Kipeä kitalaki,mikä vaivaa?

Fööni83

suunnattomasti kyllä kiinostaa etä tietäisikö joku mistä johtuu kitalaen särky.luulen että se tuli siitä kun poltin todella kuumalla ruualla juuri tämän alueen.hampaisin ei satu,pystyn syömään aivan normaalisti,mutta jos kosketan vahingossakaan kielellä tai esim ruualla kitalakea niin johan vihlasee.kipu on aika paikallista,pelkästään oikealla puolella ja tuntuu sitten aivan hammasrajaan asti taka ylä hampaissa.minulta ei ole poistettu viisaudenhampaita (koska hammaslääkäri kuvattuaan kalustoni kesällä-01 tuli lopulta siihen tulokseen että ne sieltä eivät ala kasvamaan joten leikkaus jota aluksi meinasi olisi sittenkin ollut vain turha,joten ikinä lähetettä sairaalaan ei sitten tullut) ja luulen että kyse niistä ei ole,koska silloinhan kivun pitäisi olla ihan ikenissä,ja tuntua syödessä?!
Tätä on nyt jatkunut maanantaista asti,ja sunnuntaina onnistuin kitani kiehuvalla ruualla polttamaan.kumma juttu on kuitenkin se,että kuuma tai kylmä ruoka tai juoma ei mitenkän tuota ongelmia.eli ainoa huoli on nyt vain se,että miksi kipu tuntuu vain koskiessa,ja vai´n toisella puolella.hampaat pystyy harjaamaankin aivan normaalisti.
Peilillä katsoessa näyttää kuin kitalaessa sillä kohtaa mistä kipu säteilee,on pieni vähän verestävältä näyttävä kuin nirhauma,ja luulen että se on siis se ns palovamma.onko aihetta huoleen,että jotain vakavaakin,vai selviääkö tästä aivan kotihoidolla,ja millasella? särkylääkkeitä tässä muutenkin vedän kun juuri silloin sunnuntaina alkoi tuntumaan että tulen pieneen flunssan poikaseen,kurkku oli arka ja korva,sekä pintä lämpöä...

12

27084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • afta
      • Fööni83

        kiitokset noista,mutta tuollasita rakkulaa ei suussani näy.on sellainen täysin punaine,aavistuksen verestävä...en tie ajattelenko vain liikaa että hei mä varmaan kuolen tähän ja tämä on jotain tosi vakavaa,kun nyt tuntuu että koko oikee puoli naamasta on kipee...poskiontelon ja korva.tietenkin syynä voi olla tämä pieni flunssan poikanen.voikohan poskiontelon tulehdus vaikuttaa jotenkin näin?


      • meikpiis75
        Fööni83 kirjoitti:

        kiitokset noista,mutta tuollasita rakkulaa ei suussani näy.on sellainen täysin punaine,aavistuksen verestävä...en tie ajattelenko vain liikaa että hei mä varmaan kuolen tähän ja tämä on jotain tosi vakavaa,kun nyt tuntuu että koko oikee puoli naamasta on kipee...poskiontelon ja korva.tietenkin syynä voi olla tämä pieni flunssan poikanen.voikohan poskiontelon tulehdus vaikuttaa jotenkin näin?

        Palovamma se vain on. Älä huoli, paranee muutamassa päivässä. Palovammat ovat limakalvolla inhottavan kipeitä, mutta limakalvo parane onneksi melkoisen nopsaan. Afta tuo ei ole. Poskiontelotulehdus ei aiheuta tuollaista plättiä.


      • Fööni83
        meikpiis75 kirjoitti:

        Palovamma se vain on. Älä huoli, paranee muutamassa päivässä. Palovammat ovat limakalvolla inhottavan kipeitä, mutta limakalvo parane onneksi melkoisen nopsaan. Afta tuo ei ole. Poskiontelotulehdus ei aiheuta tuollaista plättiä.

        Kiitokset tiedosta,heti tuli parempi olo =)
        onko mitään keinoa miten auttaa paranemista?
        olen suuta desinfioivia apteekin imeskely tabletteja tässä vetänyt,ja purskutellut apteekin suuvettä,että ei ainakaan kovin paljon pöpöjä menisi.


      • meikpiis75
        Fööni83 kirjoitti:

        Kiitokset tiedosta,heti tuli parempi olo =)
        onko mitään keinoa miten auttaa paranemista?
        olen suuta desinfioivia apteekin imeskely tabletteja tässä vetänyt,ja purskutellut apteekin suuvettä,että ei ainakaan kovin paljon pöpöjä menisi.

        Anna palovamman olla ihan vain rauhassa. Suuvesillä on turha purskutella, ellei suussa ole tulehdusta tai avohaavaa. Monissa suuvesissä on alkoholia, joka kuivattaa ja saattaa siten hidastaa paranemista. Älä turhaan näpelöi kohtaa kielellä tai muuten, annat sen vain parantua itsekseen.


    • Fööni83

      no niin,oli aivan pakko vain keroa että palovamma on enää muisto vain =)
      perjantaina oli eka päivä että huomasi kunnolla sen alkavan parantua,ja nyt se siitä sitten paranikin ennätys vauhtia.nyt kyllä pidän huolen että ruoka ei kiehu kun sitä suuhuni laitan XD

    • Anonyymi

      Todennäköisesti pahalaatuinen syöpä

      • Anonyymi

        Kys


      • Anonyymi

        Jengi tulee tänne 15-17 vuotta myöhässä sanoo tällästä :D Veikkaan vähä että keskustelun alkuperäne kirjottaja on jo vanha ihmine, ei varmaa ees muista että on laittanu tänne jotai


      • Anonyymi

        Päivän naurut, kiitos! 😂👍


    • Anonyymi

      Itsellä juurikin tällä hetkellä hyvin samankaltainen juttu. Kipeä kohta kitalaessa. Pienellä peilillä katsottaessa nähtävissä pieni punertava kohta, ehkä noin 2-3 millimetriä halkaisija. Syödessä tuntuu ikävältä, jos siihen jokin vähänkin kovempi osuu. Huomasin ensimmäisen kerran sen noin 3 päivää sitten juodessani kuumaa nestettä. Silloin poltti kyllä, mutta vaikea sanoa kumpi oli ensin. Afta joka otti kipeää, vai kuuman teen aiheuttama palovamma. Itse veikkaan kyllä aftaa, joka vain otti kipeää kuumasta nesteestä.

    • Anonyymi

      Ihan tavallista, vaikkapa pitsan päälle laitettu tomaattisiivu tekee ton useammin kuin ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9616
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2817
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      160
      2574
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1429
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe