Tulevaisuudessa ihminen ei enää saa itse ohjata autoa, koska moni auto-onnettomuus johtuu ajajan tekemästä inhimillisestä erehdyksestä. AI tekee ohjaamisen turvallisemmin. Toisaalta moni muukin onnettomuus johtuu ihmisen tekemästä inhimillisestä ajatusvirheestä. Onko nyt sitten niin, että tulevaisuudessa ihmisiä kielletään tai jopa estetään itse ajattelemasta yleisen edun nimissä? AI suorittaa ajattelun paremmin. Tarvittava teknologia taitaa jo olla pikälle kehitetty. Päättääkö tulevaisuudessa google mitä sinun kannattaa ajatella yleisen edun nimissä?
Inhimillinen ajatusvirhe?
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kyse on siitä annetaanko sinun uskovainen katkaista virta koneesta, joka on hyödyllisempi sinua.
- Anonyymi
Haetko tällä metaforaa siihen, ettei luterilaisuudessa ole saanut ajatella omilla aivoillaan koskaan? Vai onko kenties niin, että kuvittelet hakukonefirman ohjaavan luterilaisia?
- Anonyymi
Kyllä luterilaisuuteen kuten kristillisyyteen yleensäkin kuuluu omilla aivoilla ajattelu.
- Anonyymi
Mikä on sen tylsempää kuin istua toimettomana itseohjautuvassa autossa. Eikö nämä uudet autot sitten milloinkaan mene epäkuntoon kesken matkan. Ja miten auton sen sitten selittää kuljetettavalle ja tilaako lähimmältä vastaavan laiselta itse ohjautuvalta autolta jatko kuljetuksenko ja jää paikalle korjaamaan itseään?
Olisihan se kiva, jos tuollainen turvallinen apuväline nostaisi omaa älykkyysosamäärää vaikka 40 yksiköllä. Jos eri yrityksillä olisi omat apuvälineet, niin aikamoinen kilpailu turvallisen ajattelun markkinaosuuksista syntyisi. Luterilainen kirkkokin voisi julkaista oman versionsa ja osallistua kilpailuun. Mitähän luterilaisuudesta otettaisiin mukaan turvalliseen ajatteluun kirkon omaan versiossa?
Aloitukseni moposta on näköjään poistettu. En ymmärrä miten siinä saattoi olla mitään sääntöjen vastaista. Ehkä AI olisi ymmärtänyt (varsinkin, jos poiston on tehnyt AI).
- Anonyymi
inti kirjoitti:
Taas poistui aloitukseni. Nyt liittyen muinaisten tekstien kopiointiin. Merkillistä.
Olisiko tapahtumilla mitään tekemistä sen kanssa, että olet päässäsi sekoittanut luterilaisuuden tarkoittamaan kaikkia siellä pörrääviä pakkoajatelmia?
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko tapahtumilla mitään tekemistä sen kanssa, että olet päässäsi sekoittanut luterilaisuuden tarkoittamaan kaikkia siellä pörrääviä pakkoajatelmia?
Muinaisten uskonnollisten tekstien kopioinnista on keskusteltu usein keskustelupalstoilla ja liittyy myös luterilaisuuteen.
- Anonyymi
Autoilun tapauksessa se erehtyminen siirtyy vaan kuljettajalta sille ihmiselle, joka on sen automaattiohjauksen rakentanut. Parhaimmassa tapauksessa kuljettaja voi jopa huomata virheen, jota automatiikkka on tekemässä, ja pelastaa siten onnettomuudelta. Ei siis kannata antautua toisten vietäväksi, vaan olla valveilla.
Autonomisesti ajava auto vapauttaisi ajattelun, tylsistyttävän ajamisen rutiinin sijaan voisi keskittyä intensiivisesti Jumalaan tai integraaleihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197