yllätyksellä! Tarjolla oli sen vakio kaurapuuron vaihtoehdoksi uunipannaria, mansikka- tai uuniomena hillokkeella. Äijät olivat kaivelleet pakastimesta tarvikkeet hillokkeisiin. Minä kun syksyllä paahdoin omenoita uunissa ja puristin ne soseeksi, minimaallinen määrä sokeria joukkoon ja pakastin.
Äijät sulattivat soseita ja lisäsivät hedelmä sokeria vielä kuumaan soseeseen. Mansikkat käyttivät mirossa ja kohmeiset marjat sauvasekoittimella soseeksi, ripaus sokeria mukaan.
Kuumaa kahvia, teetä tai kaakaota, pannarin ja hillokkeen lisäksi. Paahtoleipää juustolla ja tuorekurkkua, tai reikäleipää, maksamakkaralla ja ohueilla tomaatti viipaleilla, uutta kotimaista satoa. 42:sta aamiaisesta vain 3 oli kaurapuuroa maito kahvi sekä voileipä. Lopusta kaurapuurosta kokki pyöräytti pitkiä kaurasämpyliä. Joutui tekemään vielä vuokaleipiin uuden juurellisen taikinan, taikina nousee yön aikana kylmähuoneessa, paistetaan aamulla ensimmäiseksi.
Päivälliseksi oli kalakeittoa ja pannupihvejä, peruna muusia sekä salaattia, kasvissyöjille tattikeittoa liemessä mukana keittojuureksia ja nuudeleita,
Itse söin aamulla 2 suurta pannarin palaa omenahillokkeella ja kahvia mukillisen.
Päivällinen jäi multa itseltäni väliin, koska olin taas ruokajakelussa mukana.
Mulla itselläni on nyt ohrarieskat piimään, nyt toinen pellillinen uunissa paistumassa.
Ensimmäiset rieskat ovat leiviliinan alla pehmenemässä, jääetyvät samalla sopiviksi syödä. Parin kolmen min. päästä nuo loputkin ovat valmiit otettavaksi uunista.
Lämpimän rieskan päälle sipaisen vähän voita, Oldermannin siivun, pastetua sipuliä kosteaa porkkana raastetta ja päälle vielä kielimakkaraa 2 siivua. Sitt käärin sen rullalle ja voiparista sille housuvyö; ei valu porkkaraasteen mehut rinnuksille. Kaprikset saa jäädä purkiin, (koska se on avaamaton) ja oliivit kytin just loppuun.
Mä menen syömään, mulla on jo nälkä!
Moikka, mitäpä söitte aamiaiseksi tänä aamuna? Mulla alkoi aamu ihanasti,...
Anonyymi
0
63
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387785Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381985Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4919Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812