Mies hakee huomiota muilta?

Anonyymi

Mieheni on jo pitkään käyttäytynyt kuin haluaisi huomiota ja positiivista vahvistusta muilta kuin minulta ja enimmäkseen naisilta, olen tulkinnut. Syy tähän ilmeisesti on minussa? En osaa häntä riittävästi / tarpeeksi / oikein kehua, kannustaa ja arvostaa? Pidänkö häntä itsestäänselvyytenä? Mielestäni en. Olen myös aikojen saatossa monesti ottanut tämän puheeksi ja kertonut, että koen loukkaavana kun koin, että hän kohtelee muita paremmin ja huomaavaisemmin kuin minua ja on valmis näkemään enemmän vaivaa heidän eteensä. Hän myös puhuu heille yleensä iloisemmin ja ystävällisemmin. Miksi? Miksei hän voi minun kanssani olla sellainen?

Jos minun kanssani on huono olla, luulisi, että haluaisi tehdä asialle jotain tai esim. erota. Mutta ei? Ei kuulemma ole mikään eikä hän itse huomaa käytöstään, tai ainakaan myönnä sitä. En vain ymmärrä, kun minun silmissäni hän on ihan kaksi eri ihmistä näissä tilanteissa ja muut saavat hänestä ne parhaat puolet: huomioivan, innostuneen, iloisen ja energisen. Kotona on sitten ihan eri moodi, kun istutaan sohvalla kännykkä kädessä. En vain tajua.

Itse haluan antaa itsestäni parhaat puoleni ja energiani kotiin, mutta kieltämättä itselläkin alkaa jo olla motivaatio vähissä ja enemmänkin suru ja yksinäisyys puserossa.

Mitä pitäisi tehdä?

4

1067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Syy tähän ilmeisesti on minussa? En osaa häntä riittävästi / tarpeeksi / oikein kehua, kannustaa ja arvostaa? Pidänkö häntä itsestäänselvyytenä? "

      Kummallinen tulkinta. Miksi noin ajattelet? Kun miehesi ei huomioi sinua positiivisesti, syy on hänessä eikä sinussa. Eli siis myös niin, ettei hän osaa riittävästi /tarpeeksi /oikein kehua, kannustaa ja arvostaa. Pitää sinua itsestäänselvyytenä. On selvää, että loukkaanut, kun mies kohtelee sinua huonommin kuin muita.

      Miehesi vaikuttaa tyypilliseltä energiasyöpöltä, narsistisia piirteitä omaavalta hemmolta. Siitä kertoo "Olen myös aikojen saatossa monesti ottanut tämän puheeksi ja kertonut, että koen loukkaavana..." Normaali ihminenhän ottaa vakavasti kun puoliso hänelle kertoo tunteistaan ja mitä pitää loukkaavana ja yrittää parantaa tapojaan. Epänormaali (energiasyöppö) sivuuttaa asian täysin.

      • Anonyymi

        " Epänormaali (energiasyöppö) sivuuttaa asian täysin."

        Kyllä, ihan epänormaalia peruskauraa "Ei kuulemma ole mikään eikä hän itse huomaa käytöstään, tai ainakaan myönnä sitä."

        Kun toinen kertoo loukkaavasta käytöksestä, se kielletään sen sijaan että ryhdyttäisi ihmismäisesti toimiin ja paneuduttaisiin siihen mikä kumppania loukkaa. Todellakin normaalit ihmiset kykenevät näkemään itsensä ja käytöksensä toisen silmin.


      • Anonyymi

        Lähinnä ajattelen, että koska en huomioi häntä tarpeeksi, hän hakee sitä huomiota muualta. Siksi siis syy olisi minun, tällä logiikalla.

        Energiasyöpöltä monesti tuntuu, harvoin on enää tuntunut, että saisin voimavaroja tai energiaa suhteesta. Päinvastoin, olen alkanut tajuta, että esim. kodista on tullut lievästi jopa ahdistava paikka. Ei niinkään, että pelkäisin mitään aktiivista henkistä tai fyysistä väkivaltaa esim., muta se, että mitään positiivisia tunteita tai iloa ei esim juurikaan ole. Ei toisaalta myöskään vihaa tms, enimmäkseen vain aika hiljaista.

        Miehen mielestä myös loukkaannun välillä liian herkästi. Senkin vuoksi käännän asiaa omalle kontolleni. Myönnän olevani herkkä, mutta en todellakaan mikään draamailija. Ja koen itsekin, että on ok loukkaantua, jos esim itse olen häneltä jotakin palvelusta pyytänyt eikä se ole onnistunut, mutta sitten se välittömästi onnistuu jollekin toiselle, jos hän vain kuuleekin, että olisi tarve sellaisesta, vaikka häntä ei edes pyydettäisi. Hän vain tarjoutuu toki mukavana ja avuliaana auttamaan. Ja se olisikin ihan fine, jos sama onnistuisi myös kotona. Mutta ei.


    • Anonyymi

      Eroa vaikka mieluummin kuin että jäät tuollaiseen suhteeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe