Nyt tuntuu jotenkin pahalta olla niin yksin.Huonojen kokemuksien vuoksi on vaikea luottaa ihmisiin ja ympäristöön.Pelkoa on kertynyt paljon.Miten voi olla niin vaikeaa olla vain oma itsensä ja iloita siitä..? Tuntuu että aina suojaudun varmistaakseni ettei kukaan satuta ja pelko hallitsee.En usko olevani hyvän arvoinen.
Onko kokemuksia?
Yksinäisyys
5
68
Vastaukset 5
- Anonyymi
Samoin huonoja kokemuksia, pelkotiloja aika paljon. Semmoinen tämä maailma on, paha on vaan olemassa.
- Anonyymi
Jostain se viha ym.johtuu, en itse ymmärrä miksi asiat aina ajautuvat huonoon. Tottakai nämä kokemukset säilyvät muistissa, ajan myötä sitä nk."kovettuu".
Minä kiinnostuin teologiasta ja löysin lukemisen kautta paljon jotka selittävät tätä maailmaa.
Herkät ihmiset kärsivät eniten valitettavasti.
- Anonyymi
Huonoja kokemuksia meille kertyy jokaiselle. Niihin ei pidä juuttua. Hyviäkin kokemuksia on varmasti myös jokaisella. Kannattaa perustaa enemmän niille hyville kokemuksille tai ihan vaan niille tavallisille, joita tulee vastaan koko ajan.
Lisäksi vielä, kokemus on oma kokemus. Ei muuta. Eikä sille pidä antaa sen suurempaa valtaa itsen ylitse.
Normaali varovaisuus ihmisten kanssa on tietysti aina paikallaan. - Anonyymi
No mietipä saako esim. vankilassa olla oma itsensä? Ei varmasti. On pakko ylläpitää tietynlaista kovaa kuorta. Sama ilmiö on lievempänä normimaailmassakin. Jos on julkisilla paikoilla aivan rento oma itsensä, niin kyllä äkkiä saattaa joutua tietynlaisten psykopaattien uhriksi, koska he huomaavat että tämä yksilö on täysin varomaton. Maailma ei anna ihmisen olla oma itsensä.
Koin kerran vapautumisen siitä että pitäisi tehdä jotain tai olla jotain. Olin kävelyllä metsässä ja hyvin väsynyt kaikin puolin. En tiennyt minne enää mennä. Ajattelin että miksi aina pitää yrittää jotain tehdä ja olla jotain? Miksei voi vain olla? Sitten aurinko alkoi paistaa hyvin kirkkaasti ja koin suurta onnea. Tajusin että kaikki tämä yrittäminen on syntymisen jälkeen minulle ulkopuoleltani kasattuja asioita. Jopa oma nimi on ulkopuolelta tullut, annettu ja opetettu ja samoin siihen liittyvä tarina, jota joka päivä kerromme itsellemme. Harmi ettei olotila kestänyt puolta tuntia kauempaa, mutta kokemus oli spontaani ja hiljensi minut täysin.- Anonyymi
Oikeastaan, mitä vanhempi ihminen on ja samoin mitä enemmän hän osoittaa yhteiskunnalle, että elää ottaen muut huomioon ja elää yhteiskuntaa rakentaen, sitä enemmän hän saa anteeksi omituisuuksiaan ja "olla oma itsensä"...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa791877Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341202Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134954Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.200879- 83719
- 64704
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo210664- 67637
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 64574
- 35571
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32548- 55517
- 36514
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28442- 33423
- 40417
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin12408- 82408