Meillä tuli ystävän kanssa riitaa. Ystäväni haukkui lapsen lapsieni isää ja vieläpä meidän kodissa... Kerroin ystävälleni että omasta puolesta Pyydän anteeksi. Ystäväni ei puolellakaan sanalla maininnut itse osallistuvansa anteeksi pyynnöllä omalla suullaan
Riitaatuli
15
<50
Vastaukset
ei mitään järkeä toisen puolesta alkaa anteeksi pyytelemään
- Anonyymi
Ei sitä kyllä yleensä anteeksi pyydetä, jos ei omasta mielestään ole mitään väärää tehnyt. Ja jotkut ei pyydä siltikään anteeksi, vaikka tietäisivät olleensa väärässä. Hyväksy ystäväsi joko tuollaisena jörönä, joka ei tekemisiään ja sanomisiaan anteeksi pyytele tai hanki uusi ystävä, joka osaa toimia samalla lailla kuin sinä.
Jaksan aina ihmetellä, miksi ihmeessä ihmiset roikkuvat kiinni epätyydyttävissä ystävyysuhteissa, kun maailma on täynnä ihmisiä, joista voi löytyä parempikin ystävä. Oletteko oikeesti niin seurankipeitä, että paskemmatkin kaverit menevät paremmin kuin yksinolo?- Anonyymi
Olen alkanut ymmärtään miksi hänet on alettu työpaikalla kiusaan ehkä mahtaa olla niinkin että hän kiusaa ja sanoo mitä sattuu työkavereille. Olen alkanut ymmärtään että miksi hänen suku ei halua olla hänen seurassa. Minun 6stäväni on kyllä tosiaankin jörö ja osaa vastata toiselle ihmiselle pitkin nenän vartta. Halusin kokeilla mitä hän sanoo kun kerron pyytävän anteeksi.. Sanoin minäkin eiitatilanteessa suorat sanat... Minä en tunne mitään yhteyttä enää häneen. Minulla kyllä ystäviä riittää mutta hänen kanssaan yleensä kaikki jollain tapaa hermostuu. Kiitos Teille kun jaksoitte vähän vastata...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen alkanut ymmärtään miksi hänet on alettu työpaikalla kiusaan ehkä mahtaa olla niinkin että hän kiusaa ja sanoo mitä sattuu työkavereille. Olen alkanut ymmärtään että miksi hänen suku ei halua olla hänen seurassa. Minun 6stäväni on kyllä tosiaankin jörö ja osaa vastata toiselle ihmiselle pitkin nenän vartta. Halusin kokeilla mitä hän sanoo kun kerron pyytävän anteeksi.. Sanoin minäkin eiitatilanteessa suorat sanat... Minä en tunne mitään yhteyttä enää häneen. Minulla kyllä ystäviä riittää mutta hänen kanssaan yleensä kaikki jollain tapaa hermostuu. Kiitos Teille kun jaksoitte vähän vastata...
Toivottavasti saisitte vielä suhteenne toimimaan. Mutta jos näyttää siltä, että entisenlainen meno jatkuu, niin hanki ihmeessä uusi parempi ystävä.
Ja kannattaa samalla antaa anteeksi tälle jörölle ja jotenkin väliessä erota. Ei hänenkään traumoistaan, lapsuudestaan ja elämästään kukaan voi ihan perillä olla, jos hän ei ole kaikkea sulle kertonut. Yleensä ihminen oirehtii ihan syystä. Ja vanhat kaunat tuppaavat siirtymään seuraavaan suhteeseen, jos jää jotain hampaankoloon ensitissä kaveruussuhteissa, joten suosittelen eroamaan niin, että voit sanoa itselläsi olevan hyvän omantunnon tämän jörön suhteen.
- Anonyymi
Toiko syyn esille, miksi hänellä on kielteinen kuva hänestä? Ystävältä voi kuulla myös totuuden, jonka taakse toinen ei näe?
- Anonyymi
Ei kuulema terveihtinyt häntä. No eipä hän edes esittele omia läheisiä minulle niin voisin tarkistaa että tervehtivätkö. Enpä mie Ruukaa välittää jos joku ei tervehti, minä osaan tervehtiä tervehtimätöntäkin. Ei minulla ole tuollaista asiasta ongelma.
- Anonyymi
Onhan sillä negatiivisen mielipiteen esittäjälläkin oikeus omaan mielipiteeseensä. Missä niin määrätään, että vaan positiiviset mielipiteet saa äänen sanoa? Eri asia sitten, kannattaako kaikkea sanoa ääneen. Kohteliausussyistä moni pitääkin mielipiteensä ominaan, jos ei jostakusta tykkää.
- Anonyymi
Eipä siinä mittään minulla on hänen seurassa aina ollut pingottunut olo ja itsetunnom laskua. Siks toiseksi hän on itsekeskeinen.. Olkoot koko ihminen. Minulla muiden ystävien kans niin levollinen olo
- Anonyymi
Ette tosiaan edes vaikuta ystäviltä.
- Anonyymi
Niinpä. Sitä olen miettinyt ja tullut tuohon tulokseen. Ei hän ole koskaan oikein kuunnellut minua, omasta mielestään on... Hän ottaja aina yhteyttä silloin kun hän itse tarvitsee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Sitä olen miettinyt ja tullut tuohon tulokseen. Ei hän ole koskaan oikein kuunnellut minua, omasta mielestään on... Hän ottaja aina yhteyttä silloin kun hän itse tarvitsee.
Luultavasti on sinua kuunnellutkin sen kuin on osannut. Se vaan ei ole riittänyt sinulle. Kukaan ei voi ratketa enempään kuin mihin pystyy. Jos siis tarvitset ihmisen, joka kuuntelee sinua kauemmin, miksi ruikutat sellaisesta ihmisestä, joka ei niin tee. Sinun tarpeestasi ja vaatimuksestasihan siinä on kyse, eikä sen toisen puutteellisuudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on aina ollut ystäviä, jotka ovat luonnostaan aloitteellisempia, puheliaampia ja määräilevämpiä kuin minä itse. Olen sen verran kiltti tallukka, että voin vuosiakin olla juuri mitään sanomatta, vaikka olisin ollut eri mieltäkin. Ja kun sitten koittaa päivä, että lopulta sanon poikkisanan, ystävyys alkaa rakoilla. Vika on selvästi heissä. Kun joutuu yhtäkkiä niskan päältä altavastaajaksi, se on egoistille aivan liian kova paikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on aina ollut ystäviä, jotka ovat luonnostaan aloitteellisempia, puheliaampia ja määräilevämpiä kuin minä itse. Olen sen verran kiltti tallukka, että voin vuosiakin olla juuri mitään sanomatta, vaikka olisin ollut eri mieltäkin. Ja kun sitten koittaa päivä, että lopulta sanon poikkisanan, ystävyys alkaa rakoilla. Vika on selvästi heissä. Kun joutuu yhtäkkiä niskan päältä altavastaajaksi, se on egoistille aivan liian kova paikka.
Niin se on varmasti hämmentävä tilanne kun alkaa Yllättöin puhumaan ja sanomaan mielipiteitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luultavasti on sinua kuunnellutkin sen kuin on osannut. Se vaan ei ole riittänyt sinulle. Kukaan ei voi ratketa enempään kuin mihin pystyy. Jos siis tarvitset ihmisen, joka kuuntelee sinua kauemmin, miksi ruikutat sellaisesta ihmisestä, joka ei niin tee. Sinun tarpeestasi ja vaatimuksestasihan siinä on kyse, eikä sen toisen puutteellisuudesta.
Se on epätasapainossa ollut tämä ihmissuhde.. Hänen tarpeet olen tyydyttänyt ja kovasti paljon. Hän kokee kuunnelleensa. Kerran puhuin asiasta ja hän koki kuunnelleensa. Hän ei kuunnellut kun olin halukas juttelemaan aiheesta toisen kuuntelemisesta. Hän vain päätti kuunnelleensa. Keskustellessa asiat kääntyy aina niin että pian puhutaan taas hänen asioista ja saattaa kesken mun lauseen alkaa puhuin ihan jotakin muuta.. En minä mielestäni ole ruikuttanut.. Olen siksi kirjoittanut tänne koska tämä on suomi24 ja suhteet ja ystävyys..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on epätasapainossa ollut tämä ihmissuhde.. Hänen tarpeet olen tyydyttänyt ja kovasti paljon. Hän kokee kuunnelleensa. Kerran puhuin asiasta ja hän koki kuunnelleensa. Hän ei kuunnellut kun olin halukas juttelemaan aiheesta toisen kuuntelemisesta. Hän vain päätti kuunnelleensa. Keskustellessa asiat kääntyy aina niin että pian puhutaan taas hänen asioista ja saattaa kesken mun lauseen alkaa puhuin ihan jotakin muuta.. En minä mielestäni ole ruikuttanut.. Olen siksi kirjoittanut tänne koska tämä on suomi24 ja suhteet ja ystävyys..
Ystävyyden loppuminen on pitkä prosessi. Vie vuosia ymmärtää ettei sitä enää ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124110MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822111Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511677Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671137Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216951Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3848