tuskaisa ero

Anonyymi

Minut jätettiin viisi vuotta sitten, n.15 vuoden liitto takana ja toinen halusi minusta eroon.
Hajosin totaalisesti, alussa itkin päivisin ja unissani, sitten vain unissani ja sitä teen vieläkin.
En selviä itkemättä hänen tapaamisestaan tai hänen äänensä kuulemisesta vieläkään.
Pidän pokan hänen nähtensä mutta jälkeenpäin itken.
Aluksi pelkäsin kaikkea, en ollut tottunut seisomaan omilla jaloillani enää niin pitkän ajan jälkeen.
Pelkäsin vesivahinkoa,tulipaloa tms.kaikkea.
Se meni onneksi ohi puolessa vuodessa.
Ruokahalu lähti kokonaan aluksi.
Hänellä on uusi, se sattuu.
Tiedän ettei hän ole sopiva minulle, arvomailma ei kohtaa.
Silti sattuu vieläkin.
Olen todennäköisesti yksin loppuelämäni sillä sellaista ihmistä jonka haluaisin ei ole helppo löytää, enkä tarkoita ulkonäköä.
Voimia eronneelle!

10

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hienosti kuvaat eroa ja eroon liittyviä tunteita. Raju kokemus ollut! Itse olen pitkässä suhteessa ja miettinyt, että jos päättyisi, varmaan kokisin sen luita ja ytimiä myöten. Meillä oli tauko toisen tahdosta ja sinä aikana sitä huomasi kuinka paljon toinen tuo sellaista näkymätöntä turvaa arkeen. Just nuo tulipalo yms pelot virisi pintaan. Ehkä sitä oli seisonut liian kevyesti omilla jaloilla. Nyt olen sitten opetellut sitä.
      Jos joskus ero tulisi, tuskin edes osaisin tai jaksaisin alkaa uuteen. Koskaan. Sitähän ei voi tietää... sinunkaan kohdalla miten käy. Paljot vuodet yhdessä, sinänsä suuri satsaus ja tuossa 15 vuodessa ehtii pitkälle ja syvälle toisen ihmisen kanssa. Jäljet se jättää. Mutta oivallinen kasvunpaikka varmaankin.

      • Anonyymi

        Kiitos kauniista sanoistasi.
        Kyllä se ravisteli ja kalvoi sisintä myöten, vieläkään en pysty silmiin häntä katsomaan.
        Alkuun en kestänyt kenenkään kosketusta, halausta edes, koska tuntui että kaikki voimat meni itsensä koossa pitämiseen .
        Olisin romahtanut itkemään vaikka ventovieraan olkaa vasten jos joku olisi minua niinä aikoina halannut . Vieläkin tulee kyyneleet kun kirjoitan.
        En ymmärrä miten joillekin erot tuntuvat olevan niin helppoja.


    • nyt vaan uusien harrastusten kimppuun

      • Anonyymi

        Samaa mieltä! Liian moni jää rypemään niihin negatiivisiin fioliksiin vuosikausiksi. Eteenpäin sanoi mummo lumessa- kaikille löytyy joku ja eikun onnea etsimään!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä! Liian moni jää rypemään niihin negatiivisiin fioliksiin vuosikausiksi. Eteenpäin sanoi mummo lumessa- kaikille löytyy joku ja eikun onnea etsimään!

        ensin kuitenkin pitää olla tyytyväinen itseensä/itsekseen oloon


    • Anonyymi

      Itsehän alkoholisoiduin.. aika pahasti jo muutaman kuukauden suhteista...
      Sitten ajattelin että jos olen näin huono tässä nais hommassa... niin sitten kenties pullo.

      "se hassu setä".. se ääliö jolla ei ollu paita housun sisällä.. jne.
      Se on joko tai. Eikä vastaani ole tullut yhden ainutta naista joka olisin voinut, tai olisin voinut kestää.
      Seurassa tyhmyys jne.

      Tarpeeksi kun etsii niin aina jotain joskus löytyy.
      välillä pitää silti miettiä mitä tekee.

    • Anonyymi

      nämä on semmossia että aina tarvitaan kaks.

    • Anonyymi

      Suhde 15 ja erosta 5 eli 20 vuotta. Olisiko aika sinulle? Eron tuska on pahasta olosta huolimatta ihmisen terveimpiä tunteita, siinä irroitetaan köysiä laiturista että alus voi purjehtia kohti omaa onnea. Kuullostaa että osa arjen tavallisista asioista on sinulle kulminoitunut häneen ja hän tekee, etkä ole itse oman elämäsi haltija. Ota riskejä, tee omia valintoja, vaihda asuntoa, koti, taloa, kaupunkia ja vaikka maata. Uutta voi valloittaa itseään kuunnellen.... ;)

      Ja "on todennäköistä etten uutta löydä.." Mitä?! Oletko jo päättänyt koko Universiumin puolesta tuon ja sen takia olet sokea kun se todellinen oikea kävelee vastaan? Mitä hulluutta! Olet kaivannut turvallisuutta ja saanut sitä ihmisen kanssa olemisesta johon liitit tai koit rakkautta. Turvallisuus lähtee omasta itsestä, ja toisille meistä vaikea löytää, toisille vaikea palauttaa ja toiset hukassa jo sen kanssa mitä se edes on. Rakkaus on paljon muutakin, ja nimenomaan muuta!

      Kuullostaa että muutos sattuu ja se tuttuus, ei elämän rakkauden menetys. Voin olla toki väärässä. Mutta tässä tilanteessa a) tyyny popparit bridgetjones 3ltr kuoharia b) fuck this shit, mä olen paras itseni ja löydän jotain mitä en edes osaa kuvitella sekä otan a) kohdan vain fiiliksen vuoksi :)

    • Anonyymi

      On hyvin tavallista, että erossa tulee pintaan kaikki menneen ajan, lapsuudesta asti, tiedostetut tai tiedostamattomat kipukohdat, epävarmuudet, pelot (hylkääminen), traumat, jännittäminen, ahdistus sun muut. Noin sinullekin on käynyt. Sinun olisi hyvä ymmärtää, ettet itke entisen miehesi vuoksi, vaan itsesi vuoksi. Suret ja säälit itseäsi. Elit 15v suhteessa elämääsi toisen kautta. Eron myötä lähti mies ja kadotit itsesi. Oletko hakenut apua? Ei ole normaalia suruun kiinni viideksi vuodeksi. Miksi ylipäänsä näet miestä?

      • Anonyymi

        " Ei ole normaalia suruun kiinni viideksi vuodeksi""
        -Ehkei sinulle, jos et olekaan sellainen ihminen arvoiltasi jolle tavoite on yksi puoliso per ihmiselämä kuten minä olen.
        Ei surulle voi laittaa normaalia enimmäisaikaa, jokainen on niin erilainen.
        Toiset surevat jotain loppuelämänsä ja toisevat unohtavat asian viikossa, ihminen saa tuntea tunteitaan juuri kuten ne tulevat.

        Suremisessakin on vaihtelua meillä kaikilla, aktiivinen suru on ohi mutta ajoittain surun tunteita tulee.
        Olen kyllä ihastunut jo myös uuteen ihmiseen jota en koskaan omakseni saa.

        P.s. Olette kyllä ihan väärässä pohdinnoissanne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe