Lipputangot tyhjänä

Anonyymi

Meillä kerros- ja rivitaloasukkailla liehuu Suomen lippu salossa kaikkina liputuspäivinä. Niinhän se pitää ollakin. Mutta omakotitaloasukkaiden lippitangot huojuu tyhjyyttään, ainakin tuossa kadun toisella puolella. En kirjoita tätä sen vuoksi, että Vappuna pitäisi liputtaa. Kyllä ainakin Suomen itsenäisyyspäivä on liputuksen arvoinen, mutta nuo omakotitalojen lipputangot olivat silloinkin ilman lippua. - Jos liputus ei kiinnosta, niin voisiko lipputangon kaataa pois?

33

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asuu varmaan niin laiskaa porukkaa, ettei viitsi vielä kahdeksan aikaan kiivetä sängystä. Hyvältähän tuo näyttää sinistä taivasta vasten siniristilippu, itse nostin klo 8.00.

      • Anonyymi

        Kerros-ja rivitaloissa lipun nostaa huoltomies, ok-talon lippu on asukkaan itsensä nostettava. Jos esim. Vuokrataloissa nosto jäisi asukkaiden varaan, ensimmäistäkään kertaa lippu ei nousisi salkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerros-ja rivitaloissa lipun nostaa huoltomies, ok-talon lippu on asukkaan itsensä nostettava. Jos esim. Vuokrataloissa nosto jäisi asukkaiden varaan, ensimmäistäkään kertaa lippu ei nousisi salkoon.

        Älä ole niin varma....


    • Anonyymi

      jokos tolpan nokasta kajuutetaan ja vaaditaan, huuto on karmeeta

      • Anonyymi

        Jokos, jokos...
        Miten on mahdollista, että peräkamarissa ollaan jo hereillä? Valvoitko läpi yön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokos, jokos...
        Miten on mahdollista, että peräkamarissa ollaan jo hereillä? Valvoitko läpi yön?

        onkos ruuhitus vielä käynnis jotta jaksaavat siliputa tolopan nokkahan kajuutamahan
        - sinnehän pitääkin siliputa aika tiuhaan ääntänsä aukomaan
        - hakarainen esitti hyvin sen uijun pää sivulle käänetynä ja lakana turpiini pääs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onkos ruuhitus vielä käynnis jotta jaksaavat siliputa tolopan nokkahan kajuutamahan
        - sinnehän pitääkin siliputa aika tiuhaan ääntänsä aukomaan
        - hakarainen esitti hyvin sen uijun pää sivulle käänetynä ja lakana turpiini pääs

        Lieksan vesitornniin kuulemma tehhään semmonen reetti ja laetettaan mahottoman isot ämyrit. Kuulluu pitemmällekkii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lieksan vesitornniin kuulemma tehhään semmonen reetti ja laetettaan mahottoman isot ämyrit. Kuulluu pitemmällekkii.

        siihehän nuo tähtää jot riisutaa lieksann kaikesta muusta ja levitävät omat sääntösä ja kirjaset miten pitää toimia väärät-uskot ohjeet kumotaan roskasiksi ja osaa poltettaan


    • Anonyymi

      Pohjanmaallakin vappuna ei isännät lippua nosta. Täälä on tapana ajaa paskaa pellolle vappuna.

      Minä työmehenä ymmärrän sen vallan hyvin. Me työtätekevät olemme rakentaneet Suomen ja isännät ovat ottaneet perintöpellosta sadon ja myyneet sen kovalla hinnalla Suomen rakentajille.

      Verorahoilla on rahoitettu viljelyksiä ja ostettu monet nelivedot maatalouteen.

    • Anonyymi

      Eipä läheskään kaikkialla lippua salkoon laiteta esim Veteraanien päivänä. Ja se jos mikä on minusta aivan törkeää ja Vetreaanien suurta urakkaa loukkaavaa. Mitä olisimme ilman Sotaveteraaneja ja Lottia. Suuri kunnia ja kiitos kaikille Sotaveteraaneille. Myös Lotat ja kotirintamalla olleet,heille kiitos.
      Tunnen paljon Veteraaneja ja kuntoutuslaitoksessa olleena tutustuin moniin vanhoihin ( nuorin oli 96v Veteraani) ja monet keskustelut pidettiin. Annoin heille kauniit kiitokset ja kädenpuristuksen.
      Moniko Veteraani koki että on mieletöntä,uskomatonta kun tänne tulee ulkomailta nuoria salskeita miehiä sotaa pakoon,kertoivat et heille ei tullut mieleenkään olla moinen karkuri vaan kunnia asia puolustaa,taistella Suomen puolesta. Sanoin heille että olen sanonutkin näille lusmuille etten arvosta teitä lainkaan kun ei ole miestä puolustaa ja taistella kotimaanne puolesta vaan lähdette tuhansien kilometrien päähän karkuun,,ette ole miehiä ettekä mitään,kurjia nyhvelöitä vain.
      Naama punaisen kuuntelivat moitteitani. Osuko ja upposiko et tajuavat mitä heistä täällä ajatellaan.

      • Anonyymi

        Tuommoista kuin lipputanko ja lippu en ottaisi vaikka ilman saisin? Mitä minä sillä tekisin maaton eläjä, tai on minulla maata kukkaruukuissa ja ulkona kukkapenkissä ja kukkalaatikoissa!
        Antaa niiden intoilla kenellä on aihetta, minulla ei ole.


      • Anonyymi

        Veteraanaille ei liputettu,odotetaan ensin varmat tulokset syyllistyivätkö kansanmurhaan ja ovatko liputtamisen arvoisia vai rikollisia.


      • Anonyymi

        Eikö kukaan ole vielä älynnyt esittää yleistä liputuspäivää Suomeen pesiytyneille tunkeutujille? Hävytöntä! Paikka olisi heti siinä ennen omien veteraanien päivää, oikein kunniapaikalla.


    • Anonyymi

      Muista aina, kun katsot lippuja, että ei se maan omistuksesta ole kiinni. Minulla ei ollut lipputankoa aikasemmin mutta kunhan asuin ulkomailla muutaman vuoden niin takaisin tultuani hankin lipun ja tangon.

      On mielestäni asiat niin hyvin Suomessa, että kannattaa liputtaa tiettyinä päivinä.
      En liputa kesäkuun 4 päivä, kun on Mannerheimin syntymäpäivä, tappoi niin monta kunnon työntekijää.

      Kaikki vähänkin Ruotsiin ja ruotsinkieleen viittaavat liputuspäivät jätän väliin.

      Vappu, äitienpäivä ja juhannus ehdottomasti. Nostan minä tuolle muijalle synttäreillä lipun, nostaa muuten metelin.

      • Anonyymi

        Liputatatko Stalinin syntymäpäivänä 18.12. se kun ei tappanut tai tapattanut ketään. Eikös Stalin pitäisi julistaa pyhimykseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liputatatko Stalinin syntymäpäivänä 18.12. se kun ei tappanut tai tapattanut ketään. Eikös Stalin pitäisi julistaa pyhimykseksi?

        Arvaa mille puolelle sun ajatukset sijoittuu. Olet niitä saunan taakse työmiehiä taluttavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaa mille puolelle sun ajatukset sijoittuu. Olet niitä saunan taakse työmiehiä taluttavia.

        En suinkaan, eikös se Stalin tapattanut työläisiä, vai onko historiaa jo muutettu uudelleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liputatatko Stalinin syntymäpäivänä 18.12. se kun ei tappanut tai tapattanut ketään. Eikös Stalin pitäisi julistaa pyhimykseksi?

        Ehkä liputan,Georgiassa hänen kotimaassaan on synnyinkoti suurin ja tärkein nähtävyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä liputan,Georgiassa hänen kotimaassaan on synnyinkoti suurin ja tärkein nähtävyys.

        Maailma ja tuhon vietti, samaan haluavat venakot kokea vieläkin joukko kuopituksiaan
        - on se kumma jano näillä vieteilämme, käydä päin helvetee
        - samaa vietiä se on näitä kulukureita hyyssätä, hukkaan heitetyä on vaatijoitten kans kynkätä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä liputan,Georgiassa hänen kotimaassaan on synnyinkoti suurin ja tärkein nähtävyys.

        Mitä arvelet tuosta että pitäiskö Stalin ja Putin julistaa pyhimyksiksi? Kaksi rehellistä miestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä arvelet tuosta että pitäiskö Stalin ja Putin julistaa pyhimyksiksi? Kaksi rehellistä miestä.

        Onhan meillä Suomessa julistettu "pyhimykseksi" mies joka on tehnyt valan puollustaa Venäjää kuolemaansa saakka. Sen vankileireillä ja yksityisissä oikeuden käynneissä tapettiin kymmeniä tuhansia naisia, lapsia ja miehiä.

        Samaan katekoriaan kuuluu Stalinin kanssa.

        Lenin antoi meille suomalaisille edes itsenäisyyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan meillä Suomessa julistettu "pyhimykseksi" mies joka on tehnyt valan puollustaa Venäjää kuolemaansa saakka. Sen vankileireillä ja yksityisissä oikeuden käynneissä tapettiin kymmeniä tuhansia naisia, lapsia ja miehiä.

        Samaan katekoriaan kuuluu Stalinin kanssa.

        Lenin antoi meille suomalaisille edes itsenäisyyden.

        31.12.1917 Leninpä niin kunnon bolsu.


    • Anonyymi

      Tänään kuulema liputetaan raskaan hoitotyön tekijöille, koska päivittäin työskentelevät vaarallisessa virusympäristössä oma terveys uhattuna.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Aloittajalle valmiiksi toiset nostavat lipun salkoon, älä leuhki lipun liehumisella kun et itse ole tikkua ristiin asian eteen tehnyt.

    • Anonyymi

      Jokaisen työtä tekevän pitää arvostaa saavutuksiaan niin paljon, että ei jätä lipputankoa ostamatta ja liputtamatta.

      Näistä omaa rintaansa nostavista ei saa tehdä suomalaisuuden omistajia.

      Kerrostalon rakentaja sanoi, että olin tuolla kerrotalolla töissä mutta se rahoittaja esittää vierailleen, että tuon kerrostalon olen rakentanut. Eihän se rahoittaja ole siellä rakentanut perhana mitään.

      Työtä tekevät ovat rakentaneet Suomesta ehkä maailman parhaimman maan, joten hankkikaa lipputanko ja lippu. Nostakaa se ylpeänä salkoon vappuna.

      Salko maksaa n. 250 € rautakaupassa ja lippu muutaman kympin.

      • Anonyymi

        Tuollaiselle summalle on muutakin käyttöä, se on eri juttu jos olisin provari ja hyvä summainen eläke tulisi, niin mikäs siinä voishan sitä ajatella! Mutta ei työläisen pidä ruveta pröystäilemään ja porvaria leikkimään! Monikin työläinen kyllä sitä tekee kun velkamersulla ajelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiselle summalle on muutakin käyttöä, se on eri juttu jos olisin provari ja hyvä summainen eläke tulisi, niin mikäs siinä voishan sitä ajatella! Mutta ei työläisen pidä ruveta pröystäilemään ja porvaria leikkimään! Monikin työläinen kyllä sitä tekee kun velkamersulla ajelee.

        Saunakaljat ja kossupullon jättää ostamatta pari kertaa niin siinähän se summa jo säästyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saunakaljat ja kossupullon jättää ostamatta pari kertaa niin siinähän se summa jo säästyy.

        Tärkeämpänä minä vaikka kaljaa ja kossua pidän kuin lippuvouhotusta! Mitä järkeä olisi että vielä pitäisi lippu hommata vahdittavaksi kun se kuitenkin unohtuisi yöksi sinne tankoonsa, ja eikös siitä saa elinkautisen vankeustuomion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeämpänä minä vaikka kaljaa ja kossua pidän kuin lippuvouhotusta! Mitä järkeä olisi että vielä pitäisi lippu hommata vahdittavaksi kun se kuitenkin unohtuisi yöksi sinne tankoonsa, ja eikös siitä saa elinkautisen vankeustuomion.

        Mulla ei ole niin nöpön nuukaa jääkö lippu salkoon.

        Olin aikoinaan Ruotsissa muutaman vuoden töissä ja siellä eräs Stefan oli unohtanut lipun salkoon vielä seuraavanakin päivänä ja naapurin isänmaallinen yksilö soitti poliisille.

        No Stefan kertoi, että potutti niin helvetisti niiden valvonta. Nosti vanhat pitkät alushousut salkoon muutamaksi päiväksi ja sen jälkeen oli naapuri lopettanut valitukset.


    • Anonyymi

      Eipä rautakaupassa saa palvelua niin ei voi ostaa.

      • Toisissa kaupoissa syöksyy myyjä kimppuun kuin sika limppuun heti kun vaan astuu ovesta sisään. Täällä on sitten toisenlainen meininki.


    • Anonyymi

      En asu Lieksassa, en lähelläkään, mutta omakotitalossa kyllä. Kun ostin taloni, ensi töikseni poistin lipputangon. Eipähän kukaan pääse valittamaan, että lippu on nostettu tai laskettu väärään aikaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe