Ladattavat hybridit ilman "itselataavaa" hybridijärjestelmää ovat täysiä susia.

Anonyymi

Ladattavat hybridit ilman "itselataavaa" hybridijärjestelmää ovat täysiä susia.

Ratkaisut, joissa perinteisen poltto­moottorivoimalinjan rinnalle on tuotu yksinkertainen sähkömoottori ja ulkoisen latausmahdollisuuden omaava pieni korkeajänniteakku.

Ladatun sähkön loputtua perinteisen polttomoottorin avulla ajettaessa ilman "itselataavaa hybridijärjestelmää, voimalinja kuuluu kategoriaan polttoainesyöppö.

Lue lisää:

"Toyotan Prius-insinöörit varmasti nyrpistävät nenäänsä. Moottori on aivan tavallinen bensiini- tai dieselkone, jonka laturi on korvattu moottori-generaattorilla, ja johonkin kohtaa autoa on piilotettu muutaman maitopurkin kokoinen lisäakku."

https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/

78

1213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja taas kerran. Tuo juttu on jo 2 vuotta vanha. Ladattavilla hybrideillä pääsee jopa 100 km. Paitsi Tojotalla. Peugeotilta on saatavana nyt ainakin 2 sähköautoa 208 ja 2008. Tojotalla sähköautoja 0. Tojotalla on ehkä tulossa sähköauto jo lähivuosina ehkä ei. Jos Tojo saa aikaiseksi ladattavan Corolla hybridin , niin itselataava on historiaa !

      • Anonyymi

        Mistä sinä kirjoitat? Miten tuo liittyy aloituksen tekstiin.?


    • Anonyymi

      Aivan, hybridejä on monenlaisia ja kaikilla tavoitellaan pienempää kulutusta, eli tyydyttää poliittisia päättäjiä joilla ei ole kokonaiskuva ja tekninen tieto ihan hallussa.
      Ainoita oikea tapa on ladata akkuja verkkovirralla ja siten saadaan usein kaikki päivittäiset ajot sähköllä. Nuo bensapolttimet(Toyota ja vastaavat) ovat vain välivaihe parempiin autoihin.

      • Anonyymi

        Aivan. Sitä se aloittajakin tarkoittaa ja kehuu oikeanlaisia ladattavia hybridejä., mutta ei pelkkiä "itselataavia" hybridejä.

        Aloittaja näköjään tarkoittaa, että Toyotan ladattavat hybridit ovan asianmiukaisia ladattavia hybridejä, mutta ei sellaiset joissa ei ole "itselataavaa" hybridijärjestelmää. Muun muassa Volvot ja Mersut ovat naurettavia,

        Aloittaja kehuu nimenomaan ladattavia hybridejä, mutta ei surkeita polttomoottorin, sähkömoottorin ja pienen akun yhdistelmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Sitä se aloittajakin tarkoittaa ja kehuu oikeanlaisia ladattavia hybridejä., mutta ei pelkkiä "itselataavia" hybridejä.

        Aloittaja näköjään tarkoittaa, että Toyotan ladattavat hybridit ovan asianmiukaisia ladattavia hybridejä, mutta ei sellaiset joissa ei ole "itselataavaa" hybridijärjestelmää. Muun muassa Volvot ja Mersut ovat naurettavia,

        Aloittaja kehuu nimenomaan ladattavia hybridejä, mutta ei surkeita polttomoottorin, sähkömoottorin ja pienen akun yhdistelmiä.

        Kerropa missä Mersun ladattavassa hybridissä ei ole itselataavaa hybridijärjestelmää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa missä Mersun ladattavassa hybridissä ei ole itselataavaa hybridijärjestelmää?

        Se on sellainen surkea kevythybridi. jolla ei tee mitäänn. Niissä Mersuissa.


    • Anonyymi

      Nuo polttomoottorin, sähkömoottorin ja pienen akun yhdistelmät ovat päästömäärysteten takia tähän hätätilaan kyhättyjä. Niitä ei pidä kenenkään ostaa. Kunnollisia ladattavia on vain perinteisiä itselataavia hybridejä valmistaneilla autonvalmistajilla.

      • Anonyymi

        Tojon vähäjärkiset tekevät edelleen sähköä erittäin kalliista bensasta kun Atkinssonin ominaisuudet ovat niin surkeat. Tojo tekee tätä järjettömyyttä myös ladattavissa hybrideissään.
        Muilla on niin paljon paremmat polttikset ettei tuollaiseen typeryyteen tarvitse turvautua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon vähäjärkiset tekevät edelleen sähköä erittäin kalliista bensasta kun Atkinssonin ominaisuudet ovat niin surkeat. Tojo tekee tätä järjettömyyttä myös ladattavissa hybrideissään.
        Muilla on niin paljon paremmat polttikset ettei tuollaiseen typeryyteen tarvitse turvautua.

        Tekevät sähköä bensasta kuluttaen kuitenkin vain 4 l/100 km ja puolet matkasta sitten ajetaan sillä tehdyllä sähköllä.

        Mietipä tuota! Sinun logiikkasi ei oikein toimi.

        Muilla on sellaiset polttikset, että bensaa kuluu 7,5 /100 km. Mitä parempaa siinä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekevät sähköä bensasta kuluttaen kuitenkin vain 4 l/100 km ja puolet matkasta sitten ajetaan sillä tehdyllä sähköllä.

        Mietipä tuota! Sinun logiikkasi ei oikein toimi.

        Muilla on sellaiset polttikset, että bensaa kuluu 7,5 /100 km. Mitä parempaa siinä on?

        Jo se että joudut valehtelemaan nuo kulutukset noin paljon kertoo miksi tojo on pihalla tekniikan kehityksestä.

        Katsopa Ecorun 2019 Vesijärvi tuloksia. Siellä TSI Leon kulutti vähemmän bensaa kuin höpöhybridi Prius. Kaupungissa höpöhybridistä on etua mutta muuten kulutuseroista puhuminen menee propagandan puolella.

        Ja kun muiden hybrideihin voi ladata sähköä halvalla verkosta niin siinä menee tojon viimeinenkin pointti asiasta. Muilla autoilla ajaa ekat 30-100km ilman polttomoottoria. Silloin on aika sama kuluttaako polttis jonkun desin enemmän tai vähemmän silloin harvoin kun se käy. Muilla näitä ladattavia on. Tojolla ei ole kuin yksi surkea kanootti.
        Muilla on myös täyssähköautoja. Tojolla ei ole.
        Tojo on perässähiihtäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo se että joudut valehtelemaan nuo kulutukset noin paljon kertoo miksi tojo on pihalla tekniikan kehityksestä.

        Katsopa Ecorun 2019 Vesijärvi tuloksia. Siellä TSI Leon kulutti vähemmän bensaa kuin höpöhybridi Prius. Kaupungissa höpöhybridistä on etua mutta muuten kulutuseroista puhuminen menee propagandan puolella.

        Ja kun muiden hybrideihin voi ladata sähköä halvalla verkosta niin siinä menee tojon viimeinenkin pointti asiasta. Muilla autoilla ajaa ekat 30-100km ilman polttomoottoria. Silloin on aika sama kuluttaako polttis jonkun desin enemmän tai vähemmän silloin harvoin kun se käy. Muilla näitä ladattavia on. Tojolla ei ole kuin yksi surkea kanootti.
        Muilla on myös täyssähköautoja. Tojolla ei ole.
        Tojo on perässähiihtäjä.

        Katsopa tuon Leon TSI 1.0, josta puhut, kulutukset aidossa koeajossa. Aivan hirveän suuret. Sinä joudut valheitesi tueksi etsimään jotain ihme taloudellisuusajoja. Jo vanhan päästömittaustavan mukainen EU-kulus on 4,4 l/100.

        "5.8L/100km näyttää pitkäaikainen kulutus tietokoneen mukaan olevan(tässä ilmastointi mukana useimmiten). Tarkkaa kulutusta en ole vielä itse laskenut, mutta noin 900km välein tankilla käyn."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa tuon Leon TSI 1.0, josta puhut, kulutukset aidossa koeajossa. Aivan hirveän suuret. Sinä joudut valheitesi tueksi etsimään jotain ihme taloudellisuusajoja. Jo vanhan päästömittaustavan mukainen EU-kulus on 4,4 l/100.

        "5.8L/100km näyttää pitkäaikainen kulutus tietokoneen mukaan olevan(tässä ilmastointi mukana useimmiten). Tarkkaa kulutusta en ole vielä itse laskenut, mutta noin 900km välein tankilla käyn."

        Leon-Hemmo itse syyllistyi pahimman laatuiseen valehteluun. Ei kertonut edes moottorin kokoa. Moottori onkin näköjään kokoa 1.0. Noiden valmistus on lopetettu kaikessa hiljaisuudessa. Pikkuturboista on jäljellä enää 1,5 litran koko. Sillä saavutetaan noin 140 g/km päästöarvo.

        Leon 1.0. TSI:llä näkyy olevan kova päästöarvo, joka kertoo että kulutuskin on kova. Tässä päästöarvo on 123 g/km.

        https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/a51bc611-30dc-4993-9364-02a9deca3ac1

        Corollan hybridin päästöarvo tässä on vain 101 g/km. Eli reippaasti pienempi kulutus.

        https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Uusi_Corolla_Hatchback_hinnasto_tcm-3018-1573873.pdf

        ÄLÄ VALEHTELE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekevät sähköä bensasta kuluttaen kuitenkin vain 4 l/100 km ja puolet matkasta sitten ajetaan sillä tehdyllä sähköllä.

        Mietipä tuota! Sinun logiikkasi ei oikein toimi.

        Muilla on sellaiset polttikset, että bensaa kuluu 7,5 /100 km. Mitä parempaa siinä on?

        Auris Hybrid 100 000 ajettu, keskikulutus mittarin mukaan 5.7 litraa satasella. Ei toivoakaan neljän litran kulutuslukemista jos käy taajama-alueen ulkopuolella tai pyrkii ajamaan sitten että taakse ei muodostu jonoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekevät sähköä bensasta kuluttaen kuitenkin vain 4 l/100 km ja puolet matkasta sitten ajetaan sillä tehdyllä sähköllä.

        Mietipä tuota! Sinun logiikkasi ei oikein toimi.

        Muilla on sellaiset polttikset, että bensaa kuluu 7,5 /100 km. Mitä parempaa siinä on?

        Aina kun energiaa muunnetaan toisesta muodosta toiseen syntyy häviötä - Niin tässäkin. Bensa tekee todella huonolla hyötysuhteella sähköä, millä sitten ajetaan. Polttomoottorien hyötysuhde on surkea alle 25%. Eli eninosa bensasta hukataan lämpönä harakoille.

        Sähköauto lataa sähköverkosta noin 90-95% hyötysuhteella. Lisäksi kun sähköauton energiatehokkuus voimalasta liikkeeksi on yli 80% ( siis se miten pitkälle pääsee voimalassa tuotetulla 1 kWh:lla)


    • Anonyymi

      Kerropa missä ladattavassa hybridissä ei ole

      a. jarrutusenergian talteenottoa?
      b. akkujen latausta moottorin yli/hukkateholla?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseen.

        Onko niin, että kaikissa on?

        Tottakai kaikissa on. Kaikki toimivat siten, että kun ajoakku on jossain vaiheessa ajettu meökein tyhjäksi, auto siirtyy itselataavaan tilaan. Akkua ladataan sen verran, että se avustaa moottoria liikkeelle lähdettäessä ja suuremmassa kuormituksessa, kuten ohituksissa.
        Eli suomeksi, ladattava hybridi toimii tyhjäksi ajetulla akulla kuten Toyotan itselataava hybridi, merkistä riippumatta.
        Toki ne osaavat myös ladata akun täyteen ajamalla bensalla, mutta eihän siinä ole mitään järkeä.


    • Anonyymi

      "Leon-Hemmo itse syyllistyi pahimman laatuiseen valehteluun. Ei kertonut edes moottorin kokoa. Moottori onkin näköjään kokoa 1.0. Noiden valmistus on lopetettu kaikessa hiljaisuudessa. "

      Täysin omasta päästä vedettyä harhaa pukkaa taas kerran. 1.0 on edelleen paletissa mukana ja se pieksi Priusin taloudellisuusajossa.
      Ei mitään laboratoriokulutuksia jonkun normin mukan vaan kulutus oikeassa ajossa suomalaisella maantiellä amatöörin käsissä.

      • Anonyymi

        Vanha koppaisia maassa olevia Leon malleja saa tosiaankin 1.0 -moottorilla. Mutta facelift mallistosta litran pannu on jäänyt pois.


    • Anonyymi

      Agregaatti on agregaatti, vaikka kuinka yrittäisi tehdä siitä ympäristöystävällisen!!!🤣

    • Anonyymi

      "Sinä joudut valheitesi tueksi etsimään jotain ihme taloudellisuusajoja. Jo vanhan päästömittaustavan mukainen EU-kulus on 4,4 l/100."
      Näissä Ecoruneissa on hyvin tarkat säännöt ja mittaustavat. Kisat ajetaan vakiokalustolla suomalaisilla teillä. Ei mitään tehtaan virittämiä testiyksilöitä tai laskennallisia laboratoriojuttuja. Ajetaan Suomessa vakioautolla tietty reitti joka on kaikille yhteinen ja katsotaan paljon polttoainetta matkaan meni. Voiko tuon käytännönläheisempää tapaa verrata kulutuksia olla?

      Tojon lupaukset ja normikulutukset ovat pelkkää teoriaa kun TSI Leon pieksee sen helposti. Ja kun Leon on vielä selkeästi tilavampi ja nopeampi auto niin Tojolla kannattaisi oikeasti miettiä asioita uusiksi. Aivan tavallinen TSI pesee Tojon supertaloudellisen hybridin sen kotikentällä.
      Muissa asioissa Prius on ollut surkea aina. Nyt tulee takkiin siinä ainoassa vahvuudessakin.

      • Anonyymi

        Lueppa vuodenvaihteen TM missä 1.5TSI farkkupassa ja RAV4 hybrid samassa vertailussa.
        Pienemmästä ilmanvastuskesta ja keveydestään huolimatta Passat kulutti puolisen litraa sadalla enemmän maantiellä ja pari litraa enemmän kaupungissa. Passat oli lisäksi selvästi laiskempi.

        Näin se homma menee kun verrataan samoilla kuskeilla samassa testissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lueppa vuodenvaihteen TM missä 1.5TSI farkkupassa ja RAV4 hybrid samassa vertailussa.
        Pienemmästä ilmanvastuskesta ja keveydestään huolimatta Passat kulutti puolisen litraa sadalla enemmän maantiellä ja pari litraa enemmän kaupungissa. Passat oli lisäksi selvästi laiskempi.

        Näin se homma menee kun verrataan samoilla kuskeilla samassa testissä.

        Eteenpäin ja ohi! Toyotalla, tottakai.


    • Anonyymi

      Pian tuosta aloitukseen sisältyvästä asiasta kirjoitetaan lehdissä paljon.

    • Anonyymi

      Kyllä kaikki plugarit on myös itselataavia mutta toteutuksen kyvykkyys onkin sitten eri asia. Pelkkä jarrutusenergian talteenotto ei tee hybridistä kovinkaan taloudellista jos polttomoottorin paloprosessia ei ole kehitetty. Tämä on se syy miksi Tojotin on niin pieni kulutuksinen . Sen käyttämä paloprosessi aikan saa erittäin korkean hyötysuhteen mutta tuon ongelmana on että kyseinen korkea hyötysuhde on suhteellisen kapealla kuormitusalueella. Tämän vuoksi sitä pitää avustaa sähköllä mikä tietysti ei ole ongelma hybridissä.

      • Anonyymi

        Tällaisia kirjoituksia saisi olla paljon enemmän. Kaveri tietää mistä puhuu eikä päässä ole hillitömiä värilaseja.
        Hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaisia kirjoituksia saisi olla paljon enemmän. Kaveri tietää mistä puhuu eikä päässä ole hillitömiä värilaseja.
        Hyvä.

        Avainsana on wotkinsmoottori. Khihihi.


      • Anonyymi

        Eiköhän Wotkins-moottorissa ole kyse imu- ja puristusprosessista, ei paloprosessista?

        En pitäisi 41% erittäin korkeana hyötysuhteena, kun katsotaan litratehoja. Kuten varmaan tiedät, hyötysuhde paranee käytännön moottoritoteutuksissa, kun litrateho pienenee. Toisaalta moottorin pituus ja paino sekä valmistuskustannukset kasvavat.


    • Anonyymi

      Isot miehet jaksaa kinastella jostain hieromasauvoista.

    • Anonyymi

      Uskomattomia väliajan viritelmiä nuo mersun ja volvon kevythybridit.

      • Anonyymi

        Toyota hybridillä ajettu kaupungissa niin että sähköllä mentiin 60% matkasta, ja sähkö ei maksanut mitään, kun autoa ei tarvitse ladata ollenkaan. Ei paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota hybridillä ajettu kaupungissa niin että sähköllä mentiin 60% matkasta, ja sähkö ei maksanut mitään, kun autoa ei tarvitse ladata ollenkaan. Ei paha.

        Kuitenkin 40 % matkasta mentiin polttomoottorilla. Jos olisit ajanut pistokehybridillä, niin tarvittava sähkö olis maksanut muutaman kymmenen senttiä, eikä bensaa olisi kulunut yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota hybridillä ajettu kaupungissa niin että sähköllä mentiin 60% matkasta, ja sähkö ei maksanut mitään, kun autoa ei tarvitse ladata ollenkaan. Ei paha.

        Nämä on höpö juttuja. Omistan Toyotan hybridin, ja kaikki jutut 60% sähköajosta kuulostaa säälittävältä valehtelulta. Voihan sitä edetä sähköllä kun bensakone on samaan aikaan tekee sitä sähköä. Se ei mitenkään paranna hyötysuhdetta.
        Omistin aiemmin 1.6 Corollan. Kulutus käytännössä 6.3 l/100 km. Laskettu tankkauksesta.
        Näin ollen nykyisen hybrid rollan pitäisi kulkea oikeassa ajossa 2.5 l/100 km kulutuksella.
        Eikä tosiaan kulje. Puhuvat 4-5 l kulutuksista.
        RAV4 hybridillä pystyy ajamaan 100% sähköajoa. Todella. Kun tulen kaupalta loivaa alamäkeä n 2 km matkan, kulkee se todella 100% sähköllä. Kaupalle mennessä, kylmällä moottorilla, loivaan ylämäkeen näyttääkin sitten kulutus mittari n 15 l/100 km kulutuksia.
        Jos joku ei usko, niin tervetuloa kyytiin ja todellisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin 40 % matkasta mentiin polttomoottorilla. Jos olisit ajanut pistokehybridillä, niin tarvittava sähkö olis maksanut muutaman kymmenen senttiä, eikä bensaa olisi kulunut yhtään.

        No siksipä RAV4stä onkin töpselimalli mikä oikeasti kulkee myös talvella pienellä sähköllä täysin ilman polttonestettä edes lämmitykseen ja nelivetona.

        Esimerkiksi Volvo lämpiää vain bensalla. TYömatka-ajossa menee pari litraa sadalla webastoon ja koska sähkömoottorin teho ei kunnolla riitä kiihdytyksiin lähteen bensakonekin tulille ja koska on kylmä, se käy joka kerta useamman minuutin. Lopputulemana on luokkaa 4L/100km bensaa vaikka koiteaan ajaa pelkällä sähköllä.
        Jos on vielä vähän liukasta Volvo pyörittää polttista saadakseen etupyörille voimaa.

        Plugareita on kovin monenlaisia eikä suurin osa todellakaan kulje ilman bensaa (tai dieseliä).
        Kannattaa lukea uusin Moottorilehti missä oli erilaisia olugareita ajossa n. 5 asten lämpötilassa. Bensaa paloi joissakin aika reilusti työmatka-ajossa.
        Huyndai esimerkiksi pyörittää bensakonetta kylmällä jatkuvasti koska kaikki lämpö tulee jäähdytysvedestä. Webastoakaan ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siksipä RAV4stä onkin töpselimalli mikä oikeasti kulkee myös talvella pienellä sähköllä täysin ilman polttonestettä edes lämmitykseen ja nelivetona.

        Esimerkiksi Volvo lämpiää vain bensalla. TYömatka-ajossa menee pari litraa sadalla webastoon ja koska sähkömoottorin teho ei kunnolla riitä kiihdytyksiin lähteen bensakonekin tulille ja koska on kylmä, se käy joka kerta useamman minuutin. Lopputulemana on luokkaa 4L/100km bensaa vaikka koiteaan ajaa pelkällä sähköllä.
        Jos on vielä vähän liukasta Volvo pyörittää polttista saadakseen etupyörille voimaa.

        Plugareita on kovin monenlaisia eikä suurin osa todellakaan kulje ilman bensaa (tai dieseliä).
        Kannattaa lukea uusin Moottorilehti missä oli erilaisia olugareita ajossa n. 5 asten lämpötilassa. Bensaa paloi joissakin aika reilusti työmatka-ajossa.
        Huyndai esimerkiksi pyörittää bensakonetta kylmällä jatkuvasti koska kaikki lämpö tulee jäähdytysvedestä. Webastoakaan ei ole.

        Tuo RAV ei ole vielä edes koeajettavissa.
        Et voi tietää kuinka oikeasti toimii suomen talvessa.
        Uskoisin että myös se lämmittää moottorin toimintavalmiuteen. Eikä sähkö riitä kovin pitkälle jos sitä käytetään ajamiseen ja lämmittämiseen. Suurin osa bensan energiasta muuttuu lämmöksi, joten sen käyttö lämmittämiseen voi olla perusteltua.


    • Anonyymi

      Ainoa toimiva systeemi on opel ampera,samalla akulla ajettu Jenkeissä 750000km ja matka ois jatkunu jos ei ois joutunu kolariin.polttomoottori ei ole missään yhteydessä pyöriin vaan syöttää sähköä tarvittaessa ajomoottoriin ja lataa tarvittaessa ajo-akkua,auto oli paljon aikaansa edellä mut valmistus lopetettiin täyssähkön opel boltin takia,chevy volt ja ampera on sama auto

    • Anonyymi

      "Ainoa toimiva systeemi on opel ampera,samalla akulla ajettu Jenkeissä 750000km ja matka ois jatkunu jos ei ois joutunu kolariin."


      Loogisesti ajatellen on aika rohkeaa lähteä väittämään että joku toimivaksi osoitettu systeemi olisi samantien ainoa toimiva systeemi. Se että yksi toimii ei tarkoita sitä että muut eivät toimisi.
      Kai tuon tajuaa jos vähänkin viitsii miettiä.

    • Anonyymi

      Toinen toimii hyvin ja toinen on toimivinaan ja säästää nimellisesti.lue esim autotalo ampeerin juttu sähköautoista,faktaa eikä mutua,

      • Anonyymi

        Miksi on niin vaikeaa laittaa linkki siihen julkaisuun johon viittaa? Jotain käytöstapoja kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi on niin vaikeaa laittaa linkki siihen julkaisuun johon viittaa? Jotain käytöstapoja kiitos.

        Joillein se on vaan niin vaikeaa, en ole vielä itsekään päässyt tietokoneopiskelussa niin pitkälle, että osaisin linkittää artikkeleita. Käytöstavavat ei kuulu tähän mitenkään. Toisaalta miksi se on niin vaikea googlata esim. Autotalo ampeeri.


    • Anonyymi

      Ovatko ihmiset niin tolloja että ostavat ladattavia hybridejä, joissa on kevythybridisysteemi.

    • Anonyymi

      Ketjun aloittajalla ei ole tietoa asaista vaan jotain häiriintynyttä höpinää,valehtelee ehkä tietämättään.

    • Anonyymi

      Jos joku on susi niin se on hybridi jossa ei ole latausmahdollisuutta. Niitä ei saisi oikeastaan kutsua edes hybridiksi koska ne liikkuvat 100% pelkän bensan varassa.
      Norjassa Toyotan mainonta kiellettiin harhaanjohtavana. Se pitäisi olla linja muuallakin. Nyt mainosmiehet vedättävät herkkäuskoisia.

      • Anonyymi

        Itselataavilla ei päästä ikinä eroon fossiilisista polttoaineista, se on vaan fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataavilla ei päästä ikinä eroon fossiilisista polttoaineista, se on vaan fakta.

        Miten Volvon plugareilla pääsee eroon fossiilisista?


    • Anonyymi

      Jos joku hybridi on susi niin se on hybridi jota ei voi ladat. Sellaista ei saisi edes kutsua hybridiksi koska se on 100% bensa-auto.
      Trafi on sen verran fiksu että ei laske latauskelvottomia vaihtoehtroisen käyttövoiman tilastoihin. Mikä onkin täysin oikein.

      • Anonyymi

        Sinä et tunnu ymmärtävän että ovat kaksi eri asiaa.

        1. Toyotasssa on hybridivoimalinja. Siinä on siis kaksi erilaista moottoriteknologiaa käytössä, polttomoottori ja sähkömoottori.
        2. käyttövoima on taas eri asia. Toyotan perushybridi on yhden käyttövoiman auto ja ladattavat hybridit kahden käyttövoiman autoja.

        Kannattaa muistaa että Toyota käytännössä lanseerasi hybriditermin autokäyttöön. Se nyt myöhemmin on tullut myös ladattavia hybridejä ei tarkoita sitä että Toyotan hybridivoimalinjaiset autot ei olisi hybridejä.

        Muista nyt jatkossa että hybridi eli hybridivoimalinja ja hybridikäyttövoima ovat kaksi eri asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et tunnu ymmärtävän että ovat kaksi eri asiaa.

        1. Toyotasssa on hybridivoimalinja. Siinä on siis kaksi erilaista moottoriteknologiaa käytössä, polttomoottori ja sähkömoottori.
        2. käyttövoima on taas eri asia. Toyotan perushybridi on yhden käyttövoiman auto ja ladattavat hybridit kahden käyttövoiman autoja.

        Kannattaa muistaa että Toyota käytännössä lanseerasi hybriditermin autokäyttöön. Se nyt myöhemmin on tullut myös ladattavia hybridejä ei tarkoita sitä että Toyotan hybridivoimalinjaiset autot ei olisi hybridejä.

        Muista nyt jatkossa että hybridi eli hybridivoimalinja ja hybridikäyttövoima ovat kaksi eri asiaa.

        > Muista nyt jatkossa että hybridi eli hybridivoimalinja ja hybridikäyttövoima ovat kaksi eri asiaa.

        Jep. vanhanaikainen fossiilihybridi liikkuu 100 % fossiilisen polttoaineen voimin.

        Ladattava hybdiri liikkuu verkkosähkön ja fossiilisen polttoaineen voimin. Sopivanlaisessa käytössä suurin osa energiantarpeesta katetaan sähköllä, mutta "väärinkäytettynä" tällainen ei ole mitenkään normaalia polttomoottoriautoa parempi. Minkä jarrutusenergian talteenotto säästää, sen suurempi paino (akusto yms. monimutkaisempaa tekniikkaa tuhlaa).


    • Anonyymi

      Syksyllä tulevassa Suzukin Acrossissa on nämä kaikki valinnaisena. Se'e on ladattava hybridi jollain 70km rangella.

      Kuljettaja voi valita tilanteeseen sopivan ajotilan neljästä vaihtoehdosta. Kun ajetaan EV-tilassa käytetään aina sähkömoottoria, vaikka kaasupolkimen painaisi pohjaan ja auton huippunopeus on sähköllä ajettaessa 135 km/h. Kun käytetään EV/HV- tai HV-ajotilaa, bensiinimoottori tulee avuksi runsaasti voimaa tarvittaessa. Kahdesta ajotilasta EV/HV painottaa enemmän sähkömoottorin käyttöä. Neljäntenä on akun lataustila, jolla voidaan varmistaa että ajoakussa on runsaasti virtaa. Se on tarpeellinen ajettaessa esimerkiksi kaupunkiin, jossa saa ajaa vain paikallisesti päästöttömillä autoilla.

      Mainittakoon että tuo näkyy olenan yhteistyökeksintö Tojotan kanssa ja että siinä on 1.500kg koukkukuormaa ja neliveto. Ajattelin käydä koeajamassa kun mahdollista.

      https://www.suzuki.fi/mallisto-across/

      • Anonyymi

        Ei taida tulla ainakaan Suomeen ihan heti. Esittely voi olla mutta toimtukset menee hyvin pitkälle.
        Kyseessä kun on RAV4 plugari erilaisella maskilla ja Toyotalla on jo nyt ongelmana paljon odotettua suurempi kysyntä tälle plugarille. Toyota on joutunut rajoittamaan toimitukset maakohtaisesti akkupulan vuoksi. Tämä näkyy myös Suzukina myytävälle versiolle.


    • Anonyymi

      Autolehdet eivät oikein uskalla tuota aloituksen totuutta sanoa.

      • Anonyymi

        Selvitä aina ennen auton ostamista, että onko se kevyt- vai täyshybridi. Kun olet sen selvittänyt ja noiden toiminnan ero,t niin ostat varmasti ladattavan täyshybridin. Esim. kevythybridillä ei voi ajaa polttoaineen loppumisen jälkeen metriäkään sähköllä evätkä ne säästä polttoaineella ajettaessa autolehtien mukaan juuri ollenkaan polttoainetta.


      • Anonyymi

        "Autolehdet eivät oikein uskalla tuota aloituksen totuutta sanoa."

        Asia on aivan tosi. Autolehdet ja sähköautointoilijat yrittävät ajaa sähköautoasiaa kuin käärmettä pyssyyn, vaikka koko pakka on vielä aivan levällään. Sähköauton kehitys on vielä niin paljon kesken, että suuren kansan kulutustuotteiksi niistä ei vielä ole. Ainoastaan varakkaat sähköautointoilijat voivat niitä hankkia, jotta pääsevät niillä elvistelemään kesäkeleillä. Talvellahan sähköautoilija ei pääse elvistelemään, sillä autojen talviominaisuudet ovat vielä niin heppoiset.

        Itse olen ajanut nyt vajaan vuoden hybridi-Tojotalla, ja pidän autoa tosi käytännöllisenä ja taloudellisena. Mitään latausominaisuutta en autooni kaipaa, sillä sen myötä autosta tulisi hankalakäyttöinen. Tojota on siis valinnut aivan oikean strategian tässä siirtymävaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Autolehdet eivät oikein uskalla tuota aloituksen totuutta sanoa."

        Asia on aivan tosi. Autolehdet ja sähköautointoilijat yrittävät ajaa sähköautoasiaa kuin käärmettä pyssyyn, vaikka koko pakka on vielä aivan levällään. Sähköauton kehitys on vielä niin paljon kesken, että suuren kansan kulutustuotteiksi niistä ei vielä ole. Ainoastaan varakkaat sähköautointoilijat voivat niitä hankkia, jotta pääsevät niillä elvistelemään kesäkeleillä. Talvellahan sähköautoilija ei pääse elvistelemään, sillä autojen talviominaisuudet ovat vielä niin heppoiset.

        Itse olen ajanut nyt vajaan vuoden hybridi-Tojotalla, ja pidän autoa tosi käytännöllisenä ja taloudellisena. Mitään latausominaisuutta en autooni kaipaa, sillä sen myötä autosta tulisi hankalakäyttöinen. Tojota on siis valinnut aivan oikean strategian tässä siirtymävaiheessa.

        Olet väärässä.
        Toyota on jo valinnut plugarien ja sähköautojen tien. Ensi vuonna vyöryy Tojoltakin töpselimalleja molemmilla merkeillä (Leka ja Tojot).
        Tojota tuo kaikkiin malleihin töpselin ja suurimpaan osaan molemmat, plugarin ja sähkön.

        Muutos ei ladattavista hybrideistä on siis jo alkanut ja se tulee jatkumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Autolehdet eivät oikein uskalla tuota aloituksen totuutta sanoa."

        Asia on aivan tosi. Autolehdet ja sähköautointoilijat yrittävät ajaa sähköautoasiaa kuin käärmettä pyssyyn, vaikka koko pakka on vielä aivan levällään. Sähköauton kehitys on vielä niin paljon kesken, että suuren kansan kulutustuotteiksi niistä ei vielä ole. Ainoastaan varakkaat sähköautointoilijat voivat niitä hankkia, jotta pääsevät niillä elvistelemään kesäkeleillä. Talvellahan sähköautoilija ei pääse elvistelemään, sillä autojen talviominaisuudet ovat vielä niin heppoiset.

        Itse olen ajanut nyt vajaan vuoden hybridi-Tojotalla, ja pidän autoa tosi käytännöllisenä ja taloudellisena. Mitään latausominaisuutta en autooni kaipaa, sillä sen myötä autosta tulisi hankalakäyttöinen. Tojota on siis valinnut aivan oikean strategian tässä siirtymävaiheessa.

        "Talvellahan sähköautoilija ei pääse elvistelemään, sillä autojen talviominaisuudet ovat vielä niin heppoiset."

        Et tiedä mistä puhut. Sähköautot ovat parhaita talviautoja työmatkaliikenteeseen. Parempia talvella kuin polttomoottorit, ainoana heikkoutena lyhyempi range. Joka ei nyt edellisenä talvena edes merkittävästi lyhentynyt.


    • Anonyymi

      Täyshybridiys näkyy RAV4:n päästöarvossa eli 22 g/100 km, joka on markkinoilla olevista ladattavista hybrideitä pienin, vaikka RAV4 on iso katumaasturi.

      • Anonyymi

        Et viitsisi valehdella.

        Mercedes-Benz GLE
        * Dieselhybridi: 18 g / 100 km
        * Bensahybridi: 21 g / 100 km


    • Anonyymi

      Juuri koeajoin ostomielessä useita uusia plig-in hybridejä (MB, BMW, VW, Skoda, Volvo) ja yhdessäkään ei ollut järjestelmää joka ei olisi ollut myös itselataava. Mitähän aloittaja oikein tarkoittaa, onko jossakin hybridissä siis lataus pelkästään töpselin kautta, aika kökkö ratkaisu jos näin on.

    • Anonyymi

      Miksi Terot tekevät päivittäin alotuksia asioista, joista he eivät ymmärrä yhtään mitään?

      • Anonyymi

        Jos olet tuon lauseen takana niin se osoittaa, että et ymmärrä mitään.

        Ladattava hybridi, jossa on "itselataava" hybridijäerjestelmä on auto, mutta kevythybridi ei ole.

        Toyotissa ei ole lataus pelkästään töpselin kautta vaan se itseladattu sähkökin voidaan hyödyntää maksimaalisesti ja kulutusta alentaen. Kevythybyrsidien polttoaineen säästö sähkön loputtua on autolehtien mukaan aivan olematon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet tuon lauseen takana niin se osoittaa, että et ymmärrä mitään.

        Ladattava hybridi, jossa on "itselataava" hybridijäerjestelmä on auto, mutta kevythybridi ei ole.

        Toyotissa ei ole lataus pelkästään töpselin kautta vaan se itseladattu sähkökin voidaan hyödyntää maksimaalisesti ja kulutusta alentaen. Kevythybyrsidien polttoaineen säästö sähkön loputtua on autolehtien mukaan aivan olematon.

        Jaa.

        Olen tällä viikolla ajellut tähän keskiviikkoiltapäivään mennessä noin 320 km ja polttanut bensaa noin litran. Mitä arvioisit, kuinka paljon pidemmälle sillä litralla olisin päässyt itselataavalla hybridi-Toyotalla?


    • Anonyymi

      "Miksi Terot tekevät päivittäin alotuksia asioista, joista he eivät ymmärrä yhtään mitään?"

      Tämä eläjä se luulee, että hänen väheksymisensä vaikuttaa jotenkin meihin. Turha luulo.

      • Anonyymi

        Tollolootan ostamisen perusedellytys on tietämättömyys autotekniikasta.


    • Anonyymi

      Volkswagen, Volvo ja Mercedes tuovat noita surkeita kevythybridejä markkinoille. Niillähän ei tee mitään.

    • Anonyymi

      Omalla bensaturbolla viimeisen 1576 km keskikulutus näytti olevan 4.7 l. Mielestäni aika vähän, enkä ole teiden tukkona. Se on itseasiassa niin vähän, etten missään nimessä harkitse mitään itselataavia tuhnuja, joilla voisi säästää tuosta desin tai pari. Ihan aivopieru koko itselataava, kallis hankkia ja kallis käyttää, kukaan ei kohta halua niitä. Seuraava auto ihan varmasti ladattava plugari tai sähkis. Ladattavallakin kyllä pärjää 90 % ajoista.

      • Anonyymi

        Bensaan on mennyt vuoden aikana pari sataa euroa. Plugari kulkee päivittäiset ajot sähköllä.


      • Anonyymi

        ". Seuraava auto ihan varmasti ladattava plugari tai sähkis. Ladattavallakin kyllä pärjää 90 % ajoista."

        Komppaan tuon konseptin puolesta.

        Seuraava koeajettava on ehkä Suzuki Across, jollei viivästy paljoa. Neliveto, 70km range sähköllä jolla hoitanee >265 päivän ajot vuodessa ja 1.500kg koukkukuormaa Vitaroita enemmän tilaa ja polttis hoitaa veneen koukussa perille vaikka akku kyykkäisi.

        Uskoisin että tämä "välimalli" latausmahdollisuuksia ja uutta akkuteknologiaa odotellessa on helpoiten nielaistava "useimpina-päivinä-viikossa-sähköauto" monelle, siis konseptina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ". Seuraava auto ihan varmasti ladattava plugari tai sähkis. Ladattavallakin kyllä pärjää 90 % ajoista."

        Komppaan tuon konseptin puolesta.

        Seuraava koeajettava on ehkä Suzuki Across, jollei viivästy paljoa. Neliveto, 70km range sähköllä jolla hoitanee >265 päivän ajot vuodessa ja 1.500kg koukkukuormaa Vitaroita enemmän tilaa ja polttis hoitaa veneen koukussa perille vaikka akku kyykkäisi.

        Uskoisin että tämä "välimalli" latausmahdollisuuksia ja uutta akkuteknologiaa odotellessa on helpoiten nielaistava "useimpina-päivinä-viikossa-sähköauto" monelle, siis konseptina.

        Tuo on hyvä. Itellä sama auto Toyotana ollut hetken aikaa. On loistava peli ja hyvä ajaa.
        Pelkällä sähköllä pärjää yllättävän hyvin. Kiihdytyksen rampeistakin menee siinä kuin kanssa autoilijoilla bensakoneilla.


    • Anonyymi

      Mersun ladattavat ovat kaikki noita surkeita kevythybridejä.

    • Anonyymi

      Sen minä ymmärrän, että autoon laitetaan rahaa kiinni että saa suorituskykyä. Sitä minä en ymmärrä, että laitetaan kymmeniä tuhansia ylimääräistä että säästetään satasia polttoaineessa.

    • Anonyymi

      Teslaltakin tulee hybridi.

      Litium-ion ja litium-ilma hybridi. Siinä on itselataava järjestelmä myös, kuten kaikissa Tesloissa. Polttoaineen kulutus 0.0l/100km, kuten kaikissa Tesloissa.

    • Anonyymi

      Onko todellakin olemassa sellaisia plug-in hybridejä jotka eivät lataa itseään? Ei varmaan ole, jokainen plugarikin lataa polttomoottorillaan akustoa, eli on itselataava.

      • Anonyymi

        Ei tietenkään ole. Yksi Tojo-Tero -kahjo on lukenut muutama vuosi sitten lehtijutun, jossa on puhuttu toisen turbon korvaavista sähkömoottoreista (joita kevythybrideiksi kutsutaan) ja sotkee joko hölmöyttään tai tahallaan niiden ominaisuudet samojen valmistajien ladattaviin hybrideihin.


      • Anonyymi

        Akkujen lataus jarrutuksessa on järkevää ja kaikki plugarit tekevät sitä. Bensan polttaminen sähkön tekemiseksi on järjen köyhyyttä kun sähköä saa verkosta monta kertaa halvemmalla.
        Muutkin plugarit saa manuaalisesti valitsemalla lataamaan akkuja sähköllä poikkeustilanteissa mutta tojo harjoittaa tätä järjettömyyttä aivan omia aikojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkujen lataus jarrutuksessa on järkevää ja kaikki plugarit tekevät sitä. Bensan polttaminen sähkön tekemiseksi on järjen köyhyyttä kun sähköä saa verkosta monta kertaa halvemmalla.
        Muutkin plugarit saa manuaalisesti valitsemalla lataamaan akkuja sähköllä poikkeustilanteissa mutta tojo harjoittaa tätä järjettömyyttä aivan omia aikojaan.

        Eivät tee kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät tee kaikki.

        Lähes kaikki tekevät. Aivan kuten tekee täyssähköautotkin.


    • Anonyymi

      Kukaan ei enään halua itsestään lataavia eikä naurettavia kevythybridejäkään. Sähkö on se mitä halutaan vaan kun ei saa…kun on sota ja kaikki menee päin vttua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

      Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

      Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13
      1884
    Aihe