Mitä tehdä tässä tilanteessa?

Pitkästä tarinasta ei oikein lyhyttä saa, mutta tilannekuva on tämä.
Hyvin klassisesti pitkä parisuhde takana ja jo vuosia sitten suhde muuttunut hyvinkin kaverilliseksi yhteiseloksi. Kumppanin kanssa kaikki mukavasti muuten, mutta läheisyyttä ja seksiä ei nimeksikään.
Olen yrittänyt vaikka mitä, ehdottanut pariterapiaa ja tiedustellut onko hänellä joku toinen. Tämä asia ei enää paina mieltäni eikä oikein mikään muukaan, paitsi seksi. Sitä ei ole eikä tule.
Olen hyvännäköinen mies ja saan naisilta usein piristäviä katseita. Nämä pienet huomiot ovat todella tärkeitä, sillä tässä tilanteessa oleva mies hävittäisi itseluottamuksensa ja omanarvontunteensa ilman noita katseita ja hymyjä, ne pitävät edes jollain tavalla pinnalla.
Jo pitkään olen haaveillut vakituisesta ystävästä jonka kanssa kokea hyviä kauniita hetkiä läheisyyden ja seksin merkeissä. Miettinyt ilmoituksen laittamista jollekin palstalle. Täytyyhän olla muitakin samassa tilanteessa olevia joille ero ei ole vaihtoehto, mutta läheisyyden ja seksittömyyden puute silkkaa kärsimystä.
Minulla on paljon naisia tuttavina ja kavereina. Muutaman hyvän ystävän kanssa olen ongelmastani jutellut ja neuvoksi olen saanut sen, että ero on ainoa vaihtoehto. Kuulemma eron jälkeen minulla olisi vientiä niin paljon etten edes usko. Ehkä varmasti olisikin, mutta tosiasia on etten voi erota. Enkä vain seksin takia ainakaan.
Mitä mieltä täällä ollaan, onko kukaan samassa tilanteessa? Elämä menee eteenpäin ja vuodet valuvat hukkaan, ainakin seksin suhteen. Haluja ja intohimoa löytyy, mutta se kaikki aiheuttaa vaan mielipahaa. Toivoisin melkein, että joku mukava kaupassa hymyilevä nainen tulisi luokseni ja sanoisi "Moikka komistus, nyt lähdetään täältä yhtä matkaa ja mennään nauttimaan keväästä". ;)

35

1522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä olisin valmis eroamaan, jos tarve vaatii. Tilanne vaatii muutoksia ja ne olisin valmis tekemään. Olen tätä asiaa jo paljon miettinyt. En tee kevyttä ratkaisua.

      • Kiitos vastauksesta.
        Olen myös pyöritellyt ajatusta erosta moneen kertaan ja kerran se ero oli myös hyvin lähellä, jopa asuttiin eri osoitteissa.
        Tilanne kohdallani ei ole yksinkertainen, eikä se ikinä olekaan. Enkä tarkoita, että sinullakaan. Ero ei ikinä ole kevyt ratkaisu kuten sanoit. Olen kanssasi täysin samaa mieltä.
        Tiedän, että vapaana miehenä voisin saada kaiken kaipaamani huomion. Treffejä, hauskoja iltoja, viikonlopun reissuja, hellää läheisyyttä ja paljon seksiä ... mutta silloin kaikki muu mikä minulle on tärkeää häviäisi.
        On ilmeisesti niin, että joko pidän seksittömän, mutta muuten juuri sellaisen elämän mistä nautin tai sitten saan seksiä, mutta muut asiat eivät ole sitä miten ne haluaisin olevan. Ymmärrän, että muutos voi tuoda hienoja juttuja elämään, mutta minulla on jo nyt ne hienot jutut tässä ja nyt.


      • Anonyymi
        Keväthaaveet kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.
        Olen myös pyöritellyt ajatusta erosta moneen kertaan ja kerran se ero oli myös hyvin lähellä, jopa asuttiin eri osoitteissa.
        Tilanne kohdallani ei ole yksinkertainen, eikä se ikinä olekaan. Enkä tarkoita, että sinullakaan. Ero ei ikinä ole kevyt ratkaisu kuten sanoit. Olen kanssasi täysin samaa mieltä.
        Tiedän, että vapaana miehenä voisin saada kaiken kaipaamani huomion. Treffejä, hauskoja iltoja, viikonlopun reissuja, hellää läheisyyttä ja paljon seksiä ... mutta silloin kaikki muu mikä minulle on tärkeää häviäisi.
        On ilmeisesti niin, että joko pidän seksittömän, mutta muuten juuri sellaisen elämän mistä nautin tai sitten saan seksiä, mutta muut asiat eivät ole sitä miten ne haluaisin olevan. Ymmärrän, että muutos voi tuoda hienoja juttuja elämään, mutta minulla on jo nyt ne hienot jutut tässä ja nyt.

        Hyvä juttu, jos asiat ovat niinkuin kerrot. Ymmärrän Sinua. Minullakin on tavallaan mukava elämä, mutta myös jonkin verran ihastusta. Minäkin oikeastaan haluaisin keskittyä omaan tämänhetkiseen elämääni syvemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä juttu, jos asiat ovat niinkuin kerrot. Ymmärrän Sinua. Minullakin on tavallaan mukava elämä, mutta myös jonkin verran ihastusta. Minäkin oikeastaan haluaisin keskittyä omaan tämänhetkiseen elämääni syvemmin.

        Emme siis kuitenkaan ole valmiita, kummatkaan, muutokseen. Vanha elämä on ihan hyvä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Emme siis kuitenkaan ole valmiita, kummatkaan, muutokseen. Vanha elämä on ihan hyvä.

        Itselläni ei oikeastaan ole edes halua mihinkään muutokseen. Seksi ja läheisyys ovat tärkeitä asioita, mutta jos seksi, läheisyys ja nautinto ajatellaan vain asioina, silloin tästä kaikesta muusta nauttii ajallisesti paljon enemmän. Tätä tavallista arjen hyvää oloa on kuitenkin määrällisesti enemmän.
        Tietysti jos tuohon puuttuvaan osa-alueeseen löytyisi mukava ihminen kaveriksi, niin silloin kaikki olisi juuri eikä melkein mallillaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä juttu, jos asiat ovat niinkuin kerrot. Ymmärrän Sinua. Minullakin on tavallaan mukava elämä, mutta myös jonkin verran ihastusta. Minäkin oikeastaan haluaisin keskittyä omaan tämänhetkiseen elämääni syvemmin.

        Samoin minä, monenlaista asiaa meneillään ja monta rautaa tulessa.
        Näin keväällä kun luonto herää unestaan, niin itsekin alkaa kaivata niitä kevään mukanaan tuomia tunteita. Tai tunteethan ovat jo olemassa, puuttuu vain se kuka niistä haluaisi nauttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme siis kuitenkaan ole valmiita, kummatkaan, muutokseen. Vanha elämä on ihan hyvä.

        Jostain pitää ehkä sittenkin luopua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jostain pitää ehkä sittenkin luopua.

        Niin, itse en kyllä ole kompromisseihin taipuvainen enää tässä tilanteessa. Olen jo hukannut useamman vuoden.
        En missään nimessä periaatteessa hyväksy uskottomuutta, mutta jos kumppani ei halua erota muttei kuitenkaan halua läheisyyttä tai seksiä, mitä vaihtoehtoja silloin jää?
        Olen miettinyt tätä kauan ja haluan löytää ihanan naisen jolle antaa tämän intohimoisen puolen itsestäni.


    • Anonyymi

      Minullakaan ei oikeastaan ole halua muutokseen. Minulla ja miehellä on rauhallista yhdessä ja seksiäkin saan, jos vain pyydän, samoin läheisyyttä.
      Minusta vaan tuntuu, että me voisimme olla hyvä pari sekä sosiaalisesti että fyysisesti. Minua kiehtoo erityisesti se, että voisit auttaa minua ongelmissani. Mieskin auttaa mutta ei ehkä sellaisella tarmolla kuin sinä. Tuntisin, että sinulta saisin enemmän läheisyyttä, huomioimista, suojelemistakin.

      • Missäpäin olet? Noin ihan vaan suurinpiirtein maantieteellisesti?


      • Anonyymi
        Keväthaaveet kirjoitti:

        Missäpäin olet? Noin ihan vaan suurinpiirtein maantieteellisesti?

        Ihan Helsingissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan Helsingissä.

        Sitten välimatkaa on käytännössä liikaa, harmi. Itse olen Länsi-Suomesta.
        Ellei sitten silloin tällöin voisi matkustellen nähdä. Mutta tämä nyt vain ajatuksena, emmehän tiedä toisistamme mitään.


      • Anonyymi
        Keväthaaveet kirjoitti:

        Sitten välimatkaa on käytännössä liikaa, harmi. Itse olen Länsi-Suomesta.
        Ellei sitten silloin tällöin voisi matkustellen nähdä. Mutta tämä nyt vain ajatuksena, emmehän tiedä toisistamme mitään.

        Nyt se tuntuisi yhdeltä vaihtoehdolta, joskus tavata toista. Mutta uskokaa, harvoin se tuo muuta kuin stressiä alun jälkeen viimeistään. Pahan mielen, itsesyytökset ja pettymyksen. Harvalle kaksoiselämä sopii. Se muuttuu minkä ei halua muuttuvan, ihan varmasti muuttuu. Ei se "kotipaketti" pysy kasassa ennallaan enää jos käy leikkimään muualla. On ihan oikeasti ainut vaihtoehto erota entisestä. Tai voihan sitä ottaa etäisyyttä muutamaksi vuodeksi, ja katsoa miltä tuntuu kun se entinen elämä ei ole läsnä. Se ehkä hiipuu itsekseen poiskin? Tai sitten ikävä on niin suuri että tajuaa missä on paras. Jotkut hehkuttaa miten vieraissa käynti paransi parisuhdetta.. Noinkohan? Täytyy olla tosi vapaamielinen. Tuskin korjaa. Ennemmin tai myöhemmin tuhoon tuomittua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt se tuntuisi yhdeltä vaihtoehdolta, joskus tavata toista. Mutta uskokaa, harvoin se tuo muuta kuin stressiä alun jälkeen viimeistään. Pahan mielen, itsesyytökset ja pettymyksen. Harvalle kaksoiselämä sopii. Se muuttuu minkä ei halua muuttuvan, ihan varmasti muuttuu. Ei se "kotipaketti" pysy kasassa ennallaan enää jos käy leikkimään muualla. On ihan oikeasti ainut vaihtoehto erota entisestä. Tai voihan sitä ottaa etäisyyttä muutamaksi vuodeksi, ja katsoa miltä tuntuu kun se entinen elämä ei ole läsnä. Se ehkä hiipuu itsekseen poiskin? Tai sitten ikävä on niin suuri että tajuaa missä on paras. Jotkut hehkuttaa miten vieraissa käynti paransi parisuhdetta.. Noinkohan? Täytyy olla tosi vapaamielinen. Tuskin korjaa. Ennemmin tai myöhemmin tuhoon tuomittua.

        Hyvä kommentti, kiitos.
        Niin, kyllä varmasti muuttaa, en epäile yhtään. Varsinkin, jos sinne toisaalle muodostuu itsellä ja toisella syvä tunneside.
        Tässähän se onkin se suurin ongelma, ajatukset keikkuu puolelta toiselle. Ymmärtää ettei mikään paremmaksi muutu, mutta silti sielu ja keho huutaa hellyyttä ja kosketusta.


      • Anonyymi
        Keväthaaveet kirjoitti:

        Hyvä kommentti, kiitos.
        Niin, kyllä varmasti muuttaa, en epäile yhtään. Varsinkin, jos sinne toisaalle muodostuu itsellä ja toisella syvä tunneside.
        Tässähän se onkin se suurin ongelma, ajatukset keikkuu puolelta toiselle. Ymmärtää ettei mikään paremmaksi muutu, mutta silti sielu ja keho huutaa hellyyttä ja kosketusta.

        Voisitkohan jutella sille entiselle puolisolle hellyyden puutteestasi. Voihan hänkin tulla vastaan. Minäkin voisin jutella miehelle. On helpompi keino kuin alkaa vaihtaa puolisoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisitkohan jutella sille entiselle puolisolle hellyyden puutteestasi. Voihan hänkin tulla vastaan. Minäkin voisin jutella miehelle. On helpompi keino kuin alkaa vaihtaa puolisoa.

        Olen yrittänyt. Puhuttu ja on luvattu, aina innolla odotan ja petyn. Harmittaa todella paljon sillä omat tunteeni ovat aina olleet hänen suhteen samat. Haluan häntä ihan mielettömän paljon.
        Nyt on alkanut jo harmittaa sekin, että olen jättänyt käyttämättä lukuiset mahdollisuudet käydä nauttimassa muualla. Olen itselleni siitä jopa vihainen. Upeita naisia olen kiittänyt kauniisti huomiosta ja ilmaissut olevani varattu. Turhaan olen kieltäytynyt ...


      • Anonyymi
        Keväthaaveet kirjoitti:

        Olen yrittänyt. Puhuttu ja on luvattu, aina innolla odotan ja petyn. Harmittaa todella paljon sillä omat tunteeni ovat aina olleet hänen suhteen samat. Haluan häntä ihan mielettömän paljon.
        Nyt on alkanut jo harmittaa sekin, että olen jättänyt käyttämättä lukuiset mahdollisuudet käydä nauttimassa muualla. Olen itselleni siitä jopa vihainen. Upeita naisia olen kiittänyt kauniisti huomiosta ja ilmaissut olevani varattu. Turhaan olen kieltäytynyt ...

        Joku sanoo, että ei vaihtamalla parane ja minustakin alkaa tuntua siltä. Minun pitää paneutua omaan parisuhteeseeni ja tehdä työtä sen eteen. Toiseen vaihtaminen vaatisi paljon energiaa. Mielelläni juttelen sinun kanssa edelleen. Olisi kuitenkin keskityttävä oikeaan elämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joku sanoo, että ei vaihtamalla parane ja minustakin alkaa tuntua siltä. Minun pitää paneutua omaan parisuhteeseeni ja tehdä työtä sen eteen. Toiseen vaihtaminen vaatisi paljon energiaa. Mielelläni juttelen sinun kanssa edelleen. Olisi kuitenkin keskityttävä oikeaan elämään.

        Jos haluat, niin olisi kiva vaihtaa ajatuksia ihan jutellen puolin ja toisin tilanteistamme. Ehkä tietynlainen samankaltaisuus tilanteissamme auttaisi molempia.
        Osoite on: kevathaaveet at mailbox piste org


      • Anonyymi
        Keväthaaveet kirjoitti:

        Hyvä kommentti, kiitos.
        Niin, kyllä varmasti muuttaa, en epäile yhtään. Varsinkin, jos sinne toisaalle muodostuu itsellä ja toisella syvä tunneside.
        Tässähän se onkin se suurin ongelma, ajatukset keikkuu puolelta toiselle. Ymmärtää ettei mikään paremmaksi muutu, mutta silti sielu ja keho huutaa hellyyttä ja kosketusta.

        Sekin olisi jo paljon kun olisi ihminen jonka kanssa kirjoitella, jutella. Kun aikoinaan katselin treffit sivuja ja vastailinkin, tuntui että miehet hakee vaan petikaveria. Sanoi minua mukavaksi ja huumoria löytyi, mutta ihmettelivät että mitä sitten etsin jos ei "peti" kelpaa. Toki kelpaa mutta se Fiksu Nallekarhu pitäs ensin löytää. Kumppani jolle voin jutustella ihan mistä vaan. Mies joka tulisi lähelle tunteella ja tulisesti vaan ei öykkäröiden ja rehvastellen. Onkohan sellaista.
        En minä mikään viilipytty ole. Ujo vähän, aikuinen nainen. Sanoin joskus että mies on paras keksintö. En tahtoisi mitään korviketta vaan ihan sitä itseään. Sitten kerran joku kysyi tavataanko salaa. Alanko salarakkaaksi. Mietin itseäni siihen. Olen vapaa ratkaisuun. Se ei ole minulle oikea ratkaisu, tiedän. Vaikka en yhtään elättelisi tulevani ehkä ykkösnaiseksi joskus, en oppisi pelin henkeen. En haluaisi lainata miestä.
        Entäs jos kiinnyn, rakastun enkä haluaisi päästää häntä. On siis parempi kun jään yksin.
        Tiedän, paljon menee rakkautta hukkaan. On sanottu sekin että sydämellisenpää, naisellisenpaa, mutkattomampaa ei äkkiä ole ja se menee nyt hukkaan. Mutta parempi kai sekin kuin että alkaisin leikkiä tulella.
        Alan olla liian vanhakin🤔🤫
        Kirjekaveri olisi metkaa, mutta kukapa siihen ryhtyisi. Ensalkuun🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekin olisi jo paljon kun olisi ihminen jonka kanssa kirjoitella, jutella. Kun aikoinaan katselin treffit sivuja ja vastailinkin, tuntui että miehet hakee vaan petikaveria. Sanoi minua mukavaksi ja huumoria löytyi, mutta ihmettelivät että mitä sitten etsin jos ei "peti" kelpaa. Toki kelpaa mutta se Fiksu Nallekarhu pitäs ensin löytää. Kumppani jolle voin jutustella ihan mistä vaan. Mies joka tulisi lähelle tunteella ja tulisesti vaan ei öykkäröiden ja rehvastellen. Onkohan sellaista.
        En minä mikään viilipytty ole. Ujo vähän, aikuinen nainen. Sanoin joskus että mies on paras keksintö. En tahtoisi mitään korviketta vaan ihan sitä itseään. Sitten kerran joku kysyi tavataanko salaa. Alanko salarakkaaksi. Mietin itseäni siihen. Olen vapaa ratkaisuun. Se ei ole minulle oikea ratkaisu, tiedän. Vaikka en yhtään elättelisi tulevani ehkä ykkösnaiseksi joskus, en oppisi pelin henkeen. En haluaisi lainata miestä.
        Entäs jos kiinnyn, rakastun enkä haluaisi päästää häntä. On siis parempi kun jään yksin.
        Tiedän, paljon menee rakkautta hukkaan. On sanottu sekin että sydämellisenpää, naisellisenpaa, mutkattomampaa ei äkkiä ole ja se menee nyt hukkaan. Mutta parempi kai sekin kuin että alkaisin leikkiä tulella.
        Alan olla liian vanhakin🤔🤫
        Kirjekaveri olisi metkaa, mutta kukapa siihen ryhtyisi. Ensalkuun🤭

        Samaa ajattelen minäkin, en kuitenkaan kenenkä vaan kanssa hyppäisi sänkyyn, vaikka ajatus siitä olisikin enemmän kuin upea.
        Ehkä kirjoittelu voisi olla juuri se hyvä tapa ensin jäsennellä myös omia ajatuksia. Voisipa tuo kirjoittelu olla jo muutenkin ihan tarpeeksi jännittävää ihan alkuun. Tässä kun on jo pitkän aikaa ollut tämmöisessä tilanteessa, niin rauhallinen tutustuminen olisi varmasti hyvä idea.
        Laitoin tuohon aiempaan kommenttiin meiliosotteen. Jos haluat, voit sinne laittaa jonkun pienen tervehdyksen. Se olis nallekarhulle mukava yllätys. ;)


      • Anonyymi
        Keväthaaveet kirjoitti:

        Hyvä kommentti, kiitos.
        Niin, kyllä varmasti muuttaa, en epäile yhtään. Varsinkin, jos sinne toisaalle muodostuu itsellä ja toisella syvä tunneside.
        Tässähän se onkin se suurin ongelma, ajatukset keikkuu puolelta toiselle. Ymmärtää ettei mikään paremmaksi muutu, mutta silti sielu ja keho huutaa hellyyttä ja kosketusta.

        Toivon sinulle hyvää ratkaisua asiaan! Kyllä kosketus ja läheisyys on niin iso asia💌
        Uskotaan että sekin loksahtaa kohdilleen, hyvällä tavalla ja pian. Onnea matkaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivon sinulle hyvää ratkaisua asiaan! Kyllä kosketus ja läheisyys on niin iso asia💌
        Uskotaan että sekin loksahtaa kohdilleen, hyvällä tavalla ja pian. Onnea matkaan!

        Kiitos, kaikkea hyvää myös sinulle. :)
        Olen samaa mieltä, kyllä läheisyys ja seksi ovat sellaisia perustarpeita mitä ihminen kaipaa.


      • Anonyymi
        Keväthaaveet kirjoitti:

        Kiitos, kaikkea hyvää myös sinulle. :)
        Olen samaa mieltä, kyllä läheisyys ja seksi ovat sellaisia perustarpeita mitä ihminen kaipaa.

        Kiitos!
        On surullista kun asiat eivät kohtaa enää yhdessä!


      • Anonyymi
        Keväthaaveet kirjoitti:

        Kiitos, kaikkea hyvää myös sinulle. :)
        Olen samaa mieltä, kyllä läheisyys ja seksi ovat sellaisia perustarpeita mitä ihminen kaipaa.

        Oletko vielä linjoilla, voisin haluta vaihtaa ajatuksia :) Länsi-Suomesta myös.


    • Anonyymi

      Et ole yksin kuten sanotaan. Samoin meilläkin tuo suhde muutunut naisen kanssa kaverilliseksi, ei siis seksiä eikä oikein muutakaan intiimiä. Kun huomaa saavansa muilta naislta huomiota alkaa se "kaverisi" näyttää mustasukkaisuuden eleitä ja pieni kiukuttelu into nostaa päätä. Kun oltiin viimeksi syömässä naistarjoilija saattoi hymyillä mulle ja kysyi onko kaikki hyvin, saisko ola vielä jotakin palan päälle, ei kiitos ja nainen sanoi et käden heilautus vaan jos haluut jotain. Muijalle oli tääkin liikaa, syytti tarjoilijaa flirtistä ja mua siitä et ei niiden silmien tarvii tapittaa toisen naisen rintoja, ei kai mun syy jos jollakin vähän isommat. Olen yrittänyt nätiisti ja hartaasti mutta kun ei niin ei. Olen joskus ajatuspohjalta miettinyt eroakin mutta koska muu arki toimii ja muijalla on tuota massia kohtuulisesti ja sitä saa niin ei ole hätää.

    • Anonyymi

      Kirjoitat hienosti ajatuksistasi.
      Olen ihan vastaavassa tilanteessa, mutta sillä erolla että astuin rajan yli ja aloitin muutama vuosi sitten sivusuhteen. Se toimi alkuun, mutta pian tunteet tuli kuvioihin ja lopulta lopetin suhteen. Kesti kaksi vuotta toipua suhteeseen liittyvistä tunteista, joten loppujen lopuksi suhde kokonaisuudessaan vei paljon enemmän kuin antoi...Pidin kaiken sisälläni, eikä puolisoni tiedä pettämisestä mitään. Näin neuvoi terapeutti, jolla kävin sen jälkeen.

      Sen jälkeen olen harhautunut sivupoluille muutamia yksittäisiä kertoja. Minulla on syyni toimia näin ja huutelijoille totean, että heittäköön se ensimmäisen kiven, joka ei ole koskaan mitään väärää tehnyt. Täällä en perustele tekojani enempää.

      Vaikka kuinka uskoo, että pystyy hallitsemaan tunteensa, niin tilanne muuttuu siinä vaiheessa, kun jaat toisen ihmisen kanssa jotain intiimiä, jotain sellaista joka on vain teidän kahden välistä. Siksi en suosittele ainakaan sivusuhdetta, koska se usein päättyy kyyneliin. Yksittäiset kerrat antavat yhtä paljon kuin suhde voi loppujen lopuksi parhaimmillaan antaa, Olettaen siis, että et halua syventää sivusuhdetta ja rakastua...

    • Anonyymi

      Enpä ole ajatuksieni kanssa näköjään yksin....läheisyyttä ja sitä että toinen himoitsee ja haluaa sinua ja ottaa sinut....sitä kaipaan ja joudun varmaan koko loppuelämäni kaipaamaan ellen tee omia ratkaisujani. Mieheni ei vaan halua tai jaksa ja minä olen aina aloitteellinen kaikkeen läheisyyteen...turhauttavaa!

    • Anonyymi

      Mitä hän sanoo syyksi seksittömyydelle? Mitä hän on mieltä tilanteestanne? Onko tyytyväinen? Kertonut joitain epäkohtia? Oletko kertonut hänelle suoraan, että kaipaat seksiä? Ja kysynyt häneltä, että missä mennään jne?

    • Anonyymi

      Mä en ymmärrä tuota että ero ei ole vaihtoehto! Niin miksi ei ? Et tiedä kuinka mahtava elämä odottaisi sen uuden ihmisen kanssa ! Ja jos se puoliso on niin ihana vaikkei pussaa eikä paijaa, niin kuinka sitä voitte silti pettää ja samalla ajatella että avioliitto jatkuu hyvänä ? Tuo on minusta suurta itsepetosta jos niin kuvittelee että mikään ei muutu huonommaksi avioliitossa vaikka haen seksin ja hellyyden toisen luota. Se avioliitto on sen jälkeen valheelle rakennettu vaikka mitä itselleen uskottelee. Ja tietämätön petetty puoliso jatkaa onnellista avioelämää, joka ei ole enää sellaisena totta kuin hänen ajatuksissaan. Homma on niin että jos kärsit seksittömyydestä, muttet voi erota, niin silloin pidät munasi housuissa ja kärsit. Kannattaisi oikeesti katsoa peiliin ja miettiä miksi pysyn seksittömässä liitossa ja mietin pettämistä.

      • Anonyymi

        Elämä on melkoista itsepetosta jos ainoa ja päällimmäinen tavoite on seksi.

        Minullekin, erityisesti naiskaverit hokivat, että eroa, et tiedä mikä taivas ( seksitaivas?) sinua odottaa. Onneksi katselin rauhassa ympärilleni ja pohdin eron todelliset syyt esiin. Samalla tulin tutustuneeksi näihin ihanaa elämää eläviin eronneisiin naisiin, jotka etsivät kaikista tapahtumista ja kuppiloista sitä elämänsä prinssiä, mutta törmäsivät aina siihen tuttuun samaan harmitukseen. Näytti siltä, ettei edes iso rahapussi poistanut näitä ikäviä ominaisuuksia ihmisestä. Keskustelu kääntyi aina entiseen mieheen ja hänen puutteisiinsa. Ymmärsin, että jotta olisi kelvollinen pitäisi tanssia eronneen naisen pillin mukaan ripaskaa. Mitä vielä, sillä oma puoliso, ei ollut koskaan vaatinut minulta mitään muuta kuin olemaan rehellinen mies, minun ei tarvinnut elää vankilassa ja kyttäämisen keskiössä. Ymmärsin, ettei ero ole ratkaisu, vaan jokin muu, itsensä kehittäminen. Avioliitto ei ole valheelle rakennettu, koska asiat on käsitelty vaikeimman kautta, elän siis mahtavaa elämää ja elämässä on paljon muutakin kuin pelkkä seksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on melkoista itsepetosta jos ainoa ja päällimmäinen tavoite on seksi.

        Minullekin, erityisesti naiskaverit hokivat, että eroa, et tiedä mikä taivas ( seksitaivas?) sinua odottaa. Onneksi katselin rauhassa ympärilleni ja pohdin eron todelliset syyt esiin. Samalla tulin tutustuneeksi näihin ihanaa elämää eläviin eronneisiin naisiin, jotka etsivät kaikista tapahtumista ja kuppiloista sitä elämänsä prinssiä, mutta törmäsivät aina siihen tuttuun samaan harmitukseen. Näytti siltä, ettei edes iso rahapussi poistanut näitä ikäviä ominaisuuksia ihmisestä. Keskustelu kääntyi aina entiseen mieheen ja hänen puutteisiinsa. Ymmärsin, että jotta olisi kelvollinen pitäisi tanssia eronneen naisen pillin mukaan ripaskaa. Mitä vielä, sillä oma puoliso, ei ollut koskaan vaatinut minulta mitään muuta kuin olemaan rehellinen mies, minun ei tarvinnut elää vankilassa ja kyttäämisen keskiössä. Ymmärsin, ettei ero ole ratkaisu, vaan jokin muu, itsensä kehittäminen. Avioliitto ei ole valheelle rakennettu, koska asiat on käsitelty vaikeimman kautta, elän siis mahtavaa elämää ja elämässä on paljon muutakin kuin pelkkä seksi.

        Olisipa oma mieheni ymmärtänyt tehdä saman. Mutta ei. Piti jännityksen vuoksi aloittaa salasuhde -pelkkää seksiä - kunnes tuli tunteet kuvioihin ja kakkonen sai ylipuhuttua miehen jättämään minut. ASAP.
        Se oli vähän hätiköity ratkaisu jota oli harkittu päivän. Ja se toteutettiin seuraavana päivänä. Tultiin vaan kotiin, kerrottiin et haluaa katsoa jutun naisen kanssa jota on nussinut muutaman kuukauden, otettiin vaatteet ja muutettiin toisen luokse. Mulle ei annettu mahdollisuutta keskustella -ei mitään. Muistan vieläkin miten itkin koko yön hänen tyynyään puristaen. Olin menettänyt rakkaan kuin kuolemalle.

        Miehen mieli sitten muuttuikin seuraavana päivänä ja hän soitti kauhuissaan itkien ja anteeksipyydellen tekoaan. Kakkosen jätti kaksi päivää myöhemmin ja viikon päästä tiedusteli olisiko suhteemme korjattavissa. Hän ei ollut tajunnut ihastuksen takia missä todellinen sydämen rakkaus asui. Hän ei ollut enää nähnyt puolisoaan. Katsomme tulisiko tästä mitäön, mutta hän on tuhonnut niin paljon hyvää välillämme joka oli etten tiedä miten tästä voi selvitä.

        Hänelle parisuhteemme näyttäytyy ankeana tänäpäivänä. Hän katsoo joka päivä kun itken tapahtunutta. Mulle kehittyi paniikkihäiriö ja sairastuin masennukseen. Kaikki luottamus on kuollut. Siis ihan kaikki, ei vain uskollisuuden suhteen, mutta myöskin luottamus rakkauteen ja usko siihen ettei hän hylkäisi hetken mielijohteesta. Luottamus siihen, että tuli mitä vain, puoliso hoitaisi asian siististi ja minunkin tunteita kunnioittamalla.
        Kaikenlisäksi nyt hän haluaisi sen lapsen. Nyt kun en uskalla edes enää itse sitoutua häneen henkisen turpasaunan takia ja tunnen itseni arvottomaksi ja hylätyksi.

        Niin, miettikää tarkkaan noita salasuhteen kuvioita. Miehelle tuli yllätyksenä että johonkuhun toiseenkin vois kehittyä tunteita kuin omaan puolisoonsa. Se ken leikkiin ryhtyyn, joutuu viemään sen loppuun asti. Ei se sananlasku vitsi ole.


    • Anonyymi

      Vai että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella mutta ero ei tule kysymykseen. Kysypä tuosta siltä vaimoltasi ensin mitä hän asiasta ajattelee. Jos hänkin tiirailee aidan toiselle puolelle ja kaipaa toisenlaista miestä. Vapauta hänet ja itsesi mutta älä ala salasuhteilemaan. Hänelläkin on oikeus onneen.

      • Anonyymi

        Ei se ole, pelkkä näköharha, kun omassa suhteessa on vaisumpi jakso. Ainahan naapurilla on kaikki parempaa jo autosta lähtien. Totuus on kuitenkin se, että kun vähän pintaa raaputtaa, niin sitä samaa siellä on, mitä kotisohvallakin istuskelee. Joskus voi olla jopa vaikeempi tapaus, joku tyranni tai siivoushullu, kaappijuoppo tai kaappi ties mikä. Eli ei kaikki olekaan kultaa, mikä kiiltää.


    • Anonyymi

      Jos tai kun parisuhde ilman seksiä on kerran niin suurta ja antaa tyydytystä muilla tasoilla, ettei parisuhteesta voi mitenkään erota, niin eikö sitä voisi suosiolla hyväksyä myös sen seksittömyyden osaksi elämäänsä ja suunnata katseensa ja ajatuksensa muihin aktiviteetteihin.

      Mulla oli vuosia seksitön avioliitto miehen sairauden vuoksi. Tottakai mun teki mieli yhdyntää ja haluja oli vaikka ja kuinka. Ei meilläkään kosketusta ollut hyvän yön pusuja ja satunnaisia halailuja enempää, mutta silti rakkautta ja luottamusta oli välillämme. Mies ei enää halunnut kipujensa takia ja loppuaikoina oli jo vuodepotilaana sairaalassa pitkät jaksot, periaatteessa olisi silloinkin ollut mahdollisuus vaikka ja mihin jonkun toisen kanssa, mutta en pysty pettämään.

      Kun mies kuoli, siitäkin on jo vuosia, on ollut täysi vapaus tehdä mitä haluan myös tällä rintamalla. En kuitenkaan pysty vieraan ihmisen kanssa suoraan illan päätteeksi punkkaan hyppäämään. Eikä ole tullut vastaan yhtään sellaista miestä jonka kanssa olisin halunnut seurustelusuhdetta, ehdokkaita on kyllä ollut, kuivilla tässä seksin suhteen olen ollut yhä.

      Joku viisas sanoi aikoinaan vapaasti käännettynä näin; elämä on just sellaista millaisen siitä itse itselleen tekee. Olen samaa mieltä, hyväksyy faktat, tai muuttaa niitä jos ei hyväksy, sen jälkeen keskittyy elämään.

      Elämässäni on paljon hyvää, lapset, lastenlapset, kuntoilu, työ ja matkustaminen. Nautin tästä seksittömästäkin elämästäni täysillä, en haikaile uuden parisuhteen enkä edes panojen perään vaikka siihen olisi vapaana täydet mahdollisuudet.

    • Anonyymi

      Mitä täällä kirjoittelet, ero ainoa oikea vastaus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe