai muuta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4180
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2121
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      551
      1677
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1415
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1137
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1058
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      957
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      848
    Aihe