Siskoni käytös

Anonyymi

No niin nyt sitten otan puheeksi siskoni ja hänen miehensä käytöksen. Ovat alkoholisteja kumpikin ja heti kun omat rahat on juotu kurkusta alas, alkaa isältä rahan kerjääminen. Kyse muutamasta kympistä mutta ei se isämme eläke kovin häävi ole. Sen lisäksi siskoni ei käy edesmenneen äitimme haudalla,kuten minä ja isä käydään. Viimeisin käynti toissapäivänä kun äidin kuolinpäivä ja sitä ennen äitienpäivänä. Kuitenkin sisko ja miehensä asuu samassa kaupungissa minne äitimme haudattu.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkoholismi on monigeeninen sairaus, josta ei voi parantua. Pitkäaikaisesti meistä alkoholisteista pääsee kuiville 1 - 2 %. Itse olen ollut kuivilla yli 40 vuotta, mutta se on harvinaista. Alkoholismi, oli sitten kuivilla tai kentällä, korreloi vahvan positiivisesti ahdistuneisuuden kanssa. Se ei ole minullakaan lääkeillä hallittavissa. Se on murskaava.

    • Anonyymi

      Hautausmaalla säännöllisesti käyvä tyyppi voi olla ikävä ja ilkeä tyyppi elossa oleville läheisilleen. Uskovaisten kirjat puhuvat ulkokultaisista ihmisistä, tehdään asioita jotta muut huomaisivat ja syyllistetään niitä jotka eivät tee samalla tapaa kuin itse. En sano että sinä olisit ilkeä siskoasi kohtaan tässä asiassa, mutta aika läheltä liippaa.

      Ei hautakivi eikä montussa mädäntyvä äitinne ruumis tuo äitiänne yhtään sen lähemmäksi eikä nosta muistoja esiin kaikille ihmisille. Edesmenneitä voi muistaa ajatuksissaan vaikka päivittäin ihan missä tahansa paikassa, ei se vaadi hautausmaalla käymistä. Eikä edesmenneitä ole pakko edes muistella jatkuvasti, jokainen elää omaa elämäänsä hyvin tai huonosti. Jokainen meistä valitsee oman tapansa muistaa edesmenneitä läheisiään. Toivottavasti jätät siskosi syyllistämisen sikseen tämän asian suhteen, siskosi aivan varmasti tietää, että hän on sinun mielestäsi huono ihminen.

      Mitä siskosi ja hänen miehensä alkoholismiin tulee, heidän alkoholisminsa ei ole sinun hallittavissa oleva asia, joten turha siitä on heille nalkuttaa.
      Pidä etäisyyttä jos et kestä katsoa.

      Jos isäsi ei kykene raha-asioitaan itse huolehtimaan, siihen löytyy ammattilaisia. He pystyvät estämään rahan antamisen ja ei toivotut vieraat.

    • Anonyymi

      Ahdistusta lievitetään monella tavalla. Tämä aloitus on siitä hyvä esimerkki.
      Yksi hyppää säännöllisesti äidin haudalla puhumassa tai ajattelemassa tyhjänpäiväisyyksiä haukkuu keskustelupalstalla siskoaan. Sisko vetää tajun kankaalle viinalla. Ja molempien ahdistus helpottaa hetkellisesti.

      • Anonyymi

        "Hautausmaalla säännöllisesti käyvä tyyppi voi olla ikävä ja ilkeä tyyppi elossa oleville läheisilleen" = täyttä pötyä.

        Ole sinä hiljaa!
        Ei tämä sisko käy siellä siksi että olisi ulkokultainen, vaan siksi että hänellä on ikävä äitiään!

        Tämä sisko on todella huolissaan ja haluaa saada neuvoja ja purkaa tuskaansa.
        Hän ei pura sitä itsekkäästi viinanjuontiin, vaan hän yrittää rakentavasta,

        Sinä aloittaja, älä välitä tuollaisista nälvijistä.

        On se tosikauheeta että isältä vippaa rahaa viinaan.

        Minäkin kävisin usein haudalla, mutta kaikki omaiseni ovat haudatut hyvin pitkän matkan takana, ja en voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hautausmaalla säännöllisesti käyvä tyyppi voi olla ikävä ja ilkeä tyyppi elossa oleville läheisilleen" = täyttä pötyä.

        Ole sinä hiljaa!
        Ei tämä sisko käy siellä siksi että olisi ulkokultainen, vaan siksi että hänellä on ikävä äitiään!

        Tämä sisko on todella huolissaan ja haluaa saada neuvoja ja purkaa tuskaansa.
        Hän ei pura sitä itsekkäästi viinanjuontiin, vaan hän yrittää rakentavasta,

        Sinä aloittaja, älä välitä tuollaisista nälvijistä.

        On se tosikauheeta että isältä vippaa rahaa viinaan.

        Minäkin kävisin usein haudalla, mutta kaikki omaiseni ovat haudatut hyvin pitkän matkan takana, ja en voi.

        haudalla käydään nimenomaan siks kun mennään jonkun ikivanhan kaavan mukaan jota ei uskalleta rikkoo.
        Mä kammoon hautausmaita. Niissä on tuhansia tyyppejä mätänemässä, niitä syö toukat ja kaikenmaailman bakteerit ja sienet. Kun mä kuolen, minut tuhkataan ja tuhkat heitetään kotimetsään puiden ravinteeks, olenpahan antanut luonnolle jotain takasinkin päin silleen. Eikä mitään kivee eikä muistomerkkii. Ne muistaa mua mielessään ketkä muistaa just sillon kun haluuvat muistaa. Ei mun muistamiseen jotain yhtä tiettyy paikkaa tarttee olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        haudalla käydään nimenomaan siks kun mennään jonkun ikivanhan kaavan mukaan jota ei uskalleta rikkoo.
        Mä kammoon hautausmaita. Niissä on tuhansia tyyppejä mätänemässä, niitä syö toukat ja kaikenmaailman bakteerit ja sienet. Kun mä kuolen, minut tuhkataan ja tuhkat heitetään kotimetsään puiden ravinteeks, olenpahan antanut luonnolle jotain takasinkin päin silleen. Eikä mitään kivee eikä muistomerkkii. Ne muistaa mua mielessään ketkä muistaa just sillon kun haluuvat muistaa. Ei mun muistamiseen jotain yhtä tiettyy paikkaa tarttee olla.

        Haudalla käydään,muistelemassa jotakuta joka on ollut läheinen. Ehkä suremassakin. Kävisin isäni haudalla joitain krt vuoteen,mutta sinne on matkaa. Eihän aloitus muusta kertonut,kuin siitä kunnioituksesta ja ikävästä,jota kokee,ja pitää vääryytenä sitä miten toinen henkilö toimii. En ole vipannut ikinä vanhemmiltani tai pyytänyt rahaa. Olisin loukannut jo nuorena heitä,Ellen itse olisi tarvitsemani tienannut. En ole ollut kotini muonavahvuudessa 16 v jälkeen kuin hetken,kun tein jotikylälläni töutä- silloinkin vain muutaman vapaapäiväni. Pian etsin työpaikan kauempaa.


    • Anonyymi

      Jos mitenkään voisit saada siskosi ja miehensä aloittamaan AAkokouksissa käynnit, se olisi iso apu heille. Alkoholismista on vaikea irrottua. Nuo AA kokoukset toimivat!!!
      Kukaan toinen joka ei henkilökohtaisesti ole käynyt alkoholismin helv...tiä läpi , ei tiedä miten kamottavaa tuhoa se tekee mielelle, aivoille ja hermostolle.
      Saadessa kulla kanssariippuvaisten tarinoita ja vaikeuksia, huomaa ettei ole yksin kammppailemassa. Aito taustatuki on äärettömän tarpeellinen.

      Alkoholismista pääsee eroon ( oma kokemus). Ja alkoholista VOI pysyä erossa.

      Kaikista tärkein on itse haluta sitä.
      Toiseksi tärkein lopettaa alkoholismin tukeminen( kuten isäsi antamalla viinaan rahaa)

      • Anonyymi

        Alkoli vie koko elämän kaiken


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoli vie koko elämän kaiken

        50 v asti elää niin sitten hautaan.
        45 v jo osa kuolleet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        50 v asti elää niin sitten hautaan.
        45 v jo osa kuolleet

        Kun on sinkku niin mikä ettei
        Alkoholi ja huumeet vastineena.
        Arki sujuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on sinkku niin mikä ettei
        Alkoholi ja huumeet vastineena.
        Arki sujuu

        Niin on vapaa nauttimaan eväistä
        Ei huolia muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on vapaa nauttimaan eväistä
        Ei huolia muista.

        No mikä ettei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä ettei

        No hitto miks ei? Hauskaa elämää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe