Jos määräaikaisessa työsopimuksessa lukee, että työsuhde päättyy tiettynä päivänä, mutta lukee myös, että työsuhde päättyy kun työ on saatu valmiiksi, niin täytyykö töihin tulla päättymispäivämäärän jälkeenkin jos sovittu työ on vielä kesken?
Laissa lukee mm. näin: "Määräaikainen työsopimus päättyy ilman irtisanomista määräajan päättyessä tai sovitun työn valmistuessa."
Miten tätä tulkitaan, jos työsopimuksessa on ilmaistu molemmat?
Määräaikaisesta työsopimuksesta
Anonyymi
1
339
Vastaukset 1
- Anonyymi
Ei voi olla sekä että, vaan jompi kumpi. Tarkista työnantajalta, miten työnantaja tulkitsee. Jos ta:n tulkinta on sekava, niin kysy sieltä, mistä saat varmasti luotettavan vastauksen. Älä luota anonyymeihin palstailijoihin.
Ehdotan kysymistä ammattiliiton tai YTK-yhdistyksen lakipalvelusta, jos olet jomman kumman jäsen. Jos et ole, kysy työsopimuslain noudattamista valvovan viranomaisen puhelinpalvelusta https://www.tyosuojelu.fi/tietoa-meista/yhteystiedot
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771600
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.105807En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493