Intohimo ja parisuhde?

Anonyymi

Onko kukaan onnistunut säilyttämään intohimon parisuhteessa läpi elämän? Mitä elementtejä suhteessanne silloin on? Ja oliko vetovoimaa heti suhteen alussa, ja tämä on ratkaissut sen että sitä on ollut myös myöhemmässä vaiheessa? Entä kommunikaatio, miten sen sujuvuus on vaikuttanut himoon?

Miksi kyselen? Koska olen itse uskonut että vetovoimaa pitää olla suhteen alussa paljon, jotta himon tunteet kestää läpi elämän, vai kestääkö? Ja kuitenkin olen joutunut pettymään, kun puhe ei olekaan sujunut ja tappanut vetovoiman. Tai että elämäntoiveet on niin erilaiset ettei yhteistä elämää tullutkaan... Vai muuttuuko suhde ystävyydeksi joka tapauksessa? Miten silloin himon laita?

Haluan uskoa, että voi olla onnellisia parisuhteita on vetovoiman suhteenkin, ettei se joka suhteessa kuole, mutta usko on koetuksella...

84

7931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla oli hyvin pitkä avioliitto ja kipinä säilyi vaikka aina ei menty myötämäkeen. Valitettavasti puolisoni ihastui ja rakastui kolmanteen osapuoleen ja tuli ero. Uskon intohimon säilyvän jos molemmat ovat toisiaan arvostavia ihmisiä.

      • Anonyymi

        Tietäisitpä vain kuinka hyvin meillä on säilynyt intohimo, 35 vuoden parisuhde takana :) Meikäläisen niksi on se, että mulla on salarakas, kummasti pysyy intohimo kun käy välillä salaa vierasta hedelmää maistamassa. Suosittelen! Itse olen luonut suhteet panemua.net sivustolla, siellä on ihan luotettavia salarakkaita. Monet toimivat näin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietäisitpä vain kuinka hyvin meillä on säilynyt intohimo, 35 vuoden parisuhde takana :) Meikäläisen niksi on se, että mulla on salarakas, kummasti pysyy intohimo kun käy välillä salaa vierasta hedelmää maistamassa. Suosittelen! Itse olen luonut suhteet panemua.net sivustolla, siellä on ihan luotettavia salarakkaita. Monet toimivat näin,

        Ootko sitä mieltä että vaikka sun puolisos tekisi selän takana samaa säilyisi intohimo siitä huolimatta? Itse en hyväksy itseltä sellaista käytöstä mitä en hyväksyisi toiselta. Reiluinta olisi avoin suhde saman henkisen ihmisen kanssa jos ei yksi riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietäisitpä vain kuinka hyvin meillä on säilynyt intohimo, 35 vuoden parisuhde takana :) Meikäläisen niksi on se, että mulla on salarakas, kummasti pysyy intohimo kun käy välillä salaa vierasta hedelmää maistamassa. Suosittelen! Itse olen luonut suhteet panemua.net sivustolla, siellä on ihan luotettavia salarakkaita. Monet toimivat näin,

        Ehkä sun puolisollakin on salarakas. Toivotaan näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietäisitpä vain kuinka hyvin meillä on säilynyt intohimo, 35 vuoden parisuhde takana :) Meikäläisen niksi on se, että mulla on salarakas, kummasti pysyy intohimo kun käy välillä salaa vierasta hedelmää maistamassa. Suosittelen! Itse olen luonut suhteet panemua.net sivustolla, siellä on ihan luotettavia salarakkaita. Monet toimivat näin,

        Meillä on ollut miehiä naisia ja pareja mukana säilyttääksemme kipinän.
        Me tehdään kaikki yhdessä
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko sitä mieltä että vaikka sun puolisos tekisi selän takana samaa säilyisi intohimo siitä huolimatta? Itse en hyväksy itseltä sellaista käytöstä mitä en hyväksyisi toiselta. Reiluinta olisi avoin suhde saman henkisen ihmisen kanssa jos ei yksi riitä.

        Avoin avoin suhde on vaikea ja usein liian haasteellinen. Niin olisi itsellenikin. Ei sen takia, että puoliso kävisi vieraissa, vaan siksi että tietäisi hänen käyvän vieraissa. Siksi kannatan suhdetta, jossa on hiljainen hyväksyntä kaikelle sille mitä puoliso tekee ehdottoman salassa. Näinhän se menee usein muutenkin "automaattisesti": periaate on se, ettei vieraissa käydä. Jos joskus tarvitsee, se tehdään harkitusti salaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on ollut miehiä naisia ja pareja mukana säilyttääksemme kipinän.
        Me tehdään kaikki yhdessä
        .

        Oma käsi on yhä se paras, tosin käyn vieraissa vasemman käden luona.


    • Anonyymi

      Itsellä noin kolkyt vuotinen avoliitto takana, himo ja kiihko toista kohtaan vaihdellut mutta olihan sitä vielä vuosia lapsenkin syntymän jälkeen. Erikseen ne illat kun panostettiin tosissaan, lapsi mummuila yökylässä niin pääsi nainenkin vauhtiin kun ei tarvinnut miettiä tilannetta että tulee joku pikkuvesseli keskeyttää lemmen hetken, kerta riiti kun ylätettiin. Muistan kun jäkikasvu oli kysynyt että mitä teit isän kanssa kun se oli sun päällä, johon muija vastasi et aikuisten juttuja vaan. Nyt on kiihkot ja himot poissa, enhän mä oikeestaan eds haluu enää seksiä kumppanin kanssa, outo juttu. Kaikkinensa, ei kai kukaan pysty pitämään sitä mielenkiintoa yllä vuosikymmenii, yhdessä toki mut seksi on jäänyt pois.

      • Anonyymi

        Hakekaa kipinää vaikka toisista pareista tai miehistä/naisista


    • Anonyymi

      Olisikohan pelkkää biologiaa kun yli 50:n vuoden aikana kiima on hiljalleen muuttunut tyydytystä tuottavaksi kiintymykseksi?
      Jos intohimolla tarkoitetaan viettien ohjaamaa toimintaa ja päätöksen tekoa niin aivan sellaista en ole kokenut koskaan. Joihinkin harkitsemattomuuksiin kylläkin.

      Parikymmentä vuotta eläkkeellä olleen pariskunnan vaimo osittaa perusteellisempaa mielenkiintoa syvällisempään kanssakäymiseen parikertaa viikossa mutta yhdessäolo tuntuu hyvälle ja miehen loppuspröötti kruunaa session. Vaimoni kertoman mukaan osa hänen nautintoaan on se, että minä nautin.

      Joskus riitti se, että tavoitettavissa oli joku haaroista halki ihminen. Tunnepuolen merkitys on vuosikymmenten myötä korostunut.

    • Anonyymi

      No vuoroin viikoin ,voiss sanoo...

      Intohimoä on jonniillaista mutta kyllä monasti myös unohtuu....

      Viärinhän se on jos pitee toista jotenkin kitumassa mutta ei voi myöskään vastoin tahtoaan suostuva seksiin

      Kun ei se aina niin mukavalta tunnu....

      Sietäis kunnioittoo vähän tytön kehoä.....

      • Anonyymi

        Selvähän se! Viimeiset parikymmentä vuotta on eletty kunnoittaen tytön kehoa. Eipä se aikaisemminkaan ollut mitään sanelua tai painostusta.


    • Anonyymi

      Intohimo säilyy, jos onnistutaan pitämään tiettyä etäisyyttä puolisoon, puolin ja toisin. Liittyy niin sanalliseen kommunikaatioon kuin muuhunkin vuorovaikutukseen. Vältellään itsestäänselvyyksiä. Ollaan vähän salaperäisiä. Puolison kysyessä jotain vastataan ennakoimattomasti.

      Intohimo katoaa satavarmasti, jos puoliso kysyy (taas kerran samoilla sanoilla) "mitä tehtäisiin viikonloppuna?" ja toinen vastaa (taas kerran samoilla sanoilla) "en oikein tiedä, päätä sinä" tai "en tiedä, mitä sinä haluat?".

      Intohimo katoaa myös, jos ei käyttäydytä hyvin, oteta puolisoa huomioon ja sanotaan aina mitä ajatellaan. Kotona esim. piereskellään vapaasti, käydään vessassa ovi auki, kuljetaan alasti päivittäin paikasta toiseen, tai istutaan lähes alasti sohvalla, kaivetaan nenää, haistaan pahalle, surffaillaan tv kanavilla edestakaisin, vaikka puoliso on katsomassa tv:tä yms.

      • Anonyymi

        "Intohimo katoaa myös, jos ei käyttäydytä hyvin, oteta puolisoa huomioon ja sanotaan aina mitä ajatellaan. Kotona esim. piereskellään vapaasti, käydään vessassa ovi auki, kuljetaan alasti päivittäin paikasta toiseen, tai istutaan lähes alasti sohvalla, kaivetaan nenää, haistaan pahalle, surffaillaan tv kanavilla edestakaisin, vaikka puoliso on katsomassa tv:tä yms."

        No mutta? Onhan kamalaa, jos omassa kodissa jatkuvasti pitää olla kuin vieraana kylässä.


      • Anonyymi

        Intohimo katoaa joka tapauksessa suurella ellei suurimmalla osalla pareista. Niin suurella osalla, että ilmiötä on pidettävä normaalina ja terveenä, niin kuin vanhenemista ja kuolemaa.

        Lopullinen vastaushan selviää leskelle vasta hautajaisissa. Meillä intohimoa kesti 13 vuotta. Sitten tahti harveni. Nyt viimeiset 15 vuotta on olleet oman käden varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Intohimo katoaa myös, jos ei käyttäydytä hyvin, oteta puolisoa huomioon ja sanotaan aina mitä ajatellaan. Kotona esim. piereskellään vapaasti, käydään vessassa ovi auki, kuljetaan alasti päivittäin paikasta toiseen, tai istutaan lähes alasti sohvalla, kaivetaan nenää, haistaan pahalle, surffaillaan tv kanavilla edestakaisin, vaikka puoliso on katsomassa tv:tä yms."

        No mutta? Onhan kamalaa, jos omassa kodissa jatkuvasti pitää olla kuin vieraana kylässä.

        Koti on oman ja puolison (mahdollisesti myös lasten) elämän "päänäyttämö". Ei siellä vieraana pidä olla, vaan oman elämänsä sankarina... Miksi pitäisi lähimpien ja rakkaimpien ihmisten kanssa käyttäytyä huonommin kuin muiden ihmisten kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Intohimo katoaa joka tapauksessa suurella ellei suurimmalla osalla pareista. Niin suurella osalla, että ilmiötä on pidettävä normaalina ja terveenä, niin kuin vanhenemista ja kuolemaa.

        Lopullinen vastaushan selviää leskelle vasta hautajaisissa. Meillä intohimoa kesti 13 vuotta. Sitten tahti harveni. Nyt viimeiset 15 vuotta on olleet oman käden varassa.

        Intohimo katoaa suhteen ristiriitoihin, ratkaisemattomiin ongelmiin ja sen sellaiseen. Silloin yleensä kyllä erotaan eikä jäädä suhteeseen kärvistelemään, ellei siitä kerran mitään enää tule.

        Intohimo kuuluu minun normaaliin kokoajan tai lähes kokoajan. Suhteen kestot 5v, 25v, 10v > jatkuu edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Intohimo katoaa myös, jos ei käyttäydytä hyvin, oteta puolisoa huomioon ja sanotaan aina mitä ajatellaan. Kotona esim. piereskellään vapaasti, käydään vessassa ovi auki, kuljetaan alasti päivittäin paikasta toiseen, tai istutaan lähes alasti sohvalla, kaivetaan nenää, haistaan pahalle, surffaillaan tv kanavilla edestakaisin, vaikka puoliso on katsomassa tv:tä yms."

        No mutta? Onhan kamalaa, jos omassa kodissa jatkuvasti pitää olla kuin vieraana kylässä.

        Olen samaa mieltä, koti on koti paikka jossa voi ottaa rennosti, kalsarit jalassa ilman paitaa. Ei tulis mielenkään sanoa muijalle kun menee alasti veskiin tai kävelee muutamaan kertaan edestaksiin ilman vaatetta et pistä nyt jotakin päälles. Pitäis olla mielissään kun nainen perse ja tissit paljaana muutakin kuin sängyssä. Ja piereskely nyt on aika normaalia myös naisilla, kuten puolisollakin kunhan ei vieressä haise.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Intohimo katoaa joka tapauksessa suurella ellei suurimmalla osalla pareista. Niin suurella osalla, että ilmiötä on pidettävä normaalina ja terveenä, niin kuin vanhenemista ja kuolemaa.

        Lopullinen vastaushan selviää leskelle vasta hautajaisissa. Meillä intohimoa kesti 13 vuotta. Sitten tahti harveni. Nyt viimeiset 15 vuotta on olleet oman käden varassa.

        Tuohon voin minäkin yhtyä, intohimoa riitti noin 12.15 vuotta ja siihen loppui, oma toimisesti vaan sen jälkeen lähes aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Intohimo katoaa joka tapauksessa suurella ellei suurimmalla osalla pareista. Niin suurella osalla, että ilmiötä on pidettävä normaalina ja terveenä, niin kuin vanhenemista ja kuolemaa.

        Lopullinen vastaushan selviää leskelle vasta hautajaisissa. Meillä intohimoa kesti 13 vuotta. Sitten tahti harveni. Nyt viimeiset 15 vuotta on olleet oman käden varassa.

        EI niin saisi olla. Mukavuus, laiskuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, koti on koti paikka jossa voi ottaa rennosti, kalsarit jalassa ilman paitaa. Ei tulis mielenkään sanoa muijalle kun menee alasti veskiin tai kävelee muutamaan kertaan edestaksiin ilman vaatetta et pistä nyt jotakin päälles. Pitäis olla mielissään kun nainen perse ja tissit paljaana muutakin kuin sängyssä. Ja piereskely nyt on aika normaalia myös naisilla, kuten puolisollakin kunhan ei vieressä haise.

        Ihana vapauttava kommentti sinulta Anonyymi Tänään 11:23
        Mun pieruni ei haise. Alastomuus on niin mukavaa. Jumppaan olohuoneessa rintsikoissa ja pikkareissa. Olen vähän ajatellut että laittaisin jotain nättiä päälle, mutta sikseen on jäänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana vapauttava kommentti sinulta Anonyymi Tänään 11:23
        Mun pieruni ei haise. Alastomuus on niin mukavaa. Jumppaan olohuoneessa rintsikoissa ja pikkareissa. Olen vähän ajatellut että laittaisin jotain nättiä päälle, mutta sikseen on jäänyt.

        Pikkarit ja rintsikat jumpatessa olkkarissa.... Just joo. No kukin tyylillään.

        Itselläni on kotona jumpatessa samat vaatteet päällä kuin jumppasalilla. Asun yksin. Miesystävä käy; hänen läsnäollessaan en jumppaa. Miesystävän läsnäollessa en myöskään ole alushoususillani teepaidassa kotona, kuten kesällä usein yksinollessa. Mieheni pukee päälleen myös enemmän ollessani hänen luonaan. Jos käy vieraita, sitten pukeudutaan vielä enemmän ja mahtavammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, koti on koti paikka jossa voi ottaa rennosti, kalsarit jalassa ilman paitaa. Ei tulis mielenkään sanoa muijalle kun menee alasti veskiin tai kävelee muutamaan kertaan edestaksiin ilman vaatetta et pistä nyt jotakin päälles. Pitäis olla mielissään kun nainen perse ja tissit paljaana muutakin kuin sängyssä. Ja piereskely nyt on aika normaalia myös naisilla, kuten puolisollakin kunhan ei vieressä haise.

        Intohimo kyllä katoaa tuommoiseen "rentouteen". Jos kulkee alasti matkat veskiin, ei haittaa.

        Sen sijaan itseäni haittaisi suunnattomasti ilman paitaa ja kalsareissa sohvalla istuva mies. Ehdoton ei. Itse olen kuitenkin ollut koko aikuisen ikäni parisuhteessa yli 30v. Mies on pukeutunut vaatteisiin kotona aina. Ilman mitään sanomisia, se on itsestäänselvyys, kuten myös itselläni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koti on oman ja puolison (mahdollisesti myös lasten) elämän "päänäyttämö". Ei siellä vieraana pidä olla, vaan oman elämänsä sankarina... Miksi pitäisi lähimpien ja rakkaimpien ihmisten kanssa käyttäytyä huonommin kuin muiden ihmisten kanssa?

        "Miksi pitäisi lähimpien ja rakkaimpien ihmisten kanssa käyttäytyä huonommin kuin muiden ihmisten kanssa?"

        Hyvä kysymys. Täällä on näköjään vallalla ajatus, että puolisolle voi sanoa mitä tahansa "suoraan", ja kotona olla "rennosti" ottamatta yhtään puolisoa huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Intohimo kyllä katoaa tuommoiseen "rentouteen". Jos kulkee alasti matkat veskiin, ei haittaa.

        Sen sijaan itseäni haittaisi suunnattomasti ilman paitaa ja kalsareissa sohvalla istuva mies. Ehdoton ei. Itse olen kuitenkin ollut koko aikuisen ikäni parisuhteessa yli 30v. Mies on pukeutunut vaatteisiin kotona aina. Ilman mitään sanomisia, se on itsestäänselvyys, kuten myös itselläni.

        "haittaisi suunnattomasti ilman paitaa ja kalsareissa sohvalla istuva mies. Ehdoton ei. "

        Tosiaankin. Ei mitään tapoja, kumppanin kunnioitus tipotiessään. Sääli jos tuollaisissa paidattomissa kalsariperheissä on vielä lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Intohimo katoaa myös, jos ei käyttäydytä hyvin, oteta puolisoa huomioon ja sanotaan aina mitä ajatellaan. Kotona esim. piereskellään vapaasti, käydään vessassa ovi auki, kuljetaan alasti päivittäin paikasta toiseen, tai istutaan lähes alasti sohvalla, kaivetaan nenää, haistaan pahalle, surffaillaan tv kanavilla edestakaisin, vaikka puoliso on katsomassa tv:tä yms."

        No mutta? Onhan kamalaa, jos omassa kodissa jatkuvasti pitää olla kuin vieraana kylässä.

        Elän mielkuummin sinkkuna. EKSÄ HAISI JA HIKOILI. KAMALAA OLI PESTÄ PETIVAATTEITA JOKA PÄIVÄ. LISÄKSI PITI HUOMAUTTAA HAMPAIDEN PESUT YM. HAISI HENGITYSKIN SILLÄ.


    • Anonyymi

      Intohimosta en tiedä, en rakkaudestakaan, kun halut on saanut tyydytettyä kumppanin kanssa se riittää. Seksin jälkeen sohvalle vierekkäin, telkku auki ja sipsiä suuhun tai panon jälkeen nainen puuhaa omiaan ja minä vaikka koneella, ei siitä kannata mitään ydin fysiikkaa tehdä.

      • Anonyymi

        Juuri noin😂😂


    • mulla ei ole ongelmaa intohimon suhteen, nussin joka yö, joka reikään

      • Anonyymi

        Minulla myös on intohimona rusinareikä.


      • Anonyymi

        Onko oma vai vieras tussunkantoteline😂😂


    • Anonyymi

      20 vuotta jo ja meillä ainakin on elävää ja hyvin voivaa kiihkoa, ehkä ei niin usein kuin alkuvuosina mutta vähintään joka toinen viikko, joskus useamminkin, riippuu vaimon työvuoroista, rakkaus kohdallani on ainakin erittäin syvää saattaa tietysti johtua parikymmennestä ikävuosi erosta, mutta itse uskon vahvasti että oma rakas voi olla myös paras ystävä ja sen myötä varmasti säilyy myös kiihko.

      • Anonyymi

        Et oo näköjään lukenu sitä kirjaa


      • Anonyymi

        Minusta taas kiihko säilyy vain kun puoliso on puoliso, vähän mystinen, ei paras ystävä.


      • Anonyymi

        No se on hyvä,että miehellä toimii peli ja reikä kostuu!


    • Anonyymi

      En usko että säilyy yhden ihmisen kanssa jos tuohon suhteen perustaa.

      • Anonyymi

        Olemme olleet aviossa 50 vuotta,nyt vaimoni on passiivinen ollut vuoden verran,minun intoni häntä kohtaan on lopahtanut tämän vuoksi,olen aviorikkoja,haen vierasta,ja olen myös tässä onnistunutkin,intohimona on nyt vieras.


    • Anonyymi

      Intohimo säilyy, kun suhde on elävä, vuorovaikutus toimii ja parilla on muutakin elämää kuin parisuhde.

    • Anonyymi

      Kyllä vielä yli 40-vuoden jälkeenkin riittää rakkautta ja intohimoakin!

    • Anonyymi

      On säilynyt kohta 15 v. Syyksi epäilen, että olemme seksuaalisesti hyvin yhteensopiva pari, vaikka monissa muissa asioissa on ollut vaikeuksia. Tarkoittaa sitä, että voimme luottaa toisiimme seksissä, puhua siitä, kokeilla yhdessä asioita, eikä meillä ole mieltymyksissä juurikaan suuria eroja. Kiihkoa tulee varmaan sitten muiden ongelmien kautta, että ei tämä elo tasaisen tylsääkään ole ollut. Toki romantiikka on välillä unohtunut, mutta seksuaalisuus on paljon muutakin. Se on sitä, että on hetkittäin henkisesti läsnä. Ja vielä lisään, että intohimo säilyy, kun molemmat uskaltaa ottaa seksuaalisuuden rennosti, luontevasti, niin sitä on kiva sitten kehittääkin.

    • Anonyymi

      En tiedä

      Onnellinen yksieläjä ( mies )

    • Anonyymi

      Vetovoimaa eli kemiaa on ollut aina välillämme. Arvioisin, että 35 ensimmäistä vuotta intohimoa oli paljon, sitten se pikkuhiljaa väheni. Nyt yhteisiä vuosia on takana reilut 40 ja puolison lääkityksen takia ja myös ikääntymisen myötä "ei vaan huvita" samalla lailla kuin ennen ja seksin merkityskin elämään on vähentynyt. Kuitenkin meillä on hauskaa yhdessä ja läheisyyttäkin on kaikella tapaa. Voisin kuvailla meitä rakastavaisiksi yhä edelleen, sillä niin sanotusti kavereita emme ole koskaan olleet; miehellä on omat kaverinsa ja harrastuksensa, samoin minulla. Olemme hyvin erilaisia tavoiltamme: mies metsästää, kalastaa ja viihtyy luonnossa - tekee Tenolle kalareissuja ja erämökeille vaellusreissuja. On duunari ja kätevä käsistään. Minä taas tykkään kokailla, sisustaa ja lukea. Ystävien kanssa istutaan iltaa ja parannetaan maailmaa. Olen korkeastikoulutettu ja henkisesti vaativassa työssä. Nämä asiat eivät erota meitä vaan täydennämme toisiamme ja mitä vanhemmaksi tulemme, sitä paremmin ymmärrämme eroavaisuutemme ja sekä siedämme että hyväksymme asian.

    • Anonyymi

      Arvostan enemmän ystävyyttä ja toveruutta kuin intohimoa, kai sitten olen jotenkin poikkeava tapaus naiseksi.. olenkin yksineläjä.
      En kaipaa tunnekuohuja...

      • Anonyymi

        Minulla miesystävä,omat asunnot siis,näemme kun näemme,ei mitään stressiä eikä pakkoa. Hän saa omassa kodissaan pierrä,haista,tosin tavatessamme tuoksuu jollekin miesten tuoksulle ja on käynyt pesulla jne. Hän pesee pyykkinsä ja tekee ruokansa. En todellakaan alkaisi katsella saman katon alla ketään,tavaroineen!


    • Anonyymi

      Ei meillä ihan nuorina ollut hirmuisesti vetovoimaa. Vuosien saatossa in tullut ja intohimoa on ollut jo vuosikymmeniä ja himo ja intohimot vain jatkuvat. Tämä on ihanaa ja rakastua aina uudelleen uudelleen.

    • Anonyymi

      Ehkä tosiasiassa ystävyyspohjalta rakentuvat ajan kanssa tunnevoimaisimmat suhteet. Parhaassa tapauksessa.

    • Anonyymi

      En tiedä, en ole ollut pitkässä suhteessa sitten nuoruusvuosien, jolloin 6 v suhde muuttui seksittömäksi puolen vuoden jälkeen. Kärsin siitä suunnattomasti. Poikaystävä vaan lakkasi seksin, mutta silti piti kynsin hampain kiinni suhteesta. Lihoin ja traumatisoiduin pahasti, muttei siitä nyt enempää.

      Luin John Marsin kirjasarjan, jossa oli myls kirjanimeltään Mars ja Venus Vuoteessa. Se oli todella hyvä, kannattaa lukea. Myös sarjan kaikki muut kirjat ovat aivan mahtavia ja ovat auttaneet todella paljon purkamaan liiallisia odotuksia ja ennakkoluuloja ja pelkoja jne parisuhde asioissa. Ja myös neuvomaan parisuhteen muodostamisessa oikeaan ihmiseen.

      Jatkossa haluan myös miehen olevan seksuaalisesti viriilin, katsovan pornoa kanssani, kiinnostunut samoista leikeistä. Nyt kun jo tiedän mitä seksistä haluan. Pornolla on helppo kiihottua, saan itse orkut parissa minuutissa, ei tarvi aina mielikuvitusta tai kiihotustemppuja.

      • Anonyymi

        Mitä merkillistä, eikö RAKKAUDESTA ole ollenkaam kysymys., on vai kova tarve tyydyttää seksi ja sehän laimenee ilman todellista kiintymistä ja rakkautta. Kun löytää juuri "sen oikean", tarkoitan, että hän tyydyttää sekä silmää, että kättä.
        Muistan kun olimme hyviä ystäviä noin 2. vuotta ja sitenvielä tasan 2. Vuotta kihjloissa, siinä ajassa ehtii jo "tuntea "b paremmin toisensa hyvät ja vähän vähemmän tyydyttävät tavat, joita on meillä jokaisella, ihan jokainen joka kuvittelkee löytäneensä itselleen juuri sopivzan "partnerin". Se, että hän miellyttää silmää ja makua, tarkoitan maulla sitä "tottumista, jokza hiipii jokaiseen suhteeseen, joka on r a k e n e t t u seksin vzaraasn,,,,,,,,,!!!!!Voipi olla, että samat asennot, samat "käsittelyt" niin arjessa kuin pyhäkin. Kaunis hän on ja sopiva minulle noin "ulkoisesti", ksaikki tuntuu Stämmaavan prfekt.
        MUTTA mikä siinä on, etteivä samat asennot, eikä ne "uuuudddetkkaan tunnu enää oikein miltään, kas vain naapurin vaimo onkin zaika "kiva", olisi varmaan jännittävä "!vähän painaa,,,,, niin oikein tulee mieleen, että sitä ON pakko kokeilla, paluu oman vzaimon viereen
        tuntuukin yht'äkkiää niin laimealta, eikä mikään tunnu miltään.

        Minä nyt puhun kokemuksesta; satuin olemaan naimisissa aivan TÖÄYDELLISEN pojan kndssa; komea, pitkä tumma tukka siniset silmät detc. Rikkasan perheen poika, joka oli todellä pätevä opinnoissaan, hän jopaa valmistui etu-ajassa, Upeat KUTEET, aina vimpan päälle viimeistä muotia. MUTTA ei pitkää roikkutukkaa, ei tatueintia yhtään missään päin. Mutta aina tuoksui hyvältä ja osasipa laittaa ruokaakin, jos se vain olixs sopinut hänen tyyliinsä.
        Koko kurssi (miespuolisia, vain yksi tyttö) pojat kutsuivat erään tunnetun RUANLAITTAJAN - tuttu jo TV;täkin. Kyllä he osasivat laittaa ruokaa, mutta kun kotona oli naisväki aina laittanut pöydän koreaksi, huomasin hyvin äkkiää, että se oli oppia vain siksi, että osaisi arvioida naisensa ruanlaittotaitoa. No, se nyt vielä, että olisi ottanut osaa kotoisiin puuhiin, erinomaista oli tietenkin,, että Vaimo oli kaunis ja pidetty, mutta misthän se johtui, että tuli mieleen "vähän kokeilla" ja rakastua yx-kax itseään 20 vuotta nuorempaan, jolla kyllä oli kokemusta enemmän mkuin lääkäri meinaa....??? Kuulin omin korvin kun minule sanottiin, että sinä olet vaimoni, MUTTA MINÄÄ RAKASTAN ANNA_LEENAA:, Partiopoika otti kja "rakastui"v partiotyttöön. jolla oli jo HYVÄT kokemukset edellisistä "johtajista"

        Kyllä kuule, minun on pakko sana, että ÄLÄ HYVÄ IHMINEN MENE NAIMISIIN pelkän S e x i n perusteella, pian se hurma muuttuu taas toisarvoidsekdsi. UUDET asennokin alkAVAT TYMÅPIÄ
        tYTTELI osoittautuu vain ajatuskuplaksi, joxs sinulla EI OLE RAKKAUTTA, älä ditoidu,,, ÄLÄ missään nimessä, Seksi ei pidättele häntä sinun sylissäsi, sinua kummastuttaa kuinka MIES voi olla niin köyhä - että hän menee oikein naimisiin sen perusteella, että on saanut kokea toisen "hyvän sexsi". ilman r a k k a u t t a tulet kokemaan elämän turhuuden, vaikka koettaa, eipä hyljää hän joka SINUA Rakastaa, hänen trakkaurensa vain KASVAA jokaisena päivänä.

        Avioliitto joka rakentuu sexxiin on tympeä ja kavala side välillä kahden inhimillisen IHMISLAPXEN:

        KOKEMUS PUHUU.
        Olin nuori,
        olin kaunis
        OLEN VARAKAS ja minä hullu RAKASTUIN sellaiseen TYHJÄNTOIMITTAJAAN, joka jahtaa vai n sexsiä, kyllä dsiihen kyllästyy, JOS ei ole Rakkautta.


      • Anonyymi

        Töitä taloutta taidetta hyvinvointia
        Yhdessä kaikkien hyväksi


    • Anonyymi

      Eiköhän tuo ole asenteesta kiinni, että mennään sillä mitä jo on. Ei mekaniikkaa, vaan henkistä.

      37 vuotta yhdessä. Nykyisin yötä päivää kun sama työ. Illalla rouva hamusi lämpöä hakemaan ja siihen nukahti kuin pienokainen. Aamulla rapsuttelin sieltä minne ei tarvitse aina tunkea. Kerroin samalla tarinan tytöstä, joka sai tartunnan nymfistä ja kasvoi aikuisena nymfomaaniksi.

      Laukeamisen jälkeen kysyi, että mistä sinä tuon keksit? Totesin, että tarinoita on paljon valmiina ja ne vain tupsahtavat esiin. Tiesi kyllä mistä oli kyse, kun olen kertonut jo satoja eri versioita ja uusia tulee koko ajan.

      Miehen kannattaa tunnustaa, että parasta on naisen nautinto ja nauttii itse lähinnä siitä, että on syyllinen siihen.

      • Anonyymi

        Laukaistaan moottorit käyntiin alkaa tulos näkyä ja huoli pois.


    • Anonyymi

      Himoa on, keppi soutaa karvasessa vaossa. 😂😂

    • Anonyymi

      Vetovoimaa on, tussunkantotelineen suuntaan.

    • Anonyymi

      Miul limakalvot kuivat,pitäs aina laittaa liukuvoie ,jos meinaa kiihkeenö puksuttaa. Muuten tulee kipua!

    • Anonyymi

      Intohimo ja rakastuminen on tutkitusti aivokemiaan ja hormoonituotantoon liittyvä biologisesti tarkoituksenmukainen mielenhäiriö.
      Jos ajateltaisiin, että luonnossa elävä ihminen olisi koko ajan kiimassa, hän kyllä joutuisi hajamielisyyksissään yhtä asiaa ajatellessaan suden tai karhun suuhun.

      • Anonyymi

        Uros on aina kiimassa -- se on tarkoituksenmukaista. Naaras on ajoittain kiimassa -- se on tarkoituksenmukaista.

        (Yksilöllinen vaihtelu on suurta, jada jada jada...)


      • Anonyymi

        Ei ole noin yksinkertaista. JOs"tutkimukset" tietäsivät vastauksen, niin kaikki ihmiset käyttäytyisivät samalla tavalla samanlaisten ärsykkeiden kanssa; näin ei ole.

        Mikään tutkimus ei ole pystynyt aukottomasti selittämään, miksi rakastutaan, miksi haluataan jotain mutta jotain toista ei, mitä on se kemia jne.jne. Eikä yksikään tutkimuspopulaatio voi vastata kaikkia ihmisiä jne.jne.


    • Anonyymi

      Tosilapsellisia kommentteja!

      ette taida paljoa elämästä tajuta jos se onnentontti on kaffilautasen kokonen alue!

      • Anonyymi

        Sepäse, kun se kaffilautasen kokoinen alue, jos näin haluaa ymmärtää, on osa kokonaisuutta. Ja kaikki vaikuttaa kaikkeen...


    • Anonyymi

      Minulla olisi myös himoa ollut puolisoani kohtaan mutta hänelläpä ei. Alunperinkin olin suhteessa se aktiivinen osapuoli, vaikka nainen olenkin. Ei minun himoni mihinkään kadonneet edes lasten myötä. Olen aina pitänyt läheisyydestä, oli se hidasta tai nopeaa. Sytyn nopeasti. Mieheni laiskistui. Pyysin mukaani lenkille, salille ja lomille. Takkatulen ääreen hän istahti viereeni ja sanoi, kuinka elämä on hyvää juuri näin. Minä pidin myös niistä hetkistä. Mutta kaipasin välillemme myös enemmän. Kokeilin ja tein asioita. Olen kaunis nainen ja pidän itsestäni hyvää huolta. En tarkoita turhuuksia. Liikuntaa ja terveellistä elämää. Minulla riittäisi vielä potkua vaikka mihin. Miehelleni riittää vähempikin. Seksiä kerran vuodessa. Hän ei kuulemma jaksa enää töiden lisäksi, ei tarvitse muuta kuin minut kainaloonsa. Lääkäri totesi hänet terveeksi. Hän ei käy ravintoloissa eikä omilla reissuillaan. Ei tissutele kotona. Kysyin jopa, haluaisiko hän erota. Hän oli hämmästynyt. En tietenkään, oli vastaus. Näin on hyvä. Sanoin kaipaavani enemmän. Hän ymmärsi sen muttei itse tunne samoin. Välillä tunnen olevani vankina omassa kehossasi. Haluan paeta. Tahdon nauttia, tuntea nautintoa, kiihkoa. Minun vartaloni kaipaa kosketusta, vaativia käsiä ihollani, suudelmia, kipinää. Lähes joka päivä se tulee mieleeni...olinko liian seksuaalinen ja aktiivinen nainen puolisolleni jo alunperin. Olisiko meidän pitänyt olla samalla tasolla, jotta se olisi voinut toimia. Luuli, että erilaisuus ei olisi haitaksi, olihan meillä rakkaus.

      • Anonyymi

        Seksiä kerran vuodessa on sama kuin ei seksiä ollenkaan. Miksei miehesi halua tyydyttää sinua muuten? Etenkin kun sytyt nopeasti?

        No, ehkei kannata toista painostaa seksiin, siitä tulee vaan ikävä fiilis. Mutta hommaa rakastaja. Vaikka maksullinen mies, hän ainakin osaa hommat eikä tule muita vaikeuksia.


      • Anonyymi

        Avioliitossa miehen ruumis lue vartalo ei ole hänen ja naisen ruumis lue vartalo ei ole hänen.
        Toisin sanoen jos toinen haluaa niin on sitä parhaansa mukaan toiselle annettava. Ei saa olla itsekäs vaan on oltava toiselle antelias ja tehtävä parhaansa. Toisen nautinto on hyvässä suhteessa myös omaksi parhaaksi.

        Näin pitäisi olla ja tähän pitäisi pyrkiä puhumalla ja muuten. Ei tietenkään tarkoita sitä, että joka päivä pitäisi tähän ryhtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioliitossa miehen ruumis lue vartalo ei ole hänen ja naisen ruumis lue vartalo ei ole hänen.
        Toisin sanoen jos toinen haluaa niin on sitä parhaansa mukaan toiselle annettava. Ei saa olla itsekäs vaan on oltava toiselle antelias ja tehtävä parhaansa. Toisen nautinto on hyvässä suhteessa myös omaksi parhaaksi.

        Näin pitäisi olla ja tähän pitäisi pyrkiä puhumalla ja muuten. Ei tietenkään tarkoita sitä, että joka päivä pitäisi tähän ryhtyä.

        Kyllä avioliitossakin on itsemääräämisoikeus, se on selvä ja sitä tulee ehdottomasti kunnioittaa.

        "Ei saa olla itsekäs vaan on oltava toiselle antelias ja tehtävä parhaansa. Toisen nautinto on hyvässä suhteessa myös omaksi parhaaksi."

        Tällä pääsee erittäin pitkälle kun se todella on molemminpuolista. Voisi sanoa myös toisinpäin; oma nautinto on toisen parhaaksi. Yleensä kuitenkin seksihalut katoaa kumppanin karkean ja huonon käytöksen vuoksi eikä siinä ole nautinnoista tietoakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioliitossa miehen ruumis lue vartalo ei ole hänen ja naisen ruumis lue vartalo ei ole hänen.
        Toisin sanoen jos toinen haluaa niin on sitä parhaansa mukaan toiselle annettava. Ei saa olla itsekäs vaan on oltava toiselle antelias ja tehtävä parhaansa. Toisen nautinto on hyvässä suhteessa myös omaksi parhaaksi.

        Näin pitäisi olla ja tähän pitäisi pyrkiä puhumalla ja muuten. Ei tietenkään tarkoita sitä, että joka päivä pitäisi tähän ryhtyä.

        Juuri näin se on. Puolisoiden pitää pyrkiä tekemään TOISENSA onnelliseksi eikä itseään. Seurauksena on että myös he tulevat onnellisiksi tätä kautta. Tämä on parisuhteen hienoimpia salaisuuksia jota ei kaikille kerrota.


    • Anonyymi

      Kai se on nrmaalia et himo kaikoaa, paneslella kyllä voi jos haluttaa.

    • Anonyymi

      Kyllä toi seksi tuodaan joka pvä jollain tavalla esiin joka lehdessä. Tässäkin näki kommentteja joissa suurinpiirtein seksi liitossa on hyvää vaikka toinen on jo hieman yhdentekevä. Eikös rakkaus enää mitään merkitse.... Nainen tai mies voi sairastua niin ettei pysty. Jos parantuu ei sitä edes voi ajatella, pääasia että toinen on hengissä. Voihan sitä vieraisiin mennä, mikäs siinä, mutta jos luonne on vino niin se on. Seksi ei ole ykkönen, olkaa onnellisia kun teillä on rakas vielä siinä. Jälkeenpäin katumus on niin syvää ja ahdistavaa katumusta ettei toista löydy. Ps vierestä seurannut.

      • Anonyymi

        Jos ei ole seksiä, ei tee mieli pysyä hengissä.

        Onhan muitakin tärkeitä asioita, mutta seksi on yksi niistä.


      • Anonyymi

        Miksi seksi ei saisi olla hyvää?
        Ihan turhaa laitetaan seksi ja rakkaus vastakkain. Ne täydentävät toisiaan, tai sitten toimivat erillään. Miten nyt kullakin toimii.
        Tuo rakkaus on niin moniulotteinen asia, ettei sillä koskaan tarkoiteta samaa asiaa. Moni käsittää rakkauden välittämisenä, kiintymyksenä. Moni taas velvollisuutena (parisuhderakkaus), uhrautumisena, jopa säälinäkin. Kuka mitenkin, en ota kantaa akselilla "hyvä-huono" tai "terve-epäterve".

        Jokatapauksessa kun puhutaan rakkaudesta ja sen yhteydessä puolison sairastumisesta, niin on muistuttaa myös terveestä itserakkaudesta. Riippuen puolisoiden keskinäisistä väleistä, heidän historiastaan, kaikesta, täytyy ajatella myös itseään ja etenkin omaa jaksamistaan ja myös käytännön asioita. On hyvin ymmärrettävää, ettei kaikki jaksa jatkaa seksitöntä liittoa, etenkään jos yhdessä ei olla oltu todella kauan. Samoin se, ettei rakkaus riitä, jos sairastumisen jälkeen ryvetään talousvaikeuksissa ja veloissa. Ja etenkään silloin, kun sairastuminen jatkuu "toistaiseksi" ja tuo muutakin sairautta mukanaan kuten masennusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi seksi ei saisi olla hyvää?
        Ihan turhaa laitetaan seksi ja rakkaus vastakkain. Ne täydentävät toisiaan, tai sitten toimivat erillään. Miten nyt kullakin toimii.
        Tuo rakkaus on niin moniulotteinen asia, ettei sillä koskaan tarkoiteta samaa asiaa. Moni käsittää rakkauden välittämisenä, kiintymyksenä. Moni taas velvollisuutena (parisuhderakkaus), uhrautumisena, jopa säälinäkin. Kuka mitenkin, en ota kantaa akselilla "hyvä-huono" tai "terve-epäterve".

        Jokatapauksessa kun puhutaan rakkaudesta ja sen yhteydessä puolison sairastumisesta, niin on muistuttaa myös terveestä itserakkaudesta. Riippuen puolisoiden keskinäisistä väleistä, heidän historiastaan, kaikesta, täytyy ajatella myös itseään ja etenkin omaa jaksamistaan ja myös käytännön asioita. On hyvin ymmärrettävää, ettei kaikki jaksa jatkaa seksitöntä liittoa, etenkään jos yhdessä ei olla oltu todella kauan. Samoin se, ettei rakkaus riitä, jos sairastumisen jälkeen ryvetään talousvaikeuksissa ja veloissa. Ja etenkään silloin, kun sairastuminen jatkuu "toistaiseksi" ja tuo muutakin sairautta mukanaan kuten masennusta.

        Totta turiset. Seksiä ja rakkautta ei pidä asettaa vastakkain.
        Eikä myöskään ihmetellä toisten seksin tarvetta, vaikka itsellä ei siitä piittaa.


    • Anonyymi

      yli 44 vuotta yhteistä elämää ja kipinää riittää. Himosta en puhuisi, vaan pitkän yhteisen ja vastamäkiäkin sisältäneen elämän aikana on tapahtunut asioita, jotka ovat lisännee kunnioitusta, avoimuutta ja karismaattinen kaveri on sytyttävä edelleen. Himot joutaa huithapeliin ja rakkaus luottamus ja huumori on parasta elämää.

    • Anonyymi

      Ei ne naiset tai miehet mitään halun ja himon kohteita ole kun tarpeks kauan kimpassa. Miehellä voi olla hiukan kuluneet verkkarit ja vanha paita, naisella voi olla villasukat ja nukkainen yöpaita ja kun viereen tulee tuskin siinä erektiota tulee tai naisella kostuis, sellainen välinpitämätön mulkaus toisen suuntaan ja elämä jatkuu. Toista oli nuoruudessa kun muijakin vielä pukeutui seksikkäästi koti iltana ja minä ssatoin kaivaa lämittävää hieronta öljyä ja hieroa naisen yläselkää ja niskoja ja muuta ei tarvittu ja sänky natisi hyvän aikaa. SE oli kai sitä himoa. Meillä ei ole sänky natissut enää vuosiin eikä tule natisemaankaan.

      • Anonyymi

        Onhan tuossa yksi etu kun sänky ei natise, säilyy ne uuden sängyn rahat muuhun, olis jo ollutkjin tukipalikat vaihdon tarpees.


      • Anonyymi

        Mitäs jos kuitenkin kokeilisit?


    • Anonyymi

      Avioliiton tekee erityiseksi ja suhteen naisen ja miehen välillä seksuaalisuus, sitä kannattaa vaalia erityisesti. Naisen kannattaa olla viehättävä miehelleen ja samoin miehen naiselleen rakastettava hyvin pukeutunut, siisti ja haluttava.

      • Anonyymi

        Hyvin pukeutunut? Olen kyllä samaa mieltä tuolla jonkun kanssa siitä, että sohvalla ilman paitaa kalsareissa istuva mies ei ole ihastuttava näky, vaikka olisi sixpacki tai näin. Pitää olla t-paita päällä. Vaikka virttynyt musta, se on aina tyylikäs. Mutta tuo "viehättävä" ja "hyvin pukeutunut" taas kuullostaa turhan ällön siirappiselta.


      • Anonyymi

        Hyi helevetti. Odotan innolla aikaa kun ei tarvi enää miellyttää muita ja saa olla kotonaan kuten tykkää, pieruverkkareis.


    • Anonyymi

      Suuressa osassa aloituksen aiheeseen liittyvissä, muissakin ketjuissa korostuu ulkonäön, vaatetuksen ja vastaavien seikkojen tärkeys.

      Pitkä parisuhde? Yli 50v alkanee olla jo sellainen. Vaimon vanheneminen ja siihen liittyvät biologiset ilmiöt eivät ratkaise seksuaalisen kanssakäymisen aktiivisuutta.
      Ikääntyneellä miehellä kohtuullinen kunto ja siedettävä ihramäärä ovat mieskunnon edellytys normaalin terveyden lisäksi.

      Oleellista on kumppanista välittäminen, yhteenhitsautuvuus ja ennen kaikkea, kumppanin tunteminen hänen mielitekojaan myöten, joka lienee tuossa vaiheessa jo itsestään selvää.
      Oleellista ei ole naisen mielikuvat miten näyttää haluttavalta ja seksikkäältä vaan se, että nainen tietää mitä mies todella haluaa.
      Meillä vaimoni oli estoisempi ja miden elämänmuutosten, mm. eläköitymisen yhteydessä yli 20 vuotta sitten, löysimme virikkeitä aikuisviihteen sivuilta. Ei akteja, paljasta ihoa ja näyttelijöiden anatomioita katsellen vaan toimintoja joita en osaa kuvitella 1910 luvulla syntyneiden, umpiluterilaisten vanhempieni harrastaneen.

      Kunnes kuolema meidät korjaa.

      • Anonyymi

        "Oleellista on kumppanista välittäminen, yhteenhitsautuvuus ja ennen kaikkea, kumppanin tunteminen hänen mielitekojaan myöten"

        Kauniisti sanottu. Näin se on.


    • Anonyymi

      Koronan myötä valtio on hysterisoinut ja kaatanut koko Suomen talouden lamaan ja lama ei tee hyvää parisuhteelle kun jostain pitäisi löytää rahaa ruokkia perhe! Hyi kuinka edesvastuuttomia päätöksiä poliitikoilta. Karanteeni on tarkoitettu riskiryhmille ja sairaille, ei kaikille terveille!

      Nyt on aika antaa äänemme kuuleviin! Jokainen muutos lähtee meistä itsestämme. Älä anna valtion taluttaa hihnassaan sinua kuin pässiä.

      • Anonyymi

        Kun on 50v iässä kuten minä... niin aika nopeasti huomaa monen läheisensä, jopa vuosia tai vuosikymmeniä nuorempien olevan riskiryhmässä, jopa kahdessa tai kolmessa. Riskiryhmäläistenkin on usein käytävä töissä ja perhe ruokittavana. Ei voi olla karanteenissa. Ei voi eristäytyä perheestään. Siksi kaikkien on tärkeää noudattaa hallituksen ohjeita.


      • Anonyymi

        Eiköhän Ruotsista löydy sinulle jotain töitä. Lähde sinne, ellei hallituksen päätökset innosta.

        Itse olen tyytyväinen hallituksen toimiin, vaikka sen puoluepohja on täysin käsittämätön.


    • Anonyymi

      kantsii suosia vain max. 10 kk kestäviä suhteita niinkuin pellelorvija-sohva,
      niin kipinä säilyy kun vaihtelee kumppania usein, ee tarvi yhen ja saman kaa ruusata

    • Anonyymi

      Asiallisiin kysymyksiin asiallinen vastaus.

      Olen ollut naimisissa 34 vuotta ja suhde on jatkunut aika tasaisena koko ajan.

      Kumpikaan ei ole lähtenyt vieraisiin eikä se liene ollut mielessä. Seksi toimii nykyisin jopa paremmin kuin aikaisempina vuosina. Omat ongelmansa näissä on mutta kun ne yhdessä pyritään ratkaisemaan niin mahdollisuudet ovat hyvät. Vieraissa käynti ei varmasti ole oikea ratkaisu parisuhteen ongelmiin tai seksuaaliongelmiin, olivat ne kummasta puolisosta hyvänsä peräisin.

      En ole lainkaan vakuuttunut siitä että suuri intohimo olisi ratkaisu eikä se että puoliso on vetävän näköinen. Seksikäs vaimo ei ole miehelle paras kumppani, tähän on syynsä. Miehen ei edes kannata ns. kaunista tai seksikästä naista ottaa itselleen harmeiksi. Tavallisen näköinen tai ns. "ruma" on sopivampi ja toimii hyvin.

      Tietenkin se on vaikuttava tekijä onko seksuaalista mielenkiintoa molemmilla riittävästi. Jos toisella loppuu niin toisen kannattaa auttaa toista kaikin keinoin jotta asiat sujuvat silti. Seksi on erittäin tärkeä parisuhteen säilymiseksi ja sitä kannattaa harrastaa mahdollisimman paljon menemättä liiallisuuksiin.

      Vanha viisaus sanoo: "Tyytykää siihen mitä on annettu." Se sisältää suuren viisauden mutta ei sovi niille jotka eivät halua tyytyä siihen mitä heillä on vaan haluavat koko ajan parempaa ja lisää ja kokeilla sitä ja tätä. Se tie on lopulta umpikuja. On parempi pysyä yhden ihmisen kanssa ja rakentaa sitä kaikin keinoin jotta se toimisi. Se antaa silloin huikeasti enemmän kuin olisi odottanutkaan.

      Tärkeintä on luottamus toiseen ihmiseen ja sitä ei saa rikkoa. Luottamuksen voi menettää vain kerran.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe