Mini-implantti proteesit?

Anonyymi

Aloitetaas taas uusi ketju proteesien neppari eli mini-implantti kiinnityksestä.
Kokemuksia hintoja yms. Jos ei ole mitään muuta tuotavaa dialogiin kuin ikenien louskutus, ei ehkä kannata osallistua aikuisten keskuteluun.

Tilanneha on se, että kunnat tarjoavat vain vanhentunutta ja huonolaatuista terveydelle osin vaarallistakin rankaproteesia, kun taas yksityisellä voi leukaan laittaa kuusi mini-implanttia, jotka takaavat proteesin kiinnityksen. Samalla purenta kuorma tulee leukaluulle eikä ikenille, eivätkä tekarit lonsoa suusta mäelle.

Itse olen miettinty alustavaa osaproteesia neppareilla mutta, koska seuraavan 10 vuoden aikana tulee ylös ja alas kuiteikn täysi proteesit, olisi kiva kuulla millaisia kokemusta ihmisillä on neppareista? Itse olen ajatelut ylös kiinteää proteesia ja taas irroitettavaa mini-implanteilla olevaa tällä tavoin en bruxixsmillani tuhoaisi yöllä hampaitani, kun ala hampaat voisi nakata yöksi klasiin.

Käsittääkseni nuo ovat melko hintavat Suomessa eli on puhuttu 10 000€ kun taas Budabestissa noita taitaa saada muutamalla tuhannella?

6

1287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minua kiinnostaa onko olemassa edullisempaa vaihtoehtoa implanteille? Jos joku tietää vinkatkaa. Äitini on 88 vuotias ja hänellä on proteesit ylhällä ja alhaalla. Nyt on tullut ongelmia proteesien kanssa liittyen ikenien muutoksiin. Onko järkevää ja edes turvallista tehdä isoa toimenpidettä vanhalle ihmiselle?

      • Anonyymi

        On kyseenalaista kannattaako enää tuossa iässä alkaa suureen ja hankalaan implanttihoitoon. Todennäköisesti paras vaihtoehto on proteesien uusinta nykyisen ienmallin mukaiseksi. Leukaluukin lienee jo vähentynyt jos proteesikäyttö on ollut pitkäaikainen, joten proteesien paikallaan pysyminen voi tietenkin tulla ongelmaksi, mutta ehkäpä kiinnitysvoiteilla tms. tilanteen pystyisi korjaamaan ainakin osittain.


    • Anonyymi

      Omiin juuriksi katkaistuihin hampaisiin saa myös nepparikiinnikkeitä (Dalbo Rotex). Lisää kokoproteesin hintaa 600 euroa enintään (2 kpl).

    • Anonyymi

      Tavalliseen implanttiin saa muitakin kiinnikevaíhtoiehtoja kuin neppareita.
      Vaihtoehtoja on lukuisia.
      Lisäksi tavallisiin implantteihin voi jatkaa erilaisia rakenteita myöhemmän tarpeen muukaan.

      • Anonyymi

        Varasin juuri aja nprotetiikalle, niin katsovat sitten, että mikä sopii parhaiten suuhun.
        Lääkäri ei osannut riittävästi Suomea, mutta tajuttiin kyllä vissiin missä mentiin.
        Nepparit joo semmoiset on hakusessa.


      • Anonyymi

        Älä panttaa tietoa jos kerran tiedät muitakin vaihtoehtoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe