Mies ei halua että haen eroa

Anonyymi

Meillä ei ole mitään yhteistä. Emme edes asu yhdessä. Miehellä ollut toinen nainen pitkään.
Nyt kun puhun avioerosta, hän sanoi, että odotetaan.
Olen tullut epäluuloiseksi. Hän haluaa maksaa minulle jonkin verran, jotta kirjoittaisin avioehdon, jossa yhteinen talo ja mökit metsätiloineen siirtyy hänelle. Pelkääkö hän tuota ositusta ja sen tähden ei halua, että haen eroa , vaikka olen sanonut etten edes mökistä mitään halua.
Minulla on taloudellisesti erittäin tiukkaa ja siksi houkuttelisi ottaa vastaan tarjous, vaikka se ei ole lähellekään sitä minä omaisuuden arvo olisi puolitettuna. Hänen käteisvaroistaan en edes tiedä.
Mitähän kannattaisi tehdä?

10

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Selkeästi pelkää mutta mitä sitten. Hae eroa. Selvittäkää omaiauuden jako myöhemmin. Turhaa roikut tuommoisessa liitossa.

    • Anonyymi

      TROLLI

    • kannattaa puolittaa yhteinen omaisuus

    • Anonyymi

      "Mitähän kannattaisi tehdä?"

      Kannattaisi hakea eroa. Sen jälkeen tehdä ositus.

    • Anonyymi

      Ehdottomasti ero. Jos omistat(eli nimesi on kauppakirjoissa) talosta ja mökistä puolet niin miehesi joutuu maksamaan osuutesi sinulle. Mihinkään miehesi hinta-arvioihin ei ole uskomista. Jos itse et osaa arvioida omaisuuden arvoa niin kiinteistövälittäjä kyllä antaa hinta-arviota. Myös maksullisen kirjallisen arvion tekee välittäjä.

    • Anonyymi

      Äijä törkeesti haluaa kaiken itelleen pilkkahinnalla. Että kehtaakin. Rahahuolesi häviävät kun saat osuutesi omaisuudestanne.

    • Anonyymi

      Älä suostu mihinkään miehesi "sopimuksiin". Hae eroa yksin, ja teette osituksen lakihenkilön kanssa.

    • Anonyymi

      En sinuna suostuisi kirjoittamaan avioehtoa jossa kaikki jää miehellesi ja hän maksaisi sinulle jonkun sopimuksenne mukaan nimetyn summan. Tietenkin hän haluaa sen menevän näin koska se on hänen etunsa.
      On parempi että molempien omaisuuden arvo lasketaan, mahdolliset velat vähennetään ja enemmän saava maksaa osinkoa toiselle. Pidä puolesi.

      • Anonyymi

        Juuri noin. Eron saailman harkinta-aikaa jos on asunut kaksi vuotta erillään. Lakimies jakamaan omaisuus niin menee kuten kuuluukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin. Eron saailman harkinta-aikaa jos on asunut kaksi vuotta erillään. Lakimies jakamaan omaisuus niin menee kuten kuuluukin.

        "Avioero voidaan myöntää joko puolen vuoden harkinta-ajan jälkeen tai siinä tapauksessa, kun puolisot ovat todistettavasti asuneet erillään keskeytyksettä kahden vuoden ajan. Tällöin jätetään ns. toisen vaiheen hakemus, ja sen voi tehdä joko jompikumpi puoliso tai molemmat yhdessä. Avioero myönnetään tämän jälkeen ja se astuu voimaan tuomioistuimen päätöksentekopäivästä lukien. Kokonaisuudessaan tähän toiseen vaiheeseen kuluu yleensä aikaa noin kuukausi.

        Mikäli avioehtoa ei ole, osituksessa huomioidaan aviopuolisoiden avio-oikeuden alainen omaisuus, joka on kertynyt siihen mennessä, kun avioero on tullut vireille. Vireille tulon jälkeen kertynyt omaisuus ei siis kuulu osituksen piiriin. Ennen avioliiton solmimista kertynyt omaisuus puolestaan kuuluu osituksen piiriin, samoin kuin perintönä tai lahjana saatu omaisuus, ellei testamentissa tai lahjakirjassa ole lauseketta, joka sulkee omaisuuden pois puolison avio-oikeuden piiristä.

        Osituksessa kummankin osapuolen omaisuus arvotetaan senhetkisen arvon mukaan, ja osituksessa otetaan huomioon myös kummankin avioeron osapuolen velat vireilletulohetkellä. Omaisuuksien arvosta vähennetään velat, jolloin saadaan selville kummankin osapuolen nettovarallisuus. Jos velat ylittävät varat, merkitään nettovarallisuudeksi nolla. Puolisot vastaavat yhteisesti otetuista lainoista tms. veloista yhteisvastuullisesti, mutta henkilöt ovat yksin vastuussa ottamistaan henkilökohtaisista lainoista myös avioliittoa edeltävältä ajalta, joskin ne otetaan huomioon, kun nettovarallisuutta lasketaan. Vastuu tarkoittaa tässä juridista vastuuta lainan tai velan suorittamisesta oikealle taholle."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe