Syysmetsä.

Viilaan sahan ketjua pihassa ja sinä laitat sidällä koriin juotavaa ja muutamat leivät kuulemma. Mietin jo mielessäni, miltä näytät työtouhussa, se lämmittää mieltä, vaikka on kuulas syksyaamu. Hengitys höyryää, vaikka aurinkokin paistaa jostain rakennuksen takaa.

Saha on teroitettu ja kombikannu valmiina. Lisään tukkisakset ja koukun metsunvyöhön, sekä asetan kypärän päähän. Kuulosuojaimet taitan vielä sivuun. Istun aitan portaille odottamaan. Silloin ulko-ovi aukeaa. Seisot portailla siristäen silmiä, kädessä punoskori. Varjostat kädelläsi aurinkoa ja huomaat minut. Saan loistavsn hymyn ja käden huitaisun. Lukitset oven ja kävelet hymyillen viereeni, saan suukon ja maininnan ”univormustani”.

Kävelemme sänkipellon poikki. Jäinen sänki rusahtelee jalan alla ja katson kun katselet ympärillesi, kuin haistellen ilmaa. Hymy ei ole hyytynyt, vaan se on hitusen naurahtamisesta. Puuttuisi vaan pikkutyttömäinen puolilaukka. Ajatus saa naurahtamaan ääneen. Kysyt mitä nauran, mutta hymyilen vaan ja isken silmää.

Käynnistän sahan ja alan kaataa puita yksi kerrallaan. Touhuilet oksien seassa ja kantelet rankoja. Välillä sotkeudut oksiin ja ärräpäitä tulee suusta, vaikken kuule mitään. Sisukas nainen. Pian sahasta loppuu polttoaine. Kävelen kombikannulle. Täytän sahan tankit ja otan korista mukin ja pullon, kaadan mehua mukiin.

Kun nousen, tunnen kädet ympärilläni. Joku halaa minua takaapäin. Tunnen lämpimän leviävän itseeni, käännyn ja tarjoan mukin sinulle. Siniset silmät loistavat, punaiset posket hohtavat ja hymy, joka nytkäyttää polvianikin hiukan jatkuu, vaikka hikipisaroita näkyy korvan edessä. Pyyhkäisen hiet molommilta puolilta pois peukalonsyrjillä ja tartun niskan puolrlta kiinni ja annan pitkän suudelman. Se maistuu suolaiselle mustaviinimarjalle ja sokerille.

Jatkamme vielä jonkinaikaa. Ajattelen lopettavani ja alan nostella loppuja rankoja pinoon. Karsit vesurilla viimeistä rankaa, kun jalkasi jää jumiin ja kaadut risukkoon selällesi. En edes kerkeä kysymään sattuiko, kun alkaa kuulua raikas vallaton nauru. Et liiku mihinkään, mutta nauraa kutkatat kohti taivasta. Tartun käsistäsi ja nostan sinut pystyyn. Halaamme tovin keikuttaen toinen toisiamme. Tuntuu kuin siinä voisi olla iäisyyden. Kaksi ihmistä metsässä, koivikossa kietoutuneena toisiinsa, kun oranssiksi taivaanrannan värjäävä aurinko laskee.

133

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

IHANA! 😍😍😍

Tosi todentuntuinen kuvaus ;)))

• Kiitos. 😊

Mukava välillä kirjoittaa tarinaa. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Kiitos. 😊

Kiitos!

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos!

Ollos hyvä vaan. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Kiitos. 😊

Luin ja oli oikein kaunis kiitos 🤗😃.

• Anonyymi kirjoitti:

Luin ja oli oikein kaunis kiitos 🤗😃.

Kiitos, kiitos. Ja kumarrus. Mukava jos tykätään. 😊👌

• Anonyymi

Sulla on tarve rakastaa ja tulla rakastetuksi. Kirjoituksesta se nousee voimalla esiin ❣️

• No ainahan se on. 😊 Sitä tuo vaan harvoin esiin. Nyt tuntui siltä, että juttu vaan tulee. 😃

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No ainahan se on. 😊 Sitä tuo vaan harvoin esiin. Nyt tuntui siltä, että juttu vaan tulee. 😃

Huomasi tekstistä, että se tuli kirjoittajalta helposti. Sisällä iso tunne. :) Hyvä kun näppäilit sen heti.

• Anonyymi kirjoitti:

Huomasi tekstistä, että se tuli kirjoittajalta helposti. Sisällä iso tunne. :) Hyvä kun näppäilit sen heti.

Se on hyvä mieli. Väsynyt, mutta aikaansaanut olo. Mistä lie aina saa voimansa? Mutta kiva jos saa. 😊
        Niin ja heti se on pistettävä eetteriin kun sille tuntuu. 😃

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Se on hyvä mieli. Väsynyt, mutta aikaansaanut olo. Mistä lie aina saa voimansa? Mutta kiva jos saa. 😊
        Niin ja heti se on pistettävä eetteriin kun sille tuntuu. 😃

Mielentila on luonut ennenkin mestariteoksia.

• Anonyymi

Nyt pyörtyy useampi misukka. Disse, mistä tämä kumpusi? ❤️

• Toivottavasti istuivat jo sohvalla. 😀

Tuossa jossain playboy-ketjussa tuli sanottua, että pitäisi olla mulle maanläheisempi nainen, eikä mikään keikaroija, niin siitä se sit läks vaan... tarina. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Toivottavasti istuivat jo sohvalla. 😀

Tuossa jossain playboy-ketjussa tuli sanottua, että pitäisi olla mulle maanläheisempi nainen, eikä mikään keikaroija, niin siitä se sit läks vaan... tarina. 😊

Ja se oli hienosti tuossa. Se mitä maanläheisyydellä tarkoitat. Ei kai sitä paremmin enää voi sanoittaa? Tuohon on maanläheisen helppo nimittäin samaistua. Siinä oli ”tätä minä haen”. Kirjoittaisit useammin. Tosin siihen tarvitaan se joku tunne aina!

• Anonyymi kirjoitti:

Ja se oli hienosti tuossa. Se mitä maanläheisyydellä tarkoitat. Ei kai sitä paremmin enää voi sanoittaa? Tuohon on maanläheisen helppo nimittäin samaistua. Siinä oli ”tätä minä haen”. Kirjoittaisit useammin. Tosin siihen tarvitaan se joku tunne aina!

Joo, nää putkahtaa kun vähiten odottaa. 😃

• Olipa kaunis teksti, Disse. Hyvin välittyi lukijalle. Vau! ☺️

• Halkoholistista soitantaa. 😁

Tuollainen yhdessärymyily on parasta. Oikeastaan en tiedä mikä voisi olla kauniinpaa, kuin oma muru touhuamassa tohkeissaan niin, ettei hän huomaa, että häntä katson. Siinä on ihminen aidoimmillaan. Eleet ja ilmeet korostuu, kun keskittyy... se on kaunista se. 😊

• Disse kirjoitti:

Halkoholistista soitantaa. 😁

Tuollainen yhdessärymyily on parasta. Oikeastaan en tiedä mikä voisi olla kauniinpaa, kuin oma muru touhuamassa tohkeissaan niin, ettei hän huomaa, että häntä katson. Siinä on ihminen aidoimmillaan. Eleet ja ilmeet korostuu, kun keskittyy... se on kaunista se. 😊

Totta, olen täysin samaa mieltä kanssasi :)

• Lillis2020 kirjoitti:

Totta, olen täysin samaa mieltä kanssasi :)

On jännä nähdä vaikka kun ihminen miettii jotain. Jalat saattavat ottaa eri painotuksia tai kädet mennä niskan taa. Ilmeet vakavia, mutta moni-ilmeisiä. Syvin ihmisestä hoitaa silloin ilmeet ja eleet, se on sutomatiikkaa ja niin sulavaa. 😊
        Melkein harmi jos jää kiinni katsomisestaan. 😁

• Kylläpä taas oli toksismaskuliinista tarinaa palstan ykkössovinistilta! Yök, oksennan

Sitä on herralla ja hidalgolla suojavarusteet? missä naisen? ei missään kun piti laittaa herralle voileipiä, sipistellä ruokaa kun johtaja istuskelee portailla odottamassa!

Johtaja itse tietysti käyttelee sahaa, nainen kelpaa vain risuja keräämään johtajan jäljiltä. Voi arvata että kyläkaupalla taas kehutaan "Minä kaadoin...", ei mitään mainintaa naisesta, sehän vain keräili risuja henkensä kaupalla siellä :(

Ihan varmasti hymyilyttää ja suuteluttaa kun on tuntikaupalla rehkinyt ja kaatuillut pihkaisten puiden seassa. Sehän se on naisen tehtävä, hymyillä ja hokea "Kyllä herra! Kyllä herra!"

Kyllä pistelee vihaksi kaikkien alistettujen ja valmiiksi muottiitn työnnettyjen naisten puolesta! Miksi tämä tämmöinen Disse-johtaja saa täällä jatkuvasti alistaa naisia tällaisilla jutuilla? Eikö ylläpitoa kiinnosta vai ovatko ne samaa miesvaltaa sielläkin :(

• Anonyymi

Noh ei kai se nyt noin radikaalia ole? Ainoa kohta missä ihan pikkuisen pelotti, oli se, mihin suuntaan puu ehkä kaatuu ja näkeekö risunkerääjä sen varmasti. Muuten ei muuta huomautettavaa vaan sulokasta luettavaa tämä oli.

• Anonyymi kirjoitti:

Noh ei kai se nyt noin radikaalia ole? Ainoa kohta missä ihan pikkuisen pelotti, oli se, mihin suuntaan puu ehkä kaatuu ja näkeekö risunkerääjä sen varmasti. Muuten ei muuta huomautettavaa vaan sulokasta luettavaa tämä oli.

Jos minä noin kirjoittaisin saisin siitä kuulla varmasti vuosia miten kamalasti taas alistjn naisia. Se on jännä että jotkut toiset saa kirjoittaa mitä huvittaa. Disse varmaan myös tahallaan kaataa puun risunkerääjän päälle jos ei risut keräänny tarpeeksi rivakkaan ja etsii sitten tehokkaamman kerääjän savotoilleen. Palstanaisten hymistelystä päätellen se on helppoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Huudan perään, että puu kaatui! 😁👌

Yksityiskohdat jätetty pois, samoin jätin illan saunasession välistä, kun viimeistään silloin olisi palstan kilteillä ja kunnollisilla miehillä mennyt yöunet. 😂

• Valitukset voi jättää sihteerille, koronan takia valitusaika on 2-3 kk. 😀

Toim.huom.

• Disse kirjoitti:

Huudan perään, että puu kaatui! 😁👌

Yksityiskohdat jätetty pois, samoin jätin illan saunasession välistä, kun viimeistään silloin olisi palstan kilteillä ja kunnollisilla miehillä mennyt yöunet. 😂

Päivän metsässä rämpinyt ilmaisrenkisi ei kyllä saunasessioilla lämpene millekään, yöksi jää vain väsymyksen vuoksi ja aamulla saat katsella taivaanrantaan häviäviä perävaloja. Pöydältä löytyy lappu "Kerää ite risus!".

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Valitukset voi jättää sihteerille, koronan takia valitusaika on 2-3 kk. 😀

Toim.huom.

Hassu 😁

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Jos minä noin kirjoittaisin saisin siitä kuulla varmasti vuosia miten kamalasti taas alistjn naisia. Se on jännä että jotkut toiset saa kirjoittaa mitä huvittaa. Disse varmaan myös tahallaan kaataa puun risunkerääjän päälle jos ei risut keräänny tarpeeksi rivakkaan ja etsii sitten tehokkaamman kerääjän savotoilleen. Palstanaisten hymistelystä päätellen se on helppoa.

Elä nyyt. Saathan sinäkin kirjoittaa ❣️

• Anonyymi kirjoitti:

Elä nyyt. Saathan sinäkin kirjoittaa ❣️

En minä kehtaisi tuollaisia naistenalistusjuttuja kirjoitella :(

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Sinä voisit siihen lisätä, miten koivunoksalla ripsaisit risunaista pyrstölle niin tyttöset saattaisivat lämmetä tulikuumiksi sen luettuaan :D

• Harmaaritari kirjoitti:

Kirjoita sellainen ritarillinen pelastuskeikka. Pelastat neidon julman puunhakkaajan kynsistä. 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä voisit siihen lisätä, miten koivunoksalla ripsaisit risunaista pyrstölle niin tyttöset saattaisivat lämmetä tulikuumiksi sen luettuaan :D

Kyllä täällä ei tulisi naistenhaakkaaja -huutelusta loppua jos niin tekisin, wuppis tuhat avausta asiasta tekisi. Mutta kun Disse ripsauttaisi se olisi varmaan savolainen fifty shades of greyn veroinen heruttelu.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Kyllä täällä ei tulisi naistenhaakkaaja -huutelusta loppua jos niin tekisin, wuppis tuhat avausta asiasta tekisi. Mutta kun Disse ripsauttaisi se olisi varmaan savolainen fifty shades of greyn veroinen heruttelu.

Heh 😄, nyt olette mahdottomia molemmat.

Siksipä jätinkin saunasession pois. Vastalla on kiva ”ripsautella”! 🤪

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

No voihan siihen joku nainen väliin kommentoida, että on kumartunut jo vapaaehtoisesti puunrungon yli odottamaan niin ei pysty wuukaan otsikkoa nostamaan 😂

• Disse kirjoitti:

Siksipä jätinkin saunasession pois. Vastalla on kiva ”ripsautella”! 🤪

Kiitos, olisin sun imelistä ripsauttelukuvauksista varmaan oksentanut näppäimistölle :D

• Anonyymi kirjoitti:

No voihan siihen joku nainen väliin kommentoida, että on kumartunut jo vapaaehtoisesti puunrungon yli odottamaan niin ei pysty wuukaan otsikkoa nostamaan 😂

Kyllä se kuule nostelisi, länkyttäisi vuosikaudet miten minulla on sairaita fantasioita :(

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Kyllä se kuule nostelisi, länkyttäisi vuosikaudet miten minulla on sairaita fantasioita :(

Höpöhöpö, Wuulla vaan verenkierto vilkastuis, valittais lopuks miksei niitä hehtaareja ollu enempää, että metsänhoidannalliset työt kestäis pidempään 😂

Kynät tulille!

Kiitos, olisin sun imelistä ripsauttelukuvauksista varmaan oksentanut näppäimistölle :D

Anytime, bro! 😀👌

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Anytime, bro! 😀👌

Kyllä hra harmiskin on tämän jo huomenna hyväksynyt. Ilta pitää ensin sulatella. Huomenna on jo ihan fine, että ripsauttaa 😂

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä hra harmiskin on tämän jo huomenna hyväksynyt. Ilta pitää ensin sulatella. Huomenna on jo ihan fine, että ripsauttaa 😂

Jos disse muuttaa tuon tarinan naisen alistamisesta, ei tarvitse kuin yksi "nainen" muuttaa sieltä ja tilalle "mies", miehekkääksi 2000-luvun tarinaksi joka varmaan kustantamojen hinttejä kiinnostaisi minäkin sen ehkä hyvksyisin, ihan sama jos siellä toinen homppeli vähän enemmän joutuu rymyämään ilman suojavarusteita. ripsautelkoot sitten keskenään ihan miten paljon huvittaa.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Jos disse muuttaa tuon tarinan naisen alistamisesta, ei tarvitse kuin yksi "nainen" muuttaa sieltä ja tilalle "mies", miehekkääksi 2000-luvun tarinaksi joka varmaan kustantamojen hinttejä kiinnostaisi minäkin sen ehkä hyvksyisin, ihan sama jos siellä toinen homppeli vähän enemmän joutuu rymyämään ilman suojavarusteita. ripsautelkoot sitten keskenään ihan miten paljon huvittaa.

Nyyyt sinäää....Tässä, ota äkkiä pulla höh :)

• Anonyymi

Hieno reissu. Paremmat sanat tässä kuin Lauri Tähkän biiseissä. Upea tilannekuvaus.

• No Läuri Tähkän tason sanoituksiin tarvitaan pohjanmaalaista kieroutta... eihän niistä ota kukaan tolkkua. 😂

• Anonyymi

Tarinasta tuli varmistus kaukolämmön helppoudesta.
      Ei taida kovin moni nainen enää risusavottaan lähteä edes mehuntuojaksi?
      Jää pullat leipomatta.

AsianVierestä

• Anonyymi

Kyllä lähtee nainen ilomielin risusavottaan! Yhdessähän se on parasta ❤️

• Joo. Kannattaa pysyä vaan helpoissa lämmitysmuodoissa. 😃

• Aina ne pullat.... 😂 Ihme pullahiiriä ootte 😂

Kaukolämpö jees, mutta ei sen puolen, kyllä kait minä lähtisin puusavottaan tai mikä nyt projekti sitten toisen kanssa olisikaan. Yhdessä touhuaminenhan on kivaa, mutta siis kun sinä nyt siihen pullaan kiinnitit huomiota, niin minä kiinnitin mehuun. Pakkasella mun termarissa olisi nimittäin kyllä kuumaa kaakaota... 😋😄

• Lillis2020 kirjoitti:

Aina ne pullat.... 😂 Ihme pullahiiriä ootte 😂

Kaukolämpö jees, mutta ei sen puolen, kyllä kait minä lähtisin puusavottaan tai mikä nyt projekti sitten toisen kanssa olisikaan. Yhdessä touhuaminenhan on kivaa, mutta siis kun sinä nyt siihen pullaan kiinnitit huomiota, niin minä kiinnitin mehuun. Pakkasella mun termarissa olisi nimittäin kyllä kuumaa kaakaota... 😋😄

Kiltti & kunnollinen mies ei raahaa naista risusavottaan itikoiden ja minkälie hapsinkattien syötäväksi. Oikea mies tekee itse ne p..hommat ja sille riittää kun nainen silläaikaa lämpöisen kotileiden lämmössä leipoo pullia, joita on mukava sitten natustella kahvin kanssa savotasta tultua.

• Lillis2020 kirjoitti:

Aina ne pullat.... 😂 Ihme pullahiiriä ootte 😂

Kaakao ihan kiva lämmike, mutta janoon sitä ei kehtais killittää. 😀

Kiltti & kunnollinen mies ei raahaa naista risusavottaan itikoiden ja minkälie hapsinkattien syötäväksi. Oikea mies tekee itse ne p..hommat ja sille riittää kun nainen silläaikaa lämpöisen kotileiden lämmössä leipoo pullia, joita on mukava sitten natustella kahvin kanssa savotasta tultua.

😂 "hapsinkattien".... mitähän nekin on....😂

• Disse kirjoitti:

Kaakao ihan kiva lämmike, mutta janoon sitä ei kehtais killittää. 😀

No ei, se on totta 😄

• Lillis2020 kirjoitti:

No ei, se on totta 😄

Siihen mummon ”mustaviinamarjamehu” on oivaa. Jää maistumaan vielä moneksi minuutiksi ja saa kaiken mitä ryskävä kroppa janoaa. 😀

• Disse kirjoitti:

Siihen mummon ”mustaviinamarjamehu” on oivaa. Jää maistumaan vielä moneksi minuutiksi ja saa kaiken mitä ryskävä kroppa janoaa. 😀

Mmm, totta :)

• Lillis2020 kirjoitti:

Mmm, totta :)

Huomaiskohan siinä maussa edes, jos ripsauttais ruususuolaa teelusikan kärjellisen litraan? 🤔

Se helpottais nesteen imeytymistä. 😊

• Disse kirjoitti:

Huomaiskohan siinä maussa edes, jos ripsauttais ruususuolaa teelusikan kärjellisen litraan? 🤔

Se helpottais nesteen imeytymistä. 😊

Tuskinpa vain. Varmasti voi laittaa. :)

Ne on hapsenkakkiaisia. Kyllähän nyt oikea emäntä tahtoo viemättäkin lähteä ukkonsa rinnalle jeesaamaan. Yhdessä kun homma toimii, tulee hyvä. Työt etenee ja on yhdessä tekemisen meininki.

Minä ainakin tykkään, että niin se elämä sujuu yhdessä mukavasti, kumpikin jeesii toisiaan. Pullatkin voi paistella yhdessä jo aiemmin matkaan mukaan.

• Lillis2020 kirjoitti:

Disse-san, sait uuden ketjun näköjään 😄

• Jan1 kirjoitti:

Ne on hapsenkakkiaisia. Kyllähän nyt oikea emäntä tahtoo viemättäkin lähteä ukkonsa rinnalle jeesaamaan. Yhdessä kun homma toimii, tulee hyvä. Työt etenee ja on yhdessä tekemisen meininki.

Minä ainakin tykkään, että niin se elämä sujuu yhdessä mukavasti, kumpikin jeesii toisiaan. Pullatkin voi paistella yhdessä jo aiemmin matkaan mukaan.

Mikä on hapsenkakkiainen? Sivistä mua. Kuulostaa ihan hapsuisilta pökäleiltä?😅

• Lillis2020 kirjoitti:

No mä teen joskus touhuiluihin sodastreamilla vettä ja hipsasen pikkuisen suolaa. Toimii paremmin. 😊👌

• Lillis2020 kirjoitti:

Disse-san, sait uuden ketjun näköjään 😄

Ai? No pitääpä vilkaista etusivua. 😀

Mutta sit nukkumaan, jaksaa huomennakin tehdä jotain. 😊👌

Hyviä öitä sinne. 🥱😴

• Disse kirjoitti:

Hyviä öitä sinne. 🥱😴

Hyvät yöt. Itelläkin aikainen herätys lääkäriin. Ei passa valvoa myöhään, ettei ole aamusta pulassa.

• Disse kirjoitti:

No mä teen joskus touhuiluihin sodastreamilla vettä ja hipsasen pikkuisen suolaa. Toimii paremmin. 😊👌

Juu, sehän on sitten vähän niinku vissyä. Toimii varmasti hyvin. :)

• Disse kirjoitti:

Hyviä öitä sinne. 🥱😴

Samoin :) Öitä.

Ps. siitä huoneesta näytti tulevan hieno :)

• Jan1 kirjoitti:

Heh, niin kuulostaa mutta se on Pajujäärä. :)

https://kuopionluonnontieteellinenmuseo.fi/2019/08/02/hapsenkakkiainen/

Aa... tuollainen. No ei ole liian pelottavan näköinen, mutta sitten on sellainen joku ötökkä mikä vissin taitaa tykätä vähän lahonneista puista.... sillä on sellainen ihan jäätävän pitkä pistin, tai siltä se nyt näyttää... hrr... siitä pysyn etäällä, vaikka tuskin edes tekisi ihmiselle mitään, mutta sen verran karseen näköinen kaveri että saa olla ihan rauhassa mun puolesta :D

• Lillis2020 kirjoitti:

Aa... tuollainen. No ei ole liian pelottavan näköinen, mutta sitten on sellainen joku ötökkä mikä vissin taitaa tykätä vähän lahonneista puista.... sillä on sellainen ihan jäätävän pitkä pistin, tai siltä se nyt näyttää... hrr... siitä pysyn etäällä, vaikka tuskin edes tekisi ihmiselle mitään, mutta sen verran karseen näköinen kaveri että saa olla ihan rauhassa mun puolesta :D

Joku jäärä? Tukkijäärä ainakin tuhoaa havupuita. Samoin Sarvijäärät, niillä on pitkät tuntosarvet. :)

Eihän ne yleensä ihmiselle tee muuta kun taloudellista tuhoa. :)

Hyvää yötä tässä kohtaa, se on käytävä nukkumaan. 🤗

• Jan1 kirjoitti:

Joku jäärä? Tukkijäärä ainakin tuhoaa havupuita. Samoin Sarvijäärät, niillä on pitkät tuntosarvet. :)

Eihän ne yleensä ihmiselle tee muuta kun taloudellista tuhoa. :)

Hyvää yötä tässä kohtaa, se on käytävä nukkumaan. 🤗

No minäpä tutkailen josko kuvista tunnistaisin :) , varmaan sellainen joku jäärä se kyllä on... Hyvää yötä 🤗

• Lillis2020 kirjoitti:

No minäpä tutkailen josko kuvista tunnistaisin :) , varmaan sellainen joku jäärä se kyllä on... Hyvää yötä 🤗

Tarkoittanet talläistä:
        https://images.app.goo.gl/Snv5Hq8r56VjhStk8

Noita pistiäisiä on montaa lajia, mutta tuo taitaa olla komeimmalla varustettu.
        Hieno nimi. Aitoporapistiäinen :)

• Thymallus kirjoitti:

Tarkoittanet talläistä:

Just tuo.... jaiks! 😱

• Lillis2020 kirjoitti:

Just tuo.... jaiks! 😱

Se on kyllä vähän niin kuin ulkoavaruudesta. Pelottavan näköinen, mutta ei taida tosissaan ihmisiin käydä. Puuhun vaan porailevat muniaan.

• Thymallus kirjoitti:

Tarkoittanet talläistä:

Tuo on muuten sen näköinen kaveri, että olen kyllä antanut tilaa... Muutenkin oon neulakammoinen... 😅

• Lillis2020 kirjoitti:

Just tuo.... jaiks! 😱

Jotkut herhiläiset on kyllä vielä pelottavampia, kun tietää että ne tökkää ihmistäkin jos häiritään liikaa.

• Thymallus kirjoitti:

Tarkoittanet talläistä:

:D ai siis.... se on joku munanasetin se pistin? :D
        Poraa sillä reiän puuhun ja laskee munat?

• Thymallus kirjoitti:

Se on kyllä vähän niin kuin ulkoavaruudesta. Pelottavan näköinen, mutta ei taida tosissaan ihmisiin käydä. Puuhun vaan porailevat muniaan.

Juu, siis en huomannut kommenttejasi kun kirjoitin. Aika jännä juttu. No, nyt mä en niin paljon sit säpsähdä sitäkään enää :)

• Thymallus kirjoitti:

Jotkut herhiläiset on kyllä vielä pelottavampia, kun tietää että ne tökkää ihmistäkin jos häiritään liikaa.

No juu, minun on vähän vaikea pysyä paikoillani kun tulee joku ötökkä pörisemään viereen... Olen koittanut opetella olemaan paikoillani ja rauhallinen, mutta välillä on vaikeaa... Lapsena olin ihan mahdoton. Juoksin aina karkuun.
        Pitää vissin käydä nukkumaan. Kiitos kun löysit minulle tuon :)

• Lillis2020 kirjoitti:

:D ai siis.... se on joku munanasetin se pistin? :D
        Poraa sillä reiän puuhun ja laskee munat?

Innostuin lueskelemaan näistä pistiäisistä ja tällaiseen törmäsin:

https://www.ksml.fi/teemat/era-ja-luonto/Tämä-ötökkä-on-elintavoiltaan-kuin-alien/740496

En ole ollenkaan varma, että ne munii pelkkään lahopuuhun. Ainakin tämä laji, loispistiäinen, etsii puun sisästä jonkin toukan ja tussauttaa munansa siihen. Tuo puunsyöjätoukkaparka syödään sitten sisältä päin hengiltä :(

Ihmeellisiä juttuja maailma täynnä.

• Thymallus kirjoitti:

https://www.ksml.fi/teemat/era-ja-luonto/Tämä-ötökkä-on-elintavoiltaan-kuin-alien/740496

En ole ollenkaan varma, että ne munii pelkkään lahopuuhun. Ainakin tämä laji, loispistiäinen, etsii puun sisästä jonkin toukan ja tussauttaa munansa siihen. Tuo puunsyöjätoukkaparka syödään sitten sisältä päin hengiltä :(

Joudut copypastaamaan linkin. Toivoa sopii, että erottaa ihmisen toukasta.

• Thymallus kirjoitti:

Joudut copypastaamaan linkin. Toivoa sopii, että erottaa ihmisen toukasta.

Hyönteismaailmassa on kyllä vieläkin karmeampia juttuja. Muistan että jollain tietyllä etanalajilla oli joku ihan oma loinen, joka siis myös munittiin elävän etanan sisälle. Se hakeutui toukkana etanan "aivoihin" ja laittoi etanan käyttäytymään niin, että siitä oli jotain hyötyä tälle loiselle. En nyt enää muista mitä, enkä nyt löytänyt aiheeseen osuvaa linkkiä, mutta hurjaa juttua tuo luonto täynnä.

• Lillis2020 kirjoitti:

No juu, minun on vähän vaikea pysyä paikoillani kun tulee joku ötökkä pörisemään viereen... Olen koittanut opetella olemaan paikoillani ja rauhallinen, mutta välillä on vaikeaa... Lapsena olin ihan mahdoton. Juoksin aina karkuun.
        Pitää vissin käydä nukkumaan. Kiitos kun löysit minulle tuon :)

Ohvimies on oikeassa. Huitomaan ei passaa alkaa.
        Kai se on tämmösen illankukkujankin mentävä unille. Öitä.

• Thymallus kirjoitti:

No voi hyvänen aika :D, on aikamoista....
        Jos sittenkin pysyn etäällä vaan... Ihan vaan varmuuden vuoksi :D

• Thymallus kirjoitti:

Hyönteismaailmassa on kyllä vieläkin karmeampia juttuja. Muistan että jollain tietyllä etanalajilla oli joku ihan oma loinen, joka siis myös munittiin elävän etanan sisälle. Se hakeutui toukkana etanan "aivoihin" ja laittoi etanan käyttäytymään niin, että siitä oli jotain hyötyä tälle loiselle. En nyt enää muista mitä, enkä nyt löytänyt aiheeseen osuvaa linkkiä, mutta hurjaa juttua tuo luonto täynnä.

Uuuh.... aika jäätäviä juttuja, hei...

• Ruuvipenkkiin kun laittaa sahan kiinni, niin saa viilattua kunnolla

• Anonyymi

No no, jo kolmas metsuri ilmaantuu 😄

• Anonyymi kirjoitti:

No no, jo kolmas metsuri ilmaantuu 😄

Tuossa raivaamaani umpeen kasvanutta tienpaikkaa
        https://aijaa.com/N0OlMz

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Tuossa raivaamaani umpeen kasvanutta tienpaikkaa
        https://aijaa.com/N0OlMz

Just mukavan näköistä mettää ja maastoa! Siellä on saha soinut. Melko cuulia naisen silmään ;)

• Niin mä teenkin. Sillä Stihlin omalla viilalla lykin teräväks. Lähtee purupiikkikin samalla. 😊👌

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just mukavan näköistä mettää ja maastoa! Siellä on saha soinut. Melko cuulia naisen silmään ;)

Jaa, minusta se näytti vanhan leimikon pohjalle liian tiheään kasvaneelta mäntypuu taimikolta, jonka läpi on tehty metsätie varsinaiseen hoidettuun metsään.
        Siis näin yhdestä kuvasta äkkiseltään arvioituna. Kantsis luultavasti hiukan harventaa jo tuota taimikkoa, päsisivät paremmin kasvamaan lisää pituutta ja suorempia tukkiunkoja, kymmenien vuosien kuluttua.
        Tuskin noista puista hirvieläimet enää latvuksia syö, eiköhän ne olis turvassa elukoilta ja lumen painoltakin, kun sitä lunta ei nykyään enää Etelä-Suomessa ole ollut.
        trollikka

• Anonyymi

Joka tapauksessa tää oli illan piristys! Lisää näitä!

• Ehkä taas joskus. 😊

• Tämähän ei ole runo, vaan haave. Toive. Tiedätkö ole varovainen, toiveet voi toteutua. :)

Ja miksi ei toteutuisi. En näe mitään syytä miks ei.

• Anonyymi

Emme me tiedä, mitä on jo toteutunut? :)

• Anonyymi kirjoitti:

Juu. Eikä tarvi tietääkään. :)

• Jos tuo toive toteutuisi niin että se yksi "nainen" korvautuisi tarinassa ja siihen laitettaisiin tilalle "mies", tarinahan muuttuisi oleellisesti naisen alistamisesta toverilliseksi 2000-luvun tarinaksi jossa kaksi rakkaudenjanoista äijää löytävät toisensa risusavotan sykkeessä :D

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Juu. Eikä tarvi tietääkään. :)

Disse on salaisuuksien mestari ja tunteiden tulkki :)

• Niin. Pikku tarina. 😊

Kuvitteellinen heinäkorsi suussa pistin tulemaan sohvalla selällään. 😀

Jos tuo toive toteutuisi niin että se yksi "nainen" korvautuisi tarinassa ja siihen laitettaisiin tilalle "mies", tarinahan muuttuisi oleellisesti naisen alistamisesta toverilliseksi 2000-luvun tarinaksi jossa kaksi rakkaudenjanoista äijää löytävät toisensa risusavotan sykkeessä :D

Nono... siitä vaan sitä omaa tarinaa kertomaan, sullshan ideoita pisaa. 😀👌

• Anonyymi kirjoitti:

Mmm... samaa mietin, koska oli kovin yksityiskohtaista. Jopa silmien väri ilmoitettiin (ellei sitten Dissellä ole tooosi tiukat vaatimukset mistä ei ole täällä kertonut mitään 🤔😅 )

Jos tuo toive toteutuisi niin että se yksi "nainen" korvautuisi tarinassa ja siihen laitettaisiin tilalle "mies", tarinahan muuttuisi oleellisesti naisen alistamisesta toverilliseksi 2000-luvun tarinaksi jossa kaksi rakkaudenjanoista äijää löytävät toisensa risusavotan sykkeessä :D

Olisitko sinä se mies? :D

Haarmis nyt nyt... Huh. Huh.

• Disse kirjoitti:

Niin. Pikku tarina. 😊

Kuvitteellinen heinäkorsi suussa pistin tulemaan sohvalla selällään. 😀

Romantikko. 🤗

• Anonyymi kirjoitti:

Disse on salaisuuksien mestari ja tunteiden tulkki :)

Täällä onkin järkevää pitää jotain salaisuutena. :)

Liian monta tulkkia, jotka tulkkaa päin persikkaa. :D

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Romantikko. 🤗

Mutta myös oikea tahto 👍❣️

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Täällä onkin järkevää pitää jotain salaisuutena. :)

Liian monta tulkkia, jotka tulkkaa päin persikkaa. :D

Pumps 🍑

• Disse kirjoitti:

Nono... siitä vaan sitä omaa tarinaa kertomaan, sullshan ideoita pisaa. 😀👌

Ei kun tuo on jo mainio kun sen yhden sanan vain muutat :D Sillä varmaan saisi kustannussopimuksenkin sitten.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta myös oikea tahto 👍❣️

Pitää ollakin, muuten ei synny mitään. Ei tuu lasta eikä paskoo, niin kun sanonta sanoo. Jos tahto puuttuu.

• Jan1 kirjoitti:

Olisitko sinä se mies? :D

Haarmis nyt nyt... Huh. Huh.

Vaikka joku "Pertti" sopisi siihen :D kyllä me palstalla suvaitsisimme :)

• Jan1 kirjoitti:

Romantikko. 🤗

Vannoutunut. 🙃

Romantikko sai Ikean kaapin kasaan ja verhotangon tytön huoneeseen jo. 😀

https://aijaa.com/eVBNGW

Aika talkoo oli yksin nikertää. 😅

• Anonyymi kirjoitti:

Pumps 🍑

Noniin justihin. Se itte.

Vaikka joku "Pertti" sopisi siihen :D kyllä me palstalla suvaitsisimme :)

SarahMaria tjn?

• Jan1 kirjoitti:

SarahMaria tjn?

SarahMaria olisi naisten aliastamista jota en hyväksy. Kyllä sinne Pertti joutaa kaveriksi risunippuja rähkimään :)

Ei kun tuo on jo mainio kun sen yhden sanan vain muutat :D Sillä varmaan saisi kustannussopimuksenkin sitten.

No voithan sä kopsata tekstin ja liität johonkin js vaihdat. Sitten saat mielesi. Saat minun luvan, ei haittaa. Ja voit tehdä rahaakin. Kyllä palstamiehet tälleen toisilleen sen verran reiluja on. 😊👌

• Disse kirjoitti:

Vannoutunut. 🙃

Romantikko sai Ikean kaapin kasaan ja verhotangon tytön huoneeseen jo. 😀

https://aijaa.com/eVBNGW

Aika talkoo oli yksin nikertää. 😅

Hyvä, pysykkin aina sellaisena. Olet silloin rakkauden puolella ja puolesta. :)

Hieno kaappi, onhan se palapeli ja varsinkin, jos kaikki ei mätsää. Tehtaalla tehty reiät väärään kohtaan tms. Mutta hyvä tuli. 👍

Kyllä kelpaa tytären tuonne kamppeet järjestää. Peilikin niin pääsee sovittamaan vaatetusta ja habitusta peilin eessä.

SarahMaria olisi naisten aliastamista jota en hyväksy. Kyllä sinne Pertti joutaa kaveriksi risunippuja rähkimään :)

Eikö se ole Pertsan nikki?

• Jan1 kirjoitti:

Hyvä, pysykkin aina sellaisena. Olet silloin rakkauden puolella ja puolesta. :)

Hieno kaappi, onhan se palapeli ja varsinkin, jos kaikki ei mätsää. Tehtaalla tehty reiät väärään kohtaan tms. Mutta hyvä tuli. 👍

Kyllä kelpaa tytären tuonne kamppeet järjestää. Peilikin niin pääsee sovittamaan vaatetusta ja habitusta peilin eessä.

Mikskä tästä muuttuis? 😊

No oisin toisen valinnut, mutta tuolla mennään, kun toisia ois tullut vasta myöhemmin tännepäin. 😊
        Hyvin se kasautui ja osiakin jäi vähän jäljelle. 😂

Nyt pitäis sopia releet piiloon ja jos sais huoneesta mshdollisimman selkeän ja helpon pitää siistinä. Neiti ei ole mikään tiptop-ihminen. 😃
        Mutta peilejä pitää olla. Ja meikkauspeili ja joku hyvä valo pitää vielä jostan onkia. 😀

• Disse kirjoitti:

Mikskä tästä muuttuis? 😊

No oisin toisen valinnut, mutta tuolla mennään, kun toisia ois tullut vasta myöhemmin tännepäin. 😊
        Hyvin se kasautui ja osiakin jäi vähän jäljelle. 😂

Nyt pitäis sopia releet piiloon ja jos sais huoneesta mshdollisimman selkeän ja helpon pitää siistinä. Neiti ei ole mikään tiptop-ihminen. 😃
        Mutta peilejä pitää olla. Ja meikkauspeili ja joku hyvä valo pitää vielä jostan onkia. 😀

No kun et anna kenenkään kyynistyttää sua, niin ei mitenkään. :)

Jäikö varaosiksi? Takaseinä vaan puuttuu, juujuu. Ei siinä mittään, ai pohjakin puuttuu okei. Kourallinen ruuveja jäi ja muutama puutappi, no selvä. ;D

Meikkauspeili, voi nyt.. Vessaan meikkaamaan. 👍

• Jan1 kirjoitti:

Eikö se ole Pertsan nikki?

Niin kai se tais olla mutta tuohon dissen tarinaan SarahMaria ei sovi kun tekisi tarinasta sovinistisen alistamistarinan, Pertti siihen taas sopisi mainiosti eikä kukaan pahoittaisi mieltään :)

• Jan1 kirjoitti:

No kun et anna kenenkään kyynistyttää sua, niin ei mitenkään. :)

Jäikö varaosiksi? Takaseinä vaan puuttuu, juujuu. Ei siinä mittään, ai pohjakin puuttuu okei. Kourallinen ruuveja jäi ja muutama puutappi, no selvä. ;D

Meikkauspeili, voi nyt.. Vessaan meikkaamaan. 👍

Eipä se kenestäkään kiinni saa olla... itsestä kaikki lähtee.😊

No ei tainnut jäädä kuin yks puutappi ja sellainen taustalevyn pidikkeen kiila. Tarkkaan olivat laskeneet hilut. 😃

Eijei... ei vessaan. On vaan yks. 😁
        Omaan huoneeseensa pöydälle. 😀

Niin kai se tais olla mutta tuohon dissen tarinaan SarahMaria ei sovi kun tekisi tarinasta sovinistisen alistamistarinan, Pertti siihen taas sopisi mainiosti eikä kukaan pahoittaisi mieltään :)

Niin en nyt varmaksi tiedä, eilen vaan jossakin niin luki. Pyllyn kuvahan sillä SarahMariallakin näkyi olevan. :)

No empä tiedä. Osaa ne miehetkin suhteissa toisiaan alistaa ja satuttaa. Ei vain mies nainen suhteissa. Nainen nainen ja mies mies on yhtäläiseen hyviä tai huonoja suhteita. Riippuu ihan onko kunnioitusta ja rakkautta mukana. Kunnioitusta, muttei mitään alista ja kunnioita skenaariota.

• Disse kirjoitti:

Eipä se kenestäkään kiinni saa olla... itsestä kaikki lähtee.😊

No ei tainnut jäädä kuin yks puutappi ja sellainen taustalevyn pidikkeen kiila. Tarkkaan olivat laskeneet hilut. 😃

Eijei... ei vessaan. On vaan yks. 😁
        Omaan huoneeseensa pöydälle. 😀

Oikein. 👍

Juujuu tiiän mitä meinaat. Itekkin kasannut pari vaatekaappia joskus nääs.

Jaha, no ei vessaan. Sellainen suurentavako? Mä kun en meikkaa, niin ei ole kartalla onko jotain kehitystä tapahtunut peilien suhteen?

• Jan1 kirjoitti:

Oikein. 👍

Juujuu tiiän mitä meinaat. Itekkin kasannut pari vaatekaappia joskus nääs.

Jaha, no ei vessaan. Sellainen suurentavako? Mä kun en meikkaa, niin ei ole kartalla onko jotain kehitystä tapahtunut peilien suhteen?

Joo. Pöytäpeili. Sit niissä itsessäänkin taitaa olla valoja. Saa nähdä mitä löydän. Tai neiti. 😀

Mut nyt nukkumaan. 😴

Öitä. 😊

• Disse kirjoitti:

Joo. Pöytäpeili. Sit niissä itsessäänkin taitaa olla valoja. Saa nähdä mitä löydän. Tai neiti. 😀

Mut nyt nukkumaan. 😴

Öitä. 😊

Jep. Palataan. Öitä. :)

• Anonyymi

Fantastinen reality, mukavaa luettavaa.
      Hyvää yötä ja rakastavia unia 🤗

• Anonyymi

Einari Reino Susanna on kyllä aika kova nimi tyttövauvalle, ja komea nimi.

• Anonyymi

Minä jäin juttelemaan jonkin tytön kanssa joka on rauhoittunut lääkityksellä, katosmaan ja juttelemaan sen viereen että mitähän kuvittelee: poltaa tupakkaa yleen ja juo halpaa kaljaa, mutta yritin kysyä että minkä ihmeen takia hän sitä tekee, tosiaan sanoi että pitää levätä....

Sellaisia ne naiset ovat, mutta tuo oli erikoinen kiinnosti käydä kysymässä mikä häntä kiinostaa kauppamatkan varrella kun oli sopiva mahdollisuus, tuli selväksi.

• Anonyymi

Tosi kauniisti kerrottu. Jos todellisuutta, sinä onnistuit elämän toverin hankinnassa, jos vain tarinaa, kannattaa jatkaa. Voisit kirjoittaa vaikka novelleja tai pitkän kertomuksen kirjaksi. Oma kustanne.

• Anonyymi

Inhoan kaskenpolttaisen käryä sekä ennalta käytetyn pimin hajua, mutta kunnioitan neitsyitä aina.

• Mukavan mehukas ja aistillinen matka syysmetsään, makuja, tuoksuja ja tunteita. Hento ripaus vielä luonnon mausteita mukaan tuomaan enemmän kosteutta.

• Anonyymi

Ihan järkyttävää paskaa.

-flowersreally-

• Anonyymi

Pyyhi ihmeessä pyllysi paperilla joka käynnin jälkeen. Kakkaa ei ole tarkoitus ottaa käteen ja tutkia sitä! Emme myöskään häveliäisyys syistä tarvitsisi noin tarkkaa tietoa suolensisällisistä toiminnoistasi. Lääkäri katsoo, onko se ihan järkyttäävää kakkaa.

• Kiitos. Ihan sinua varten kirjoitinkin. 😊

(Sekin on paskaa)

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Kiitos. Ihan sinua varten kirjoitinkin. 😊

(Sekin on paskaa)

Luulin jo, että olit vähän oppinut relaamaan, mutta väärässä olin, kovin herkillä olet edelleen.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Luulin jo, että olit vähän oppinut relaamaan, mutta väärässä olin, kovin herkillä olet edelleen.

-flowersreally-

Milloinkas sinä lakkaat analysoimasta tekstin perusteella? 😀
        Sinusta on tullut tosi hauska nykyään.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Milloinkas sinä lakkaat analysoimasta tekstin perusteella? 😀
        Sinusta on tullut tosi hauska nykyään.

Ei mun tarvitse mitään analysoida.

Sun reaktiosi kertoo enemmän kuin tarpeeksi.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Ei mun tarvitse mitään analysoida.

Sun reaktiosi kertoo enemmän kuin tarpeeksi.

-flowersreally-

Pohjaat ne mun reagoinnit omiis. Et sinä ole minä. Eriydy jo ihmeessä. 😁

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      90
      1757
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1242
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe