Missä vika? Oluella karppausta?

Anonyymi

Töissä yksi työkaveri kertoi olevansa hyväkarppaaja. Tarkoittaako hyvä karppaus sitä että saa juoda hyvää olutta mielin määrin? Kun tarkistin asian karppaussivustoilta niin huomasin että olut on ehdottomasti kielletty just sen takia kun siinä on niin paljon hiilihydraattia ja nostaa veren glukoosin taivaisiin.

Olut on pannassa niin GI-oppien mukaan kuin Vhh jne Low Carb ja kaikkien hiilaria rajoittavien ruokavalioiden yhteydessä. Sitten tämä työkaveri sanoo että koko karppaus on puppua kun siinä ei laihdukaan.

Onkohan kaveri nyt käsittänyt koko idean väärin. Hän luulee hyväkappaukseksi varmaan sen että pitää syödä mahdollisimman paljon hiilaria ja sokeria niin että on jatkuva Hyvä Hiilihydraatti Humala päällä ja verensokerimittarilukemat tapissa. Eihän se laihduta eikä ole terveellistä maksan rasvoittumiseen takiakaan.

37

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja eikun tyhmenee.

    • Anonyymi

      Hyväkarppaus eli ns. hyvähiilarisen ruokavalion noudattaminen sallii täysjyväviljat, mutta välttää puhdistettuja valkoisia viljoja.
      Hyvähiilarinen ruokavalio sallii jopa 100 grammaa hiilihydraatteja vuorokaudessa. Siten hyvähiilarista ruokavaliota noudattava voi syödä varsin vapaasti erilaisia kasviksia, palkokasveja ja hedelmiä.
      Täysjyväolutta voi sitten nauttia hiilarirajoituksen puitteissa...

      • Anonyymi

        Jep mut eikö se ole hyvä karppausta että otetaan hiilarit HYVISTÄ hiilareista eli kasviksista jne? Siis Hyväkarppaus perustuu glykeemiseen indexiin. Vältetään huonoja hiilareita mitä mallas on. Sehän on sama kuin söis vehnäleipää tai sokeria nesteenä. Siis verensokeria nostavalta arvoltaan. Kaikkein pahin, eiku toiseksi pahin. Maissisiirappi on vielä pahempi ja sen GI arvo peräti 110 kun puhtaan glukoosin arvo on 100. Sama on oluella.

        Niiltä diabeetikoilta ketä tunnen on kaikilta olut pannassa. Kaikki laihtui jätettyään pelkästään oluen. Pahinta myrkkyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep mut eikö se ole hyvä karppausta että otetaan hiilarit HYVISTÄ hiilareista eli kasviksista jne? Siis Hyväkarppaus perustuu glykeemiseen indexiin. Vältetään huonoja hiilareita mitä mallas on. Sehän on sama kuin söis vehnäleipää tai sokeria nesteenä. Siis verensokeria nostavalta arvoltaan. Kaikkein pahin, eiku toiseksi pahin. Maissisiirappi on vielä pahempi ja sen GI arvo peräti 110 kun puhtaan glukoosin arvo on 100. Sama on oluella.

        Niiltä diabeetikoilta ketä tunnen on kaikilta olut pannassa. Kaikki laihtui jätettyään pelkästään oluen. Pahinta myrkkyä.

        No minä laihdun vaikka juonkin olutta. Kyse on määrästä eli jos hiilihydraatin saannin tavoite on 200 g päivässä (näin koronassa toi onnistuukin kun syön kotona) niin kaksi olutta ei tuota muuta nopeasti imeytyväksi. En muutenkaan suhtaudu dieettiin liian vakavasti eli jääkaapissa on 1.5 kg chorizoa josta teen risottoa. Siis huonoa hiilihydraattia ja kovaa rasvaa. Jälleen kerran kyse on siitä, että kuinka usein.

        Paino muuten laskenut 9 kg tämän vuoden puolella.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        No minä laihdun vaikka juonkin olutta. Kyse on määrästä eli jos hiilihydraatin saannin tavoite on 200 g päivässä (näin koronassa toi onnistuukin kun syön kotona) niin kaksi olutta ei tuota muuta nopeasti imeytyväksi. En muutenkaan suhtaudu dieettiin liian vakavasti eli jääkaapissa on 1.5 kg chorizoa josta teen risottoa. Siis huonoa hiilihydraattia ja kovaa rasvaa. Jälleen kerran kyse on siitä, että kuinka usein.

        Paino muuten laskenut 9 kg tämän vuoden puolella.

        "No minä laihdun vaikka juonkin olutta. Kyse on määrästä eli jos hiilihydraatin saannin tavoite on 200 g päivässä"

        Unohdit mainita että piikität insuliinia tuon päälle. Sekö on sinusta tavoite muillekin? Jos ihminen pysyy terveenä vaikkapa alle 50g hh määrällä niin sinustako kannattaa vaan vetää kaljaa, syödä hh 200g päivässä ja hankkia D2?

        Entä jos tahtoo pysyäkin terveenä ja kuunnella vähän viisaampia tässä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "No minä laihdun vaikka juonkin olutta. Kyse on määrästä eli jos hiilihydraatin saannin tavoite on 200 g päivässä"

        Unohdit mainita että piikität insuliinia tuon päälle. Sekö on sinusta tavoite muillekin? Jos ihminen pysyy terveenä vaikkapa alle 50g hh määrällä niin sinustako kannattaa vaan vetää kaljaa, syödä hh 200g päivässä ja hankkia D2?

        Entä jos tahtoo pysyäkin terveenä ja kuunnella vähän viisaampia tässä?

        Karppaus ei toimi diabeteksen hoidossa eikä sitä suositella missään diabeteksen hoitoon. Ruotsissa jopa varoitetaan lihaan ja eläinrasvaan perustuvasta LCHF-dieetistä.

        Tuollainen ketokarppaus on erittäin hankala toteuttaa ja noudattaa pitkiä aikoja. Insuliinin tarvetta se ei vähennä varsinkin jos käyttää paljon lihaa ja tyydyttynyttä rasvaa.

        Karppaaminen kasvisproteiinilla ja -öljyillä olisi terveellistä mutta ihan mahdoton toteuttaa

        Suomessa noin 80 000 diabeetikkoa kokeili karppausta. Ihmeparantumisia ei tapahtunut.

        Minulla insuliinin tarve on vähentynyt 75% laihtumiseen vuoksi. Vielä 10 kg niin pääsen siitä eroon.

        Minä kuuntelenkin itseäni viisaampia tässäkin asiassa. He vaan eivät ole karppaususkovaisia vaan diabetestutkijoita ja -asiantuntijoita. Myöskin ravitsemustutkijoita joiden mielestä ketokarppaus eläintuotteilla on turmiollista terveydelle.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Karppaus ei toimi diabeteksen hoidossa eikä sitä suositella missään diabeteksen hoitoon. Ruotsissa jopa varoitetaan lihaan ja eläinrasvaan perustuvasta LCHF-dieetistä.

        Tuollainen ketokarppaus on erittäin hankala toteuttaa ja noudattaa pitkiä aikoja. Insuliinin tarvetta se ei vähennä varsinkin jos käyttää paljon lihaa ja tyydyttynyttä rasvaa.

        Karppaaminen kasvisproteiinilla ja -öljyillä olisi terveellistä mutta ihan mahdoton toteuttaa

        Suomessa noin 80 000 diabeetikkoa kokeili karppausta. Ihmeparantumisia ei tapahtunut.

        Minulla insuliinin tarve on vähentynyt 75% laihtumiseen vuoksi. Vielä 10 kg niin pääsen siitä eroon.

        Minä kuuntelenkin itseäni viisaampia tässäkin asiassa. He vaan eivät ole karppaususkovaisia vaan diabetestutkijoita ja -asiantuntijoita. Myöskin ravitsemustutkijoita joiden mielestä ketokarppaus eläintuotteilla on turmiollista terveydelle.

        Näköjään pienikin painon alennus vaikuttaa diabeteslääkityksen. Tämä koronakausi on ollut sopiva jakso painon alennukseen. Vaikka painoni on laskenut vasta muutaman kilon, perusinsuliinia olen voinut vähentää 36% ja pillerilääkitystä 20%. Ruuan sisältö on säilynyt ennallaan, mutta annoskoot pienentyneet selvästi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään pienikin painon alennus vaikuttaa diabeteslääkityksen. Tämä koronakausi on ollut sopiva jakso painon alennukseen. Vaikka painoni on laskenut vasta muutaman kilon, perusinsuliinia olen voinut vähentää 36% ja pillerilääkitystä 20%. Ruuan sisältö on säilynyt ennallaan, mutta annoskoot pienentyneet selvästi.

        Joo. Ravintolasyömisen väheneminen on ollut iso tekijä ja huonoja hiilihydraatteja (pl. olut) ei ole tullut syötyä. Tilanne kun jatkuu niin varmasti lähtee vielä useampi kilo.


    • Anonyymi

      Olipa sattuva aloitus. Vävyni karppaa siten että syö lihaa, rasvaa ja kasviksia. Ei leipää lainkaan. Sanoo että sillä pääsee elimistö ketoosiin ja polttaa rasvaa. On pitänyt tätä dieettia vuoden ja on nyt normaalipainoinen, ennestään ehkä 5-7 kg liikaa.
      Mutta hän juo olutta aika paljon. Mitenkään arvostelematta kenenkään juomisia ja syömisiä, mietin, meneekö elimistö ketoosiin jos kiskoo olutta. Ja jos ei mene ketoosiin, niin miten sitten voi laihtua ja pysyä ihannepainossa.

      • Anonyymi

        Siinäpä se. Ketoosi ei olekaan laihtumisen salaisuus vaan se, että syö vähemmän kjuin kuluttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä se. Ketoosi ei olekaan laihtumisen salaisuus vaan se, että syö vähemmän kjuin kuluttaa.

        Tämä elimistön ketoosiin joutuminen kiinnostaa, ei yhtään vävy paino. Miten elimistö joutuu ketoosiin, jos sinne keppanaa menee tökkikaupalla. Minun ymmärtääkseni ei joudu. Vai onko oluen hiilihydraatin eri asia kuin esim. valkoisen vehnän.


      • Anonyymi

        Ihan voi suoralta kädeltä todeta että ei ole mahdollista olla ketoosissa ja juoda olutta. Olut on hiilaripommi. Tämän voi tarkistaa glykeemiseen indexiin taulukosta. Siinä olut on siirapin kanssa samassa luokassa. Täällähän voi alkoholistikin väittää olevansa raitis. Mut jokainen osaa tarkastaa nämä asiat omista luotettavista lähteistä. Itse käytän Harvardin yliopiston ravitsemustieteen tietoja.

        Tänä aikana pitää osaa erottaa itse asiat.

        Mut jos tarkoitat että kyseessä on ketoasidoosi? Sehän voi olla mahdollista jos ei piikitä insuliiniä. Hengenvaarallista alkoholin ja oluen kanssa sekin.


      • Ensinnäkin ketoosilla on asteita ja esimerkiksi VLCD-dieetillä ollaan keto osissa vaikka hiilihydraattia tuleekin 100g päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan voi suoralta kädeltä todeta että ei ole mahdollista olla ketoosissa ja juoda olutta. Olut on hiilaripommi. Tämän voi tarkistaa glykeemiseen indexiin taulukosta. Siinä olut on siirapin kanssa samassa luokassa. Täällähän voi alkoholistikin väittää olevansa raitis. Mut jokainen osaa tarkastaa nämä asiat omista luotettavista lähteistä. Itse käytän Harvardin yliopiston ravitsemustieteen tietoja.

        Tänä aikana pitää osaa erottaa itse asiat.

        Mut jos tarkoitat että kyseessä on ketoasidoosi? Sehän voi olla mahdollista jos ei piikitä insuliiniä. Hengenvaarallista alkoholin ja oluen kanssa sekin.

        Eihän ketoosi ole mikään itsetarkoitus. Vähähiilihydraattista ruokavaliota voi noudattaa syömällä niitä vain puolet normaalista eli 100-150 g /vrk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä elimistön ketoosiin joutuminen kiinnostaa, ei yhtään vävy paino. Miten elimistö joutuu ketoosiin, jos sinne keppanaa menee tökkikaupalla. Minun ymmärtääkseni ei joudu. Vai onko oluen hiilihydraatin eri asia kuin esim. valkoisen vehnän.

        "Vai onko oluen hiilihydraatin eri asia kuin esim. valkoisen vehnän."

        Varsinkin jos on kyse vehnäoluesta. Vehnäjauhot on vahingollisia mutta vehnäolut ei? Alkoholisti keksii kaikki verukkeet ettei tarvis luopua kaljasta.


    • Anonyymi

      Kuuluuko Olut lautasmallin ruokavalioon? Suositteleeko THL olutta ruokavalioon? Tietääkseni ihan JOKA AINUT ravitsemuslähde tai terveyslähde pitää olutta epäterveellisenä ja juuri verensokeriin ja maksan rasvoittumiseen vaikuttavana aineena. Se nostaa myös nälkää juuri sen verensokeria nostattavan vaikutuksen takia ja mihinkäs muualle kaljan juonnin jälkeen mennään kuin grillille tai jääkaapille hakemaan epäterveellistä syötävää. Tuskin kukaan muutaman kaljan vedettyään syö vihannessalaattia.

      • Minä kyllä syön usein salaattia oluen jälkeen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minä kyllä syön usein salaattia oluen jälkeen.

        Niin mut sähän piikität insuliinilla verensokerin normaaliksi ensin? Ihan järkeä vailla eikö?
        Ens vetää kaljaa, että verensokeri nousee liikaa, sen jälkeen pakko piikittää insuliinia että se laskee.

        Ei helskutti... Oisko järkevämpää olla juomatta olutta? Riippuvuus voi olla kyllä niin kova että juoppo mieluummin piikittää mitä tahansa myrkkyä jos vain saa kaljansa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mut sähän piikität insuliinilla verensokerin normaaliksi ensin? Ihan järkeä vailla eikö?
        Ens vetää kaljaa, että verensokeri nousee liikaa, sen jälkeen pakko piikittää insuliinia että se laskee.

        Ei helskutti... Oisko järkevämpää olla juomatta olutta? Riippuvuus voi olla kyllä niin kova että juoppo mieluummin piikittää mitä tahansa myrkkyä jos vain saa kaljansa...

        Melkein kaikki tuntemani karppaajat juovat punaviiniä kaksin käsin. Eivät ole ainakaan laihtuneet tässä 8 vuoden karppauksensa aikana. Sitten tiedän yhden, joka ei juo, mutta syö tummaa suklaata kaksin käsin. No hän se vasta onkin lihonut.

        Mutta riivistettynä:
        1) en tiedä enkä tunne yhtäkään laihtunutta karppaajaa
        2) näyttävät kiskovan hiilareita tolkuttomasti ja rasvaa kilokaupalla päälle
        3) lisäksi kauhistelevat jos joku syö vaikka omenan. Pitävät saarnan kuinka nyt se langanlaiha omenan syöjää alkaalihoa ku söi omenan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin mut sähän piikität insuliinilla verensokerin normaaliksi ensin? Ihan järkeä vailla eikö?
        Ens vetää kaljaa, että verensokeri nousee liikaa, sen jälkeen pakko piikittää insuliinia että se laskee.

        Ei helskutti... Oisko järkevämpää olla juomatta olutta? Riippuvuus voi olla kyllä niin kova että juoppo mieluummin piikittää mitä tahansa myrkkyä jos vain saa kaljansa...

        Tuota ei. Käytän pitkävaikutteista insuliinia ja sitä käytetään hillitsemään elimistön omaa glukoosin tuotantoa eikä kompensoimaan ravinnon hiilihydraattia. Sitä varten on pikainsuliini.

        Oluen alkoholi laskee verensokeria enemmän kuin sen sisältämä maltotrioosi sitä nostaa.

        Tyydyttynyt rasva ja proteiini lisäävät myös insuliinin tarvetta. Naudanliha aiheuttaa jopa suuremman insuliinivasteen kuin täysjyväpasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkein kaikki tuntemani karppaajat juovat punaviiniä kaksin käsin. Eivät ole ainakaan laihtuneet tässä 8 vuoden karppauksensa aikana. Sitten tiedän yhden, joka ei juo, mutta syö tummaa suklaata kaksin käsin. No hän se vasta onkin lihonut.

        Mutta riivistettynä:
        1) en tiedä enkä tunne yhtäkään laihtunutta karppaajaa
        2) näyttävät kiskovan hiilareita tolkuttomasti ja rasvaa kilokaupalla päälle
        3) lisäksi kauhistelevat jos joku syö vaikka omenan. Pitävät saarnan kuinka nyt se langanlaiha omenan syöjää alkaalihoa ku söi omenan

        Minä tunnen montakin. Antti Heikkilän blogiin on sadat kirjoittaneet kuinka paranivat sairauksista karpaten. Tai ketodieetti on ollut useimpien tapa.

        Sehän on maailmalla todettu paras laihdutuskeino. Jos sinä et tunne yhtään karppaaja niin käy lukemassa ihmisten hyviä kokemuksia. Niitä on miljoonia eri kielillä. Tutkimuslähteitä on vaikka kuin. Mitä se sinua liikuttaa jos joku juo punaviiniä kohtuullisesti jos kerran laihtuu silti. Tumma suklaa olis terveellistä sullekin. Ja ajatella se Partanenkin sitten meni ja sairastui... Ei olis kannattanut Activiaa vetää 🤔. Ei auttanut vaikka osaa ulkoa leivän suolapitoisuudet. Huvittaa vielä kun sen ohjelman nimi missä se oli "olet mitä syöt" = sairas. Hyvä esimerkki.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä tunnen montakin. Antti Heikkilän blogiin on sadat kirjoittaneet kuinka paranivat sairauksista karpaten. Tai ketodieetti on ollut useimpien tapa.

        Sehän on maailmalla todettu paras laihdutuskeino. Jos sinä et tunne yhtään karppaaja niin käy lukemassa ihmisten hyviä kokemuksia. Niitä on miljoonia eri kielillä. Tutkimuslähteitä on vaikka kuin. Mitä se sinua liikuttaa jos joku juo punaviiniä kohtuullisesti jos kerran laihtuu silti. Tumma suklaa olis terveellistä sullekin. Ja ajatella se Partanenkin sitten meni ja sairastui... Ei olis kannattanut Activiaa vetää 🤔. Ei auttanut vaikka osaa ulkoa leivän suolapitoisuudet. Huvittaa vielä kun sen ohjelman nimi missä se oli "olet mitä syöt" = sairas. Hyvä esimerkki.

        Tutkimus lähteet eivät kyllä käsittele Heikkilän dieettiä. Pitkäaikaisesta karppauksesta on vain yksi tutkimus ja sen mukaan Heikkilän tyyppinen karppaus lisää kuolleisuutta yli 20%. Jokaisen Heikkilään uskovan olisi luettava 'Low-carbohydrate Diets and All-Cause and Cause-Specific Mortality: Two Cohort Studies'.

        Oletko itse lukenut tutkimuksia LCHF-dieettien vaikutuksista vai uskotko Heikkilän tulkintoihin? Kannattaisi lukea itse koska Heikkilän tulkinnat ovat vähintäänkin omituisia. Esimerkiksi eräässä tutkimuksessa todettiin, että karppaajat selvisivät syövästä paremmin ja P=0.04 niin Heikkilä oli sitä mieltä että karppaajista ei kuollut kukaan ja ei-karppaajista kuoli 40%. P ei sitten ota kantaa siihen mikä on ero vaan onko kysessä tilastollisesti merkittävä ero.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä tunnen montakin. Antti Heikkilän blogiin on sadat kirjoittaneet kuinka paranivat sairauksista karpaten. Tai ketodieetti on ollut useimpien tapa.

        Sehän on maailmalla todettu paras laihdutuskeino. Jos sinä et tunne yhtään karppaaja niin käy lukemassa ihmisten hyviä kokemuksia. Niitä on miljoonia eri kielillä. Tutkimuslähteitä on vaikka kuin. Mitä se sinua liikuttaa jos joku juo punaviiniä kohtuullisesti jos kerran laihtuu silti. Tumma suklaa olis terveellistä sullekin. Ja ajatella se Partanenkin sitten meni ja sairastui... Ei olis kannattanut Activiaa vetää 🤔. Ei auttanut vaikka osaa ulkoa leivän suolapitoisuudet. Huvittaa vielä kun sen ohjelman nimi missä se oli "olet mitä syöt" = sairas. Hyvä esimerkki.

        Antti Heikkilä kieltää kaiken alkoholin dieetillään ja suklaassa on tolkuttomasti energiaa. Toki pari palaa voi syödä silloin tällöin.

        Tutkimuksissa karppaus on havaittu tehokkaammaksi lyhyellä aikajänteellä mutta pitkällä aikavälillä eri dieettien välillä ei ole ollut eroja laihdutustuloksissa.

        Uskovaisetkin ovat parantuneet erilaisista sairauksista uskon avulla omien sanojensa mukaan. Tuon takia asioita tutkitaan eikä luoteta ihmisten kokemuksiin. Yhden onnistumisen takana saattaa olla satoja epäonnistumisia.

        Ainut pitkäaikaistutkimus, joka käsittelee karppauksen pitkäaikaisvaikutuksista, toteaa että eniten eläinrasvaa ja lihaa syövien karppaajien kuolleisuus on 20% suurempaa kuin keskivertoväestön.



      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Antti Heikkilä kieltää kaiken alkoholin dieetillään ja suklaassa on tolkuttomasti energiaa. Toki pari palaa voi syödä silloin tällöin.

        Tutkimuksissa karppaus on havaittu tehokkaammaksi lyhyellä aikajänteellä mutta pitkällä aikavälillä eri dieettien välillä ei ole ollut eroja laihdutustuloksissa.

        Uskovaisetkin ovat parantuneet erilaisista sairauksista uskon avulla omien sanojensa mukaan. Tuon takia asioita tutkitaan eikä luoteta ihmisten kokemuksiin. Yhden onnistumisen takana saattaa olla satoja epäonnistumisia.

        Ainut pitkäaikaistutkimus, joka käsittelee karppauksen pitkäaikaisvaikutuksista, toteaa että eniten eläinrasvaa ja lihaa syövien karppaajien kuolleisuus on 20% suurempaa kuin keskivertoväestön.

        Vaikka ihminen parantuisikin plasebolla, parantuminen voi olla silti tosiasia ja johtua uskosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka ihminen parantuisikin plasebolla, parantuminen voi olla silti tosiasia ja johtua uskosta.

        Tai kyse voi olla sattumasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkein kaikki tuntemani karppaajat juovat punaviiniä kaksin käsin. Eivät ole ainakaan laihtuneet tässä 8 vuoden karppauksensa aikana. Sitten tiedän yhden, joka ei juo, mutta syö tummaa suklaata kaksin käsin. No hän se vasta onkin lihonut.

        Mutta riivistettynä:
        1) en tiedä enkä tunne yhtäkään laihtunutta karppaajaa
        2) näyttävät kiskovan hiilareita tolkuttomasti ja rasvaa kilokaupalla päälle
        3) lisäksi kauhistelevat jos joku syö vaikka omenan. Pitävät saarnan kuinka nyt se langanlaiha omenan syöjää alkaalihoa ku söi omenan

        Moi minä olen hyväkarppaaja justiinsa ja juon viiniä, siis punaviiniä silloin tällöin ruoan kanssa. Aiemmin meni pullo ja joskus kaksikin viikonloppuna jos seuraa mutta nyt vain se 0.5l. Kun karppaan. Nyt menee parikin viikkoa väliä ettei mitään punkkuakaan.

        En vedä kaksin käsin viiniä siis. Punaviini sopii oikein hyvin karppaukseen mutta ruokajuomana ja kaikkihan tietää että maksa käsittelee ensin alkoholin. Ja pakko sanoa että halvat humalat tulee kun jo 12cl iskee kuin halolla päähän karppauksen aikana. Lasillinen on jo tarpeeksi.

        Karppaus voi parantaa alkoholin suurkulutuksenkin kun elimistö ei enää huuda verensokerin pomppiessa sitä sokerikaljaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tutkimus lähteet eivät kyllä käsittele Heikkilän dieettiä. Pitkäaikaisesta karppauksesta on vain yksi tutkimus ja sen mukaan Heikkilän tyyppinen karppaus lisää kuolleisuutta yli 20%. Jokaisen Heikkilään uskovan olisi luettava 'Low-carbohydrate Diets and All-Cause and Cause-Specific Mortality: Two Cohort Studies'.

        Oletko itse lukenut tutkimuksia LCHF-dieettien vaikutuksista vai uskotko Heikkilän tulkintoihin? Kannattaisi lukea itse koska Heikkilän tulkinnat ovat vähintäänkin omituisia. Esimerkiksi eräässä tutkimuksessa todettiin, että karppaajat selvisivät syövästä paremmin ja P=0.04 niin Heikkilä oli sitä mieltä että karppaajista ei kuollut kukaan ja ei-karppaajista kuoli 40%. P ei sitten ota kantaa siihen mikä on ero vaan onko kysessä tilastollisesti merkittävä ero.

        Kyllä mä ainakin Heikkilää uskon lääkärinä ja vuosikymmenten kokemuksella. Hän on hyvä lääkäri. ❤️

        Ja komea noin iäkkääksi mieheksi. 💪🏾 Ja terve omilla opeillaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä ainakin Heikkilää uskon lääkärinä ja vuosikymmenten kokemuksella. Hän on hyvä lääkäri. ❤️

        Ja komea noin iäkkääksi mieheksi. 💪🏾 Ja terve omilla opeillaan.

        On varmasti pätevä ortopedi mutta ravitsemusväitteet eivät kyllä pidä paikkaansa. Käypä lukemassa viimeinen blogikirjoitus koronasta ja ravitsemustutkijoista niin selviää että yläpäässäkin viiraa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minä kyllä syön usein salaattia oluen jälkeen.

        "Minä kyllä syön usein salaattia oluen jälkeen."
        😂😂😂😂😂

        Just. Ja Unohdit mainita että piikität insuliinia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä kyllä syön usein salaattia oluen jälkeen."
        😂😂😂😂😂

        Just. Ja Unohdit mainita että piikität insuliinia.

        Ja sinä et huomioinut sitä, että jos on sairaus niin sitä täytyy hoitaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ravitsemussuositukset sallivat miehelle 2 annosta alkoholia päivässä.

        "Ravitsemussuositukset sallivat miehelle 2 annosta alkoholia päivässä."

        Mutta kaikki hyväkarppausohjeet ja karppaus idea kertoo että olut on yksi pahimpia myrkkyjä sekä laihduttajalle että diabeetikolle. Jos väität noudattavasi glykeemisen indeksin idean mukaista ruokavaliota niin tiedät että mallas pilaa sen. Se on pahempi kuin sokeri. Viini ja kirkkaat on vähäisissä määrin sallittu mutta ei olut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä et huomioinut sitä, että jos on sairaus niin sitä täytyy hoitaa.

        Perussairauksien omaavien ruokavalioista keskustelemiselle on varmaan omat palstansa. Täällä keskustellaan laihduttamisesta.


    • Anonyymi

      Olut on nestemäistä leipää, joten se on kielletty. Tästä huolimatta otan joskus tölkillisen olutta saunamakkaran kanssa. (myös kielletty prosessoituna elintarvikkeena) Ei sitä pidä kuitenkaan hulluuteen mennä.
      Tosin tiukkapipoiset kieltää kaiken alkoholin, mutta jos ottaa pitää, sen tulee olla kirkasta ja vesi plantinkina. Eikä alkoholi kenellekkään hyväksi olekaan.
      Elämä on muutenkin pipon kiristämistä, että rennosti tulee ottaa, ettei saa mielen häiriöitä. muutenhan keto on terveellinen ruokavalio.

      Neuvojia ei pidä ottaa raskaasti sillä neuvojat ovat ylipainoisia diabeetikkoja.

    • Anonyymi

      Hiilareita ei saa syödä mutta juoda saa.

    • Anonyymi

      Jo yksi keppana vaalensi ketosliuskojani.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10142
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2934
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      192
      2747
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1556
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe