Jouduin sairaalaan, hemoglobiini 44

Olin syönyt disperiinejä viikkotolkulla, unohtanut vatsansuojalääkkeen ja muutenkin mokaillut lääkkeiden kanssa. Nyt olen kotona omalla vastuulla, sairaalassa vaan itkin. En kestänyt siellä enää. Sain neljä pussia verta suoneen kuiteskin .
1579
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 15

Vanhimmat

Oma hemoni oli joskus 180. tuo on aika heikko.

Olisiko disperiinin syönti aika lopettaa?

Miksi edes syöt niitä? Nyt kysymään lääkäriltä.

ja INR arvot verikoikeista!

Tuo on niin laihaa verta ettei enää hapetus pelaa.

Äänestä

jos alkaa tummumaan soita lanssi!

Äänestä
  • itseasiassa soita lanssi älä edes yritä tänne postata mitään.

    Äänestä

44.. voi helvetti.

Äänestä

112 nyt heti.

Äänestä

Tuollainen verensiirtomäärä on vasta vähäistä ensiapua ja hoitoa on ollut tarkoitus jatkaa. Kun olin isossa leikkauksessa ja runsaan verenvuodon vuoksi hemoglobiini putosi normaalista 120 arvostani n. 90:een minulle annettiin lisää punasoluja kahtena päivänä, kummallakin kerralla kaksi pussia, ennen kuin hemoglobiini oli taas normaali (tuolloin siis vuotokin oli saatu lopetettua).

Sairaalassa sinua piti vielä tutkia kuinka paha verenvuoto on syntynyt vatsalaukkuusi tai suolistoon. Nuo ongelmat pitäisi korjata ennen kuin hemoglobiinin voisi edes saada nousemaan normaalisti. Pelkillä verensiirroilla ei tehdä kuin ensiapua.

Miksi edes olet käyttänyt Disperiiniä? Onhan olemassa runsaasti muitakin tulehduskipulääkkeitä jotka eivät aiheuta vuotavia vatsahaavoja ja suolistoverenvuotoa.

Äänestä
  • Minulla on vahvat kipulääkkeet, siis Lyrica, Panacod ja Norflex. Minä harrastan zumbaa ja siitä menee helposti hartiat jumiin, kauhee niskasärky, jne. Siksi ostin Disperiniä. Jos haluat saarnata ja haukkua, niin soita mulle suoraan. Et uskalla kuiteskaan, joten mä en laita mun numeroa tähän, senkin pentu!!

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Minulla on vahvat kipulääkkeet, siis Lyrica, Panacod ja Norflex. Minä harrastan zumbaa ja siitä menee helposti hartiat jumiin, kauhee niskasärky, jne. Siksi ostin Disperiniä. Jos haluat saarnata ja haukkua, niin soita mulle suoraan. Et uskalla kuiteskaan, joten mä en laita mun numeroa tähän, senkin pentu!!

    Omapahan on vatsahaavasi. Toivottavasti pahenee.

    Äänestä

  • Ei ole olemassa mitään tulehduskipulääkettä, joka ei aiheuta vatsahaavaa.

    Ainoa ilman reseptiä saatava kipulääke, joka ei aiheuta vatsahaava on parasetamooli (kaupan niminä Pnadol, Paramax jne...). Niitä on paljon eri nimisinä, mutta vaikuttava aine pitää olla parasetamooli. Sillä ei ole vaikuitusta vatsan limakalvoihin ja se on muutenkin turvallinen kipulääke.

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Ei ole olemassa mitään tulehduskipulääkettä, joka ei aiheuta vatsahaavaa.

    Ainoa ilman reseptiä saatava kipulääke, joka ei aiheuta vatsahaava on parasetamooli (kaupan niminä Pnadol, Paramax jne...). Niitä on paljon eri nimisinä, mutta vaikuttava aine pitää olla parasetamooli. Sillä ei ole vaikuitusta vatsan limakalvoihin ja se on muutenkin turvallinen kipulääke.

    Tuolta ylenpää huomasinkin, että käytät nyt jo parasetamoolia (Panacod). Silloin et voi lisätä parasetamolin käyttöä. Seuraava askel on lääkärisi käsissä. Hän voi määrätä voimakkaampia kipulääkkeitä, jos näkee tarpeelliseksi.

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Ei ole olemassa mitään tulehduskipulääkettä, joka ei aiheuta vatsahaavaa.

    Ainoa ilman reseptiä saatava kipulääke, joka ei aiheuta vatsahaava on parasetamooli (kaupan niminä Pnadol, Paramax jne...). Niitä on paljon eri nimisinä, mutta vaikuttava aine pitää olla parasetamooli. Sillä ei ole vaikuitusta vatsan limakalvoihin ja se on muutenkin turvallinen kipulääke.

    Joo mä tiedän. Mun ei olisi pitänyt muutenkaan käyttää Disperiniä, koska mulla on sellanen masennuslääke, jonka kanssa ei sais käyttää mitään Disperiniä taikka Buranaa. Olisi pitänyt käyttää vatsansuojalääkettä, mutta olin jättänyt sen pois jo pari vuotta sitten. Kyllä siellä sairaalassa saatiin hemoglobiini jotain sataan ja päästivät kotiin. Olihan se järkytys, kun on aina ollut melko hyvät veriarvot.

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Minulla on vahvat kipulääkkeet, siis Lyrica, Panacod ja Norflex. Minä harrastan zumbaa ja siitä menee helposti hartiat jumiin, kauhee niskasärky, jne. Siksi ostin Disperiniä. Jos haluat saarnata ja haukkua, niin soita mulle suoraan. Et uskalla kuiteskaan, joten mä en laita mun numeroa tähän, senkin pentu!!

    Kumpikohan tässä on pentu? Voisin olla varmasti äitisi, ehkä jopa mummosi. Missäköhän kohdassa olen haukkunut sinua viestissäni?

    Miksi et ostanut Panadolia koska olet jo käyttänyt muutenkin parasetamolia. Parasetamoli on nimenomaan kipulääke eikä ole haitallista suolistolle, kunhan pysyy suositelluissa maksimimäärissä ettei maksa vaurioitu.

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Kumpikohan tässä on pentu? Voisin olla varmasti äitisi, ehkä jopa mummosi. Missäköhän kohdassa olen haukkunut sinua viestissäni?

    Miksi et ostanut Panadolia koska olet jo käyttänyt muutenkin parasetamolia. Parasetamoli on nimenomaan kipulääke eikä ole haitallista suolistolle, kunhan pysyy suositelluissa maksimimäärissä ettei maksa vaurioitu.

    Et voi olla minun mummo, koska hän on kuollut . Mä olen ite 43-vuotias.

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Et voi olla minun mummo, koska hän on kuollut . Mä olen ite 43-vuotias.

    Voisit siis olla lapseni, koska olet iältäsi saman ikäinen keskimmäisen lapseni kanssa.

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Voisit siis olla lapseni, koska olet iältäsi saman ikäinen keskimmäisen lapseni kanssa.

    Niin joo. Teillä hoitajilla on ällä duuni ja surkea palkka. Siksi teidän on pakko purkaa omaa ketutustanne tämmösellä palstalla. Töissä otatte silmätikuksi jonkun tietynlaisen potilaan, kohtelee häntä huonosti ja kirjoitatte raporttiin omia sävellyksiänne potilaan käytöksestä. Jos potilas oli teikäläisten provosoinnin johdosta suutahtanut taikka ruvennut itkemään, niin te oitis kirjoittamaan raporttiin, että potilas on käyttäytynyt aggressiivisesti. Jos huomaatte, että potilas puhuu puhelimessa, niin sit oitis meluamaan huoneeseen ja kalkattamaan suurella äänellä sen huonekaverille, jne . Ihan tahallista tekoa sen jälkeen, kun otin yhteyttä potilasasiamieheen. Hoitajat rupesivat häiritsemään kaikin keinoin, en saanut ruokaa enkä lääkkeitä, puhelujani häirittiin, minua kohdeltiin kuin hylkiötä. Onneksi potilasasiamies tajusi heti tuon touhun, kun kuuli hoitsujen kovaäänisen esityksen puheluni aikana.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anonyymi kirjoitti:

Olin syönyt disperiinejä viikkotolkulla, unohtanut vatsansuojalääkkeen ja muutenkin mokaillut lääkkeiden kanssa. Nyt olen kotona omalla vastuulla, sairaalassa vaan itkin. En kestänyt siellä enää. Sain neljä pussia verta suoneen kuiteskin .

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu