Nälkä ei lähde/vähene kasviksilla

Anonyymi

Olen tänä päivänä lisännyt JOKAISELLE syömälleni aterialle kylkeen 600g kasviksia air fryerissa tilkassa öljyä valmistettuna. Lähinnä siis parsaa, kukkakaalta porkkanaa jne. Lisäksi tietenkin ateriat sisältävät proteiinia ja rasvaa. Täytyy sanoa, että enpä huomaa mitään eroa, että maha täyttyisi paremmin tai nälkä pysyisi poissa.

Jos vetäisee yhden ihanan juustoisen lämpimän pizzan, nälkä pysyy poissa 7 tuntia. Vaikka söisi ennen sitä kasviksia tuon 600g. Nälkä ei lähde mihinkään, tulee suurempi. Sen jälkeen pystyy ihan kevyesti vetämään just saman pizzan. (Ehkä kasviksista saattaa mennä maha sen verran sekaisin, että pitää syödä jopa aikaisemmin)

Alan ymmärtää alipainoista tuttavaani, joka alkoi lihottaa itseään lisäämällä kasviksia ruokavalioon.

13

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos haluat pois vain nälkää,auttaa kun lisäät salattiin reilusti rasvaa.Miinuksia siitä on se ettei koko päivänä saa syödä paljon mitään,koska rasva on hyvin kaloripitoista.
      Itse käytän rasvaa vain 20g päivässä.

• Anonyymi

Onpa taas kerrankin pelkkää luuloihin perustuvaa sepustelua. Ylläpidossa istuva tykkää.

• Anonyymi

En viitsi lisätä rasvaa kasviksiin, koska sitten ei taas saa syödä paljon mitään. Säästän ne kalorit ennemmin niiden kasvisten jälkeiseen hampurilaiseen. Eli vedän vain niitä kuivia kasviksia aina alkuun sen 500-1000g (eli 100-300kcal) ja sen jälkeen vedän sitten sen oikean ruoan.

Oon yrittänyt kyllä kastikkeisiinkin vielä lisätä ainakin sen puoli kiloa kasviksia, spagetin korvata kesäkurpitsasuikaleilla jne. Kun ne eivät siellä kastikkeessa maistu ihan yhtä pahalle ku paljaaltaan. Mutta kyllö viimeksi kävi niin, että ku olin kaksi lautasellista vetänyt "kesäkurpitsaspaghettia", löin kattilaan oikeaa makaronia ja vetäsin sitä ketsupin kanssa lautasellisen. Ja aijai ku tuli maha ihanasti täyteen ja hyvä mieli! Mietin vain, että ilman niitä kasviksiakin se yksi lautanen ois varmaan riittänyt. En tiedä, onko ne kasvikset sitten vaan sellaista höttöä, ettei ne täytä..

Rasvaa niihin kasviksiin en tietenkään lisää,koska tarkoitus on laihtua eikä lihoa.

-AP-

• Anonyymi

HUUTAVA AP on vihdoinkin löytänyt uuden aiheen diskurssilleen.

Minun ruokavalioni koostuu siten, että saan joka vuorokausi oikeamääräisesti proteiineja, noin 25 g/ateria, sekä suojaravinneaineet oikeamääräisesti.

Tuon saan aikaan siten että koostan ruuan 1) erittäin proteiinirikkasta ainesosasta sekä 2) suuresti suojaravinneainerikkaista ainesosista jotka faktuaalisesti ovat eräät maanpäälliset kasvikset, palettiin kuuluu joitakin juureksia ja joitakin vihanneksia mutta maanpäälliset kasvikset ovat vahvin/monikirjoisin suojaravintoaineiden lähde. Marjat ja hedelmät ovat lähinnä sokeria, eli namia/karkkia. Tällä hetkellä yritän löytää keinoja sisällyttää palettiin sieniä, monet sienet ovat erittäin merkittäviä suojaravinneaineiden lähteitä, mutta perinteiset tavat/reseptit valmistaa sienistä aterioita ovat kelvottomia laihduttajille/painonhallitsijoille koska niissä on paljon lisättyä öljyä/rasvaa. Jos saisin kielen ja mielen kytkettyä pois päältä niin eri lähteistä olevat maksat olisivat merkittävässä asemassa, mutta siinä menee minulle ylittämätön raja, pitäsi olla jokin maksaa sisältävä gelatiinikapseli (maksalla tarkoitan tarkoittaa aitoa/oikeaa/puhdasta raaka-ainetta, en maksamakkaraa tai maksapasteijaa tai muuta maksamössöä joissa maksaa on vain hyppysellinen).

Nyt olen painonhallinnassa, ei ole sellaisia nälän tunteita joista tarinoit.

Laihduttaessani nälän tunteet eivät ollet vieraana, vaan olivat läheisenä perheenjäsenenä. Laihtuminen edellyttää/vaatii nälän tuntemusten kanssa peuhaamista, koko ajan, mitään helppoa reitiä ei ole olemassa, eikä ihan heti tule olemaan, kyseessä on useamman sadan tuhannen vuoden pituisen evoluution tulos, evoluuutio "tähtää" aina selviytymiseen, hengissä pysymiseen mahdollisimman pitkään kaikissa tilanteissa, mutta nykyaikana emme tarvitse vararavintoa, lainkaan.

Nälän tuntemukset ovat evolution kehittämiä hormonaalisia ja neurologisia signaaleja siitä että elimistö aikoo alkaa kuluttamaan vararavintoa eli läskiä, ja sitten, rajummat nälän tuntemukset ovat hormonaalisia ja neurologisia signaaleja siitä että elimistö todellakin kuluttaa läskiä. Mikään, ei yhtään mikään ihmekikka tai ihneaine auta tässä. Ei ole muuta mahdollisuutta kuin "kärsiä" jos haluaa laihtua.

• Anonyymi

Miten on mahdollista että mulla ei ole näläntunnetta vaikka paino laskee?

Ilmeisesti en laihduta.

• Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti en laihduta.

Minä olen laihtunut 9 kg kevään aikana eikä ole ollut nälkä. Luulen että KNM lankeaa dieetistään aika pian jos on nälkä vaikka syö kilokaupalla kasviksia paivässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti en laihduta.

Laihtumisen salaisuus onkin siinä että lopettaa laihduttamisen.

• Anonyymi

Onpa taas kerrankin pelkkää luuloihin perustuvaa sepustelua. Ylläpidossa istuva tykkää.!

• Anonyymi

Onpa taas kerrankin pelkkää luuloihin perustuvaa sepustelua. Ylläpidossa istuva ei tykkää.!

• Anonyymi

Hiukan suolatussa vedessä keitetty keräkaali poistaa sen iltapäivän näläntunteen. Meikä-äijllä toimii niin, että aamulla voin syödä perunaa, sianlihaa, munia ja lohta.
      Olen jo vanha. Kuntoliikuntaa enintään neljä tuntia päivässä. Iltanälkään popsin keräkaalia. Paino pysyy normaaliarvoissa, kunhan jokapäivä teen hiukan hyötyliikuntaa ok-talo-oloissa. Kävelen ja liikun polkupyörällä.
      Joka ilta joudun hoitopöydällä oikomaan skolioosien kierouttamaa tukirankaa. Tätä on pitänyt tehdä jo 40v. putkeen, iltaisin.

• Anonyymi

Epätieteellinen kokemukseni. En punninnut rehuja. Karvahatullinen salaattiani koostui lehti- / jäävuorisalaatista, tomaatista, sipulista, kurkusta niukkana kastikkeena tilkka neitsytoliiviöljyä, valkoviinietikkaa ja dijon sinappia.
      Näläntunne pois. Tunnin kuluttua kun pieraisi niin jopa oli nälkä.
      Pelkkä suolen täyte ei minun nälkääni pidättele. Jossakin muodossa protskua ja kohtuullisesti rasvaa. Se toimii.

Puolisen tuntia ennen varsinaista ateriaa syön tuota salaattiani puoli karvahatullista.

• Anonyymi

Päivän yksi ateriani koostuu esim. porkkanaraastetta, tomaattia, pala paprikaa, kurkkua, kaaliraastetta, punajuuriraastetta, nyt muutama voikukanlehti ja vuohenputken lehti pihasta, ruohosipulia puutarhasta, lantturaastetta. Näistä kerralla niitä mitä kaapissa milloinkin on, ei siis kaikkia noita kerralla tarvitse nypertää. Reilu kasa lautaselle, päälle 3 rlk raejuustoa (itse käytän rasvatonta kun säätelen kolesterolia) ja lurautus kylmäpuristettua öljyä. Sillä nälkä pysyy loitolla n. neljä tuntia. Monipuoliset ravintoaineet ovat tärkeitä, niillä on nälän hallitsemissa yhtä suuri merkitys kuin kaloreillakin. Hidas pureskelu on tärkeä, tätä ruokaa ei voi hotkaista.

• Anonyymi

Ah, mua kyllä meinaa kasvikset närästää ja poltella. Lisäksi p**** lentää ku varpusparvi ku lisää palankin vaikka jäävuori salaattia. Raa'asta kaalista tulee niin kova vatsakipu taas, ettei pysty kuin makaamaan. Sen vuoksi ei salaatit nykyisin kauheana houkuttele. Enkä kyllä tykkää kasvisten maustakaan, jos rehellinen olen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      34
      3263
    2. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      159
      2317
    3. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      136
      1768
    4. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      14
      1391
    5. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      39
      1185
    6. Venäjältä tullut jo 2 noottia. Kolmatta ei tule, silloin jo hyökätään

Suomi on saanut itänaapurilta muutaman päivän sisään jo kaksi tiukkasanaista noottia. Venäjä ilmoittaa paheksuvansa sit
      Maailman menoa
      260
      1083
    7. Hämeenlinna määrättiin maksamaan sakot - maahanmuuttaja lapsi oli kuullut koulussa maininnan Jeesus

Hämeenlinna joutuu maksamaan 1 500 euroa korvauksia koska lapsi oli kuullut koulussa laulun jossa oli mainittu Jeesus. Y
      Luterilaisuus
      208
      1015
    8. Ranta-Kosulassa riitaisaa!!

Siellä Kosulassa on ny isot jytinät käynnissä. Kaksi peräkamaripoikaa kaivaavat haudatun sotakirveen esille. Kumpiko on
      Tuusniemi
      61
      969
    9. Näkiköhän naapuri

Voi hitto jos näki
      Ikävä
      79
      969
    10. Mitä toivot

Siis mikä olisi parasta loppuelämäsi kannalta mitä sinulle tapahtuisi nyt?
      Sinkut
      103
      865
    Aihe