Apua vaikeaan tilanteeseen.

Anonyymi

Hei!
Olen ajautunut vaikeaan tilanteeseen ja kaipaan järkeviä ajatuksia millä saisin selvitettyä omat ajatukseni ja ratkaistua samalla miten toimia vaikeassa tilanteessani.

Eli..tapasin noin 7 vuotta sitten ihanan miehen. Itselläni on kaksi lasta ja miehelläni myös on kaksi lasta aiemmasta liitostaan. Olemme mieheni kanssa molemmat 39 vuotiaita. Muutimme yhteen ja ensimmäiset vuodet menivätkin melko hyvin. Omat lapseni asuvat meidän kanssa koko ajan ja mieheni lapset joka toinen viikko.

Pian suhteen alussa rupesin kiinnittämään huomiota mieheni juomiseen. Viikonloppuisin ja muina vapaapäivinä on aina pakko vetää kännit. Arkipäivinäkin mies yleensä juo muutaman "saunakaljan" . Viikonloppuisin miehellä on usein pakko päästä baariin nollaamaan sekä tapaamaan kavereita koska niitä ei kuulema muualla näe. Itse en juo enkä käy missään koska jonkun on oltava lasten kanssa kotona ja se olen aina minä.
Mies ei näe juomisessaan mitään ongelmaa. Minulle se on ongelma ja olemme sen takia riidelleet useasti. Olen vuosien varrella katkeroitunut tilanteesta koska tuntuu että oma elämä jää kokonaan elämättä koska olen töissä tai kotona ainoastaan.

En ole koskaan kuitenkaan miestäni pettänyt enkä vilkuillut viereisiin pöytiin koska kaikesta huolimatta olen rakastanut miestäni. Meidän suhteesta on kaikki lämpö kadonnut. Emme tee yhdessä juuri mitään. Seksiä ja muuta kosketusta tai läheisyyttä on todella harvoin. Kaipaisin parisuhdetta mikä olisi parisuhde eikä kämppäkaveruus. Olen yrittänyt mieheni kanssa asiasta keskustella mutta se ei ole johtanut muutokseen.

Kunnes.. Mieheni tuttava nainen erosi miehestään. Tunsin tämän pariskunnan jollakin lailla. Naisesta en erityisemmin pitänyt mutta mies on kiva ja tuttu minulle kouluajoilta. Pariskunnan ero oli miehelle vaikea ja jostain syystä hän kerran soitti minulle ja halusi puhua eroon johtaneista syistä. Pikkuhiljaa puheluista ja viesteistä tuli jokapäiväisiä. Yritin parhaani mukaan tukea miestä pääsemään erosta ylitse. Tässä samalla ystävystyimme.
Pikkuhiljaa puhelut ja viestit saivat toisenlaisen sävyn. Enää ei niin ruodittu miehen eroa tai ex.ää. Keskustelimme miehen kanssa myös minun parisuhteen tilanteesta. Yllättäen osat vaihtuivat niin että tästä miehestä tulikin minun "tukihenkilö" ja tärkeä osa elämää. Juttelimme puheluissa kaikesta. Tuntuu että toiseen voi kaikin tavoin luottaa. Pian aloitimme salaiset tapasmiset jotka ovat nykyään melkein jokapäiväisiä. Tapaamme julkisilla paikoilla pikaisesti. Emme ole koskaan suudelleet tai harrastaneet seksiä. Ainoastaan halanneet muutaman kerran. Meistä kumpikaan ei halua pettää miestäni.

Olen ihastunut tähän mieheen. Uskon että tunne on molemmin puolinen. Lähettelemme toisillemme viestejä asiasta. Usein keskustelemme mitä kivaa voisimme yhdessä tehdä jos en olisi parisuhteessa. Mies ei itsekkään ole varma kykenisikö eron jälkeen vielä suhdetta aloittamaan. On sanonut kuitenkin että meidän tilanne olisi ihan eri jos olisin vapaa.
Tuntuu että tämä mies on sielunkumppanini. Hänen kanssaan on hyvä olla ja hän saa minut nauramaan. Tykkäämme samoista asioista ja meillä on samanlaiset elämänarvot.

En kuitenkaan tiedä mitä pitäisi tehdä. Olen miettinyt eroa mutto muutos pelottaa. Mietin lapsiani ja sitä mitä ero heille aiheuttaa. He pitävät nykyistä miestäni melkein isänään. En tiedä olisiko viisasta yrittää elvyttää nykyistä suhdetta.
Toisaalta tämä ystävä mies houkuttaa luvattoman paljon ja haaveilen hänestä kaiken aikaa. Osaan olla myös yksinkin joten ei ole pakko valita kumpaakaan. Tunteet ovat kuin vuoristorata. Välillä teen päätöksen että haluan erota. Sitten kuitenkin tulen katumapäälle ja mietin että kadun ratkaisua vielä myöhemmin..

Toivoisin asiallisia vastauksia kiitos!
Tilanne on itselleni todella kuormittava enkä kauaa jaksa jatkaa näin.

- Lumimarja

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistä tuo maxi-teksti peräisin? En ala lukee ollenkaan.

      Lumiperhonen

    • Anonyymi

      parempi kuin ei koske olllenkaan, kiellettyyn hedelmään, ja keskittyy omaan elämäänsä vaikka se onkin vaikeaa, no, onneksi aika menee eteenpäin, ja tunteet haalistuu.

    • Anonyymi

      Vaikea tilanne. Itse olin joskus samanlaisessa. En eronnut ja jälkeenpäin olen miettinyt että mitä olisi tapahtunut jos olisin uskaltanut lähteä vanhasta suhteestani. Mutta sitä on turha enää jossitella. Voimia sinulle!

    • Anonyymi

      Aivan hirveen pitkä aloitus. Ei jaksa lukee. Tiivistä ongelmasi ydin, kiitos.

    • Anonyymi

      Ootte te laiskoja lukijoita, huhheijaa...
      Aloittajalle.
      Pystyisitkö jollain lailla ottamaan aikalisän? On tosiaan kuormittavaa kun ajatukset kiertävät kehää eikä enää löydä minkäänlaisia uusia näkökulmia.
      Yksi vanha, joillekin sopiva keino on ottaa käteen paperia ja kynä. Kirjoitat ylös jokaisen skenaarion plussat ja miinukset. Kirjoitat myös mitä sinä haluaisit elämältäsi, jos ei tarvitsisi ottaa huomioon ketään muuta.
      Mieti myös syvimpiä perusarvojasi, millainen ihminen haluat olla, mikä elämässä on sinulle tärkeintä, mitä haluat saavuttaa.
      Myös avoin keskustelu kummankin miehen kanssa on paikallaan. Selvitä nykyisellesi, että suhteenne on todellakin vaakalaudalla. Uuden kanssa selvitä ovatko mielikuvat hyvästä suhteesta realistisia, jos todella aloitatte suhteen.
      Onnea matkaan!

    • Anonyymi

      Juova puoliso on aina se huonoin vaihtoehto sekä sinulle että lapsille, oli sitten ihastusta toiseen suuntaan olemassa tai ei.

    • Anonyymi

      Tulipa vain mieleen, mitenkä alkuaikoina? Löytyikö miten paljon aikaa sinulle ja kävikö silloinkin viikonloppuisin baareissa kavereitaan tapaamassa?

      Epäilykseni on, miehen eroon edellisestä liitosta vaikutti paljon baareissa käynti ja jatkuvat saunakaljat.

      • Anonyymi

        Kävi jo alussakin baareissa mutta selitti sen sillä että on ollut kauan sinkkuna ja elämänmuutos parisuhteeseen vie oman aikansa. Ja totta on että jo edelliseen eroon alkoholilla oli osuutta asiaan.

        Nykyinen tilanteeni on sillain nyt muuttunu että olen ottanut etäisyyttä tähän "ystävään" ja koittanut pelastaa nykyistä suhdetta. Vaihtelevalla menestyksellä..mies on todella mustasukkainen tästä ystävästä. Pitää minua nyt pettäjänä.
        -ap


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe