Minulla on konsultaatiokäynti erikoishammaslääkärin luona kesäkuussa 2020 ja on kysymys vasemmasta yläetuhampaastani. Omaa on puolet ja paikkahammasta puolet jossa on aikoinaan laiettu piikki luustoon josta se paikkahammas on. Olin silloin vähän päälle 20-vuotias ja nyt tulen kohta 62-vuotiaaksi.
Se kerran on ollut patti ikenissä joka olikin mätää ja annettiin juurihoitoa tässä muutama vuosi sitten.
Jos joudutaan toisella kerralla poistamaan niin näin naisen näkökulmasta (kauneus asia) kysymys huolestuttaa.... Pitääkö olla päiväkin ilman hammasta?
Jännittää jo ihan hirveästi ja maksaa mitä maksaa ei väliä kunhan saan hampaan uuden.
Ien vuotaa välillä aamulla verta kun maiskutan ja kielelläni painelen.
Kertoisiteko kokemuksia ja kiitän etukäteen jo vastauksistanne.
Yläetuhampaan poistaminen
8
90
Vastaukset
- Anonyymi
Kun hampaastani lähti paikka ja jäi terävä reuna, purkanpala oli hyvä apu kunnes pääsin hammaslääkäriin.
- Anonyymi
Yksinkertaisin "pikahoito" saattaisi olla nyrkkeilijöiden, lätkänpelaajien yms. käyttämä hammassuoja. Ei aukko näkyisi.
Olin hieman yli 70v mies kun poski- / etuhampaiden väliin tuli 3:n hampaan aukko. Ongelma ei ollut visuaalinen vaan kulinaristinen.
Laitatin kaksi implanttia ja niiden väliin sillan.
Aikaa siinä meni 4kk mutta tulos on erinomainen.
Eiköhän hampurillasi ole muutama ratkaisuvaihtoehto. Olet noin nuori joten suosittelen implanttia.- Anonyymi
Lääkärit ei suosittelekkaan siltoja vaan kruunuja saavatko paremman katteen niistä.Kävin kysymässä vasemmalle ylös kun puuttuu peräti kolme hammasta kun lähti pieni kulmahammaskin liikkumaan se poistettiin.Paljonko maksaisi edullinen vaihtoehto
- Anonyymi
Kuitusilta on edullinen vaihtoehto
https://www.youtube.com/watch?v=PU-JMWNunn8
Implantti on parin tonnin vaihtoehto.- Anonyymi
Parempi ottaa paras vaihtoehto joka on kalliimpi. Otat halvemman ja muutaman vuoden päästä otat sitten sen kalliimman vaihtoehdon niin kyllä hinta tulee. Köyhän ei kannata halpaa laittaa.
- Anonyymi
Kuitusiltoja ei nykyisin oikein laiteta. Kruunulle pitää olla aina juuri johon se laitetaan. Jos koko hammas poistetaan niin tarvitaan keinojuuri eli implantti.
- Anonyymi
Implantti tai silta, riippuu tilanteesta. Tulehduksen vuoksi luuta on saattanut sulautua runsaasti, jolloin implantin laittaminen on työlästä tai mahdotonta. Luun määrää voidään lisätä keinomateriaaleilla, kalvoilla tai luusiirteellä, mutta ennuste on epävarmempi, hoidon hinta nousee jahoito kestää n. vuoden. Oikea silta on myös Silloin etusijalla jos viereiset hampaat vaativat kunnostamista. Ns kevytsilta on lähinnä väliaikaisratkaisu.
- Anonyymi
Pitäisi olla kaikesta valveutunut ja kun ei ole.
Pitäiskö hoito jättää tekemättä?
Ien vuotaa osittain verta mutta toki kuivat limakalvotkin sen voi tehdä siis kuiva suu.
Ja hammas heiluu kun sitä hammaslääkäri kosketteli sen patin takia joka oli ikenissä.
Olen vaikean tilanteen edessä ja mitä se naiselle vaikuttaa henkisesti ja ulkomuotoon vaikka oliskin vain väliaikaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019