Kuka tietää, mitkä liikennemerkit velvoittavat pysäköintikiekon käyttämiseen ?
Laki kun sanoo: "Jos pysäköinnin enimmäisaikaa on liikennemerkein rajoitettu, autoa ei saa pysäköidä ilman pysäköintikiekkoa, jos kunta on päättänyt ottaa pysäköintikiekon käyttöön kunnan alueella."
Tarkoittaako tämä sitä, että kiekko on laitettava, vaikka sitä ei erikseen lisäkilvellä osoiteta ? Sain itse sakot paikassa, jossa on 12h pysäköinti (kyltti sinisellä pohjalla), mutta siis ei ollut tuota lisäkilpeä.
Rupeenko rähisemään, vai maksanko kiltisti ?
Pysäköintikiekon käyttö
6
1405
Vastaukset
- Äksviis
Minusta tuossa ei tarvitsisi olla kiekkoa, mutta tiedä sitten mikä on todellisuus. Ala rähisemään ja kerro sitten meille lopputulos, niin ollaan viisaampia taas.
- toristi
Ei tuossa kiekkoa tarvita jos ei selvästi ole osoitettu kiekon kuvalla. Sitäpaitsi eihän kiekosta ole mitään käytännön hyötyä 12 tunnin parkkeeraamisessa. Oliko autosi kyseisellä paikalla yli 12 h?
- sakotettu
Ei ollut ja sakon syykin on "pysäköintikiekon käyttämättä jättäminen"
- betoni
sakotettu kirjoitti:
Ei ollut ja sakon syykin on "pysäköintikiekon käyttämättä jättäminen"
Laissa on myös:
"pysäköintikiekon käyttövelvollisuus on liikennemerkein osoitettava."
Ja jos paikalla ei ollut seuraavia merkkejä:
http://www.finlex.fi/data/sdimages/856b.gif
http://www.finlex.fi/data/sdimages/856a.gif
Niin älä maksa vaan valita asiasta.
- QWE
Hyvän miinan ovat ainakin rakentaneet Naantaliin, kun taajama-alueelle saapuu niin ilmoittavat vain yhdellä kyltillä apukylteineen kaikkien paikkojen olevan kiekkopaikkoja. Ainostaan paikoitusalueen reunalla on ilmoitettu mahdolliset aikarajat. Oiskos kysymyksessä ollut juuri tälläinen?
- ....
Eli kuvailemasi kaltainen tilanne varmasti kyseessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821329Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä651115Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021108Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631033Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121019Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103973Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍121813- 77745
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121744