Onko ihan pakko..

Anonyymi

Isäni 79v on päättänyt valittaa lähes koko ajan ja joka asiasta. Mikään ei ole hyvin, kaikki tökkii jne. Kunnes sattuu voittamaan kenossa niin hetken on mieli hyvä, siihen asti kun kaikki taas pelattu.Ärsyttää heti aamusta kuunnella valitusta ja eihän siihen voi mennä sanomaan mitään kun riitaahan siitä saa aikaan. Viinaa juo mielestäni tarpeeksi ja voisi senkin vähentää, ottaisi vaan oluen tai pari jos ihan pakko juoda. Aina kun asiat menee hänen mielestään päin persettä sanoo että tekisi mieli taas räjähtää. Haastaa selvästi riitaa ja mikä syy.. Viina!! Nytkin otti ja kävi Alkossa hakemassa pullon ja heti huikat kun pääsi kotiin. Ei vaan ymmärrä enää ei.

12

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ota mukaan joku ulkopuolinen ja kertokaa.
      Ei kukaan jaksa kuunnella iänikuista valitusta.

      Anna joku nukke/nalle/mikä vaan ja sano että valittaa sille, niin saa valittaa rauhassa.
      Et sinä oo mikään roskasankko jonka päälle heittää kaiken.

    • Anonyymi

      Aika ikäkäs isä ja asutko siis hänen kanssa kun tiedät sanoa että aamusta alkaa valitus

    • Anonyymi

      Muuta muualle jos et kestä asua ikäihmisen kanssa.
      Mulla oli dementoitunut äiti, luojan kiitos, kuoli pois muutama vuosi sitten, Viimeiset 15 vuotta hänen elämänsä oli yhtä helvettiä näin jälkikäteen katsoen.

      Dementian alkuvaiheessa oli hiton kiukkuinen, sitten tuli päivittäiset pelkotilat, varkaaksi syyttelyt, karkailut ja holtiton rahan käyttely. Sen jälkeen alkoi syömishäiriöt, ei muistettu syödä tai syötiin yötä päivää, yökastelut, lopulta vaippa-aika sun muut ongelmat 10 viimeisen vuoden ajan.
      Siinä sitä aluksi sinnittelin ensin yksin, sitten kotisairaanhoidon ja lopulta palveluasumisen kanssa. Ei ollut herkkua kenellekään äidin viimeiset 10 vuotta. Mutta sitä se vanhuus joidenkin kohdalla teettää ja joko nämä yksilöt hoidetaan itse tai sitten heidät hoitaa joku muu. Kun lopettaakaan ei ketään saa.

    • Anonyymi

      Kaikilla meillä on omat ristimme kannettavana. Sulla juoppo faija, mulla työttömyys.

      Valitse allaolevista sopivat syyt isäsi negatiivisuuteen ja jatkuvaan viinan ottoon.
      a) se on masentunut, mikään ei tunnu hyvältä, paitsi pieni humala hetken aikaa.
      b) sillä on kipuja, viinan ottaminen auttaa, hetken aikaa.
      c) sillä ei ole kavereita, on yksinäinen
      d) sillä ei ole mitään mielekästä tekemistä, eikä harrastusta, paitsi se juominen
      d) vanhuus, ei jaksa/kykene/osaa/pysty enää tekemään mitään niin kuin ennen
      e) naisen tai läheisyyden puute. Usko tai älä, mutta vanhojenkin tekee joskus mieli
      halausta, läheisyyttä ja rakkautta

      • Anonyymi

        Alkoholiniika käyttö on syy, miksi tuollanen. Näitähän tässä maassa riittää, sukulaisten riesoja, kaikki muut idiootteja, juopon mielestä.


    • Anonyymi

      Sinun pitäisi selvittää syy, miksi isäsi juo ja on noin negatiivinen. Vasta sitten voi ehdottaa parannuskeinoja.

      Mun faija oli yksinäinen äidin kuoleman jälkeen. Me lapset asuttiin kaukana ja käytiin vain kerran pari vuodessa muutaman päivän visiiteillä, muuten soiteltiin viikottain. Isällä ei ollut enää ystäviä, joku oli sairastunut, joku joutunut hoitokotiin kauemmas, moni kuollut pois. Isän elämä kaventui kapenemistaan parin vuoden aikana. Häntä ei huvittanut yksin ulkoilla eikä tehdä vain itselle edes ruokaa, kuihtui pikkuhiljaa ja muuttui sekavaksi. Lopulta lääkäri suositteli hoitokotiin siirtoa, masennuslääkitystä sun muuta.
      Päätettiin tehdä toisin ja otettiin faija meille asumaan kun vanhin lapsistamme muutti muualle opiskelemaan.
      Piristyi heti kun oli ihmisiä saman ruokapöydän ääressä. Viikon päästä teki jo nuorimmalle välipalat ja käveli vastaan koululle päin. Puuhasteli pihalla kaikenlaista, alkoi ajella taas fillarilla meidän kanssa ja kävipä talvella hiitämässäkin säännöllisesti läheisellä purtsilla. Faija eli hyväkuntoisena vielä monta vuotta kunnes sydänkohtaus vei kertalaakista.

    • Anonyymi

      No niin nyt se isäukko voitti taas Kenossa ihan kelpo summan. Mutta mutta. Ei loppunut valitus vaan jatkuu entisellään. Lisäksi hyysää aikuista lastaan ja tämän miestä. Heti ollaan heidän autoon uusia kesärenkaita ostamassa vaikka rahaa ihan normi elämiseen voisi laittaa myöskin. Aikuinen akka ja ukkonsa rapajuoppoja jotka hyväksikäyttää vaan isää. Jos ei varaa ostaa itse renkaita autoonsa, kävely on keksitty. Tai siirtyy kaksipyöräiseen.

      • Anonyymi

        Sinun isäukko voitti Kenossa... hyysää aikuista lastaan ja tämän miestä....
        Eikö sinua hävetä olla isäsi lompsalla koko ajan?


    • Anonyymi

      HANKI OMA ELÄMÄ.

      • Anonyymi

        Minulla oli ystävänä samanikäinen mies, valitti koko ajan ja joi paljon, ei se ystävyyskään auta kun koko ikänsä melkein juonu, itse uuvuin ja ei uskonu mitään. Sano et pärjää, neuvoo ei tarvii. Nyt häntä ei enää ole, sairaus vei. Olisko ollu kipuja, ei kertonu.


    • Anonyymi

      Tyytymättömiä läytyy hoitokodeista, joille mikään ei kelpaa, omaiset vielä komppaa. Näistä juuri media tekee juttuja, ei niistä enemmistöstä jotka ovat tyytyväisiä hyvään hoitoon. Mutta vanhuus tuottaa myös agressiivisyyttä ja katkeruutta.

    • Anonyymi

      Suosittelen ottamaan etäisyyttä isääsi ja muihinkin ärsyttäviin sukulaisiin, älä enää välitä niiden asioista. Ja juominen on jokaisen oma valinta ja perusoikeus. Raitistumiseen tarvitaan sisäinen motivaatio.

      Minun isä masentui jäätyään hyvästä virasta eläkkeelle ja yritti tappaa itsensä viinalla ettei tarvitsisi kitua vanhuutta. Hän kohteli mm. minua törkeästi tuolloin ja mikään meidän omaisten sanominen tai pullojen piilottelu ei auttanut. Kuinkas kävi, kännipäissän kaatui ja sai aivovamman.

      Mutta minä en enää välitä. Sanon kuin teini-ikäiset lapseni, että ihan sama! Ja kyllä on helpompi olo 😁. Kuskoon housuunsa missä ikinä onkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe