Kuinka paljon kiloja lähtenyt ja vointi muuten?

Anonyymi

Minua kiinnostaisi tietää hyvät kommentoijat,

1. Kuinka nopeasti ja kuinka paljon kiloja on lähtenyt vhh-ruokavaliolla vaikka puolen vuoden sisällä aloittamisesta?

2. Kuinka kauan kesti heikko tai tärisevä olo, jotka on kai sokerivieroitusoireita? Näin minulle sanoi sairaanhoitaja kun kävin lääkärissä ihan toisen syyn takia. Hän kertoi laihduttaneensa kymmeniä kiloja vhh:lla ja sanoi että oireet kuulostavat tutuilta.

3. Suoliston toiminta? Miten ulosteen koostumus, onko tiukkaa vai löysää? Suoliston toiminnalla on tosi kokonaisvaltainen vaikutus mieleen ja muuhun terveyteen.

4. Yleisvointi ja vireys, terveydentila aloittamisen ajankohtaan ja ajan kuluessa?

5. Miten olette hoitaneet herkkupuolen? Eli jos on jotain lempiherkkua joka ei niin vhh niin miten sen olette passuuttaneet ruokavalioon ta korvanneet muulla?

Olen siis itse alkanut nyt melkein viikko sitten ja päätin että katson kaksi viikkoa miten sujuu. Aluksi blokkasi aineenvaihdunta ihan tukkoon (mikä oli hyvä juttu koska olin ollut ripulilla lähes 2 kk) ja lisäsin hieman hiilaria eli nyt sellaset 50 g per päivä ja jos pystyy niin vähennän tästä. Olen 25 vuotta sitten hoikistunut roimasti Montignacilla ja päätin että kokeilen nyt vanhempana, kun tullut keski-iän ongelmat ja kiloja hiipinyt taas kroppaan ja varsinkin keskikehoon, missä ei ennen ollut pullistumia. Naiseläjä olen. Mietin että onnistuukohan tämä vielä kun on ikää tullut. Mietin myös onnistuukohan täällä asiallinen keskustelu aiheesta?

5

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Aluksi blokkasi aineenvaihdunta ihan tukkoon (mikä oli hyvä juttu koska olin ollut ripulilla lähes 2 kk)"

      Aineenvaihdunta eli metabolia on biologinen prosessi, jossa ravintoaineita muokataan, jotta saataisiin energiaa ja rakennusaineita solun tai eliön käyttöön.

      Aineenvaihdunta ei siis tarkoita sitä miten jäykempi dietaarinen lopputuote liikkuu poistoviemärissä eikä sen rakennetta.

      Aineenvaihdunta jurnuttaa kokolailla tasaista vauhtia/nopeutta, levon aikana se on alimmalla tasollaan eli hieman alemmalla tasolla kuin hereillä ollessa, ja hikimurheilun aikana se on hieman suuremmalla tasolla kuin hereillä ollessa. Henkilöllä jonka kokonaisenergiankutus on 1600 kCal/vrk ainenvaihdunta toimii keskimäärin nopeudella noin 1600/24/60= 1.11 kCal/min.

      • Anonyymi

        No minä tarkoitin aineen eli ruoan vaihtumista lopputuotteeksi. Miten oma metaboliasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä tarkoitin aineen eli ruoan vaihtumista lopputuotteeksi. Miten oma metaboliasi?

        Niin, siitä käytetään nimitystä ruuansulatus eli digestio. Sen avulla monimutkaiset ravintoaineet pilkkoutuvat yksinkertaisiksi aineiksi, jotka ruumiin solut sitten käyttävät hyväkseen energianlähteenä ja rakennusmateriaalina. Ravinnon käsittely tapahtuu ruoansulatuskanavassa. Lukuun ottamatta niitä elimiä joiden kautta ravinto kulkee suusta suoliston loppuun asti, ruoansulatuselimistöön kuuluu joukko ruoansulatusrauhasia, kuten sylkirauhaset, maharauhaset, suolinesterauhaset, haima ja maksa, jotka erittävät ruoansulatusnesteitä.

        Minun metabolia jurnuttaa mainitsemaani 1600/24/60= 1.11 kCal/min vauhtia, keskimäärin. Tätä seikkaa kannattaa kaikkien laihduttajien ja painonhallitsijoiden pohdiskella osaltaan. Esimerkiksi, kun minä syön vaikkapa 100 kCal (esim yksi banaani tai kolme mandariinia tai yksi kanamuna) saan siitä energiaa noin 100 / 1.11 = 90 minuutin ajaksi eli 1 h 30 min. Mantelisuklaa läpyskästä joka painaa 56 grammaa saan energiaa 300 kCal eli 300 / 1.11 = 270 minuutiksi joka on 4 h 30 min.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, siitä käytetään nimitystä ruuansulatus eli digestio. Sen avulla monimutkaiset ravintoaineet pilkkoutuvat yksinkertaisiksi aineiksi, jotka ruumiin solut sitten käyttävät hyväkseen energianlähteenä ja rakennusmateriaalina. Ravinnon käsittely tapahtuu ruoansulatuskanavassa. Lukuun ottamatta niitä elimiä joiden kautta ravinto kulkee suusta suoliston loppuun asti, ruoansulatuselimistöön kuuluu joukko ruoansulatusrauhasia, kuten sylkirauhaset, maharauhaset, suolinesterauhaset, haima ja maksa, jotka erittävät ruoansulatusnesteitä.

        Minun metabolia jurnuttaa mainitsemaani 1600/24/60= 1.11 kCal/min vauhtia, keskimäärin. Tätä seikkaa kannattaa kaikkien laihduttajien ja painonhallitsijoiden pohdiskella osaltaan. Esimerkiksi, kun minä syön vaikkapa 100 kCal (esim yksi banaani tai kolme mandariinia tai yksi kanamuna) saan siitä energiaa noin 100 / 1.11 = 90 minuutin ajaksi eli 1 h 30 min. Mantelisuklaa läpyskästä joka painaa 56 grammaa saan energiaa 300 kCal eli 300 / 1.11 = 270 minuutiksi joka on 4 h 30 min.

        Mites omat mahanesteesi? Miten toimii? Toimiiko ne sinun matemaattisten laskelmien mukaan? Entäs oletko laskenut että jos vaikka syöt pilaantuneen munan ja saat ripulin, voitko laskea että mitä silloin tapahtuu ja moneksiko minuutiksi tulee montako kilokaloria ja montako tuntia pärjää?


    • Anonyymi

      "1. Kuinka nopeasti ja kuinka paljon kiloja on lähtenyt vhh-ruokavaliolla vaikka puolen vuoden sisällä aloittamisesta?"

      25kg, kilo per viikk

      "2. Kuinka kauan kesti heikko tai tärisevä olo, jotka on kai sokerivieroitusoireita?"

      Sitä ei ollut laisinkaan.

      "4. Yleisvointi ja vireys, terveydentila aloittamisen ajankohtaan ja ajan kuluessa?"

      Hyvä, hyvä, hyvä ja hyvä.

      "5. Miten olette hoitaneet herkkupuolen? Eli jos on jotain lempiherkkua joka ei niin vhh niin miten sen olette passuuttaneet ruokavalioon ta korvanneet muulla?"

      6 päivää viikossa vhh ja yksi päivä viikossa saa syödä pizzaa, hampurilaista, jäätelöä tai mitä mieli tekee, kunhan ei paljon ylitä sen päivän kulutusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      154
      2654
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      419
      2247
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      44
      2134
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      124
      1444
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1340
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      120
      1208
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1163
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1107
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      123
      1080
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      68
      1007
    Aihe