Hei olen 70v hyväkuntoinen ei mitään vakanpia sairauksia käyn
lenkkeilemässä ja kun kaupungin sali aukeaa Vantaallla käyn siellä
ja mökillä hakkaan halkoja MUTTA nyt olenkin kai suojeltava ikäihminen en tiennyt ennen koronaa nyt nuorten naisten
hallitus tietää katsellut heitäkin no en tiedä missä kunnossa ovat
tiedän nyt ainakin kun vaaleja tulee ketä äänestän en nyt kerro sitä
eikä tarvikkaan voimia kyllä me jaksamme siinä kuin nuoretkin!!!!
Karanteeni jatkuu
29
<50
Vastaukset
Oikea tuntuu sinulla olevan tuo "tulokulma" asiaan.
Jatkukoon vaan karanteenit ja suojelkoot jos sattuvat saamaan kiinni.
Kevät vie nyt niin kovaa vauhtia.
Heräävä luonto viisveissaa karanteeneista, en siis minäkään.
Lähden tästä lenkille kuuntelemaan laulajia, on niillä nyt mahtavat kuoroesitykset menossa ja meitä kuuntelijoitakin riittää.
Eilen yksi kähisi muiden sulokurkkujen joukossa tunnistamattomalla tavalla,
khvaa, khvaa, ihan kuin olisi hokenut, että huomaa minut, huomaa, minäkin täällä laulan.
Tänään lupaan myös hänet huomata ja kuunnella asiaan kuuluvalla hartaudella, jospa vaikka tunnistaisin.
Uimaan menisin, jos uimahalli olisi auki, rohkeimmat jo uivat tuossa Päijänteen lahdessa, mutta en kyllä uskaltaudu sinne sekaan, suonia rupee vetämään ja lämpö kropasta varmasti karkaa kylmään veteen.
Kuvasin heti aamutuimaan taas pihapupujussia, ,varmaan kymmenennen kerran, lähetän lapsille filmin sarjassa mummin pihassa tapahtuu.
Tuolla jossain aloituksessa puhuvat maskeista, mitähän nekin ovat, maskaamisen tiedän, mutta maski jotain aivan outoa karanteenissa olevan suojellun maailmassa.
Kerran ihan pirruuittain kävin kaupassa puolen yön jälkeen, kun toi kauppa on auki ympäri vuorokauden, kattelin sitä menoa, muutama hassu avaruusmatkaaja siellä oli, varusteista ja luimistelevista ilmeistä päätellen, mutta eniten siellä sai varoa trukkeja, niitä tuli tuolta ja meni sinne ja meno oli niin vauhdikasta, että suojellun päätä ihan huimasi. Niillä oli visiirit, se oli kiva uusi muoti. halluun semmosen.Ne visiirit oli tieteskin niillä trukkikuskeilla ja kaikilla hyllyjen täyttäjillä ja niitäkin oli joka hyllyvälissä, varmaan mukava yötyö heillä ja toden näköisesti urakkapalkka , sellainen oli se vauhti niillä käytävillä.
Nyt pitää mennä, lenkkarit jo vallan tutisevat menohalujaan tuossa oven pielessä.
Voikaa hyvin ja laulakaa sulosointuja kuin kevät linnut ,
mutta teihin voi aina luottaa, jutut on kivoja ja kertojat vielä kivampia..- Anonyymi
Ei me hauraat vanhukset saada kuitenkaan mennä kirjastoon kun ne muille aukea, ei kauppaan ei tavata ketään. 70 täyttäneet suojellaan hengiltä ikävyyteen. Ei metsissä jaksa jatkuvasti lymyillä.
- Anonyymi
Aloituksia riittää, kun ilmeisesti jokainen (taantunut?) yli 70-vuotias kirjoittaa tänne
suunnilleen samansisältöisen ihmettelyn omasta kohtalostaan.
Kirjoituksia on siis mahdollisesti odotettavissa ainakin 200000
(kaksisataatuhatta) kappaletta. Niskuroija siis olet?
- Anonyymi
Yli 60-vuotiailla koronaan sairastuneilla kuolemanriski nousee huomattavasti.
Jonkin asteinen karanteeni jatkuu eikä sen loppumisella näy loppua.
Palveluala etenkin ravintoloissa käy kato, osa tekee konkan kun tukia ei voida jakaa loputtomiin, pahinta olisi jos korona epidemia ryöpsähtäisi uudestaan valloilleen, toisin ei meillä ole se pyörinyt valtoimenaan kun on toimittu oikea aikaisesti.
Seurailen vain sivusta kun ei ole minuun vaikuttanut mitenkään, ainoastaan tyydyttänyt uutisnälkää, turhanpäiväiset uutiset kuten maahanmuutto ei kiinnosta ketään paitsi Ukranaisten työvoiman saanti sekin taitaa onnistua.
Työeläke on kolahtanut todennäköisesti tilille kuin manulle illalinen,
Katselin livekamerasta tyyntä saimaan pintaa jossa näkyy aamu tuimaan vesillä olijoita, oikeesti mikä estäisi lähtemästä rannalle mut lupasi ilimojen muuttuvan rumaksi, on rattosampi leppäillä kotona, laitoin justiin äsken ruokalista täydennyksen K-Cityyn nii huomenna lähetti raahaa kahenviikon ruuat talon ylimpään kerrokseen, kiitos lähetille.- Anonyymi
Turha syytellä, et suojellaan hengiltä yli 70v,omaa harkintaa voi käyttää ja suositus ei ole kielto. Itse noudatan suosituksia, enkä syytä ketään.
- Anonyymi
Karanteenin valvonta vuotaa.
Olen reippaasti karanteenirajan yläpuolella.
Siitä huolimatta olen käynyt junalla Helsingissä 300km:n päässä.
Yli tunnin kestänyt leikkaus.
Parturissa. Hammaslääkärissä. Melkein päivittäin marketissa ja kahviossa.
Muutamana viimepäivänä myös salilla.
Perjantaina tk-lekuriin. Varatessani aikaa puheluun vastattiin parin hälytyksen jälkeen ja minulta kysyttiin milloin haluan vastaanoton. Ilman särkylääkettä satunnaisesti kipuileva, yöunta häiritsevä olkapää ei liene kovin kiireellinen?
Soitin eilen.
Uskon saavani olkapäähän kortisonipiikin.
Positiivista tässä koronassa on pikainen pääsy julkisen puolen terveyden huoltoon paitsi hampaat. - Anonyymi
Huilatkaa välillä valitusten kirjoittamisissanne, että jaksatte vatvoa elämänne rajoittamista vuoden loppuun ja ehkä kauemminkin.
Vali, vali, vali.Niimpä niin.
Entä jos sama painava suositus annettaisiin vaikkapa 30-60 vuotiaille,
Mitä luulet eivätkö keskustelisi asiasta ja olisivat hipihiljaa. Niinkö?- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Niimpä niin.
Mitä luulet eivätkö keskustelisi asiasta ja olisivat hipihiljaa. Niinkö?Kaikillehan tämä suositus on annettu eli välttää kontakteja.
Minulla on laaja tuttavapiiri iältään 5 vuotiaasta aina 86 vuotiaaseen ja kaikki ovat pysytelleet kotonaan ruokakaupassa käyntiä ja lenkkeilyä lukuunottamatta. Toki nyt koululaiset joutuu kouluun pariksi viikoksi.
Toki on muutama ihminen tuossa joukossa, joka joutuu käymään töissä. Kaikissa ammateissa kun ei voi olla etätyössä. Eliaana kirjoitti:
Niimpä niin.
Mitä luulet eivätkö keskustelisi asiasta ja olisivat hipihiljaa. Niinkö?Se sama painava suositus on kaikille riskiryhmään kuuluville iästä huolimatta.
Oikeastaan kaikille mahdollisuuksien mukaan ikään katsomatta.
Kaikki vain eivät voi jäädä työstään pois noin vain niinkuin me eläkeläiset. Perheenäitejä ei voi estää sylittämästä lapsiaan tai vaatia heitä pitämään 2m etäisyys omiin lapsiinsa. Ymmärrät kai sen. Meille se ei ole välttämätöntä sekään.
Meillä vanhuksilla on parhaat mahdollisuudet välttää lähikontakteja, ellei olla vanhustenhoidon alaisia.Anonyymi kirjoitti:
Kaikillehan tämä suositus on annettu eli välttää kontakteja.
Minulla on laaja tuttavapiiri iältään 5 vuotiaasta aina 86 vuotiaaseen ja kaikki ovat pysytelleet kotonaan ruokakaupassa käyntiä ja lenkkeilyä lukuunottamatta. Toki nyt koululaiset joutuu kouluun pariksi viikoksi.
Toki on muutama ihminen tuossa joukossa, joka joutuu käymään töissä. Kaikissa ammateissa kun ei voi olla etätyössä.Jos se ihan sama olisi kaikille, miksi sitten joka tiedoitustilaisuudessakin muistutetaan erikseen 70 väkeä.
Miksi sitten vain ei sanota, että asia koskee samalla tavalla kaikkia kansalaisia.
Tuo johtaa ikäihmisten syyllistämiseen.
Kyllä 70-vuotis osaa ihan yhtälailla itse päätellä miten toimii suositusten puitteissa, kun vaikkapa 60-vuotias.
Hallitus on muuttanut yli 70 vuotiaiden karanteenivelvoitteen suositukseksi, sanottiin äsken MTV:n uutisissa.
Eli nyt se on samanlailla, kun muillakin ihmisillä.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Jos se ihan sama olisi kaikille, miksi sitten joka tiedoitustilaisuudessakin muistutetaan erikseen 70 väkeä.
Miksi sitten vain ei sanota, että asia koskee samalla tavalla kaikkia kansalaisia.
Tuo johtaa ikäihmisten syyllistämiseen.
Kyllä 70-vuotis osaa ihan yhtälailla itse päätellä miten toimii suositusten puitteissa, kun vaikkapa 60-vuotias.
Hallitus on muuttanut yli 70 vuotiaiden karanteenivelvoitteen suositukseksi, sanottiin äsken MTV:n uutisissa.
Eli nyt se on samanlailla, kun muillakin ihmisillä.Onko poliisit ottaneet sinut kiinni, kun olet käynyt ruokakaupassa? Oliko lailla kiellettyä?
Anonyymi kirjoitti:
Onko poliisit ottaneet sinut kiinni, kun olet käynyt ruokakaupassa? Oliko lailla kiellettyä?
Miksi Sinä tuollaista kysyt.
Ei minulla ole mitään ongelmia asian suhteen. Sellaista en ole edes sanonut.
En ole myöskään sanonut, että asian tiimoilta olisi jotain lailla kiellettyä.
Kerroin vain niinkuin asia on.
Eikö voi keskustella yleisellä tasolla ja kertoa mielipiteitään asioihin, ilman, että se niin usein väännetään joksikin muuksi.Tellukka kirjoitti:
Se sama painava suositus on kaikille riskiryhmään kuuluville iästä huolimatta.
Oikeastaan kaikille mahdollisuuksien mukaan ikään katsomatta.
Kaikki vain eivät voi jäädä työstään pois noin vain niinkuin me eläkeläiset. Perheenäitejä ei voi estää sylittämästä lapsiaan tai vaatia heitä pitämään 2m etäisyys omiin lapsiinsa. Ymmärrät kai sen. Meille se ei ole välttämätöntä sekään.
Meillä vanhuksilla on parhaat mahdollisuudet välttää lähikontakteja, ellei olla vanhustenhoidon alaisia.Kommentissanihan oli kysymys asian keskustelemisesta, eikä itse asiasta, jonka anonyym ille vastasin.
Minä vähän ihmettelen, että minulle vastataan, niinkuin en mitään asiasta ymmärtäisi.
Tiedän siitä kaikki käänteet, koska joka päivä tiedotetaan.
Itse olen täällä maalla kissan kanssa. Ruokaa haen kerran viikossa, niinkuin varmaan monet muutkin.
Minun ei tarvitse mennä edes kenenkään toisen maalle ja vesillekin pääsen omasta rannasta, jos haluan.
Ketään en ole edes nähnyt tänäänkään.Eliaana kirjoitti:
Kommentissanihan oli kysymys asian keskustelemisesta, eikä itse asiasta, jonka anonyym ille vastasin.
Minä vähän ihmettelen, että minulle vastataan, niinkuin en mitään asiasta ymmärtäisi.
Itse olen täällä maalla kissan kanssa. Ruokaa haen kerran viikossa, niinkuin varmaan monet muutkin.
Minun ei tarvitse mennä edes kenenkään toisen maalle ja vesillekin pääsen omasta rannasta, jos haluan.
Ketään en ole edes nähnyt tänäänkään.No totta kai työikäiset älähtäisivät, jos heidät eristettäisiin pois töistään.
Heillä ei olisi mitään syytä olla hipihiljaa, koska siinä olisi heidän ja perheittensä elannosta kysymys. Sitä vastoin me vanhukset saisimme kyllä olla aivan ymmärrettävästi hipihiljaa eristämisestä, koska meille juoksee eläke tilille ilman lähikontaktejakaan muihin ihmisiin.
Ja minkäs minä sille voin, ettet ole nähnyt ketään ihmisiä tänään. Itsehän olet paikkasi valinnut. Vai tykkäätkö kenties hallituksen eristäneen sinut sinne?Tellukka kirjoitti:
No totta kai työikäiset älähtäisivät, jos heidät eristettäisiin pois töistään.
Heillä ei olisi mitään syytä olla hipihiljaa, koska siinä olisi heidän ja perheittensä elannosta kysymys. Sitä vastoin me vanhukset saisimme kyllä olla aivan ymmärrettävästi hipihiljaa eristämisestä, koska meille juoksee eläke tilille ilman lähikontaktejakaan muihin ihmisiin.
Ja minkäs minä sille voin, ettet ole nähnyt ketään ihmisiä tänään. Itsehän olet paikkasi valinnut. Vai tykkäätkö kenties hallituksen eristäneen sinut sinne?Sen kun näkis, että Sinäkin olet hiljaa.
Mitä minun paikkaani tulee, se on paras paikka maan päällä.
Miksi sille jotain pitäisi voida, etten ole ketään tänään nähnyt. Ihme luuloja.
Vielä tiedoksi, en ole eristyksissä, kesää vietän, niinkuin ennenkin, että taas vaan luuloja.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Kommentissanihan oli kysymys asian keskustelemisesta, eikä itse asiasta, jonka anonyym ille vastasin.
Ketään en ole edes nähnyt tänäänkään.Missäpäin olet?
- Anonyymi
Kyllä joittenkin on vaikeaa yrittää pysyä terveenä.
- Anonyymi
En ymmärrä tätä kielteistä asennetta karanteenisuositukseen ollenkaan. vanhempaan ikäluokkaanhan tämä "pirulainen" kuitenkin iskee herkemmin ja rajummin. En itse halua sairastua. En halua viedä sairaalapaikkaa keneltäkään, jos sen voin kotona pysymällä estää.
Ja käsittääkseni ulkoilu on toki suositeltavaa ja kaupassakin voi /pitää käydä.
Nyt vain kärsivällisyyttä. "Oma koti kullan kallis". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä tätä kielteistä asennetta karanteenisuositukseen ollenkaan. vanhempaan ikäluokkaanhan tämä "pirulainen" kuitenkin iskee herkemmin ja rajummin. En itse halua sairastua. En halua viedä sairaalapaikkaa keneltäkään, jos sen voin kotona pysymällä estää.
Ja käsittääkseni ulkoilu on toki suositeltavaa ja kaupassakin voi /pitää käydä.
Nyt vain kärsivällisyyttä. "Oma koti kullan kallis".Noudatetaan ohjeita.
- Anonyymi
Kuunnelkaa nyt vale YLEÄ, juuri kertoivat että 70 vuotiaat saa nyt mennä ulos, ja saavat tavata lapsenlapsia, mutta on pidettävä kahden metrin väli ???
No onkos Marinin hallitus hankkimassa vähätuloisille älykännyt kuten matuillekin ?!
Koska nyt on saatu aikaan seuranta ohjelma kännyihin , kokeilu seurannasta aloitetaan Vaasan sairaanhoitopiiristä käsin!
Kyllä onkin SYYTÄ aloittaa sieltä!!!
"Vaasan sairaanhoitopiirissä todetut koronavirustapaukset: 58
Otettujen näytteiden kokonaismäärä:1508 (päivitämme luvut kerran päivässä noin klo 11)" ja tämä tilanne on tältä päivältä.
Itsekin huolisin tuon seurannan koska joudun käymään tuossa KORONA PRISMASSA! minulle ei ole 8 viikon aikana kukaan käynyt kaupassa vaikka kassi on ollut oven ulkopuolella, tai että joku muu olisi hoitanut minun puolesta juoksevia asioita.
Älykännyä en ole pienillä eläkkeillä saanut ostettua !
n.m USKON ETTÄ MINULLA ON KORONA!!!- Anonyymi
Tässä näette miten nämä rikastuttavat Suomea ?
"S-ryhmä ilmoitti poliisille vastaanottokeskuksen asukkaista – Turvapaikanhakijat ovat rikkoneet koronakaranteenia Espoossa
Nihtisillan vastaanottokeskuksen asukkaista on tehty havaintoja mm. ruokakaupassa. Yksikössä on ollut 101 koronatartuntaa."
https://yle.fi/uutiset/3-11337656
Ainut hyvä puoli tuossa on se että Espoossa ilmoittavat, mut toisin se on täällä periferiassa, kun pelkävät rasistikortin saantia?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"S-ryhmä ilmoitti poliisille vastaanottokeskuksen asukkaista – Turvapaikanhakijat ovat rikkoneet koronakaranteenia Espoossa
Nihtisillan vastaanottokeskuksen asukkaista on tehty havaintoja mm. ruokakaupassa. Yksikössä on ollut 101 koronatartuntaa."
Ainut hyvä puoli tuossa on se että Espoossa ilmoittavat, mut toisin se on täällä periferiassa, kun pelkävät rasistikortin saantia?!Matut juoksevat karanteenista pitkin Espoota, miksi ei ole lukkojen takana.
Matuvaara Sellossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainut hyvä puoli tuossa on se että Espoossa ilmoittavat, mut toisin se on täällä periferiassa, kun pelkävät rasistikortin saantia?!Kertoo matuasenteesta etteivät mitkään määräykset koske heitä.
Ruokakin tuodaan eteen tuolla VOK:ssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoo matuasenteesta etteivät mitkään määräykset koske heitä.
Ruokakin tuodaan eteen tuolla VOK:ssa.Näin se toimii Suomi tänään!
Käyvpostilaatikolla juuri, ja NYT oli jo saatu meillekkin verkkokaukppa toimimaan, että voi tilata ja noutaa tai jopa kotinkuljetuskin on mahdollista. Mut tavallista mainontaa taas. koska hinnasto tuosta palvelusta oli pois ?!
Näin hienoa palvelua sentään vielä jostain päin Suomeakin on ?
https://youtu.be/UFnIs935YiM
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845127Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.253460Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j352810Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin21934Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581820- 471586
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2591424- 941362
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441356Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731068