Teinkö väärin, olisiko pitänyt vielä odottaa

Anonyymi

Heräsin sunnunt. klo 2:40 meteliin, nuoren naisen ääni pyysi kirkuen lopettamaan. Kovaa jytkettä, meteliä seinän takaa. Hakkasin seinään, ei mitään hyötyä,meteli jatkui. Menin yöpaitasillani käytävään, pelosta huolimatta, löin nyrkillä ovea, soitin ovikelloa, ei mitään vaikutusta. Voimakas soitto, sitten tuli hetkeksi hiljaista, ajattelin loppuvan, vaan ei, jatkui vain. Uudestaan soittamaan, sitten aukesi ovi, nuori mies, Kysyin onko siellä väkivaltaa ja missä kunnossa nainen on. Sanoi sinne tulevan lisää porukkaa. Kerroin soittavani poliisin, ellei rauhoitu, hetken oli rauhallista, jälleen alkoi riita ja huuto. Nuori mies näkyi lähtevän juuri ennen poliisin tuloa. Ääneni kuului kätävässä, pelkään sen menevän, minuun liitettävän. Koskaan ennen, en ole joutunut rauhallisella asuinalueellamme vastaavaan tilanteeseen. Olen yksinäinen eläkeläisnainen., sen yön unet menivät, sydän vain jytkytti, korviin asti. Tein siitä ilmoituksen, mitkä siivet asia saaneekaan jatkossa kohdalleni, mitä asunnon asukkaille, tai mitä olisi voinut tapahtua.

3

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä että soitit poliisit. Jatkossa ehkä parempi jos et menisi ovelle vaikka se ei kuulostaakin huonolta ehdotukselta... mutta poliisit pääsisivät sitten itse todistamaan meteliä ja käymään tilannetta läpi syyn kanssa. Tuollaisessa tilanteessa itse uhrilla ei ole todennäköisesti ollut mahdollisuutta soittaa apua joten teit oikein.
      Olen ollut samanlaisessa tilanteessa ja kukaan ei soittanut minulle poliisia vaikka kuinka huusin. Sain kuitenkin itse soitettua kun toinen rauhottui hetkeksi.

• Anonyymi

Komppaan edellistä. Teit oikein, paitsi että:

Oman turvallisuutesi takia on parempi ettet näyttäydy riitelijoille, vaan soitat heti virkavallan apuun.
      Koskaan ei voi tietää kuinka sekopäisiä riitelijät ovat: huumeiden ja/tai viinan ansiosta aivonsa sekottaneita.
      Nuo sekopäät saattavat vioittaa sinuakin jos menet näkyville.

• Anonyymi

Oikein teit!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      125
      6388
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      376
      6195
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      71
      6143
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3982
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      148
      2405
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2355
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      130
      1447
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      13
      1289
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      187
      1118
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      950
    Aihe