Puhelinkeskustelulinjat yksinäisille ja muille

Anonyymi

Otin yhteyttä teleoperaattori Elisaan ja ehdotin että Elisa avaisi puhelinkeskustelulinjoja. Henkilö joka vastasi viestiini lupasi viedä ehdotukseni eteenpäin. 80 - luvulla noita keskustelulinjoja oli enemmälti ja ne olivat hyvin suosittuja. Tuollaiset puhelinlinjat kävisivät varmasti kuumina nyt koronan jyllätessä. Jos kannatatte ehdotustani voisitteko myös te ottaa yhteyttä Elisaan ja esittää heille saman toivomuksen kuin minä. Jos meitä on useita niin sana menee varmasti paremmim perille.

54

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö sulla ole kavereita tai läheisä? soita niille vai ootko riidellyjokaisen kans ,että ei ole soittamista? Kantsii käyttäytyy ja pitää välit kunnossa niin hädän hetkellä on apuja!

      • Anonyymi

        Minä en ottanut yhteyttä Elisaan itseni takia. Minä en edes asu Suomessa. Olen nähnyt useissa suomalaisissa keskusteluryhmissä ihmisten valittavan yksinäisyyttään.
        Otin yhteyttä Elisaan auttaakseni kanssaihmisiäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ottanut yhteyttä Elisaan itseni takia. Minä en edes asu Suomessa. Olen nähnyt useissa suomalaisissa keskusteluryhmissä ihmisten valittavan yksinäisyyttään.
        Otin yhteyttä Elisaan auttaakseni kanssaihmisiäni.

        Et siis tiedä tuon keskustelulinjan taustaa. Se oli alunperin Helsingin Puhelinyhdistyksen verkossa tapahtuneen toimintahäiriön tulos. Samalle linjalle yhdistyikin kaksi puhelua. Myöhemmin siitä tehtiin oma palvelunsa, joka lopetettiin tarpeettomana kun tuli netti jossa pystyi keskustelemaan toisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis tiedä tuon keskustelulinjan taustaa. Se oli alunperin Helsingin Puhelinyhdistyksen verkossa tapahtuneen toimintahäiriön tulos. Samalle linjalle yhdistyikin kaksi puhelua. Myöhemmin siitä tehtiin oma palvelunsa, joka lopetettiin tarpeettomana kun tuli netti jossa pystyi keskustelemaan toisten kanssa.

        Minä tunnen kyllä tuon keskustelulinjan taustan. Netissä kommunikointi ei vedä vertoja puhelimen kautta kommunikoinnille. Puhelimessa kuulee toisen ihmisen äänen ja kommunikointi käy nopeammin ja luontevammin. Nyt koronan jyllätessä Suomessa on paljon yksinäisyydestä kärsiviä vanhuksia. Tekstichattailu ei heiltä oikein suju !


      • Anonyymi

        Eikö ole kavereita taikka läheisiä? Mitähän luulet jos palstan nimi on yksinäisyys? Tuleeko todella yllätyksenä, että yksinäisillä ei välttämättä ole ketään? Oletko sellainen koronayksinäinen, joka luulee olevansa yksinäinen, kun ei pääse iholle lääppimään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis tiedä tuon keskustelulinjan taustaa. Se oli alunperin Helsingin Puhelinyhdistyksen verkossa tapahtuneen toimintahäiriön tulos. Samalle linjalle yhdistyikin kaksi puhelua. Myöhemmin siitä tehtiin oma palvelunsa, joka lopetettiin tarpeettomana kun tuli netti jossa pystyi keskustelemaan toisten kanssa.

        Hyvä tarina😁


      • Anonyymi

        ei kavereitakaan voi aina vaivata, pitänee kunnioittaa myös toisten yksityisyyttä.


    • Anonyymi

      80-luvulla netti ei ollut niin yleinen kuin tänä päivänä.Tänä päivänä voi jutella chateissa.Surullista että joku elää 80-lukua eikä 2020 vuotta.

      • Anonyymi

        Tekstichattailu on hidasta ja työlästä ja kirjoitusvirheitä täytyy korjailla koko ajan jos chattailee kännykällä.
        Kommunikointi puhelimitse sujuu huomattavasti nopeammin. Puhelimessa kuulee myös keskustelukumppanin äänensävyt. Kenenkään ei ole pakko käyttää puhelinkeskustelulinjoja jos ne eivät kiinnosta. Kaikki suomalaiset eivät ole nuoria. Suomessa on myös paljon yksinäisiä vanhuksia. Tekstichattailu ei ole heidän juttunsa. Ja sinä et siis itse koskaan soita kenellekään toiselle ihmiselle ? Sinä siis vain chattailet ? Tuota minä en usko ollenkaan.


      • Anonyymi

        "Surullista että joku elää 80 - lukua eikä 2020 vuotta."

        Ja on surullista että on ihmisiä jotka vielä soittelevat toisilleen vaikka voisivat lähettää tekstiviestejä toisilleen tai chattailla toistensa kanssa ! Hyvin surullista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekstichattailu on hidasta ja työlästä ja kirjoitusvirheitä täytyy korjailla koko ajan jos chattailee kännykällä.
        Kommunikointi puhelimitse sujuu huomattavasti nopeammin. Puhelimessa kuulee myös keskustelukumppanin äänensävyt. Kenenkään ei ole pakko käyttää puhelinkeskustelulinjoja jos ne eivät kiinnosta. Kaikki suomalaiset eivät ole nuoria. Suomessa on myös paljon yksinäisiä vanhuksia. Tekstichattailu ei ole heidän juttunsa. Ja sinä et siis itse koskaan soita kenellekään toiselle ihmiselle ? Sinä siis vain chattailet ? Tuota minä en usko ollenkaan.

        Puhelinta käyttämällä on olemassa runsaasti palvelevia linjoja joissa voi keskustella eri asioista. On jopa parempi että vastaaja on varautunut keskusteluun ja soittaja tietää minkä järjestön numeroon soittaa. Sokkona soittelu aivan oudoille ihmisille voi olla suorastaan haitallista. Vastaaja voi olla se viimeinen "tikki" jos sieltä alkaa tulle väheksyntää ja loukkaavaa puhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhelinta käyttämällä on olemassa runsaasti palvelevia linjoja joissa voi keskustella eri asioista. On jopa parempi että vastaaja on varautunut keskusteluun ja soittaja tietää minkä järjestön numeroon soittaa. Sokkona soittelu aivan oudoille ihmisille voi olla suorastaan haitallista. Vastaaja voi olla se viimeinen "tikki" jos sieltä alkaa tulle väheksyntää ja loukkaavaa puhetta.

        Nuo palvelevat linjat jotka sinä mainitsit ovat kriisi - ja tukipuhelimia. Minä peräänkuulutan KESKUSTELULINJOJA ! Keskustelulinjoilla on mahdollista keskustella vaikka kummituksista jos tuollainen aihe kiinnostaa. Keskustelulinjat antavat ihmisille mahdollisuuden seurustella ja rupatella toistensa kanssa. Nyt korona - aikana monet ihmiset ( etenkin vanhat ) ovat yksinäisempiä kuin koskaan aikaisemmin. Ja mitä tulee väheksyntään ja loukkaavaan puheeseen niin sen kohteeksihan voi joutua myös näissä suomi24.fi keskusteluissa ja missä
        keskustelufoorumissa hyvänsä.

        Jos puhelinkeskustelulinjalla tapaa jonkun epämiellyttävän ihmisen puhelun voi katkaista ja sen jälkeen voi valita toisen keskustelukumppanin. Epämiellyttäviä ihmisiä ei ole mikään pakko kuunnella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhelinta käyttämällä on olemassa runsaasti palvelevia linjoja joissa voi keskustella eri asioista. On jopa parempi että vastaaja on varautunut keskusteluun ja soittaja tietää minkä järjestön numeroon soittaa. Sokkona soittelu aivan oudoille ihmisille voi olla suorastaan haitallista. Vastaaja voi olla se viimeinen "tikki" jos sieltä alkaa tulle väheksyntää ja loukkaavaa puhetta.

        Voisitko lukea tällä sivulla olevan jutun "Teleoperaattorit, nyt keskustelulinjoja pystyyn !":
        www.hontsy.fi/teleoperaattorit

        Minä en ole tuon tekstin kirjoittaja !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko lukea tällä sivulla olevan jutun "Teleoperaattorit, nyt keskustelulinjoja pystyyn !":
        www.hontsy.fi/teleoperaattorit

        Minä en ole tuon tekstin kirjoittaja !

        Jos ja kun teleoperaattorit perustaisi tällaisen keskustelulinjan, se olisi todennäköisesti palvelunumerosarjassa, jossa todennäköisesti olisi tuollainen tyypillinen keskimäärin 17 sentin minuuttimaksu. Nämä palvelunumerot eivät sisälly matkapuhelimien puhelupaketteihin vaan maksu lähtee raksuttamaan jo ensimmäisestä minuutista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhelinta käyttämällä on olemassa runsaasti palvelevia linjoja joissa voi keskustella eri asioista. On jopa parempi että vastaaja on varautunut keskusteluun ja soittaja tietää minkä järjestön numeroon soittaa. Sokkona soittelu aivan oudoille ihmisille voi olla suorastaan haitallista. Vastaaja voi olla se viimeinen "tikki" jos sieltä alkaa tulle väheksyntää ja loukkaavaa puhetta.

        Noin kävi minulle lukuisissa puhelimissa kun olin väiaikaisestin hyvin vammautunut. Pelkkää pilkkaa. Ei sitä tajunnut kun oli niin uskomatonta, että auttavat puhelimet onkin pilkkapuhelimia jollaista ei ole ennen kuullut.,

        "poiuygfghj"


    • Anonyymi

      Ja nykyhengen mukaisesti naiset saavat soittaa ilmaiseksi ja miehille isketään vitunmoinen minuuttimaksu.

    • Anonyymi

      Kuulostaa varteenotettavalta idealta tuo mitä aloittaja kirjoitti. En ole moisesta kuullutkaan. Itse voisin hyvinkin kokeilla soittaa tuollaiselle keskustelulinjalle. Siinä saa enemmän eritasoisia ärsykkeitä kuin pelkästään nettiruudulle kirjoittamalla. Kuulee toisen äänen. Uskoisin myös, että jutut pysyisivät kohteliaampina, kun tajuaa äänen kuullessaan, että siellä on toinen, elävä ihminen. Täällä netissä tulee melkein väkisinkin jossain vaiheessa vastaan ilkeitä ja huonoa tuultaan purkavia ihmisiä, joiden purkauksille antaa heidän omasta mielestään lisävoimaa se, että ne jäävät (anonyymeinä) näkyviin keskustelupalstalle.

      Toivon operaattorien tarttuvan ehdotukseen.

      • Anonyymi

        Sinulla on oikea asenne ! Et tyrmää ideaani välittömästi vaan olet valmis kokeilemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on oikea asenne ! Et tyrmää ideaani välittömästi vaan olet valmis kokeilemaan.

        Kyllä minä kokeilisin. Kaupallisia operaattoreita parempi järjestäjä olisi varmaan kuitenkin joku yleishyödyllinen järjestö, esim. mt-yhdistys tai vastaava. Operaattorit ottavat turhaan isoa maksua, kuten viihdelinjoista.
        - Et siis asu Suomessa? Minusta ainakin voisi olla kiva kuulla elämästä muissa maissa, ja miten siellä on selviydytty koronan kanssa ym. Eikä aina vaan tätä samaa tylsää korona-asiaa, vaan elämää yleisesti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä kokeilisin. Kaupallisia operaattoreita parempi järjestäjä olisi varmaan kuitenkin joku yleishyödyllinen järjestö, esim. mt-yhdistys tai vastaava. Operaattorit ottavat turhaan isoa maksua, kuten viihdelinjoista.
        - Et siis asu Suomessa? Minusta ainakin voisi olla kiva kuulla elämästä muissa maissa, ja miten siellä on selviydytty koronan kanssa ym. Eikä aina vaan tätä samaa tylsää korona-asiaa, vaan elämää yleisesti...

        No juuri näillä yleishyödyllisillä järjestöillä onkin näitä keskustelulinjoja. Sinne vaan soittelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No juuri näillä yleishyödyllisillä järjestöillä onkin näitä keskustelulinjoja. Sinne vaan soittelemaan.

        Voisitko mainita joitakin noista yleishyödyllisistä järjestöistä joilla on keskustelulinjoja ?


      • Anonyymi

        Ei ole jutut kohteliaampia puhelimessa vaan pahempia kuin netissä pääosin.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole jutut kohteliaampia puhelimessa vaan pahempia kuin netissä pääosin.

        "poiuytfghj"

        siis kun oikein kuulet sen pilkkaavan 'äänensävyn

        "poiuytgfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis kun oikein kuulet sen pilkkaavan 'äänensävyn

        "poiuytgfghj"

        Tai sitten ovat semmosia muka empaattisia kuin lapselle, semmosta lässyä "niiiiih" juttua


        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole jutut kohteliaampia puhelimessa vaan pahempia kuin netissä pääosin.

        "poiuytfghj"

        Sinun ei ole pakko kuunnella riitapukareita eikä muitakaan kiusanhenkiä. Katkaise puhelu niin pääset välittömästi eroon epämiellyttävästä ihmisestä !
        Keskustelupalstoilla ilkeistä ihmisistä on huomattavasti vaikeampi päästä eroon !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis kun oikein kuulet sen pilkkaavan 'äänensävyn

        "poiuytgfghj"

        Katkaise puhelu kun kuulet pilkkaavan äänensävyn ja valitse uusi keskustelukumppani !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten ovat semmosia muka empaattisia kuin lapselle, semmosta lässyä "niiiiih" juttua


        "poiuytfghj"

        Miksi kaikki psykologit ym. puhuvat sellaisella tyylillä ja intonaatiolla jolla puhutaan hyvin pienelle lapselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kaikki psykologit ym. puhuvat sellaisella tyylillä ja intonaatiolla jolla puhutaan hyvin pienelle lapselle.

        Niinpä, infantilisointihan lasketaan emotionaaliseksi väärinkäytöksi

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkaise puhelu kun kuulet pilkkaavan äänensävyn ja valitse uusi keskustelukumppani !

        Olet oikeassa. On vaan ollut vaikea oppia siihen käytöstapoihin tottuneena ja asiallisesti puhelutkin lopettavana ihmisenä.

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ei ole pakko kuunnella riitapukareita eikä muitakaan kiusanhenkiä. Katkaise puhelu niin pääset välittömästi eroon epämiellyttävästä ihmisestä !
        Keskustelupalstoilla ilkeistä ihmisistä on huomattavasti vaikeampi päästä eroon !

        Minä koen keskustelupalstat turvallisemmiksi, koska täällä on silminnäkijöitä keskusteluille.
        Helpompi olis tarvittaessa ilmoittaa poliisillekin keskustelupalstasta, kun on ulkopuoliset silminnäkijät. Ja ne puhelinvastaajat voi aina vetäytyä oman paremmuutensa taakse organisaation suojissa.

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä koen keskustelupalstat turvallisemmiksi, koska täällä on silminnäkijöitä keskusteluille.
        Helpompi olis tarvittaessa ilmoittaa poliisillekin keskustelupalstasta, kun on ulkopuoliset silminnäkijät. Ja ne puhelinvastaajat voi aina vetäytyä oman paremmuutensa taakse organisaation suojissa.

        "poiuytrfdfgh"

        Ja jos täällä saa jonkun häirikön, sehän on kaikille ilmeistä ja suorastaan paljastaa häirinnän olemassaolon. Mutta niissä puhelimissa voidaan tehdä henkistä väkivaltaa hyvin salakavalasti.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos täällä saa jonkun häirikön, sehän on kaikille ilmeistä ja suorastaan paljastaa häirinnän olemassaolon. Mutta niissä puhelimissa voidaan tehdä henkistä väkivaltaa hyvin salakavalasti.

        "poiuytrdfgh"

        Sitä paitsi ratkaiseva ero on siinä ettäö keskustelupalstalla voi sanoa mitä tykkää, auttavassa puhelimessa vastaaja määrä mitä puhutaan. No kerran nyt joku sanoi, kun sanoin napakasti etten halua tuhlata rahaani turhiin aiheisiinsa, niin vastas: "Ok, no puhutaan mistä sä haluut".

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä paitsi ratkaiseva ero on siinä ettäö keskustelupalstalla voi sanoa mitä tykkää, auttavassa puhelimessa vastaaja määrä mitä puhutaan. No kerran nyt joku sanoi, kun sanoin napakasti etten halua tuhlata rahaani turhiin aiheisiinsa, niin vastas: "Ok, no puhutaan mistä sä haluut".

        "poiuytfghj"

        Sinä sekoitat nyt toisiinsa auttavat puhelimet ja nuo puhelinkeskustelulinjat joita minä peräänkuulutan.
        Puhelinkeskustelulinjoilla vastaaja ei päätä keskustelun aihetta sen enempää kuin sinäkään. Puhelinkeskustelulinjalla sinä keskustelet aivan tavallisten ihmisten kanssa ja voit puhua heidän kanssaan vaikka ufoista jos tuo aihe kiinnostaa sekä sinua että heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä koen keskustelupalstat turvallisemmiksi, koska täällä on silminnäkijöitä keskusteluille.
        Helpompi olis tarvittaessa ilmoittaa poliisillekin keskustelupalstasta, kun on ulkopuoliset silminnäkijät. Ja ne puhelinvastaajat voi aina vetäytyä oman paremmuutensa taakse organisaation suojissa.

        "poiuytrfdfgh"

        Puhelinkeskustelulinjat ja auttavat puhelimet ovat kaksi aivan eri asiaa ! Puhelinkeskustelulinjoilla sinä puhut aivan tavallisten kansalaisten kanssa. Heillä ei ole takanaan mitään organisaatiota. Jos törmäät johonkin epämiellyttävään ihmiseen voit heti katkaista puhelun. Sen jälkeen voit valita uuden keskustelukumppanin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhelinkeskustelulinjat ja auttavat puhelimet ovat kaksi aivan eri asiaa ! Puhelinkeskustelulinjoilla sinä puhut aivan tavallisten kansalaisten kanssa. Heillä ei ole takanaan mitään organisaatiota. Jos törmäät johonkin epämiellyttävään ihmiseen voit heti katkaista puhelun. Sen jälkeen voit valita uuden keskustelukumppanin.

        Joo. Ymmärrän. Pahoitteluni. En vaan ole vieäkään päässyt yli auttavien puhelimien tuottamista tunnereaktioista,

        "poiuygfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Ymmärrän. Pahoitteluni. En vaan ole vieäkään päässyt yli auttavien puhelimien tuottamista tunnereaktioista,

        "poiuygfghjk"

        Se oli aivan kauheeta ku joutu aivovauriossa neljä vuotta alistuun kuunteleen mitä ei voi sietää-.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli aivan kauheeta ku joutu aivovauriossa neljä vuotta alistuun kuunteleen mitä ei voi sietää-.

        "poiuytfghj"

        Mulla on tästä päivästä lähtien tiukks linja, mulle on puhuttava filosofiaa, tiedettä, hengentieteitä tai taidetta. Muussa tapauksessa pyydän pysymään hiljaa ja poistumaan-


        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on tästä päivästä lähtien tiukks linja, mulle on puhuttava filosofiaa, tiedettä, hengentieteitä tai taidetta. Muussa tapauksessa pyydän pysymään hiljaa ja poistumaan-


        "poiuytrfghjk"

        Tuo on välttämätöntä aivojeni suojelemiseksi, saan sairauskohtauksia puheista, jotka eivät ole mitään järkevää aihetta.


        "poiuytfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on välttämätöntä aivojeni suojelemiseksi, saan sairauskohtauksia puheista, jotka eivät ole mitään järkevää aihetta.


        "poiuytfghjk"

        Anteeks mutta mä en voi sietää mitään niitä näitä keskusteluja missään puhelinlinjassa. Missä ihmiset keskustelee oikeesti kunnolla asioista ?

        "poiuygfdfvgbhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeks mutta mä en voi sietää mitään niitä näitä keskusteluja missään puhelinlinjassa. Missä ihmiset keskustelee oikeesti kunnolla asioista ?

        "poiuygfdfvgbhj"

        Tykkään katsoa professorien youtubevideoita. Niistä ei tule aivohepulia..

        "poiuyfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeks mutta mä en voi sietää mitään niitä näitä keskusteluja missään puhelinlinjassa. Missä ihmiset keskustelee oikeesti kunnolla asioista ?

        "poiuygfdfvgbhj"

        Niitä näitä keskusteluilla minä tarkoitin sitä että keskustelijat saavat itse valita keskustelun aiheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on oikea asenne ! Et tyrmää ideaani välittömästi vaan olet valmis kokeilemaan.

        Voi kun tulisikin takaisin ne keskustelulinjat, niillä roikuttiin nuorena joka viikonlloppu.
        Monia hyviä tuttavuuksia tuli ja treffejäkin.
        Ei chatit ole mistään kotoisin, ääni pitää kuulla.
        Oi niitä ihania öitä rupatellen puhelimessa....


    • Anonyymi

      Voihan sitä puhelinluettelosta valiat randomisti puhelinnumeroita ja alkaa soittelee.Eihän sitä tiedä vaikka vastaan tulis joku joka on yksinäinen ja haluaakin jutella kanssasi puhelimessa.

      • Anonyymi

        Sinä lasket leikkiä, vai mitä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä lasket leikkiä, vai mitä ?

        No mitäpä luulet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä lasket leikkiä, vai mitä ?

        Eihän tuossa ole mitään leikkiä puhuttu. Samoinhan jollekin keskustelulinjallekin soittaminen toimii, puhelimeen vastaa joku toinen aivan satunnaisesti.

        Vielä parempi vaihtoehto on soitella ihan satunnaisiin numeroihin niin ei tiedä edes puheluun vastaavan nimeä etukäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuossa ole mitään leikkiä puhuttu. Samoinhan jollekin keskustelulinjallekin soittaminen toimii, puhelimeen vastaa joku toinen aivan satunnaisesti.

        Vielä parempi vaihtoehto on soitella ihan satunnaisiin numeroihin niin ei tiedä edes puheluun vastaavan nimeä etukäteen.

        Kun soittaa keskustelulinjalle puheluun vastaa joku joka odottaa yhteydenottoa ja on kiinnostunut puhumaan ventovieraan ihmisen kanssa. Siis se puhelu ei mene aivan kenelle hyvänsä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuossa ole mitään leikkiä puhuttu. Samoinhan jollekin keskustelulinjallekin soittaminen toimii, puhelimeen vastaa joku toinen aivan satunnaisesti.

        Vielä parempi vaihtoehto on soitella ihan satunnaisiin numeroihin niin ei tiedä edes puheluun vastaavan nimeä etukäteen.

        Ruotsissa on mahdollista soittaa ilmaiseksi Unicorn Telecomin avaamille puhelinkeskustelulinjoille :
        http://baraprata.se

        Keskustelulinjoista on tullut hyvin suosittuja.

        Alussa vain kahdenkeskiset keskustelut olivat maksuttomia, nyt myös ryhmäkeskustelut. Kapasiteettia ja erilaisia soittovaihtoehtoja tullaan lisäämään. Juuri nyt linjat ovat auki joka viikonpäivä kl 13.00 - 22.00.

        Koska tällainen on mahdollista Ruotsissa sen tulisi olla mahdollista myös Suomessa.


    • Anonyymi

      Hyvä idea! Nuo keskustelulinjat lopetettiin mutta nyt on moni joka niihin soitti huomannut että oli parempi kuin netit. Varmasti tulisi soittoja jos avattaisiin. Valvonta on vain ongelma. En usko että nykyisin sallittaisiin setien ja pikkutyttöjen välistä keskustelua.

      • Anonyymi

        Auttaviin puhelimiin olen soittanut, ovat hyviä kun saa avata itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttaviin puhelimiin olen soittanut, ovat hyviä kun saa avata itsensä.

        Auttavien puhelinten lisäksi tarvittaisiin keskustelulinjoja - varsinkin nyt korona-aikana. On paljon ihmisiä jotka kaipaavat keskustelukumppania.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttavien puhelinten lisäksi tarvittaisiin keskustelulinjoja - varsinkin nyt korona-aikana. On paljon ihmisiä jotka kaipaavat keskustelukumppania.

        Muistan, kun nuoruudessani oli lankapuhelimet ja rupattelurinki. Soittelin sinne usein, ja oli kiva jutella ja flirttailla tyttöjen kanssa. Tosin puhelinlasku kasvoi usein yllättävän suureksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan, kun nuoruudessani oli lankapuhelimet ja rupattelurinki. Soittelin sinne usein, ja oli kiva jutella ja flirttailla tyttöjen kanssa. Tosin puhelinlasku kasvoi usein yllättävän suureksi.

        Nyt korona-aikana tuo keskustelulinja tulisi rahoittaa veronmaksajien rahoilla.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe