Mistä ystävä?

Anonyymi

Mistä paikoista tai tilanteista, vapaa-aikana, harrastuksista tai työpaikalta olette löytäneet uuden ystävän?

Itse tykkäisin matkustella jonkun kanssa, mutta kaveri puuttuu. Mistähän löytäisi nimenomaan matkaseuraa?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Missä asut, aloittaja?
      Mulla on ollut samaa ongelmaa, matkaseuralainen useimmiten puuttuu. aika paljon teen sitten matkoja yksinään.
      Tuntuu että nykyään on todella vaikeaa löytää uusia ystäviä. Vanhat ovat jääneet tai eivät jostain syystä halua pitää yhteyttä.

    • Anonyymi

      Ystävän voi löytää mistä vaan. Se vaatii vaan sen että alkaa puhumaan, ja kun juttu vaikuttaa luistavan, niin sitten vaan sanoo että "vaikutit mukavalta / oli niin kiva jutella, maistuisiko vielä kuppi kahvia kahvilassa?". Jos juttu ei oikein luista, niin sitten poistumisrepliikkinä toimii "mukavaa lomaa / päivää".

      Hiljaa istuvat henkilöt saavat pääasiallisesti olla rauhassa omissa oloissaan, eikä silloin seuraa ystävystymistä.

      Kysymys "mitä teit lomalla" voi tarkoittaa "mitä kuuluu (olen kohtelias ja tervehdin)?", tai sitten se voi tarkoittaa sitä että vastauksen perusteella voi huomata että lomanviettotavat ovat samanlaiset, tai sitten aivan vastakohtaiset.

      Yleensä tutustuminen vaatii useamman tapaamiskerran, mutta yhteystietojen jakaminen ja vaivannäkö sen jälkeen voi tuottaa ystävyyssuhteen.

      Koulukaveri, työpaikalla toisella osastolla työskentelevä, sukulainen. Siinä ne matkakumppanit ovat olleet. Menettyjen tilaisuuksien määrästä ei ole arviota.

      • Anonyymi

        En muista, että olisin koskaan elämässäni "löytänyt" ystäviä, sen enempää kuin elämänkumppaniakaan, eli en niitä ole mitenkään koskaan hankkinut tai hakenut, vaan ihmisiä vain on ollut ympärillä tai ilmaantunut elämääni ja sitten olen huomannut synkkaamisen jonkun kanssa.

        Sitten oma elämäntilanteeni ja sen myötä ihmiset ympärillä muuttuivat uusiksi, eikä uusia varsinaisia ystäviä ole sen jälkeen ilmaantunut. tuttuja kyllä. Olen vähän kuin joku muukalainen paikkakunnalla. Enkä tajua miksi. Istun kaikkialla yksin, minne tahansa menen. Vaikka jopa aloittaisin puhumisen.

        Minulla on aina ennen ollut ystäviä ja seuraa, vaikka olen aina ollut samanlaista hiljaista ja yksin viihtyvää laatua. Ilman luonnettani en varmaan näin kauan olisikaan kestänyt ypöyksin. Mutta viime aikoina yksinolo on alkanut todella askarruttamaan ja masentamaankin välillä, ja harkitsenkin jo vakavasti paikkakunnalta kokonaan pois muuttamista. Varsinkin, kun huomasin, että juuri minun ikäluokkani ihmisiä on paikkakunnalla kaikkein vähiten asukasmäärästä.

        En siis usko, että aina on vika siinä ihmisessä, joka jää yksin ja ilman ystäviä tai kumppania. Ehkä minun kuuluukin muuttaa pois.


    • Anonyymi

      Roskakatoksen alta värjöttelemästä, leipäjonosta, yleisistä saniteettitiloista, puun takaa, bussipysäkiltä, missä kaikkialla nyt ihmisiä sattuukaan esiintymään.

      Tosissaan sanottuna alat vaan rupattelemaan niitä näitä. Ehkä synkkaa, ehkä ei. Harrastuksista, työpaikalta, oppilaitoksista, puistosta, tapahtumista, keskustelupalstoilta, pelien välityksellä, jne. niitä varmaan parhaiten löytää, mutta kaitpa voit saada ystävän vaikka siitä hiljaisesta, puiston penkillä yksin istuvasta mummostakin. Ihmisiä on monenlaisia. Senkun seulomaan ja kokeilemaan onnea, jos rahkeet riittää saamaan keskustelu alulle.

    • Anonyymi

      Olen yrittänyt aloittaa keskusteluja mm jumpalla. Toiset katselevat kummastellen toiset vastaavat jutteluun. Mutta miten siitä eteenpäin.... Tuntuu, että muilla on jo niin paljon tekemistä ja ystäviä, että en halua tyrkyttää itseäni lähemmäksi. Ja jos olen tähän rojennut niin muutaman tapaamiskerran jälkeen tapaamiset ovat jääneet. Useana yönä olen miettinyt miksi en saa pitkäaikaisia ystävyyssuhteita?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe