Miestänne pettäneet naiset

Anonyymi

Olen ollut ensin avoliitossa ja sitten avioliitossa jo pitkään ja vaimoni on uskollisuuden valoistaan huolimatta jo ammoin osoittautunut heikoksi vieraiden miesten kanssa, kun tilaisuus on ollut otollinen. Tyypillisesti kyse on ollut tietyssä määrin alkoholin vaikutuksen alaisena jatkoille menemisestä ja kaikesta siitä, mitä milloinkin on sitten seurannut.

Olen ollut alun alkaen hyvin rakastunut häneen ja hän on varsinkin nuorempana ollut äärimmäisen haluttava ulkonäöltään. Kuitenkin sielultaan jossain määrin revitty lapsuuden traumoista johtuen. Kun ne yhdistetään vetävään ulkonäköön ja herkkään tunnevaltaiseen persoonallisuuten, siitä on syntynyt melkoinen soppa. Minua hän on aina vakuuttanut rakastaneensa eikä milloinkaan ole tullut esiin, että hän oikesti olisi halunnut tuhota suhdettamme.

Miehenä olen tietysti ollut havoittuvainen näiden asioiden edessä. Mitä tekee ja mitä sanoo kumppanille, joka silmät kostuen saapuu yöjuoksuilta katuvaisena ja sielultaan haavoittuneena saadakseen anteeksi ja sitten tietyn ajan jälkeen tehdäkseen sen uudestaan?

Jossain vaiheessa luovuin toivosta, että suhteemme muuttuisi pariuskolliseksi, vaikka hän sitä ilmiselvästi minun puoleltani on odottanutkin. Ainoa ehto itselleni suhteen jatkamiseksi on ollut päätös siitä, että en kunnioita loukkaamattomuuden periaatetta itsekään ja siksi aloin lääkitä haavojani tekemällä vastaavaa itse. En kuitenkaan koskaan samalla tavalla piittaamattomasti tai kotiinpaluulupauksiani rikkoen kuin hän on tehnyt. Pikemminkin harkitusti ja tarkkaan laskelmoiden, jotta en jää kiinni.

Jossain vaiheessa olemme alkaneet puhua asiasta, etenkin nyt kun hän on ikänsä vuoksi jo pitkälti jättänyt tuon käyttäytymisen pois. Ei keski-ikäinen nainen enää aivan samaan pysty kuin nuori neitonen. Puhumisterapia keskenämme on tuntunut tarpeelliselta, mutta emme ole vielä vapautuneet traumaattisuudestamme. Hän on avautunut minulle monista yksityiskohdista siitä mitä on tapahtunut ja kertonut myös tunteistaan. Mutta en aivan pääse niistäkään perille. Viimeeksi sanoi minulle, että kuuntele Chisun laulua Sabotage ja yritä ymmärtää sitä.

Kun en täysin ymmärrä, niin voisiko joku empaattinen nainen kertoa ja antaa neuvoja?

13

1051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yöjuoksujen laatujahan on monia. Tarkoitat kuitenkin ilmeisesti pano reissuja suoraan sanoen mitään sen enempää hienostelematta.
      Ite naisena ajattelisin tuon sabotage biisin niin että se ei ehkä saa sinulta sitä mitä toivoisi ja haluaisi. Tuskin siihen mikään lisäpanostus auttakaan enää. Ehkäpä kannattaa vaan päästää irti. Se että toinen selittelee menemisiään tuollalailla niin ei kuulu hyvän maun rajoihin eikä varmasti tee sinua sen onellisemmaksi. Joskus vaan pitää lopettaa päänsä hakkaaminen seinään ja siirtyä eteenpäin.

      • Anonyymi

        Niin. Todennäköisesti haluaisi ihailua ja imartelevaa löpertämistä, tai enemmän sellaista. Naisilla on usein hyvin heikko itsetunto ja he metsästävät miehiä, jotta saavat kohotettua itsetuntoaan. Parisuhteessa se mies yleensä kärsii tästä hyvin syvästi. Me miehet olemme myös herkkiä, vaikka emme sitä aina niin näytäkään edes naisille.


    • Anonyymi

      Oisit jättänyt tuollaisen lumpun ekakerran jälkeen ja katsellut itsellesi aidon luotettavan ja rakastavan/rakastettavan naisen.

    • jos toinen saa juosta niin sitten saat sinäkin.

    • Anonyymi

      Väärä paikka itkeä tuota.
      Kun kumppaninne on sanonut selkeästi että homma ei ole suhde
      se ei ole suhde.

    • Anonyymi

      Aika harvalta suomalaiselta mieheltä ei mene pasmat sekaisin jos homma ei ole kunnossa ensimmäisestä kerrasta lähtien....

      Naisille pientä winkkiä..

    • Anonyymi

      Näytä ulko-ovea. Ainoa kunnon ratkaisu.

    • Anonyymi

      Oma avovaimoni rakastaa flirttailua (eli seksuaalista ehdottelua) ja jossain vaiheessa oma itsetuntoni ei enää kestänyt tätä ja keskustelimme asiasta. Hänellä ei ollut mitään ymmärrystä minulle. Hän kertoi myöhemmin lopettaneensa tämän ja on sitten syyllistänyt asiasta minua nyt useamman vuoden ajan.

      Suhteemme on ollut yhtä alamäkeä ja ylämäkeä lapsien hankkimisesta lähtien. Työni vuoksi olen joutunut asumaan toisella paikkakunnalla.

      Hänellä on erittäin seksikäs vartalo ja meikattuna ja laitettuna näytän olemattomalta hänen rinnallaan. Emme vietä aikaa vain kahdestaan, koska aina on lapset, tai toinen lapsista hääräämässä ympärillä. Hän on ilmeisen hyvät kurvit perinyt kolmekymppinen nuorekas nainen. Itse olen jo keski-ikäinen ja jo ehkä parhaat päiväni nähnyt.

      Nuorempi lapsi kun kasvaa, niin olen alkanut miettimään, että tuleeko hän olemaan uskollinen minulle, vai aloittaako hän ehkä salaa jonkun sivusuhteen. Viimeaikoina meillä on ollut paljon riitoja ja hän syyllistää minua siitä, että en kiihota hänen mieltään. Oikeasti muistan häntä jatkuvasti kauniilla sanoilla, mutta olenkin alkanut epäilemään, että hän haluaisi kuulla kehuja nyt muilta miehiltä. Ohikulkevia naisia hän kutsuu tyttöystävikseni. Lähes päivittäin hän muistuttaa siitä, että minun olisi jo paras aika etsiä uusi nainen.

      Läheisyyttä meillä on ihan olemattoman vähän ja jos yritän vähänkin koskea häneen, niin se on kuin sytyttäisi dynamiittia palamaan. Olenkin oppinut olemaan hyvin varovainen. Esim sohvalla jos olen vähänkään liian lähellä, niin hän siirtyy samantien sivulle. Ohi mennen jos hipaisen, niin hän heti ärähtää kiroillen. Vapaapäivinä hänen luonaan en saa enää edes viettää öitä, vaan joudun matkaamaan takaisin toiselle paikkakunnalle. Tilanne on jatkunut tällaisena jo lähemmäs vuoden. Olen yrittänyt keskustella hänen kanssaan asiasta, mutta keskusteleminen on korkeintaan yksinpuhelua, jossa hänellä ei ole osaa, eikä arpaa. Olenkin miettinyt, että onko tässä shakissa enää mitään nappuloita jäljellä, joilla tämän pelin voisi voittaa. Jos jollakin on ehdotuksia, niin olen avoin ideoille miten voisin voittaa hänet takaisin.

      • Anonyymi

        miehelle velat,velvollisuudet ja maksut,,nää marttiinat elä ikuista teini-ikää!


    • Anonyymi

      Rikot itsesi. Tuo ei tule loppumaan. Kun sinusta ei ole mitään jäljellä, hän häipyy, rikkomaan jonkun toisen.
      Arvioni perustuu omakohtaiseen kokemukseen, 30v avioliitosta.

      Oma pelastukseni löytyi Thaimaasta. Siellä normaali perheissä, arvostetaan ja kunnioitetaan perhettä, sen jokaista jäsentä.

      Elämä on todella helppoa. Kun itse käyttäytyy kunnioittavasti, se kantaa aivan eritavalla kuin suomessa.
      Tuntuu ihan epäuskoiselta, että tällaistäkö oikeasti oma elämäni voi olla?

    • Anonyymi

      Keski ikäisen naisen näkökulma tulee tässä. Minä olen se tylsä nainen,en koskaan ole pettänyt miestäni, en koskaan. Se ei kuulu minun arvomaailmaan. Matkailtiin, tehtiin mukavia asioita. Yhdessäoloa yli 20 vuotta. Mies paljastui joskus nuorempana pettämisestä. Annoin anteeksi. Luulen että ei siihen jäänyt. Mies ei ole kummoseen näköinen, aika kalju, pienikokoinen. Minä se näyttävämpi, edelleen komeaksi sanottu. Minä olen koulutettu, hyvätuloinen, osaan kokata, kielitaitoinen, mies soimasi minua usein että miksi osaan sosiaalisissa tilanteissa niin kivasti toimia että kaikki antaa aina palautetta ” olipas sulla kiva emäntä”. Ikinä en leuhkinut näillä, salaa kustansin meille lomia, mies ei tiennyt että maksoin salaa parempia lomia koska hänen palkka pienempi.
      Mies sairastui syöpään, eturauhas, ja siitä alkoi varsinaiset vauhtiveikot. Otti heti minua vuosia vanhemman mummelin, vaatimattoman näköisen, ei muotoja , mutta varmaankin nöyrä, hissukka ja aloitti salasuhteesta vuosiksi. Sitten mies vaan häipyi, ei selityksiä, ei yhtään mitään. Minun piti itse päätellä että ollaan sitten vissiin erottu. Mies ei halua puhua enää mitään joten näin loppui meidän tarina. Olisi nyt ollut kiva edes kerran kuulla miten tässä näin kävi. Mies vaihtoi itsenäisen elämän, jossa sai minun kanssa toteuttaa itseään, matkailla, harrastaa ja vaikka mitä nyt semmoiseen, että tällä naisella on lapsenlapsia, pääsee niitä hoitamaan, muutenkin tuo nainen vie kuin pässiä narussa miestä. Tuskinpa on enää niin vapaa olla miehellä. Ihmettelen että on tarve miehellä vielä vanhoilla päivillä vaihtaa vapaan elämänsä siihen että aloittaa kaiken alusta, hoitelee vieraan ihmisen lapsen lapsia, tutustuu ihan uusiin sukulaisiin ja ihmisiin ja opettelee toisen emännän tapoihin....en käsitä. Ja kertaakaan ei sanonut että huono oli olla minun kanssa. Päinvastoin aina kehui että annan hänelle vapauden, en määrää jne, kehui työkavereilleenkin.Hirveän tärkeää miehelle oli aina kiertää maailmaa ja harrastaa siellä, nyt haluaa vieraita mukuloita hoitaa. Että kun mies saa eturauhassyövän jo siinä alkoi hormonit jyllätä.

      • Anonyymi

        raha ei korvaa rakkautta. Rahalla ei voi korvata rakkautta. Unohtuiko


    • Anonyymi

      Käsitit väärin tuon jutun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3414
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3210
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2822
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2072
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1855
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1835
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      140
      1460
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1260
    Aihe