Yksinäisyys

Anonyymi

Nyt tuntuu jotenkin pahalta olla niin yksin.Huonojen kokemuksien vuoksi on vaikea luottaa ihmisiin ja ympäristöön.Pelkoa on kertynyt paljon.Miten voi olla niin vaikeaa olla vain oma itsensä ja iloita siitä..? Tuntuu että aina suojaudun varmistaakseni ettei kukaan satuta ja pelko hallitsee.En usko olevani hyvän arvoinen.
Onko kokemuksia?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samoin huonoja kokemuksia, pelkotiloja aika paljon. Semmoinen tämä maailma on, paha on vaan olemassa.

      • Anonyymi

        Jostain se viha ym.johtuu, en itse ymmärrä miksi asiat aina ajautuvat huonoon. Tottakai nämä kokemukset säilyvät muistissa, ajan myötä sitä nk."kovettuu".

        Minä kiinnostuin teologiasta ja löysin lukemisen kautta paljon jotka selittävät tätä maailmaa.

        Herkät ihmiset kärsivät eniten valitettavasti.


    • Anonyymi

      Huonoja kokemuksia meille kertyy jokaiselle. Niihin ei pidä juuttua. Hyviäkin kokemuksia on varmasti myös jokaisella. Kannattaa perustaa enemmän niille hyville kokemuksille tai ihan vaan niille tavallisille, joita tulee vastaan koko ajan.

      Lisäksi vielä, kokemus on oma kokemus. Ei muuta. Eikä sille pidä antaa sen suurempaa valtaa itsen ylitse.
      Normaali varovaisuus ihmisten kanssa on tietysti aina paikallaan.

    • Anonyymi

      No mietipä saako esim. vankilassa olla oma itsensä? Ei varmasti. On pakko ylläpitää tietynlaista kovaa kuorta. Sama ilmiö on lievempänä normimaailmassakin. Jos on julkisilla paikoilla aivan rento oma itsensä, niin kyllä äkkiä saattaa joutua tietynlaisten psykopaattien uhriksi, koska he huomaavat että tämä yksilö on täysin varomaton. Maailma ei anna ihmisen olla oma itsensä.

      Koin kerran vapautumisen siitä että pitäisi tehdä jotain tai olla jotain. Olin kävelyllä metsässä ja hyvin väsynyt kaikin puolin. En tiennyt minne enää mennä. Ajattelin että miksi aina pitää yrittää jotain tehdä ja olla jotain? Miksei voi vain olla? Sitten aurinko alkoi paistaa hyvin kirkkaasti ja koin suurta onnea. Tajusin että kaikki tämä yrittäminen on syntymisen jälkeen minulle ulkopuoleltani kasattuja asioita. Jopa oma nimi on ulkopuolelta tullut, annettu ja opetettu ja samoin siihen liittyvä tarina, jota joka päivä kerromme itsellemme. Harmi ettei olotila kestänyt puolta tuntia kauempaa, mutta kokemus oli spontaani ja hiljensi minut täysin.

      • Anonyymi

        Oikeastaan, mitä vanhempi ihminen on ja samoin mitä enemmän hän osoittaa yhteiskunnalle, että elää ottaen muut huomioon ja elää yhteiskuntaa rakentaen, sitä enemmän hän saa anteeksi omituisuuksiaan ja "olla oma itsensä"...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe