Mitä pitäis tehä ku mun ystävät jotka oon tuntenut jo 3 vuotta on puhunut musta pahaa koko sen ajan.

Anonyymi

Meillä on siis ollut tosi tiivis neljän kaverin kaveriporukka jo semmoiset reilut 4 vuotta. Mä ajattelin sen koko ajan et ollaa oltu tosi hyviä ystäviä ja et oon vihdoinkin onnistunu löytään semmost porukkaa, joista oikeesti saan pitkään ikään asti läheisiä ystäviä. Tänään sainkin kuulla, että ovat koko ajan puhunu musta paskaa mun selän takana ja että yks onki vihannut mua alusta saakka ja vaa hengannut kaveriporukassa vaan sen takia, että niitte muiden ei tartteis olla yksin mun seurassa. Kyllä mä sen ymmärrän et ei aina jaksa toista ja et jokaisessa on niitä vikoja ja varmasti oon ollu toisinaan ärsyttävä ja hankala ihminen mut kyl sen nyt olisi voinu sanoa ihan suoraan ja olisin yrittäny muuttaa mun käytöstä. Mitä mun nyt pitäis tässä tehä ku en haluaisi kuitenkaa menettää niit kaverisuhteita kun niitäkään ei niin paljoa ole.. Ja ne ei siis tiedä, että mä tiedän, et ne puhuu paskaa musta mun selän takana..
Ja anteeksi kirjoitus virheistä, äidinkieli ei koskaan ollu vahvinta alaani.

4

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä ne on ne asiat mitä ovat puhuneet sinusta selän takana? Lähinnä mietin tätä siksi, että onko ne jotain pieniä asioita, keksittyjä juttuja, suurempia, muunneltua totuutta? Joillakun on tapana puhua peruspientä paskaa toisista, joka on pinttynyt tapa ja sinänsä se ei ole henkkohtaista vaan kuvastaa enempi sen puhujan epävarmuutta.

Ja että onko joku tästä porukasta erityisesti se paskanpuhuja vai kaikki kolme yhdessä?

Jos joku teistä neljästä ei ole paikan päällä, mutta sinä olet, puhutaanko paskaa muista tai esim tästä joka ei ole läsnä?
      Mistä tiedät että ovat puhuneet selän takana, kertoiko joku teidän nelikosta? Jos kyllä, voitko puhua hänen kanssa asiasta?

Viestistäsi tulee sellainen tunnelma, että et luota itseesi etkä näihin kavereihin: jos itsetuntoa riittää, asiasta voi kysyä asianomaisilta tai sitten antaa asian olla. Jos kyseessä hyvä ystävyys, paskaa ei puhuta ja jos jotain kismaa tulee, siitä pystytään puhumaan.

• Anonyymi

Mistä tietää, puhuuko joku sinusta selän takana?

Joku viisas on sanonut, että jos kuulet jonkun tuttusi puhuvan jostakusta ihmisestä hänen selkänsä takana, voit olla varma siitä, että hän sinun poissaollessasi puhuu myös sinusta sinun selkäsi takana. Siitä tunnet ihmiset, jotka puhuvat selän takana sinusta.

Jos siis et sellaista siedä, ei ole muuta keinoa kuin vaihtaa seuraa. Mutta on hyvä muistaa, että selän takana puhumistakin on sekä hyvää että pahaa. Naisväestä suurin osa puhuu muista tutuistaan ja tuntemattomistakin selän takana. Mutta ainoastaan osa kristisoi tai puhuu pahaa.

• Anonyymi

Kyllä on vaikeata olla nykyaikana nuori. Ennen oltiin reiluja ja välillä vedettiin turpiin niitä jotka tötöili ja oltiin taas kavereita. Jokainen tiesi koko ajan kuka on missäkin hyvä ja miss huono ja täts it. Selän takana ei asioita käsitelty tai jos joku yritti, niin otettiin asia porukalla käsittelyyn.
      Nykyään ihan mitättömistä asioista nousee isoja, kun muuten on kaikki niin hyvin. Lapset eivät osaa käsitellä ongelmia ja vanhemmat ovat omien kullannuppujensa puolesta joka paikassa ja saa tehdä mitä vaan. Sitten kun vartutaan ja maailma tulee vastaan, ollaankin ihan kädettömiä.
      Parasta tässä on se, että nuoruus menee kuitenkin ohi ja nuori alkaa ymmärtää mistä oli kyse. Tai sitten syrjäytyy, kun on oppinut vääriä asioita.

• taidatte olla naisia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3970
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2071
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      549
      1647
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      86
      1323
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1107
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1038
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      215
      909
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      828
    Aihe