Kokemuksia 500-1000 euron romuista?

Anonyymi

Olen huomanut maksavani aivan turhaan uuden auton arvon alenemaa 500- 1000€ vuosi. Haluiaisinkin nyt kokeilla minkälaista kyytiä yhden kkn edestä arvonalenemaa saisi. Haluiaisin kuulla muiden realistisia kokemuksia 500-1000€ hintaluokan kopperoista ja vinkkejä siihen millä saisi kuljettua edes vuoden verran n 10000 km vuodessa 80% taajama-ajoa ilman että tarvii koko kotteroa uusia?

9

110

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse ostin syksyllä 2018 Daewoo Matiz vm 2004, mittarissa silloin 88tkm. Hinta oli 1350€. Autoon oli juuri liike teettänyt jakopään rempan.

      Se on kiva kippo. Olen nyt 1,5 vuoden aikana ajanut sillä kaupunki-ajoa 15 tkm. Pellit ja kone hyvässä kunnossa. Alahelman ruosteen huomasin vasta kauppojen jälkeen ja teetin siihen ruostekorjauksen 300€. Jarruihin on osaa vaihdettu ja jarruputki toiselle puolelle, sekä vetonivelet molemmin puolin. Korjauksiin on mennyt yhteensä noin 800€. Nyt ei isompaa korjattavaa pitäisi olla tulossa, ja konehan tuossa on vasta sisään ajettu.

      Jos myisin sen nyt, niin saisin lähes saman summan, millä auton ostin eli ei juuri arvon alenemaa.

      Olen olosuhteiden pakosta joutunut aiemminkin ostamaan halpoja kotteroita, ja voin sanoa että 500€ et saa kunnossa olevaa autoa. Tonnilla voi saada, mutta tarkkana pitää olla: suurin osa tarjonnasta on aikamoisia rotanloukkuja. Mutta kyllä se helmikin niistä löytyy.

      Tätä Daewoota ennen oli huono kokemus: ostin 700€ Opel Astran. Osoittautui että autossa oli jo ostohetkellä aika paha kansivika. Olihan siinä kilometrejä jo 400 tkm. Ajoin sillä sitten vuoden, myin sen jobbarille 200€ ja vaihdoin tuohon Matiziin.

      Kaiken kaikkiaan, tonnilla voi tehdä ihan ok autokaupan, mutta pitää suhtautua jokaiseen autoon hyvin epäillen ja tarkastaa kunnolla. 500€ en ole sellaista autoa edes nähnyt mitä voisin harkita ostavani.

    • Anonyymi

      Tolla rahalla saa juurikin auton vuodeksi, kannattaa katsoa sellainen, joka on hiljattain katsastettu, on edes jonkinlaista turvaa siitä, että ei isoja vikoja ainakaan heti ole edessä, pikkukinnereitä löytyy maltilla hakemalla ja hyvällä onnella, kaveri osti pari vuotta sitten itselleen auton "vuodeksi" Opel Corsa vm. 2000, maksoi siitä 630€, ajettu 86tkm, korissa kolhuja (ei isoja, vain kosmeettisia) ja punaisen tavallisen värin vika=haalistunut, ei haittaa ajoa, viime vuonna kuskinpuolen helmaan hitsattiin katsurin määräämänä paikka, muuten toiminut moitteettomasti., ajaa sillä vieläkin ;))

    • Anonyymi

      Oon 30 vuotta ajanu tonnin-puolentoista vehkeillä, siis markka aikaan n.10 tonnin... siis asiaan. Jokaista autoa ostaessa miettii minkälaisen pommin sitä on ostanu, mutta eipähän Korkeelta tipu,Jos osoittautuu sudeksi. Yksityisiltä ostan aina, jotenkin luottamus on parempi, koska jobbarille usein myydään, just ja just harsittuja,jotka kestää ehkä pari kk, joista jobbari ei tiedä mitään. Nykyisin tulotaso on kasvanut, samoin ajomäärät, (40 000 km/v) mutta toisaalta ne tonnin autotkin on parantuneet. 500 - 1000e menee huoltoihin vuodessa, mutta katson, että se on vain siedettävä, korjautan kaiken korjaamolla, kannattaa etsiä lähistöltä luottopaja, sen tonnin kun jakaa 40 tonnilla, niin ei se niin paha oo. Itse tekemällä remontit, säästäisi tosi paljon, mutta laiska kun on... .Tällä hetkellä diesel Saab menossa, jos se pari vuotta kestäisi, ja ei kun uutta putkeen.

      • Anonyymi

        Vanhemmissa autoissa on sitä särmää, mitä ei oo uudemmissa. Éikä tarvii kaskoja maksella. Joku hinausturva kannattaa olla. ( autoliitto tai motonet auto turva). Voi myös ostaa astetta isomman auto. Kerran yhden kaupparatsun kanssa oli puhetta, kun on autoetu tiettyyn hintatasoon, ettei sillä hinnalla saa hyvää matka-autoa, niin totesin että onneks en oo pakotettu ostamaan uutta autoa vähistä vaihtoehdoista, vaan saan ostaa itselleni sopivan matka-auton laajasta valikoimasta.( kts nettiautosta 1000-1500e)


    • Nyt on 100€ auto alla ja liikkuu

    • Anonyymi

      500 €:n ranskanpastilli automaattivaihteistoolla vuodelta 2006 alla, jossa kattava varustelista kaikenlaista sähkövarustetta. Kaikki toimii kuin junan vessa. Eikä ruostetta missään. Seuraavaan katsastukseen joutuu tuulilasin uusimaan. Kiitos nastarengasautoilijoinen. Normiöljynvaihdoilla ollaan toistaiseksi selvitty. Pitää tosin hyvin arvonsa, niin miksi ostaisi kalliimpaa.

    • Anonyymi

      Onhan noissa tosi vanhoissa ja halvoissa se huono puoli, että niissä on heikompi turvallisuus. Tuossa ostamasssani Matizissa meni hyvällä tuurilla jarruputki paskaksi korjaamon pihassa, kun vein sitä sinne toisella asialla. Jos olisi tapahtunut liikenteessä, olisi käynyt huonosti.

      Toinen juttu on se, että jos noissa menee se 500-1000€ vuodessa korjauksiin niin kyllähän tuolla rahalla maksaa uudempaa autoa. Tosin näiden käytettyjen kanssa on niin että vaikka ostaa 10 000€ käytetyn, voi silti tulla kallista korjattavaa.

    • Anonyymi

      Romut on purkaamolla.

      1800eur golf 4 variant, 250 000km ajettu ja 18v. Koneeseen vaihdettu öljyjä, suodattimia ja tulppia. Jakohihnat.

      Ei mitään vikoja ja korjauksia tekniikkaan

      Ei pilkkuakaan ruostettu edes pyöräkoteloiden kanteissa.

      Pohja ruosteeton, ei vie öljyä. Minun aikana ei enää ruostumaan kun pihassa on painepesuri oven takana jolla huutelua talvella, eikä ole ruuhkasuomessa kivisuihkussa ja suolasumussa!

      Vedän pihassa viikon päässä koteloainetta ja alustamassaa muutaman litran pohjaan. Vaikka näyttää ruosteettomalla. Auto laitetaan korkeiden pukkien päälle ja

      Tällä ajaisi 400 000km mittariin helposti. Ajattelin pitää pysyvästi leimassa ja ajossa.

      En usko että yksikään uudempi bensa-auto ei pysy näin hyvänä vaan jos ostat nyt uuden auton niin siinä on vikoja enemmän kuin minun 18v 250tkm ajetussa golfissa. Jos lähdetään vertamaan.

      • Anonyymi

        Mullakin golf 4 variant. Itse asiassa kolmas samakoppainen. Nuorena melkein teininä oli ensimmäinen, koneen silloin PD130 ja viritetty, oli ns HAUSKA peli mutta maksoinkin silloin viel yli 6000€. Sen jälkeen on ollut paljon muita autoja, pääosin vw. Hyvä juttu että vaikka autot ei kiinostaa yhtään, tai nimenomaan kun osaamista ei ole, niin hyvä puoli on että nyt kum kolmas golf4 niin voi tehdä itse öljy/suodatin huollot( erittäin simppeliä näissä), jarrurempat ja muut pikkujutut. Tällä hetkellä on 330tkm ajettu, maksoin siitä n. 700€. Luulin sen olevan täyspommi. Mut koeajo oli sen verran hyvä että uskalsin ottaa riskin. Kohta kolmas vuosi/3 katsastuskerta. Ainoat huollot ulkopuolisella on maksanut about 100-150€. Itse tehnyt siis perushuollot termostatti vaihtoon(15€?) sekä sisälämmittimen puhaltimen(30€?).
        Auto on rekisteröity pakettiautoksi, on halpa pitää ja halvin mahdollinen liikennevakuutus on otettu. Auto on myös erittäin tilavaa kun penkit on kokonaan poistettu, ja auton vähän laatikkomainen rakenne mahdollistaa sen että pienet muuttokuormatkin on hyvin hoitunut.
        Kulutus on tietenkin minulle sydänasia. Tällä voi ajaa MYdieselillä jos haluaa. Kulutus on noin 5l/100km.
        Olen joskus harrastanut, kun oli työmatkaa enemmän, ajaa niin pienellä kun mahdollista. Tämä tein vanhalla 81kw golf4 variantilla. 4.3l/100km oli mitattu keskikulutus( pääosin maantieajoa) ja aut.ilm. pääosin pois päältä...
        Jokaisella automallissa on tietyt heikot kohdat. Esim tässä mallissa kyllä helmat ruostuu herkästi, tarkoitan että alkaa olla vaikea NYT löytää auton missä ne enää olisi huippukunnossa.
        Tässä nykyisellä 700€ 66kw pelillä ne ovat yllättävän hyvässä kunnossa, ei tarvitsee vielä vaihtaa/hitsauttaa. Vanhassa 81kw meni molemmalla puolella vaihtoon katsastuksen jälkeen, ne olivat ihan lahot.
        Mun laskelmien mukaan voi hyvin ostaa 1000€ auto ja pitää sitä vuosiksi eteenpäin. Älä tinkaa pois mukavuudet jonka sit jälkeenpäin ottaa päähän. Mutta älä ostaa hienoisuuksia mikä herkästi menee rikki ja maksaa rahaa ( tyyppiviat). Ilmastointi on kesällä erittäin mukavaa lisää, niin talvellakin.
        Autoilu maksaa aina, näin se vaan on. Mutta aina voi pienen harkinnan jälkeen ostaa ITSELLES sopivaa auto, ja näin olla tyytyväinen tilanteesta. Eli esim älä ostaa liian pienen auton jos tarvitset paljon tilaa, ja älä ostaa ison painavan jos tarvitsen vain pienen ja ketterän.
        1000€ auton jälkeen minulla on tarkoitus ostaa retkeilyauton mikä tulisi osittain myös kodiksi, golf4 voisi vielä rinnalla pysyä käyttöautoksi kun retkeilyauto pysyy paikallaan ja "seisonnassa". Tai sit voin myydä pois golf4 jollekin tonnilla? Saisin tehdä vähän voittoakin :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      75
      5804
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      27
      4907
    3. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      19
      3014
    4. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      179
      2427
    5. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

      Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      189
      2106
    6. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      2066
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      103
      1511
    8. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

      Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      308
      1289
    9. Kerro jotakin kaivatustasi.

      Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      69
      1208
    10. Harmi, se on

      Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1176
    Aihe