Mikä tai mitkä ovat mielestäsi kauneimmat ooppera-aariat? Tässä yksi ehdotus: Schubertin oopperasta alfonso und estrella froilan 1. aaria https://youtu.be/svt3Q_E0-Js
Kauneimmat ooppera-aariat?
5
2324
Vastaukset
- Anonyymi
Aarian johdantohan on mitä kaunein auringonnousun orkestraalinen kuvaus, tai ainakin koskettavin sellainen, sisältyen juurikin Froilan 3-taitteiseen aariaan kaksine dramaattisine accompagnato-välikkeineen : " Sei mir gegrüst, o sonne" = Sua tervehdin, oi aurinko, Schubertin Schoberin librettoon säveltämässä oopperassa. Kyseessä on tarkkaan harkittu orkesterijohdanto, crescendo, jossa puhaltimien auringon ensisäteiden kromaattiset häivähdykset kuvaavat vähittäistä aamun sarastusta. Schubertilla oli siis myös kyky kuvat ulkomusiikillisia tapahtumia musiikillisesti.
- Anonyymi
"Mikä tai mitkä ovat mielestäsi kauneimmat ooppera-aariat? "
Asiaa lähes 15 min tutkittuani pystyin kaventamaan ehdokkaat näihin kahteen, mutta kumpi niistä sitten olisi se kaikkein kaunein?:
https://www.youtube.com/watch?v=4AKbUm8GrbM
The Who - Pinball Wizard
https://www.youtube.com/watch?v=mDeFdGzthV0
Mozart - Voi che sapete (Cecilia Bartoli)- Anonyymi
Ensin mainittu on pop biisiksi surkeaa kitaranrämpytystä ja hoilotusta eikä mikään aaria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensin mainittu on pop biisiksi surkeaa kitaranrämpytystä ja hoilotusta eikä mikään aaria.
"Ensin mainittu on pop biisiksi surkeaa kitaranrämpytystä ja hoilotusta eikä mikään aaria."
Kuinka avarakatseista. Kyseessä on yksittäinen laulu eli aaria rock-oopperasta Tommy, jossa säestysinstrumentteina on käytetty aikalaisinstrumentteja.
Ilmeisesti Pete Townshend joka kyseisen uupperan musiikin pääosin sävelsi omisti almanakan, ja niinpä hän pohtiessaan millaisilla soitinkokoonpanoilla tekeillä olevan uupperan voisi säestää tuli tarkistaneeksi siitä almanakasta että 1700-luku on jo aikaa sitten päättynyt joten 1700-luvun jälkeen ilmaantuneita soittimia tai soitinkokoonpanoja on sinänsä luvallista vaikkakaan ei välttämättä pakollista käyttää.
Olen itse joskus kuullut levyn jossa erään Mozartin uupperan musiikki esitettiin ilman laulajia pelkän jousikvarteton toimesta, ja kyseinen sovitus kyseisestä uupperasta jousikvartetolle oli peräisin 1700-luvulta, joten on niitä ennenkin 4-soittajan bändintoimesta aikalaisinstrumentein soitettu uupperoita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ensin mainittu on pop biisiksi surkeaa kitaranrämpytystä ja hoilotusta eikä mikään aaria."
Kuinka avarakatseista. Kyseessä on yksittäinen laulu eli aaria rock-oopperasta Tommy, jossa säestysinstrumentteina on käytetty aikalaisinstrumentteja.
Ilmeisesti Pete Townshend joka kyseisen uupperan musiikin pääosin sävelsi omisti almanakan, ja niinpä hän pohtiessaan millaisilla soitinkokoonpanoilla tekeillä olevan uupperan voisi säestää tuli tarkistaneeksi siitä almanakasta että 1700-luku on jo aikaa sitten päättynyt joten 1700-luvun jälkeen ilmaantuneita soittimia tai soitinkokoonpanoja on sinänsä luvallista vaikkakaan ei välttämättä pakollista käyttää.
Olen itse joskus kuullut levyn jossa erään Mozartin uupperan musiikki esitettiin ilman laulajia pelkän jousikvarteton toimesta, ja kyseinen sovitus kyseisestä uupperasta jousikvartetolle oli peräisin 1700-luvulta, joten on niitä ennenkin 4-soittajan bändintoimesta aikalaisinstrumentein soitettu uupperoita.Minusta esim. Zerlinan Batti batti aaria Mozartin Don Giovannista on kauniimpi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984