yllätyksellä! Tarjolla oli sen vakio kaurapuuron vaihtoehdoksi uunipannaria, mansikka- tai uuniomena hillokkeella. Äijät olivat kaivelleet pakastimesta tarvikkeet hillokkeisiin. Minä kun syksyllä paahdoin omenoita uunissa ja puristin ne soseeksi, minimaallinen määrä sokeria joukkoon ja pakastin.
Äijät sulattivat soseita ja lisäsivät hedelmä sokeria vielä kuumaan soseeseen. Mansikkat käyttivät mirossa ja kohmeiset marjat sauvasekoittimella soseeksi, ripaus sokeria mukaan.
Kuumaa kahvia, teetä tai kaakaota, pannarin ja hillokkeen lisäksi. Paahtoleipää juustolla ja tuorekurkkua, tai reikäleipää, maksamakkaralla ja ohueilla tomaatti viipaleilla, uutta kotimaista satoa. 42:sta aamiaisesta vain 3 oli kaurapuuroa maito kahvi sekä voileipä. Lopusta kaurapuurosta kokki pyöräytti pitkiä kaurasämpyliä. Joutui tekemään vielä vuokaleipiin uuden juurellisen taikinan, taikina nousee yön aikana kylmähuoneessa, paistetaan aamulla ensimmäiseksi.
Päivälliseksi oli kalakeittoa ja pannupihvejä, peruna muusia sekä salaattia, kasvissyöjille tattikeittoa liemessä mukana keittojuureksia ja nuudeleita,
Itse söin aamulla 2 suurta pannarin palaa omenahillokkeella ja kahvia mukillisen.
Päivällinen jäi multa itseltäni väliin, koska olin taas ruokajakelussa mukana.
Mulla itselläni on nyt ohrarieskat piimään, nyt toinen pellillinen uunissa paistumassa.
Ensimmäiset rieskat ovat leiviliinan alla pehmenemässä, jääetyvät samalla sopiviksi syödä. Parin kolmen min. päästä nuo loputkin ovat valmiit otettavaksi uunista.
Lämpimän rieskan päälle sipaisen vähän voita, Oldermannin siivun, pastetua sipuliä kosteaa porkkana raastetta ja päälle vielä kielimakkaraa 2 siivua. Sitt käärin sen rullalle ja voiparista sille housuvyö; ei valu porkkaraasteen mehut rinnuksille. Kaprikset saa jäädä purkiin, (koska se on avaamaton) ja oliivit kytin just loppuun.
Mä menen syömään, mulla on jo nälkä!
Moikka, mitäpä söitte aamiaiseksi tänä aamuna? Mulla alkoi aamu ihanasti,...
Anonyymi
0
91
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa
Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.1465347Yksi kuoli kolarissa Outokummussa
-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei1025052Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka534315Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j123801Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista
Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden543706Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle323634Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.553383- 1952404
Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut
Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan12383HYRYNSALMEN TORILLE KLO 20.00
KAIKKI NUORET JA KAIKKI MUUT MYÖS TÄNÄÄN HYRYNSALMEN TORILLE KLO 20.00!!!!!261269